شایعه: ایداس مونترال قصد احیای مجموعهی Deus Ex را دارد
بر اساس شایعات اخیر، توسعهدهندگان Deus Ex در حال ملحق شدن به استودیوی ایداس مونترال هستند تا کاری را انجام دهند که Cyberpunk 2077 نتوانست آن را تحقق ببخشد.
جف گراب (Jeff Grubb) نویسندهی وبسایت VentureBeat اخیراً اظهار داشت که صحبتهایی در زمینهی بازگشت توسعه دهندگان بازی Deus Ex: Human Revolution و Deus Ex: Mankind Divided به استودیوی ایداس مونترال (Eidos Montreal) شنیده است و این استودیو قصد احیای این مجموعه را دارد.
طبق گزارشها، این توسعه دهنده میخواهد «کاری را انجام دهد که Cyberpunk 2077 نتوانست آن را تحقق ببخشد» که احتمالاً این موضوع به این معنی است که ایداس مونترال قصد ساخت یک بازی جاهطلبانه دارد. همچنین، از زمانی که این استودیو توسط گروه امبریسر (Embracer Group) از شرکت اسکوئر انیکس (Square Enix) خریداری شد، صحبتهایی در این رابطه به عمل آمد.
گراب در حین بحث در پادکست خود در مورد خرید این توسعهدهنده توسط گروه امبریسر از اسکوئر انیکس گفت:
صحبتهایی که من شنیدهام این است که استودیو [ایداس مونترال] میخواهد بلافاصله پروژهی احیای Deus Ex را کلید بزند. آنها می خواهند بلافاصله این مجموعه را به حیات خود برگردانند و کاری کنند که Cyberpunk 2077 نتوانست. ما خواهیم دید که آیا این اتفاق میافتد یا نه، چه کسی میداند که این بازی به چه چیزی تبدیل خواهد شد.
طرفداران این مجموعهی سایبرپانک بدون شک از شنیدن این خبر خوشحال خواهند شد، زیرا از زمان انتشار بازی Deus Ex: Mankind Divided در سال ۲۰۱۶، بازی جدیدی برای Deus Ex معرفی نشده است. با فرض این که قرارداد امبریسر و اسکوئر انیکس در سپتامبر ۲۰۲۲ بسته شود، این شایعه نشان میدهد که احتمال بازگشت این مجموعه وجود دارد.
بازی Cyberpunk 2077 از استودیوی سیدی پراجکت رد (CD Projekt RED) به عنوان بازیِای که مستقیماً در شایعات گراب به آن اشاره شد، به دلیل شخصیت پردازی و جلوههای بصری شگفتانگیزش مورد تحسین قرار گرفت. با این حال، این بازی به دلیل عملکرد فنی افتضاح خود در زمان عرضه، عدم وجود عناصر نقشآفرینی استاندارد (بازی قبل از انتشار به عنوان یک نقشآفرینی عمیق معرفی شد) و دنیای بی روح آن که امکان تعامل کمی را به گیمرها میداد به طور گسترده مورد انتقاد قرار گرفت. ماموریت ایداس مونترال با ایجاد یک تجربهی جدید از Deus Ex با سیستمهای نقشآفرینی لذتبخش و دنیای جذابتر، احتمالاً «ماموریتی خواهد بود که Cyberpunk 2077 نتوانست انجام دهد.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
نظرات
برای THQ که میراثدار برازندهای نبودن ولی برای این یکی دلم روشنه. در واقع دلم میخواد که روشن باشه!
Human Revolution با متای ۹۱ بد بود؟
اینا وقتی رفتن زیر سایه اسکوعر انیکس عملکرد شون خراب کردن وگرنه قبلش عالی بودن
منکایند دیوایدد هم بد نبود ، کمتر از حد انتظارات بود
یعنی اورآل نگاه کنی بازی بازی خوبیه ، داستان خوبه گیم پلی شاهکاره و اینا ، ولی اینکه دنباله ی مستقیم نبود تو ذوق میزد
HR رو هم بعد از اینکه اسکوئر خریدشون ساختن. کاتسین هاش هم خود اسکوئر انیکستوکیو ساخت.
اتفاقا از وقتی که اسکوئر براب افزایش کتگوری بازیاش ایداس رو خرید، سطح استدیو های ایداس بالا رفت. هم ریبوت tomb raider بهتر از نسخه های قبلیش شد، هم ایداس مونتریال دوباره رو فرم اومد و human revolutions رو داد بیرون. ولی خب از نظر تجاری نتونستن توقعات اسکوئر رو برآورده کنن.
سایبرپانک خیلی کارا رو نتونست بکنه که اکثرشون تو دوتا دئوس اکس قبلی هست ، حالا ببینیم چی منظورشونه
البته که آدام جنسن هر جا باشه آنجا نکوست ، و اینکه ر… با نوشتنم XD ، هیجان دارم خب
این شد یه خبر خوب واقعا دیگه وقتش بود این عنوان برگرده البته امیدوارم سعی نکنه پا جای پای cyberpunk بزار درسته این دو بازی تو یه ژانرن ولی مسیرشون از هم جداس اگه Deus ex راهه خودشو بره قطعا موفق میشه
بیا که یه ملت چشم به راهتن
Adam jensen LIVES!
امیدوارم درست باشه. اون کاری که Deus Ex 2000 بیست و دو سال پیش انجام داد رو سایبر نتونست انجام بده. آزادی عمل و emergent gameplay مطلق
نسخه های HR و MD هم شاهکار بودن. خدا لعنت کنه Square Enix رو که انقدر گند زد به Edios
فقط امیدوارم الکی open world نشه. این کاملا خلاف هویت Deus Ex ه. وارن اسپکتر میگفت ترجیح میده بازی ش توی یه خیابون باشه ولی اون خیابون پر از محتوای خاص و player agency باشه. اگه بخواد مسیر سایبر رو بره جلو، پر میشه از fetch quest و علامت های ! روی مپ
اگه با ایده های جدید و پشتیبانی امبریسر بیان جلو یه بازی فوق العاده میشه.
ولی اگه همینجوری فقَط محض اینکه بگن تغییراتی خوبی تو راهه بخوان از اسم deus ex سواستفاده کنن احتمال داره بازی رضایت بخش نشه.
بهرحال ساختن این عنوان با استانداردهای نسل نهم پروژه ی خیلی سنگینی هست. نمیشه یه شبه بلند شن بگن عه چه خوب میشه بریم deus ex بسازیما… 🙂
ای کاش قبل انتشار نسخه جدید یه باندل ریمستر از human revolution و mankind divided منتشر کنند. مثل کرایسیس.
مرگ بر استارلرد
🤲🤲🤲