بهترین بازی‌های پلی استیشن 5؛ شروع قدرتمند ژاپنی‌ها در نسل نهم
بهترین بازی‌های پلی استیشن 5؛ شروع قدرتمند ژاپنی‌ها در نسل نهم
بهترین بازی‌های پلی استیشن 5؛ شروع قدرتمند ژاپنی‌ها در نسل نهم
بهترین بازی‌های پلی استیشن 5؛ شروع قدرتمند ژاپنی‌ها در نسل نهم

بهترین بازی‌های پلی استیشن ۵؛ شروع قدرتمند ژاپنی‌ها در نسل نهم

مهدی رضایی
۱۶:۵۵ ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
بهترین بازی‌های پلی استیشن 5؛ شروع قدرتمند ژاپنی‌ها در نسل نهم

خرید کنسول پلی استیشن ۵، یکی از بهترین راه‌های تجربه‌ی نسل نهم بازی‌ها است. در ادامه با معرفی بهترین بازی‌های این پلتفرم با شما همراه هستیم.

این روزها پیدا کردن یک کنسول پلی استیشن ۵ شاید کار چندان راحتی نباشد. کرونا و مشکل کمبود قطعات، تولید هر دو کنسول نسل نهمی را با مشکل مواجه کرده و البته پلی‌استیشن از این منظر آسیب بیشتری هم دیده است. با این وجود، بازی‌های خوب برای PS5 اصلا کم نیستند. در واقع شاید تعداد بازی‌های ناب و عالی همچون دوران نسل هشتم سونی، برای پلی استیشن ۵ کمتر از حدانتظار باشند، اما این دستگاه بازی همچنان از نظر کیفیت و کمیت بازی‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. با بهترین بازی‌های پلی استیشن ۵ تا به امروز همراه باشید.

*دقت داشته باشید که رتبه‌بندی خاصی در فهرست زیر وجود ندارد*

Demon Souls

بهترین بازی‌های ps5

غول‌کشی و مرگ‌های متعدد هیچوقت به این کیفیت نبوده است. بازی محبوب Demon’s Souls در سال ۲۰۰۹ عرضه و آغازگر یک فرنچایز و شاید بهتر است بگوییم یک سبک محبوب شد. این بازی انقلابی، باعث پدید آمدن Dark Souls و بسیاری از بازی‌های سولزلایک دیگر شد که همچنان هم عرضه می‌شوند. این اثر در اواخر سال ۲۰۲۰ برای PS5 توسط Bluepoint Games به معنای واقعی ریمیک و همه‌چیز آن به جز هسته‌ی گیم‌پلی بازسازی شد. گرافیک، صداگذاری، انیمیشن‌ها، افکت‌ها، تکسچرهای محیط، منوی بازی، محیط کاربری و سایر موارد از اول طراحی شده‌اند و نتیجه‌ی کار هم فوق‌العاده است.

با وجود همه‌ی این تغییرات، Demon’s Souls به ریشه‌هایش وفادار ماند و تبدیل به یک بازی دیگر نشد. دشمنان با وجود طراحی جدید، همان حس و حال قدیم را انتقال می‌دهند و باس‌فایت‌ها به همان میزان دشوار هستند. جالب است بدانید که تغییرات بازی به موارد گفته شده در بند قبل هم خلاصه نمی‌شود؛ بلکه بلوپرینت موارد جدیدی چون بعضی آیتم‌ها که شما را قدرتمند می‌کنند (Buff) بعضی زره‌ها و حتی سلاح‌هایی جدید به بازی اضافه کرده تا ادای احترام کاملی به این بازی و طرفداران جدید و قدیمی‌اش کرده باشد. هرگاه خواستید معنای واقعی ریمیک را متوجه بشوید به سراغ این عنوان بروید.

Kena: Bridge Of Spirits

kena bridge of spirits

باور کنید این بازی یکی از بامزه‌ترین و باحال‌ترین عناوینی است که در دوران گیمری‌تان تجربه خواهید کرد. از شخصیت اصلی گرفته تا همراهانش و حتی بعضی دشمنان، طراحی بسیار زیبا و بامزه‌ای در سرتاسر بازی دیده می‌شود و یکی از اصلی‌ترین دلایل نشستنتان پای این بازی زیبا خواهد بود. شما در نقش کنا قرار می‌گیرید، دختر نوجوانی که می‌تواند ارواح را هدایت کند. او در این بازی به یک روستا می‌رود تا مردم و ارواحی که آن‌جا گرفتار شده‌اند را آزاد کند.

در طول بازی اصلا خسته نمی‌شوید. مبارازت بازی جذاب و چندلایه هستند و باید استراتژی‌های مختلفی برای کشتن دشمنان اخذ کنید. همچنین گشت و گذار در بازی نیز لذت‌بخش است و به کمک Spirit-Esque ها که یکی از کوچک‌ترین و بامزه‌ترین همراهان شما هستند، راه‌ها را پیدا خواهید کرد. جالب است بدانید که این همراهان حتی در نبردها هم کمک حال شما خواهند بود و فقط تیر و کمان به دادتان نمی‌رسد. قطعا این بازی یکی از بهترین پلتفرمرهای و بهترین بازی‌های PS5 محسوب می‌شود.

Astro’s Playroom

astro playroom

این عنوان به صورت رایگان روی دستگاه شما نصب شده است و برای نشان دادن قابلیت‌های PS5 است؛ با این حال، آن را دست کم نگیرید. Astro’s Playroom به جز آن که یک عنوان عالی برای تجربه‌ی تمام قابلیت‌های کنترلر دوال‌سنس مانند Adaptive Triggers و Haptic Feedback محسوب می‌شود، به خودی خود نیز یک بازی زیبا و بسیار سرگرم‌کننده است. شما در قالب یک ربات، مانند گلایدرها پرواز می‌کنید، مثل میمون از در و دیوار بالا می‌روید، به فضایی‌ها تیراندازی می‌کنید، با هیولاها می‌جنگید و چیزهای مختلفی پیدا می‌کنید.

جالب است بدانید از آنجا که این عنوان یک شوکیس برای قابلیت‌های کنسول PS5 است و بیشتر جنبه‌ی تبلیغاتی دارد، اگر کمی بیشتر در محیط بازی بگردید، کالکتیبل های جذابی مانند قطعات کنسول‌های قبلی سونی و عکس‌های پازل‌مانندی از بازی‌های این شرکت پیدا خواهید کرد که در نوع خودش جالب و خلاقانه است. تا زمانی که بازی‌های AAA در لیست شما دانلود شوند، به خوبی با این عنوان سرگرم خواهید شد.

Marvel’s Guardians of Galaxy

marvel's Guardian

بازی بعدی ما از سری بهترین‌ عناوین PS5، اثری آندرریتد از Square Enix است. این بازی به واسطه‌ی زمان‌بندی بد و بدنامی Marvel’s Avengers، چندان در ابتدا مورد استقبال گیمرها قرار نگرفت و فروش کمتر از انتظاری را تجربه کرد؛ هرچند بعدا به لطف تعریف و تمجیدهای گیمرها در شبکه‌های اجتماعی و قرار گرفتن این بازی در سرویس گیم پس، مورد استقبال بیشتری قرار گرفت و فروش آن بهبود یافت. این بازی داستان یک ماجراجویی از Star-Lord را روایت می‌کند و به زمانی می‌رود که دار و دسته‌ی نگهبانان به تازگی تشکیل شده و از یک جنگ کهکشانی نجات یافته‌اند. حال آن‌ها ماموریت دارند تا یک هیولای خطرناک برای سیاره را دستگیر کنند و در این راه چالش‌های زیادی را تجربه خواهند کرد.

هسته‌ی گیم‌پلی بازی تیراندازی و همکاری تیمی است. این عنوان یک اکشن سوم شخص عالی و هیجان‌انگیز و مملو از معماهای فکرشده به حساب می‌آید. داستان و شخصیت‌پردازی هم در کنار کیفیت بصری آن واقعا چشم‌نواز بوده و احتمالاً از آن لذت زیادی خواهید برد.

Hitman 3

بهترین بازی‌های پلی استیشن 5؛ شروع قدرتمند ژاپنی‌ها در نسل نهم

سری هیتمن همواره جذاب بوده و اصلی‌ترین دلیل محبوبیتش، وجود راه‌های زیاد برای کشتن اهدافتان است. این سری در نسل هشتم یک ریبوت را تجربه کرد که آخرین نسخه‌ی آن، یعنی Hitman 3، برای کنسول‌های نسل نهم به طور کامل بهینه شد. نسخه‌ی سوم این سری، داستان Agent 47 و آزادی عمل شما در بازی را به اوج می‌رساند. شما برای کشتن اهدافتان کاملا آزاد هستید و می‌توانید با بیش از ۲۰ راه هر هدف را از بین ببرید.

طراحی مراحل بازی بسیار خلاقانه است. شما از دوبی تا انگلیس اهدافی خواهید داشت که باید یکی یکی نابودشان کنید و داستان بازی را پیش ببرید. با این حال، به صورت موازی داستان خود مامور ۴۷ را هم دنبال خواهید کرد و پرده از راز خیانت بزرگ پشت پرده‌ی داستان بازی برخواهید داشت.

Ghost of Tsushima: Director’s Cut

بهترین بازی‌های پلی استیشن 5؛ شروع قدرتمند ژاپنی‌ها در نسل نهم

بازی Ghost of Tsushima بدون شک برای PS4 یکی از بهترین بازی‌های نسل هشتم محسوب می‌شد. حال با عرضه‌ی این بازی به صورت بهبود و گسترش یافته (بستۀ الحاقی) برای PS5، بدون شک آن را تبدیل به یکی از بهترین بازی‌های این کنسول می‌کند. حالا ماجراجویی‌های جین ساکای را به صورت ۴K و ۶۰ فریم بر ثانیه تجربه خواهید کرد. صداگذاری بازی سه بعدی شده و بهتر از همه‌ی این‌ها بسته‌ی الحاقی iki Island است که حدود ۲۰ ساعت محتوای داستانی دارد و وقایع آن در یک جزیره‌ی کاملا جدید با طراحی بسیار زیبا رخ می‌دهد.

در طی بسته‌ی الحاقی بازی، بیشتر با جین آشنا می‌شوید و با دوستان و دشمنان جدیدی ملاقات خواهید کرد. این بازی گیم‌پلی بسیار خلاقانه و تازه‌ای دارد و اگر کمی هم علاقه‌مند به فیلم‌های سامورایی و نبردهایشان باشید، عاشق آن خواهید شد.

Returnal

بهترین بازی‌های پلی استیشن 5؛ شروع قدرتمند ژاپنی‌ها در نسل نهم

این بازی در زیر-ژانر روگ‌لایک قرار می‌گیرد که قطعا برای همه مناسب نیست. Returnal با وجود کیفیت عالی و مراحل کار شده، به واسطه‌ی سبک خاصش نه آنچنان فروش زیادی را تجربه کرد نه جوایز زیادی کسب کرد. با این حال، این بازی قطعا بیشتر از این‌ها لایق توجۀ بیشتری بود. Returnal آن‌قدر گرافیک چشم‌نوازی دارد که بدون شک حداقل به این دلیل هم شده چند ساعت پای خودش نگهتان می‌دارد.

در این بازی باید وقایع رخ داده در یک سیاره عجیب را متوجه شوید و سعی بر توقف آن داشته باشید. با هر مرگ، شما یک لوپ مجدد را تکرار خواهید کرد که تنها تفاوتش تجربه‌ای است که از مرگ قبلی خود کسب کرده‌اید. شروع مجدد بازی از ابتدا چیزی نیست که هر گیمری با آن کنار بیاید. این را هم در نظر داشته باشید که در کنار گیم‌پلی و گرافیک عالی، بازی دشمنان قدرتمندی هم دارد و با یک بازی چالش‌برانگیز طرف هستید.

Elden Ring

بهترین بازی‌های پلی استیشن 5؛ شروع قدرتمند ژاپنی‌ها در نسل نهم

حتی اگر طرفدار بازی‌های سولزلایک و میازاکی نباشید، به واسطه‌ی شبکه‌های اجتماعی نام Elden RIng را به دفعات شنیده‌اید! عنوان جدید خالق Dark Souls شاید بیشتر از هر بازی دیگری در نسل نهم بر سر زبان‌ها افتاده و با دریافت نمرات عالی از منتقدین و فروش عالی، حرفی را برای گفتن باقی نگذاشته است. این بازی که اولین عنوان کاملا جهان آزاد میازاکی است، بدون شک یک بی‌نظیر محسوب می‌شود که شما را بارها و بارها به کام مرگ خواهد کشاند.

آزادی عمل شما در بازی، باس‌فایت‌های اختیاری، آیتم‌ها و قابلیت‌های بیشتر از بازی‌های قبلی این سازنده، جهان مملو از فعالیت و … فقط چند دلیل از محبوبیت این بازی هستند. یک بخش چندنفره همزمان نیز در این بازی وجود دارد که تجربه‌ی آن را بسیار لذت‌بخش‌تر می‌کنند. این بازی نه تنها یکی از بهترین بازی‌های PS5، بلکه شاید بهترین بازی نسل نهم تا به این جا باشد.

Ratchet And Clank: Rift Apart

بهترین بازی‌های پلی استیشن 5؛ شروع قدرتمند ژاپنی‌ها در نسل نهم

شما بهترین ورژن دو دوست قدیمی را در این بازی خواهید دید. داستان بازی باز هم به سراغ دکتر نفریوس رفته و این بار او خیلی پایش را فراتر از دفعات قبل گذاشته و با ربودن دمونسیستور، باعث ایجاد دو بعد زمانی و مکانی مختلف در جهان شده است. رچت و کلنک هرکدام به یکی از این ابعاد می‌روند و با کمک دوستشان، ریوت، باید این ابعاد را به هم متصل کنند. سفر در این دو بعد هیچ لودینگی ندارد و به واسطه‌ی SSD سریع PS5، اصلا منتظر نخواهید ماند.

سفر در دو بعد محتلف بدون هیج لودینگی را وقتی با قابلیت‌های دوال‌سنس و یک گرافیک بسیار چشم‌نواز ترکیب کنید، معجونی ایجاد خواهد شد که نامش Rachet And Clank: Rift Apart است.

Deathloop

بهترین بازی‌های پلی استیشن 5؛ شروع قدرتمند ژاپنی‌ها در نسل نهم

این کاندید بهترین بازی سال ۲۰۲۱ یکی از انحصاری‌های زمانی PS5 است. این بازی با وجود اتمسفری متفاوت نسبت به Dishonored، شباهت‌های زیادی هم به آن دارد. در این بازی نیز همانند سری نام برده، آزادی عمل زیادی دارید و می‌توانید به صورت مخفی‌کاری یا کاملا اکشن، آن را پیش ببرید. در این بازی باید در طی یک روز هشت قاتل دیگر را که به اندازه‌ی خودتان حرفه‌ای هستند، از بین ببرید. با هر بار مرگ، مجددا این لوپ یک روزه تکرار می‌شود و چیزهای جدیدی یاد خواهید گرفت.

بازی شخصیت‌های جالبی دارد و داستان آن رفته رفته جذاب خواهد شد. این عنوان برای طرفداران بازی‌های اول شخص و اکشن و مخفی‌کاری بسیار جذاب خواهد بود. اگر سری Dishonored را دوست داشتید، اصلا این بازی را از دست ندهید.

Spider-Man: Miles Morales

بهترین بازی‌های پلی استیشن 5؛ شروع قدرتمند ژاپنی‌ها در نسل نهم

این بازی به لطف تارزنی لذت‌بخش، قابلیت‌ جدید بیوالکتریک مایلز مورالز، گرافیک عالی و شخصیت‌پردازی و روایت هنرمندانه، قطعا یکی از بهترین بازی‌های PS5 محسوب می‌شود. شما این بار نه در نقش پیتر، بلکه در قالب مایلز مورالز باید با فساد نیویورک بجنگید و ماجراجویی‌های جدیدی از یک نوجوانی را که به تازگی تبدیل به مرد عنکبوتی شده است، تجربه کنید.

شخصیت مایلز بر خلاف انتظارات، بسیار دوست‌داشتنی است. اگر نسخه اول را بازی کرده باشید باید با مبارزات مرد عنکبوتی آشنا باشید؛ در این نسخه مبارزات بهبود یافته‌اند و حالا با استفاده از قابلیت‌های دوال‌سنس، لذت دوچندانی دارند. اگر فکر می‌کنید نسخه‌ی اول بازی بهترین مردعنکبوتی‌ تاریخ بازی‌های ویدیویی است، حتما مایلز مورالز را هم تجربه کنید.

Horizon: Forbidden West

بهترین بازی‌های پلی استیشن 5؛ شروع قدرتمند ژاپنی‌ها در نسل نهم

نسخه‌ی دوم سری بازی Horizon آنقدر انقلابی نیست که آن را شگفت‌انگیز بنامیم؛ اما بدون شک بازی بسیار زیبایی است. حالا در نسخه دوم داستان بسیار شخصی‌تر شده و به دنبال این موضوع، شخصیت‌پردازی بهتری هم دارد. مجددا ربات‌های غول‌پیکر و نجات جهان، موضوع محوری بازی است؛ اما این بار تمرکز بیشتری روی کاراکترها شده و صرفا با چند ربات برای پر کردن روایت مواجه نیستیم.

به جز داستان بهتر نسبت به نسخه‌ی اول، دشمنان متنوع‌تر، قابلیت‌های بیشتر همچون پارکور و بهبود مبارزات تن به تن و هوش مصنوعی و استفاده‌ی بسیار خوب از قابلیت‌های دوال‌سنس، دلایل دیگری هستند که باید این بازی را تجربه کنید. همچنین این بازی ماموریت‌های فرعی بسیار بیشتر و بهتری از نسخه‌ی اول دارد.

Gran Turismo 7

بهترین بازی‌های پلی استیشن 5؛ شروع قدرتمند ژاپنی‌ها در نسل نهم

اگر فکر می‌کنید سری Gran Turismo کاملا رقابت را به رقیب خودش، Forza Motorsport، واگذار کرده است؛ حتما این نسخه را تجربه کنید. نسخه‌ی هفتم سری بازی‌های GT واقعا خوش‌ساخت است و با زمین‌های مسابقه متنوع به همراه تعداد بسیار زیادی از ماشین‌ها با کلاس‌های مختلف و با مدلسازی دقیق از اتومبیل‌ها، یک تجربه‌ی فراموش نشدنی را به شما تقدیم می‌کند. این روزها پیدا کردن یک شبیه‌ساز عامه‌پسند اصلا کار ساده‌ای نیست؛ اما Gran Turismo 7 کاری می‌کند که شما نه تنها آن را دوست داشته باشید؛ بلکه به ژانر ریسینگ شبیه‌ساز علاقه‌مند شوید.

این عنوان مشکلاتی چون اتصال اجباری به اینترنت و گران بودن ماشین‌ها در صورت استفاده از پول واقعی را دارد. با این حال، اکثر محتویات بازی را می‌توانید با یک تایم نرمال بازی‌کردن آزاد کنید و از این بابت نگرانی نداشته باشید. پشتیبانی از این بازی احتمالاً مشکلات مختلف حول پول بازی را برطرف خواهد کرد.

Hades

بهترین بازی‌های پلی استیشن 5؛ شروع قدرتمند ژاپنی‌ها در نسل نهم

این بازی عنوان جدیدی محسوب نمی‌شود؛ اما حیف است آن را در این لیست نیاوریم. این بازی مستقل یکی از عناوینی بود که توانست شانه به شانه‌ی عناوین AAA رقابت کند و به دنیا نشان دهد که ساخت یک بازی روگ‌لایک باید چگونه باشد. همچنین این بازی مکانیزم‌های جدیدی همچون خریداری قابلیت‌های جدید با امتیازات بدست‌آورده در دور قبل را به این سبک آورد که استفاده از آن را در بازی‌های بعد از Hades نیز دیده می‌شود.

این بازی را هم‌اکنون می‌توانید به روش‌های مختلفی تجربه و با قیمتی نسبتا کم خریداری کنید. عنوان Hades نه تنها در سبک خودش بهترین است؛ بلکه یکی از بهترین‌های چند سال اخیر محسوب می‌شود.

Stray

بهترین بازی‌های پلی استیشن 5؛ شروع قدرتمند ژاپنی‌ها در نسل نهم

قرار گرفتن در نقش گربه قطعا چیزی است که خیلی از گیمرها خواهانش هستند. این بازی تجربه‌ی چندان طولانی‌ای نیست؛ اما در همان چند ساعت بسیار لذت‌بخش است و خودش را در زمره‌ی بهترین بازی‌های PS5 قرار می‌دهد. گیم‌پلی بازی تنوع نسبتا خوبی دارد و باید در نقش یک گربه کارهای بامزه و جالبی انجام دهید. همچنین روایت یک داستان و ارتباط آن با دنیای انسان‌ها، ایده‌ی خوبی بوده که جواب داده است.

حتی در بازی دکمه‌ای مخصوص برای میو میو کردن وجود دارد و اصلا هم برای آن محدود نیستید. گرافیک بازی واقعا بیشتر از انتظارات عمل می‌کند و واقع‌گرایانه است. به طور کلی اگر به گربه‌ها و دنیای‌شان علاقه دارید، این بازی زیبا برای شماست.


مقاله ما در اینجا به پایان می‌رسد. در پایان خوشحال می‌شوم که نظر خود را در مورد این مقاله بدانم و اگر عنوان دیگری در نظر شماست آن را برای ما بنویسید.

Moein MM2NimaREZAGAMERred-eyed Banished KnightFernandoکسری نراقیEren Yeagervahid gamer🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉DARKSIRENگیمری عادییوهانSCORPION 🦂Tlou part 2 game of the centuryM.MTParhamsiavash...Max22mh.pmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین بازی‌های پلی استیشن 5؛ شروع قدرتمند ژاپنی‌ها در نسل نهم
بهترین بازی‌های پلی استیشن 5؛ شروع قدرتمند ژاپنی‌ها در نسل نهم
بهترین بازی‌های پلی استیشن 5؛ شروع قدرتمند ژاپنی‌ها در نسل نهم
بهترین بازی‌های پلی استیشن 5؛ شروع قدرتمند ژاپنی‌ها در نسل نهم
بهترین بازی‌های پلی استیشن 5؛ شروع قدرتمند ژاپنی‌ها در نسل نهم

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین بازی‌های پلی استیشن 5؛ شروع قدرتمند ژاپنی‌ها در نسل نهم