مهم‌ترین سوالاتی که God of War Ragnarok باید به آن‌ها پاسخ دهد - گیمفا
مهم‌ترین سوالاتی که God of War Ragnarok باید به آن‌ها پاسخ دهد - گیمفا
مهم‌ترین سوالاتی که God of War Ragnarok باید به آن‌ها پاسخ دهد - گیمفا
مهم‌ترین سوالاتی که God of War Ragnarok باید به آن‌ها پاسخ دهد - گیمفا

مهم‌ترین سوالاتی که God of War Ragnarok باید به آن‌ها پاسخ دهد

مصطفی زاهدی
۱۷:۰۰ ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
مهم‌ترین سوالاتی که God of War Ragnarok باید به آن‌ها پاسخ دهد - گیمفا

چه سوالاتی باید در بازی God of War Ragnarok به آن‌ها پاسخ داده شود؟ با من همراه باشید تا به مهم‌ترین آن‌ها بپردازیم.

یکی از جذاب‌ترین لحظات برای مخاطبان یک اثر، وقتی است که دنباله‌ی آن بازی معرفی می‌شود و به طور مستقیم قرار است ماجراجویی‌های نسخه‌ی قبلی ادامه پیدا کرده و در این بین به سوالات بی‌پاسخ نسخه‌ی قبلی نیز پاسخ داده شود. معمولا سطح انتظارات از دنباله‌های مستقیم بسیار بالاست، خصوصا اگر نسخه‌ی قبلی عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود به جای گذاشته باشد. این وصف حال کنونی بازی God of War Ragnarok است. پس از شرایط نه چندان جالبی این فرنچایز بعد از نسخه‌ی Ascension، مخاطبان انتظار یک بازگشت شکوهمندانه برای کریتوس افسانه‌ای را داشتند و این بازگشت بزرگ، که با تحول کامل داستان، Setting، مبارزات و ساختار بازی همراه بود، آن قدر موفق عمل کرد که نسخه‌ی ریبوت بیشترین تعداد جایزه GOTY را کسب کرد.

پس از موفقیت‌های پرشمار این عنوان، دیر یا زود مشخص بود که دنباله‌ی این فرنچایز‌ ساخته خواهد شد و از طرف دیگر کاملا واضح بود که کار کریتوس با خدایان نورس تمام نشده و Setting بازی تغییر نخواهد کرد.
اما این وسط نکته‌ی مهمی مطرح می‌شود. در نسخه‌ی قبلی شاهد حوادث اتفاقات و مواردی بودیم که یک‌سری سوالات در ذهن مخاطبان ایجاد کرد. سوالاتی که پاسخی برای هیچکدام از آن‌ها دریافت نکردیم. در این مقاله به مواردی اشاره می‌کنیم که امیدوارم در نسخه‌ی Ragnarok پاسخ داده شوند.

مهم‌ترین سوالاتی که God of War Ragnarok باید به آن‌ها پاسخ دهد - گیمفا

آیا Desolation تنها دلیل خالی بودن جهان بازی است؟ آیا حفره داستانی مربوط به خالی بودن Realm‌ها پاسخ داده خواهد شد؟

بعید می‌دانم God of War را بازی کرده باشید و این سوال برای شما پیش نیامده باشد که چرا دنیای بازی عملا خالی از سکنه است و هیچ انسان یا اصطلاحا Mortal در Midgard و سایر Realm‌ها زندگی نمی‌کند.

وضعیت Niflheim مشخص است. به واسطه اتمسفر مرگبار این Realm، عملا جایی برای انسان‌ها وجود ندارد. Helheim هم که خب سرزمین مردگان است و وضعیت مشخصی دارد. در این بین خالی بودن Muspelheim کمی غیرمنطقی است. درست است که دمای این Realm همواره بالاست، اما حداقل می‌توانستیم شاهد موجوداتی با قابلیت‌های آتشین باشیم. حتی اگر این مسئله را هم در نظر نگیریم، باز این نکته که Midgard عملا خالی از انسان است و فقط Drauger، Revenant و موجودات مشابه در آن یافت می‌شود زیاد منطقی نیست. اما خود بازی این مورد را چگونه توجیه می‌کند؟
اول: علت فرار جاینت‌ها، قلع و قمع گسترده آن‌ها توسط Odin و خصوصا Thor بود، تا جایی که آن‌ها به Realm خود یعنی Jotunheim رفته و تمام راه‌های ارتباطی را نابود کردند.

دوم: از آن‌جایی که Odin، وظیفه Valkyrie‌ها را با مشکل مواجه کرد و وظیفه انتقال روح مردگان به Helheim و مدیریت آن‌ها اختلال پیدا کرد، بسیاری از آن‌ها به Midgard برگشته و به شکل Corrupted یا فاسد شده در قالب Drauger به زندگی بازگشتند و به کشتار بقیه پرداختند.
سوم: جنگ خدایان Aesir و‌ Vanir و کشکمش‌های مختلف باعث فرار همگان شد.
چهارم: چیزی که از آن به عنوان Desolation یاد می‌شود. طبق دیالوگ‌های درون بازی، منشا آن نامشخص است. ممکن است کار Odin بوده باشد و برخی نظریه‌ها به این مسئله اشاره می‌کنند که اعمال کریتوس در یونان و قتل عام خدایان آن‌جا، می‌تواند عامل آن باشد. به واسطه Desolation، نه قلمرو تحت تاثیر قرار گرفته و تعادل بین زندگان و مردگان و اجسام و ارواح به هم خورده و دنیا شکلی ویران گونه به خود می‌گیرد. علت بازگشت Drauger‌ها و موجودات و هیولاهای مختلف نیز همین است. کلمه Desolation نیز به معنی ویرانی است.

با توجه به این تفاسیر، تا حدی خالی بودن دنیای بازی منطقی جلوه می‌کند، اما باز یک مشکل دیگر وجود دارد. در ابتدای بازی، کریتوس و پسرش با چند انسان مواجه می‌شوند که به نظر می‌رسد راهزن هستند و قصد دارند کریتوس را برای گوشتش شکار کنند! این درگیری به خاطر پرداخت شخصیت Atreus در بازی گنجانده شد چرا که او از یک پسر معصوم، به یک قاتل تبدیل می‌شود و جان انسانی را می‌گیرد. اما متأسفانه منطق این جا فدا می‌شود چرا که دیگر شاهد هیچ انسانی در طول بازی نیستیم و انگار کل انسان‌های Midgard همان چند راهزن بودند!

با وجود تمام خطرات، بیماری‌ها، فعل و انفعالات مختلف، جنگ‌های گوناگون و بازگشت ارواح، با این وجود می‌توانستیم شاهد انسان‌های انگشت شمار در گوشه و کنار بازی باشیم که به لطف مخفی شدن یا دور ماندن، جان سالم به در برده‌اند. اما کل شخصیت‌های بازی، افرادی هستند که داستان به آن‌ها نیاز دارد. Brok و Sindri به عنوان آهنگر و کمک کننده، Freya به عنوان مادر Baldur، میمیر به عنوان راهنما و خدایان مختلف مثل Magni برای مقابله با کریتوس. حتی Quest Giver‌های بازی نیز ارواح هستند!

مهم‌ترین سوالاتی که God of War Ragnarok باید به آن‌ها پاسخ دهد - گیمفا

در نسخه‌ی جدید به نظر می‌رسد سری به اقلیم کوتوله‌ها یعنی Svartalfheim نیز خواهیم زد و شاهد یک شخصیت Dwarf جدید نیز در تریلر معرفی بازی بودیم. اما به نظر می‌رسد باز هم دنیای بازی خالی از افراد مختلف خواهد بود. فراموش نکنید قرار است هر نه Realm را در نسخه‌ی God of War Ragnarok مشاهده کنیم. بنابراین اگر باز هم شاهد دنیایی بدون شخصیت و انسان یا کوتوله باشیم، این مسئله کمی غیرمنطقی است. به شخصه امیدوارم بازی خودش به این موضوع بپردازد و حداقل دلیل خالی بودن Realm‌ها را توجیه کند. به عنوان نکته‌ی آخر، بد نیست بدانید کلمه‌ی Midgard، به معنی سرزمین انسان‌ها است! اما در بازی، عملا خدایان و دو کوتوله در این Realm حضور داشتند.

آیا Odin طلسم Freya را غیرفعال کرده است؟

همانطور که در بازی به آن اشاره شد، Odin با استفاده از جادویی که از خود Freya آموخته بود، او را طلسم کرد و او دیگر نمی‌تواند بجنگد و قابلیت مبارزه مستقیم و حتی دفاع از خود را نیز ندارد. اما خب می‌دانیم یکی از آنتاگونیست‌های اصلی God of War Ragnarok همین Freya است که به دنبال انتقام پسرش است (البته به شخصه احتمال می‌دهم ممکن است در اواخر بازی Freya از جبهه دشمنی خارج شود).

در تریلر بازی عملا شاهد درگیری کریتوس و فریا بودیم و هم‌چنین می‌دانیم فریا بال‌های خود را پس گرفته است. حالا سوالی اینجا مطرح می‌شود. آیا Odin طلسم Freya را شخصا برداشته تا بتواند به نبرد کریتوس برود؟ (همان اصطلاح دشمن دشمن من، دوست من است) یا این‌که خود فریا راهی برای دور زدن این قضیه پیدا کرده است؟ در هر صورت به نظر می‌رسد احتمال منطقی‌تر، این باشد که Freya به خاطر هدف مشترک بار دیگر با Odin همکاری می‌کند و Odin نیز طلسم او را حداقل موقتا غیرفعال کرده است.

مهم‌ترین سوالاتی که God of War Ragnarok باید به آن‌ها پاسخ دهد - گیمفا

چه کسی World Serpent را احضار کرد؟

هنگامی که Atreus بیمار شد و کریتوس هراسان او را به خانه‌ی Freya رساند، هنگام سوار شدن بر بالابر، شیپور World Serpent به صدا درآمد و این نشان دهنده‌ی این است که فرد یا افرادی می‌خواهند با او صحبت کنند. اما نکته این جاست، همانطور که در طول بازی به آن اشاره شد، زبانی که World Serpent به آن صحبت می‌کند عملا غیرقابل فهم است و تنها Mimir است که به واسطه‌ی دانش بی‌نظیرش می‌تواند با او صحبت کند. پس هر کس که در شیپور دمیده است، زبان World Serpent را می‌فهمیده است. از طرف دیگر بدیهی است که هیچکدام از خدایان Asgard در شیپور ندمیده‌اند و بنابراین دایره جست و جو کوچک‌تر می‌شود.

به شخصه احتمال می‌دهم که قطعا یک Giant او را احضار کرده و حتی ممکن است آن شخص از آینده آمده باشد! پر واضح است که گنجاندن این اتفاق در نسخه‌ی قبلی، یک مقدمه برای معرفی یک شخصیت یا اتفاق خاص بوده است. هم‌چنین بسیاری از گمانه‌زنی‌ها به این نکته اشاره می‌کنند که احتمال فراوان، این Angrboda بوده است که در شیپور دمیده است (همان دختر جوان سیاه‌پوستی که در تریلر دیدیم و در افسانه‌های نورس همسر لوکی است). با توجه به رابطه‌ی دوستانه World Serpent با شخصیت‌های داستان، می‌توان نتیجه گیری کرد هر شخصی که در شیپور دمیده است، در این بازی هم‌پیمان کریتوس و Atreus خواهد بود.

مهم‌ترین سوالاتی که God of War Ragnarok باید به آن‌ها پاسخ دهد - گیمفا

آیا دیوارنوشته آخر بازی قبل، به مرگ کریتوس اشاره دارد؟

در پایان بازی قبل، شاهد این بودیم که Faye و دیگر جاینت‌ها، در واقع از آینده‌ی ماجراجویی کریتوس و Atreus به طور دقیق خبر داشتند و این اتفاقات را با استفاده از دیوارنوشته به تصویر کشیده بودند. یکی از این دیوارنوشته‌ها که برای چند ثانیه به نمایش درآمد، صحنه‌ای را نشان می‌داد که کریتوس زخمی یا مرده در آغوش Atreus است. حال باید دید که معنای این دیوارنوشته چه بوده است.

منطقی بررسی کنیم، احتمال کشته شدن کریتوس صفر است چرا که مشخص شده بعد از Ragnarok، این فرنچایز به سراغ سرزمین‌ها و خدایان دیگر خواهد رفت. با این وجود از آن‌جا که جاینت‌ها از آینده خبر داشتند، صحت این دیوارنوشته کمی ممکن است تصورات ما را بهم بریزد. احتمال دارد در طول نسخه‌ی Ragnarok کریتوس به شدت زخمی شود و این دیوارنوشته هم به آن اشاره داشته باشد.

Moein MM2Atomic Soldierلاوین شریفی77AlbertShadow1989o0ashil0oRezaGtxĶįņosąO2Haj_Hossein🤘Mohsenj74.alucardMehran.BaMahyarMsmEdwardHerfeiyامیر حسینRedeysmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مهم‌ترین سوالاتی که God of War Ragnarok باید به آن‌ها پاسخ دهد - گیمفا
مهم‌ترین سوالاتی که God of War Ragnarok باید به آن‌ها پاسخ دهد - گیمفا
مهم‌ترین سوالاتی که God of War Ragnarok باید به آن‌ها پاسخ دهد - گیمفا
مهم‌ترین سوالاتی که God of War Ragnarok باید به آن‌ها پاسخ دهد - گیمفا
مهم‌ترین سوالاتی که God of War Ragnarok باید به آن‌ها پاسخ دهد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • . گفت:

    عالی بود واقعا کی اون شیپور را به صدا درآورد خدا میداند بزنه یهو زئوس باشه 😁

    Moein MM277Alberto0ashil0oHaj_Hossein🤘Mohsenj74Nobody.alucardMehran.Bamore
  • ی سوال دیگه هم می تونست باشه اینکه کشتی اون ناخدا تو نسخه اول، چطوری به midgard اومده😅😁

    Moein MM2Amir Ringo77Alberto0ashil0oHaj_HosseinMehran.Baمتین.Herfeiymore
  • در مورد مرگ حاجیم میتونم بگم که اگه حاجیم برخلاف پیشگویی روی دیوار که توسط همسرش و دیگر جاینت ها انجام شده، عمل کنه و زنده بمونه تعجب نمیکنم.
    چون حاجیم اولین بار نیست که اینکار رو میکنه،بالاخره تو نسخه ی دوم خواهران سرنوشت رو کشت و سرنوشتش رو عوض کرد.
    پس اگه بگیم سرنوشتش مرگه که توسط جاینت ها پیشبینی شده، حاجیم کریتوس میتونه تغییرش بده.
    از دست خفن ترین شخصیت گیم هر چیزی بر میاد💪

    Moein MM2Amir Ringo77Little∞GodAlberto0ashil0oO2Haj_HosseinNobody.more
  • Spider-Man گفت:

    توی رگناروک انسان های عادی وجود داره شما برین تریلر ۷ ماه پیش بازی که منتشر شد رو ببنین تو دقیقه ۱ و ۲۴ ثانیه یک آدم از پل رد میشد و همینطور درست زیر پل تو خشکی دو انسان رو می‌بیند که دارن حرکت میکنن پس صد در صد انسان های معمولی تو بازی وجود دارد

    Moein MM2Amir Ringo77AlbertShadow1989o0ashil0oHaj_HosseinNobodyalucardمتینmore
  • Squatlatex گفت:

    ممنون بابت مقاله
    ای کاش یک مقاله هم درباره شخصیت های که معرفی نشدن ولی ممکن هست تو رگنوراگ باشن بنویسید مثل دوستانی که توز داخل ازگارد داره و باقی شخصیت ها.
    درباره آخر مقاله که پیش گو ها آینده رو پیش بینی کردن بنظرم یک سری تغییرات با وجود کریتوس در رگنوراگ صورت گرفته و این تیوری براساس اینکه time line های متفاوت وجود داره و همش بخاطر حضور کریتوس صورت گرفته.
    حتی میمیر میگه:پیش گو ها گفته بودن که رگنوراگ ۱۰۰ زمستان دیگه اتفاق میافته اما اونا حضور کریتوس رو پیش بینی نکرده بودن و به همین دلیل رگنوراگ داره متفاوت از آنچه که پیش بینی کرده بودن رقم میخوره و احتمالأ مادر اتریاس بخاطر اینکه جلوی رگنوراگ و نابودی کامل رو بگیره از یک بعد موازی اومده تا به نحوی جلوی این آخرالزمان رو بگیره.

    Moein MM2AlbertShadow1989NobodyAL1K1NGA,,shاتزیو آدیتورهh00manهمسایه ( فن بوی = پنچری )Visible 6-tigh manmore
  • Behnam.Hzh گفت:

    درود
    اسوارت الفهایم سرزمین الف های تاریک هست نه کوتوله ها.

    Moein MM2Amir Ringo77AlbertA,,shsauronاتزیو آدیتورهSami 227همسایه ( فن بوی = پنچری )Visible 6-tigh manmore
  • F@€k گفت:

    یه سوال
    Angrboda واقعا سیاه پوست است در اساطیر نورس؟؟!!

    Moein MM2Amir Ringo77Haj_Hosseinاتزیو آدیتورههمسایه ( فن بوی = پنچری ).Spider-Manیوهانجیم
  • Vito Scaletta گفت:

    علارغم شاهکار بودن gow 2018 مخصوصا توی گیم پلی. توی داستان بی ایراد نبود و plot hole زیاد داشت. سوال اول بزرگترین سوال من و بزرگترین ایراد من به God of War 2018 بود، که اصلا منطقی نیست و در صورت تکرار میشه از ragnarok یه امتیاز کم کرد. واقعا دنیای بازی خیلی حس خالی بودن میداد مخصوصا میدگارد. و این در حالیه که توی آرت ورک های اولیه و حتی بیلد های اولیه بازی انسان های زیادی وجود دارن و روستا ها هم در دور دست قابل مشاهده اند. توی تریلر اول (E3 2016) ما میبینیم که انسان ها یک غول رو آویزون کردن و یه کمپ اونجا داشتن که این از بازی اصلی حذف شده بود و توی کمیک پیش درامد god of war که dark horse comics منتشر کرد هم کریتوس و آترئوس با آدم های جادوگر مانند درگیر میشن. پس میشه نتیجه گرفت درواقع به دلیل زمان کم انسان ها حذف شدن و desolation تنها دلیل نیست، این تعداد کم کاراکتر ها و نبود npc ها باید حتما توی رگناروک جبران بشه و صرفا دلیل براش نیارن
    یه سوال بزرگ و مهم که بهش اشاره نکردین داستان بین gow 3 و ۲۰۱۸ هست چون آخرش درست نگفتن کریتوس چجوری بعد از کشتن خودش با شمشیر المپیوس سر از دنیای نورس دراورد و کمیک fallen god هم کمکی به رفع این plot hole نکرد.
    در مورد مورد آخر هم نمیشه کشته شدن یا رفتن کریتوس به higher level of existence (مثل آتنا که با فداکاری به اون شکل درومد) رو ۱۰۰% درصد رد کرد ولی این عکس به احتمالزیاد مربوط به Tyr هست که در اغوش آترئوس در حال مردنه

    Moein MM2Amir RingoVito Scaletta77DARKSIREN.sauronاتزیو آدیتورهAli slhهمسایه ( فن بوی = پنچری )more
    • alucard گفت:

      اگر اشتباه نکنم توی کمیک فالن گاد مشخص میشه که خدایان یونان روی کریتوس دوتا طلسم گذاشتن .
      اولیش اینه که کریتوس هیچوقت نمیتونی از دست بلید او کی‌آس خلاص بشه و هرچی اونارو دورتر پرت میکرد شب که میخوابید و صبح بلند میشد بازم بلیدهارو جلوی چشمش میدید.
      دومیشم این بود که برای عذاب بیشتر طلسمش کردن که هیچوقت نتونه با خودکشی از دست رنج‌هاش خلاص بشه , همینجوریم زنده موند!

      Moein MM2Amir RingoGodofwar0385Spider-ManسیدVito Scaletta77SquatlatexDARKSIREN
    • Shadow1989 گفت:

      vito جان این رو بخون جواب چندتا سوالت رو بدست میاری بخصوص ما بین گاد ۳ و ۲۰۱۸
      سلام به همه ی عاشقانGOW
      چندتا چیز مهم که نیازه توضیح بدم،اونم اینه که من از رو کتاب داستان بازی گاد اف وار ۲۰۱۸ کنون(اصلیش) که نوشته شده توسط پدر کارگردان بازی کوری بارلوگ هستش که دست و پا شکسته با کمک برنامه های ترجمه معنیش کردم و شانسی که اووردم کسرا از بازی سنتر یه پادکست ارائه کرده بود که واقعااا عالی بودش و پیش نهاد میکنم اون رو هم حتما ببینید چون بهتر از من توضیح دادن تونستم این اطلاعات و احتمالات رو پیدا کنم.
      این ها روهم گفتم به این دلیل که خواستم مطلع باشید که منبع خودم هستم و واقعا خیلی تلاش کردم براش اما بخاطر انگلیسی نسبتا ضعیفم یسری چیزارو از توضیحات کسرا و دوستش کمک گرفتم
      اخطار اسپویل رو هم میدم
      اسپویل
      اسپویل

      اول اینکه کریتوس چطور بعد از گاد۳ زنده موند و چطور اومد به دنیای نورس؟!
      خب یک اینکه چرا کریتوس نمرد با اینکه خودشو انداخت تو دریا اخر گاد۳،به این خاطره که اونایی که داستان بازی رو کامل دنبال کردن میدونن که خدایان کریتوس رو نفرینی کردن که نمیتونه خودشو به دستان خودش بکشه به همین خاطر حتی اخر گاد۱ هم خودشو از سخره پرت میکنه پایین ولی نمیمیره
      پدر کوری بارلوگ در کتاب نوشته کریتوس چندین بار کمر به کشتن خودش بسته ولی هر بار نتونسته و از دریا زنده بیرون اومده،بعدها کریتوس تلاش میکنه blade of chaos رو از بین ببره چون اون روی تاریک خودشو و کشتن زن و بچش و میبینه توش و چندین بار تلاش میکنه ولی یبار برمیگردن به پاش زنجیر میشن باز یبار طوفان میشه و شمشیرها برمیگردن پیشش،بعد که میبینه نمیتونه از شرشون راحت بشه ۵۰ سال پیش اونارو زیر خونش چال میکنه
      دوم اینکه چطور کریتوس وارد دنیای نورس شده
      تو کتاب در ۲ جا به این موضوع اشاره میکنه یکیش که همون اول کتاب بهش اشاره میکنه که وقتی تو خود بازی بعد شکار برمیگردین به خونه کریتوس و آترئوس میخوابن و کریتوس کابوسی از گذشتش میبینه که جایی گیر افتاده و پشت به یه سخرس و هیچ راه فراری نداره و مقابلش ۳ تا گرگ عظیم الجثه هستن که حداقل ۲ برابر خودشن که یکی از گرگا بهش حمله میکنه و دوتا گرگ دیگه میان و می کشنش و(منظورکشانده شدن) با خودشون میبرنش گفته میشه که یه زن مرموز و ناشناس همراهشون بوده بعد به این رویا در یجای دیگه از بازی تو کتاب اشاره میکنه که کریتوس و کشیدن و با خودشون اووردن به میدگارد،تو یجایی میمیر میگه که دوتا از گرگا اسکول و هاتی هستن،اون دو گرگی که به دنبال ارابه های خورشید و ماه میرن و وقتی برسن بهشون میخورنشون و باعث شروع شدن رگناروک میشن بودن و اون گرگ دیگه پدر اسکول و هاتی،فنریر بوده که میگه گرگی بوده با موهایی سیاه و چشمانی سبز که تو خوده کتاب اشاره کرده که فنریر به عنوان گرگ آلفا شناخته میشه،حال این فرضیه قوت میگیره که اون زنه مرموز حتما فی مادر آترئوس بوده و اطلاعاتی که از تیر(tyr) بدست اوورده در صفرهایش به یونان که نشانه هایش تصاویر پارچه اییی که در پایین رفتن به معبد تیر و Jotnar shrine اتاق مخفی اودین میبینید هستش و کوزه ای که در آنجا کریتوس پیدا میکنه،و پیشگویی های خوده جاینتا اخر بازی تو نقاشیای رو دیوار که خودش هم جز اون ها هستش،و اینکه سرعت ببخشه به شروع رگناروک اونم با اووردن یه کله خری به نام کریتوس که حتی اودین و دنیای نورس پیشبینی همچین غول تشنی رو نکرده بودن و توقعشو نداشتن بجزء فی که توسط اسکول و هاتی و فنریر میره میگیرتش و میکشش به نورس و با یه ترفندی باهاش ازدواج میکنه و آرتئوس به دنیا میاد در این حین تو کتاب میگه که فی خیلی تلاش کرده که زبان و اطلاعاتی که کریتوس نیازش میشه برای اون فرایندی که پیشبینی شده و در اخر بازی بر روی دیوار در یوتنهایم میبینیدش مقداریشو بهش یاد بده ولی همیشه مقاومت میکرده و دلیلش این بوده که از خدایان و هرچی که مربوط بهشون میشه متنفره و به همین خاطر به آترئوس آموزش میده که بتونه به پدرش کمک کنه تو این مسیر.
      حالا متوجه شدید این دو موضوعه چطور زنده موندن،و به نورس اومدن کریتوس رو
      میخوام چندتا پیش بینیی که بنظرم میاد و بگم و یسری چیزایه مهم تو کتاب رو
      یکی اینکه منم مثل خیلیا بنظرم میرسه تمام این داستانا و اووردن کریتوسو و وصیت فی به این دلیل بوده که یک،بجز کریتوس کسی دیگه ای نمیتونسته اون خاکستر و به جایی که فی مد نظرشه برسونه بخاطره اون پروسه ی سختی که تو این مسیر وجود داره و موضوع اصلی اینه که از قصد خاسته که خاکسترشو بر روی اون منطقه خالی کنه چون باعث میشه که جاینت هایی که بدن بیجانشون در تمام اونجا پخش شده رو زنده کنه یا یه طئوری دیگه ای که بوجود میاد اینه که فی میدونشته تو این پروسه رسوندن خاکستر به یوتنهایم کریتوس بالدور رو میکشه و رگناروک رو که قرار بوده ۱۰۰ سال بعد(اگه درست یادم باشه)پیش بیاد و به جلو بندازه
      یه چیز دیگه که تو کتاب عنوان شده اینه که برخلاف خیلیا اون تصویر روی دیواره اخر بازی که میگفتن اترئوسه و اون یکی هم جسد کریتوسه که داره زندش میکنه اترئوس و یا یسری گفتن کریتوسه و بغل اترئوس مرده و اون چیزی که از دهنش در اومده یورمونگایند اون مار عظیم الجثه هستش اما تو کتاب اینجوری گفته که این دو شخص ناشناسن و اون پسر در بالاسر جنازه اون مرد در حال نفرین کردن هستش و این یه راز بسیار بزرگی است و در مورد اون چیزی که از دهن اون مرد بیرون اومده هیچ چیزی نگفته و من احتمال میدم که اون به احتمال زیاد یا روحشه یا عنصر زندگیشه یا یچیزی تو این مایه اخه اون مار به اون بزرگی حتی بچگیشم بعید میدونم اینقدر کوچیک باشه اونم ماری که اینقدر بزرگ بوده که رو زمین جا نمیشده و به این خاطره دور زمین پیچیده و از طرف دم خودش بلعیده تا جا بشه
      یچیز مهم دیگه اینه که چه مدت طول کشیده این فاصله ی گاد ۳ تا این سری
      اگه یادتون باشه تو داستان بازی فریا میگه که معبد تیر ۱۵۰ ساله که بسته شده و استفاده نشده ازش که این نشون میده حداقل ۱۵۰ سال فاصله زمانی که گذشته برای کریتوس از گاد ۱ تا زمان حال بازی، دلیلشم اینه که کوزه ای که تو معبد تیر پیدا میشه و تصویر کریتوس روشه رو تیر از سفری که یونان کرده اوورده که نشون میده حدااقل ۱۵۰ سال فاصلس تو این مابینه قصد خودکشی کریتوس و زمان حالش تو دنیای نورس شاید بیشترم باشه نمیدونم ولی ۱۵۰ سالش حتمیه،حالا اگه یادتون باشه اول پست گفتم که پنجاه سال پیش شمشیراشو کریتوس چال میکنه تو خونش که این معلوم میکنه فی و کریتوس پنجاه سال حداقل اونجا زندگی کردن شایدم بیشتر بوده ولی پنجاه سالش معلوم شده
      یه سوال مهمی که برام پیش میاد اون موقع که کریتوس و اون ۳ تا گرگ میخواستن ببرن که لوکیی وجود نداشته اصلا کریتوس هنوز تنها بوده و ارتئوسی نبوده پس چطور بدون وجود پدر بچه و نوه ها بدنیا اومدن و اونقدر بزرگ بودت که تونستن کریتوس و بگیرن ببرن میدگارد؟!!!!!!
      ۳ تا احتمال پیش میاد
      ۱:اینکه اون گرگا فنریر و اسکول و هاتی نبودن
      ۲:یا اصلا آرتئوس لوکی نیست که احتمالش زیر۳۰ درصده چون چندجا چیزهایی پیش میاد و گفته میشه که فرضیه لوکی بودن آرتئوس قوت میگیره
      ۳:یا هنگامی که تور چکششو
      میزنه به یورمونگایند(مار بزرگ)باهاش فنریر و اسکول و هاتی هم به گذشته برمیگردن اگه زمانی که این ۴ تا ریسپاون میشن هم زمان باشه با زمانی که کریتوس در دوره ی زمانی گاد۳ بوده که میشه گفت اون موقع فریا از پسرای لوکی که به گذشته اومدن استفاده کرده برای پیشبرد پیشگویی و تسریع رگناروک
      ۴:اینکه اصلا این لوکیی که ما فکر میکنیم اون لوکی نباشه به نقل قول از یکی از دوستان همینجا
      نورس۲تا لوکی داره یکی لوکیی که همه میشناسیم یکیم لوکی جادوگر بزرگی از جاینتا(فقط مطمعن نیستم چون اگه درست یادم باشه از نظرات یکی از دوستان همینجا نوشتم این اخری رو)
      واقعا باید احسنت گفت به کوری بارلوگ با این ابتکاراش و ذهن خلاقش بازیی ساخته که به شخصه خودم بعد این حدودا ۲ سال از گذشت بازی هنوز فکرم درگیر بازی و داستانشه و اینکه چیشده در گذشته،
      در حال این اتفاقات چه معنا مفهومی داره و زیر پوستشون چیرو میخوان برسون،یا در آینده چی میخواد پیش بیاد و چی بشه
      یه ادم خلاق و باهوش فقط میتونه با ساختن یه اثر این چنین ذهن و فکر و قلب و درگیرش کنه

      Moein MM2Amir RingoVito ScalettaGodofwar0385Spider-Manسید
    • سید گفت:

      به نظر من هم مهم ترین سوال همین دلیل و چطور اومدن کریتوس به نورس و ازدواج و ماجراهای قبل اونه،،،،
      که احتمالا به نظر من تو بازی بعد از رگناروک اگر بسازن بهش اشاره میکنن،
      که کریتوس رو اونجا دوباره جوونتر نشون میدن و اتفاقات بعد از خودکشی کریتوس در گاد ۳ رو……

      Moein MM2Vito Scaletta
  • مطمئن باشید به همشون جواب میده و خیلی خیلی بزرگ تر و کامل تر از بازی قبلی هست اینو هم من میگم هم رسانه های برتر هم سانتا مانیکا هم جیسون شرایر پس خیالتون از متای بالای ۹۰ راحت باشه

    Moein MM277NobodyHaj_HosseinمتینHerfeiyA,,shنیتن دریک پیرهمسایه ( فن بوی = پنچری )Visible 6-tigh manmore
  • john117 گفت:

    مهمترین سوال برا من همین نقاشی رو دیوار بود میخواستم بعد اتمام بازی در موردش جستجو کنم که فراموش کردم الان بهش اشاره شد.بنظر از دهان آتریوس مار جهان بیرون میاد .(مار فرزند آتریوس بود؟) دقیق خاطرم نیست ولی به گمونم اینطور بود
    نظر من اینکه کریتوس زخمی و یا کشته میشه بعد اون مار بوجود میاد

    Moein MM277Haj_Hosseinاتزیو آدیتورههمسایه ( فن بوی = پنچری )Visible 6-tigh manSpider-Manجیم
    • Shadow1989 گفت:

      داداش این پستم رو بخون متوجه میشی اون دیوار نوشته هارو
      سلام به همه ی عاشقانGOW
      چندتا چیز مهم که نیازه توضیح بدم،اونم اینه که من از رو کتاب داستان بازی گاد اف وار ۲۰۱۸ کنون(اصلیش) که نوشته شده توسط پدر کارگردان بازی کوری بارلوگ هستش که دست و پا شکسته با کمک برنامه های ترجمه معنیش کردم و شانسی که اووردم کسرا از بازی سنتر یه پادکست ارائه کرده بود که واقعااا عالی بودش و پیش نهاد میکنم اون رو هم حتما ببینید چون بهتر از من توضیح دادن تونستم این اطلاعات و احتمالات رو پیدا کنم.
      این ها روهم گفتم به این دلیل که خواستم مطلع باشید که منبع خودم هستم و واقعا خیلی تلاش کردم براش اما بخاطر انگلیسی نسبتا ضعیفم یسری چیزارو از توضیحات کسرا و دوستش کمک گرفتم
      اخطار اسپویل رو هم میدم
      اسپویل
      اسپویل

      اول اینکه کریتوس چطور بعد از گاد۳ زنده موند و چطور اومد به دنیای نورس؟!
      خب یک اینکه چرا کریتوس نمرد با اینکه خودشو انداخت تو دریا اخر گاد۳،به این خاطره که اونایی که داستان بازی رو کامل دنبال کردن میدونن که خدایان کریتوس رو نفرینی کردن که نمیتونه خودشو به دستان خودش بکشه به همین خاطر حتی اخر گاد۱ هم خودشو از سخره پرت میکنه پایین ولی نمیمیره
      پدر کوری بارلوگ در کتاب نوشته کریتوس چندین بار کمر به کشتن خودش بسته ولی هر بار نتونسته و از دریا زنده بیرون اومده،بعدها کریتوس تلاش میکنه blade of chaos رو از بین ببره چون اون روی تاریک خودشو و کشتن زن و بچش و میبینه توش و چندین بار تلاش میکنه ولی یبار برمیگردن به پاش زنجیر میشن باز یبار طوفان میشه و شمشیرها برمیگردن پیشش،بعد که میبینه نمیتونه از شرشون راحت بشه ۵۰ سال پیش اونارو زیر خونش چال میکنه
      دوم اینکه چطور کریتوس وارد دنیای نورس شده
      تو کتاب در ۲ جا به این موضوع اشاره میکنه یکیش که همون اول کتاب بهش اشاره میکنه که وقتی تو خود بازی بعد شکار برمیگردین به خونه کریتوس و آترئوس میخوابن و کریتوس کابوسی از گذشتش میبینه که جایی گیر افتاده و پشت به یه سخرس و هیچ راه فراری نداره و مقابلش ۳ تا گرگ عظیم الجثه هستن که حداقل ۲ برابر خودشن که یکی از گرگا بهش حمله میکنه و دوتا گرگ دیگه میان و می کشنش و(منظورکشانده شدن) با خودشون میبرنش گفته میشه که یه زن مرموز و ناشناس همراهشون بوده بعد به این رویا در یجای دیگه از بازی تو کتاب اشاره میکنه که کریتوس و کشیدن و با خودشون اووردن به میدگارد،تو یجایی میمیر میگه که دوتا از گرگا اسکول و هاتی هستن،اون دو گرگی که به دنبال ارابه های خورشید و ماه میرن و وقتی برسن بهشون میخورنشون و باعث شروع شدن رگناروک میشن بودن و اون گرگ دیگه پدر اسکول و هاتی،فنریر بوده که میگه گرگی بوده با موهایی سیاه و چشمانی سبز که تو خوده کتاب اشاره کرده که فنریر به عنوان گرگ آلفا شناخته میشه،حال این فرضیه قوت میگیره که اون زنه مرموز حتما فی مادر آترئوس بوده و اطلاعاتی که از تیر(tyr) بدست اوورده در صفرهایش به یونان که نشانه هایش تصاویر پارچه اییی که در پایین رفتن به معبد تیر و Jotnar shrine اتاق مخفی اودین میبینید هستش و کوزه ای که در آنجا کریتوس پیدا میکنه،و پیشگویی های خوده جاینتا اخر بازی تو نقاشیای رو دیوار که خودش هم جز اون ها هستش،و اینکه سرعت ببخشه به شروع رگناروک اونم با اووردن یه کله خری به نام کریتوس که حتی اودین و دنیای نورس پیشبینی همچین غول تشنی رو نکرده بودن و توقعشو نداشتن بجزء فی که توسط اسکول و هاتی و فنریر میره میگیرتش و میکشش به نورس و با یه ترفندی باهاش ازدواج میکنه و آرتئوس به دنیا میاد در این حین تو کتاب میگه که فی خیلی تلاش کرده که زبان و اطلاعاتی که کریتوس نیازش میشه برای اون فرایندی که پیشبینی شده و در اخر بازی بر روی دیوار در یوتنهایم میبینیدش مقداریشو بهش یاد بده ولی همیشه مقاومت میکرده و دلیلش این بوده که از خدایان و هرچی که مربوط بهشون میشه متنفره و به همین خاطر به آترئوس آموزش میده که بتونه به پدرش کمک کنه تو این مسیر.
      حالا متوجه شدید این دو موضوعه چطور زنده موندن،و به نورس اومدن کریتوس رو
      میخوام چندتا پیش بینیی که بنظرم میاد و بگم و یسری چیزایه مهم تو کتاب رو
      یکی اینکه منم مثل خیلیا بنظرم میرسه تمام این داستانا و اووردن کریتوسو و وصیت فی به این دلیل بوده که یک،بجز کریتوس کسی دیگه ای نمیتونسته اون خاکستر و به جایی که فی مد نظرشه برسونه بخاطره اون پروسه ی سختی که تو این مسیر وجود داره و موضوع اصلی اینه که از قصد خاسته که خاکسترشو بر روی اون منطقه خالی کنه چون باعث میشه که جاینت هایی که بدن بیجانشون در تمام اونجا پخش شده رو زنده کنه یا یه طئوری دیگه ای که بوجود میاد اینه که فی میدونشته تو این پروسه رسوندن خاکستر به یوتنهایم کریتوس بالدور رو میکشه و رگناروک رو که قرار بوده ۱۰۰ سال بعد(اگه درست یادم باشه)پیش بیاد و به جلو بندازه
      یه چیز دیگه که تو کتاب عنوان شده اینه که برخلاف خیلیا اون تصویر روی دیواره اخر بازی که میگفتن اترئوسه و اون یکی هم جسد کریتوسه که داره زندش میکنه اترئوس و یا یسری گفتن کریتوسه و بغل اترئوس مرده و اون چیزی که از دهنش در اومده یورمونگایند اون مار عظیم الجثه هستش اما تو کتاب اینجوری گفته که این دو شخص ناشناسن و اون پسر در بالاسر جنازه اون مرد در حال نفرین کردن هستش و این یه راز بسیار بزرگی است و در مورد اون چیزی که از دهن اون مرد بیرون اومده هیچ چیزی نگفته و من احتمال میدم که اون به احتمال زیاد یا روحشه یا عنصر زندگیشه یا یچیزی تو این مایه اخه اون مار به اون بزرگی حتی بچگیشم بعید میدونم اینقدر کوچیک باشه اونم ماری که اینقدر بزرگ بوده که رو زمین جا نمیشده و به این خاطره دور زمین پیچیده و از طرف دم خودش بلعیده تا جا بشه
      یچیز مهم دیگه اینه که چه مدت طول کشیده این فاصله ی گاد ۳ تا این سری
      اگه یادتون باشه تو داستان بازی فریا میگه که معبد تیر ۱۵۰ ساله که بسته شده و استفاده نشده ازش که این نشون میده حداقل ۱۵۰ سال فاصله زمانی که گذشته برای کریتوس از گاد ۱ تا زمان حال بازی، دلیلشم اینه که کوزه ای که تو معبد تیر پیدا میشه و تصویر کریتوس روشه رو تیر از سفری که یونان کرده اوورده که نشون میده حدااقل ۱۵۰ سال فاصلس تو این مابینه قصد خودکشی کریتوس و زمان حالش تو دنیای نورس شاید بیشترم باشه نمیدونم ولی ۱۵۰ سالش حتمیه،حالا اگه یادتون باشه اول پست گفتم که پنجاه سال پیش شمشیراشو کریتوس چال میکنه تو خونش که این معلوم میکنه فی و کریتوس پنجاه سال حداقل اونجا زندگی کردن شایدم بیشتر بوده ولی پنجاه سالش معلوم شده
      یه سوال مهمی که برام پیش میاد اون موقع که کریتوس و اون ۳ تا گرگ میخواستن ببرن که لوکیی وجود نداشته اصلا کریتوس هنوز تنها بوده و ارتئوسی نبوده پس چطور بدون وجود پدر بچه و نوه ها بدنیا اومدن و اونقدر بزرگ بودت که تونستن کریتوس و بگیرن ببرن میدگارد؟!!!!!!
      ۳ تا احتمال پیش میاد
      ۱:اینکه اون گرگا فنریر و اسکول و هاتی نبودن
      ۲:یا اصلا آرتئوس لوکی نیست که احتمالش زیر۳۰ درصده چون چندجا چیزهایی پیش میاد و گفته میشه که فرضیه لوکی بودن آرتئوس قوت میگیره
      ۳:یا هنگامی که تور چکششو
      میزنه به یورمونگایند(مار بزرگ)باهاش فنریر و اسکول و هاتی هم به گذشته برمیگردن اگه زمانی که این ۴ تا ریسپاون میشن هم زمان باشه با زمانی که کریتوس در دوره ی زمانی گاد۳ بوده که میشه گفت اون موقع فریا از پسرای لوکی که به گذشته اومدن استفاده کرده برای پیشبرد پیشگویی و تسریع رگناروک
      ۴:اینکه اصلا این لوکیی که ما فکر میکنیم اون لوکی نباشه به نقل قول از یکی از دوستان همینجا
      نورس۲تا لوکی داره یکی لوکیی که همه میشناسیم یکیم لوکی جادوگر بزرگی از جاینتا(فقط مطمعن نیستم چون اگه درست یادم باشه از نظرات یکی از دوستان همینجا نوشتم این اخری رو)
      واقعا باید احسنت گفت به کوری بارلوگ با این ابتکاراش و ذهن خلاقش بازیی ساخته که به شخصه خودم بعد این حدودا ۲ سال از گذشت بازی هنوز فکرم درگیر بازی و داستانشه و اینکه چیشده در گذشته،
      در حال این اتفاقات چه معنا مفهومی داره و زیر پوستشون چیرو میخوان برسون،یا در آینده چی میخواد پیش بیاد و چی بشه
      یه ادم خلاق و باهوش فقط میتونه با ساختن یه اثر این چنین ذهن و فکر و قلب و درگیرش کنه

      Moein MM2
  • AminPS&PC گفت:

    مقاله واقعا جالبی بود مرسی ازتون
    ولی واقعا من مهم ترین سوالی که تو ذهنم هست و میخوام بهش پاسخ داده بشه اینه که ادین کی هست و این وسط اصلا چیکارست
    مطمئنا همه ما سه گانه شاهکار گاد رو تو نسل شش و هفت بازی کردیم ولی اونجا وقتی بحث خدای خدایان میشه نام زئوس سر زبون ها میفته و خوب تو سه گانه قبلی ما هیچ حرف و حتی کوچک ترین اشاره به خدایانی مثل ثور ؛ فریا ؛ و ادین نداشتیم و با روی کار اومدن سری جدید گاد آف وار میشه سوال های بسیار زیادی تو ذهن همه ی ما قرار گذاشت و واقعا دلم میخواد به اکثرشون جواب داده بشه
    از نظر من سری رگنوراک پایان قصه کریتوس نخواهد و حداقل یک شماره دیگه از این سری ما نیاز داریم چون واقعا سوالات خیلی زیاد و پیچیده هستن
    از طرفی وقتی گاد ۲۰۱۸ رو بازی میگردم اصلا انتظار ربط داستانی به سه گانه رو نداشتم ولی اونجا هم به بهترین شکل ربط داده شد و در کل سوالات واقعا زیاده مثلا اینکه کریتوس تو سکانس آخر شماره سه شمشیر المپیوس رو تو بدن خودش فرو می‌کنه و خودش رو می‌کشه خوب بعدش چطور دوباره به زندگی بر میگرده
    سوال ها بسیار زیادن که واقعا به نظر من حداقل یه شماره دیگه به جز رگنوراک باید ساخته بشه
    مهم ترین بخش دیگر این سوالات به بک استوری خدایان برمیگرده که به نظر من می‌تونه خیلی جذاب باشه حالا امیدوارم به یه نحوی این بک استوری های خدایان رو تو بازی قرار. بدن
    در کل خیلی زیاد برای این بازی هایپ هستم

    Moein MM2Amir Ringo77AlbertTlou part 2 game of the centurysauronVisible 6-tigh manSpider-ManGodofwar0385
    • Shadow1989 گفت:

      دوست عزیز این پستم رو اگه بخونی جواب یسری چیزا رو میگیری، خودم این و کامنت کردم ولی خب بعنوان پتسخ هم برای یسری ها مثل شما فرستادم که اعلانش بیاد زودتر ببینید
      سلام به همه ی عاشقانGOW
      چندتا چیز مهم که نیازه توضیح بدم،اونم اینه که من از رو کتاب داستان بازی گاد اف وار ۲۰۱۸ کنون(اصلیش) که نوشته شده توسط پدر کارگردان بازی کوری بارلوگ هستش که دست و پا شکسته با کمک برنامه های ترجمه معنیش کردم و شانسی که اووردم کسرا از بازی سنتر یه پادکست ارائه کرده بود که واقعااا عالی بودش و پیش نهاد میکنم اون رو هم حتما ببینید چون بهتر از من توضیح دادن تونستم این اطلاعات و احتمالات رو پیدا کنم.
      این ها روهم گفتم به این دلیل که خواستم مطلع باشید که منبع خودم هستم و واقعا خیلی تلاش کردم براش اما بخاطر انگلیسی نسبتا ضعیفم یسری چیزارو از توضیحات کسرا و دوستش کمک گرفتم
      اخطار اسپویل رو هم میدم
      اسپویل
      اسپویل

      اول اینکه کریتوس چطور بعد از گاد۳ زنده موند و چطور اومد به دنیای نورس؟!
      خب یک اینکه چرا کریتوس نمرد با اینکه خودشو انداخت تو دریا اخر گاد۳،به این خاطره که اونایی که داستان بازی رو کامل دنبال کردن میدونن که خدایان کریتوس رو نفرینی کردن که نمیتونه خودشو به دستان خودش بکشه به همین خاطر حتی اخر گاد۱ هم خودشو از سخره پرت میکنه پایین ولی نمیمیره
      پدر کوری بارلوگ در کتاب نوشته کریتوس چندین بار کمر به کشتن خودش بسته ولی هر بار نتونسته و از دریا زنده بیرون اومده،بعدها کریتوس تلاش میکنه blade of chaos رو از بین ببره چون اون روی تاریک خودشو و کشتن زن و بچش و میبینه توش و چندین بار تلاش میکنه ولی یبار برمیگردن به پاش زنجیر میشن باز یبار طوفان میشه و شمشیرها برمیگردن پیشش،بعد که میبینه نمیتونه از شرشون راحت بشه ۵۰ سال پیش اونارو زیر خونش چال میکنه
      دوم اینکه چطور کریتوس وارد دنیای نورس شده
      تو کتاب در ۲ جا به این موضوع اشاره میکنه یکیش که همون اول کتاب بهش اشاره میکنه که وقتی تو خود بازی بعد شکار برمیگردین به خونه کریتوس و آترئوس میخوابن و کریتوس کابوسی از گذشتش میبینه که جایی گیر افتاده و پشت به یه سخرس و هیچ راه فراری نداره و مقابلش ۳ تا گرگ عظیم الجثه هستن که حداقل ۲ برابر خودشن که یکی از گرگا بهش حمله میکنه و دوتا گرگ دیگه میان و می کشنش و(منظورکشانده شدن) با خودشون میبرنش گفته میشه که یه زن مرموز و ناشناس همراهشون بوده بعد به این رویا در یجای دیگه از بازی تو کتاب اشاره میکنه که کریتوس و کشیدن و با خودشون اووردن به میدگارد،تو یجایی میمیر میگه که دوتا از گرگا اسکول و هاتی هستن،اون دو گرگی که به دنبال ارابه های خورشید و ماه میرن و وقتی برسن بهشون میخورنشون و باعث شروع شدن رگناروک میشن بودن و اون گرگ دیگه پدر اسکول و هاتی،فنریر بوده که میگه گرگی بوده با موهایی سیاه و چشمانی سبز که تو خوده کتاب اشاره کرده که فنریر به عنوان گرگ آلفا شناخته میشه،حال این فرضیه قوت میگیره که اون زنه مرموز حتما فی مادر آترئوس بوده و اطلاعاتی که از تیر(tyr) بدست اوورده در صفرهایش به یونان که نشانه هایش تصاویر پارچه اییی که در پایین رفتن به معبد تیر و Jotnar shrine اتاق مخفی اودین میبینید هستش و کوزه ای که در آنجا کریتوس پیدا میکنه،و پیشگویی های خوده جاینتا اخر بازی تو نقاشیای رو دیوار که خودش هم جز اون ها هستش،و اینکه سرعت ببخشه به شروع رگناروک اونم با اووردن یه کله خری به نام کریتوس که حتی اودین و دنیای نورس پیشبینی همچین غول تشنی رو نکرده بودن و توقعشو نداشتن بجزء فی که توسط اسکول و هاتی و فنریر میره میگیرتش و میکشش به نورس و با یه ترفندی باهاش ازدواج میکنه و آرتئوس به دنیا میاد در این حین تو کتاب میگه که فی خیلی تلاش کرده که زبان و اطلاعاتی که کریتوس نیازش میشه برای اون فرایندی که پیشبینی شده و در اخر بازی بر روی دیوار در یوتنهایم میبینیدش مقداریشو بهش یاد بده ولی همیشه مقاومت میکرده و دلیلش این بوده که از خدایان و هرچی که مربوط بهشون میشه متنفره و به همین خاطر به آترئوس آموزش میده که بتونه به پدرش کمک کنه تو این مسیر.
      حالا متوجه شدید این دو موضوعه چطور زنده موندن،و به نورس اومدن کریتوس رو
      میخوام چندتا پیش بینیی که بنظرم میاد و بگم و یسری چیزایه مهم تو کتاب رو
      یکی اینکه منم مثل خیلیا بنظرم میرسه تمام این داستانا و اووردن کریتوسو و وصیت فی به این دلیل بوده که یک،بجز کریتوس کسی دیگه ای نمیتونسته اون خاکستر و به جایی که فی مد نظرشه برسونه بخاطره اون پروسه ی سختی که تو این مسیر وجود داره و موضوع اصلی اینه که از قصد خاسته که خاکسترشو بر روی اون منطقه خالی کنه چون باعث میشه که جاینت هایی که بدن بیجانشون در تمام اونجا پخش شده رو زنده کنه یا یه طئوری دیگه ای که بوجود میاد اینه که فی میدونشته تو این پروسه رسوندن خاکستر به یوتنهایم کریتوس بالدور رو میکشه و رگناروک رو که قرار بوده ۱۰۰ سال بعد(اگه درست یادم باشه)پیش بیاد و به جلو بندازه
      یه چیز دیگه که تو کتاب عنوان شده اینه که برخلاف خیلیا اون تصویر روی دیواره اخر بازی که میگفتن اترئوسه و اون یکی هم جسد کریتوسه که داره زندش میکنه اترئوس و یا یسری گفتن کریتوسه و بغل اترئوس مرده و اون چیزی که از دهنش در اومده یورمونگایند اون مار عظیم الجثه هستش اما تو کتاب اینجوری گفته که این دو شخص ناشناسن و اون پسر در بالاسر جنازه اون مرد در حال نفرین کردن هستش و این یه راز بسیار بزرگی است و در مورد اون چیزی که از دهن اون مرد بیرون اومده هیچ چیزی نگفته و من احتمال میدم که اون به احتمال زیاد یا روحشه یا عنصر زندگیشه یا یچیزی تو این مایه اخه اون مار به اون بزرگی حتی بچگیشم بعید میدونم اینقدر کوچیک باشه اونم ماری که اینقدر بزرگ بوده که رو زمین جا نمیشده و به این خاطره دور زمین پیچیده و از طرف دم خودش بلعیده تا جا بشه
      یچیز مهم دیگه اینه که چه مدت طول کشیده این فاصله ی گاد ۳ تا این سری
      اگه یادتون باشه تو داستان بازی فریا میگه که معبد تیر ۱۵۰ ساله که بسته شده و استفاده نشده ازش که این نشون میده حداقل ۱۵۰ سال فاصله زمانی که گذشته برای کریتوس از گاد ۱ تا زمان حال بازی، دلیلشم اینه که کوزه ای که تو معبد تیر پیدا میشه و تصویر کریتوس روشه رو تیر از سفری که یونان کرده اوورده که نشون میده حدااقل ۱۵۰ سال فاصلس تو این مابینه قصد خودکشی کریتوس و زمان حالش تو دنیای نورس شاید بیشترم باشه نمیدونم ولی ۱۵۰ سالش حتمیه،حالا اگه یادتون باشه اول پست گفتم که پنجاه سال پیش شمشیراشو کریتوس چال میکنه تو خونش که این معلوم میکنه فی و کریتوس پنجاه سال حداقل اونجا زندگی کردن شایدم بیشتر بوده ولی پنجاه سالش معلوم شده
      یه سوال مهمی که برام پیش میاد اون موقع که کریتوس و اون ۳ تا گرگ میخواستن ببرن که لوکیی وجود نداشته اصلا کریتوس هنوز تنها بوده و ارتئوسی نبوده پس چطور بدون وجود پدر بچه و نوه ها بدنیا اومدن و اونقدر بزرگ بودت که تونستن کریتوس و بگیرن ببرن میدگارد؟!!!!!!
      ۳ تا احتمال پیش میاد
      ۱:اینکه اون گرگا فنریر و اسکول و هاتی نبودن
      ۲:یا اصلا آرتئوس لوکی نیست که احتمالش زیر۳۰ درصده چون چندجا چیزهایی پیش میاد و گفته میشه که فرضیه لوکی بودن آرتئوس قوت میگیره
      ۳:یا هنگامی که تور چکششو
      میزنه به یورمونگایند(مار بزرگ)باهاش فنریر و اسکول و هاتی هم به گذشته برمیگردن اگه زمانی که این ۴ تا ریسپاون میشن هم زمان باشه با زمانی که کریتوس در دوره ی زمانی گاد۳ بوده که میشه گفت اون موقع فریا از پسرای لوکی که به گذشته اومدن استفاده کرده برای پیشبرد پیشگویی و تسریع رگناروک
      ۴:اینکه اصلا این لوکیی که ما فکر میکنیم اون لوکی نباشه به نقل قول از یکی از دوستان همینجا
      نورس۲تا لوکی داره یکی لوکیی که همه میشناسیم یکیم لوکی جادوگر بزرگی از جاینتا(فقط مطمعن نیستم چون اگه درست یادم باشه از نظرات یکی از دوستان همینجا نوشتم این اخری رو)
      واقعا باید احسنت گفت به کوری بارلوگ با این ابتکاراش و ذهن خلاقش بازیی ساخته که به شخصه خودم بعد این حدودا ۲ سال از گذشت بازی هنوز فکرم درگیر بازی و داستانشه و اینکه چیشده در گذشته،
      در حال این اتفاقات چه معنا مفهومی داره و زیر پوستشون چیرو میخوان برسون،یا در آینده چی میخواد پیش بیاد و چی بشه
      یه ادم خلاق و باهوش فقط میتونه با ساختن یه اثر این چنین ذهن و فکر و قلب و درگیرش کنه

      Moein MM2MahyarMsm
  • Al.ml.kh گفت:

    بشخصه مهمترین سوال برام اینه که چجوری و چرا از یونان به نورس اومده؟

    Moein MM277AlbertHaj_Hossein.اتزیو آدیتورهSami 227همسایه ( فن بوی = پنچری )Visible 6-tigh manSpider-Manmore
  • ممنون آقای زاهدی عزیز
    سوالات خیلی پایه ای و کلیدی مطرح شد
    اما انتظار داشتم تعداد سوالات خیلی بیشتر باشه
    مخصوصا با تریلر طولانی رگناروک
    چندتا سوال هم من مطرح میکنم‌ که شاید تو متن شماهم جا داشت
    اولا اینکه آترئوس واقعا لوکی هست یا نه؟
    اگر هست یورمنگاندر و مخصوصا فنریر چگونه به گذشته صفر کردن البته یورمنگاندر با ضربه چکش ثور اما فنریر هم با همین روش برگشته یا نه؟
    دوما در آخر فنریر یا تیر یا یورمنگاندر طرف ما هستند یا مثل فریا قراره با همه درگیر بشیم همون راهی که با گایا و تایتان ها در گاد ۳ پیش رفت
    سوما ما تعادل دنیای الف هارو بهم ریختیم و تا اونجا که مشخصه الف های روشنایی دشمن ما نیستن و در کنار ما میجنگن پس ما در گاد ۲۰۱۸ به اشتباه با الف های روشنایی جنگیدیم؟
    و مهمترین سوال گاد ۲۰۱۸
    فی چرا از کریتوس میخواست که خاکسترش رو به دنیای جاینت ها ببره و اونجا پخش کنه؟
    شاید خاکستر فی قدرت زنده کردن جاینت هارو داره
    شاید فی می‌تونه با این روش دوباره ب زندگی برگرده
    و کلی سوال دیگ…

    Moein MM2Amir Ringo77Shadow1989🤘Mohsenj74RedeysTlou part 2 game of the centuryاتزیو آدیتورهSami 227Ahmad_bkmore
  • جیم گفت:

    یه سوال باقی موند :

    کریتوس تو god of War 3 تمام خدایان یونان مثل خدای خورشید و بهار و این جور چیز ها رو میکشه که باعث میشه زمین تیره و تار و آخرالزمانی بشه ولی تو god of War 4 انگار هیچ اتفاقی نیفتاده
    به نظرم اگر این قضیه رو به مولتی ورس ربط بدن منطقی تره
    ابنجوری راحت تر میتونن سراغ اساطیر بقیه جهان برن

    Moein MM2Amir RingoAlbertهمسایه ( فن بوی = پنچری )Spider-Man
    • قبلاً هم گفتم، کوری بارلاگ به این سوال پاسخ داده: چون اساطیر مختلف در یک جهان واحد (a complete Universe) در قالب کهکشان‌های مختلف پراکنده شدن. وقتی میگه در یک جهان کامل و ثابت منظور یک timeline و به عبارتی یک universe هست. درست مثل جهان خودمون فرض کنید ما یک Universe داریم و درش کهکشان‌های راه شیری، اندرومدا و ویرپول و … پراکنده شده. حالا فرض کنید به جای این کهکشان ‌ها اساطیر نورس یونان پرشیا ازتک و ژاپن و … پخش شده باشن.
      صحبت‌های بارلاگ:
      https://youtube.com/clip/UgkxCZweTvnufY7042W1QpTQoXMOvEdROhdl

      Moein MM2Amir Ringoگیمری عادی77DARKSIRENابوالفضل مناف زادهAlbertShadow1989همسایه ( فن بوی = پنچری )FINNmore
    • ALIREZA0111 گفت:

      تو گاد اف وار ۴ تنها یک خدای اصلی وجود داشت اونم بالدور بود
      با کشتن هر خدا مثل پسرای ثور یا زن زئوس یا خدای اهنگری (اسمشو یادم رفته) تو گاد اف وار ۳ دلیل نمیشه اتفاق بدی بی افته
      فقط صرفا مرگ یه سری خدایان باعث این اتفاقات میشه
      که تو گاد اف وار ۴ بعد مرگ بالدور بازی تموم میشه و عملا شما نتیجه مرگ رو نمیبینی
      ولی تو معرفی راگناروک مشخص شد مرگ بالدور باعث زمستان اخر الزمانی شده و کل دنیا یخ زده
      پس همین اتفاق تو گاد ۴ هم افتاده یه بازه زمانی بین گاد ۴ و راگناروک که زمستان بخاطر مرگ بالدور شروع شد و طبق گفته بازی (فکر کنم میمیر بود) این اتفاق صد سال زودتر افتاده.. یعنی بالدور صد سال زودتر از پیشبینی ها مرده

      Moein MM2Amir Ringo77SquatlatexAlbertGodofwar0385
  • Godofwar0385 گفت:

    عالی بود
    امروز بازی و پیش خرید کردم و‌منتظر این ابر شاهکار میمونم تا ۱۰۷ روز دیگه

    ولی من فکر میکنم اون نقاشی کریتوس نیست چون اصلا ریشای کریتوس کامل نیستن
    به هر حال بازی قبلی سولای خیلی زیادی داره که باید جواب بدن و تا نیاد به هیچ جواب درستی نمیرسیم

    Moein MM2Amir Ringo77SquatlatexRedeysAlbertShadow1989همسایه ( فن بوی = پنچری )Spider-ManGodofwar0385more
  • عکسی که در دیوار نوشته اخر بازی وجود داره به نظرم اون شخصی که به حالت زخمی یا کشته شده دراز کشیده کریتوس نیست چون ظاهر نقاشی اصلا به کریتوس نمیخوره! به قول دوستمون که بالاتر گفت به تیر بیشتر شباهت داره

    Moein MM277AlbertShadow1989همسایه ( فن بوی = پنچری )Spider-ManGodofwar0385MahyarMsm
  • Pouya گفت:

    ظاهراً باید منتظر یه شاهکار یا حتی بهترین نسخه از فرنچایز god of war باشیم!!!

    Moein MM2Amir RingoSquatlatexAlbertShadow1989همسایه ( فن بوی = پنچری )A,,shSpider-ManGodofwar0385
  • ممنون بابت مقاله. فکر نکنم خالی بودن جهان بازی و به ویژه میدگارد در گاد ۲۰۱۸ دلیلی بجز بی‌هنر بودن سازنده‌ها داشته باشه. کلا دنیای نورس توی گاد ۲۰۱۸ انقدر بی‌روح بود که من وقتی برای بار دوم بازی رو رفتم اصلا یادم نبود اول بازی چندتا آدم هم هست و با دیدنشون غافلگیر شدم! ساختار این دنیا به شدت حس مجازی بودن داشت و جوری نبود که فکر کنی مردم در اون زندگی میکنن یا میکردن. یه منطقه مسکونی، چندتا خونه، چندتا ان‌پی‌سی، چندتا حیوون اهلی، هیچی توی دنیای این بازی نبود که بهش حس زنده بودن بده. اگه شخصیت‌ها جوری رفتار میکردن که این خالی بودن عجیب و غیرمعموله میشد گفت که خالی و بی‌روح بودن دنیا دلیل داشته، ولی وقتی شخصیت‌ها جوری رفتار میکنن که انگار همه چیز عادیه و یا با دیدن یه انسان واکنش خاصی ندارن دیگه نمیشه گفت که این خالی بودن دلیل داره و فقط دنیاسازی ضعیف بازی رو نشون میده.

    Moein MM2ArnaldAmir RingoسیدOld_GamersSquatlatexAlbertهمسایه ( فن بوی = پنچری )O2Godofwar0385more
  • sauron گفت:

    ممنونم جالب بود
    اما برخلاف نظر شما در مورد آخر به نظر من مرگ کریتوس در پایان بازی بسیار محتمله! در پایان نسخه سوم هم شاهد مرگ کریتوس بودیم، البته اونجا خودش رو فدا کرد. و به نظرم با مرگ هست که کریتوس از دنیایی به دنیای دیگه منتقل میشه. بازم پایان نسخه سوم رو یادتون بیاد که جسد کریتوس ناپدید شد!
    از طرفی هم به نظر میاد که کسی که توی بغل آترئوس هست تیر باشه، نه کریتوس. به کمربندش توجه کنید.

    Moein MM2سیدVito Scalettaهمسایه ( فن بوی = پنچری )Spider-Man.
  • god of war گفت:

    چ قدر خوبه ک می بینم سایت داره برای این بازی سنگ تموم می زاره
    واقعا این بازی لیاقتش رو داره
    ممنون از اقای زاهدی عزیز بابت سوالات خوبی ک فرمودن ولی بعیده همش جواب داده بشه

    Moein MM2Amir RingoVito ScalettaSquatlatexAlbertهمسایه ( فن بوی = پنچری )Spider-ManGodofwar0385.Redeysmore
  • Mãhdīær گفت:

    این بازی میتونه خیلی فوق العاده باشه…
    عظمت بسیار زیادی رو قراره داشته باشه و من میخوام همه خدایان رو ببینم و یک سری ها که احتمالشون رو هم نمیدم(مثل آتنا و زئوس)
    درسته این دوتا هیچ ربطی به دنیای نورث ندارند اما ممکن هست هرکسی باشه چون این دنیا به شدت بزرگه و هر چیزی ممکن هست.
    در ارتباط با سوال اخر احتمال مرگ کریتوس ۱ درصد یا شاید هم کمتر هست؛احتمال میدم به قول اقای زاهدی کریتوس به شدت زخمی بشه اما خودش رو درمان خواهد کرد یا من یه احتمال دیگه میدم که اگر این اتفاق بیوفته و بازی اون قسمت رو بسازه کشته شدن کریتو هست و رفتن کریتو به جهنم!بعد از مرگ کریتوس به جهنم بریم و از جهنم به دنیای زنده ها برگردیم مثل اتفاق که قبلا افتاد!یک ثانیه فکر کردن بهش واقعا حماسیه (تازه ممکن هست در جهنم خیلی از خدایانی که قبلا کشتیم رو ببینیم مثل همین زئوس یا خیلی از خدایان دیگر که خودش میتونه یه چیز جدا و بمب باشه)
    احتمال دیگه خیانت اترئوس به ما هست چون لوکی در دنیای نورث و کتاب ها اونطور که من اطلاع دارم شخصیت خوبی نیست و منفیه.
    با توجه به اینکه به سن بلوغ رسیده و در اوج نوجوانی هست و یک نیمه خدا و جاینت هست ممکن هست که خیانت نکنه اما شاید از ما جدا بشه و راهی که خودش میدونه درست هست رو ادامه بده.
    من اینارو تئوری میدونم اما همشون محتمل هستن به این خاطر که من بر اساس کتاب و نظریات داخل داستان بازی این صحبت هارو میکنم نه خیال پردازی و خواب دیدن.
    راجب داستان بازی تا ده رمان دیگه هم توانایی نوشتن تئوری دارم اما خب اینجا نه جاش هست و نه زمانش و نه حوصلش پس تئوری های داستانی خودم رو اینجا میزارم بمونه
    میریم سراغ سلاح های بازی:یقین داریم هممون که از مقطعی بازی به چکش ثور دست پیدا میکنیم حالا چجور و کی رو نمیدونم!
    Blades of chaos و leviathan axe که داریم؛ سلاح ثور رو هم اگر فاکتور بگیریم در ادامه بازی ممکن هست که با کشتن یکی از باس ها و یا رفتن به یک مکان خاص سلاح های جدیدی به دست بیاریم(قلاب که دیدیم هم اضافه شده که خیلی به بازی کمک خواهد کرد)
    حالت های اجرایی روی ps5 هم که حدس میزنم همه میدونید و همین باید باشه.
    حالت اول:۴K native , 30frame
    حالت دوم:۴K upscale!60 frame
    حالت سوم که خیلی احتمال نمیدم اما ممکن هست باشه:۱۲۰ فریم متغییر با رزولیشن متغییر

    Moein MM2Amir RingoAlbertهمسایه ( فن بوی = پنچری )Spider-ManGodofwar0385.
  • Herfeiy گفت:

    اتفاقا داخل بازی در مورد مردم عادی یه توضیحی دادن و اشاره ریزی بهش شد. موقعی که کریتوس با فریا داشت از کوه یخی میومد پایین وصحبت میکرد. گفت تعداد کمی از مردم موندن و عده ای هم با راهزنی و یاغی گری زندگیشونو سر میکنن

    Moein MM2Herfeiyهمسایه ( فن بوی = پنچری )Spider-ManGodofwar0385.
  • mj گفت:

    اون عقاب تو جهنم نسخه اول چی بود کی بود؟؟؟ یه توضیحی بدهکاره بهمون

    Moein MM2mjAlbertهمسایه ( فن بوی = پنچری )Spider-Man.
    • MahyarMsm گفت:

      Hraesvelgr
      اگه درست یادم باشه یه جور نگهبان بود. در واقع قرار بود باس بازی باشه اما به خاطر زمان کمی که داشتن نتونستن

      Moein MM2Albertmj
    • ALIREZA0111 گفت:

      بازی اونو توضیح داده
      اون عقاب نگهبان ورودی جهنم دنیای نورث هست و هیچکس بدون اجازه اون نمیتونه وارد قسمت اصلی هل هایم بشه
      طبق گفته کوری بارلوگ وقتی ما باره دوم وارد هل هایم شدیم قرار بود باهاش مبارزه کنیم ولی کمبود وقت نذاشت
      به همین دلیل این باس فایت برای نسخه راگناروک کنار گذاشته شد 🙂
      (قراره یه فایت خفن ببینیم)

      Moein MM2Amir RingoسیدSquatlatexRedeysmj
  • AL1K1NG گفت:

    سوال که گاد رگناروک زیاده و بهتره همشو جواب بده
    ولی امیدوارم یکم تنظیم ریتم بازی بهتر بشه و تکرار پذیریش بالاتر بره نسبت به گاد ۲۰۱۸
    الان به نسخه های نس۷ و ۶ نگاه کنیم همه چنتا سلاح داشتن که همین تکرار پذیری رو میبرد بالا و نکته فوق خفن همشون از دل مهلکه شروع میشدن حتی اگه اول داستان اونجا نبود مثه گاد۱ یا اسنشن ولی گاد ۲۰۱۸ خیلی شروع کندی داشت و لحظات wow دارش کم بود(برای من فقط باس اژدها حتی با تمام سادگیش تنها لحظه wow بازی بود)(منظورم گیمپلی بود وگرنه شمشیر های آشوب رو یادم هست)
    و نکات قوت گاد۲۰۱۸ برای من دوتا قلمرو که یکیشون پر مه بود و اون یکی که آتیش بود محشر بودن
    والکری ها جز خوب ها بودن ینی تنها چیزایی که از گاد انتظار میرفت و تعداشون محدود بود

    Amir RingoسیدRedeysAlbert
    • ALIREZA0111 گفت:

      عزیزم اتفاقا نکته اصلی بازی با وجود طولانی بودن همینه
      برعکس رد دد ۲ که بعضی جاها بازی از ریتم می افته ولی تو گاد اف وار ۲۰۱۸ ما همیشه یه ریتم ثابت و هیجان انگیز رو شاهد هستیم و بازی هیچ وقت خسته کننده نمیشه 🙂

      Moein MM2Amir RingoSquatlatexRedeys
      • AL1K1NG گفت:

        کامنت پایینیم رو بخون
        جذاب ترین لحظه های خط اصلی بازی یکی مبارزه اژدها یکی داخل یورموگاند یکی اون قلمرو پری طور ها
        باس آخر هم تو استاندارد گاد آف وار ۴ از ۵ بهش نمره میدم اونم به خاطر تغییر محیط مبارزه و استفاده مداوم از المان یخ و آتش که هی باید سوییچ میکردیم وگرنه نسبتا مبارزه سر راستی بود
        گاد ۲۰۱۸ خوب بود ولی محتواش نسبت به مپ بازی کم بود و برای سری بازی گاد آف وار که طرفدار اون رو یه عنوان های پیس میدونه کند بود

        Moein MM2Amir Ringoسید
    • A,,sh گفت:

      ولی گاد ۲۰۱۸ خیلی شروع کندی داشت و لحظات wow دارش کم بود))

      بالدور جوک بود اون اول بازی؟؟؟؟

      Moein MM2SquatlatexRedeysAlbertALIREZA0111
      • AL1K1NG گفت:

        بالدر؟!
        گاد ۱: باس اون هیولای ۳ سر
        گاد ۲:باس مجسمه که زئوس زندش میکنه
        گاد ۳:باس خدای آب
        گاد اسنشن:اونم یه باس موجود بزرگی بود
        همین الان باس های گاد ۳ و اسنشن با استاندارد های الان هم وحشتناکن چه برسه به سال های عرضشون
        گاد ۱ و ۲ و ۳ لول دیزاین اولین باس هیولا بود به حدی که تو گاد ۲ و ۳ چندبار میمیری تا کار دستت بیاد و هیت باکس هارو پیدا کنو و بتونی داج کنی
        گاد ۲ تو اون باس فایت آموزش استفاده از مجیک رو بهت میده
        گاد ۳ و اسنشن (۲ و ۱ هم داره ولی خب مقیاس کوچیکتر) چندین بار محیط مبارزه عوض میشه
        اول گاد ۲۰۱۸ در برابر قبلی ها واقعا حوصله سربر بود
        حتی گیریم بگیم بالدر خوب بود که نبود، بعد از بالدر تا یک عالمه همین طور آنالوگ رو به جلو فشار میدی تا یه npc قدر بیاد سر راهت

        Moein MM2Shadow1989گیمری عادیسید
  • MahyarMsm گفت:

    خسته نباشید اقای زاهدی، موضوع مقاله خوب بود ولی تعداد سوالات باید چند برابر میشد و هنوز خیلی جا داشت. بازم میگم gow 2018 یه جورایی داره شمارو اماده میکنه برای یه حماسه بزرگ، gow 2018 یه زمینه ساز شاهکار بود. gow ragnarok جز اینکه یه gow پیشرفته و کامل تره مارو نسبت به خیلی چیزا اگاه میکنه. در رابطه با مرگ کریتوس من که بعید میدونم. کریتوس اگه بمیره بار اولش نیست، اگه این نقاشی یه پیشگویی باشه کریتوس میتونه تغییرش بده، همونطور که اودین از زمان وقوع رگناروک خبر داشت ولی کریتوس اونو تغییر داد میتونه خیلی چیز های دیگه رو هم تغییر بده.
    موفق باشید

    Moein MM2Amir RingoسیدAlbertهمسایه ( فن بوی = پنچری )A,,shSpider-Man🤘Mohsenj74
  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    ممنون مقاله با کیفیتی بود ، به نظرم سانتامونیکا خیلی کار سختی داره در رگناروک قراره کلی داستان و پتانسیل رو در یک بازی جا بده و انتظارات بسیار بالاست، من فک کنم حجم بازی راحت ۹۰ تا ۱۰۰ گیگ بلکه بیشتر باشه ، مهمترین چالش بازی که بسیار برای رگناروک حیاتی تر از بقیه موارد هست جور آوردن داستان بازی به شکلی که قانع کننده باشه و همچنین سوپرایز های خفن در روایت و پاسخی مناسب به سوالاتی که در ذهن هواداران شکل گرفته مورد بعدی باس فایت های درجه یک که هوش از سر مخاطب بپرونه و گیمپلی پیشرفته تر و همچنین عمق بیشتر المان های نقش آفرینی در بازی هست بقیه موارد قطعا برای جذاب شدن باید اضافه کنن مثل دیدن انسان در بازی ووووو خلاصه همونطور که گفتم انتظار از بازی بالاست

    Moein MM2Amir RingoسیدAlbertSpider-Man
  • Shadow1989 گفت:

    سلام به همه ی عاشقانGOW
    چندتا چیز مهم که نیازه توضیح بدم،اونم اینه که من از رو کتاب داستان بازی گاد اف وار ۲۰۱۸ کنون(اصلیش) که نوشته شده توسط پدر کارگردان بازی کوری بارلوگ هستش که دست و پا شکسته با کمک برنامه های ترجمه معنیش کردم و شانسی که اووردم کسرا از بازی سنتر یه پادکست ارائه کرده بود که واقعااا عالی بودش و پیش نهاد میکنم اون رو هم حتما ببینید چون بهتر از من توضیح دادن تونستم این اطلاعات و احتمالات رو پیدا کنم.
    این ها روهم گفتم به این دلیل که خواستم مطلع باشید که منبع خودم هستم و واقعا خیلی تلاش کردم براش اما بخاطر انگلیسی نسبتا ضعیفم یسری چیزارو از توضیحات کسرا و دوستش کمک گرفتم
    اخطار اسپویل رو هم میدم
    اسپویل
    اسپویل

    اول اینکه کریتوس چطور بعد از گاد۳ زنده موند و چطور اومد به دنیای نورس؟!
    خب یک اینکه چرا کریتوس نمرد با اینکه خودشو انداخت تو دریا اخر گاد۳،به این خاطره که اونایی که داستان بازی رو کامل دنبال کردن میدونن که خدایان کریتوس رو نفرینی کردن که نمیتونه خودشو به دستان خودش بکشه به همین خاطر حتی اخر گاد۱ هم خودشو از سخره پرت میکنه پایین ولی نمیمیره
    پدر کوری بارلوگ در کتاب نوشته کریتوس چندین بار کمر به کشتن خودش بسته ولی هر بار نتونسته و از دریا زنده بیرون اومده،بعدها کریتوس تلاش میکنه blade of chaos رو از بین ببره چون اون روی تاریک خودشو و کشتن زن و بچش و میبینه توش و چندین بار تلاش میکنه ولی یبار برمیگردن به پاش زنجیر میشن باز یبار طوفان میشه و شمشیرها برمیگردن پیشش،بعد که میبینه نمیتونه از شرشون راحت بشه ۵۰ سال پیش اونارو زیر خونش چال میکنه
    دوم اینکه چطور کریتوس وارد دنیای نورس شده
    تو کتاب در ۲ جا به این موضوع اشاره میکنه یکیش که همون اول کتاب بهش اشاره میکنه که وقتی تو خود بازی بعد شکار برمیگردین به خونه کریتوس و آترئوس میخوابن و کریتوس کابوسی از گذشتش میبینه که جایی گیر افتاده و پشت به یه سخرس و هیچ راه فراری نداره و مقابلش ۳ تا گرگ عظیم الجثه هستن که حداقل ۲ برابر خودشن که یکی از گرگا بهش حمله میکنه و دوتا گرگ دیگه میان و می کشنش و(منظورکشانده شدن) با خودشون میبرنش گفته میشه که یه زن مرموز و ناشناس همراهشون بوده بعد به این رویا در یجای دیگه از بازی تو کتاب اشاره میکنه که کریتوس و کشیدن و با خودشون اووردن به میدگارد،تو یجایی میمیر میگه که دوتا از گرگا اسکول و هاتی هستن،اون دو گرگی که به دنبال ارابه های خورشید و ماه میرن و وقتی برسن بهشون میخورنشون و باعث شروع شدن رگناروک میشن بودن و اون گرگ دیگه پدر اسکول و هاتی،فنریر بوده که میگه گرگی بوده با موهایی سیاه و چشمانی سبز که تو خوده کتاب اشاره کرده که فنریر به عنوان گرگ آلفا شناخته میشه،حال این فرضیه قوت میگیره که اون زنه مرموز حتما فی مادر آترئوس بوده و اطلاعاتی که از تیر(tyr) بدست اوورده در صفرهایش به یونان که نشانه هایش تصاویر پارچه اییی که در پایین رفتن به معبد تیر و Jotnar shrine اتاق مخفی اودین میبینید هستش و کوزه ای که در آنجا کریتوس پیدا میکنه،و پیشگویی های خوده جاینتا اخر بازی تو نقاشیای رو دیوار که خودش هم جز اون ها هستش،و اینکه سرعت ببخشه به شروع رگناروک اونم با اووردن یه کله خری به نام کریتوس که حتی اودین و دنیای نورس پیشبینی همچین غول تشنی رو نکرده بودن و توقعشو نداشتن بجزء فی که توسط اسکول و هاتی و فنریر میره میگیرتش و میکشش به نورس و با یه ترفندی باهاش ازدواج میکنه و آرتئوس به دنیا میاد در این حین تو کتاب میگه که فی خیلی تلاش کرده که زبان و اطلاعاتی که کریتوس نیازش میشه برای اون فرایندی که پیشبینی شده و در اخر بازی بر روی دیوار در یوتنهایم میبینیدش مقداریشو بهش یاد بده ولی همیشه مقاومت میکرده و دلیلش این بوده که از خدایان و هرچی که مربوط بهشون میشه متنفره و به همین خاطر به آترئوس آموزش میده که بتونه به پدرش کمک کنه تو این مسیر.
    حالا متوجه شدید این دو موضوعه چطور زنده موندن،و به نورس اومدن کریتوس رو
    میخوام چندتا پیش بینیی که بنظرم میاد و بگم و یسری چیزایه مهم تو کتاب رو
    یکی اینکه منم مثل خیلیا بنظرم میرسه تمام این داستانا و اووردن کریتوسو و وصیت فی به این دلیل بوده که یک،بجز کریتوس کسی دیگه ای نمیتونسته اون خاکستر و به جایی که فی مد نظرشه برسونه بخاطره اون پروسه ی سختی که تو این مسیر وجود داره و موضوع اصلی اینه که از قصد خاسته که خاکسترشو بر روی اون منطقه خالی کنه چون باعث میشه که جاینت هایی که بدن بیجانشون در تمام اونجا پخش شده رو زنده کنه یا یه طئوری دیگه ای که بوجود میاد اینه که فی میدونشته تو این پروسه رسوندن خاکستر به یوتنهایم کریتوس بالدور رو میکشه و رگناروک رو که قرار بوده ۱۰۰ سال بعد(اگه درست یادم باشه)پیش بیاد و به جلو بندازه
    یه چیز دیگه که تو کتاب عنوان شده اینه که برخلاف خیلیا اون تصویر روی دیواره اخر بازی که میگفتن اترئوسه و اون یکی هم جسد کریتوسه که داره زندش میکنه اترئوس و یا یسری گفتن کریتوسه و بغل اترئوس مرده و اون چیزی که از دهنش در اومده یورمونگایند اون مار عظیم الجثه هستش اما تو کتاب اینجوری گفته که این دو شخص ناشناسن و اون پسر در بالاسر جنازه اون مرد در حال نفرین کردن هستش و این یه راز بسیار بزرگی است و در مورد اون چیزی که از دهن اون مرد بیرون اومده هیچ چیزی نگفته و من احتمال میدم که اون به احتمال زیاد یا روحشه یا عنصر زندگیشه یا یچیزی تو این مایه اخه اون مار به اون بزرگی حتی بچگیشم بعید میدونم اینقدر کوچیک باشه اونم ماری که اینقدر بزرگ بوده که رو زمین جا نمیشده و به این خاطره دور زمین پیچیده و از طرف دم خودش بلعیده تا جا بشه
    یچیز مهم دیگه اینه که چه مدت طول کشیده این فاصله ی گاد ۳ تا این سری
    اگه یادتون باشه تو داستان بازی فریا میگه که معبد تیر ۱۵۰ ساله که بسته شده و استفاده نشده ازش که این نشون میده حداقل ۱۵۰ سال فاصله زمانی که گذشته برای کریتوس از گاد ۱ تا زمان حال بازی، دلیلشم اینه که کوزه ای که تو معبد تیر پیدا میشه و تصویر کریتوس روشه رو تیر از سفری که یونان کرده اوورده که نشون میده حدااقل ۱۵۰ سال فاصلس تو این مابینه قصد خودکشی کریتوس و زمان حالش تو دنیای نورس شاید بیشترم باشه نمیدونم ولی ۱۵۰ سالش حتمیه،حالا اگه یادتون باشه اول پست گفتم که پنجاه سال پیش شمشیراشو کریتوس چال میکنه تو خونش که این معلوم میکنه فی و کریتوس پنجاه سال حداقل اونجا زندگی کردن شایدم بیشتر بوده ولی پنجاه سالش معلوم شده
    یه سوال مهمی که برام پیش میاد اون موقع که کریتوس و اون ۳ تا گرگ میخواستن ببرن که لوکیی وجود نداشته اصلا کریتوس هنوز تنها بوده و ارتئوسی نبوده پس چطور بدون وجود پدر بچه و نوه ها بدنیا اومدن و اونقدر بزرگ بودت که تونستن کریتوس و بگیرن ببرن میدگارد؟!!!!!!
    ۳ تا احتمال پیش میاد
    ۱:اینکه اون گرگا فنریر و اسکول و هاتی نبودن
    ۲:یا اصلا آرتئوس لوکی نیست که احتمالش زیر۳۰ درصده چون چندجا چیزهایی پیش میاد و گفته میشه که فرضیه لوکی بودن آرتئوس قوت میگیره
    ۳:یا هنگامی که تور چکششو
    میزنه به یورمونگایند(مار بزرگ)باهاش فنریر و اسکول و هاتی هم به گذشته برمیگردن اگه زمانی که این ۴ تا ریسپاون میشن هم زمان باشه با زمانی که کریتوس در دوره ی زمانی گاد۳ بوده که میشه گفت اون موقع فریا از پسرای لوکی که به گذشته اومدن استفاده کرده برای پیشبرد پیشگویی و تسریع رگناروک
    ۴:اینکه اصلا این لوکیی که ما فکر میکنیم اون لوکی نباشه به نقل قول از یکی از دوستان همینجا
    نورس۲تا لوکی داره یکی لوکیی که همه میشناسیم یکیم لوکی جادوگر بزرگی از جاینتا(فقط مطمعن نیستم چون اگه درست یادم باشه از نظرات یکی از دوستان همینجا نوشتم این اخری رو)
    واقعا باید احسنت گفت به کوری بارلوگ با این ابتکاراش و ذهن خلاقش بازیی ساخته که به شخصه خودم بعد این حدودا ۲ سال از گذشت بازی هنوز فکرم درگیر بازی و داستانشه و اینکه چیشده در گذشته،
    در حال این اتفاقات چه معنا مفهومی داره و زیر پوستشون چیرو میخوان برسون،یا در آینده چی میخواد پیش بیاد و چی بشه
    یه ادم خلاق و باهوش فقط میتونه با ساختن یه اثر این چنین ذهن و فکر و قلب و درگیرش کنه

    Moein MM2MahyarMsmاتزیو آدیتورهVito Scaletta
  • Albert گفت:

    هر وقت به تئوری های این بازی فکر میکنم دیوونه میشم
    هر اتفاقی ممکنه تو این بازی بیافته
    ولی از همه بیشتر دوست دارم بدونم آنتاگونیست اصلی کیه اودین ؟ ثور و فریا ؟ لوکی ؟ یا اصلا خود تیر ؟
    ولی هر چیزی که هست مطمئن سانتا یه بار دیگه رو سفیدمون میکنه و از این آزمون هم سربلند بیرون میاد
    درکل خسته نباشید جناب زاهدی مقاله پر و پیمونی بود

    Moein MM2
  • دوستان حافظم یاری نمیکنه یکم
    کریتوس توس گاد ۳ خودکشی کرد و افتاد توی دریا
    چجوری زنده موند و چجوری یهو اومد توی نورس ؟ یاداوری میکنید ؟

  • Nobody گفت:

    اون Midgard که بیشترش زیر آب بود.

مهم‌ترین سوالاتی که God of War Ragnarok باید به آن‌ها پاسخ دهد - گیمفا