هر آنچه در مورد بازی Alan Wake 2 می‌دانیم - گیمفا
هر آنچه در مورد بازی Alan Wake 2 می‌دانیم - گیمفا
هر آنچه در مورد بازی Alan Wake 2 می‌دانیم - گیمفا
هر آنچه در مورد بازی Alan Wake 2 می‌دانیم - گیمفا

هر آنچه در مورد بازی Alan Wake 2 می‌دانیم

نصیر فرزان
۱۷:۰۰ ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
هر آنچه در مورد بازی Alan Wake 2 می‌دانیم - گیمفا

بازی Alan Wake 2 در سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد. در این مقاله به بررسی اطلاعات منتشر شده راجع به این دنباله‌ی مورد انتظار از استودیوی Remedy خواهیم پرداخت.

بازی Alan Wake 2 بعد از گذشت دو دهه، ماجراجویی‌های نویسنده‌ی محبوب دنیای گیمینگ را از سر می‌گیرد. این طور که پیداست، این عنوان ترسناک بقاء، در سال ۲۰۲۳ راهی کنسول‌های نسل نهم و پلتفرم PC خواهد شد. سم لیک (Sam Lake)، نویسنده و کارگردان بازی، می‌گوید که اعضای استودیوی رمدی (Remedy) برای بیش از ۱۰ سال در حال آزمون و خطا و فکر کردن به ایده‌های مختلف، راجع به نسخه‌ی دوم این بازی بوده‌اند.
پس از معرفی Alan Wake 2 در مراسم Game Awards سال ۲۰۲۱، رمدی تلاش نموده است تا حداقل اطلاعات از این بازی به بیرون درز کرده و دست این استودیو از این طریق برای شگفت‌زده کردن بازیکنان باز باشد؛ اما همزمان با نزدیک شدن به سال ۲۰۲۳ و بازۀ انتشار بازی، آن‌چه که راجع به Alan Wake 2 می‌دانیم، رفته‌رفته در حال افزایش است. در این مقاله با توجه به تیزر، طرح مفهومی بازی و اطلاعات منتشر شده از سوی رمدی، راجع به مسیر احتمالی که Alan Wake 2 طی خواهد نمود بحث می‌کنیم.

تاریخ انتشار

رمدی اعلام کرده است که بازی Alan Wake 2 در سال ۲۰۲۳ منتشر خواهد شد. با این‌که هنوز بازه‌ی زمانی دقیق عرضه‌ی این عنوان مشخص نشده، اما رمدی وعده داده که همزمان با نزدیک شدن به موعد انتشار، اطلاعات بیشتری راجع به آن در اختیار بازیکنان قرار خواهد گرفت. با توجه به این‌که نسخه‌ی اول این بازی در سال ۲۰۱۰ عرضه شد، به نظر می‌رسد که رمدی برنامه‌ای برای عرضه‌ی سریع و عجولانه‌ی دنباله‌ی این عنوان ندارد.

alan wake 2

پلتفرم‌های مقصد

بازی Alan Wake 2، برای کنسول‌های پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و همچنین PC منتشر خواهد شد. آن طور که پیداست، این عنوان قرار نیست برای کنسول‌های نسل هشت و نینتندو عرضه شود. موضوعی که با توجه به پیشرفت گرافیکی قابل ملاحظه‌ی این دنباله‌ی مورد انتظار، چندان تعجب‌آور نیست. لازم به ذکر است که این بازی از طریق فروشگاه Epic Games در دسترس کاربران PC قرار خواهد گرفت.

تریلر Alan Wake 2

تریلر Alan Wake 2، اطلاعات زیادی را از این بازی هویدا نمی‌کند. ما صحنه جرمی تاریک در دل جنگل، نمای بارانی شهر نیویورک و ایستگاه متروی خیابان Caldera را در این تریلر مشاهده می‌کنیم. از سوی دیگر، یک فلش که احتمالا Bright Falls بوده و نیز قهرمان محبوب داستان‌مان را نیز می‌توانیم ببینیم. قهرمانی که در این تصویر شبیه به بردلی کوپر (Bradley Cooper)، در یکی از روزهای بدش به نظر می‌رسد. آلن ویک در این تریلر می‌گوید:

این داستانی نیست که انتظارش را داشتید. این داستان، شما را زنده زنده خواهد بلعید. این داستان یک هیولاست و هیولاها نقاب‌های بسیاری دارند.

در این زمان، با جامپ اسکری (Jump Scare) مواجه می‌شویم که آلن را با چهره‌ی خون‌آلود و رنگ‌پریده نمایش می‌دهد.

هر آنچه در مورد بازی Alan Wake 2 می‌دانیم - گیمفا

طرح مفهومی Alan Wake 2

رمدی مدتی پیش، هم‌زمان با فرا رسیدن سالگرد انتشار نسخه‌ی اول، اقدام به انتشار یک به‌روزرسانی ویدیویی از Alan Wake نمود. دو بازیگری که وظیفه‌ی نقش‌آفرینی به جای آلن ویک را به عهده دارند یعنی ایکا ویلای (IIkka Villi) و متیو پورتا (Matthew Poretta)، در این ویدیو در کنار سم لیک حضور دارند. این سه نفر، ضمن معرفی و نمایش طرح مفهومی بازی، به بیان توضیح راجع به این دنباله‌ی مورد انتظار پرداختند. لیک بیان داشت:

پروسه‌ی کار روی Alan Wake 2، برای ما تازگی ندارد و یادآور کار روی نسخه‌ی اول بازی است؛ اما در عین حال، حس تولید یک اثر جدید و انقلابی، به وجود همه‌ی اعضای تیم رمدی تزریق شده است. این بازی در یک ژانر جدید تولید شده و ما سعی داشته‌ایم تا به بخش ترسناک آن عمق بیشتری ببخشیم و همچنین، بیش از گذشته، شخصیت آلن ویک را واکاوی نماییم.

پورتا بیان داشت:

در این بازی، شما به طور قطع خواهید فهمید که آلن ویک چه کسی است. شما بیش از پیش با شخصیت و احساسات او آشنا خواهید شد.

در پستی که در وبلاگ رسمی بازی منتشر شد، شما آقای ویلای را در حالی که در شمایل آلن ویک لباس پوشیده است، می توانید مشاهده نمایید.

هر آنچه در مورد بازی Alan Wake 2 می‌دانیم - گیمفا

گیم‌پلی Alan Wake 2

قرار بر این بود که در تابستان امسال، ویدیویی از گیم‌پلی بازی منتشر شود، اما استودیوی رمدی از انجام این کار اجتناب کرد. به نظر می‌رسد که توسعه‌دهنده، قصد دارد تا به جای عجله حول به اشتراک‌گذاری یک ویدیو، همه‌ی تمرکز خود را روی بازی اصلی بگذارد. سم لیک در این‌باره می‌گوید:

فرایند توسعه‌ی Alan Wake 2 به خوبی در حال پیشرفت است. ما در حال سپری کردن مراحل آخر ساخت بازی هستیم. ایده‌های بسیاری برای آن داریم و هم‌اکنون نیز قسمت زیادی از Alan Wake 2 قابل تجربه است؛ اما پس از ماه‌ها گفت‌و‌گو با سایر اعضای تیم و ناشر بازی، تصمیم گرفتیم تا گیم‌پلی بازی را در تابستان نمایش ندهیم. عرضه‌ی یک‌ تریلر یا دموی با کیفیت، به تلاش بسیاری نیاز دارد. این کار، می‌توانست ما را چندین ماه از توسعه‌ی بازی عقب بیندازد. در حال حاضر، مراحل ساخت بازی به خوبی پیش می‎رود؛ لذا ما تصمیم گرفتیم تا با انتشار گیم‌پلی، وقفه‌ای در روند تولید ایجاد نکرده و به سمت ساخت بهترین محصول ممکن‌ برویم. ما نمی‌خواهیم میزان تمرکز‌ اعضای تیم‌ خود را کاهش دهیم. به همین دلیل، اعلام‌ می‌کنم‌ که برای تجربه‌ی یک بازی بی‌نقص، بازیکنان‌ باید مدت بیشتری را برای مشاهده‌ی گیم‌پلی صبر کنند.

به گفته‌ی سم لیک، Alan Wake 2 یک بازی معمایی تمام عیار بوده و اولین عنوان ترسناک و بقاءمحور رمدی محسوب می‌شود. این در حالیست که نسخه‌ی ابتدایی بازی، یک اثر اکشن با برخی المان‌های ژانر ترسناک محسوب می‌شد.
در ادامه برخی نکات از داستان بازی اورجینال افشاء خواهد شد:
در پایان اثر نخست، آلن در دنیایی به نام Dark Place گیر افتاد تا این‌گونه، جان همسرش را نجات دهد. در بسته‌های الحاقی The Signal و The Writer که در پیوند به این بازی منتشر شدند، آلن اطلاعات بیشتری راجع به ماهیت و اهداف Dark Place کسب می‌کند. او در نهایت، از طریق تقابل با نسخه‌ای از خود به نام آلن غیرمنطقی (Irrational Alan)، موفق می‌شود تا از Dark Place رهایی یافته و در ادامه اقدام به نوشتن رمانی به نام Return می‌کند. ممکن است در نسخه‌ی بعدی، به تقابل آلن ویک با رمان جدیدش پرداخته شود. رمدی تاکنون جزئیات زیادی از داستان Alan Wake 2 ارائه نکرده اما آن‌طور که پیداست، ایده‌ها و اهداف بزرگی در سر دارد. سم لیک‌ می‌گوید:

پیش از اعلام خبر توسعه‌ی بازی Alan Wake 2، نام رمز بازی Project Big Fish بود. دیوید لینچ (David Lynch) می‌گوید که ایده‌ها مثل یک ماهی هستند. اگر بخواهید که یک ماهی کوچک صید کنید، باید در آب‌های کم‌عمق به دنبال آن بگردید؛ حال آن‌که اگر هدف شما صید ماهی‌های بزرگ است، باید در قسمت‌های عمیق آب به دنبال‌شان بگردید. پروژه‌ی Alan Wake 2 برای اعضای استودیوی رمدی، به مانند صید یک ماهی بزرگ است. ما برای ساخت این بازی، به عمیق‌ترین قسمت‌های ممکن سفر نموده‌ایم؛ به اقیانوسی از تاریکی و ظلمت.

هر آنچه در مورد بازی Alan Wake 2 می‌دانیم - گیمفا

توسعه‌ی Alan Wake 2

استودیوی رمدی با بهره‌گیری از آخرین ورژن موتور اختصاصی‌ خود، یعنی Northlight، در حال توسعه‌ی بازی Alan Wake 2 است. سم لیک در گفت‌و‌گو با IGN بیان داشت که از نظر بصری، Alan Wake 2 زیبا‌ترین بازی ساخته شده توسط رمدی خواهد بود. باید یادآور شد که رمدی از موتور Northlight برای ساخت بازی Control نیز استفاده کرده بود. سم لیک در این مورد می‌گوید:

در بازی Alan Wake 2، اتمسفر و استایل فراتر از آثار قبلی اهمیت دارد. ما با انجین Northlight آشنایی بسیار خوبی داریم؛ در نتیجه با توجه به تجربه کار با آن، می‌توانیم ایده‌های خود را به بهترین نحو ممکن توسط این موتور پیاده‌سازی کنیم.

در پستی که در وبلاگ پلی استیشن منتشر شد، سم لیک اعلام کرد که اعضای رمدی حتی در حین ساخت پروژه‌های دیگر، به ایده‌های مختلف راجع به Alan Wake فکر می‌کردند. سم لیک می‌گوید:

بعد از گذشت بیش از یک دهه از ساخت Alan Wake، من به همراه تیم کوچکی از اعضای رمدی، مشغول آزمون و خطا راجع به ایده‌های مختلف حول محور Alan Wake 2 بودیم و سعی داشتیم تا طرح‌های مختلف را در این بازی به کار ببندیم.

در این پست، به نسخه‌هایی از Alan Wake 2 اشاره می‌شود که در نهایت رمدی از تولیدشان‌ منصرف شده است. لیک می‌گوید:

این‌که سرانجام یکی از طرح‌های اولیه‌ی ما راجع به دنباله‌ی Alan Wake در حال تکمیل شدن است و به زودی بازیکنان می‌توانند به تجربه‌ی آن بپردازند، حس بسیار خوبی دارد.

نظر شما در این باره چیست؟

Moein MM2darck WolffOnly XboxWitcherAli_pxهالک ایرانیDARKSIRENarshia.ya.modaddy.kianazkianazPayaCast77علیپسر همسایهAQUARIUSainzVisible 6-tigh manvahid gamermeysambAlbertmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

هر آنچه در مورد بازی Alan Wake 2 می‌دانیم - گیمفا
هر آنچه در مورد بازی Alan Wake 2 می‌دانیم - گیمفا
هر آنچه در مورد بازی Alan Wake 2 می‌دانیم - گیمفا
هر آنچه در مورد بازی Alan Wake 2 می‌دانیم - گیمفا
هر آنچه در مورد بازی Alan Wake 2 می‌دانیم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

هر آنچه در مورد بازی Alan Wake 2 می‌دانیم - گیمفا