معرفی سریال The Sandman | تاریخچه کمیک، داستان و کاراکترها - گیمفا
معرفی سریال The Sandman | تاریخچه کمیک، داستان و کاراکترها - گیمفا
معرفی سریال The Sandman | تاریخچه کمیک، داستان و کاراکترها - گیمفا
معرفی سریال The Sandman | تاریخچه کمیک، داستان و کاراکترها - گیمفا

معرفی سریال The Sandman | تاریخچه کمیک، داستان و کاراکترها

علی محمدپناه
۱۸:۰۲ ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
سریال sandman

سریال The Sandman جدیدترین اثر اقتباسی از کمیک‌های دی‌سی به شمار می‌رود که توسط سرویس آنلاین نتفلیکس ساخته شده است.

کمیک‌های «مرد شنی» یا «سندمن» (The Sandman) ساخته نیل گیمن (Neil Gaiman) یکی از تحسین‌شده‎‌ترین کمیک‌های دی‌سی به شمار می‌روند که حالا سرویس آنلاین نتفیلکس سریالی بر اساس آن‌ها تولید کرده است.

در این سریال، تام استاریج (Tom Sturridge) نقش اصلی داستان به نام سندمن یا مورفیوس را بازی می‌کند و در کنار او نیز چهره‎‌های آشنا و برجسته‌ای همچون گوئندولین کریستی (Gwendoline Christie)، بوید هالبروک (Boyd Holbrook)، چارلز دنس (Charles Dance)، جنا کولمن (Jenna Coleman) و تعدادی دیگر نقش‌آفرینی می‌کنند. در ادامه به معرفی سریال و کمیک «سندمن» می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

اطلاعات پایه‌ای در مورد سریال The Sandman

سریال sandman

سریال «سندمن» پیرامون موجودی بسیار قدرتمند به نام دریم یا رویا است که علاوه بر سندمن یا مردشنی به نام مورفیوس و همچنین نام‌های دیگر نیز شناخته می‌شود. مورفیوس تجسمی زنده از رویاها است و عضوی از خانواده‌ای است که به نام اندلس یا بی‌انتها (The Endless) شناخته می‌شوند.

قدمت مورفیوس به همان اندازه خود هستی است؛ در حقیقت، زمانی که اولین شکل زندگی توانسته رویا ببینید، مورفیوس شکل گرفته است. او قدرت‌هایش را از رویاها می‌گیرد و می‌تواند آن‌ها را بر طبق خواسته خودش تغییر بدهد. با این حال، مورفیوس در طی داستان خود متوجه می‌شود که حتی یک موجود باستانی و قدرتمند همانند او نیز باید یاد بگیرد که تغییر کند وگرنه با سرنوشت خاصی روبه‌رو می‌شود.

کمیک «سندمن» با دیگر آثار دنیای دی‌سی نیز مرتبط است و کاراکترهایی همچون وسلی دادز، جان کنستانتین و المنت گرل در آن حضور دارند. با وجود حضور قهرمان‌ها و شرورهای مختلف، مورفیوس خیلی به ندرت خود را درگیر موضوعات مرتبط به آن‎‌ها می‌کند. در حقیقت، بیشتر نبردهای او در مقابل خدایان اساطیری،‌ موجوداتی فراطبیعی و حتی لوسیفر مورنینگ استار است.

سریال «سندمن» همچنین به معرفی عالمی به نام دریمینگ یا رویاپردازی نیز می‌پردازد. این عالم محل قلعه مورفیوس است و نقش رابطی به تمام رویاها را دارد. کتابدار مورفیوس به نام لوسین،‌ کلاغ مورفیوس به نام متیو، مرو پامپکینهد و هابیل و قابیل که به ترتیب در خانه اسرار و خانه راز زندگی می‎‌کنند، از جمله کاراکترهایی هستند که در عالم رویاپردازی زندگی می‌کنند.

قدرت‌های سندمن

سریال sandman

رویا یکی از هفت عضو خانواده «بی‌انتها» به شمار می‌رود که هر کدام از آن‌ها نیز تجسم بخش متفاوتی از هستی هستند. اعضای دیگر این خانواده شامل مرگ، سرنوشت،‌ نابودی، میل، ناامیدی و جنون است. آن‌ها جاودانه هستند و قبل از هر گونه شکلی از زندگی وجود داشته‌اند. آن‌ها همچنین جزو قدرتمندترین موجودات دنیای دی‌سی محسوب می‌شوند.

با وجود اینکه آن‌ها از توانایی‌ها و قدرت بسیار زیادی بهره می‌برند اما نمی‌توان به آن‌ها قادر مطلق گفت چراکه قدرت‌های هر کدام از آن‌ها محدودیت‌هایی دارد. به عنوان مثال، سرنوشت کور است و همیشه به کتاب خود متصل شده و تمام آنچه که رخ داده یا رخ خواهد داد را ثبت می‌کند. مورفیوس نیز قادر است که از رویاهای افراد فانی قدرت بگیرد اما او نیز محدودیتی دارد.

از آنجا که آن‌ها دشمنانی بسیار باهوش و آماده دارند، این احتمال همیشه است که هر کدام از آن‌ها به دام بیفتد یا کشته شود. به عنوان مثال، در یکی از کتاب‌های کمیک، یک فرقه، مورفیوس را فرا می‌خواند و او را برای چندین دهه به اسیر می‌کند. از سوی دیگر دو تجسم از ناامیدی وجود داشته و جنون نیز قبل از اینکه یک تراژدی او را برای همیشه تغییر بدهد، به نام شوق شناخته می‌شده است.

این موجودات بی‌انتها می‌توانند وظایف خود را رها کنند و در میان انسان‌های فانی زندگی کنند. به عنوان مثال، مرگ در طی هر قرن یک روز را به عنوان یک دختر عادی سپری می‌کند. یکی از خطوط داستانی «سندمن» نیز داستان رویا و جنون را دنبال می‌کند که به دنبال پیدا کردن برادر گمشده خود یعنی نابودی هستند.

دنیای سندمن در دی‌سی

کمیک sandman

اولین کمیک «سندمن» توسط نیل گیمن (Neil Gaiman) نوشته شد که در قالب ۷۵ جلد از سال ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۶ میلادی به چاپ رسید. این کمیک داستان مورفیوس را بازگو می‌کرد که از چندین دهه اسارت می‌گریزد و سعی می‌کند پادشاهی‌اش در عالم رویاپردازی را بازسازی کند و با دشوارترین چالش زندگی بسیار طولانی خود روبه‌رو شود.

با این حال، کمیک «سندمن» به همین جا خلاصه نشد و در ادامه نیز داستان‌های مختلفی بر محوریت این شخصیت شکل گرفت و کاراکترهای مختلف دیگری از دنیای دی‌سی همچون وسلی آدز و هکتور هال نیز به آن اضافه شدند تا داستان این کمیک بیش از پیش گسترش پیدا کند.

علاوه بر کمیک اصلی، چندین کمیک فرعی نیز ساخته شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به سندمن: شکارچیان رویا (Sandman: The Dream Hunters)، سندمن: پیش‌درآمد (The Sandman: Overture) بر محوریت شخصیت مورفیوس، کمیک مرگ: هزینه بالای زندگی (Death: The High Cost of Living) بر محوریت شخصیت مرگ،‌ کمیک لوسیفر (Lucifer) و … اشاره کرد.

کاراکترها و بازیگران سریال The Sandman

تام استاریج نقش اصلی سریال «سندمن» یعنی مورفیوس یا رویا را بازی می‌کند. در کنار او نیز بازیگران دیگری حضور دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به گوئندولین کریستی در نقش لوسیفر، بوید هالبروک در نقش کورنتین، چارلز دنس در نقش رودریک برجس، کربی هاول باپتیست (Kirby Howell-Baptiste) در نقش مرگ، جنا کولمن در نقش یوهانا کنستانتین و پتن اسوالت (Patton Oswalt) صداپیشه نقش متیو کلاغه اشاره کرد.

اولین فصل از سریال «سندمن» ۱۱ قسمت دارد که همگی قسمت‌ها در تاریخ ۵ اوت سال ۲۰۲۲ میلادی (جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱) روی سرویس آنلاین نتفلیکس عرضه می‌شوند.

منبع: ign

Lonesome guyDARKSIRENmeysambRezag1امیر حسینArnaldتی‌تاپ طلایی

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

معرفی سریال The Sandman | تاریخچه کمیک، داستان و کاراکترها - گیمفا
معرفی سریال The Sandman | تاریخچه کمیک، داستان و کاراکترها - گیمفا
معرفی سریال The Sandman | تاریخچه کمیک، داستان و کاراکترها - گیمفا
معرفی سریال The Sandman | تاریخچه کمیک، داستان و کاراکترها - گیمفا
معرفی سریال The Sandman | تاریخچه کمیک، داستان و کاراکترها - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Hollow knight گفت:

    دقیقا نمی‌فهمم چرا حتما باید تغییر ایجاد کنن، جان کنستانتین رو که جایگزین کردن تاریخ وقایع داستان رو هم که تغییر دادن و می‌خوان مدرنش کنن بقیه تغییرات نتفلیکسی هم که بماند تنها امیدم به اینه که نیل بالاسرشه، ولی جدا از اینا عاشق این اسطوره شناسی و ترکیب اون با داستان تو اثرای نیلم (تو امریکن گادز بهترین و تازه ترین شکل ممکن این کار رو انجام داد)

    علیLonesome guyM2Cian
  • Legolas گفت:

    سلام
    این سریال تا سه قسمت اول فوق العاده بود کاراکتر اول همه چیز درموردش عالی بود
    اما درمورد ادامه ی اون داستان چنگی به دل نمیزد بخصوص رز واکر لایتا هال که اضاف شدند از همونجاها بود که سریال به زوال رفت
    بنظرم تیپ و مدل و رفتار مرگ در نمیومد خیلی تطابق نداشت
    حیف که همه چیز درمورد شخصیت اول فوق العاده بود ولی متاسفانه روند داستان فیلمنامه ی خوبی نداشت

معرفی سریال The Sandman | تاریخچه کمیک، داستان و کاراکترها - گیمفا