آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Jurassic Park تا Lupin - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Jurassic Park تا Lupin - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Jurassic Park تا Lupin - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Jurassic Park تا Lupin - گیمفا

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Jurassic Park تا Lupin

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم از jurassic park تا lupin

این آخر هفته قرار است به معرفی دو فیلم و دو سریال جدید، فیلم کلاسیک Jurassic Park و سریال فرانسوی Lupin بپردازیم.

همیشه در میان فیلم‌ها و سریال‎‌ها می‌توان آثاری بسیار خلاقانه و جذابی را مشاهده کرد که ایده‌های نوآورانه‌ای را برای مخاطبان به تصویر می‌کشند اما در این میان آثار مشکل‌دار زیادی وجود دارند. امروزه هالیوود بیمار است و تشخیص بیماری آن نیز کار دشواری نیست. در حقیقت، هالیوود به سوءاستفاده از آثار کلاسیک، فرنچایزسازی، ایجاد دنیاهای سینمایی و همچنین ساخت اقتباس بر اساس بازی‌ها مبتلا است.

سال‌ها است که ساخت ریبوت‌هایی بر اساس آثار کلاسیک در هالیوود جریان دارد و ساخت سه‌گانه‌ای تازه بر اساس فیلم‌های پارک ژوراسیک (Jurassic Park) نیز یکی از این موارد است. این در حالی است که اکثر ریبوت‌ها نیز نتوانستند همانند آثار اصلی موفق باشند و توجه مخاطبان و طرفداران را بدست بیاورند.

ساخت اقتباس‌ها بر اساس بازی‌ها نیز به همین صورت است. هالیوود آثاری اقتباسی تولید می‌کند که اکثرا به بازی‌ها وفادار نیستند و آن کیفیت لازم را ندارند و همین سبب شده تا طرفداران این بازی‌ها به سمت این آثار اقتباسی کشیده نشوند که در نهایت منجر به شکست این آثار می‌شود. در کل، هالیوود از نام و طرفداران فیلم‌های کلاسیک یا بازی‌های بزرگ بهره می‌گیرد تا مخاطب بیشتری را جذب کند که اغلب نیز ناموفق است. در ادامه با معرفی فیلم و سریال‌های جدید و کلاسیک همراه با ما باشید.

فیلم جدید چی ببینیم؟

فیلم ترغیب (Persuasion)

فیلم ترغیب persuasion

عوامل سازنده: فیلم «ترغیب» اثری در ژانر درام به شمار می‌رود که کارگردانی آن را کری کرکنل (Carrie Cracknell) برعهده دارد. فیلم‌نامه فیلم را نیز ران باس (Ron Bass) به همراه آلیس ویکتوریا (Alice Victoria) بر اساس رمانی به همین نام نوشته جین آستن (Jane Austen) قلم زده‌ است.

بازیگران و داستان: داکوتا جانسون (Dakota Johnson) نقش اصلی این فیلم را بازی می‌کند. او نقش دختری به نام ان الیوت در قرن نوزدهم میلادی را به تصویر می‌کشد که سنش از حد ازدواج گذشته است. با این حال، خواستگار گذشته او به نام فردریک ونتورث با بازی کوسمو جارویس (Cosmo Jarvis) به طور اتفاقی به زندگی او باز می‌گردد.

حال ان باید تصمیم بگیرد که گذشته را پشت سر بگذارد یا اینکه از فرصت دوم استفاده کند. هنری گولدینگ (Henry Golding)،‌ ریچارد ای گرنت (Richard E. Grant) و میا مک‌کنا بروس (Mia McKenna-Bruce) از جمله دیگر بازیگران این فیلم هستند.

آیا فیلم «ترغیب» ارزش دیدن دارد؟ جین آستن از جمله نویسنده‌های برجسته به شمار می‌رود که آثار او طرفداران زیادی دارند و ساخت اقتباسی بر اساس این کتاب‌ها می‌تواند برای طرفداران بسیار جالب‌توجه باشد. با وجود اینکه داکوتا جانسون بیشترین تلاش خود را می‌کند اما فیلم «ترغیب» نتوانسته خودش را به عنوان اقتباسی ارزشمند از کتاب جین آستن ثابت کند.

این فیلم تلاش کرده تا داستان کتاب جین آستن را مدرنیته کند. همین نیز منجر به اثری فاجعه و پر از دیالوگ‌های بی‌مورد و همچنین نگاه‌های آزاردهنده به دوربین (شکستن دیوار چهارم) شده است. تماشای این فیلم به تصمیم خود شما بستگی دارد.

انیمیشن لایت‌یر (Lightyear)

انیمیشن لایت‌یر lightyear

عوامل سازنده: «لایت‌یر» انیمیشنی در ژانر علمی-تخیلی، اکشن و ماجراجویی به شمار می‌رود که توسط استودیو انیمیشن‌سازی پیکسار تولید شده است. این اثر نسخه‌ای فرعی از مجموعه داستان اسباب بازی (Toy Story) و پنجمین فیلم در این فرنچایز محسوب می‌شود. آنگوس مک‌لین (Angus MacLane) علاوه بر کارگردانی این اثر،‌ وظیفه نوشتن فیلم‌نامه آن را نیز برعهده داشته است.

داستان و صداپیشه‌ها: انیمیشن «لایت‌یر» همانطور که از نامش پیدا است، بر محوریت کاراکتر باز لایت‌یر است اما بر خلاف فیلم‌های «داستان اسباب بازی»، این کاراکتر فضانوردی انسانی است که اسباب بازی اسپیس رنجر باز لایت‌یر بر اساس او ساخته شده است.

در این انیمیشن، این فضانورد جوان به همراه فرمانده و خدمه‌اش در سیاره‌ای متخاصم فرو می‌آیند و حالا آن‌ها سعی دارند راهی برای بازگشت به جهان خود پیدا کنند و در عین حال، جلوی تهدیدی مرگبار علیه جهان را بگیرند. کریس ایوانز (Chris Evans) صداپیشگی شخصیت اصلی را برعهده دارد و کیکه پالمر (Keke Palmer)، پیتر سوهن (Peter Sohn) و تایکا وایتیتی (Taika Waititi) از جمله دیگر صداپیشه‌ها هستند.

آیا انیمیشن «لایت‌یر» ارزش دیدن دارد؟ انیمیشن «لایت‌یر» همانند فیلم‌های «داستان اسباب بازی» خارق‌العاده نیست و نتوانسته خود را به اثری برجسته تبدیل کند و در عوض، یک داستان خاستگاه ساده و معمولی را برای شخصیت باز لایت‌یر به نمایش در می‌آورد. با این حال، این ماجراجویی پر از جنب‌وجوش و زرق‌وبرق برای بیننده سرگرم‌کننده به نظر می‌رسد و این فیلم از این لحاظ به خوبی ماموریت خود را انجام داده است.

سریال جدید چی ببینیم؟

سریال رزیدنت ایول (Resident Evil)

سریال resident evil

عوامل سازنده: سریال «رزیدنت ایول» اقتباسی از مجموعه بازی‌هایی به همین نام است. این اثر اکشن و ترسناک توسط اندرو دب (Andrew Dabb) برای سرویس آنلاین نتفلیکس توسعه داده شده است. این سریال، پس از مجموعه فیلم اصلی و فیلم ریبوت آن، سومین اقتباس لایو اکشن از این فرنچایز به شمار می‌رود و پس از سریال انیمیشنی رزیدنت ایول: تاریکی بی‌انتها (Resident Evil: Infinite Darkness) دومین سریال اقتباسی از این فرنچایز است.

داستان و بازیگران: سریال «رزیدنت ایول» داستان خود را در دو خط زمانی جداگانه روایت می‌کند. یکی از این خطوط زمانی، داستان جید و بیلی وسکر را قبل از شیوع در نیو راکون سیتی دنبال می‌کند. آن‌ها در اینجا رازهای تاریکی از کمپانی آمبرلا را کشف می‌کنند.

خط زمانی دیگر نیز حدود ۱۴ سال بعد رخ می‌دهد و جید در جهان پس از شیوع را نشان می‎‌دهد که سعی در زنده ماندن دارد. لنس ردیک (Lance Reddick)، الا بالینسکا (Ella Balinska)، آدلین رودولف (Adeline Rudolph) و پاولا نونز (Paola Núñez) از جمله بازیگران سریال هستند.

آیا سریال «رزیدنت ایول» ارزش دیدن دارد؟ سکانس‌های اکشن، جلوه‌های بصری و همچنین نقش‌آفرینی جذاب بازیگران به خصوص لنس ردیک و پاولا نونز سبب شده تا سریال «رزیدنت ایول» در نگاه اول جالب به نظر برسد.

با این حال، مشکلات در داستان، سرعت و همچنین نداشتن اصالت و انحرافات بیش از حد از منابع در سریال به چشم می‌خورند و همین برای بیننده‌ها، به خصوص طرفداران بازی‌ها بسیار آزاردهنده است. «رزیدنت ایول» به تنهایی و بدون توجه به بازی‌ها و دیگر آثار این فرنچایز، سریال زامبی‌محور قابل قبولی است اما به عنوان اقتباسی از بازی‌های رزیدنت ایول نتوانسته بیننده‌ها و طرفداران را راضی کند.

سریال The Bear

سریال the bear

عوامل سازنده: سریال The Bear اثری درام از سرویس آنلاین هولو به شمار می‌رود که توسط کریستوفر استورر (Christopher Storer) خلق شده است. فصل اول سریال که شامل هشت قسمت است، با تحسین منتقدان روبه‌رو شد و مدتی کوتاه پس از پخشش نیز برای فصل دوم تمدید شده است.

داستان و بازیگران: این سریال داستان آشپز جوانی را دنبال می‌کند که پس از اتفاقاتی به خانه‌اش در شیکاگو باز می‌گردد تا کسب و کار خانوادگی‌شان یعنی ساندویچ‌فروشی ایتالیایی را اداره کند. جرمی الن وایت (Jeremy Allen White)، ابن ماس بچراک (Ebon Moss-Bachrach) و ابی الیوت (Abby Elliott) از جمله بازیگران این سریال هستند.

آیا سریال The Bear ارزش دیدن دارد؟ این سریال همانند ساندویچی که با مهارت پخته شده،‌ ترکیبی از مواردی بسیار عالی و برجسته را درون خود جای داده که تماشای آن برای بیننده بسیار لذت‌بخش است. مطمئنا تماشای این سریال می‌تواند اوقات خوشی را برای شما رقم بزند.

فیلم کلاسیک چی ببینیم؟

فیلم پارک ژوراسیک (Jurassic Park)

فیلم پارک ژوراسیک jurassic park

عوامل سازنده: فیلم «پارک ژوراسیک» محصول سال ۱۹۹۳ میلادی اثری در ژانر اکشن و علمی-تخیلی به شمار می‌رود که استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) آن را کارگردانی کرده است. این اثر، اولین فیلم در سه‌گانه اصلی پارک ژوراسیک و این فرنچایز به شمار می‌رود. فیلم‌نامه این فیلم توسط دیوید کپ (David Koepp) بر اساس رمانی به همین نام محصول سال ۱۹۹۰ میلادی نوشته مایکل کرایتون (Michael Crichton) نوشته شده است.

داستان و بازیگران: این فیلم جهانی را نشان می‌دهد که در آن، گروهی از دانشمندان ژنتیک در جزیره‌ای در آمریکای مرکزی موفق شدند تا پارک حیات‌وحشی از دایناسورها را بسازند. زمانی که برق تاسیسات پارک و سیستم‌های ایمنی از کار می‌افتد، گروه کوچکی از بازدیدکننده‌ها باید برای بقاء و فرار از این موقعیت خطرناک تلاش کنند. سم نیل (Sam Neill)، لورا درن (Laura Dern)، جف گلدبلوم (Jeff Goldblum) و ریچارد اتنبرا (Richard Attenborough) از جمله بازیگران اصلی این فیلم هستند.

چرا باید فیلم «پارک ژوراسیک» را دید؟ این اثر به هنگام اکران خود به لطف جلوه‌های ویژه بسیار تماشایی توانست توجه بیننده‌های زیادی را بدست بیاورد. این جلوه‌ها به شکلی هستند که امروزه نیز چندان قدیمی به نظر نمی‌رسند. از سوی دیگر، استیون اسپیلبرگ توانسته با خلق سکانس‌های مهیج و تماشایی، وحشت فیلم آرواره‌ها (Jaws) را بازآفرینی کند. فیلم «پارک ژوراسیک» بسیار سرگرم‌کننده و تماشایی است و با وجود آنکه نزدیک به سی سال از اکرانش می‌گذرد، تماشای آن همچنان جالب‎‌توجه خواهد بود.

سریال چی ببینیم؟

سریال لوپین (Lupin)

سریال لوپین lupin

عوامل سازنده: سریال «لوپین» اثری فرانسوی در ژانر رازآلود و هیجانی از سرویس آنلاین نتفلیکس است. جورج کی (George Kay) و فرانسوا اوزان (François Uzan) خالقان این سریال محسوب می‌شوند. اولین فصل سریال شامل پنج قسمت در ژانویه و فصل دوم نیز با همین تعداد قسمت در ژوئن سال ۲۰۲۱ میلادی پخش شدند. سرویس آنلاین نتفلیکس این سریال را برای فصل سوم تمدید کرده است.

داستان و بازیگران: سریال «لوپین» با بازی عمر سی (Omar Sy) در نقش اسان دیوپ است. این فرد از ماجراهای سارق بزرگ آرسن لوپین الهام گرفته است و سرقت‌های بزرگی را انجام می‌دهد. لودیوین سنیه (Ludivine Sagnier) و کلوتید امه (Clotilde Hesme) از جمله دیگر بازیگران این سریال هستند.

چرا سریال «لوپین» را باید دید؟‌ سریال «لوپین» به خوبی توانسته خودش را به عنوان یک اثر جاسوسی و مهیج ثابت کند. این اثر توانسته به خوبی داستان را از منبع اصلی اقتباس و جنبه‌های بهتری به آن اضافه کند. عمر سی نیز به بهترین شکل ممکن نقش اصلی را ایفا کرده است. مطمئنا از تماشای این سریال پشیمان نمی‌شوید.


در این مطلب از سری مطالب آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم به معرفی فیلم «ترغیب»، انیمیشن «لایت‌یر»، سریال «رزیدنت ایول»، سریال The Bear، فیلم کلاسیک «پارک ژوراسیک» و سریال «لوپین» پرداختیم. نظر شما در مورد این آثار چیست؟

meysamb

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Jurassic Park تا Lupin - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Jurassic Park تا Lupin - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Jurassic Park تا Lupin - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Jurassic Park تا Lupin - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Jurassic Park تا Lupin - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Jurassic Park تا Lupin - گیمفا