10 بازی محبوب که از مشکلات پیش‌روی رنج می‌برند
10 بازی محبوب که از مشکلات پیش‌روی رنج می‌برند
10 بازی محبوب که از مشکلات پیش‌روی رنج می‌برند
10 بازی محبوب که از مشکلات پیش‌روی رنج می‌برند

۱۰ بازی محبوب که از مشکلات سرعت پیش‌روی رنج می‌برند

محمدرسول میرزاده
۱۹:۳۰ ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
10 بازی محبوب که از مشکلات پیش‌روی رنج می‌برند

با این وجود که بسیاری از این بازی ها به نوبه خود عالی هستند، نمی‌توان این حقیقت که به نحوی از مشکلات پیش‌روی رنج می‌برند را کتمان کرد.

چه در فیلم‌ها، رمان‌ها یا هر شکل از سرگرمی، سرعت پیش‌روی یک بحث حیاتی و مهم محسوب می‌شود. پس واضح است که بازی‌های ویدیویی نیز نیازمند توجۀ هرچه بیشتر به نحوۀ پی‌ریزی و پیشرفت داستان هستند، بازی‌بازان به چه میزان زمان برای اتمام محتویات مهم نیاز دارند و این موضوع برای تجربۀ کل محتویات به چه صورت خواهد بود. اگر سازنده از توجه به این موضوع سر باز زند، بازی‌ها ممکن است با تعداد کثیری از محتویات مواجه شوند که در بهترین حالت، منجر به تجربه‌ای آشفته می‌شود و در بدترین حالت، تجربه‌ای تکراری را ارائه می‌دهد. در همین راستا، ۱۰ بازی با مشکلات پیش‌روی در مقاله زیر آورده شده‌اند.

لطفاً توجه داشته باشید که بسیاری از این بازی‌ها به‌واقع خوب هستند و مشکلات پیش‌روی به هیچ وجه نشانگر بد بودن تجربۀ کلی آن‌ها نیست.

Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain

10 بازی محبوب که از مشکلات پیش‌روی رنج می‌برند

تقریباً همه با داستان عجیب ساخت Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain به خوبی آشنایی دارند، موضوعی که در نهایت به جدایی خالق این سری یعنی هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) و ناشر، کونامی (Konami)، ختم شد. با این حال که بازی از جهات بسیاری هنوز یک اثر عالی محسوب می‌شود، مشکلاتی در آن نمایان است؛ خصوصاً در بخش پیش‌روی. بازی بسیار قوی آغاز می‌شود و در حین این‌که شما را به دنبال آنتاگونیست خود می‌فرستد، مراحل به‌آرامی پیچیده‌تر می‌شوند، اما بعد از نقطۀ خاصی از بازی، مخاطبین موظف به اتمام مراحل تکراری می‌شوند که سختی و شرایط اضافی برای تکمیل آن افزایش می‌یابد. این کشش، به‌خصوص با در نظر گرفتن این‌که مراحل بازی‌های قبل چقدر گوناگون بودند، حس محدودکننده‌ای دارد. بدتر از آن، به پایان رساندن این مراحل، برای رسیدن به پایان‌بندی بازی حیاتی است.

Days Gone

10 بازی محبوب که از مشکلات پیش‌روی رنج می‌برند

بازی Days Gone از استودیوی بند (Bend Studio)، عنوانی تفرقه‌انگیز میان طرفداران محسوب می‌شود. در حالی که عده‌ای کاملاً آن را یک اثر بی‌نظیر می‌دانند، عده‌ای دیگر استقبال چندان گرمی از آن به عمل نمی‌آورند که در کنار موارد دیگر، به بحث پیش‌روی آن نیز مربوط می‌شود. بسیاری از مأموریت‌های Days Gone یکنواخت و خسته کننده بودند. افزون بر این، ویژگی معروف بازی یعنی Freaker Hordes، از آن جایی که بازی‌بازان را محکوم به تکرار دوبارۀ مأموریت‌های یکنواخت بازی می‌کند، بیشتر زمان بازی را به خود اختصاص می‌دهد و باعث تجربه‌ای فرسایندۀ آن می‌شود.

Death Stranding

10 بازی محبوب که از مشکلات پیش‌روی رنج می‌برند

عنوان Death Stranding، ساختۀ کوجیما پروداکشنز (Kojima Productions)، شاید به مزاج هرکسی خوش نیاید، اما می‌توان تحسین‌های بی‌پایان کسانی که از آن لذت می‌برند را همه جا دید. با این وجود، حتی متعصب‌ترین طرفداران آن هم موافقند که بازی از مشکلات پیش‌روی رنج می‌برد و این موضوع بیشتر از طبیعت گیم‌پلی Death Stranding نشأت می‌گیرد. در بیشتر لحظات تجربه، بازی مستلزم تحویل محموله‌ها از نقطه‌ای به نقطۀ دیگر است، در حالی که با موقعیت‌های طاقت‌فرسایی مثل BTها، Timefall و Muleها روبه‌رو می‌شوید، موقعیت‌هایی که بعد از مدتی خسته کننده می‌شوند. افزون بر آن، داستان بازی به شکلی ناسازگار پیش می‌رود و بخش اساسی از زمان اجرای بازی در برابر داستان کلی کسل‌کننده به نظر می‌رسد و این موضوع در مواقعی به طاقت‌فرسایی مذکور می‌افزاید. اما اگر بتوانید با این مشکلات کنار بیایید، Death Stranding تجربه‌ای منحصر به فرد را برای شما رقم خواهد زد.

Fable 3

10 بازی محبوب که از مشکلات پیش‌روی رنج می‌برند

بازی Fable 3 یک روایت حماسی است که در سرزمین عرفانی Albion رخ می‌دهد و لازم است تا بازی‌بازان زمان زیادی را برای اتمام این اثر ماجراجویی صرف کنند. تنها داستان اصلی به نوبۀ خود ۳۵ ساعت زمان لازم دارد، اما حتی همین زمان هم از مشکلاتی در پیش‌روی‌ رنج می‌برد که می‌توان آن را ناشی از پیشرفت خسیسانه و محتویات حذف شده دانست. رسیدن به این نتیجه که Fable 3 بیش از حد طولانی است، چندان غیرممکن نیست.

Red Dead Redemption 2

10 بازی محبوب که از مشکلات پیش‌روی رنج می‌برند

بازی Red Dead Redemption 2 داستانی گسترده از دار و دستۀ Van Der Linde را روایت می‎کند که قصد دارد از آمریکای در حال تغییر، پیشی بگیرد. با این‌که مدت زمان لازم برای به پایان رساندن بازی به خودتان بستگی دارد، با این وجود، حتی برای اتمام مسیر اصلی داستان به چند ده ساعت زمان احتیاج دارید. البته که تمام مأموریت‌ها به یک میزان از جذابیت طراحی نشده‌اند و اگر صادقانه در مورد این اثر صحبت کنیم، بعضی قسمت‌های آن نسبت به دیگر بخش‌ها سرگرم کننده نیست. علاوه بر آن، حلقۀ تکراری مبارزه، کاورگیری و کشتن دشمنان نیز بعد از مدتی حوصله سر بر می‌شود و قدم برداشتن در این روایت طولانی از رستگاری را در مواقعی خسته‌کننده می‌کند. با وجود این موارد، منکر آن نمی‌توان شد که تکامل شخصیتی آرتور (Arthur) از هر جهت یک تجربۀ باارزش است.

God of War 2018

10 بازی محبوب که از مشکلات پیش‌روی رنج می‌برند

سانتا مونیکا (Santa Monica) یک ترکیب عالی از داستان صریح و مبارزۀ هیجان‌انگیز را با God of War 2018 ارائه داد، ولیکن همین موضوع می‌تواند در مواقعی با پیش‌روی آن ناهمخوانی داشته باشد. بازی قوی شروع می‌شود و در ارائۀ مکانیک‌های تازه عالی عمل می‌کند و اگر در مسیر اصلی داستان بمانید، God of War در پیش‌روی حس خوبی القاء می‌کند، اما آن‌هایی که می‌خواهند چالش‌های سخت‌تر مثل مبارزات Valkyrie را به اتمام برسانند، نیازمند مجهز شدن به تجهیزات سطح بالا دارند تا حداقل شانسی برای پیروزی در برابر این هیولاها داشته باشند، که به‌شدت می‌تواند پیش‌روی کلی را بر هم زند و بازی را به قلمروی تکرار بکشاند.

Fallout 4

10 بازی محبوب که از مشکلات پیش‌روی رنج می‌برند

عنوان Fallout 4 یک بازی جهان آزاد پساآخرالزمانی وسیع، پر از مأموریت‌ها و شخصیت‌های جالب است. با این‌که بخش اصلی داستان به‌خودی‌خود طولانی نیست، بیشتر اوقات، لازم است که به انجام چندین مأموریت جانبی برای ارتقای سطح شخصیت خود بپردازید. این مراحل جانبی اصلاً بد نیستند، اما ممکن است برای کسانی که می‌خواهند تنها در مسیر اصلی قدم بردارند، به‌شدت مانع ایجاد کند.

Persona 5 Royal

10 بازی محبوب که از مشکلات پیش‌روی رنج می‌برند

ای اثر را به راحتی می‌توان یکی از طولانی‌ترین بازی‌های لیست نامید. Persona 5 پر از محتویات بی‌نظیر است که بازی‌بازان را برای صدها ساعت سرگرم نگه می‌دارد. علاوه بر کمپین صد ساعتی نسخۀ اصلی، Persona 5 Royale حجمی از محتویات تازه، از قبیل افزودن ترم سوم، مکان‌ها و رویدادهای تازه و موارد دیگر را شامل می‌شود. اگرچه این عنوان داستان کاملاً جذاب و به راحتی ارزش تجربۀ را دارد، بعد از مدتی ممکن است از سلاخی کردن هیولاها و محاصره شدن در سیاه‌چاله‌ها خسته شوید؛ از آن جهت که حس می‌کنید بازی بیشتر از آن‌چه لازم است کش پیدا می‌کند.

Tales of Arise

10 بازی محبوب که از مشکلات پیش‌روی رنج می‌برند

در شباهت با Persona 5 که دربارۀ آن بحث کردیم، Tales of Arise نیز یک ماجراجویی وسیع در سرزمینی خیالی پر از دشمنان و هیولاهای متنوع است. پیش رفتن در Tales of Arise همت زیادی می‌طلبد و حتی در کم‌ترین حالت، حدود پنجاه ساعت زمان می‌برد. این بازۀ طولانی با نویسندگی غیر متعارف و تکه‌های داستانی‌ای که به خوبی روایت را پیش نمی‌برند، حتی طولانی‌تر نیز به نظر می‌رسد.

Pokemon Sun and Moon

10 بازی محبوب که از مشکلات پیش‌روی رنج می‌برند

عنوان Pokemon Sun and Moon یک بازی خوب با محتویات جذاب و سرگرم‌کننده است، اما لیست بلندبالایی از مشکلات پیش‌روی در آن مشاهده می‌شود. بازی Pokemon Sun and Moon با محتویاتی متنوع و پیش‌روی مناسب داستان، قوی آغاز می‌شود، اما از آن جایی که مخاطبین ملزم به انجام مبارزات پی‌درپی کم ارتباط با پیشرفت داستان هستند، رفته رفته بازی به یک ماجراجویی بی‌هدف پس‌رفت می‌کند که می‌تواند در این بازه، طاقت فرسا شود.

منبع: Gamingbolt

Moein MM2MincraftRaidenکاپیتان قیمتAmogusvahid gamerGodofwar0385mhab1581...یوهانDARKSIRENArnaldCameraManحاج عرفانTlou part 2 game of the centuryLone wolf🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉meysambmatrix4221489Alborzmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

10 بازی محبوب که از مشکلات پیش‌روی رنج می‌برند
10 بازی محبوب که از مشکلات پیش‌روی رنج می‌برند
10 بازی محبوب که از مشکلات پیش‌روی رنج می‌برند
10 بازی محبوب که از مشکلات پیش‌روی رنج می‌برند
10 بازی محبوب که از مشکلات پیش‌روی رنج می‌برند

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Zahragamer گفت:

    رد دد ۲ واقعا شاهکاره کسیم که منکر این باشه یعنی اصلا ۱۰ دقیقم گیمش نزده!من این بازی رو دقیقا ۵ بار تموم کردم چون داستان گیرا و فوق العاده ای داشت(چون بازی ظرفیتی می ریزم و هر بار مجبور بودم بازی رد دد رو پاک و دوباره نصب کنم) الان اساسین کرید رو برای بار اول بزور میرم چه برسه برای بار دوم…. Death stranding هم روی پلی استیشن پسر داییم گیم زدم گیمش ی حالتی مثل الدن رینگه هر کسی سمتش نمیره(نه اینکه بگم بازیه بدیه منظورم اینه که مثل بازی های سولز طرفدار های خاص خودشو داره) بازی بعضی اوقات ی ذره حوصله سر بر میشه، بین راه مناظر چشم نواز زیبایی داره ولی اگه بیشتر بود قطعا گیمر در طول طی مسیر خسته نمی شد، ممنون بابت مقاله

    Moein MM2BabayagaFernandoکاپیتان قیمتAshenDeleted account...Ellie terminatorAMIR WAZOWSKINobodymore
      • سلام
        مقاله خیلی خوبی بود گرچه شاید نظرات متفاوت باشه چون سلیقه ها متفاوته و گاهی تعصب نمی زار نقد رو بپذیریم
        ادم فقط باید گیمر باشه و بدون تعصب به هیچ پلتفرمی بازی ها روببین اول مقاله هم گفته که بازی ها خوب هستن من می گم بعضی هاشون عالین ولی بازم می تونستن بهتر باشن چیز مطلقی ندارم
        برای مثال بازی رد دد۲ که بازی مورد علاقه خودم خارج از بحث داستانیشن که بعضی جاها خیلی آهسته پیش می ره – بخش لوت کردنش یه جایی به بعد روح رو خراش می ده – شما باید هر سری انیمیشن لوت کردن مشاهده کنید دیگه منصرف می شید از شکار – به نظرم من یک بازی باید بازی بمونه – مثل لوت کردن تو بازی فاری کرای ۶ در نظر بگیری خیلی سریع و انی باعث می شه ضرب اهنگ گیم زدن تند بشه سایبرپانک هم لوت کردن توش سریه
        ولی رد دد۲ شاید چند بار اول شکار می کنی یا کشو هارو خالی می کنی جذاب باشه ولی بعدش می شه تکرار به نظرم سازنده باید یک گزینه می زاشت برای حذف انیمیشن لوت کردن که هر کسی نمی خواست اون رو غیر فعال می کرد
        نظر شخصیمه خدای جنگ خطی می مونه خیلی بهتر بود
        یا Metal Gear Solid کلا یه بار دیگه مراحله تکرار می شه این خود عذابه
        بازی Days Gone خودم به شخص بهاش حال کردم ولی بازم مراحل فرعی تکرار و کارهای تکراری زیاد داشت

        مقاله عالی و توجه کنید انتقاد از یک بخش بازی دلیل بر بد بودن بازی نیست ۸۰ درصد از بازی ها مقاله واقعا برای بنده عالی بودن ولی خب بی ایراد نبوده و نیستن

        Moein MM2red-eyed Banished Knighttothegametime🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉MmfbNathanTUPACمتینZahragamerVito Scalettamore
        • Zahragamer گفت:

          شما درست می فرمایید، ولی همینش رد دد رو جذاب و شاهکار کرده و با دیگر عناوین سری متمایز می کند. اینکه لوت کردن انیمیشن خودشو داره این قدرت بازیساز و بازیو نشون میده الان ، رد دد تصور کن چقدر جزییات داره که در اخر فقط زیادی واقعی بودنش گیمر رو خسته می کنه!! (خیلی کتابی شد ببخشید 😂)

          Moein MM2red-eyed Banished KnightGhost of spartasaeedgreat
        • recidivist گفت:

          در ادامه و تایید کامنت شما
          مشکل اساسی RDR2 به نظر من هم خوانی نداشتن داستان با فرم و سرعت بازی هست.
          یک جهان وسیع پر از جزییات ریز و درشت و در عین حال سر هر پیچ و خمی بازی دست و پای تو رو میگیره که نتونی اون رو اکتشاف کنی و اگر‌ هم بکنی اونقدر پاداشی براش دریافت نمیکنی.
          جهان بازی به شدت وسیع و زیباست در عین حال با طی کردن هر چند مرحله *مجبور هستی* با کمپ داچ نقل مکان کنی. از قسمت بلک واتر و نقشه‌ی ۱ نگم که کاملا پتانسیل هدر رفته هست که اگر نبود وااااقعا بهتر بود و وجودش بیشتر آزار میده.
          طراحی مراحل ایرادات وحشتناکی داره از جمله اینکه “اسبت رو ببنند” به عنوان یک Objective باید اسبت رو “اینجا” ببندی و هیچ آزادی عملی در اختیار گیمر قرار نمیده. بازی های خطیی هستن با اختیار عمل بیشتر.
          من رد دد ۲ رو خیلی دوست داشتم و لازمه بگم طبق گفته‌ی پلتفرمم حدودا ۷۰۰ ساعت بازیش کردم و از چیزهایی فارق از “جزییاتش” لذت بردم از جمله موزیک بازی، ولی مشکلات زیاد داره…
          در ارتباط با لوت هم بگم حالا نه درحد سرعت FarCry 6(که خودم باهاش مشکل دارم😄) ولی میتونست با بالا رفتن استامینا و…سرعت انیمیشن ‌ها تقویت بشه، اینکه مردمک آرتور تنگ و گشاد میشه(که واقعا خارق‌العاده‌ست) به چه درد من گیمر میخوره؟ اما اینکه برای بار هزارم گوشه و کنار بازی رو برم و با داستان های جدید مواجه بشم و لوت رو گیم پلیم تاثیر به سزایی بذاره این به درد من میخوره.
          راکستار یا باید به سمت RPG قدم محکم برداره یا بازی هاش رو کوچکتر کنه.
          اینکه نقشه‌ی GTA 6 بزرگتر از RDR2 نیست و نصف ملت ناراحت بودن “چون با جت دو دقیقه‌ای تمومه” نشون میده یه جای کار میلنگه
          چون همین نقشه‌ی کوچکتر GTA V توی بخش آنلاین( که کاربردش بیشتر از داستانی هست)نصفش کاااملا هدر رفته و استفاده‌ای نداره.
          از اکت آخر بازی رد دد هم که شروع نکنم بهتره.
          یه نکته هم بگم:
          اینکه دوتا بازی از کوجیما تو این لیست هست خیلی جالبه و مهم‌تر از اون
          دوتا بازی جهان باز اون هستن…استاد نمیخواد برگرده به نیمه خطی؟😂😂 که حداقل نسلی که با DS باهاش آشنا شدن بدونن یه چیزی مثل MGS3 هم میساختن ایشون.

          Fernando🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉Commander jensenArmin
        • Mmfb گفت:

          کاملا قبول دارم.ردد رو به خاطر انیمیشن های خیلی اروم و حوصله سر بر و اینکه داستان خیلی دیر جلو میره ۲ هفته ای ول کردم

          Moein MM2
    • Nobody گفت:

      بازی خیلی خوبی هست ولی شاهکار بدون مشکل نیست.

      Moein MM2
    • نمیدونم چرا خیلیا منگر این روند کند و اعصاب خورد کن رد دد هستن
      داستان از وسطای بازی شکل فرسایشی میگیره و هی ماموریت های طولانی و راه های طولانی و گاها شکل مبارزات شبیه به هم اعصاب آدمو خورد میکنن

  • مقاله خوب بود ولی بنظرم از گاد به اینور زد جاده خاکی ، اون مدلی که بازی تو پنج تای اول طولانی و خسته کنندست با طولانی بودن بقیشون فرق داره
    فالوت چهار و پرسونا پنج اصلا خسته کننده نمیشن ( پرسونا رو خودم دوست ندارم ولی دلیلش این نیست ) ، پرسونا که اصلا نیاز به پیشروی نداره خود بازیه همون فعالیت های روزانه ، فالوت رو هم بخوای میتونی اصلا نگاه نکنی به مأموریتای فرعی ، پوکمون سبکش اینه و گادم اونا آخرین محتوای بازیه ، باید سخت باشه و لطمه به پیشروی تو بازی نمیزنه
    .
    از اونور رددد دو چهار فا… چپتر طول می‌کشه تا داستان بازی برسه به یه جایی ، نزدیک پنجاه ساعت:)
    دث همینطور ، یه چیزی اول بازی نشونمون میده بعد کلی طول می‌کشه تا پیش رو بگیره
    متال گیر هم بازی تا خیلی شاهکاره ، بعد یهو میفته رو دور تکرار ، راحت نصف بازی اضافیه

    Moein MM2Lonesome guy...AMIR WAZOWSKIمتینAmir(PC & PS4)MESHKITlou part 2 game of the centuryLone wolfAlborzmore
    • john117 گفت:

      گاد آف وار رو قبول ندارم که کند پیش میره با اینکه بازی طولانی هست ولی ضرب آهنگ خوبی داره و اصلا دچار کندی نمیشه اما مثلا رد دد با اینکه سلیقه ای خیلی بیشتر از گاد آف وار دوسش دارم بعضی وقتا میخواستم ولش کنم یکم تحمل میکردم یهو یه اتفاق می‌افتاد همچی رو جبران میکرد متال گیر هم دچار کندی میشه یکم ولی نه مثل رد دد

      Godofwar0385Al.ml.khAMIR WAZOWSKIمتینAmir(PC & PS4)navidphoenixVito ScalettaLone wolfA,,sh.more
    • levine گفت:

      درباره همه شون‌ بجز پرسونا باهات موافقم
      پرسونا از لحاظ داستانی،لایف سیمولوشن و ….. تقریبا بی نقصه و اگه هزاران ساعت هم ادامه پیدا کنه من بشخصه مشکلی ندارم

      ولی مشکل مبارزات بازیه
      نه اینکه مبارزات بازی مشکل داشته باشن،بلکه از بهترین مبارزات نوبتی هستن و حتی توی نیمه ابتدایی بازی دوست داری تمام مبارزات بازی را انجام بدی(برای fuse کردن پرسونا های مختلف)
      ولی از یجایی به بعد دیگه از تعدد دشمنا دهنت به عنایت می‌رسه.
      مثال میزنم
      توی پرسونا ۳ تقریبا باید دویست و خورده‌ای طبقه (اگه درست یادم مونده باشه)از تاتاروس بری بالا
      در حالی که هی باید بیای پایین تا آدم های گرفتار را آزاد کنی
      تو هر طبقه هم ده تا یازده تا سایه هست
      باز توی پرسونا ۴ بهتر شد
      توی پرسونا پنح هم با یسری انیمیشن ها و افکت ها تو مبارزه خیلی بهتر شده
      ولی هنوز مشکل محرزه
      البته این ایراد فقط برای پرسونا نیست توی کل سری شین میگامی تنسی این مشکل موجوده (مثلا توی شین میگامی ۳ رسما از هر دو ساعت یک ساعت و سی دقیقه مبارزه است)
      چیزی که این ایراد را توی پرسونا کم رنگ تر میکنه سیستم لایف سیمولوشن بازیه

      Amir(PC & PS4)علیLucciola Ballad
    • فالوت رو اگه روی تنظیمات آخر سختیش بذاری برا لول آپ کردن نیازه بری سراغ ماموریتای فرعی؛ مخصوصا که اوایل بازی کامپنیون‌ات داگ میته و نمیتونه جور تو رو بکشه (هرچند کامپنیون بدی نیست). البته بنظرم ماموریتای فرعیش اصلا کسل‌کننده نیستن

      Lonesome guyZahragamerمتینگدرت یعنی اینکه 70 درصد سهام سونیو شرکت بخری!Commander jensen
    • SEHSANHS گفت:

      یه چن جا دیده بودم دلیل اینکه چپتر ۲ متال نصفش تکراری بود این بود کوجیما با کونامی دعواش شد بازی رو کامل نکرد با یه چپتر و نصفی دادن بیرون. از اون موقس هر وقت اسم متال رو میبینم از کونامی بسیار یاد میکنم (حالا چطوری یاد میکنم بماند)

      ZahragamerمتینSoosmar (بازنشسته)
  • شبیه ساز کوله بری که اصلا نوبرشونه…. الان ی استدیو بی نام و نشون اینو می ساخت متای زیر ۴۰ و ۱۰۰ تا پلیرم نداشت چون استاد کوجیما ساختش شد بازی خوب👍اخه که واسه بازی راه رفتن تو علف و ملفا ۶۰ دلار میده گاد او وارم که هیچی فن بوی های دبستانی الکی بزرگ کردن اقا من ک می دونم شما ۶۰ دلار مفت واسه بازی سینمایی ۹ ساعته نمیدین و کرکی می زنین پس بشینید جاتون این کچلو الکی بالا نبرید!! صددد هزار رحمت به بازی های یوبی‌سافت حداقل داستانش که با گاد برابری می کنه که هیچ ی جهان بازم تحویلتون میده(مهد کودکی فنای سونی:فشار بقول از بازی های سونی🙀برو یوتیوب نگاشون کن😂) ی ۵ تومن میرم گیم نت سر محلمون روزی ۳ ساعتم گیمشون بزنم ۴ روزه تمومه فیلم سینماییشون.خدافظ شو خوش

    محمدرضا نوروزیکاپیتان قیمتکارمند خستهAmogusABDVD(تا درودی دیگر ، بدرود گیمفای عزیز)...شبح اسپارتانمتینDARKSIRENVito Scalettamore
  • دانته گفت:

    در مورد گاد و رد دد که بازی کردمه به شدت حق با شماست
    عالی بود این پست
    در مورد گاد هم دوستان اینقد موضع نگیرید جز گیم پلی هیچ چیز جالبی به گاد ۴ اضاف نشده بود الان هم از اومدن قسمت بعدش هیجان ندارم.

    کاپیتان قیمتZahragamerCYRUSVito ScalettaRyderمن محمد حسین کریمی هستم از اون تاریخی که یه سونی فن بهم تجاوز جنسی کرد هیتر سونی شدمحاج عرفانگدرت یعنی اینکه 70 درصد سهام سونیو شرکت بخری!Tlou part 2 game of the centuryاتزیو آدیتورهmore
  • sorena گفت:

    رد دد۲ آنقدر بیش از حد طول داد که من دقیقا جایی که داستان جان شروع میشه بازی رو ول کردم. به نظرم اگر کمی کوتاه تر بود و روند سریع تری می‌داشت قطعا بیشتر ازش لذت می‌بردم.
    گاد آف وار نسبت به نسخه های قدیمی ریتم کند تری داشت اما برای من خسته کننده نبود و برعکس روندش برای من مناسب بود.
    فال اوت۴ هم روندش خوب بود و من زمان زیادی رو تو فال اوت گذروندم و بدون این که بدونم چیکار باید کنم تا فلان تروفی برام باز بشه ،۹۰درصد تروفی هاش برام باز شد.گاد هم ۸۷٪.
    فانتوم و فیبل رو چندین جا بود که با خودم میگفتم توروخدا دیگه تموم شو D:

    Deleted accountsaeedgreatAMIR WAZOWSKIمتینSinabomTlou part 2 game of the centuryZahragamerLone wolf🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉Alborzmore
  • به هیچ وجه جای red dead2 و God of war در این لیست نیست این بازی ها حتی ثانیه ای خسته کننده نمیشن چون همه چیز اونها جذابه و شما رو در دنیای جادویی خودشون غرق میکنن ولی در عوض بازی هایی مثله halo 5 وinfinite بعد ۲ یا ۳ ساعت بخاطر گرافیک ضعیف و گیم پلی فوق تکراری و ….حالتون رو به هم میزنه ولی بازی ای مثله red dead 2 حتی بعد از ۱۰۰ ساعت که در دنیای اون گذروندم ذره ای احساس تکراری بودن و جذاب نبودن برام نداشت

    saeedgreatAMIR WAZOWSKIDARKSIRENVito ScalettaXboss Series 5farshadxمن محمد حسین کریمی هستم از اون تاریخی که یه سونی فن بهم تجاوز جنسی کرد هیتر سونی شدمAmir(PC & PS4)ArnaldBahrammore
    • Ahmad_bk گفت:

      با حرف اولت موافق بودم و میخواستم بلایکم ولی حرف دومت که هیلو اینفینیت تکراری میشه بشدت مخالفم با حرفت
      اینو کسی داره میگه که حالتای نرمال و هارد رو تموم کرده و بازم ازش خسته نشده و الان داره حالت لجندری رو میره

      Mamad_rzAtomic SoldierAMIR WAZOWSKIXboss Series 5...Eternal...TUPACTlou part 2 game of the centuryZahragamerاتزیو آدیتورهLone wolfmore
    • جیم گفت:

      خیلی بی ربط
      فقط اومده یه ترولی بکنه بره
      برو خونتون بچه 😂

      CYRUSTUPACXboss Series 5من محمد حسین کریمی هستم از اون تاریخی که یه سونی فن بهم تجاوز جنسی کرد هیتر سونی شدمArnaldBahram...Eternal...Tlou part 2 game of the centuryMmfbZahragamer
    • بیا این شکلات برا شما🍬
      هیت کردی ،عمو جون ، آفرین ، هیلو ۴ هم یادت رفت که من میگم

      اونم به شدت کنده 😵‍💫
      تو لیستی که کسی نمیتونه بگه اکشن اول شخص کنده ، این آقا اسم دو تا اکشن اول شخص رو میاره 🍾

      TUPACXboss Series 5farshadxمن محمد حسین کریمی هستم از اون تاریخی که یه سونی فن بهم تجاوز جنسی کرد هیتر سونی شدمReversepointArnaldBahram...Eternal...Tlou part 2 game of the centuryAhmad_bkmore
    • Mmfb گفت:

      ردد بعضی اوقات خسته کننده میشه.از حقیقت فرار نکن!ولی جالب اینه که هیلو رو اوردی وسط!هیلو حتی میلی ثانیه ای خسته کننده نمیشه

      CYRUS...Eternal...SinabomTlou part 2 game of the centuryAhmad_bkZahragamer
    • بخاطر گرافیک ضعیف تکراری میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟خب اینطوری باشه که مثلا آندرتیل باید برچسب تکراری‌ترین بازی تاریخ رو به خودش بزنه!!!! اصلا ربط گرافیک به گیمپلی چیه؟؟؟ یه سری حرفایی آدم اینجا میشنوه مغزش سوت میکشه….

      Deleted accountAtomic Soldierمن محمد حسین کریمی هستم از اون تاریخی که یه سونی فن بهم تجاوز جنسی کرد هیتر سونی شدمArnaldBahram...Eternal...Tlou part 2 game of the centuryZahragamerLone wolfAhmad_bkmore
      • نمی‌دونم چطور بگم مثلا red dead 2 گرافیکش اونقدر خوبه و محیط ها متنوع و پر جزئیات هستن که دوست داری ادامه بدی ولی در دو نسخه آخر هیلو یعنی ۵ و infinite اصلا اینطور نیست گرافیک برای یک پرچمدار قابل قبول نیست همینطور تنوع محیط که این مورد در نسخه infinite بیشتر به چشم میاد تا ۵ که یک خورده شما رو زده می‌کنه امیدوارم بفهمی چی میگم که امیدوارم توی قسمت های بعدی تا حدی این ایراد رفع بشه

        من محمد حسین کریمی هستم از اون تاریخی که یه سونی فن بهم تجاوز جنسی کرد هیتر سونی شدم...Eternal...Tlou part 2 game of the century
      • sorena گفت:

        کودنانه ترین کامنت ها رو میشه در زمان حمله یه سری به هیلو اینفینیت و استارفیلد با وضوح ۱۲K دید! اون از کامنت هاشون تو پست های استارفیلد که شرط بندی میکنم بعد این که کمی اطلاعات شون بره بالا و برگردن و اون کامنت(بخون تر زدن)هارو رو بخونن خجالت می‌کشند! اینم از مزخرفاتی که برای هیلو میگن! از سال ۲۰۰۲یا ۳(دقیق یادم نی) هیلو بازی میکنم اون وقت یارو نسل هشت یه ۱۹گرفته مامان/باباش کادوی اون یه ps4 بهش دادن ،میاد برای گرافیک هیلو نظر میده!. اونایی که از نسل۶و۷ هیلو میشناسند هیچ وقت همچین حرف مفتی نمی‌زنند… جدا از این که گرافیک ربطی به این موضوع مورد بحث نداره. اینطور بود Celeste در کنار آندرتیل و لیمو ووو..میشدن خسته کننده ترین بازیهای تاریخ در کنار. طرف هنوز قادر به تفکیک این چیزا نیست میاد نظر تحلیلی هم میده D:

        Atomic SoldierETERNALMANAli slhCYRUSTUPACfarshadxمن محمد حسین کریمی هستم از اون تاریخی که یه سونی فن بهم تجاوز جنسی کرد هیتر سونی شدمLone wolfArnaldBahrammore
    • Zahragamer گفت:

      کجا هیلو گرافیک نداره؟ عزیزم اصلا بازی کردی؟ تکسچر های بازی اگه پکشو کامل دانلود کرده باشی ۴kهستن….چ بگم

      ...Eternal...من محمد حسین کریمی هستم از اون تاریخی که یه سونی فن بهم تجاوز جنسی کرد هیتر سونی شدم
    • saeedgreat گفت:

      والا من ردد۲ سرش خوابم میگرفت و بزور تمومش کردم. اگر گرافیک رو بزاریم کنار جدی تو دنیای بازی بجز شکار چه کار دیگه ای میشه کرد.یه چنتا ساید کوئست بود که با توجه به وسعت بازی خیلی کم بودن و چنتا رندوم ایونت که وسطای بازی هی تکرار میشدن. من حقیقتش شکارم زیاد علاقه نداشتم. یه پوست خرس رو میزاشتی رو اسب باید دو کیلومتر میرفتی پیش tanner تا اپگرید بگیری. حالا این وسط ممکنه به هزار روش مختلف پوستت گم شه بمیری که دیگه هیچی.گیم پلی هم که همش کاورگیری و شلیکه. درسته یه شوتر همینه ولی ایا واسه صد ساعت گیم پلی کافیه؟

      pacman remasteredCommander jensen
  • A Slash گفت:

    جای ویچر ۳ بشدت خالی بود.مشکلات روایت کند بازی خیلی تابلوعه اصن لازم نیست به مورد خاصی اشاره کنم هرکی بازی کرده باشه میفهمه منظورمو حالا چه هیترش باشه چه فنش.

    saeedgreatAMIR WAZOWSKIexampleChris redfieldfarshadxBehnam.HzhTlou part 2 game of the centuryAhmad_bkمن محمد حسین کریمی هستم از اون تاریخی که یه سونی فن بهم تجاوز جنسی کرد هیتر سونی شدمبهنام رادmore
  • دایی گفت:

    رد دد ۲هر جور غیر این می‌بود بد میشد
    (نظر به شدت تعصبی!)

    saeedgreatAMIR WAZOWSKISinabomZahragamerهمسایه ( فن بوی = پنچری )علیجیم
  • Kratos گفت:

    ردد و گاد اف وار اخه؟😐کی میگه این دو تا بد هستن؟

    ...Eternal...Amir(PC & PS4)BahramTlou part 2 game of the centuryاتزیو آدیتورهجیمAlbert
  • john117 گفت:

    گاد آف وار رو قبول ندارم که کند پیش میره با اینکه بازی طولانی هست ولی ضرب آهنگ خوبی داره و اصلا دچار کندی نمیشه اما مثلا رد دد با اینکه سلیقه ای خیلی بیشتر از گاد آف وار دوسش دارم بعضی وقتا میخواستم ولش کنم یکم تحمل میکردم یهو یه اتفاق می‌افتاد همچی رو جبران میکرد متال گیر هم دچار کندی میشه یکم ولی نه مثل رد دد

    god of warSoosmar (بازنشسته)Vito ScalettaA,,shهمسایه ( فن بوی = پنچری )نیتن دریک پیرAhmad_bk
  • Ninja theorey گفت:

    مقاله دقیقا درست هست این بازی های اشاره شده باید با نسخه های قبلی مقایسه کنید متوجه کسل کننده بودنشون می شوید.
    مثلا گاد۳ با ۲۰۱۸ مقایسه کنید یا متال ۴ با ۵ و رد دد

    CYRUSXboss Series 5BahramTlou part 2 game of the centuryاتزیو آدیتورهمن محمد حسین کریمی هستم از اون تاریخی که یه سونی فن بهم تجاوز جنسی کرد هیتر سونی شدممحمد حسین کریمیجیمAlbert
  • siavash گفت:

    تو این لیست کلا ۳تا بازیو انجام دادم هر۳ تاشم تا ته رفتم با رد دد و دیزگان تا حدی موافقم ولی گاد اف وار نه اصلا انچنان طولانی نبود مثل رد دد ۲ دیزگانم کند بود ولی در حد رد دد ۲ نبود شاید بخاطر داشتن موتور تحمل طولانی بودن پیشروی کمتر باشه که قطعا همینه دلیلش و با رددد که با اسب جابه جا میشی خیلی فرق داره

  • G.LN گفت:

    چه مقالاتی میاد؟!!
    رددد۲ به هیچ وجه خسته کننده نیست یا گاد ۲۰۱۸ ، اینکه یه عده حال و حوصله همچی بازیها رو نداره طبیعیه درست مثل هر بازی دیگه.
    بهترین بازیهاتونو لیست کنید باز هم پر ضعفه اما این تجربه روایی بازیهایی مثل ردد۲ یا گاد ۲۰۱۸ ضعف نیست بلکه خواسته کارگردان در همچین سبک روایی هست.
    عجیبه چونکه من بعضی بازیها رو بعضی مواقع نصفه ول کردم از بس خسته کننده بودن بعد مدتی تازه تونستم ادامه شو برم و ازینا اسمی نیست متاسفانه.
    با دث استراندینگ و دیزگان البته موافقم گاهی خسته کننده میشه.

    saeedgreatZahragamerArnaldBahramگدرت یعنی اینکه 70 درصد سهام سونیو شرکت بخری!Commander jensen
  • Mmfb گفت:

    فالوت۴ خسته کننده هست؟تنها بازی هایی که به زور خسته کننده میشن اثار بتسدا هستن

    ETERNALMANsaeedgreatXboss Series 5نیتن دریک پیرArminCommander jensen
  • Mmfb گفت:

    ردد رو نه مخالفم نه موافقم.بازی ریتم اهسته ای داره و بعضی وقتا واقعا خسته کننده میشه.مثلا خودم ردد رو یک ۲ هفته ای ول کردم ولی دوباره نشستم پاش و ارزشش رو داشت.ولی کاش یکم سریع تر داستان بازی تموم میشد بعضی ماموریت هاش هم اصلا خوابت میگرفت.ولی در کل ارزشش رو داشت

  • واقعا حق دث استرندینگ نیست که توی لیست باشه؛ این بازی افق‌های چرت‌وپرت بودن و حوصله‌سربر بودن رو جابجا میکنه باید یه لیست جدید بنویسن و فقط همین بازی رو توش ادد کنن…گاد تا جایی که به هسته‌ی داستانی گره خورده باشه اتفاقا حوصله‌سربر نیست اما از جایی که یه کم ازین هسته فاصله می‌گیره، بخاطر ضعف نسبی‌اش توی گیمپلی‌اش، کمی افت میکنه. طبیعی‌ هم هست. نقطه قوت بازی داستان بی‌نقصشه نقطه ضعفش هم گیم‌پلی و طراحی دشمنانشه اما خب تا حد خطی بودن بازی باعث میشه نود درصد مواقع خیلی از هسته‌ی داستانی دور نباشیم و احساس حوصله‌سربر بودن بهمون دست نده. بنظرم بارلوگ خیلی زیرکانه از ضعف بازی (که با توجه به محدودیت‌ها و تغییر اساسی گیمپلی ضروری هم بوده) قسر در رفته و تجربه‌ی نهایی بازی رو تا حد زیادی دلپذیر درآورده

    ...Eternal...Zahragamerفیل اسپنسرVito ScalettaCommander jensen
  • A,,sh گفت:

    ردد رو با اینکه از کل بازیای این لیست بیشتر دوست دارم اما روند کندشو قبول دارم مخصوصا اوایل بازی اما از نیمه دوم بازی داستان اوج میگیره و تا پایان بهترم میشه این روند بجز چند تا ماموریت مسخره جان مارستون تو پایان بازی مثل ساختن مزرعه،
    گادم مخالفم تو نیو گیم پلاس برام خسته کننده و تکراری شد مقداری(۹۰ درصد گیما برام اینطورین) اما دور اولی که تمومش کردم حتی موقع گرفتن تروفیاشم برام خسته کننده نبود روند کلی گیمو خوشم اومد مخصوصا چند ساعت ابتدایی گیم

    AmogusMmfbTlou part 2 game of the century
  • XERXES گفت:

    rdr2 همه چیز رو فدای این ریلستیک بودن مسخره کرد. پروگرس ضعیف گیمپلی، اوپن ورلد در عین حال غنی ولی بدون هیچ ترغیبی برای پیدا کردن فعالیت و داستانش که هم پیسینگ و بیس با مشکله. خیلی از ماموریتها باید فرعی میبودن، وقتی با اعضای گنگ میرن شکار میرن گردش توی شهر میرن بزچرونی خب اینا واقعا عجیبه برای میشن اصلی، که حتی سخته ارتباطی بین اون مراحل با خط اصلی پیدا کنی.
    DS رو اکت دومش خراب میکنه. چندین ساعت که جدای خود گیمپلی، داستان هم قدم خیلی بزرگی ورنمیداره. داستان هیچ، چرا گیمپلی نصف اون اتچمنتها و وسایل ادامه بازی رو تقسیم نمیکنه توی اون چندساعت؟ و جالبه بعضی جاها موتور بازی میزاره ولی خیلی خنده دار میاد میگه فعلا نمیتونی از موتور استفاده کنی.

    Deleted accountLone wolfsaeedgreatlevineTUPAC...Eternal...Tlou part 2 game of the centuryCommander jensenVito Scaletta
  • Vito Scaletta گفت:

    رد دد ۲ همه مراحلش خیلی خوب بودن برای من که اصلا خسته کننده نبود همش دلم میخواست هیچوقت تموم نشه از بس خوب بود

    saeedgreatTUPACBahramscorpionesحاج عرفانTlou part 2 game of the centuryZahragamer
  • Mosiish گفت:

    من گاد و فال اوت و رد دد ۲ و بازی کردم اصلأ حس نکردم روند داره کند میشه ، حتی سر رد دد دلم میخواست همینجوری طول بکشه
    ولی بازم این موضوع به سلیقه طرف بر میگرده نمونش رفیق خودم که بهش فال اوت و پیشنهاد دادم بعد چند روز پاک کرد گفت خیلی حوصله سر بر میشه داستان بازی

    Vito ScalettascorpionesTlou part 2 game of the centuryZahragamer
  • MR_William گفت:

    پیشروی گاد بد نیست ، منتها تکراری شدن مبارزات و حریفها بعلاوه عدم تنوع و کم بودن باس فایت ها این پیشروی و تا حدود کمی خسته کننده میکرد ، رد دد هم باید بگیم از بازی چی میخوای ؟ داستان و محیط و گیم پلیی که برای یه عده پیشروی خسته کننده ای داره برای خیلی از جمله خودم به شدت جذاب بوده و توش غرق شدیم

    ETERNALMAN
  • PS6.2027 گفت:

    رد دد۲ درسته شاهکاره ولی بعد یه مدت خسته کننده تکراری میشه مثلا واسه تجربه مراحل اصلی بازی باید مسافت طولانی با اسب طی کنیم تا به مرحله برسیم بازی هم بخاطر نزدیک بودن به واقعیت کمی کند بنظر میرسه مخصوصا وقتی داخل کمپ هستیم فضای بازی هم بشدت سکوت و خلوته و گاهی وقتا بشدت خسته کننده میشه

    Mmfbsaeedgreat
  • Sinabom گفت:

    من به شخصا بازی بگیرم تا تمومش نکنم ولش نمیکنم حتا ۲۴/۷ ولی بعضی بازی ها زود تموم میشن ولی بعضیا نه بعضیا هم آنقدر قرق در بازی میشه که نمی فهمی کی تموم شد من به شخصا رد دد و گاد اف وار رو از اونایی میدونم که نمی فهمی کی تموم میشه در کل مقاله جالبی بود

    Bahram
  • واقعا مشکل رددد ۲ بنظرم تکرار مراحل و همون لوپ کاور و تیر زدن و نوع درگیری که پیش میومد بین همه دیگه بود جوری که بعد ۳۰ یا ۴۰ ساعت بازی به معنای واقعی آدم میلش نمیکشید که خیلی باز وارد درگیری شه

    saeedgreat
  • Behnam.Hzh گفت:

    یادش بخیر فیبل ۳
    باورم نمیشه بیش از یک دهه ازش میگذره.یه زمانی باهاش زندگی میکردم.دلم نمیخواست تموم شه.کشش داستانش برای من مثل یه سریال حماسی بود که اروم اروم جلو میرفت و پلیر رو با خودش برای بازپسگیری پادشاهی همراه میکرد…

    Lone wolfETERNALMANfarshadxمحمد حسین کریمی
  • Ilia گفت:

    الدن رینگ و بازیای نقش آفرینی مثل ویچر هم کند بودن

  • ... گفت:

    والا توی رد دد۲ و گاد او وار هیچ خستگی ای حس نکردم. بیشتر تجربه شخصی نویسنده مطلب بود این مقاله

  • Godofwar0385 گفت:

    خنده دار ترین مقاله ی عمرم
    گاداف وار و رددد خسته کنندن😂

    محمد حسین کریمیGodofwar0385
  • vahid gamer گفت:

    به نظرم این بازی هایی که نام بردید هیچ مشکلی نداشتن از نظر داستان و سرعت پیشروی. شما دیگه این بازی ها رو از دید خیلی سنگین و عمیقی نگاه کردید. این بازی ها برای گیمرها نه تنها خسته کننده بلکه عالی و سرگرم کننده هستند از نظر داستان و گیم پلی، مخصوصا بازی Red Dead Redemption 2

  • Nima Zabihi گفت:

    در مورد سایر بازی ها نظر نمیدم اما… در مورد بازی Tales of arise و Persona، جناب آقای میرزاده یکبار قبل از بازی کردن یک سری JRPG بهتر نیست اول به خودتون بگین دنبال چی هستین؟
    مورد بعدی “نویسندگی غیر متعارف و تکه‌های داستانی‌ای که به خوبی روایت را پیش نمی‌برند”؟! با کمال احترام اگر کامنت بنده رو میبینین در مورد این تکه از متن میشه بیشتر توضیح بدین؟ اغلب منتقد های معروف از روایت چندلایه بازی تمجید کردن…
    واقعیت از سایت تحلیلی گیمفا انتظار نداشتم،
    این مقاله بود یا یک پست بی منطق برای جذب بیننده؟ حتی در ابتدای مقاله نه در مورد نظر نویسنده حرفی زده شده(که این مطالب صرفا یک نظر شخصی است) نه از رفرنس به سایت معتبر خبری…

  • چند موردی که در ردد۲ اذیت کننده بود مراحل معمولی و تکراری و بیش حد آسون بودن بازی که بدون هیچ چالشی بود و انیمیشن های شکار و لوت کردن که برای بار اول عالی بودن ولی بعدش روی مخ بود ولی گزینه برای خاموش کردن داشت بهتر بود ولی از بیشترین چیزی که ردد۲ لذت بردم گشتن توی محیط با گرافیک بینظیر که اگه بعد از ۵ سال توی محیط ردد۲ بگردم بازهم لذت بخشه و اصلا خسته کننده و تکراری نمیشه البته برای من

  • من گاد آف وار رو تموم کردم و فقط یک بار تبر و شمشیرم رو آپدیت کردم

10 بازی محبوب که از مشکلات پیش‌روی رنج می‌برند
10 بازی محبوب که از مشکلات پیش‌روی رنج می‌برند