بازگشت دار و دسته ی احمق ها | پیش نمایش Rayman Legends - گیمفا
بازگشت دار و دسته ی احمق ها | پیش نمایش Rayman Legends - گیمفا
بازگشت دار و دسته ی احمق ها | پیش نمایش Rayman Legends - گیمفا
بازگشت دار و دسته ی احمق ها | پیش نمایش Rayman Legends - گیمفا

بازگشت دار و دسته ی احمق ها | پیش نمایش Rayman Legends

امیر محمد جیریایی
۰۱:۱۶ ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
بازگشت دار و دسته ی احمق ها | پیش نمایش Rayman Legends - گیمفا

با موفقیت های بسیار خوبی که Rayman Origins از لحاظ فروش و انتقادی به دست آورد ، چندان هم تعجب برانگیز نبود که یوبی سافت به سرعت ساخت قسمت بعدی را با نام Rayman Legends تایید کند. عنوانی که قرار است با حفظ اصول اصلی Origins و همچنین ایده های تازه تر ، از آن دسته بازی هایی باشد که تقریبا هر کسی از آن لذت ببرد.

نام: Rayman Legends

سازنده: Ubisoft Montpellier

ناشر: Ubisoft

تاریخ انتشار جهانی : ۳۰ اگوست ۲۰۱۳

تاریخ انتشار شمسی :  ۱۲ شهریور ۱۳۹۲

سبک: Platform

پلتفرم ها: PlayStation 3, Xbox 360, Wii U, PlayStation Vita

Rayman Legends

مقدمه :

اگر بخواهیم لیستی از شخصیت های محبوب و قدیمی صنعت بازی را نام ببریم ، قطعا شخصیت دوست داشتنی Rayman هم جزو این لیست می باشد. این شخصیت بامزه که برای اولین بار در سال ۱۹۹۵ توسط Michel Ancel خلق شد و در قالب یک بازی دو بعدی بسیار خوش آب و رنگ عرضه شد ، توانست به لطف طراحی بسیار جالبش و به همراه شیرین کاری های خود محبوبیت زیادی در بین گیمر ها به دست آورد و راه را برای ساخت عناوین بعدی هموار سازد. اما نسخه های بعدی نتوانستند آن طور که باید و شاید موفق عمل کنند و دلیل آن هم فاصله گرفتن این عناوین از قسمت اول بود. به نظر می رسید که سری Rayman رو به فراموشی و نابودی می رود ، اما  باز هم Michel Ancel با خلاقیت دوباره ی خود ، جان تازه ای به این عنوان با عرضه ی Rayman Origins داد . این عنوان که تقریبا شبیه به بازی نسخت بود و وقایع قبل از تمامی نسخه های عرضه شده ی بازی را نشان می داد ،  نه تنها تجربه ای لذت بخش را به مانند بازی نخست پدید آورد و Rayman را به دنیای بازی ها بازگرداند ، بلکه مورد استقبال بسیار منقدان هم واقع شد و به مانند نامش بازگشتی در خور شایسته به ریشه های اصلی را داشت. حال یوبی سافت همان طور که از قبل وعده داده بود با فروش و استقبال خوب بازیباز ها از Rayman Origins ، باری دیگر به مایکل انسل برای ساخت قسمت جدید این سری با نام Rayman Legends چراغ سبز نشان داد تا باری دیگر شاهد ملاقات با این قهرمان خندان و بامزه باشیم.

سفر به درون افسانه ها :

داستان و نحوه ی روایتی که Rayman Legends روایت می کند ، در عین سادگی بیش از حدی که دارد اما به مانند نسخه قبلی بسیار زیبا و دوست داشتنی باشد. بعد از آن که در Origins ، دوست شدن Rayman با گلوباکس و تغییر شخصیت او را از یک موجود مسخره به یک قهرمان که به دنبال نجات دیگران است را دیدیم ، حال Legends قصد دارد تا باری دیگر ما را با ماجراجویی های جدید Rayman همراه سازد. داستان بازی از آن جایی اغاز می شود که Rayman با دوستان همیشگی خود یعنی Globox و Teensies خودشان را در یک جنگل طلسم شده سرگردان می بینند ، این سه دوست در همان حین که تلاش فراوانی را برای خارج شدن از این جنگل انجام می دهند با یک چادر مرموز روبرو می شوند که در داخل آن نقاشی های فریبنده ی بسیاری به چشم می خورد. این سه نفر از همه جا بی خبر ! همان طور که به این نقاشی ها بیشتر نزدیک می شوند ، با دقت فراوان متوجه می شوند که هر کدام از این نقاشی ها که مشخص نیست از کجا آمده اند و چه کسی آن ها را کشیده است ، داستانی از یک دنیای افسانه ای را روایت می کند. اما در این بین یکی از این نقاشی ها بیش از بیش چشم آن ها را به خود می گیرد چرا که در این نقاشی سرزمینی از دوران قرون وسطا به نمایش درآمده است و از آن جا که این سه نفر همیشه به دنبال دردسر هستند ! ناگهان نیرویی عجیب آن ها را به درون این نقاشی قرون وسطایی می کشاند و با ورد به این جهان عجیب ماجراویی های تازه ای برای آن ها آغاز می شود. حال Rayman و دوستان برای حفظ جان خود باید در هر کدام از جهان های بازی ، بدوند ، بپرند و مبارزه کنند و در همین حین هم متوجه اسراری که در هر کدام از این نقاشی های افسانه ای است بشوند.

Rayman Legends

کامل تر ، بهتر ، احمقانه تر !

در میان این همه بازی های شوتر و پر زرق و برق مسلما تجربه ی عناوین زیبایی مثل Rayman Origins لذت دو چندانی را دارد. Rayman Legendsهم از چنین قاعده ای مسثنی نیست و این عنوان زیبا یک بازی بسیار خوش آب و رنگ با خلاقیت های متنوع است که به مانند پیشینیان خود تاکید بسیاری بر روی حرکات پلتفرمینگ دارد. چرا که سبک بازی چنین می باشد. Legends همان سبک موفقیت آمیز Origins را حفظ کرده است و در طول ماجراجویی های خودتان در مراحل مختلف بازی اجازه ی کنترل بر روی چهار شخصیت را به طور همزمان به بازیکنان خواهد داد. همراه با Rayman ، گلوباکس و دو تینزی که به عنوان شخصیت های قابل بازی به این عنوان بازگشته اند ، هم اکنون شما می توانید برای اولین بار در تاریخ این سری کنترل یک شخصیت جدید زن با نام باربارا را هم بر عهده بگیرید تا به نوعی گیمر های مونث هم بیش از گذشته با این بازی ارتباط برقرار کنند. ضمن این که با پیشرفت در طول بازی ، لباس های اضافی نیز برای هر کدام از شخصیت ها در دسترس قرار خواهد گرفت و مثلا می توانید Rayman را به رنگ های مختلفی تغییر دهید و حتی برای او وسایلی مانند کلاه و کفش نیز بخرید. هر کدام از شخصیت ها بازی توانایی های متفاوتی دارند. Rayman سریع ترین شخصیت بازی است که در مواقع فرار می توان روی او حساب ویژه ای باز کرد. گلوباکس با این که چاق تر از دیگر اعضای گروه است ولی دارای مقاومت بیشتر و ضربات سنگین تری نسبت به دیگر شخصیت ها می باشد و تینزی ها هم می توانند دشمنان را حتی از فاصله ای دور هم از میدان به در کنند.

Rayman Legends

در طول هر کدام از مراحل مختلف بازی مبارزه با دشمنان و نجات Electoons و تینزی های زندانی شده نقش اصلی را در این بازی ایفا می کند. ضمن این که از نکات بسیار جالب  Legends در این است که این عنوان فقط یک co op ساده برای خالی نبودن عریضه را به ارمغان نمی آورد. بلکه همکاری با بازیکنان دیگر نقش مهمی را ایفا خواهد کرد. به عنوان مثال یکی از بازیکنان کنترل یک حشره ی پرنده را در اختیار خواهد گرفت و این حشره ی پرنده باید با از بین بردن موانع در پیش رو راه را برای سایر بازیکنان هموار کند. اگر هم یکی از شخصیت های شما توسط دشمنان و یا مانع ضربه ای بخورد به مانند نسخه ی قبلی باد خواهد کرد و قبل از این که کاملا محو شود بازیکن یا بازیکنان دیگر وظیفه دارند که با پریدن بر روی او به سرعت آن شخصیت را به جریان بازی بازگردانند. البته برای این که با یک ضربه تبدیل به حباب شناور بر روی آسمان نشوید بازیکن می تواند با استفاده از قلب ها به نوعی برای خود سلامتی اضافه جمع آوری کند. البته مسلما نمی توان گفت که همه علاقه مند به بازی کردن با دوستان خود می باشند و بعضی ها تنهایی بازی کردن را بیشتر ترجیح می دهند.  Legends فکر اینجا را هم کرده است و اگر بخواهید این عنوان را تک نفره بازی کنید بخش های بیشتری از بخش های پلتفرمینگ بازی برایتان نمایان خواهد شد. چرا که مبارزه بخش اعظمی از گیم پلی این بازی را شامل نمی شود و در عوض آن چه بیشتر در Legends با آن مواجه می شوید پریدن ، دویدن و حرکات پلتفرمینگ می باشد.

Rayman Legends

به منظور این که گیم پلی بازی کم تر حالت خطی به خود بگیرد به مانند نسخه ی قبلی در هر کدام از مراحل ، مناطق مخفی وجود دارد تا باعث لذت بردن بیشتر شما از این بازی دوست داشتنی شود. با کاوش دربرخی مناطق پنهان در های مخفی را پیدا خواهید کرد که در هر کدام از آن ها چالش های مختلفی وجود دارد. اگر قسمت قبلی را بازی کرده باشید حتما می دانید که تنها کار بازیکن در این درهای مخفی آزاد کردن Electoons ها از قفس ها می بود. البته این بخش همچنان حضور فعالی در Legends دارد ، ولی در برخی درهای مخفی دیگر بازیکن با چالش های دیگری مواجه خواهد شد. به عنوان مثال در بعضی از این مراحل فرعی شما وظیفه دارید که قبل از آن که زمان به صفر برسد تعداد خاصی از گل ها را جمع آوری کنید و یا باید به تعقیب گنج هایی که از دستتان فرار می کنند بپردازید. ضمن این که تمامی توانایی های قسمت قبلی مانند راه رفتن بر روی دیوار ها  پرواز کردن در هوا ، شنا کردن در زیر آب و کوچک شدن از همان ابتدا ی بازی برایتان باز خواهد بود. البته ناامید نشوبد چرا که در طول مراحل بازی توانایی ها ی جدیدتری باز هم برای شخصیت های شما باز خواهد شد تا باعث بشود که تا انتهای بازی نیز با روند تکراری رو به رو نشود.ضمن این که دارا بودن بیش از ۱۲۰ مرحله که در هر کدام از این مراحل تنوع حرف اول را می زند به همراه باس های بسیار مختلف که برای نابودیشان باید تاکتیک درستی داشته باشید گوشه ای دیگر از ویژگی های تمام نشدنی Rayman Legends است.

Rayman Legends

نوازش چشم ها :

علاوه بر گیم پلی بسیار جالبی که Rayman Legends با خود به همراه دارد ، به لحاظ گرافیکی نیز حقیقتا عنوانی چشم گیر به حساب می آید. موتور مورد استفاده در بازی همانند نسخه قبلی UbiArt Framework نام دارد که تمرکز اصلی آن حذف کلیه موانع فنی است تا به بازی ساز اجازه بدهد که فازغ از مسایل تکنیکی ، روی بخش های هنری بازی تمرکر کند. بهتر است اول در مورد گرافیک هنری بازی صحبت کنیم چرا که  Rayman Legends را می توان یک معجزه ی هنری دو بعدی نامید. یکی از دستاورد های بزرگ هنری در این بازی استفاده ی عالی و به جا از رنگ ها برای آشکار کردن جزییات صحنه می باشد. ترکیب رنگ فوق العاده غنی و شادبازی به هر عنصری در صحنه ها غنا بخشیده تا جایی که در نگاه اول گرافیک این عنوان را بیشتر شبیه به یک نقاشی بسیار زیبا در نظر خواهید گرفت تا تصاویر داخل بازی. در بعد فنی هم Rayman Legends حرف های زیادی برای گفت دارد و جلوه های گرافیکی زنده و زیبایی را دارا می باشد که دنیای خیره کننده ای را به صورت ۱۰۸۰p و در ۶۰ فریم در ثانیه به ارمغان خواهد آورد. در این بین نمی توان از طراحی بسیار خوب شخصیت ها و مکان ها وبه خصوص ظاهر بامزه ی Rayman چشم پوشی کرد.

Rayman Legends

زیبا و گوش نواز :

Rayman است و موسیقی های بسیار زیبا و دلنیشنش ! با این که در حال پیش نمایش این بازی هستیم ، ولی از همین الان می توان گفت که غیر ممکن است که بتوان از موسیقی های شاهکار بازی ایراد گرفت. بازی قبلی از طراحی صوتی بسیار عالی بهره می برد و مسلما Legends هم چنین راهی را ادامه می دهد. البته بر خلاف قسمت قبلی که Christophe Héral و Billy Martin موسیقی های بازی را ساخته بودند ، این بار فقط Christophe Héral این وظیفه را برعهده گرفته است و با توجه به نمایش های بازی می توان گفت که موسیقی ها  بسیار عالی و حتی یک سر و گردن بالاتر از قسمت قبلی می باشد و با دنیای طنز آلود و احمقانه ی بازی ! تناسب کامل را دارد. ضمن این که نکته ی جالب اینجاست که بعضی از موسیقی های بازی با توجه به پیش روی بیشتر شما در طول بازی شدت بیشتر و جالب تری می یابد. در این بین وقتی جلوه های صوتی از صدای باد ، آب روان ، باران ، آتش و نوع صداگذاری شخصیت ها و استفاده از افکت های کوتاه به شکلی اغراق شده با موسیقی های بازی ترکیب می شود یک دنیای شاد و مفرح را برای این بازی به ارمغان می آورد.

Rayman Legends

در آخر باید گفت که اگر قرار باشد از چشم نوازترین بازی هایی که قرار است امسال عرضه شود نام ببریم قطعا نام Rayman Legends در این بین می درخشد. گیم پلی بسیار جالب ، طنز احمقانه ی بازی و مراحلی فوق العاده زیبا به مانند نسخه ی قبل ، همراه با اضافه شدن برخی ویژگی های جدید به بازی همگی باعث می شوند که Rayman Legends را در زمره بازی هایی قرار داد که لحظات شادی را برایمان به ارمغان خواهد آورد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازگشت دار و دسته ی احمق ها | پیش نمایش Rayman Legends - گیمفا
بازگشت دار و دسته ی احمق ها | پیش نمایش Rayman Legends - گیمفا
بازگشت دار و دسته ی احمق ها | پیش نمایش Rayman Legends - گیمفا
بازگشت دار و دسته ی احمق ها | پیش نمایش Rayman Legends - گیمفا
بازگشت دار و دسته ی احمق ها | پیش نمایش Rayman Legends - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بازگشت دار و دسته ی احمق ها | پیش نمایش Rayman Legends - گیمفا