تلخ‌ترین فیلم‌های عاشقانه - گیمفا
تلخ‌ترین فیلم‌های عاشقانه - گیمفا
تلخ‌ترین فیلم‌های عاشقانه - گیمفا
تلخ‌ترین فیلم‌های عاشقانه - گیمفا

تلخ‌ترین فیلم‌های عاشقانه

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
فیلم دفترچه خاطرات the notebook

گاهی اوقات فیلم‌های عاشقانه همراه با داستانی تکان‌دهنده و تلخ هستند که مطمئنا بیننده را به گریه وا می‌دارند.

ژانر عاشقانه همیشه یکی از ژانرهای برجسته در سینما به شمار می‌رود که داستان‌های ماندگار بسیار زیادی را به ما ارائه کرده است. این در حالی است که هر داستان عاشقانه‌ای اندکی دراما نیز همراه خود دارد. عشق همیشه پیچیده است و بالا و پایین‌های زیادی دارد. همین درام‌ها و کشمکش‌های موجود در داستان‌های عاشقانه باعث خلق آثاری جذاب و تماشایی در دنیای سینما می‌شوند.

یک فیلم عاشقانه می‌تواند کمدی،‌ الهام‌بخش و گاهی اوقات ناراحت‌کننده باشد. در بسیاری از داستان‌ها در مورد عشق، داستانی در مورد فقدان نیز وجود دارد. مرگ، جدایی و فاصله گرفتن از کسی می‌توانند به آسانی یک عشق را به نابودی بکشانند. عشق و فقدان بخشی از زندگی هستند و فیلم‌های بسیار برجسته‌ای هستند که این موضوع را به خوبی به تصویر کشیده‌اند.

در سال‌های اخیر،‌ فیلم‌های بسیار زیادی بودند که تصویر واقع‌گرایانه‌ای از رابطه‌های عاشقانه را به تصویر کشیدند. با اینکه بیننده همیشه دوست دارد که کاراکترها در فیلم‌های عاشقانه در کنار یکدیگر باقی بمانند اما زندگی واقعی این گونه نیست و هر رابطه‌ای می‎‌تواند خراب شود. مرگ در این آثار نقش مهمی دارد و چیزی نیست که بتواند از آن فرار کرد؛ در هر صورت، پایانی اندوهناک را برای بسیاری از داستان‌های عاشقانه محبوب ما رقم زده است. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی تلخ‌ترین فیلم‌های عاشقانه بپردازیم.

فیلم ستاره‌ای متولد شده است (A Star Is Born)

فیلم ستاره‌ای متولد شده است a star is born

فیلم «ستاره‌ای متولد شده است» بر اساس اثری کلاسیک به همین نام است و بردلی کوپر (Bradley Cooper) با این برداشت تازه خود در سال ۲۰۱۸ میلادی توانسته این داستان کلاسیک را برای بیننده‌های مدرن به نمایش در بیاورد.

این فیلم داستان یک خواننده روبه‌رشد به نام الی با بازی لیدی گاگا (Lady Gaga) را دنبال می‌کند که عاشق یک موزیسین بسیار موفق به نام جکسون مین با بازی بردلی کوپر می‌شود. در همین حین نیز روز به روز بر شهرت الی افزوده می‌شود.

با اینکه شکوفا شدن جوانه‌های عشق آن‌ها بسیار زیبا است اما اعتیاد جکسون به مواد و الکل باعث آشوب شده و به آرامی رابطه آن‌ها را نابود می‌کند. جکسون قادر نیست تا با مشکلات خود دست و پنجه نرم کند و در نهایت نیز پایانی غمگین را برای این داستان عاشقانه رقم می‌زند.

فیلم پی‌نوشت: دوستت دارم (P.S. I Love You)

فیلم پی‌نوشت دوستت دارم ps i love you

فیلم «پی‌نوشت: دوستت دارم» محصول سال ۲۰۰۷ میلادی است و داستان هولی با بازی هیلاری سوانک (Hilary Swank) را دنبال می‌کند که در حال دست و پنجه نرم کردن با مرگ همسرش به نام گری با بازی جرارد باتلر‌ (Gerard Butler) است.

هولی در تولد سی سالگی خود نامه‌هایی از گری دریافت می‌کند که قبل از مرگش آن‌ها را نوشته است. این نامه‌ها آغازگر ماجراجویی‌هایی برای هولی هستند تا به او در پیدا کردن انگیزه‌ای تازه در زندگی کمک کنند و او در نهایت نیز اهمیت دوستی، خانواده و گذر از فقدان را درک می‌کند. این فیلم داستانی تکان‌دهنده و دلخراش را بازگو می‌کند که به بیننده یادآور می‌شود تا بیشترین لذت را از زندگی خود ببرند.

فیلم تاوان (Atonement)

فیلم تاوان atonement

فیلم «تاوان» محصول سال ۲۰۰۷ میلادی اقتباسی سینمایی از رمانی به همین نام نوشته ایان مک‌ایوان (Ian McEwan) است. این فیلم داستانی عاشقانه در طی چندین دهه مختلف را بازگو می‌کند و داستان دو عاشق به نام رابی با بازی جیمز مک‌آوی (James McAvoy) و سیسیلیا با بازی کیرا نایتلی (Keira Knightley) را دنبال می‌کند که از یکدیگر جدا شده‌اند.

دلیل جدایی آن‌ها نیز این بوده که خواهر سیسیلیا با بازی سرشه رونان (Saoirse Ronan) رابی را به جرمی متهم کرده که در حقیقت مرتکب نشده است. در طی سال‌ها جنگ و جدایی، این دو عاشق تنها قادر بودند برای مدتی کوتاه یکدیگر را ببینند و همین باعث شده تا رابطه آن‌ها هیچ گاه کامل نشود.

فیلم روح (Ghost)

فیلم روح ghost

فیلم «روح» اثری کلاسیک در ژانر عاشقانه به شمار می‌رود که در سال ۱۹۹۰ میلادی روی پرده سینماها اکران شده است. این فیلم داستان سم با بازی پاتریک سوویزی (Patrick Swayze) و مولی با بازی دمی مور (Demi Moore) را دنبال می‌کند که رابطه آن‌ها پس از به قتل رسیدن سم بسیار کوتاه می‌شود.

با این حال، سم به زودی متوجه می‌شود که همچنان به عنوان یک روح در این جهان حضور دارد و از این زمان باقی مانده خودش استفاده می‌کند تا با مولی ارتباط برقرار کند و در مورد خطر احتمالی به او هشدار بدهد. سم پس از انجام دادن این کار خود، پایانی اندوهناک را برای این داستان عاشقانه رقم می‌زند.

فیلم جاده انقلابی (Revolutionary Road)

فیلم جاده انقلابی revolutionary road

فیلم «جاده انقلابی» ساخته سم مندز (Sam Mendes)‌ در سال ۲۰۰۸ میلادی روی پرده سینماها اکران شده بود. این فیلم، داستان زوجی را روایت می‌کند که نمی‌توانند سنگینی بسیار زیاد زندگی روزمره در حومه شهر را تحمل کنند.

رابطه آن‌ها با عشق و شور آغاز شده است و در همان ابتدا تصمیم داشتند تا آخر عمر نیز همین شور و شوق را حفظ کنند. با این حال، آن‌ها پس از بچه‌دار شدن به حومه شهر نقل مکان کردند و زندگی‌شان روز به روز معمولی‌تر و روزمره‌تر شد.

فیلم «جاده انقلابی» با بازی لئوناردو دی کاپریو (Leonardo DiCaprio) و کیت وینسلت (Kate Winslet) در نقش اصلی است و داستانی از رویاهای درهم شکسته و عشق محو شده را به نمایش می‌گذارد.

فیلم ولنتاین غمگین (Blue Valentine)

فیلم ولنتاین غمگین blue valentine

فیلم «ولنتاین غمگین» محصول سال ۲۰۱۰ میلادی است و نگاهی به دو نقطه بسیار مهم و حیاتی در هر رابطه‌ای یعنی شروع و پایان آن را ارائه می‌کند. این فیلم داستان دو فرد جوان و در عین حال پیچیده به نام دین با بازی رایان گاسلینگ (Ryan Gosling) و سیندی با بازی میشل ویلیامز (Michelle Williams) را روایت می‌کند که عاشق یکدیگر می‌شوند.

این فیلم به طور متناوب شروع و انتهای رابطه آن‌ها را به نمایش در می‌آورد و زمانی را نشان می‌دهد که به ندرت عشقی بین آن‌ها به چشم می‌خورد. فیلم «ولنتاین غمگین» به خوبی به بیننده‌ها نشان می‌دهد چطور انسان‌ها تغییر می‌کنند و عشق چگونه می‌تواند به راحتی محو شود. این اثر سینمایی به شدت واقع‌گرایانه و در عین حال ناراحت‌کننده است و داستان عشقی مدرن را در طی چندین سال به تصویر می‌کشد.

فیلم داستان عشق (Love Story)

فیلم داستان عشق love story

فیلم «داستان عشق» محصول سال ۱۹۷۰ میلادی اثر عاشقانه و کلاسیکی است که داستان یک دانشجوی ثروتمند در دانشگاه هاروارد به نام اولیور با بازی رایان اونیل (Ryan O’Neal) را روایت می‌کند که عاشق یک دختر از طبقه کارگر به نام جنی با بازی الی مک‌گرو (Ali MacGraw) می‌شود.

آن‌ها با وجود تفاوت‌هایشان، رابطه بسیار زیبایی را شکل می‌دهند اما این رابطه آن‌ها دوام زیادی پیدا نمی‌کند. جنی به شدت بیمار می‌شود و همین نیز تاثیری شگرف در رابطه آن‌ها می‌گذارد. فیلم «داستان عشق» داستان دلخراش و اندوهگین از عشق و فقدان را به نمایش در می‌آورد و یکی از برترین فیلم‌های عاشقانه تاریخ نیز محسوب می‌شود.

فیلم بخت پریشان (The Fault in Our Stars)

فیلم بخت پریشان the fault in our stars

فیلم «بخت پریشان» محصول سال ۲۰۱۴ میلادی است که اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته جان گرین (John Green) است. این فیلم داستان نوجوانی به نام هیزل گریس لنکستر با بازی شیلین وودلی (Shailene Woodley) را روایت می‌کند که با سرطان تیروئید دست و پنجه نرم می‌کند.

او به طور اتفاقی در یک گروه حمایتی با آگوستوس واترز با بازی انسل الگورت (Ansel Elgort) آشنا می‌شود. آگوستوس بخشی از پای خود را به دلیل سرطان استخوان از دست داده و بسیار مشتاق است که با هیزل بیشتر آشنا شود. این فیلم داستان تامل‌برانگیز و دلخراش از این عشق را روایت می‌کند.

فیلم من پیش از تو (Me Before You)

فیلم من پیش از تو me before you

فیلم «من پیش از تو» محصول سال ۲۰۱۶ میلادی اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته نویسنده انگلیسی جوجو مویز (Jojo Moyes) است. این فیلم نه تنها داستانی عاشقانه و دلخراش را به نمایش در می‌آورد بلکه به بررسی دقیقی از معنای زنده بودن و زندگی کردن می‌پردازد.

در این فیلم، لوئیسا کلارک با بازی امیلیا کلارک (Emilia Clarke) به عنوان یک پرستار برای ویل ترینور با بازی سم کلفلین (Sam Claflin) به خدمت گرفته می‌شود. ویل پس از تصادف با یک موتور از گردن به پایین فلج شده است.

او در ابتدا نسبت به لوئیسا رفتاری بسیار سرد دارد، با این حال، آن‌ها در ادامه چیزهای بیشتری در مورد دیگری یاد می‌گیرند. لوئیسا از طریق ویل متوجه می‌شود که زندگی خودش بی‌مزه و ناکامل است و با این وجود، تلاش می‌کند تا اندکی لذت و خوشی را به زندگی ویل بازگرداند.

فیلم دفترچه خاطرات (The Notebook)

فیلم دفترچه خاطرات the notebook

فیلم «دفترچه خاطرات» اثر عاشقانه دیگری با بازی رایان گاسلینگ است که در سال ۲۰۰۴ میلادی روی پرده سینماها اکران شده بود. این فیلم بدون شک یکی از نمادین‌ترین داستان‌های عاشقانه تاریخ به شمار می‌رود و داستان نوآ با بازی رایان گاسلینگ و الی با بازی ریچل مک‌آدامز (Rachel McAdams) را دنبال می‌کند که در طول یک تابستان عاشق یکدیگر می‌شوند اما به دلیل جنگ و همچنین عدم موافقت والدین الی از یکدیگر جدا می‌شوند.

سال‌ها بعد آن‌ها دوباره رابطه‌شان را از سر می‌گیرند و یک داستان عاشقانه بسیار زیبا و جذاب را برای بیننده شکل می‌دهند. این فیلم در ادامه خود نیز داستان رابطه این دو در سال‌های بزرگسالی‌‎شان را به نمایش در می‌آورد و پایانی بسیار دلخراش و اندوهگین را برای این اثر رقم می‌زند.

از جمله دیگر فیلم‌های عاشقانه و تلخ نیز می‌توان به آثار زیر اشاره کرد:

  • فیلم تایتانیک (Titanic)
  • فیلم شناور (Adrift)
  • فیلم مهتاب (Moonlight)
  • فیلم مرا به یاد داشته باش (Remember Me)
  • فیلم کوهستان بروکبک (Brokeback Mountain)

در این مطلب به معرفی تلخ‌ترین فیلم‌های عاشقانه پرداختیم که از طریق داستان عاشقانه خود به ما بالا و پایین‌های زندگی واقعی را یادآور شدند. نظر شما در مورد این آثار چیست؟

منبع: movieweb – brides.com

DARKSIRENیوهانmatrix4221489AMIR WAZOWSKImeysambIker CasillasSoosmar (بازنشسته)

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تلخ‌ترین فیلم‌های عاشقانه - گیمفا
تلخ‌ترین فیلم‌های عاشقانه - گیمفا
تلخ‌ترین فیلم‌های عاشقانه - گیمفا
تلخ‌ترین فیلم‌های عاشقانه - گیمفا
تلخ‌ترین فیلم‌های عاشقانه - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

تلخ‌ترین فیلم‌های عاشقانه - گیمفا