نقدها و نمرات Xenoblade Chronicles 3 منتشر شدند - گیمفا
نقدها و نمرات Xenoblade Chronicles 3 منتشر شدند - گیمفا
نقدها و نمرات Xenoblade Chronicles 3 منتشر شدند - گیمفا
نقدها و نمرات Xenoblade Chronicles 3 منتشر شدند - گیمفا

نقدها و نمرات Xenoblade Chronicles 3 منتشر شدند

محمد حسین کریمی
۱۸:۲۳ ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
نقدها و نمرات Xenoblade Chronicles 3 منتشر شدند - گیمفا

با نزدیک شدن به عرضۀ عنوان Xenoblade Chronicles 3، شاهد نقدها و نمرات بازی از سوی وبسایت‌های معتبر مختلف هستیم.

در ادامه، نمرات و خلاصه‌ای از نقد‌های منتشر شده را مطالعه می‌کنید:

VGC 10/10

بازی Xenoblade Chronicles 3 یک جهان وسیع را ارائه می‌دهد و بیش از اندازۀ مورد نیاز، آن را از داستان و شخصیت‌های مختلف پُر کرده است و تمامی این نقاط قوت در حالی حضور دارند که پاسخگوترین سیستم مبارزۀ در این سری را شاهد هستیم. به طور حتم Aionios یک مکان جذاب برای ۱ تا ۲ ماه زندگی است.

Destructoid 9.5/10

شخصیت‌ها و سنگینی داستان در کنار ارائۀ آن در یک جمع جذاب از کاراکترها، سه عامل مهمی هستند که بازی را برای من به یک برنده تبدیل می‌کنند.

WellPlayed 9/10

با یک اثر تمام عیار طرف نیستیم، اما Xenoblade Chronicles 3 یک ادامۀ مطمئن است که در زمینه‌هایی که از ژانر آن انتظار می‌رود، بهترین عملکرد را دارد. المان‌ها و بخش‌های مورد علاقۀ شما از دو بازی اول حضور دارند و در یک قالب انیمه‌ای جذاب قرار می‌گیرند.

GAMES.CH 8.6/10

مونولیث سافت در هسته و شالوده به بازی‌های قبلی پایبند است، اما در عین حال عمق بیشتری را به اثر جدید خود می‌دهد؛ به خصوص در زمینۀ سیستم مبارزات، مطمئناً طرفداران را ذوق‌زده خواهد کرد. با این وجود، تمامی نقاط قوت کافی نیستند تا شاهد یک شاهکار باشیم، اما مطمئن باشید که بهترین بخش‌ها و المان‌های بازی‌های قبلی بازگشته‌اند.

IGN 8/10

Xenoblade Chronicles 3 در طول کمپین ۱۵۰ ساعتی خود مسیر پر پیچ و خمی را طی می‌کند، اما شخصیت‌های عالی و سیستم مبارزات تاکتیکی اعتیادآور آن باعث می‌شود تا گذاشتن وقت زیاد پای بازی ارزشش را داشته باشد.

Gamespot 8/10

Xenoblade Chronicles 3 بازی‌ای به نظر می‌رسد که استودیوی مونولیث سافت تمامی این سال‌ها قصد ساختش را داشت. اگرچه برخی دیالوگ‌ها زیادی هستند، اما داستان فوق‌العاده و سیستم مبارزات بی‌نظیر بازی کمبودها و زیاده‌روی‌ها را جبران می‌کنند. این بسیار کمیاب است که یک بازی JRPG بتواند بیش از ۱۰۰ ساعت من را سرگرم کند و Xenoblade Chronicles 3 توانست این کار را انجام دهد.

Gameinformer 7.3/10

تیم هفت نفرۀ من با طراحی هنری انفجاری و مبارزات پر زرق و برق حس ارتشی کوچک در میان یک میدان نبرد بزرگ را القاء می‌کرد. با وجود تمامی بهبودها در رابط کاربری و نقشه، همچنان داستان و طراحی جهان جای کار دارد چرا که داستان قابل حدس است و رشد شخصیتی کاراکترها وجود خارجی ندارد. در کنار این مشکلات، جابه‌جایی در محیطی نچندان منحصر به فرد چندان جالب نیست. بازی Xenoblade Chronicles 3 یک شمشیر دو لبه است که نیاز به کار بیشتر دارد.

نقدها و نمرات Xenoblade Chronicles 3 منتشر شدند - گیمفا
میانگین نمرات بازی در متاکریتیک
نقدها و نمرات Xenoblade Chronicles 3 منتشر شدند - گیمفا
میانگین نمرات بازی در اوپن‌کریتیک

بازی Xenoblade Chronicles 3 در تاریخ ۷ مرداد (۲۹ جولای) به صورت انحصاری برای کنسول نینتندو سوییچ عرضه می‌شود.

َlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)Moein MM2DARKSIRENبهزاد سالمی.Hollow knightجیمگیمری عادیLonesome guyJin sakaiامیر حسینRezaGtxmeysamb...Eternal...o0ashil0oAmir :))Lucciola BalladSpider-Man...scorpionesmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نقدها و نمرات Xenoblade Chronicles 3 منتشر شدند - گیمفا
نقدها و نمرات Xenoblade Chronicles 3 منتشر شدند - گیمفا
نقدها و نمرات Xenoblade Chronicles 3 منتشر شدند - گیمفا
نقدها و نمرات Xenoblade Chronicles 3 منتشر شدند - گیمفا
نقدها و نمرات Xenoblade Chronicles 3 منتشر شدند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • god of war گفت:

    واقعا نمی دونم چرا منتقد ها اینقدر با بازی های سوییچ {نینتندو } مهربون هستن
    مثلا نگاه کنی چند بازی الکی متای بالای ۹۶ داره ک واقعا ن انقلابی کرده و نه چیزی ب دنیای گیم اضافه کرده
    یکی بهم گفت برای اینکه منتقدی ک می رع بازی نینتندو رو نقد کنه انتظاراتش خیلی پایینه یعنی از بازی انتظار شخصیت پردازی لست و اکشن هیلو رو نداره صرفا خودشو جای ی بچه می زاره
    بعدش گفتم خب چرا نمرات یازاکی بالاست
    گفت چون توی هر سایتی همه می تونن گاد نقد کنن ولی معمولا برای بازی های سولز لایک فن های دو اتیشه خودشون رو می زارن چون هر کسی نمی شینه این بازی ها رو بازی کنه
    حالا ب نظر من ک درست گفته ولی بازم می گم مطمن نیست همچین چیزی باشه

    َlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)Moein MM2𝑆𝑖𝑙𝑘𝑆𝑜𝑛𝑔PORIBahramfbjgOmidMillennium EarlDream in Red (Playstation T)PC GAMERmore
    • چون بازی‌های نینتندو به مراتب سرگرم‌کننده‌تر و برای گیمینگ تاثیرگذارتر از بسیاری از بازی های سونی و مایکروسافت هستند و لول دیزاین بازی‌های مطرح نینتندو در سطح دیگری قرار داره. در حالی که سونی مدام قصد داره جذابیت در بازی‌ها رو از سینما قرض بگیره، نینتندو برعکس، مدام به CORE گیمینگ پناه میبره و مدام این core رو تغییر و تحول میده تا به یک تعادل بهتر و خلاقانه‌تر از قبل برسه و جذابیت خودش رو از طبیعت «گیم» قرض میگیره که به مراتب خلاقیت محورتره تا بازی های سینماتیک.

      بازی‌‎های نینتندو و به طور کلی بازی‌های ژاپنی‌ای که مشخصآً به سلیقه مخاطب ایرانی خوش نمیاد که مدام دنبال تم‌های جدی هست، فرمول محورن و بنابر وجود یک فرمول بازی‌های تاثیرگذارتری هستند و سازنده‌های دیگه بهتر میتونن از چنین عناوینی تاثیر بپذیرن. این بازی‌ها اصولاً خلاقیت محورن و خیلی اوقات وابسه به زمان تولید ساخت و توسعه نیستند. مسیر و الگو وجود داره و بنابر همین مسیر و الگو، ژانر و زیرژانر و انقلاب و تاثیرگذاری رخ میده. مثل زیرژانر سولز یا مثل تاثیری که ماریو در صنعت گیم گذاشت یا dmc و …

      بازی‌های سینماتیک بزرگ اصولاً فرمول محور نیستند، تم‌های جدی دارن و بنابر بودجه بالا ریسک‌های اساسی کمتر دیده میشه. به عنوان مثال، اثری مثل rdr 2 به طور واضح یک بازی انقلابی و تاثیرگذار نیست، لول دیزاین بازی مشابه عناوین قبلی راکستاره و محدود کننده‌اس. بخش منحصر به فرد بازی مبتنی بر جزئیات دیوانه‌کننده‌اس که فقط از راکستار این میزان از نیروی کار و بودجه بر میاد. بازی تاثیرگذار همیشه در زمینه‌ای کاری متفاوت و جدید انجام میده که مرتبط با خلاقیت هست و یک تیم کوچک هم توانایی اجرایی کردنش رو داره. وقتی میتونی در صنعت گیم تاثیر بذاری و انقلابی رو به وجود بیاری که از کوچک تا بزرگ تیم‌هایی در مقیاس‌های متفاوت در این صنعت بتونن از ایده‌ات بهره ببرن نه این که وجه تمایزت وابسته به کرانچ باشه. وجه تمایز rdr 2 که جزئیات زیاد و کیفیت فنی عجیب و غریبه، چون هزینه و تایم عجیب و غریبی میبره، هیچوقت نمیتونه چشم‌انداز گیمینگ رو تغییر بده، این چیزیه که فقط از راکستار بر میاد، تاثیرگذاری‌ای باقی نمیمونه، کسی نمیتونه اجراییش کنه که تاثیرگذاری گسترده‌ای باقی بمونه. اما کاری که راکستار با gta 3 انجام داد، مربوط به خلاقیت و دیزاین میشد که بعدها بازی های کوچک و بزرگ تونستن اجرایی کنن، تغییری که حاصل شده بود به لطف خلاقیت بود نه بودجه و تایم که از هر تیمی بر نمیاد. سولز یک بازی فرمول محور بود که بنابر بودجه و تایم و نیروی کار پدید نیومد بلکه یک خلاقیت بود و به دنبالش حتی تیم های کوچکی مثل cherry team تونستن بازی‎‌های مهمی در قالب این زیر ژانر خلق کنن، نه فقط این فرمول چشم‌انداز بازی های ۲d رو تغییر داد بلکه از اجزای اون داخل god of war 2018 تا اخیرا عنوانی شبیه به thymesia داره تاثیر میذاره.

      بنابراین، دستاوردها و تاثیرگذاری ها ریشه در طراحی یک فرمول داره. فرمولی که بتونه چشم انداز یک ژانر رو تغییر بده. اگر اثری که ارائه دادی به لطف کرانچ و بودجه زیاد متمایزه از تمامی آثار، هیچ تحولی شکل نگرفته. تحول زمانی شکل میگیره که کاری که کردی در قالب هر بودجه و ساختاری بخونه. برای همینه که الان تقریبا ۵ سال از rdr 2 میگذره و هیچ استودیوی نتونسته جهان آزادی با استاندارد کیفی قابل قیاس خلق کنه و از طرفی هیچ الهامی هم نمیتونه از چنین بازی‌ای شکل بگیره چون بازی هیچ دیزاین تازه و نویی نداره. بازی‌های نینتندو در نقطه مقابل قرار میگیرن، کرانچ محور و بلاک‌باستری نیستند اما به شدت فرمولیزه شده هستند و این موضوع باعث میشه که از هر بازی سینماتیکی در core گیمینگ بیشتر تغییر ایجاد کنن. به طور خلاصه بازی‌های انقلابی و تاثیرگذار یک “Blueprint” یا دفترچه راهنما هستند برای صنعت گیم نه یک بازی «کامل» و بی‌نقص.

      این موضوع هم اضافه کنم درسته ژاپنی‌ها تاثیرگذارترین بازی‌ها رو ساختند و دلیلش ذهن فرمول محورشونه. اما افرادی مثل سید مایر و اسپکتور و رومرو و استودیوهایی مثل بانجی قدیم و …. از غرب عناوین فرمول محور زیادی خلق کردن که تاثیرگذار بودند.

      A Slash𝑆𝑖𝑙𝑘𝑆𝑜𝑛𝑔PORIPouria_gamer_gotyBahramfbjgDr.GamerOmidMillennium EarlDARKSIRENmore
      • god of war گفت:

        ممنون اقای کریمی
        اگه ی ذره شاخ و برگ می دادید واقعا پتانسیل انتشار ب جای ی مقاله کوچیک رو داشت
        ولی من نفهمیدم این درسته هست ک منتقد ها برای نمره دادن با بازی های نینتندو مهربون ترن
        نه اون هایی ک اون هسته گیم رو جا ب جا می کنند {core ب قول شما}
        مثلا همین بازی بعید می دونم تونسته باشه دنیای گیم رو متحول کنه

        Moein MM2Dr.GamerMillennium Earlجیم
        • این بازی متاش ۹۷ نیست، بلکه ۸۹ هست و طبق صحبت های منتقدها یک بازی کامل و جذابه و بازه ۸۶ تا ۹۰ مطابقت داره با تعاریف.
          در مورد آثار نینتندو متذکر شدم، بازی‌های این کمپانی در طراحی مرحله و دیزاین برتری قابل توجهی به بسیاری از عناوین دیگه دارن و به لطف تکیه بر خود گیمینگ و نه سینما و تبدیل شدن به یک منبع الهام برای بازی‌های دیگه، بازی‌هایی مثل breath of the wild جهت میدن به صنعت گیم، و اگر اثری که به صنعت گیم جهت میده لایق ۹۷ نیست، پس چه اثری لایقه؟

          َlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)Moein MM2OmidMillennium EarlDARKSIRENبهزاد سالمیDream in Red (Playstation T)PC GAMEREspressoLone wolfmore
      • آقای کریمی
        مرسی بابت کامنت مفصلتون.
        حالا که صحبتش شد از این فرصت استفاده کنم. اسم سری مقالات رو درست یادم نیست، ولی یادمه قبلا یه سری مقالات بود در مورد اینکه چرا فلان بازی شاهکارٍ مثلا لول دیزاین است. لطف کنین، وقت شد با تیم تحریریه ادامش بدین. الان مثلا اسم اسپکتر رو آوردین، ولی خیلیا از جمله خودم فقط اسمشو شنیدیم ولی از آثارش و تاثیرش خیلی اطلاعات درستی نداریم.
        با تشکر

        َlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)Moein MM2بهزاد سالمیHollow knight
      • اگه گیمفا قابلیت ارجاع داشت این جواب رو در پاسخ به نود درصد بحث‌های داخل سایت میشد ارائه داد

        Moein MM2بهزاد سالمیEspressoمحمد حسین کریمی
    • ...Eternal... گفت:

      بازیای نینتندو اوج خلاقیتن و همیشه لول دیزاین و گیم پلی جذاب و سرگرم کننده رو هدف خودشون قرار میدن و این اصلا ربطی به مهربونی منتقدا نداره، اتفاقا همین متروید درد که آخرین نسخه متروید بود توسط بیش از ۱۲۰ تا منبع مختلف نقد شد و حتی بعضیاشون کلی سختگیری به خرج داده بودن در حالی که نمره ۸۸ برای همون عنوان اتفاقا نمره کمی بود و باید به نظرم بالای ۹۰ می‌گرفت
      تو ایران مردم اکثرا عادت دارن خلاف جهت آب شنا کنن، تو شرق که این عناوین خوراک گیمراشه تو غرب هم طرفدارای زیادی داره و خیلیا براشون سر و دست میشکنن

      َlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)Moein MM2بهزاد سالمیجیم
    • Hollow knight گفت:

      «مثلا نگاه کنی چند بازی الکی متای بالای ۹۶ داره ک واقعا ن انقلابی کرده و نه چیزی ب دنیای گیم اضافه کرده»
      ۱-برای گرفتن متای بالا حتما نباید بازی انقلابی باشه
      ۲-میشه بدونم شما چند تاشون رو پلات کردی؟ لطفاً سریع تر جوابمو بده از این به بعد معمایی چیزی رو گیر کردم بیام از شما راهنمایی بگیرم
      «از ((بازی)) انتظار شخصیت پردازی لست و اکشن هیلو رو نداره»
      خوبه خودت به کلمه بازی اشاره کردی بازی یعنی چیزی که سرگرم کننده باشه و سرگرمت کنه که خداروشکر گیمای نینتندو به بهترین شکل رسالت «بازی بودن» رو انجام میدن

      َlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)Moein MM2...Eternal...بهزاد سالمیEspressoLone wolfجیم
      • god of war گفت:

        باشه بابا
        مشکلت جیه
        اوکی من زیاد با نینتندو اشنا نیستم ولی وقتی تریلر ها و ویدیو هاشو می بینیم همش می گم این چطور ۹۵ متاشه؟
        ضمن اینکه شما بازی برات سرگرمی هست برای منم ۶۰ درصد همین اند
        ولی اون ۴۰ درصد ک با شخصیتاشون زندگی می کنی { جوئل الی ایتزیو کریتوس کاپیتان پرایس گرالت و….} همیشه برام بولد تر هستن

        َlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)Moein MM2𝑆𝑖𝑙𝑘𝑆𝑜𝑛𝑔PORIA.OffMariomanDr.GamerEspresso...Eternal...جیم
  • Emmat گفت:

    جزو سری بازی یونیک نینتندو هست ولی بطوری سلیقه‌ای هست.
    امیدوارم دوستداران JRPG از این بازی لذت ببرند (:

    َlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)Moein MM2A.Offبهزاد سالمی...Eternal...o0ashil0oAmir :))
  • scorpiones گفت:

    متای عالی ای گرفته.
    مبارک طرفداراش.

    Moein MM2A.Off...Eternal...o0ashil0oAmir :))
  • o0ashil0o گفت:

    آفرین زینو بیلید چه نمره ای گرفته آفرین خوشم اومد جدی

    Moein MM2
  • Hollow knight گفت:

    نسخه دومش با اینکه بازی خوبی بود اما اصلا و ابدا در حد نسخه یک نبود مثل اینکه پس از چند سال انتظار دوباره میتونم طعم چیزی مثل نسخه یک رو بچشم

    َlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)Moein MM2بهزاد سالمیEspressomarioامیر حسین
    • Nightwolf گفت:

      کاملا موافقم. نسخه اول داستان گیرا تر و شخصیتای جالب تری داشت نسبت به نسخه دوم البته تو نسخه دوم هم شخصیتای خوب مثل پایرا و میترا داشتیم ولی اصلا در حد یک نبودن. سیستم مبارزه دو هم یکم زود تکراری میشد اما اینجا مثل اینکه اون مورد رو رفع کردن.
      من پیشنهاد میکنم چون خودم Xenoblade رو دوست دارم اگه از این سبک خوشتون میاد حتما YS ، Trails of cold steel , SMT V و Atelier رو امتحان کنید.

      Moein MM2
نقدها و نمرات Xenoblade Chronicles 3 منتشر شدند - گیمفا