موجانگ برنامهای برای پشتیبانی از NFTها در بازی Minecraft ندارد
استودیوی موجانگ اخیراً اعلام کرده است برای اطمینان از این که بازیکنان Minecraft تجربهای ایمن و سالم داشته باشند، هیچگونه برنامهای برای پشتیبانی از NFTها در این بازی ندارد.
استودیوی موجانگ (Mojang) که جزو زیرمجموعهی ایکسباکس به شمار میرود، در مقالهای که روز چهارشنبه منتشر شد، موضع خود را در مورد NFT و فناوریهای بلاکچین بیان کرد. این استودیو اعلام کرد که قصد دارد در پاسخ به بازخورد اخیر جامعهی صنعت بازی، اطلاعاتی را در مورد موضوع مذکور ارائه دهد.
بیانیهی موجانگ به شرح زیر است:
در دستورالعملهای استفاده از Minecraft، ما به طور خلاصه توضیح میدهیم که چگونه صاحب سرور میتواند برای دسترسی هزینه کند و همه بازیکنان باید به یک کارکرد دسترسی داشته باشند.
ما این قوانین را داریم تا اطمینان حاصل کنیم که Minecraft به عنوان جامعهای باقی میماند که همه در آن به محتوای یکسان دسترسی دارند. با این حال، NFTها میتوانند مدلهایی از کمبود و محرومیت ایجاد کنند که با دستورالعملهای ما و روح Minecraft در تضاد است.
برای اطمینان از این که بازیکنان Minecraft تجربهای ایمن و فراگیر دارند، فناوریهای بلاکچین مجاز به ادغام در برنامه های مشتری و سرور ما نیستند. همچنین نمی توان از محتوای درون بازی Minecraft مانند دنیاها، اسکینها، آیتمهای شخصیتی یا سایر مدها به وسیله فناوری بلاکچین برای ایجاد یک دارایی دیجیتال کمیاب استفاده کرد.
در ادامهی این بیانیه استودیوی موجانگ توضیح داد که ایجاد NFTهای کالکشنی که بازیکنان میتوانند آنها را بخرند یا به دست آورند، با ارزشهای گنجاندن خلاقانه و بازی با یکدیگر در Minecraft تضاد دارد و سناریویی از دارندگان و ندارها را ایجاد میکند.
ذهنیت سوداگرانه قیمتگذاری و سرمایهگذاری در مورد NFTها تمرکز را از بازی کردن دور و سودجویی را تشویق میکند و فکر میکنیم با شادی و موفقیت بلندمدت بازیکنان ما ناسازگار است.
طبق گزارش سالانه وضعیت صنعت بازی در کنفرانس توسعهدهندگان این صنعت که در آن از بیش از ۲۷۰۰ توسعهدهنده در مورد کارشان سوال پرسیده شد، ۷۰ درصد از افراد مورد بررسی اعلام کردند که علاقهای به اضافه کردن NFT به بازیهای خود ندارند.
فروش NFTها در ماه ژوئن به پایینترین میزان خود طی ۱۲ ماه گذشته رسید و در بحبوحهی رکود گستردهتر در بازار ارزهای دیجیتال، ارزش آن از حدود ۳ تریلیون دلار در نوامبر ۲۰۲۱ به کمتر از ۱ تریلیون دلار رسیده بود.
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
نظرات
اگر چیز دیگه در جواب بود تعجب میکرد با توجه به اتفاقات اخیر ( مرگ تکنوبلید ، عقب انداختن چندین آپدیت ، حذف چندین و چند مورد از آپدیت ها ، اضافه کردن سیستم چت بجای توسعه ای بیشتر بازی که به دستور مایکروسافت بود ) اگر جواب مثبت بود خشم جامعه ماست کرافت بیش از بیش اضافه میشد.
خداروشکر.