آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Top Gun تا Sons of Anarchy - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Top Gun تا Sons of Anarchy - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Top Gun تا Sons of Anarchy - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Top Gun تا Sons of Anarchy - گیمفا

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Top Gun تا Sons of Anarchy

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم از top gun تا sons of anarchy

این آخر هفته به معرفی سه فیلم جدید، فیلم کلاسیک و جذاب Top Gun و سریال تماشایی Sons of Anarchy می‌پردازیم.

دنیای سینما در گذشته بیشتر حول ستاره‌های هالیوود می‌چرخید و هر اثری که از یک یا چند ستاره برجسته بهره می‌برد، تقریبا موفقیتش تضمین شده بود. با این حال، این موضوع در سال‌های اخیر کم‌رنگ شده است. با اینکه همچنان بیننده‌ها از حضور ستاره‌های بزرگ در فیلم ذوق‌زده می‌شوند اما این موضوع لزوما به معنای موفقیت فیلم نیست و حتی برخی فیلم‌ها با تعداد زیادی بازیگر بزرگ با شکست مواجه شدند.

تام کروز (Tom Cruise) یکی از ستاره‌های برجسته دنیای سینما به شمار می‌رود که در سال‌های اخیر نیز به دلیل آثار اکشن خارق‌العاده‌اش توانسته توجه افراد زیادی را به خود جلب کند. با این حال، تام کروز در گذشته نیز در آثار اکشن جذابی بازی کرده که یکی از آن‌ها فیلم تاپ گان (Top Gun) محصول سال ۱۹۸۶ میلادی است که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم.

نژادپرستی، فساد دولتی، انتقام و قانون‌شکنی تنها برخی از موضوعاتی هستند که در سریال فرزندان آشوب (Sons of Anarchy) به آن‌ها پرداخته می‌شود. این اثر با اینکه در دوران پخش خود با پستی و بلندی‌های زیادی همراه بود اما در کل توانست بیننده‌های زیادی را به خود جلب کند و به اثری موفق و جذاب تبدیل شود. در ادامه علاوه بر پرداختن به این سریال، به معرفی سه فیلم تازه منتشر شده نیز می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

فیلم جدید چی ببینیم؟

فیلم مرد خاکستری (The Gray Man)

فیلم مرد خاکستری the gray man

عوامل سازنده: فیلم «مرد خاکستری» یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۲۲ میلادی محسوب می‌شد که به تازگی روی سرویس آنلاین نتفلیکس پخش شده است. کارگردانی این اثر را آنتونی و جو روسو (Anthony and Joe Russo) در دست داشته‌اند.

کریستوفر مارکوس (Christopher Markus) و استیون مک‌فیلی (Stephen McFeely) نیز فیلم‌نامه این اثر اکشن و مهیج را بر اساس رمانی به همین نام نوشته مارک گرینی (Mark Greaney) محصول سال ۲۰۰۹ میلادی نوشته‌اند.

بازیگران و داستان: فیلم «مرد خاکستری» داستان یک مامور سابق سی‌آی‌ای به نام «شش» را دنبال می‌کند که در حال فرار از یک مزدور دیوانه به نام لوید هنسون است. این مامور اطلاعاتی محرمانه‌ای در اختیار دارد و حالا باید برای حفظ آن با افراد بسیار زیادی دست و پنجه نرم کند.

رایان گاسلینگ (Ryan Gosling)، کریس ایوانز (Chris Evans)، آنا د آرماس (Ana de Armas) و جسیکا هنویک (Jessica Henwick) از جمله بازیگران این اثر هستند. نتفلیکس به دنبال ساخت فرنچایزی بزرگ بر اساس این داستان است و این فیلم تنها شروع این فرنچایز محسوب می‌شود.

آیا فیلم «مرد خاکستری» ارزش دیدن دارد؟ این فیلم مملو از بازیگران بسیار برجسته و جذابی است که قابلیت‌های بسیار زیادی دارند. با این حال، فیلم‌نامه فیلم گاهی اوقات کلیشه‌ای رفتار می‌کند و سرعت رخ دادن اتفاقات نیز بیش از حد زیاد است. از سوی دیگر، اکشن فیلم در برخی از موارد بیش از حد اغراق‌آمیز می‌شود. با این حال، فیلم «مرد خاکستری» اثری جذاب و تماشایی است که مطمئنا طرفداران ژانر اکشن از آن لذت خواهند برد.

انیمیشن پنجه‌های خشم: افسانه هنک (Paws of Fury: The Legend of Hank)

انیمیشن پنجه‌های خشم افسانه هنک paws of fury the legend of hank

عوامل سازنده: این انیمیشن کامپیوتری و کمدی به کارگردانی مارک کوتسیر (Mark Koetsier)، راب مینکوف (Rob Minkoff) و کریس بیلی (Chris Bailey) است. این انیمیشن محصولی از کمپانی پارامونت به شمار می‌رود که داستان خود را از فیلم زین‌های شعله‌ور (Blazing Saddles) محصول سال ۱۹۷۴ میلادی الهام گرفته است.

صداپیشه‌ها و داستان: انیمیشن «پنجه‌های خشم: افسانه هنک» داستان سگی را روایت می‌کند که به دنبال تبدیل شدن به یک سامورایی بزرگ است و از همین رو، به شهری پر از گربه می‌رود. او در آنجا تحت نظر گربه‌ای بداخلاق و پیر آموزش می‌بیند و خود را آماده محافظت از این شهر می‌کند. این در حالی است که ساکنین شهر از سگ‌ها نفرت دارند.

مایکل سرا (Michael Cera)،‌ ریکی جرویس (Ricky Gervais)، مل بروکس (Mel Brooks)، میشل یئو (Michelle Yeoh) و ساموئل ال جکسون (Samuel L. Jackson) از جمله صداپیشه‌های این انیمیشن هستند.

آیا انیمیشن «پنجه‌های خشم: افسانه هنک» ارزش دیدن دارد؟ این انیمیشن برگرفته شده از داستان فیلم «زین‌های شعله‌ور» ساخته مل بروکس است و از همین رو، طرفداران این بازیگر و کارگردان مطمئنا از تماشای این انیمیشن لذت خواهند برد. با این حال، این انیمیشن سعی کرده به طور همزمان توجه بچه‌ها و بیننده‎‌های بزرگسال را به خود جلب کند اما نتوانسته این کار را با ظرافت انجام بدهد و نتیجه نهایی نیز ناخوشایند به نظر می‌رسد.

فیلم جادوگر: بخش ۲. دیگری (The Witch: Part 2. The Other One)

فیلم جادوگر بخش ۲ دیگری the witch part 2 the other one

عوامل سازنده: فیلم «جادوگر: بخش ۲. دیگری» اثری در ژانر علمی-تخیلی، اکشن و ترسناک از کشور کره‌جنوبی به شمار می‌رود که کارگردانی و نویسندگی آن را پارک هون جونگ (Park Hoon-jung) برعهده داشته است. این فیلم دنباله‌ای برای فیلم جادوگر: بخش ۱. انهدام (The Witch: Part 1. The Subversion) محصول سال ۲۰۱۸ میلادی است.

بازیگران و داستان: در این فیلم، یک دختر از آزمایشگاهی مخفی به نام «آرک» فرار می‌کند. او با یک خواهر و برادر آشنا و دوست می‌شود. این در حالی است که افراد مختلفی به دنبال پیدا کردن این دختر هستند. شین هه سان (Shin Si-ah)، جو مین سو (Jo Min-su) و پارک اون بین (Park Eun-bin) از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم «جادوگر: بخش ۲. دیگری» نقش‌آفرینی می‌کنند.

آیا فیلم «جادوگر: بخش ۲. دیگری» ارزش دیدن دارد؟ کسانی که فیلم اول را ندیده‌اند، قبل از هر کاری باید آن را ببینند. طرفداران فیلم اول نیز مطمئنا از تماشای این فیلم جدید لذت خواهند برد. بازیگران این فیلم به خوبی توانستند نقش‌های خود را بازی کنند و این به لطف داستان‌سرایی جذاب و جالب‌توجه نویسندگان بوده است. از سوی دیگر، فیلم با گسترش دنیای خود توانسته اشتیاق بسیار زیادی برای بخش بعدی این مجموعه در بین بینندگان ایجاد کند.

فیلم کلاسیک چی ببینیم؟

فیلم تاپ گان (Top Gun)

فیلم تاپ گان top gun

عوامل سازنده: فیلم «تاپ گان» اثری اکشن و درام محصول سال ۱۹۸۶ میلادی به شمار می‌رود که کارگردانی آن را توبی اسکات (Tony Scott) در دست داشته است. جیم کش (Jim Cash) و جک ایپس جونیور (Jack Epps Jr) فیلم‌نامه این اثر را بر اساس مقاله‌ای در مجله کالیفرنیا نوشته‌اند.

بازیگران و داستان: در فیلم «تاپ گان»، تام کروز نقش ستوان پیت میچل ملقب به ماوریک را بازی می‌کند. او یک خلبان جوان از نیروی دریایی آمریکا و سوار بر ناو هواپیمابر یواس‌اس اینترپرایز است. او و افسر همراهش نیک بردشاو ملقب به گوس با بازی آنتونی ادواردز (Anthony Edwards) این فرصت را پیدا کرده‌اند تا در سن دیگو کالیفرنیا و در مدرسه جنگنده‌های نیروی دریایی آموزش ببینند. کلی مک‌گیلیس (Kelly McGillis)، ول کیلمر (Val Kilmer) و تام اسکریت (Tom Skerritt) از جمله دیگر بازیگران این فیلم هستند.

چرا باید فیلم «تاپ گان» را دید؟ با اینکه صحنه‌های اکشن بسیار خارق‌العاده و خیره‌کننده‌ای در فیلم «تاپ گان» به نمایش در می‌آیند که توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کنند اما داستان این فیلم نتوانسته به خوبی کاراکترها را توسعه بدهد. با این حال، طرفداران ژانر اکشن از این اثر بسیار لذت خواهند برد. از سوی دیگر، همانطور که طرفداران منتظر دنباله این اثر به نام فیلم تاپ گان: ماوریک (Top Gun: Maverick) هستند، می‌توانند این فیلم کلاسیک را دوباره تماشا کنند.

سریال چی ببینیم؟

سریال (Sons of Anarchy)

سریال sons of anarchy

عوامل سازنده: سریال «فرزندان آشوب» اثری اکشن، درام و جنایی به شمار می‌رود که کرت ساتر (Kurt Sutter) آن را خلق کرده است. این سریال از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴ میلادی پخش می‌شد و توانست توجه بیننده‌های زیادی را به خود جلب کند.

بازیگران و داستان: سریال «فرزندان آشوب» داستان یک کلاب موتورسواری و قانون‌شکن را روایت می‌کند که در شهری خیالی به نام چارمینگ در ایالت کالیفرنیا فعالیت می‌کنند. جکسون تلر ملقب به جکس با بازی چارلی هونام (Charlie Hunnam) نایب رئیس این کلاب است.

او دست نوشته‌ای از پدر مرحومش که قبلا رئیس این کلاب بوده را پیدا می‌کند و همین باعث می‌شود تا او خودش، روابطش و همچنین این کلاب را زیر سوال ببرد. عشق، برادری، وفاداری، خیانت و رستگاری از جمله موضوعاتی هستند که در این سریال به چشم می‌خورند.

چرا باید سریال «فرزندان آشوب» را دید؟ این سریال برای هفت فصل پخش شد و در طی این مدت نیز توانست محبوبیت خودش در بین مخاطبان را حفظ کند. البته، در میانه راه این سریال با مشکلات زیادی همراه بود اما توانست خودش را در مسیر اصلی حفظ کند. در کل، سریال «فرزندان آشوب»اثری جذاب و تماشایی به شمار می‌رود که مطمئنا طرفداران آثار گنگستری از آن بسیار لذت خواهند برد.


در این مطلب از سری مطالب آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم به سراغ معرفی سه اثر جدید شامل فیلم «مرد خاکستری» از سرویس آنلاین نتفلیکس، انیمیشن «پنجه‌های خشم: افسانه هنک»، فیلم کره‌ای «جادوگر: بخش ۲. دیگری»، فیلم کلاسیک «تاپ گان» و سریال «فرزندان آشوب» رفتیم. نظر شما در مورد این آثار چیست؟

meysambSpider-Man

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Top Gun تا Sons of Anarchy - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Top Gun تا Sons of Anarchy - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Top Gun تا Sons of Anarchy - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Top Gun تا Sons of Anarchy - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Top Gun تا Sons of Anarchy - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Top Gun تا Sons of Anarchy - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Top Gun تا Sons of Anarchy - گیمفا