کارگردان سابق بازیهای The Last of Us و Uncharted استودیوی جدیدی را تاسیس کرد
بروس استرلی (Bruce Straley)، کارگردان سابق بازیهای The Last of Us و Uncharted، از استودیوی بازیسازی جدید خود با نام وایلدفلاور اینتراکتیو رونمایی کرد.
آقای استرلی که ۱۸ سال سابقهی فعالیت در استودیوی ناتی داگ را دارد، در سال ۲۰۱۷ از این استودیو جدا شد. وی که سابقهی کارگردانی نسخهی اول بازی The Last of Us و همچنین نسخههای دوم و چهارم فرنچایز Uncharted را در کارنامهی خود دارد، پس از ۵ سال دوری از صنعت بازی، بهتازگی استودیوی جدیدی را با عنوان وایلدفلاور اینتراکتیو (Wildflower Interactive) تاسیس کرده است.
به مناسبت معرفی استودیوی وایلدفلاور اینتراکتیو، بروس استرلی ویدیویی را منتشر کرد و توضیحاتی را در این زمینه ارائه داد.
من در سال ۲۰۱۷ از صنعت بازیهای ویدیویی جدا شدم و مطمئن نبودم که آیا دوباره به ساخت بازی روی خواهم آورد یا خیر. اما هر چه بیشتر از این صنعت دور بودم، به این مدیوم و همه چیزهایی که هنوز انجام نشده بود و هر کاری که میخواستم انجام دهم، فکر میکردم. این ایده به دنبال من بود.
من تعدادی از دوستان خود را گردهم آوردم و شروع به آزمایش کردیم و این ایده به خوبی آغاز شد. این ایده شروع به تبدیل شدن به چیزی هیجانانگیز شد و من متوجه شدم که باید این بازی را بسازم. اما برای ساختن این بازی نیاز به یک تیم خوب است و اگر قرار است یک تیم تشکیل شود، باید آن را به روشی درست انجام دهیم.
تیما ما باید فراگیر، عادلانه و مشارکتی باشد. در واقع این تیم باید مملو از افرادی با قلب بزرگ باشد که میخواهند هم از نظر حرفهای و هم از نظر شخصی رشد کنند.
بر اساس اطلاعات منتشر شده در وبسایت وایلدفلاور، این استودیو ساخت بازیهای کوچک، خلاقانه و با سبک منحصربهفرد را در برنامههای خود قرار داده است. در حال حاضر، استودیوی مذکور به صورت یک محیط کاری از راه دور است و برای تعدادی از موقعیتها از جمله مدیر بخش عملیاتی، نیرو استخدام میکند.
اعضای فعلی استودیوی وایلدفلاور سابقهی کار روی بازیهای Call of Duty، Abzu، The Pathless، Astroneer و Kena: Bridge of Spirits را در کارنامهی خود دارند. بروس استرلی در پایان اشاره کرد که با یک شریک تجاری به منظور حمایتهای مختلف همکاری میکند تا استودیوی تازه تاسیس وی به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا نماید.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
زیر نظر سونی یا مستقل؟
این واقعاً هیجان انگیزه!
بهترین اتفاق امروز!
هر لحظهی TLOU PART II جای خالی بروس حس میشد…
بروس استرلی جدا از یه بازیساز خلاق، یه انسان واقعاً بزرگ و دوست داشتنی هم هست و امیدوارم موفقیت های بیشتری تجربه کنه:))
شدیدا موافقم. با اینکه گیم پلی تلو دو از هر لحاظ نسبت به تلو یک پیشرفت کرده بود و به شدت لذت بخش بود ولی من حس میکنم گیم پلی لست یک برام لذت بخشتر بود! مخصوصا مخصوصا توی بخش مبارزات تن به تن که تلو دو خیلی آسونتر و رئالتر بود در حالی که تو تلو یک هر دشمن عادی شکست دادنش تو درجه سختی های بالا چالش برانگیز و جذاب بود. من حسابی کارگردانی گیم پلی بروس رو توی تلو یک دوست داشتم و قبل عرضه تلو دو یکم استرس داشتم که نبود بروس تو بخش کارگردانی گیم پلی شاید مشکل ساز بشه، البته مشکلی که پیش نیومد ولی بازم حس میکنم اگه بروس به عنوان کارگردان گیم پلی بازم روی تلو دو کار میکرد گیم پلی تلو دو حتی از اینم که بود به مراتب بهتر و لذت بخشتر میشد. چون که بروس قشنگ از اون کارگردان های آب دیده و با تجربه بود که سالها تجربه اون کار رو داشت در حالی که افراد جایگزینش به اندازه اون آب دیده نبودند به نظرم.
واقعا بروس استرلی کارگردان مورد علاقه من تو ناتی داگ بود و البته امی هنینگ هر وقت بروس تو پروژه بود او بازی شاهکار و همه رضایت داشتن. انچارتد ۲ و ۴فوق العاده و لست ۱ عالی بود.
در مورد مبارزات هم موافقم. وقتی جوئل مشت به صورت حریف میزد واقعا حس میشد و یک ضربه محکم رو انگار از نزدیک حس میکردی یا سر طرف رو به دیوار یا میز میکوبید واقعا حس واقعی و سنگینی اون حرکت رو حس میکردی. شاید اگه بروس تو پروژه لست دو حضور داشت ممکن بود اون اتفاق تلخ واسه جوئل پیش نمیومد. در کل از نیل خوشم نمیاد. بای
و مرید استاد میکامی
سلام
اصلی ترین دلیل شکست لست ۲ همین نبود بروس استرلی بودش
جدا از اینکه داستانش بد بود تو گیمپلی هم پیشرفتی نداشت و اصلا لذتی که تو گیمپلی نسخه اول حس میکردی رو تو نسخه دوم نمیدیدی
شکست!
بروس استرلی کارش درسته امیدوارم هر جا هست موفق باشه با اینکه ناتی داگ الان تو بهترین شرایط خودشه ولی هنوزم جای خالیش حس میشه کاش برگرده پیش استودیوش یا با سونی دوباره همکاری کنه
اینده روشنی رو میشه براشون متصور شد
چرا ناتی داگ از دستش داد. واقعا حیف. تو گیم پلی بیشتر به امی هنینگ و بروس استرلی امید داشتم تا بقیشون. چون احساس میکنم خیلی به گیم پلی اهمیت میداد تا نیل دراکمن .
خودش رفت میخواست بازنشست بشه وگرنه مشکلی نداشت ولی مثل اینکه دوباره برگشته منم امیدوارم برگرده ترکیبش با دراکمن عالی بود
ناسازگاری اینو و ایمی هنینگ با دراکمن از دلایل خارج شدنشون از ناتی داگ بود کجا برگرده
چرا چرت میگی
دراکمن و استرلی از صمیمی ترین دوست های همدیگه بودن دلیل خروجش هم هیچ ربطی به این حرف ها نداره اون ایمی هنیگ بود که دلیل خروجش اون بود
بروس عالی بود کاش ناتی داگ باز جذبش می کرد.
اما امیدوارم تو استدیو مستقلش موفق باشه. فرد بسیار ارزشمند و خلاقی هست
خنجری به قلب سونی فنا زده شد
اگه اینجوری باشه که تا حالا کلی آدم از استودیو های ایکس باکس جدا شدن و استودیو های خودشون رو تاسیس کردن و یا رفتن استودیو های دیگه اینجوری که شما با خنجر یکی میشدی گلم :))))
جالبه بدونید فردی که نیل دراکمنو مصاحبه کاریشو انجام داد و تو ناتی داگ استخدامش کرد همین بروس استرلی بود تو سال ۲۰۰۴
جالبه ک تا الان حداقل ی عضو ایرانی از این تیم هم، ویدیو بروس رو بازنشر کرده. جالب شد