نحوه شارژ اپل آیدی با گیفت کارت - گیمفا
نحوه شارژ اپل آیدی با گیفت کارت - گیمفا
نحوه شارژ اپل آیدی با گیفت کارت - گیمفا
نحوه شارژ اپل آیدی با گیفت کارت - گیمفا

نحوه شارژ اپل آیدی با گیفت کارت

پست گیمفا
۱۴:۲۵ ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
نحوه شارژ اپل آیدی با گیفت کارت - گیمفا

گیفت کارت‌ها نوعی اعتبار غیرنقدی و مجازی می‌باشند که از سوی بانک‌ها، شرکت‌ها و بطورکلی کمپانی‌های مطرح جهانی به عنوان جایگزین پول نقد با هدف خرید از فروشگاه‌ها و پرداخت جهت دریافت خدمات و سرویس‌های خاص، ارائه شده اند. مهمترین وجه تمایز گیفت کارت‌ها با سایر کارت‌های اعتباری در این است که، تهیه گیفت کارت به هیچ نوع افتتاح حساب و احراز هویت خاصی نیاز ندارد و به نام مشخصی صادر نمی‌شوند، همچنین اعتبار آن قابل انتقال و یا شارژ مجدد نبوده و خوشبختانه دارای هیچ محدودیت و تاریخ انقضایی نیز نمی‌باشند؛ همین امر دلیلی شده است تا گیفت کارت‌ها، همانطور که از نامشان نیز پیدا است، گزینه بسیار مناسبی برای هدیه به دوستان باشند.

به بیان ساده‌تر، گیفت کارت Giftcard، کارتی است که با آن می‌توانید برای خرید از سایت‌های خارجی و شارژ اکانت‌های مختلف استفاده کنید.

نحوه شارژ اپل آیدی با گیفت کارت - گیمفا

گیفت کارت اپل چیست؟

بطورکلی گیفت کارت‌ها شامل یک کد متشکل از اعداد و حروف انگلیسی می‌باشند که به نوعی کد شارژ حساب محسوب می‌شوند؛ این کدها به صورت ۲۵ رقمی بوده و ماهیتی همچون کارت شارژهای اعتباری دارند. درست مانند کارت شارژهای اعتباری، با استفاده از کد مندرج بر روی گیفت کارت، به میزان اعتبار کارت، می‌توانید حساب خود را شارژ کرده و از آن برای بهره‌مندی از سرویس مورد نظر استفاده کنید.

از آنجایی که گیفت کارت‌ها به صورت اختصاصی از سوی کمپانی‌های مربوط به خود ارائه می‌شوند، برای شارژ حساب اپل نیز، می‌بایست از گیفت کارت اپل استفاده کنید. به عنوان مثال، زمانی‌که یک گیفت کارت ۵۰ دلاری اپل خریداری می‌کنید، یک کد ۱۶ رقمی دریافت خواهید کرد که پس از ریدیم کردن آن، اپل آیدی شما به میزان ۵۰ دلار شارژ خواهد شد.

به دلیل اینکه کاربران ایرانی، تحت تحریم‌های علیه ایران با مشکلات خریداری کارت‌های اعتباری بین‌المللی و یا حتی حساب پی پال مواجه‌اند، در حال حاضر شارژ اپل آیدی با گیفت کارت از بهترین و راحت‌ترین راه حل‌ها خواهد بود.

نحوه شارژ اپل آیدی با گیفت کارت - گیمفا

اپل آیدی چیست؟

ساخت اپل آیدی (Apple ID) از اولین لازمه‌های کاربران اپل برای استفاده از سرویس‌های این کمپانی اعم از تمامی خدمات و محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اپل می‌باشد؛ چراکه این حساب، درواقع کارت شناسایی محصولات اپل بوده و شناسه‌ای است که کمپانی اپل به وسیله آن تمامی کاربران خود را احراز هویت کرده و می‌تواند فعالیت‌های آن‌ها را رهگیری کند.

 علاوه بر این، ساخت اپل آیدی موجب یکپارچه‌سازی تمامی دستگاه‌های اپل کاربر نظیر آیفون، iPad، iPod و Mac شده و برای آن‌ها دسترسی کامل و قابلیت استفاده از تمامی سرویس‌ها و امکانات خود را فراهم می‌کند. ساخت اپل آیدی زمانی اهمیت می‌یابد که کاربران اپل بدون داشتن این کارت شناسایی قادر به استفاده از سرویس‌های مهم این کمپانی نبوده و بطورکلی مجموعه اپل هیچ حمایتی از آن‌ها نمی‌کند.

مواردی همچون همگام‌سازی محتوا در تمامی دستگاه‌های کمپانی اپل، مشخص شدن موقعیت مکانی دستگاه‌های گمشده یا مسروقه، جلوگیری از ورود و دسترسی افراد غریبه به اطلاعات دستگاه مسروقه و استفاده از ابزارها و قابلیت‌های مهم کمپانی اپل از اصلی‌ترین کاربردهای اپل آیدی می‌باشد.

نحوه شارژ کردن اپل آی دی با گیفت کارت

بعد از ساخت اپل آیدی، برای استفاده از بسیاری از خدمات آن لازم است تا حساب خود را شارژ کنید. یکی از ساده‌ترین و محبوب‌ترین راه‌های شارژ اپل آیدی استفاده از گیفت کارت این مجموعه است. در این بخش از مطلب، نحوه شارژ اپل آیدی با گیفت کارت توضیح داده شده است؛ برای شارژ حساب خود، باتوجه به تصویر راهنما، مراحل زیر را با دقت دنبال کنید.

۱. پس از وارد شدن به اکانت خود، برنامه App Store را باز کنید.

۲. روی تصویر پروفایل کلیک کنید. درصورتی که وارد اکانت خود نشده باشید، به جای تصویر پروفایل خود، آیکون آدمک را مشاهده خواهید کرد که باید در مرحله بعد نام کاربری (Apple ID) و رمز ورود را وارد کنید.

نحوه شارژ اپل آیدی با گیفت کارت - گیمفا

۳. در گام بعدی، همانطور که در تصویر مشخص است، روی گزینه‌ی Redeem Gift Card or Code کلیک کنید.

۴. در مرحله بعدی با دو گزینه مواجه خواهید شد. با انتخاب Use Camera می‌توانید بارکد روی گیفت کارت را اسکن کرده و حساب خود را شارژ کنید. اما اگر گزینه You can also enter your code manually را انتخاب کنید، می‌توانید کد گیفت کارت ۱۶ رقمی اپل را به صورت دسترسی وارد کرده و اعتبار اپل آیدی خود را افزایش دهید.

با انتخاب هر یک از روش‌های شارژ اپل آیدی با گیفت کارت، در نهایت حساب شما شارژ شده و مبلغ و توضیحات گیفت کارت نمایش داده می‌شود. پس از این مرحله و بررسی اطلاعات، روی دکمه Redeem کلیک کنید. در این مرحله،  شارژ اپل آیدی شما نهایی شده و با بازگشت به صفحه اصلی اپ استور، امکان پرداخت و خرید انواع اپلیکیشن، بازی، موسیقی، کتاب و تمامی سرویس‌ها برای شما فراهم خواهد بود.

متاسفانه با وجود تحریم‌های متعدد، قابلیت برخورداری از بسیاری از خدمات و سرویس‌های جهانی برای ایرانیان امکان‌پذیر نبوده و آن‌ها را با محدودیت‌های فراوانی مواجه کرده است. خرید گیفت‌ کارت ‌های کمپانی‌های بزرگی همچون اپل، گوگل‌پلی، پلی‌استیشن، ایکس‌باکس و … نیز از دسته سرویس‌های پرطرفدار در بین جوانان ایرانی و به خصوص گیمرها می‌باشند که امکان خرید فیزیکی آن‌ها در ایران فراهم نیست. در این شرایط، تنها راه حل ما استفاده از سرویس‌های شرکت‌هایی است که به عنوان رابطی معتبر میان کاربران ایرانی و فروشگاه‌ها و کمپانی‌های ارائه دهنده گیفت کارت عمل کرده و امکان خرید گیفت کارت و در پی آن خرید مستقیم از کمپانی‌های بزرگ دنیا را فراهم کرده اند.

meysamb

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نحوه شارژ اپل آیدی با گیفت کارت - گیمفا
نحوه شارژ اپل آیدی با گیفت کارت - گیمفا
نحوه شارژ اپل آیدی با گیفت کارت - گیمفا
نحوه شارژ اپل آیدی با گیفت کارت - گیمفا
نحوه شارژ اپل آیدی با گیفت کارت - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نحوه شارژ اپل آیدی با گیفت کارت - گیمفا