تیک تو: مراحل توسعۀ GTA بعدی به خوبی پیش میرود
شرکت تیک تو اینتراکتیو در گزارش مالی جدید خود حول پروسۀ ساخت بازی بعدی از سری محبوب GTA صحبت کرد و به نگرانیها پاسخ داد.
استراوس زلنیک (Strauss Zelnick)، رئیس شرکت تیک تو، در جلسۀ مالی اخیر این کمپانی اعلام کرد که مراحل توسعۀ GTA 6 به خوبی پیش میرود. وی در این باره، بیانیۀ زیر را منتشر کرد:
توسعه [بازی بعدی GTA] به خوبی پیش میرود، آنها (Rockstar) مصمم هستند تا یک سقف جدید خلاقیت برای سری، این صنعت و سرگرمی رقم بزنند.
طبق صحبتهای منبع داخلی مشهور و ثابت شده، جیسون شرایر (Jason Schreier)، به دلیل ظهور یک محیط کاری جدید در راکستار گیمز (Rockstar Games) و عادت نداشتن اعضای قدیمی به این شرایط، مراحل توسعۀ GTA 6 به کندی پیش میرود و سرعت پیشبینی شده در مرحلۀ برنامهریزی را ندارد، اما به نظر میرسد که روحیۀ تیم توسعه بسیار بالا است و از تغییرات راضی هستند. او از اعضای تیم توسعه شنیده است که حداقل ۲ سال تا انتشار GTA 6 فاصله داریم. در گزارش کامل آمده است که این عنوان برای اولین بار شامل شخصیت اصلی زن و شهر خیالی میامی با قابلیت تکامل میشود.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
ای کاش اول بازیو ب صورت رسمی با یه تریلر معرفی میکردن بعد در مورد روند توسعه اطلاعات منتشر میکردن
در مورد این بازی هم بگم ک از اونجایی که خیلی فناش زیاده و تیک تو هم فوق پول پرسته امیدوارم جوری نسازنش که کل بازی بشه پول پول پول
ما هم میدونیم به خوبی پیش میره فقط تریلر بده بزنیم تا وقتی که خود بازی بیاد این همه شایعه هارو بشوره ببره حداقل یه زمانی بگو که این موقع تیزر میاد
بابا تو چرا اینقدر سفتی راک استار
من که مطمئن نیستم،به نظر من خبر کنسل شدن ریمستر ردد۱ و gta4 نشون از این نمیده میخوان بازی رو دیگه خیلی انقلابی کنن، به نظر من ینی وضع بازی اصلا خوب نیست.خودم اعتقاد دارم gta6 بدترین نسخه از gta میشه و امیدوارم اصلا اینطوری نشه چون راکستار و gta ها یک مقام عجیبی تو قلب من دارن به خاطر خاطرات زیادی که برام ایجاد کردن.gta v خیلی پسرفت داشت نسبت به ۴.ولی در کل به نظرم وضعیت توسعه چندان خوب نیست
امکان نداره بازی که راکستار ۱۰ سال روش کار کرده بد از آب دربیاد
راکستار خودش اینکارست نگران نباش.
بعد جی تی ای وی برای ۱۰ سال پیش واقعا تو زمان خودش شاهکار بوده من واقعا هیچ پسرفتی به جز روایت داستان ندیدم که اونم عالی بود.
فیزیک رانندگی ماشن و موتور و هلیکوپتر توی gta iv خیلی واقعی تر از gta v بود..
البته gtav با مد ردوکس ورژن ۱.۱۳ این قبیل مشکلاتش حالا دیگه حل شده
داداش راکستاره شوخی که نیست، بازی هایی که منتشر کرده رو نگا کدومشون بد بوده؟ هر بازی که منتشر میکنه یه قدم صنعت گیم رو جلو میبره، مطمئین باش اینم قراره بترکونه.
راکستار فقط یکی از بازیاش صنعت گیم رو جلو برده، اسمش هست GTA 3. بقیه بازیها جوری نبودن که کسی بتونه ازشون پیروی کنه و روی صنعت گیم تاثیر بذاره، یه Developer مثال بزنید که بتونه منحصر به فردترین چیز rdr 2 یعنی جزئیات رو به تصویر بکشه؟ هیچ کمپانیای این منابع و نیروی انسانی و تایم رو نداره. این که کاری کنی بقیه نتونن انجامش بدن تاثیرگذاری یا انقلاب نیست. این یک تلاش جمعی فوقالعادهاس همین. انقلاب ( تغییر رادیکالی) یا تاثیرگذاری یا رو به جلو بردن صنعت گیم اینه که فرمول یا مسیری رو کشف کنی که از کوچک تا بزرگ همه استودیوها ازش پیروی کنن تا در نهایت ما بگیم: «ببین استودیوی X چه حرکتی زد همه دارن ازش پیروی میکنن و صنعت گیم داره تغییر میکنه» این که یک تک بازی در جهان باشه و حاصل کرانچی باشه که بقیه از عهدهاش بر نخواهند آمد تا ابد انقلاب یا تغییر و تحول و تاثیرگذاری نیست.
دو چیز ناگفته نماند اولاً همون gta 3 به تنهایی تا به همین امروز رد پاش هست. دوماً GTA Online خیلی خوب مسیر برخی از آثار آنلاین در قالب پلتفرم رو باز کرد احتمالاً ac infinity در قالب پلتفرم محصولی از همین رویکرد راکستار باشه.
شما یه دونه بازی به من معرفی کن که به اندازه GTA San Andreas، تونسته باشه از عملکرد محدود کنسولها، چنان بازی عظیمی با اون جزئیات خیره کننده ارائه بده.
همین GTA Sa یک بازی انقلابیه.
بازی GTA IV فیزیک انقلابی داره.
بازی GTA V باعث شد خیلی از بازی ها ازش الگوبرداری کنن مثل فالوت ۴.
و همچنین شاهکار فراموش نشدنی رد دد ردمشن ۲، که تا این لحظه پرجزئیات ترین بازیی که هست که ساخته شده.
بله آقای کریمی، واقعیتش اینه که بازی های راکستار به طور واضح دارن استاندارد بازی های ویدیویی رو میبرن بالا… یا باید این حقیقت رو قبول کنید و یا در افق محو بشید ❤️
اصلا شما فرض کن،
هر کدام از GTAها با بهروزترین و بهترین تکنولوژی زمان خودشون ساخته میشن.
هر کدام از GTAها بهترین فیزیک تا دوره خودشون رو دارن.
هر کدام از GTAها بیشترین جزئیات، عظیم ترین نقشه و … در عصر خودشون رو دارن.
اصلا شما فرض کن rdr 2 و gta V هر کدوم دوست داری بهترین بازی تاریخ صنعت گیم هستند. (بالاتر از این که نیست؟)
اما زمانی که همه این دستاوردها منحصر به خودش هستند و رویه بازی های دیگه رو تغییر نداده و استودیوهای دیگه از منحصر به فردترین بخش این آثار نمیتونن بهره ببرن، هیچ تاثیرگذاری و انقلابی رخ نداده. شما به جای این که سریع دلخور بشی از کامنت من و حتی یک خطش هم نخونی، باید بری معنی انقلاب رو در بیاری و یک ساعت در موردش فکر کنی. این که IV بهترین فیزیک رو داره، چه تاثیرگذاری ای روی بقیه بازیها داشته؟ بعد از iv نکنه همه استودیوها رفتن انجین Rage رو لایسنس کردن و ازش بهره بردن؟ چه انقلاب و تغییر رویهای در صنعت گیم رخ داده بعد از بازیهای اخیر راکستار؟ وقتی بقیه این تکنولوژی، تعداد بالای نیروی کار و بودجه رو ندارن کدوم تاثیرگذاری و انقلاب شکل گرفته؟
این که rdr 2 پرجزئیات ترین بازی تاریخه چه انقلاب (تغییر مسیر در صنعت گیم) انجام داده؟ rdr 2 یکی از ایزولهترین بازیهای تاریخ به حساب میاد از این نظر که فقط و فقط از راکستار گیم ساختش بر میاد، این که فقط خودت بتونی بازی رو بسازی انقلابه و تحول در صنعت گیمه؟ یه ایدۀ فوق العاده اشتباه از انقلاب و تاثیرگذاری وجود داره بین گیمرها. تا جایی که من میدونم تاثیر رو زمانی یک صنعت میپذیره که روشی که ارائه دادی جایگزین یا منبع الهامی برای سازندگان مختلف باشه. نه این که فقط خودت باشی که میتونی از دستاوردهات استفاده کنی.
کی گفته استودیو های دیگه نمیتونن بازی در حد راکستار بسازن؟ ناتی داگ هویجه؟
کی گفته استودیو های دیگه به اندازه راکستار منابع انسانی ندارن؟ یوبیسافت بیشتر از ۲۰ هزار تا نیرو تو ۵۰ مکان مختلف جهان داره.
من لازم ندارم ۱ ساعت فک کنم به چنین مسئله ای که با ۵ دقیقه فکر کردن میشه حلش کرد داداش… اینکه دیگه بحث تکنیکی نمیخواد، بازیی که از زمان خودش جلوتر باشه انقلابیه. تمامی نسخه های GTA از زمان خودشون جلوتر بودن.
بله، فیزیک IV باعث میشه استودیوهای دیگه هم به ساختن فیزیک Ragdoll رو بیارن که جذاب ترین فیزیک در بازیهاست…
فارکرای ۶ اگه بازی کرده باشید میفهمید خیلی از ویژگی هاشو از رد دد ۲ الگوبرداری کرده…
فرانچایز جی تی ای بیشتر از ۲۰ساله که یک منبع الهام برای بازیسازان جهان باز بوده.
چطور میتونی بگی جی تی ای منبع الهام نیست؟! مگه میشه بزرگترین بازی جهان باز تاریخ منبع الهام بقیه بازیهای جهان باز نباشه؟؟!!
۱- سری فار کرای و درصد بالایی از عناوین جهان آزاد از gta پیروی میکنن، منتهی از نسخه سوم.
2- هیچ بازی ای در هیچ زمینه ای از بازی های جدید راکستار الگوبرداری نکرده. بازی های جدید راکستار خودشون پیروی نسخه سوم یعنی gta 3 هستند و چیز نویی در دیزاین برای ارائه ندارن. تمام نقاط اوج بازی rdr 2 و gta iv و gta v نهفته در جزئیات scale عظیم پروژه هست. همین و بس.
3- نیرو و منابع و تایمی که یوبیسافت داره و شیوه مدیریتیاش قابل قیاس با راکستار نیست. یوبیسافت مثل راکستار تک پروژهای کار نمیکنه. بالای ۸ تا پروژه بین این ۲۰ هزار نفر پخش شده. قطعاً اگاهی از این موضوع داری اما بخاطر کش دادن بحث یه چنین دفاع های بیهوده ای انجام میدین.
4- ragdoll رو راکستار به وجود نیاورده ragdoll از زمان hitman codename 47 وجود داشته و راکستار فقط بهبودش داده. همچنان تغییر و تحولی وجود نداره.
5- بزرگترین بازی جهان یعنی gta اتفاقا منبع الهامی برای سازندگان هست، منتهی نسخه سوم، نه نسخه های اخیر. این مثل روز مشخصه. بهترین بازی بودن یا عملکرد خارق العاده هیچ ارتباطی به تاثیرگذاری نداره. gta v iv و rdr 2 حتی نزدیک به یک بازی تاثیرگذار هم نیستند.
۶- انقلاب، یعنی تحول رادیکال به وجود آوردن. این که بازی از نظر تکنیکی از زمانه خودش جلو باشه به تنهایی هیچ انقلابی بودنی رو شکل نمیده. زمانی انقلابی شکل میگیره که کاری انجام بدی و با گذشت زمان ببینی کل صنعت گیم دارن ازت الگو میگیرن. این باعث میشه که صنعت گیم متحول بشه. rdr 2 حتی یک بازی ویدیویی رو هم تحت تاثیر قرار نداده چه برسه که انقلابی باشه. این که از زمانه خودت جلو باشی، به تنهایی، چجوری چشم انداز گیمینگ رو تغییر میده؟ به بقیه چه مربوط که تو از زمانه خودت جلو هستی؟ انقلاب یه جنبش جمعیه و باید الهام بخش همه باشه نه یک جنبش فردی.
(میم مرد سیاه پوست در حال حرف زدن با دیوار در اینجا)
به فنبوی راکستار هرچی بگی بازم قبول نمیکنه
تاد هاوارد رسما میاد اعلام میکنه که فالوت ۴ از GTA 5 الگوبرداری کرده، شما میگید هیچ بازیی در هیچ زمینه ای! از بازی های جدید راکستار الگوبرداری نکرده.
باشه.
همین شیوه مدیریت، سیاست کاری ای هست که موجب افول یا صعود یک شرکت سازنده میشه. راکستار تصمیم گرفته تک پروژه ای که کار کنه چون وسواس داره رو بازیهاش و تا حد پرفکت نرسونه منتشر نمیکنه.
یوبیسافت هم میتونه ۳۰۰۰ نفرو بزاره رو یه پروژه ۸ سال روش کار کنن تا حد پرفکت، نمیتونه؟
Lone wolf
معلومه فن بوی راکستارم داداش ، ۶۰ سالمم بشه فن بوی راکستار میمونم، بهترین خاطرات بچگیمو رقم زده… گروو استیریت… خونمون… پا بزن آشغال :'(
خب بازی انقلابی هست که مسیر یک ژانر رو عوض کنه.راکستار فقط فرمول بازی های قبلیش رو عالی جلو برده.gta3 یک انقلاب بود،ولی ردد۲ انقلاب بود؟چه خصوصیت انقلابی داشت؟بعضیا میگن چون لست پر افتخارترین بازی جهانه انقلابیه!این یک حرف فوق العاده اشتباه و مسخره هست.بازی انقلابی یعنی مس افکت:مسیر ژانر rpg رو کاملا عوض کرد و یک کاری کرد بقیه هم از دنیا های فانتزی در بیان و سراغ دنیا های جدید برن.
منم قبلا فن راکستار بودم و هنوزم عاشق بازی هاشم ولی جدا نمیشه به رد دد دو و جی تی ای وی گفت انقلابی
سلام خسته نباشید .
میشه لطفا فرق بین گیم انقلابی با گیمی که تاثیر گذاره رو توضیح بدید ؟ ایا اصلا این دو با هم تفاوتی دارند ؟
برای مثال نسخه اول بایوشاک سیستم و مکانیک جدیدی رو وارد صنعت نکرد . اما همیشه ازش به عنوان یک گیم تاثیر گذار نام برده میشه .
من نمیدونم بایوشاک واقعاً انقلابی و تاثیرگذار هست یا نه. ایدۀ من از انقلابی بودن اینه که بازی گیمینگ رو به دوره بعد و قبل از خودش تقسیم میکنه. مثل ماریو. مثل دوم مثل GTA 3. و از تاثیرگذار بودن اینه که جهت میده به گیمینگ، اما تحول به وجود آمده جوری نیست که گیمینگ رو به قبل و بعد خودش تقسیم کنه. مثل HALO مثل Elden Ring مثل breath of the wild.
در کل، انقلاب و تاثیرگذاری این نیست که بهترین باشی. اینه که ببینی از برخی ایدهها و دیزاینهایی که انجام دادی، بقیه دارن استفاده میکنن که بعضی وقت ها آنقدر این قضیه بولد میشه و انقدر اون ایده محوری هست که یک ژانر یا زیرژانر خلق میشه.
شاید یک بازی انقلابی یا تاثیرگذار در زمینههایی واضح کاملاً لنگ بزنه و مشکل داشته باشه. یا برعکس، یه بازی در هر زمینهای بهترین عملکرد رو داشته باشه اما هیچ ایدۀ جدیدی ارائه نده و انقلابی نباشه که به بحث ما شباهت داره. مثلا شاید Dark Souls و Demon’s Souls زیرژانر خلق کرده باشن و در زمینههایی صنعت گیم بعد از اونها تغییر کرده باشه، اما هر کدوم پر از مشکلات ریز و درشت هم هستند، از فنی گرفته تا تعادل آیتم ها و باسهای نه چندان خوب. اما این جلوی اون دیزاین هوشمندانه رو نگرفته و شاهد رسوخ سولز در گیمینگ هستیم.
کامنتتون مثل همیشه عالی بود 👌
ولی در مورد بایوشاک ؛ اکثر افراد به دلیل روایت جذاب و گیم پلی فوق العاده این عنوان که بر بازیهای زیادی مثل پری ، dishonored گذاشت اونو گیم تاثیر گذاری میخونند ( هر چند بنده بر این اصل تاکیدی ندارم )
همچنین نظر شما رو در مورد تاثیر گذار نبودن gta 4 و ۵ رو قبول دارم ( حتی با وجود اینکه gta 4 یکی از گیم های مورد علاقه منه )و به نظرم این عناوین با وجود کیفیت کلی بالا نمیتونند لقب انقلابی یا تاثیر گذار رو داشته باشند.
جسارتا یک سوال دیگه هم از شما دارم ؛ به نظرتون ایا میشه گیمی رو که مثلا در سبک خودش استاندارد های کیفی رو بالا برده رو ، تاثیر گذار یا انقلابی خوند ؟ برای مثال همین بایوشاک که سطح کیفی جدیدی رو برای داستان گویی خلق کرد یا arkham asylum و city که برای سیستم freeflow و بازیهای ابرقهرمانی سطح جدیدی رو از کیفیت تعریف کردند.
به تظر شما میشه این گونه عناوین رو تاثیر گذار خوند .
با تشکر .
سلام آقای کریمی خسته نباشید. خواستم یه سوال درمورد رد دد ۲ بپرسم اگه امکانش هست یه توضیح کوتاه درمورد داستان، روایت و شخصیت پردازی رد دد بدید. ینی بنظرتون این مواردی که گفتم تو چه سطحی قرار دارن و یا چه انتقاداتی بهشون وارده
الله اکبر
با تمام کامنتتون موافق بودم جز قسمت الدن رینگ!
الدن فوق العاده شاهکار بود و به نظر من بهترین اثر میازاکی بوده تا الان اما دقیقا چه انقلابی به وجود اورده؟
از لحاظ گیم پلی و گرافیک که هیچ انقلابی نداشته،گیم پلی فوق العادس اما مثل برادر کوچک خودش بلادبورن و بقیه این بازی ها هست فقط در سبک جهان باز به علاوه یک اسب و جادو ها و ….
اما این ها چیز هایی نبودن که در نسخه های قبلی نبوده باشن در الدن رینگ فقط گسترش داده شدند و بهتر شدند و حتی اگر در نسخه های قبل هم نبودند باز هم اسم انقلابی گذاشتن روی الدن رینگ مضحکه.
منتظرم نظرتونو راجب این مورد بشنوم
الدن رینگ انقلابی نیست. یه بار دیگه بخونید چی نوشتم.
خواندم اقای کریمی
بله درست میگید اما من دوباره خوندم اشتباه منظور گرفتم
باز هم ممنون
به نظرم مشکل، مشکل استفاده از واژگان هست و تعریف ها متفاوت هستند.😄
اما بخوایم کار رو راحت کنیم میتونیم از یه کلمهای مثل Benchmark استفاده کنیم.
مثلا بازی های راکستار از نظر وسعت و جزییات معمولأ بنچمارک برای بازی های اوپن ورلد میشن و بازی های هم سبک و هم اندازه باهاشون مقایسه میشن.
انقلاب هم معمولا خیلی دیر به دیر اتفاق میوفته که اگر اینطور نبود دیگه مفهوم خودش رو از دست میداد
و از این به بعد هم حتی کمتر قرار هست شاهدش باشیم مگر در حوزهی بازی های VR اما مطمئن نیستم فقط بدبینم…😁
یه بحثی هم هست، که سلقیهست مثلا من خودم بین سری GTA قسمت ۴ رو تقریبا(تاکید روی تقریبا) بیشتر از بقیه دوست دارم در صورتی که شاید یکی از پر نقصترین ها باشه اما تاثیر بیشتری روی من به عنوان گیمر گذاشت، همینطور San Andreas ولی به قول آقای کریمی واقعا فرمول ۳ بود که این راه رو شروع کرد و حتی قسمت ۵ بااینکه با معرفی ۳ کارکتر و…سعی در نوآوری داشت موفق نشد و این GTA ONLINE بود که فرمول جدید رو ارائه داد.
بایوشاک هم که خودش دنبالهرو و ادامهی معنوی سیستم شاک بود اما به خاطر اینکه توی نسل دسترس پذیر تری عرضه شد بیشتر سرزبون ها افتاد و به حق بازی خوبی هست.
بعضی بازی ها هم سبکی رو شروع نمیکنند ولی تاثیر گذار هستن مثل سیستم مبارزهی Brawler سری Arkham یا حتی دکمههای shoulder از بازی های سولز که روی مبارزات Assassin’s Creed هم تاثیر گذاشتن با تعویض به دکمهی R1 R2 برای ضربه، که AC رو تبدیل به اون سبک نکرد ولی قطعا تاثیر گذاشت.
مثلا یوبیسافت یه حرکت انقلابی زد که همه از رو دستش دارن انجام میدن…
چاپیدن پول از طریق بازی ها(مخصوصا بخش آنلاین 😂😂😂)
راکستار بیشتر از دو دهه میشه که داره بازی جهان باز به این شکل خلق میکنه احتمال حمله ی آدم فضاییا بیشتر از خراب شدن بازی بعدیشونه
تا سپتامبر چیزی نمونده…
یعنی چی تا سپتامبر چیزی نمونده؟ یعنی ماه بعد معرفی میکنند GTA 6 رو؟
۱۷ سپتامبر جی تی ای وی ده ساله میشه
این روز بزرگی برا راکستار جشن میگرن جی تی ای جدید معرفی میکنن
خیالتون راحت باشه این gta کامل ترین و بهترین gta تاریخ میشه
فقط قراره به مرور زمان بهتر بشه وگر نه همون اول یه بازی بازی انقلابی و کامله و جیسون شرایر گفت اینکه به مرور مپ بزرگ میکنن به این معنا نیست که بازی ناقصه بلکه قراره هم بزرگش و هم به داستانش اضافه کنن وگرنه به نظر من بازی داستان اولیش حدود اندازه رددد۲ یا یکم بیشتره
شک نکنید محیطای داخلی به شدت زیاده و هوش مصنوعی و … فوق العاده هست مخصوصا با پتنتی که راکستار و تیک تو ثبت کردن
فقط دوست دارم بدونم چرا راکستار طبق شایعات از gta آرکید فاصله گرفته
به نظر من real کردن بازی خوبه ولی به شرطی که خیلی آلمانی آزادی و رول پلیینگش بالا باشه که قطعا همینطوره
تام هندرسون چند روز پیش توئیتر درباره این موضوعات زد
«تیک تو: مراحل توسعۀ GTA بعدی به خوبی پیش میرود»
دادا با این همه کنسلی بقیه پروژه ها، اگه اینم خوب پیش نمیرفت باید در اون خراب شده رو گل میگرفتید
میفهمی تو دوره مدرن بازی سازی چه زمان و زحمت و بودجه عظیمی میخواد؟!!! طرف میاد میگه راکستار تو یه نسل ۳ تا gta میداد و الان تو یه نسل فقط gta v میده. خب نابقه کیفیت و بهای gta v رو و وقتی که براش گذاشتنو ببین…
حالا همین یه gta 6 ارزش کل پروژه های کنسلی رو داره
یه تریلری کوفتی زهره ماری بسه دیگه خسته شدیم
ده جون بکنین
باید بهشون بگیم پا بزن آشغال 🗿
خیلی هم عالی!
ولی امیدوارم اصلا بازی شبیه به شایعاتی که راجبش پخش شد نباشه مثل اندازه محیط و شخصیت و بزرگ شدن محیط به مرور زمان
ولی یه حسی به من میگه که ۷۰ درصد بازی رو ساختن چون کل ساخت ردد ۲ ۸ سال طول کشید الان هم ۹ ساله دارن gta جدید رو میسازن و یعنی هنوز ساختش تموم نشده فکر کنم چون آلان بخاطره کمبود تراشه فروش ps5 و ایکس باکس پایینه میخوان تا سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ بازی رو عرضه تا هم بتونن بدون فشار کاری ساخت بازی رو به اتمام برسونن و هم فروشش بیشتر شه و به نظرم بازی رو برای ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ برنامه ریزی کردن واسه همین هم هیچ فشار کاری تو اعضای راک استار نیست .
ردد ۲ هشت سال مدت زمان ساخت با تمام سرعت و با فشار کاری زیاد . gta جدید ۱۲ یا ۱۳ سال مدت ساحت و بدون فشار کاری البته فکر کنم gta جدید یه بازی فرا شاهکار باشه واسه همین ساختش این همه طول کشیده
دوستان خیللی شک برنگیز نیس !!!!
نکه دارن ریمیکه وی رو میسازن 🥲🥲🥲🥲
دوستان انقدر از راکستار بت نسازین این GTA هم ممکنه خراب کنه
قصد مقایسه شرکتها رو ندارم ولی همون CDPR هم بعد از Witcher 3 بی نقص به نظر میرسید.
این رو هم بگم که دیدم بعضی از کامنتها میگن GTA 6 رو ۹ یا ۱۰ ساله دارن میسازن، میدونین کل این سالها به طراحی Asset و اینا نمیگذره… ممکنه کلی فقط توی مرحلهی کانسپت باشه.
تا جایی که خبر دارم و حدس میزنم حداقل از بعد از RDR2 وارد توسعهی تمام وقت نشده یعنی ۲۰۱۸ و با این حال فکر کنم با توجه به توصیف اینسایدر ها و… بازم پروژه از ابتدا ری استارت خورده چند بار از سال ۲۰۱۸.
این بازی ممکنه شاهکار بشه ممکنه هم خراب کنه. میدونم راکستار خیلی خاصه ولی استدیو و شرکتهایی پیش از این هم بودن که افت کنند.
بالاخره یه کامنت منطقی…بت سازی شده نابود کننده صنعت گیم.
خب خداروشکر
دوستان واسه خرید کنسول های نسل جدید به چه چیزایی باید توجه کنیم؟!
به جیب مبارک!
خیلیم عالی 👌🏼
Get ready for the explosion
!of the video game industry
💥BOOM💥
جانم gta
کاش داستان بازی مثل gta4 داستان تلخی داشته نه مثل ۵ داستان افت و بچگانه و در مورد راکستار هم بگم دوستان میگن راکستار بهترین شرکت و خراب نمیکنه بازی هاشو خب اونا هم ادمن اشتباه هم میکنن همه شرکت هه اشتباهات بزرگی انجام دادن تا به جا رسیدن ممکنه اینبار یه اشتباهی بکنن یا نکنن یا بازیشون خراب میشه یا شاهکار
دیگه وقتشه راکستار یه تریلر از این بازی نشون بده. معمولا ۲ سال قبل از انتشار بازی راکستار تریلری از بازی نشون میده
دوستان یادتون باشه بازی جی تی ای ۶ چند بار پروژه اش خراب کردن و دوباره ساختن پس ۹ سال واسش وقت نذاشتن ! اینکه مکانیزم قدیم رو اجرا میکنه عادیه و فقط جزئیات و داستان فقط فقر میکنه . که امیدوارم بهتر از نسخه ها قبلی داستان داشته باشه تا مخاطب فقط بخواد بدونه آخرش چی میشه . (چه بد باشه چه خوب بازم پورفوش ترین بازی سال عرضش میشه 😂)
این همه سال روی این بازی کار کردند،باید چیز حقی از آب در بیاد