سونی: مالکیت Call of Duty میتواند در انتخاب کنسول کاربران مؤثر باشد
سونی باور دارد که به دنبال خرید اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard)، توسط مایکروسافت، عنوان Call of Duty میتواند باعث روی آوردن کاربران به ایکس باکس شود.
سونی در پاسخ رسمی به سوالات نهاد نظارتی (رگولاتوری) برزیل به این مورد اشاره کرد؛ این نهاد نظارتی مانند خیلی از نواحی دیگر، در حال بررسی این قرارداد پیشنهادی جهت تأیید آن است.
در کنار پاسخهای چندین شرکت دیگر از قبیل یوبیسافت (Ubisoft)، آمازون (Amazon) و گوگل، پاسخهای صورت گرفته توسط شرکت سونی به تعدادی از سوالات در رابطه با پیشنهاد خرید مذکور، به صورت کامل توسط دولت برزیل منتشر شده است.
پاسخ سونی، بیشتر روی وضعیت فعلی بازیهای AAA تمرکز دارد. اگرچه، بخش زیادی از اظهارات این شرکت، اشاره به اهمیت Call of Duty برای شرکت پلی استیشن دارد، فرنچایزی که به گفتۀ آنها روی «انتخاب کنسول کاربران تأثیرگذار است.»
سونی در پاسخ به سوالات، Call of Duty را «یک بازی اساسی میداند: یک بلاک باستر، یک بازی AAA که رقیبی ندارد.»
این شرکت در همین راستا اذعان کرد:
طبق یک مطالعۀ صورت گرفته در سال ۲۰۱۹، اهمیت سری Call of Duty برای صنعت سرگرمی، به طور کلی، غیرقابل توصیف است. این برند، تنها آیپی بازیهای ویدیویی بوده که توانسته با ملحق شدن به غولهای صنعت سرگرمی از جمله Star Wars ،Game of Thrones ،Harry Potter و Lord of the Rings وارد لیست ۱۰ برند برتر کل این صنعت میان طرفداران شود.
Call of Duty چنان محبوبیتی دارد که روی انتخاب کنسول طرفداران تأثیرگذار است و شبکۀ کاربران وفادار آن، چنان ریشه دوانده است که حتی اگر رقیبی، بودجه کافی برای ساخت محصولی مشابه را داشته باشد، قادر به رقابت با آن نخواهد بود.
سونی در ادامه، منابع عظیم اختصاص داده شده برای این مجموعه را دلیل اصلی باور خود به عدم احتمال پیدا شدن رقیبی برای آن خطاب کرد:
هر نسخۀ سالانه Call of Duty حدوداً بین ۳ الی ۵ سال در دست توسعه قرار دارد. از آن جهت که اکتیویژن در هر سال، یک بازی Call of Duty منتشر میکند، این معادل سرمایهگذاری صدها میلیون دلار در سال است.
تقریباً ۱۲۰۰ نفر روی ساخت هر نسخه و ۱۵۰۰ نفر در انتشار و توزیع آن مشغول هستند. بنابراین، سری Call of Duty بهتنهایی، توسعهدهندگان بیشتری نسبت به بسیاری از شرکتهای بازیسازی در تمام مجموعهشان دارد، حتی استودیوهای AAA. همچنین با توجه به برنامههای آن، برای استخدام ۲۰۰۰ توسعهدهندۀ بیشتر در سال گذشته، احتمالاً اکتیویژن انتظار موفقیت بیشتر Call of Duty در آینده را دارد.
هیچ بازیساز دیگری نمیتواند این میزان منابع و متخصص را در توسعۀ بازی اختصاص دهد. حتی اگر بتوانند، Call of Duty آن قدر جاافتاده است که هیچ رقیبی توانایی رسیدن به آن را ندارد؛ هرچند که مطرح باشد.
سونی افزود که در دهۀ گذشته، تقریباً هرساله، Call of Duty توانسته جزو ده بازی پرفروش شود و «با اختلاف بسیار، پرفروشترین بازی» در ژانر خود است.
این شرکت در همین راستا گفت:
این عنوان هممعنی بازیهای شوتر اول شخص است و اساساً این دسته را تعریف میکند.
حتی بازیبازان در فضای مجازی نیز حاکی از این موضوع هستند: Call of Duty بالغ بر بیست و چهار میلیون دنبالکننده در فیسبوک و در مقابل، Battlefield هفت میلیون دنبال کننده دارد؛ و بیش از دوازده میلیون دنبال کننده در اینستاگرام که در مقابل، این رقم برای Battlefield دو میلیون است.
سونی افزود:
بعید است که بازیبازان به سراغ جایگزینهای آن بروند، به این خاطر که آشنایی، مهارتهای خود و حتی دوستانی که با انجام این بازی به دست آوردهاند را از دست خواهند داد.
حتی در سالهای ضعیف، مثل ۲۰۲۱، Call of Duty باز هم توانست با اختلاف قابل توجهی، اکثر دیگر بازیها را شکست دهد. برای مثال، (Call of Duty: Vanguard (۲۰۲۱ از نسخههای سالهای پیشین، بسیار ضعیفتر شمرده میشد، اما با این حال، یکی از پرفروشترین بازیهای سال ۲۰۲۱ بود. به بیان دیگر، حتی در یک سال بد، بازیکنان به برند یادشده وفادار میمانند و بازی را خریداری میکنند.
سونی در اولین واکنش خود نسبت به پیشنهاد خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، در ماه ژانویه گفت که انتظار دارد طبق قراردادهای توافقی، بازیهای Call of Duty، مولتی پلتفرم باقی بمانند.
ایکس باکس، متعاقباً تأیید کرد که قصد دارد بعد از تکمیل خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، به عرضۀ بازیهای Call of Duty روی پلتفرم پلی استیشن ادامه دهد.
اگرچه، بعد از آن ادعا شد که اکتیویژن بلیزارد طبق قرارداد، تنها متعهد به انتشار سه بازی بعدی Call of Duty برای کنسولهای پلی استیشن است؛ از جمله Modern Warfare 2 امسال.
مجموعهی Call of Duty همیشه جزو محبوبترین بازیهای پلی استیشن بوده است. سال گذشته، طبق اطلاعات مرکز آماری NPD، این مجموعه توانست با بازیهای Vanguard و Black Ops Cold War، بهترتیب جایگاههای نخست و سوم پرفروشترین بازیهای پلی استیشن در آمریکا را از آن خود کند.
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
نظرات
“ایکس باکس، متعاقباً تأیید کرد که قصد دارد بعد از تکمیل خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، به عرضۀ بازیهای Call of Duty روی پلتفرم پلی استیشن ادامه دهد.
اگرچه، بعد از آن ادعا شد که اکتیویژن بلیزارد طبق قرارداد، تنها متعهد به انتشار سه بازی بعدی Call of Duty برای کنسولهای پلی استیشن است؛ از جمله Modern Warfare 2 امسال.”
این یه تیکه متنتون اشتباهه
اول اعلام شد سه بازی دیگه از کالاف مولتی هستن چون با سونی قرارداد دارن بعد مایکروسافت اعلام کرد که کالاف و بقیه بازی های اکتیویژن رو انحصاری نمیکنه و مولتی نگهمیداره
بقیه بازیارو نگفت انحصاری نمیشن فقط گفت بازی های پرطرفدار
توی اعلامیشون به طور واضح گفتن جدای از کالاف بقیه گیم ها هم انحصاری نمیشن و برای پلی استیشن و حتی نینتندو عرضه میشن جدای از اون اکتیویژن آی پی آنچنانی نداره مهم ترینش کالافه اون رو انحصاری نکنه دیگه به چه دردی میخوره ؟
خیر چنین چیزی گفته نشده حتی تو گزارشی که توسط برزیل منتشر شده از آی پی های پرطرفدار فقط به کالاف و ورلد اف وارکرفت و کندی کراش اشاره شده من تعریف دقیق پرطرفدار رو از نظر شرکت ها نمیدونم ولی مطمئنم نگفتن همه بازیا مولتی میمونن که یعنی ممکنه دیابلو کرش اسکیت و ….انحصاری بشن شاید هم نشن ولی منظورم اینه اون بخشی که گفتی بقیه آی پی ها هم مولتی میمونن حداقل فعلا درست نیست ممکنه در آینده چیزی بگن
نخیر
گفتن بازی های محبوب با پلیر بیس بزرگ انحصاری نمیشن
دوباره بخون
اکتیویژن،و بلیزارد ….ایپی بدرد نخوره به جز کالاف نداره 😐😐😐 تو زمانی که یک بازی هیجانی مثل پروتایپ روی ایکس باکس حس میشه بعد میگی ایپی نداره ….
کراش میتونه رقیب خوبی برای رچت باشه ….
اون سمت دیابلو که بی نظیره برو یک سرچ ساده بزن ببین این بازی چقدر درامد داره ….
گریه کن
کندی کراش و wow و کالاف این سه تا بازی ۸۲ درصد درامد اکتیویژین تشکیل میدن کندی کراش و wow که اصلا میزاریم کنار چون مال موبایل و پیسی هستند کالاف بزرگ ترین آیپی اکتیویژن هست که چهار استودیو و چند تا استودیو کمکی بهش اختصاص داده کالاف یه آیپی معمولی نیست مثل فاینال فانتزی اسکوئر انیکس هست حرفت درسته اما ممکنه مایکروسافت طبق حرفای خودش به سری کالاف استراحت بده و روی آیپی های جدید و سابق اکتی زوم کنه که اگه این اشتباه بکنه بزرگترین لطف به سونی کرده این فن بیس کالاف که طی ۱۶ سال عرضه سالانه کالاف بدست اورده رفته رفته از دست میده و این فن بیس از نبود سالانه کالاف استفاده میکنند و میان سمت شوترهای آینده سونی . فقط سونی باید طوری برنامه ریزی کنه که شوترهاشو توی سال استراحت کالاف عرضه کنه
بحث سر اینه که تنها شوتر ساز مایکرو که اکتی نیست آخه
ایدسافتور با دوم و کویک از بتسدا خیلی ها میگن بهترین شوترساز تاریخه
خیلی ها میگن اورواچ یکی از بهترین کوآپ هاست که بازم شوتره
ولفنشتاین هم شوتر هست
جدای از اون مایکرو اگه بخواد پروتایپ و گان احیا کنه اونا هم شوتر هستن
هیلو و گیرز اف وار هم شوتر هست
مایکرو قبل خرید اکتی هم با استودیوهایی که داشت خانه شوتر بود ولی بعد خرید اکتی به معدن شوتر تبدیل شد
الان یکی میگه سونی هم بانجی داره اگه منظورش در مورد خود بازیهای بانجی هست که در آینده همه مولتی ان
اگه منظورش اینه بانجی به بقیه استودیوهای پلی استیشن کمک میکنه که اونا شوترای خوب بسازن و اونا انحصاری میشن حرفش درسته
جالبه اگه سونی هم بخواد تو شوتر موفق بشه باید از شوتر ساز خود مایکروسافت ((بانجی)) کمک بگیره 😂😂🤦♂️🤦♂️
جهت اطلاع اورواچ دو مولتی پلتفرم است هیلو که فقط خدا به فریادش برسه این آیپی تموم شدست تعداد پلیرهای یه بازی سرویس محور موفقیت یا شکستشو تعیین میکنند دووم و ولف هم هنوز تایید نکردن انحصاریه انحصاری هم باشند اصلا فن بیسی ندارن قابل مقایسه با کالاف نیستند سونی شوترهاشو یه تبلیغ ساده بزنه ده برابر این دو بازی فروش میکنه منتهی ما اینجا داریم در مورد رقابت سونی با کالاف پرفروش ترین شوتر تاریخ صحبت میکنیم
دیابلو و اسکایریم پر فروش ترین نقش افرینی های تاریخ بودن،واقعا فن بوی بودنت به یک لول دیگه رسیده.اکتیویژن بلیزارد ایپی انچنانی نداره غیر از کالاف؟
الان اسکایریم برای اکتیویژنه ؟؟؟
چرا یه چرتی مینویسید که خودتون بعدا بهش بخندید ؟
من دارم به نسبت کالاف دیوتی میگم !!!
کدوم گیم اکتیویژن دقیقا اندازه کالاف فروش و سودآوری داره ؟؟؟؟
وقتی کامنت رو درست نمیخونی پس حرف رایگان نزن
این که فکر کردی انحصاری نمیشه خوبه ولی فکرشم کردی رو گیم پس بیاد خدایی کسی میره ۷۰ دلار بده رو پلی استیشن؟😐 اونم تو این وضع اگر امار گیم پس از ۳۰ میلیون نشد ۵۰ میلیون صد در صد محتوای انحصاری میزاره واسه ایکس باکس تو انلاینش این راه مایکروسافت از همون موقع که اکتیویژن و خرید معلوم بود هدف فن بیس گیم پسش بود همین و بس
اگه به این بود که الان همه بازی های مولتی پلتفرمی رو که روی گیمپس میومدن رو الان دیگه کسی رو PS نمیخرید :))))
دوباره تیتر پست و بخون🤣 فک کن گیم پس میاد میگه بچه های عزیز ۱۵ دلار کال اف مه مونو اکسپنشن هم میدیم روش نمیخوای ؟ برو ۷۰ دلار بده پلی استیشن اکسپنشن ها رو بخر چه معامله خوبی اگر خرید کال اف نهایت تو گیم پسش نتیجه شو ندیدی
اکسپنشن ؟ 😂😂😂
عزیزم مایکرو دی ال سی ها رو کلا رو گیم پس نمیزاره همین الان دی ال سی فورزا رو باید بخری بعد میگی اکسپنشن ؟ 😂
آره مثل اوترایدرز و بقیه بازی های دیگه که از روز عرضه میومد رو سرویس ولی همچنان فروششون رو پی اس رو حفظ میکردن 🤣
دادا حتی بخواد هم نمیتونه انحصاری کنه بالاخره باید هزینه خریدشو از یه جا دربیاره دیگه فنای خودش که یا کرکی بازن یا گیمپس ۱ دلاری میزنن 😂 از فناش چیزی بهش نمیماسه میمونه نینتندو و سونی. سونی اگه اجازه انتشار کالافو رو کنسولش نده فیل اسپنسر مجبور میشه چهاردستو پا با گل و شیرینی بره اجازه انتشارشو بگیره (یعنی میگم اصلا فکر انحصاری شدن اینارو از ذهنتون بیرون کنین)
تونی هاوک با متای ۹۹ هم مال اکتی هست جهت اطلاع
منظورت همون بازی که کلا ۱۹ تا نقد داره ؟
کراش شاهکاری که برای ناتی داگ بود و اکتیویژن خریدش و الان برای اونه
کراش هم بیار هشتمین بازی پر فروش تاریخ سونی شده بود
وارکرافت چیه پس؟ کرش چی؟استارکرافت؟ اوورواچ چیه پس؟ دیابلو؟اسپایرو؟؟؟😂 خوبی؟؟؟
همشون انحصاری میشن به مرور زمان
البته بهتره اینجوری اون تیکه. آخر متنتون اصلاح بشه که = کالاف و بقیه بازی های مهم اکتیویژن بلیزارد
یعنی اگه در آینده یه بازی جدید ساختن ممکنه انحصاری بشه یا یه آی پی قدیمی ولی نه چندان مهم مثل پروتوتایپ رو زنده کردن انحصاری ممکنه باشه
خب مسئله اینه بازی جدید برای همه فاقد اهمیت الان شما خودت میای گیم ها پر طرفداری مثل کالاف رو انحصاری میکنی یا گیم های جدیدی که احتمال موفقیتشون کمتره (منظورم از نظر جذب مخاطبه)
کالاف و آیپی های محبوب نه بقیه بازیها . مایکروسافت صددرصد قصدش انحصاره این حرفام برای تایید خریدش میزنه رسانه ها دستش هستند بعدا خیلی راحت با کمک رسانه هاش ماله کشی میکنه انحصار میکنه و تمام
مثلا مایکروسافت فردا که خریدش تایید شد فقط توی انحصار کردن کالاف دستش بسته ست ولی هر کدوم از آیپی های دیگه ی اکتیویژن رو میتونه انحصار کنه حالا اون موقع هزار تا تفسیر و دلیل و برهان برات میارن که ما نگفتیم فلان بازی انحصاری نمیشه اون موقع تو بیا ثابت کن فلان آیپی محبوب است نهایت سه تا آیپی کندی کراش و wow و کالاف رو اعتراف میکنند محبوب هستند که فقط کالاف مربوط به کنسول هاست
داداش به پیر به پیغمبر قسم زمان خرید بتسدا همین حرف ها رو زدن ولی انحصار کردن تمام بازی ها رو ….
اینم همونه
خب منم همینو گفتم که مایکروسافت چوپان دروغگو هست نباید بهش اعتماد کرد و باید نهادهای نظارتی جلوی این خریدو بگیرن
چرا باید بازی های محبوب اکتیویژن که موفقیتشون تضمین شدست و فروششون و فن بیسشون بالاست رو انحصاری نکنه بعد بازی های جدید که به نسبت کالاف و غیره موفقیتشون کمتره رو انحصاری بکنه دقیقا ؟؟
اکتیویژن بتسدا نیست !
گزارش دیروز مایکروسافتو بخون خودش گفته ۸۲ درصد درآمد اکتیویژن بلیزارد رو سه تا بازی کندی کراش و wow و کالاف تشکیل میدن خودش گفته این سه تا بازی رو انحصاری نمیکنه کندی کراش که مال موبایله ، wow هم که مال pc هستش پس فقط یه کالاف میمونه که انحصار نمیکنه هیچ ضرر مالی هم نمیکنه آیپی های دیگه اشو انحصار ایکس باکس و pc میکنه به همین راحتی تازه باعث رشد گیمپسش هم میشن . بهترین حالت برای فنای سونی اینه که این خرید تایید نشه وگرنه مایکروسافت حالا حالا ها به خرید ناشر ادامه میده اما اگه این خریدشو جلوشو بگیرن عملا غیرمستقیم پرونده این بازی مسخره ایی که نادلا و اسپنسر راه انداختن بسته میشه
درود بر شما
خبر ایکس باکس جوابی به خبر سونی نبود و بیشتر منظورشون با اتحادیه ضد انحصار بود که بازی ها رو انحصاری نمیکنن درباره با قرارداد سونی هم خودشون همون موقع که سونی صحبت کرد دربارش صحبت کردن حتی پست هاش تو همین گیمفا هست یه سر به تاریخش بزنید میبینید کدوم ها برای کی هست و قدیمی ترن
من این رو از این باب گفتم بیشتر
سیاست میدونی چیه اون سمت سونی داره کنایه میزنه به شبکه ها که این خرید عملا مونوپولی ایجاد میکنه …..
از اون سمت ایکس باکس میگه ما عرضه خواهیم کرد بازی های رو روی پلی استیشن …😅😅😅 اما چیزی که مشخص هستش این ها همش حرف هستش ایکس باکس ۷۰ میلیارد دلار پول نداده که هیچ سودی و تاثیر نداشته باشه …. درسته با انحصاری کردن کالاف لطمعه بزرگی میخوره اوایلش چون فروشش کالاف روی پلی استیشن بسیار بالاس ولی دوتا نکته هستش ایکس باکس پشتش مایکروسافت هستش که هیچ نگرانی مالی نداره دومم گیم پس میدونید وقتی کالاف انحصاری بشه چه رشدی میکنه گیم پس که برای ایکس باکس این روزها اولویت هستش و این ها باعث میشه چه بخواین چه نخواین چه دیس بدین چه لایک کالاف ی روزی انحصاری میشه مخصوصا زمانی که اوضاع بازی های انحصاری ایکس باکس جالب نیست
ولی به به نکته هم توجه کنید
ابن حرف که انحصاری نمیشن یجای دیگه نشنیده بودید
درسته سر خرید بتسدا
بتسدا قضیش با اکتیویژن فرق میکنه
دلیل اینکه می بینید مایکرو گفته کالاف انحصاری ایکس نمیشه
اینه که فشار سازمان های ضد انحصار هست و اینکه فشار به این شرکت ها میارن تا انحصار رو بشکنن
متاسفانه کم کم داریم به سمت رفع کامل انحصار میریم که در ظاهر خوبه اما فضای رقابتی عملا کشته میشه
دلیل عرضه بازی های سونی رو پی سی هم همین بود
خیر این سازمانهایی که شما میگی در اون حدی نیستن که بخوان به سیاست های ماکرو جهت بدن و تاثیری بذارن اگه کال اف انحصاری نشه که من احتمال زیاد میدم نمیشه اینه که خود ماکرو میدونه با انحصاری کردنش میلیون ها بازیکن و همچنین سود زیادی رو از دست میده
در کوتاه مدت …..سود زیادی رو از دست میده در کوتاه مدت ولی وقتی انحصار بشه حداقلش اینه مردم هجوم میارن به سمت سری اس و گیم پس و این خیلی خیلی خیلی سودش بیشتر از فروش بازی روی پلی استیشن هستش … منطقی نظر بدین
کی گفته اگه انحصاری بشه همه قراره هجوم بیارن به سمت اکس باکس؟ چه تضمینی وجود داره که همچین اتفاقی بیفته؟ چه تضمینی هست که این کوتاه مدتی که شما میگی تبدیل به بلند مدت نشه؟ منطق میشه این نه چیزی که شما میگی
اول من نگفتم همه …گفتم مردم هجوم میارن منظورم مخاطب های کالاف هستش که تعداد کمی نیست …..تضمین رو امار میگه باور کنی یا نه یک جور جوامع گیمر داریم که کم هم نیستن حاضرن برای فیفا اشتراک EA بخرن که تنها چند روز دسترسی زودتر داشته باشن به نسخه های جدید فیفا ..و هستن کسانی که حاضر باشن برای کالاف حتی پلتفرم خود رو عوض کنن …مخصوصا زمانی که بدونن سونی کمبود شوتر داره …
چه تضمینی هست که کوتاه مدت باشه خوشبختانه ایکس باکس بازی هاش رو روز عرضه روی پیسی هم میده که بشدت بازی کالاف خریداره داره و این دوتا پلتفرم ایکس باکس و پیسی میتونن باعث بشن که بازی کالاف دچار ضرر نشه از لحاظ مالی ولی سود انچنانی نمیکنه در کوتاه مدت …اما در بلند مدت کمپین کالاف چیزی حدود شش تا هفت ساعت هستش تقریبا ولی بیشتر برای بخش انلاینش خرید میکنن مردم (البته اکثریت هستش بیشتر حرف خارجی هاس ما با این اوضاع نت 😅😅) و این باعث میشه طرفدار ها این گیم برن سمت گیم پس التیمت یکساله که روی پیسی یا کنسول یتونن استفاده کنن یا برن سمت سری اس در کنار حالا پلی استیشن یا پیسی و نگاه کنی میبینی در بلند مدت چقدر سود داره برای ایکس باکس حداقلش اینه برای نسل بعد مخاطب های کالاف میدونن چه انتخابی باید داشته باشن ….
و یک چیز دیگه ایکس باکس وقتی بتونه بازی های داستانی شاهکار خلق کنه و درکنارش چنین بازی های پر طرفداری داشته باشه کار برای رقیب بسیار سخت میشه ….
قطعا تاثیر گذاره نمیشه منکر محبوبیت کالاف شد حالا هر چه قدر هم نسخه های اخیرش زباله باشن بازم فروشش تضمین شدست به خاطر فن بیس عظیمی که داره هر چند اینکه انحصاری نمیشه باز برای سونی یه پوینت مثبته ولی بازم تاثیرش رو تا حدودی میزاره
به نظرم تو این نسل باید تا میتونه به ژانر شوتر برسه و از همه مهم تر با بانجی شروع کنه و گسترشش بده و همینطور بقیه استودیو های دیگه که باهاش دارن همکاری میکنن مثل دویشن یا فایرواک یا استودیو های خودش مثل هاوس مارک و گوریلا هر چند اینا هم باز نمیتونن جای کالاف رو بگیرن ولی میتونن کمبود شوتر تو برند سونی رو برطرف کنن
ببین بحث فروش و سود خود کالاف فقط نیست
این طوری بیین خیلی گیمرها که کالاف میخرن از اون دسته کژوال پلیرا هستن که کلا رو کنسولشون دو سه تا گیم بیشتر نیست فرض کن کالاف و فیفا و جی تی ای و همین
خب اینا بخاطر قراردادها تبلیغات که اتفاقا بیتشرش هم سونی با این گیما داشت میرن طرف پلی استیشن
حالا با خریده شدن اکتیویژن
این دسته از گیمر ها یه بخششون بخوای نخوای جذب میشن سمت اکس باکس
پس اون فیفایی هم که قبلا رو پلی استیشن میخرید این کاربر الان میاد رو اکس باکس خریده میشه
جی تی ای و بقیه چیزا هم همینجور
سود حاصل از خرید درون برنامه ای هم روش
پس میبینی که این مهاجرت برخی گیمرها به اکس باکس چیزی فراتر از از دست دادن به بخش از منابع مالی بخاطر کالافه و حتی از طریق گیم های دیگه هم تاثیر میذاره
اصلا تمام کسانی آنلاین باز هستن میان سمت ایکس باکس , کسی هایی که آنلاین باز هستند اینطور نیست که بازی داستانی نکنن ولی روی انحصاری تعصب ندارند , اکثر گیمرا همینطور هستند
بازم هیچ بازی جایگزین کاد نمیشه.
برگ برنده با کنسولیه که کاد رو داشته باشه! حتی بر فرض مثال انحصاری نباشه اما بازهم بخاطر درآمد و محبوبیت و البته انتشار رو گیمپس هنوزم برگ برنده با xbox .
سونی بنظرم اشتباه محض کرد که این مدت از خیر شوتر گذشت اما حالا فرض کنید از بین این عناوین سرویس محور یه آی پی شوتر موفق و محبوب بشه اما همچنان کاد محبوبیتش رو داره.
شاید بعد چندسال تجربه و ساخت بازی شوتر(اونم مولتی) سونی بتونه خودی در ژانر شوتر نشون بده اما با پشتیبانی که از کاد میشه رسیدن بهش خیلی سخته همچنان.
بهترین نسخه بتلفیلد رو با بدترین نسخه کاد مقایسه کنیم بازم متوجه میشیم کاد چه غولیه.
البته یادمه میگفتن فرنچایز اساسین چه غولیه و هیچ بازی توان رقابت باهاش رو نداره اما تفاوت این دو اینه کاد رو بخشهای آنلاین خیلی بیشتر تمرکز داشته و خیلی خوبم پشتیبانی کرده.
آره سید شوتر سازی به همین سادگیه!
این بانجی اون بانجی قدیم نیست! کارمنداش عوض شدن
حالا گریه نکن
تا دیروز داشتید خدا خدا میکردید مایکرو بانجی رو بخره الان که سونی خریدش شد بدترین شوتر ساز تاریخ 😂
در ضمن جیسون جونز کارگردان سه گانه هیلو سلام میرسونه هیلو ۱ و ۲ سلام میرسونه !
یکدونه جو استتن و ۴ تا طراح بانجی رفتن ۳۴۳ طوری حرف میزنه انگار ۹۰ درصدشونرفتن ۳۴۳
ماشاالله چه همه فعالیت albert. جان . یک جور نظراتتو ثبت میکنی انگار کارشناسی یا چمدونم انگار تمامی عناوین فرست پارتی سونی رو قانونی خودت میخری و سهام دار سونی هستی و حالا چیز های دیگه . حالا چرا فشار خوردی اگه هم انحصاری کنه حقشه اگه هم نکرد دوست داشته اگه به من باشه خداییش دوست دارم کالاف رو هم برای پلی استیشن منتشر کنه حتی یک سری نسخه ی های قدیمی کالاف هم برای سوییچ پورت کنه . من نمیدونم چرا یک خرید اکتیویژن چند ماه شده کابوس پلی استیشن فنا اگه این همه تعصب الکی و بیخود نداشته باشید و همچی رو فقط برای خودتون نخواهید قطعا این خبر اصلا فشار نداره .
باشه حالا لفت بده
اما!!!! اما!!!! مهندسان سونی اعتقاد دارن چون بانجی هم شوتر سازه پس محبوبیت شوتر هایی که میسازه تو چند ماه از محبوبیت چند ساله ی کاد جلو میزنه ای بابا کاشکی ضایعشون نمیکردی سونی جان😢
( دوستان من به حرف بعضی ها اشاره کردم منو نخورید وگرنه من ….. تو مایکروسافت من فقط یک فن ساده بتسدا هستم )
شما برو فالوت ۷۶ ات رو پلی بده.
در ضمن فراموش نکن دستنی ۲ رتبه دوم محبوب ترین فرنچایز شوتر اول شخص آمریکا هست.
اولیش هم قاعدتا کاده.
عه عه پس دووم چی؟ 😥😥
دووم شوتر همه پسندی نیست و طرفدارای هاردکور خودشو داره و تو بحث گیم پلی و مبارزات تمام شوترای تاریخ اندازه انگشت کوچیکه دووم ایترنالم نمیشن، همیشه محبوبیت بیشتر دلیل بر بهتر بودن نیست، بعدشم دووم همیشه یه بازی کمپین محور بوده کالاف و خصوصا دستینی سرویس محور محسوب میشن و رقابتی و آنلاین اینا قابل قیاس نیستن
داشمیدونم.
این دوستمون رفیق صمیمی عه.
و فن بوی دوومه از این جهت گفتم
احسنت
دووم بی شک بهترینه
تعداد آیپی های درجه یک مایکروسافت در حال حاضر از موهای سر جیم رایانم بیشتره
محبوبیت بدست آوردنیه درسته که اگه سونی بازی شوتر خیلی شاهکاری هم بسازه نتونه به کاد برسه ولی شاید تو بلند مدت این اتفاق بیفته چرا که نه😀🤔🙄
همونطور که خودشون گفتن شدنی نیست اصلا سونی منابعشو نداره ۴.۵ هزار نفر دارن رو کاد کار میکنن یعنی تقریبا نصف کل کارمندای پلی استیشن
مگه فقط به تعداد افراد و سرمایه هنگفته
برات یه مثال میزنم استودیو ۳۴۳ شش سال با ۵۰۰ نفر توسعه دهنده با مبلغی هنگفت هیلو اینفینیت رو ساخت با اینکه بازی خوبی بود ولی از نظر گرافیکی جزو تاپ ترین ها اصلا نبود ،من اصلا نمیگم که بازی کالاف بده اتفاقا برعکس خیلی خوبه ولی مثلا استودیوی با تعداد افراد کمتر نمیتونه مثل کالاف بسازه فقط حرف بچهگانه است ، در واقع خروجیه که مهمه ،تازه مگه همه توسعه دهنده های اکتیویژن دارن روی یک بازی تمرکز میکنند انواع و اقسام کالاف چه آنلاین چه آفلاین رو دارن توسعه میدن
یه مثال دیگه استودیو گوریلا گیم با ۲۰۰ نفر توسعه دهنده بازی هورایزن فوربیدن وست با اون گرافیک خیره کننده رو میسازن که حتی از شاهکار رد دد۲ که ۲۰۰۰ نفر توسعه دهنده داشت گرافیکش بالا تر بود(گرچه تو بعضی جاها مثل آتش زدن علف ها npc ها راکسار خیلی خیلی جلوتره و از لحاظ داستانی هم بسیار قوی تره)😀😀🤔
اصلآ ربطی به گرافیک نداره
500 نفر نمیتونن هر سال یه نسخه هیلو بسازن عزیز
تعداد برای اینه که کاد هر سال یه نسخه داره
کی گفته تعداد افراد فقط برای اینه که نسخه های مختلف از اون بازی ساخته بشه پس ردد چرا ۲۰۰۰ نفر توسعه دهنده داشت، من هم منکر این نیستم که با تعداد زیاد نمیشه تعداد بازی های در حال توسعه رو زیاد کرد ولی مگه همه استودیو های اکتیویژن مثل استودیوی اینفینیتی وار بازی های خفن میسازن (این که تعداد بازی ممکنه باعت موفقیت بشه کاملا درسته اما حرف اصلی من اینه که کیفیت بازی مهمه نه تعدادش)
داری چی میگی؟! خودت فهمیدی؟!
گفتی هیلو ۵۰۰ نفر بازی ساختن….
منم گفتم کاد نسخه هر ساله داره و نمیتونه با ۵۰۰ نفر هر سال یه نسخه بزنه
این همه حرف زدم تو فقط هیلو رو متوجه شدی
من کاری به بقیه حرفهات نداشتم
داشتم درمورد این نکته صحبت میکردم
که ۵۰۰ نفر نمیتونن سالی یه کاد بدن و تعداد بالای کارمندای اکتیویژن برای این هست
و ربطی هم به گرافیک نداره
اینها هنوز تو خواب هستن بزار دو سال دیگه میفهمم چه خبره
کنسول کنسول باشه میشه نینتندو سوییچ و بدون کاد و جی تی ای هم کنسول های ۱۲ و ۹ ترافلاپسی رو زمین میزنه
سونی بلد نیست برقصه میگه ایکس باکس کجه
مثل هیلو که گند زده شد بهش به زودی کالافم اینطوری میشه مطمعن باش. متا زیر ۷۰ بزودی
با انحصار گرایی سونی ، نینتندو و سگارو نابود کرد تو رقابت کنسول های خانگی الان از انحصارگرایی ماکرو میترسه ؟ بگذریم که انحصارگرایی ها خود سونی باعث انحصارگرایی ماکرو شده نصف صنعنت گیم انحصار سونی هست حتی بازی هاشو روز عرضه برا پی سی منتشر نمیکنه
اینا رو متاسفانه شلوارک پوش های اینجا که اکثرا گیمر نسل هشت هستن نمی دونن
در واقع سونی وعده سود بیشتر و قدرت بیشتر سختافزار رو به توسعه دهندهها داد.به این صورت که سونی از فروش بازی روی ps1 سود خیلی کمتری رو نسبت به سگا و نینتندو برمیداشت و سود بیشتری به خود توسعه دهندهها میرسید.شما خودت جای توسعه دهنده بودی ، چکار میکردی؟ نمیرفتی سمت شرایط بهتر؟ قدرت و سود بیشتر باعث شد که سکند پارتیهای زیادی از سمت سگا و نینتندو برن سمت سونی.این مورد بعلاوه ارزونتر بودن ps1 (که ۲۹۹ دلار بود) و عرضه سگا سترن ۳۹۹ دلاری بشکلی زودهنگام و بدون بازاریابی همینطور کمبود محتوای خلاقانه و انحصاری( دلیل حیاط نینتندو تا الان) دلیلی شدن برای حذف سگا از دنیای سختافزار و رفتنش تا مرز ورشکستگی.حالا ای سنگ صبور شما به من بگو سونی سگا رو نابود کرد یا تصمیمات سگا؟
همینطور بیایم و جمله سونی سگار رو به فنا داد و … رو بگیم کار جالبی نیست.
سونی قصد نداره گاد اف وار و اسپایدر من و لست اف آس و … رو روی ایکس باکس یا لااقل همزمان رو کامپیوتر منتشر کنه ؟
خو لامصب همینا باعث شده هر نسل حداقل دو برابر ایکس باکس بفروشی !!!
جای مایکروسافت باشم اعلام میکنم اگر موافقت شد که هیچ نشد از صنعت خارج میشم مونوپلی کامل سونی بشه خلاص
امیدوارم هیچ کدوم از بازی های اکتیویژن به انحصار ایکس باکس در نیان ،مخصوصا کالاف دیوتی …..
فقط دیابلو بیاد گیم پس ،من هیچی نمیخوام
«هیچ بازیساز دیگری نمیتواند این میزان منابع و متخصص را در توسعۀ بازی اختصاص دهد. حتی اگر بتوانند، Call of Duty آن قدر جاافتاده است که هیچ رقیبی توانایی رسیدن به آن را ندارد؛ هرچند که مطرح باشد.»
نه داداش اتزیو فن سطح گفته آیپی جدید دویژن کالاف رو برای همیشه نابود میکنه
واکنش اتزیو به حرفای سونی:
بهت حق میدم سونی چهار نسل از سونی فشار روت بوده😋
فشار نخور😋
Pressure About It
😂😂😂😂😂 با این اکانتش میگه pressure about it
با اون اکانتش میگه eat pressure
اتزیو ابرانسانه
دشمن صنعت گیم(مایکرو سافت) خرش که از پل تا شد اون موقع روی اصلی شو نشون میده. هنوز قرارداد نهایی نشده و داره مظلوم نمایی میکنه. بعدش کار خودشو انجام میده مثل بتسدا.رو حرف های اسپنسر زیاد حساب نکنید. اکثر حرف هاش هم همش دروغ در اومده
فرض کن
جنگ بین روح بخش صنعت گیم و دشمن صنعت گیم
انقدر که گفتین ناخودآگاه یاد ارباب حلقه ها افتادم
احتمالا جیم رایان فرودو بگینزه 🤣🤣🤣🤣🤣
من که نفهمیدم الان سونی نگران چیه کالاف که روی پلی استیشن میاد .
نگران اومدن روز عرضه کالاف رو گیم پسه …
و این خیلی مهمه … من مطمئنم ،کالاف مثل ماینکرافت یک مولتی ابدی باقی میمونه ، اما اومدنش رو گیم پس خیلی میتونه ضربه بدی برای سونی باشه مخصوصا اینکه سونی در حال حاضر شوتر اختصاصی هم نداره …..
این دوستمون معروف هست به تئوری های توطئه و فن بوی بازی…نظراتش رو بخونید مشخصه…بیدار شو متوهم..الکی جنگ راه نندازید
اگر مایکروسافت نبود سونی بازی ها رو ۱۰۰۰ دلار میکرد و مجبورت میکرد بری دیسک بخری و امکانات آنلاین هم بهت مثل دو نسل قبل خبر نداشتی سونی , کلا psn رو قطع میکرد , همین الان بخاطر گیم پس ۳۰ درصد ملت بیشتر بازی های مستقل میکنن
هنوز که هنوزه کلی بازی انحصاری پلی استیشنن . نسل شش رو میگم . رزیدنت ایول و سایلنت و کلی بازی دیگه . انحصار اگه بده خب سونی این همه انحصاری برا چی داره؟خودش ساخته؟خب مایکروسافتم از الان خودش میسازه . مایکروسافت پول داره خریده؟خب با ویندوز و کلی نرم افزار طی چندین سال کلی پول در آورده از سر راه نیاورده که . رقابته و مایکروسافت از تمام توانش داره استفاده میکنه . منتها این کارو سونی کنه اشکال نداره اما مایکروسافت کنه بده . مال مایکروسافت گویا خار داره
دشمن صنعت گیم امثال شما هستید که به راحتی تهمت میزنید و صرفا برند پرستی میکنید…فن بوی نباشیم👌🏻🔥
داداش سیاست میدونی چه نمیخوان هیت کنم ولی خیلی حرف ها رو سونی زده بعد زدن زیرش نمونش فقط برای پلی استیشن ….میبینم بازی رو پیسی هم داره عرضه میکنه چرا چون براش سود داره اگه دیدی یک روز کالاف انحصاری شد چون سود داره برای ایکس باکس اینکار …..
یا اوایل نسل هشت اتصال دائم ایکس باکس رو مسخره میکرد سونی ولی بازی که بیش از بیست سال در انحصار سونی بوده (گرن ) رو نیاز به اتصال دائم داره …..
سال ۲۰۱۶ بازی های سرویس محور رو همین جیم رایان بهشون توجه نمیکرد و میگفت هدفمون اکثریت بازی های داستانی هستش ولی الان دو تا استدیو خریده بانجی و هاوان اگه اشتباه نکنم که تا اخر نسل تقریبا ده تا بازی سرویس محور بسازه نمیگم اصلا بازی های شاهکار داستانی نمیسازه چرا حتی بهتر از قبل درست میکنه ولی کل ن حرفم اینه زیاد توجه نکن به حرف ها …چون وقتی هدف اصلی پول باشه هر کاری میکنی که چه سونی چه ایکس باکس چه نینتندو هدف اصلیشون پول هستش
دشمن صنعت گیم خودش یکی از پایه های صنعته
ویندوزش خودش یکی از جنبه های مهمه !!! اگر ویندوز مال سونی بود الان برای بازی کردن رو ویندوز اول باید پول خونت روبه سونی میدادی تا روش بازی کنی تازه قبلش هم بازی سازا یه کلیه فروخته بودن داده بودن به سونی تا بزاره روش بازی بسازن !!!! اما از صنعت گیمینگ پی سی کی بیشتر نفع میبره فکر نکنم مایکروسافت بالاتر از دهمی باشه!!
و در کل اگر صنعت گیمینگ کنسولی به اینجا رسیده اگر سونی خفنه به خاطر وجود رقیبه