موتورهای گرافیکی منسوخ شده در صنعت گیم - گیمفا
موتورهای گرافیکی منسوخ شده در صنعت گیم - گیمفا
موتورهای گرافیکی منسوخ شده در صنعت گیم - گیمفا
موتورهای گرافیکی منسوخ شده در صنعت گیم - گیمفا

موتورهای گرافیکی منسوخ شده در صنعت گیم

امیرحسین رنجبر
۱۷:۱۳ ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
موتورهای گرافیکی منسوخ شده در صنعت گیم - گیمفا

تصمیم گرفتیم در این مقاله نگاهی به منسوخ‌ترین موتورهای گرافیکی بیندازیم؛ انجین‌هایی که به معنای واقعی کلمه، قدیمی و بلااستفاده شده‌اند.

صنعت بازی‌های ویدیویی وابسته به ابزار و تکنولوژی‌های روز است. پیشرفت در این صنعت، با پیشرفت در تکنولوژی عجین شده است. اگر تکنولوژی ساخت بازی‌ها منسوخ شود، آن سازنده نمی‌تواند بخش مطلوبی از بازار را در دست بگیرد. دنیای گیم همواره شاهد بازی‌هایی بوده است که با ابزارهای قدیمی و پر از اشکال ساخته شده‌اند؛ بازی‌هایی که علی‌رغم کیفیت بالایی که ارائه می‌دادند، دارای ضعف‌های غیر قابل بخششی در زمینه‌های فنی بودند. باگ‌، افت فریم و کرش همه نمونه‌هایی از این نقص‌های فنی هستند. با گیمفا و ادامه این مقاله همراه باشید.

توجه: ارائه تجربه هنری و بصری چشم‌نواز، لزوما نشان‌دهنده کیفیت و به‌روز بودن یک موتور گرافیکی نیست. یک موتور گرافیکی خوب و مدرن، باید بتواند علاوه بر ارائه گرافیکی چشم‌نواز، تجربه‌ای روان و بدون مشکلات فنی در اختیار مخاطب بگذارد.

Snowdrop

موتورهای گرافیکی منسوخ شده در صنعت گیم - گیمفا

انجین Snowdrop یک موتور‌ بازی‌سازی اختصاصی است که توسط مسیو اینترتینمنت (Massive Entertainment) و یوبی‌سافت (Ubisoft‌) برای ساخت بازی در ویندوز، پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس One، ایکس باکس سری X و S، نینتندو سوییچ، استیدیا و آمازون لونا ساخته شده است. این موتور گرافیکی در E3 2013 با بازی Tom Clancy’s The Division رونمایی شد، اولین محصولی که از این موتور در ساخت خود استفاده می‌کرد.

این موتور عمدتا به زبان C++ کدنویسی شده است. رودریگو کورتس (Rodrigo Cortes)، مدیر هنری سابق این برند در مسیو اینترتینمنت، می‌گوید که توسعه موتور Snowdrop در سال ۲۰۰۹ آغاز شد. در ابتدا این موتور، ابزاری بود که برای رایانه شخصی و توسعه بازی‌های نسل بعدی ساخته شده بود تا کارها را بهتر انجام دهد.

هسته موتور بازی توسط یک سیستم مبتنی بر گره تغذیه می‌شود و موتور دارای یک سیستم پویا، به هم پیوسته و انعطاف‌پذیر است که در آن توسعه‌دهندگان می‌توانند تصورات خود را به سرعت روی کاغذ بیاورند و با آن‌ها به روش‌هایی تعامل کنند که قبلا هرگز انجام نشده است؛ حداقل هدف این انجین چنین چیزی بود. مسیو یک سیستم نورپردازی و تخریب‌پذیری با الهام از تکنیک‌های تولید فیلم ایجاد کرد. این موتور گرافیکی دارای ویژگی‌های مثبتی درون کوهی از نقاط ضعف است که واقعا کمک زیادی به سازنده در تولید بازی نمی‌کند.

سیستم اسکریپت‌نویسی مبتنی بر گره که همه حوزه‌ها را از رندرینگ و هوش مصنوعی تا رابط کاربری در بر می‌گیرد. قابلیت تغییر شب و روز به صورت پویا هم از دیگر ویژگی‌های مثبت این انجین قلم‌داد می‌شود که در حال حاضر، ویژگی چندان دندان‌گیری به حساب نیامده و تمام انجین‌ها از آن‌ها بهره‌مند هستند. نورپردازی‌ Global Volumetric از دیگر توانایی‌های این موتور گرافیکی است. تخریب‌پذیری رویه‌ای که در آن زمان انقلابی برای یوبی‌سافت به حساب می‌آمد، امروزه موجب دردسر سازندگان شده است؛ چرا که پیاده‌سازی آن، پیچیدگی‌های بیشتری نسبت به موتورهای گرافیکی دیگر دارد.

در نهایت می‌توانیم به سیستم پیشرفته رندر ذرات، جلوه‌های بصری مدرن و شیدر پویا اشیاء به عنوان ویژگی‌های مثبت دیگر این موتور گرافیکی اشاره کنیم و همانطور که قبلا گفته شد، امروزه در تمام موتورهای گرافیکی موجود است. در طول این سال‌ها، بازی‌های اندکی توسط استودیوهای داخلی یوبی‌سافت با استفاده از این انجین ساخته شده است. در میان این بازی‌ها، می‌توان به Tom Clancy’s The Division 2 و Mario + Rabbids Kingdom Battle اشاره کرد.

نکته جالب توجه اینجاست که یوبی‌سافت می‌خواهد بازی جدید Avatar:Frontiers of Pandora را با استفاده از این موتور گرافیکی تولید کند. با توجه به چیزهایی که در تریلر بازی دیده‌ایم، می‌توان پیش‌بینی کرد که یوبی‌سافت بهبودهای فراوانی در مکانیک‌ها و طراحی کلی این موتور گرافیکی اعمال کرده است؛ چرا که موتور گرافیکی سال ۲۰۱۳، نمی‌تواند انتخاب چندان مطلوبی برای ساخت یک بازی نسل نهمی باشد.

همانطور که گفته شد، یوبی‌سافت همزمان با معرفی The Division موتور گرافیکی Snowdrop را معرفی کرد. تریلرهای گیم‌پلی بازی فوق‌العاده به نظر می‌رسید. موتور Snowdrop قادر به ارائه گرافیک واقع‌گرایانه، آب و هوای پویا و بسیاری از موارد دیگر بود. متاسفانه، زمانی که بازی منتشر شد، با آنچه که تبلیغ شده بود مطابقت نداشت. یوبی‌سافت با واکنش‌های زیادی مواجه شد و موتور Snowdrop آنچنان که در تریلرها می‌دیدیم، چشم‌گیر نبود.

موتور Snowdrop فقط برای تعداد معدودی از بازی‌ها استفاده شده است که هیچ‌کدام از آنها عناوین استثنایی و بی‌نقصی در زمینه گرافیک نیستند. امیدواریم که یوبی‌سافت بتواند به بازیکنان ثابت کند که طرفداران اشتباه می‌کنند. بازی‌های ساخته شده توسط این موتور گرافیکی اکثرا کیفیت بصری مطلوبی نداشتند یا اگر داشتند، از منظر فنی پر از ایراد بوده‌اند.

Creation Engine I

موتورهای گرافیکی منسوخ شده در صنعت گیم - گیمفا

پس از استفاده از موتور Gamebryo برای ساخت The Elder Scrolls III: Morrowind، The Elder Scrolls IV: Oblivion و Fallout 3، بتسدا (Bethesda) متوجه شد که قابلیت‌های Gamebryo بسیار قدیمی شده است و شروع به کار روی Creation Engine برای بازی بعدی خود، The Elder Scrolls V کرد. پس از انتشار Skyrim، بتسدا تصمیم گرفت تا هسته گرافیکی Creation Engine را با اضافه کردن نورپردازی پویاتر و رنگ آمیزی سطوح اشیاء، بهبود بخشد.

بتسدا با شرکت Nvidia همکاری کرد تا این تکنیک‌های نورپردازی را روی موتور گرافیکی خود پیاده‌سازی کند. علاوه بر این، نسخه به‌روز شده Creation Engine که Fallout 4 با استفاده از آن ساخته شد، طراحی شخصیت‌ پیشرفته‌تری را ارائه می دهد. اندکی قبل از انتشار Fallout 4، در حالی که استودیوی بتسدا شروع به ساخت Starfield کرده بود، استودیوی بتل‌کرای (BattleCry) وظیفه داشت موتور Creation Engine را برای پشتیبانی از محتوای تغییر دهد. این اقدام برای ساخت بازی Fallout 76 صورت می‌گرفت.

بتل‌کرای تلاش کرد تا کد شبکه Quake id را در موتور Fallout 4 ادغام کند. این یک چالش بزرگ توسط کارشناسان بازی‌های آنلاین تلقی می‌شد. مشکل اولیه‌ای که توسعه‌دهندگان با آن مواجه بودند، این بود که اجزای موتور اصلی (که قدمت آن به Gamebryo مورد استفاده در The Elder Scrolls III: Morrowind برمی‌گردد) با تمرکز روی یک بازیکن طراحی شده بودند؛ در نتیجه استودیو مجبور بود هسته‌های اصلی انجین را متناسب با خواسته‌های خود شخصی‌سازی کند.

علاوه بر تغییرات شبکه‌ای در موتور، نمایش Fallout 76 و این موتور در نمایشگاه E3، به‌عنوان فناوری‌های رندر و نورپردازی جدید توصیف شد. استودیو بازی بتسدا و شخص تاد هاوارد (Todd Howard) ادعا کردند که این پیشرفت‌ها جزئیات تکسچرها را تا ۱۶ برابر افزایش داده است؛ ادعای دروغی که برملا شدنش طولی نکشید. موتور بازی‌سازی بتسدا از همان روز اول یک مشکل بزرگ داشت و آن هم عدم توانایی در بهینه‌سازی بازی بود.

اگر مشکلات فریم ریت بازی‌های بتسدا فاکتور بگیریم، به باگ‌هایی می‌رسیم که همواره در عناوین جهان‌باز این شرکت حاضر بوده است. از Skyrim بگیرید تا Fallout 4 و حتی نسخه‌های قدیمی‌تر این فرنچایزها، تقریبا تمام بازی‌های بتسدا از یک مشکل واحد رنج می‌برند و آن هم چیزی جز باگ نبود. به دلایلی نامشخص، زمانی که وسعت بازی‌های بتسدا زیاد می‌شد، باگ‌هایی اجتناب‌ناپذیر سر راه بازیکن سبز می‌شدند. کیفیت کلی بازی‌ها در عین مطلوب بودن، تحت تاثیر این باگ‌های اعصاب خورد کن قرار می‌گرفت.

اوج خراب‌کاری این انجین، در Fallout 76 قابل لمس بود. انجینی که به خودی خود کوله‌باری از مشکلات فنی را حمل می‌کرد، با تغییراتی که بتل‌کرای روی آن انجام داد، به اوج فاجعه و خراب‌کاری رسید. حالا فقط باگ‌ها مشکل‌ساز نبودند، بلکه کرش‌های پیاپی نیز امکان تجربه بازی را سخت می‌کرد. Fallout 76 رزومه سیاهی در کارنامه بتسدا و مهر تاییدی بود که این شرکت آمریکایی باید فکری به حال انجین قدیمی خود کند.

خوشبختانه مدت‌هاست متوجه شدیم که بتسدا برای ساخت Starfield و احتمالا پروژه‌های آینده خود، از موتور گرافیکی بهبود یافته Creation Engine 2 استفاده خواهد کرد، انجینی که هنوز هم من را برای آینده بتسدا نگران می‌کند. چیزی که در نمایش گیم‌پلی Starfield واضح بود، افت فریم‌های شدید و دیوانه‌واری بود که تجربه بازی را سخت می‌کرد. بتسدا باید بداند که اگر بازی جدیدش مجددا اسیر مشکلات فنی زیرساختی شود، منتقدان ذره‌ای رحم در قبال آثارش نخواهند داشت.

Red Engine

موتورهای گرافیکی منسوخ شده در صنعت گیم - گیمفا

موتور گرافیکی REDengine یک موتور بازی‌سازی است که توسط سی‌دی‌ پروجکت رد (CD Projekt Red) برای بازی‌های نقش‌آفرینی خود توسعه یافته است. این انجین جایگزینی برای Aurora Engine است که این استودیو قبلا از آن برای توسعه The Witcher استفاده کرده بود. REDengine در پلتفرم های نرم‌افزاری ۳۲ و ۶۴ بیتی قابل اجرا است و روی ویندوز مایکروسافت اجرا می‌شود. REDengine اولین بار در ساخت بازی The Witcher 2: Assassins of Kings برای مایکروسافت ویندوز استفاده شد.

موتور REDengine 2، یک نسخه به‌روزرسانی شده از REDengine است که در The Witcher 2 از آن استفاده شد و هدف آن اجرای بازی روی ایکس باکس ۳۶۰ و Linux بود. موتور REDengine 3 به طور انحصاری برای پلتفرم‌های نرم‌افزاری ۶۴ بیتی طراحی شده است و همچنین روی پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ اجرا می‌شود. موتور REDengine 2 از میان‌افزار Havok برای فیزیک، Scaleform GFx برای رابط کاربری و FMOD برای صدا استفاده می‌کرد.

سی‌دی پروجکت، REDengine 3 را با هدف توسعه محیط‌های جهان‌باز مانند محیط‌های The Witcher 3: Wild Hunt، طراحی کرد. این موتور پیشرفت‌هایی را در انیمیشن‌های صورت و سایر انیمیشن‌ها ارائه می‌کند. موتور REDengine 3 همچنین از جلوه‌های حجمی پشتیبانی می‌کند که امکان رندر پیشرفته ابرها، مه، دود و سایر اثرات ذرات را فراهم می‌کند. با این حال، به دلیل محدودیت‌های موجود در طراحی بافت‌ها، استفاده از بافت‌های با وضوح بالا ممکن است برای موتور دردسرساز شود که اثرات آن را در Cyberpunk 2077 دیدیم.

سیستم زمین در REDengine 3 از لایه‌بندی و لایه‌های مختلف مواد استفاده می‌کند که می‌تواند به راحتی با هم ترکیب شوند. بازی Cyberpunk 2077 از REDengine 4 که بهبود ویژگی‌های قبلی REDengine بود، استفاده می‌کرد. با استفاده از این انجین در Cyberpunk 2077، پشتیبانی از نورپردازی پیشرفته و Ray-Tracing در بازی میسر شد.

نمایش گرافیکی نسبتا پرمشکل The Witcher 3 در زمان عرضه، زنگ خطری برای گیمرها بود که شاید موتور گرافیکی REDengine، به آن بی‌نقصی که فکر می‌کنیم نیست. هرچند مشکلات فنی The Witcher 3 به مرور زمان و با ارائه آپدیت‌های فراوان رفع شدند، اما شمار باگ‌های بازی در زمان عرضه غیرقابل چشم‌پوشی بود. زمان گذشت و به معرفی و عرضه Cyberpunk 2077، اولین محصول نقش‌آفرینی و اول شخص این استودیو لهستانی، نزدیک شدیم. دیگر نیازی نیست روی فاجعه Cyberpunk 2077 تاکید کنم، چرا که همه شما از اتفاقاتی که پس از انتشار این بازی رخ داد، مطلع هستید.

خطری که زنگش در زمان عرضه The Witcher 3 به گوش می‌رسید، حالا به ما رسیده بود. بازی Cyberpunk 2077 نه تنها یکی از فاجعه‌بارترین انتشارهای تاریخ صنعت گیم را در اختیار دارد، بلکه تبدیل به یکی از بدترین بازی‌های تاریخ از منظر مشکلات فنی شد. باگ‌های باورنکردنی که تعداد زیادی از آن‌ها منجر به مختل شدن تجربه شما از بازی می‌شد، تنها گوشه‌ای از خراب‌کاری استودیو لهستانی در ساخت Cyberpunk 2077 بود. کرش‌های مخرب متعدد و حتی افت فریم‌ وحشتناک در جاهای مختلف بازی، دست به دست هم دادند تا یکی از بزرگ‌ترین شکست‌های تاریخ صنعت را رقم بزنند.

استفاده مجدد از موتور REDengine با تمام نقاط قوت و ضعفش، امکان‌پذیر نبود. هیچ هواداری دیگر به بازی‌های ساخته شده توسط این انجین اعتماد نمی‌کرد و بدین صورت، پیش فروش بازی بعدی شرکت کاهش می‌یافت. در مارس ۲۰۲۲، سی‌دی پروجکت خبر از شروع ساخت نسخه بعدی The Witcher با استفاده از موتور گرافیکی Unreal Engine 5 داد، یعنی دیگر خبری از REDengine نبود. معلوم نیست، اما شاید Cyberpunk 2077 آخرین استفاده سی‌دی پروجکت از موتور اختصاصی REDengine بود.

Slipspace Engine

موتورهای گرافیکی منسوخ شده در صنعت گیم - گیمفا

تا به اینجا تمام موتورهای گرافیکی نام‌برده در گرافیک بصری مشکلی نداشتند و تمام ایرادات آن‌ها، در ارائه‌ای تجربه‌ای روان و مطلوب از نظر فنی خلاصه می‌شد. حالا با انجینی طرف هستیم که گرافیک فنی قابل قبول، اما گرافیک بصری منقضی‌ای به نمایش می‌گذارد. موتور Slipspace Engine یک موتور بازی‌سازی است که توسط ۳۴۳ Industries توسعه یافته است. این انجین برای ساخت Halo Infinite طراحی شده است که به گفته سازندگان، به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که در هنگام ساخت محیط‌ها و مکانیک‌های بازی، آزادی‌های خلاقانه و فنی بیشتری داشته باشند.

موتور Slipspace Engine همچنین به Halo Infinite این امکان را می‌دهد که به یک پلتفرم زنده برای محتویات آینده جهان Halo تبدیل شود. در حوالی انتشار Halo 5: Guardians، شرکت سازنده به طور مخفیانه روی موتور Slipspace کار می‌کرد و چندین سال طول کشید تا توسعه‌ی‌ آن تکمیل شود. نسخه‌ی آزمایشی Slipspace Engine که در E3 2018 از آن پرده برداری شد، خروجی سال‌ها تلاش بود و سعی داشت قدرت ارائه تجربه بصری بازی را به نمایش بگذارد.

این دمو صحنه‌هایی از بازی Halo Infinite را نشان می‌داد و هیجان همگان را به همراه داشت. طولی نکشید که متوجه شدیم آن دمو، دروغی بیش نبود. از من نخواهید که از کلمه‌ای به‌‌جز “دروغ” برای اقدام ۳۴۳i استفاده کنم، چرا که نمایش جدید بازی، هیچ شباهتی به نمایش اولیه آن نداشت. موتور Slipspace Engine دوباره در نمایشگاه بازی‌های ۲۰۲۰ ایکس باکس در قالب یک نسخه نمایشی کمپین برای Halo Infinite به نمایش گذاشته شد.

انتقادات متعددی از سوی بینندگان به موتور وارد شد، مانند LOD pop-in، کمبود جزئیات و کنتراست کم در مناطق دارای سایه‌. چیزی که در نمایش ایکس باکس در سال ۲۰۲۰ دیدیم، ذره‌ای شباهت به نمایش این بازی E3 2018 نداشت. Halo Infinite یک بار دیگر در E3 2021 با یک کمپین و تریلر چند‌نفره نمایش داده شد. Slipspace Engine یک ارتقا بصری خفیفی دریافت کرد و جزئیات بیشتری به سلاح‌ها، شخصیت‌ها و محیط اضافه شد.


نظر شما در مورد این انجین‌ها چیست؟

Moein MM2اپوزوسیون گیمفاlul-bookMincraftامینAshenDARKSIRENانسانHadesIran_gamerگیمری عادیکاکاسنگیKurosکسری نراقیAMIR WAZOWSKIMahyarMsmmarioÑÎŇJĂ ŚPÌĐÊŔهمسایه ( فن بوی = پنچری )blackcitymore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

موتورهای گرافیکی منسوخ شده در صنعت گیم - گیمفا
موتورهای گرافیکی منسوخ شده در صنعت گیم - گیمفا
موتورهای گرافیکی منسوخ شده در صنعت گیم - گیمفا
موتورهای گرافیکی منسوخ شده در صنعت گیم - گیمفا
موتورهای گرافیکی منسوخ شده در صنعت گیم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Hello baby گفت:

    از اینا فقط رد انجین و اسلیپ اسپیس بد بود ولی بقیه اگه یک خورده روش کار میکردند ، می توانستن نتیچه بهتری بگیرن

    Moein MM2اپوزوسیون گیمفاlul-bookMincraftGAMER 1995AshenDARKSIRENسرهنگ بازنشته تو ردفالMoReKaKurosmore
  • MOHAMMADmp گفت:

    اسنودراپ به نظرم موتور خوبی هست.همین الان یکی از دلایلی که دیوژن ۲ بازی میکنم همین گرافیک بصری ارایه شده توسط همین موتور هست.

    Moein MM2lul-bookمتینDARKSIRENاتزیو آدیتورهMoReKaKurosRaminAMIR WAZOWSKImariomore
  • AmirAgha گفت:

    فرض کن یه استودیو چقدر میتونه آشغال باشه که موتوری که همین دو سه سال پیش ساختن الان جز منسوخ شده هاست
    واقعا اعضای ۳۴۳ اینداستریز یه مشت بی سوادن
    تخته کنین در طویله رو بابا
    واقعا رقیب قدری برای هنگر ۱۳ پیدا شده

    Moein MM2lul-bookAghaMojtabaehsan.aAshenکارمند خستهh00manهمسایه ( فن بوی = پنچری )Vito Scalettaسرهنگ بازنشته تو ردفالmore
    • جیم گفت:

      ساکرپانچ و ۳۴۳ هر دو برای ساخت بازی شون ۵ سال زمان گذاشتن و موتور های گرافیکی شون ارتقا دادن
      شما گرافیک فنی گوست آو سوشیما رو با هیلو اینفینیت مقایسه کنی دهنت بسته میشه 😋
      این مقاله هم تابلوعه که قبل از عرضه هیلو نوشته و ترجمه شده
      سونی ۵۰۰ تا استدیو داخلی و خارجی داره هنوز عرضه ساخت یه شوتر اول شخص با متای ۷۰ رو نداره
      پس گیر نده سونی فن

      تایید لطفا👍

      Moein MM2lul-bookAiden PearceانسانAlbertEren YeagerنyasiمتینMohzadehsan.amore
      • Mãhdīær گفت:

        ترول گراند عزیز
        گرافیک فنی گوست اف سوشیما رو کنسول ۱.۷۸ فلاتراپسی رو ، با کنسول ۱۲ فلاتراپسی مقایسه میکنی؟😂
        ترول ها دیگه عقلم ندارن
        تایید لطفا 👍

        Moein MM2lul-bookAlbertshodanEren YeagerنyasiمتینAshenh00manUNKNOWNmore
      • Squatlatex گفت:

        ساکر پانچ بازیش نسل قبلی هست و حدودا دو سال قبل هیلو اومده وقتی میخوای مسیر یابی کنی با یک باد کل محیط تکان میخوره و بسیار زیبا و هنری هست در حالی که هیلو نمیتونه نزدیک به همچین قابلیتی درخت ها و چمن هاش بشن و لیپسینکش هم دو نسل از هیرو جلوتره چون مثل سکته ای ها نیست گیم پلی هم که قابل قیاس نیست چون فرق دارن اما گوست در کنار سکیرو بهترین گیم پلی شمشیر رو داشت.
        اما اینکه پرچمدار xbox رو با ساکر پانچ مقایسه کردی جالبه برو با لست ۲ اگه راست میگی مقایسه کن که خود عمو فیل پراش ریخت که چطوری روps4همچین چیزی رو ساختن یا هورایزن فوربیدن وست که میان نسلی هست ببین هیلو کجاست سونی نیازی به شوتر نداره وقتی اینهمه بازی خوب داده بیرون بیاد یک سال بازی کراس فایر متا۳۹بده و اول شخص باشه خوبه می‌خوام شخصیت اول شخص نباشه راستی بانجی رو که فعلا خرید بعد ها هم شوتر اول شخص میسازه نگران تنوع نباش

        Moein MM2lul-bookAlbertنyasiمتینAmirAghah00manسرهنگ بازنشته تو ردفالscorpionesMoReKa
      • siavash گفت:

        حرفت خیلی طنز بود در حد مرگ خنده دار بود حالا لطفا لفت بده

        Moein MM2lul-bookAlbertAmirAghah00manSquatlatexMahyarMsmسرهنگ بازنشته تو ردفال
      • AmirAgha گفت:

        همین که داری از هیلو دفاع میکنی
        مشخصه که کلا هیچی از گیم نمیفهمی

        lul-booktommy vercettiAghaMojtabaانساننyasiehsan.aAshenh00manBahramÆMıř ĤªSŚÅŊPØØŔmore
        • من و تمام کسایی که از هیلو خوششون اومده و تمام منتقدهایی که از هیلو تعریف کردن و حتی دیجیتال فاندری که از بخش فنیش هم تعریف کرده ،هیچی نمیفهمیم و فقط تو میفهمی !!!!

          حکایت تو حکایت اون کسی هست که خلاف جهت یک اتوبان در حال رانندگیه و میگه چرا امروز همه ماشین ها برعکس میرونن ، امیدوارم موفق باشی و برای بار هزارم جاذبه زمین رو کشف کنی

          lul-booktommy vercettiETERNALMANsamanنyasi
      • MahyarMsm گفت:

        من گرافیک فنی گوست اف سوشیما رو با هیلو اینفینیت مقایسه کردم، به نظرم گوست اف سوشیما خیلی بهتره. الان از این مقایسه شما کلی خندیدیم جای اینکه دهنمون بسته بشه.
        این مقاله هم اگه ترجمه شده بود منبعش اون پایین باید ذکر میشد. خلاصه که خسته نباشی ایکس باکس فن

        Moein MM2lul-bookAlbertEren Yeagerنyasiehsan.aSquatlatexAmirAghaجیمسرهنگ بازنشته تو ردفالmore
      • Albert گفت:

        مهم اینه که متای اکثر بازی هاش از پرچم دار ایکس باکس بیشتره حالا هی بگو سونی شوتر نداره مگه اینکه با همین یه جمله خودت رو خالی کنی 😋
        بماند که همون بانجی که تا دیروز بهترین شوتر ساز تاریخ از نگاه امثال شما بودم الان زیر مجموعه سونیه 😉
        از Deviation Games هم نگم که همه اعضای سابق تری آرک توش هستن و دارن یه شوتر برای سونی میسازن یا Firewalk که اعضای سابق بایوشاک و بانجی هستن و بازی دوم گوریلا و پروژه بعدی هاوس مارک
        حالا باز بگو سونی شوتر نداره دلت به همین چیزا خوش باشه 😁

        Moein MM2
    • اگه درش رو تخته کنن امثال فنبوی ها مثه تو میگن مایکرو عرصه نداشت استودیو هیلو سازش رو تعطیل کرد 😂😂😂😂جمع کنید برید

      lul-bookehsan.aعلیاتزیو آدیتورهسرهنگ بازنشته تو ردفالMoReKaKurosMmfbhalker...Eternal...more
      • هرکسی هیلو اینفینیت رو بازی کرده باشه ، قطعا نمیگه گرافیکش پایینه یا داغونه یا امثال حرف هایی که فن بوی ها میزنن ….
        گرافیک هیلو اینفینیت در محیط های باز قابل قبول (برای یک عنوان میان نسلی ) در مولتی پلیر کاملا شیک ،ترتمیز و واقعا بالاتر از بقیه عناوین مولتی سال ۲۰۲۱ بوده … و در محیط های بسته کمپین اگر دقت داشته باشه پلیر میبینه که با یک عنوان کاملا عالی طرف هست ….

        هیلو کاملا گرافیک خوب و راضی کننده ایی داره ، فک برانداز نیست ، شوکیس گرافیکیه ایکس باکس هم نیست ، قبلا هم نبوده ، حالا هم نیست ….
        و اما گیم پلی … هرکسی از گیم پلی ایراد بگیره ، هیچی از شوتر حالیش نیست به جرات میگم ، تو هیلو اینفینیت به قدری گرپلینگ هوک کاربردی کار شده که آدم هرکاری به ذهنش میرسه رو میتونه انجام بده و در واقع به قول منتقد سایت گیم اینفورمر (اگه اشتباه نکنم) ، انقدر خوبه که به بازی ضربه زده 🤣

        در واقع حرف های فن بوی ها پشیزی ارزش نداره ، چون تجربه نکرده ،حرف از این عنوان میزنن ….

        ۳۴۳ بهترین استودیو برای ادامه این فرنچایز هست ، مخصوصا با اومدن جوزف استتن ….

        Moein MM2Omid_Fshehsan.aAshenh00manUNKNOWNBahramعلیVito Scalettasamanmore
        • اتفاقا تو محیط های باز هم مشکل داره. شما تریلراشو نبین، بازی کنی تازه متوجه میشی چقدر بد طراحی کردن. تو بازی ماشین گذاشتن ولی مسیر ها مناسب ماشین روندن نیست یا گیر میکنی تو صخره ها یا پرت میشی از دره پایین. یه سری جاها هم اصلا دسترسی نداره مثلا سه ساعت رفتی به یه لوکیشنی ولی از شانس بدن چون رسیدی بالای صخره مسیر میانبر نداره برای اینکه بری پایین باید کلی وقت بزاری برگردی دور بزنی از پایین بری. حالا شانس بیاری وقتی اون بالایی اتوسیو نشه 😂

          ETERNALMANOmid_Fshمتینehsan.aAmirAghaAshenÆMıř ĤªSŚÅŊPØØŔBahramsamanجیم
          • همونطور که از اسم این عزیز مشخصه ، در حال نظر دادن در مورد بازی هست که انجامش نداده ، در ضمن انقدر به نظر مزخرف خودش اطمینان داره که فکر میکنه دیگران هم باورش میکنن …. اگر یک ساعت بازی کرده بود میفهمید که بازی دارای نقشه هست و از روی نقشه میتونین دسترسی سریع رو بزنین ، در مورد جاهایی که قبلا فتح کردین و لازم به یک ساعت راهپیمایی نیست برای رسیدن به جایی …..

            عزیز شما که از آینده اومدی و ردفال رو هم تموم کردی احیانا (با توجه به اسمت) خواهشا یه دورم به گذشته بورو و هیلو رو تموم کن تا نظرات چرت و تاریخ مصرف گذشته ندی ….

            من ۳ مرتبه هیلو رو تموم کردم و افتخارم میکنم که تونستم بازیش کنم …. و در مورد بازی که انجامش ندادم مثل شما اساتید علم گیم نظرات باطل نمیدم

            samanSami 227
            • فشار نخور عزیز. از کجا میدونی بازی نکردم؟ تو هیلو با یه دکمه گاز میدی با تغییر دوربین و جوی استیک جهت میدی. یا وسط اتک به دشمنی یهو هوش مصنوعی شروع میکنه با مستر صحبت کردن و صدای محیط از بین میره!😂 اینو کسی که بازی نکرده از کجا میدونه؟ یه چیزی گفتم که نگی رفته از یوتیوب دیده. من جفت کنسولارو دارم و دلیلی نمیبینم به پیش یه عده کودک سال بخوام بیام یه بازی رو هیت کنم و یکی رو ببرم بالا. اتفاقا این شما هستین که بدون آگاهی نظر میدین. همین که تو هیلو هیچ ایرادی نمیبینین یعنی بازیای سونی رو تجربه نکردین که نفهمیدین انحصاری یعنی چی و به هیلو راضی هستین.

              Bahramsaman
              • تو یکی از کامنتام اگر پیدا کردی که من گفتم بازی بدونه ایراده ،تمام حرفات درسته ….

                تو چشمات کلا ایراد بینه ، چیزی از نیمه پر لیوان نمیبینی … دنبال ایرادی

                و البته کاملا مطمئنم که بازی نکردی و از تو یوتیوب دیدی ، اونم نه به صورت کامل و البته واکتروی یک نوب رو دیدی ….

          • AmirAgha گفت:

            اصا علاوه بر گرافیک
            گیم پلی بازی هم پرررر ایراده!
            اصا از پایه این بازی مشکل داره
            این جوزف استتن شده مثل اون مردک!
            باز هر اتفاقی میفته همه میگن عیبی نداره استتن اونجاست!!

            BahramETERNALMANsamanسرهنگ بازنشته تو ردفال
        • AmirAgha گفت:

          والا مثل اینکه جوزف استتن هم زیاد مالی نیست
          وگرنه هیلو اینفینیت این نمیشد!
          میگی گرافیک بازی در محیط های بسته عالیه؟؟
          آخه مشکل اینه که شما نمیدونین هیلو چی بوده!
          دو سال که ددی برات یه کنسول گرفته فاز برتون داشته
          گیم پلی هیلو اینفینیت کلللا تاریخ مصرف گذشتس
          اصا این بازی هیییچ جوره جای دفاع ندارع
          این بازی رو اگر یه استودیو ایندی منتشر میکرد و اسمش فرق میکرد و قرار نبود روی گیم پس بیاد به زووور متای ۷۰ میگرفت!
          یه گرپلینگ هوک بازی نسبت به بقیه مکانیزم ها بهتره
          حالا هر جا میری هی همونو میگن😐😐
          شماهام که اصا فن ایکس باکس نیستین!
          اگه طرفدار ایکس باکس میبودین اینجوری از بازی دفاع نمیکردین!
          بازی که کلا تاریخ مصرف گذشتس

          Bahramsamanسرهنگ بازنشته تو ردفال
          • فهمیدم مشکلت چیه !!

            من از روی کامنتهات میفهمم عقیده و نظرت چیه ! و با طرز فکرت آشنا میشم …
            شما از پایه با هیلو مشکل داری ، مثل اون بنده خدایی میمونی که از یک نفری بدون اینکه بدونه چرا، متنفره … جالبه بازیش هم نکردی …. اشکال نداره ،به تنفرت ادامه بده ، من که پیامبر نیستم بتونم معجزه کنم تا چشای نابینات رو بینا کنم ، تا ببینی هیلو اینفینیت چجور بازی هستش …..
            حداقل کاری که میتونم بکنم رو انجام دادم ….

            در مورد ددی بنده ، ایشون به رحمت خدا رفتن عزیز ۳ ساله … خدا اموات من و شما رو بیامرزه ان‌شاءالله ……
            در حال حاضر هم (میگم که بشناسی) خودم پدر هستم ، خانواده خودم رو دارم … در مورد هیلو اینفینیت هم برداشت خودم رو چون بازی کردم ارائه میدم و کاملا هم معتقدم نظرات شما از نفرتتون نشات میگیره ولا غیر …..و در مورد بازی که انجام ندادم هرگز نظر نمیدم …

            تو عمرم تنها کنسول بازیم آتاری بوده و تمام
            از سال ۷۹ با پی سی آشنا شدم تا الان هم بازی ها رو انجام دادم باهاش

            samanSami 227
        • TzzzT23 گفت:

          شما خودت رو ناراحت نکن، حرص خوردن نداره که
          یه بازی متوسط این همه بحث سرش رو متوجه نمیشم، جالب اینجاست حتی هایپ هم نتونستن درست کنن که بگی حیف شد چی میتونست باشه چی شد. من خودم روزی که رو gamepass اومد مولتیش رو یه ساعتی بازی کردم بعدش دیگه حتی برنگشتم ببینم چیا اضافه کردن با season اول. اینم بگم سلیقه میتونه تاثیر گذار باشه ولی جاهلیت هم میتونه باشه، وقتی این همه game بهتر هست و بیای از این بازی دفاع کنی بخاطر جنگ کنسولی. هر بازی خوب بود بگید خوب بود، اگه هم بد بود ولی خوشتون میاد بگید سلیقم هست fact نیارید.

          Bahram
    • ... گفت:

      همین الان بچه های گیمفا جمع شیم هیلو توسعه بدیم از ۳۴۳ بهتر کار میکنیم

      Moein MM2سرهنگ بازنشته تو ردفالehsan.aAshenکارمند خستهh00manعلیMoReKaگیمری عادیKurosmore
    • اول بروید یه موتور گرافیکی بسازید بعد به اونا بگید بی سواد.

      Moein MM2ETERNALMANehsan.aSami 227Ashenh00manعلیsamanاتزیو آدیتورهÆMıř ĤªSŚÅŊPØØŔ
    • Hasan0930 گفت:

      فرزا موتور اسپرت ۷ توی ۲ سال ساخته شده مقایسه کن با گرند توریسمو ۷ که توی ۵ سال ساخته شده شما دیگه خواهشا از گرافیک صحبت نکنین

      Moein MM2ETERNALMANAlbertSami 227ehsan.aHasan0930h00manBahram...Eternal...
    • متاسفانه حرفت حقیقته. هیلو رو بازی کنین متوجه حرف من میشین. علاوه بر گرافیکش بازی اصلا فیزیک خوبی هم نداره (یعنی موتور نتونسته خوب در بیاره). انقدر رانندگی کردن تو این بازی سخت و بده که ترجیح میدی پیاده راهتو بری. اگه اسم عظیم هیلو روش نبود متاش زیر ۷۰ بود.

      Moein MM2ETERNALMANانسانehsan.aAshenHasan0930h00manred-eyed Banished KnightBahram
      • متا رو بیار زیر هفتاد تا یکم زخم کهنه شادو فال رو پانسمان کنی 🤣🤣🤣🤣

        فن بوی هم فن بوی های قدیم ، حداقل دست میذاشتن رو نواقص ، از روی هوا صحبت نمیکردن ….
        میگه رانندگی ، من نصف مپ رو با رانندگی با همه ی ماشین های هیلو فتح کردم ، اصلا اواخر بازی برای اینکه زودتر مپ رو پاک کنی باید یا با سربازهات با ماشین های انسانها بریزی تو کمپ های دشمن یا با اون جت های دشمن تک نفره بری پاک سازی

        ETERNALMANSami 227
  • ... گفت:

    این کریشن انجین ۲ اش هم مالی نیست چه برسه به یکش ( به گرافیک استارفیلد ارجاع میدمتون)
    اسلیپس پیش هم که فاجعه ی هیلو اینفینیت رو رقم زد( از نظر گرافیکی)
    کلا گیمای مایکرو با موتور های منسوخ شده دارن توسعه پیدا میکنن بجز فورزا و گیرز و هلبلید ( فورزا تک و ریل انجین ۵ ) امیدوارم سایر استودیو های مایکرو رویه کارشونو عوض کنن.

    Moein MM2انسانSoroshکارمند خستهh00manMoReKaگیمری عادیKuroshalkerAMIR WAZOWSKImore
    • جیم گفت:

      موتور بتسدا که قشنگ معلومه dead شده
      ولی Slipspace همین الان هم از خیلی از بازی های نسل ۸ جلوتره
      به خاطر بین نسلی بودن و زمان کم برای ساخت هیلو اینفینیت بود که خروجی رضایت بخشی نداد
      برای بازی بعدیشون مطمعنا جوابه
      .
      .
      Id tech هم جزو موتور های xbox هست
      بعد از خرید اکتیویژن هم Blizzard و اینفینیتی وارد و اسلج همر و تری آرک هذ کدوم یه موتور مخصوص دارن

      AlbertSoroshh00manxbox and MicrosoftMoReKaHadesگیمری عادیKurosکاکاسنگیAMIR WAZOWSKImore
      • ... گفت:

        اسلیپس پیس یا زیاد خوب نیست یا بقول خودت ۳۴۳ ضعیف کارکرده ولی میان نسلی بودن بهانه خوبی نیست.
        کلا موتور های اکتیویژن خوبن و همه کال او دیوتی ها خروجی رضایت بخشی دارن خصوصا حالت چهره ها که فوق العاده هست

        انسانAlbert...MoReKa
    • اگه پراجکت رد ماله مایکرو بود اونم میکوبیدیش انقدر فشار نخور

      ETERNALMANکارمند خستهMoReKa
      • ... گفت:

        انجین اونا از لحاظ گرافیک قویه ولی مشکلات فنی ای برای گیم بوجود میاره برای همین سی دی برای ویچر ۴ موتورش رو به ریل انجین ۵ تغییر داد. فشار هم هیچکس جز مایکرو فن نمیخوره چون نمی‌تونید واضحات رو ببینید

        ETERNALMANانسان
    • ETERNALMAN گفت:

      “به گرافیک استارفیلد ارجاع میدمتون”

      فن بوی بودن و نابینا بودنت از همین خط اول پیداست

      ehsan.ah00man...MoReKaKurosAmirAghaMmfbhalkerHasan0930Snake and kratos❤️more
    • Mahdi Sam گفت:

      جدا چه انتظاری از creation engine 1 بود؟ از هر موتور دیگری بیشتر و بهتر عمر کرد، برای ماد ساختن بهشت بود، وسعت بازی براش دردسر نبود، فیزیکش به نسبت زمان عرضه بازی‌هاش عالی بود نمی‌دونم دیگه چی‌کار باید می‌کرد، اگه این‌طوریه که آره آنریل اینجین ۱-۲-۳ هم منسوخ شده‌ان اسمشون رو به لیست اضافه کنین، انجین بی‌‌نام نسل قبل Naughty Dog هم الان منسوخ شده‌ان، متوجه نمیشم که هدف نویسنده از آوردن اسم اینجینی که الان دیگه باهاش چیزی ساخته نمیشه چیه؟

      در ضمن اسنودراپ اونی که گفتن نبود ولی با منسوخ بودن خیلی فاصله داره

      انساننyasiکارمند خستهDARKSIRENاتزیو آدیتورهsorenaMoReKa...Mmfbhalkermore
  • ALIREZA0111 گفت:

    به نظرم موتور های اساسینس کرید اوریجینز تا والهالا هم میتونست تو این لیست باشه
    موتور گیرباکس سازنده بوردرلندز
    موتور ارکین استودیو سازنده دیس هانرد و دث لوپ
    موتور فراست بایت مال ea (البته از نظر فنی.. بصری فوق العادس)

    Moein MM2MoReKahalkerAMIR WAZOWSKIdeathwingsMonkey D. TripSpider-ManTlou part 2 game of the century...Commander jensenmore
    • جیم گفت:

      موتور Arkane همون موتور id tech از id Software
      ولی چون مال خودشون نیست خروجیش در حد doom eternal نیست

      Moein MM2AlbertMoReKaگیمری عادیdeathwingsSami 227Tlou part 2 game of the century
      • ALIREZA0111 گفت:

        اطلاعی از این موضوع ندارم ولی فرقی هم نداره
        چون وقتی هراستودیویی موتوری رو قرض میگیره بر اساس بازی که میسازه اونو شخصی سازی میکنه
        به عنوان مثال موتور انریل انجین که انواع استودیو ها و انواع بازی ها ازش ساخته میشه و هر استودیو بر اساس بازی خودش اونو شخصی سازی میکنه
        مثال دوم هم فراست بایت که دایس اونو ساخت ولی همه استودیو های EA از اون استفاده میکنن و بر اساس بازی خودشون فراست بایت رو شخصی سازی میکنن
        شاید بهتر میبود از خوده اید سافتور کمک بگیرن شایدم کمک گرفته باشن نمیدونم
        ولی خب به هرحال خروجی ارکین از نظر بصری و فنی جالب نیس اصلا…
        بازی جدید شون ردفال باز به نظرم خیلی بهتره به نسبت دث لوپ با اینکه هردو بازی کاملا نسل بعدی هستن ولی خیلی تفاوت داره گرافیک شون دث لوپ خیلی بد بود هم فنی هم بصری

    • از این دست انجینا، مخصوصا اونایی که به صورت داخلی ساخته میشن زیادن.‌ طبیعی هم هست که سازنده ها انجیناشونو ارتقا بدن و قدیمیا برن کنار.
      به نظر منم جا داشت انجینای بیشتری تو لیست باشن، مخصوصا یکم قدیمی ترا که یه زمانی انقلابی بودن واسه خودشون.

      کارمند خستهMoReKaکاکاسنگیAMIR WAZOWSKIALIREZA0111Tlou part 2 game of the century
    • Cole Train گفت:

      والهالا روی پی سی و نسل ۹ گرافیکش بی نظیره.گیرباکس از آنریل استفاده میکنه و آرکین هم فک میکنم آنریل انجین بود بجز بازی prey که از کرای انجین استفاده میکرد.گرافیک بازی های آرکین و گیرباکس مثه بوردرلندز ربطی به انجین نداره استایل گرافیکی بازی هاشون سل شید و فانتزی هستش که خیلی هم قشنگه.ولی گل سرسبد انجینای آشغال اسلیپ اسپیس هستش از نظر بصری واقعا زبالست.انجینای سگا و پلاتینیوم گیمز هم افتضاح هستن

      Moein MM2AshenMoReKaAMIR WAZOWSKIAlbertA,,shPaprikaSpider-ManTlou part 2 game of the centuryاتزیو آدیتوره
      • harvey bent گفت:

        به جز ۱ dishonored و‌ prey بقیه با void engine هستن که بر پایه ی id tech هست

        Moein MM2MoReKaAlbertLone wolfALIREZA0111Tlou part 2 game of the centuryETERNALMANMasuod Enayati
      • ALIREZA0111 گفت:

        والهالا رو ps5 بازی کردم و طبق گفته دیجیتال فاندری گزینه های گرافیکی والهالا روی ps5 رو حالت الترا قرار داره و بهتر از rtx 3060ti بازی رو اجرا میکرده
        با این وجود از نظر من جالب نبود مخصوصا از نظر فنی که فقط باگ و گلیچ
        گیر باکس از انریل انجین شخصی سازی شده استفاده میکنه و خب کاملا منسوخ شده این سبک گرافیک باید ارتقا بدن
        ارکین استایل گرافیکیش مشکل نداره من چنین حرفی نزدم منظورم فنی و بصری هست
        به عنوان مثال دث لوپ رو ps5 زمان عرضه ۳۰ فریم هم نمیدید 😐 در حالی که گرافیک بازی نسل هشتمی بود واقعا حتی بین نسلی هم نبود
        یا مثلا میذاشتی رو ری تری سینگ بازی کرش میکرد
        کاملا مشهوده انجین مشکل داشته و کلی صرف بهینه سازی کردن و اپدیت دادن تا درست شد
        اسلیپ اسپیس من هیلو اینفینیت رو بازی کردم رو پی سی خودم (rtx2070 ) مشکلی نداشتم نمیگم عالی بود فلان بود ولی در مقابل دستینی ۲ و هیلو ۵ که هم سبک و هم استایل محسوب میشن دوسش داشتم
        اصلااینجوری نبود که اذیتم کنه
        ولی موتور هایی که بالاتر اسم بردم واقعا ضدحال بود.. والهالا فقط محیط سبز و چمنیش خوب بود.. تپه هایی که پر از چمن بود همین.. بقیه نقاط بازی واقعا زشت بود باگ هاشو که نگم

        ehsan.a
        • درود
          ps5 بهتر از ۳۰۶۰ti والهالا رو اجرا میکنه؟؟

          والهالا رو ۲۰۸۰ و بعدا رو ۳۰۶۰ دوازده گیگ تست زدم، ۴ کی و تنظیمات الترا فریم ته رو میده..
          اون الترایی که برای pc هست هیچوقت با الترای کنسول مقایسه نکن.. aa و سوپررزولوشن و نورپردازیی که تو pc میشه تنظیم کرد تو هیچ جا نمیشه
          با
          تنظیمات ریشد ورژن ۵.۲ هم گرافیک هر بازیی رو میشه بهتر از قبلش کرد

          • ALIREZA0111 گفت:

            هیچ فرقی بین الترا pc و تنظیمات ps5 نیس
            طبق گفته دیجیتال فاندری ps5 بهتر از rtx 3060 ti بازی رو اجرا میکنه و فریم بهتر و ثبت تری میده میتونی ویدیو رو توی یوتیوب ببینی

            Moein MM2
            • درود
              من خودم pc و ps5 دارم..

              بازی والهالا رو روی پی اس فایو نداشتم و بعد از اینکه برادرم درخواست کرد ازم خریدمش.. هر بازیی رو که برای پی اس فایو خریدم وقتیکه رو پی سی بازیش کردم خیلی بهتر بود روی پی سی..

              مثلا گاد آف وار
              سایبر پانک
              دث لوپ
              الدن رینگ
              فاینال فانتازی ۷
              دیینگ لایت ۲
              و و و
              والهالا روی pc بهتره
              چرا که اگه بخوام سوپر رزولوشن رو فعال کنم چنان شفافیتی پیدا میکنه که کنسولها نمیتونن بهش برسن..
              بازی کنسولها اگه تنظیمات الترا رو هم در نظر نگیریم یا با رزولوشن استاندارد بازیها رو اجرا میکنن یا با رندر پایین تر توسط تکنولوژی های فدیلیتی اف ایکس و غیره
              ولی روی پی سی اگه ۴ کی رو بذاریم با رزولوشن اسکال ۲ برابر کیفیت میده و دقیقا دو برابر فشار به کارت گرافیک میاره

              کارت گرافیک ۳۰۶۰ من بعضی بازیها رو مثل سایبر پانک اگه بخوام تنظیمات رو بذارم روی آخرین(آخرین منظورم خیلی بالاتر از الترا است.. یعنی آخرین چیزی که موتور بازی میتونه بکشه) فریم بازیم میاد زیر ۱۵ فریم!

              در این کیفیت رو حتی ۳۰۹۰ هم زیر ۶۰ فریم میده.. ps5 با چنین تنظیماتی ۱۰ فریم هم نمیده

              من همیشه کنسول های سونی را با پی سی میخریدم..

              تو کمتر بازیی کنسول به پی سی نزدیک میشه

              البته والهالا رو نمیدونم.. ولی هیچوقت به یوتیوب اعتماد نکن!

              تو یوتیوب بزن رایزن ۵۸۰۰xt vs intel 2100f
              این دو تا سی پیو قدرتشون قابل مقایسه که نیست هییچ، تو یوتیوب مقایسش که میکنه هیچ بعد میاد میگه ۲۱۰۰ فریم بالاتری تو بازیها و ۳d mark و… داده

              خودت برو ببین..
              این فقط یه فیلم فیک از میلیونها فیلمشه..

              قیمت ۵۸۰۰ نزدیک ۹ تومنه و قیمت ۲۱۰۰ زیر ۳ تومنه میان با وقاحت مقایسش میکنن و بعد میگن ۲۱۰۰f قویتره

              فقط میخواستم بهت بگم تا از نزدیک ندیدی باور نکن
              اگه تنظیمات استاندارد باشه

              • البته والهالا رو نمیدونم =
                البته والهالا رو نمیدونم چقدر و چند درصد بهتره

              • ALIREZA0111 گفت:

                عزیزم من اصلا نگفتم قراره بازی ها رو ps5 الترا اجرا شن
                بحث سره والهالاس که به گفته دیجیتال فاندری کاملا مشابه rtx 3060ti اجرا میکنه با تنظمیات گرافیکی یکسان
                این بازی هایی هم که اسم بردی هیچکدوم اپدیت گرافیکی ندادن برای ps5
                صرفا رزولشن و فریم رو بردن بالا
                من اصلا کاری به بقیه بازیا ندارم متوجه نمیشم سره چی بحث میکنی و بحث رو به بیراهه کشیدی
                لطفا ویدیو دیجیتال فاندری رو ببین بعد بیا درموردش حرف میزنیم
                دیگه همه مهندس معماری شدن از دیجیتال فاندری بهتر میفهمن
                اینکه ویدیوهای یوتیوب رو با دیجیتال فاندری مقایسه میکنی گویای همه چیزه

                • درود
                  داداش نیازی نیست از گفته ی من مضطرب بشی و انکارم کنی..

                  من دیجیتال فاندری رو قبول دارم..
                  ولی یوتیوب هر کس و ناکسی توش دست میبره..

                  شاید این والهالاییکه من با نسخه ی کنسولی مقایسه کردم آپدیتهاش با نسخه ای که فاندری مقایسه کرده متفاوت بوده

                  شاید تنظیمات سوپر رزولوشن رو بعدا آوردن

                  من آخرین با آخرین آپدیتهاش مقایسه کردم

                  نه نسخه ی اولیه..

                  بازیهای پی سی رو هم تا بالاترین آپدیت برای بازی مورد نظرم نیاد اصلا باهاش بازی نمیکنم..

                  اونقدر بازی آرشیو کردم که حداقل یک سال برای هر بازی بعد از انتشارش وقت دارم که بازیشون کنم..

                • حرف منو نفهمیدی برادر

                  من اصلا یوتیوب رو با فاندری مقایسه نکردم!

                  خلاصش گفتم چون خودم تست زدم و دیدم پی سی بهتره ویدیو های یوتیوب رو قبول ندارم..

                  همین

            • ۳۰۶۰ ti تا ۱۶.۲ ترافلاپس قدرتشه..
              کارب به قدرت ۳۰۶۰ یا ۳۰۶۰ هم ندارم

              ولی تنظیمات بازیها روی پیسی یعنی آخرین و بالاترین چیزی که اون موتور قادره رو بازی مورد نظر اعمال کنه..

              کنسولها بدیل قدرت محدودشون هیچوقت تنظیمات pc رو براش نمیسازن
              بهمین دلیله که تنظیمات گرافیکی توی کنسولها محدود به رزولوشن و نرخ فریم و بعضا ریتریسینگ هستن

              • ALIREZA0111 گفت:

                ترافلاپس یه چیز خیلی بیهودس
                خیلی وقتی با چنین معیاری مقایسه نمیکنن
                معماری ps5 بر حسب amd هست نه انویدیا
                rx 6600xt فقط ۱۰ ترافلاپس قدرت داره ولی rtx 3060 نزدیک به ۱۳ ترافلاپس
                ولی قدرت rx 6600xt بیشتره و بازی هارو بهتر اجرا میکنه
                نمونه دیگه rx6900xt که ۲۴ ترافلاپس قدرت داره ولی rtx 3090 حدود ۳۵
                پس طبق حرف شما rx 6900xt باید نصف رقیبش خروجی بده درحالی که اینجوری نیس و اتفاقا برعکس ۶۹۰۰ تو اکثره بازی ها فریم بهتری میده و برخی بازی ها فریم کمتر
                مقایسه غلط بین دو سخت افزار متفاوت با معماری متفاوت
                طبق حرف دیجیتال فاندری ps5 دقیقا مشابه rtx 3060 با همون تنظمیات گرافیکی ارجا میکنه نه بالاتر نه پایین تر یعنی اخرین درجه گرافیکی
                نمیفهمم حتی زحمت نمیدین برین ویدیو رو ببینید شاید از دیجیتال فاندری بهتر میدونید
                کنسولها تنظیمات pc رو ندارن چون یه سخت افزار بسته هستن و سعید ارن بهترین خروجی رو در بصرفه ترین حالت بدن در حالی که روی pc بر حسب قدرت خامه و شاهد بهینه سازی بده خیلی از بازی ها هستیم
                در ضمن بازم میگم انویدیا صرفا داره روی ترافلاپس تبلیغات انجام میده در حالی که این یه معیار غلطه چون سعی در گول زده مخاطب داره
                میتونید مقایسه کارت گرافیک های رقیب رو ببینید با وجود ترافلاپس کمتر خروجی بهتری میدن
                تعجب میکنم حتی حاضر نشدین برین ویدیو دیجیتال فاندری رو ببینید و از خودتون فکت صادر میکنید و دو سخت افزار با معماری متفاوت رو مقایسه میکنید
                کسی قرار نیس از ps5 رندر گیری کنه ..قراره یه تجربه گیمینگ بهمون میده که عملا ترافلاپس هیچ محسوب میشه
                بازم تکرار میکنم طبق گفته دیجیتال فاندری تنظیمات گرافیکی ps5 و rtx 3060ti یکسان بودن و ps5 تجربه بهتری در فریم ریت داد با وجود اینکه رزولوشن و تنظمیات گرافیکی یکسان بودن

                • بله عالی.. کاملا درسته
                  (نمیدونستم)
                  ۶۶۰۰ با اینکه ترافلاپس کمتری داره ولی قویتره.. اما حافظش کمتره

                  ۶۹۰۰xt تو بعضی بازیها بهتره ولی تو بیشتر بازیها بدتر.. البته نسبت به قیمتش یچیز دیگست

                  ولی بحث من دیجیتال فاندری نیست.. و نیست

                  میگم گرافیک بازیها تو پی سی بهتره.. همین

                  و متاسفانه شما ۳۰۶۰ti که بازیها رو با گرافیک خیلی بهتری نسبت به ps5 میاره مقایسه میکنی..
                  ps5 والهالا رو بهتر میاره باشه
                  ولی اگه ریشید بزنی دیگه به pc نمیرسه

                  مقایسه ی پی سی با ps5 اشتباست

                  ps5 نسبت به قیمت بهترینه

                  pc بهترین کیفیته ولی گرونه

      • بله دوست عزیز
        Anvil engine از لحاظ گرافیک مخصوصا نسخه والهالا بسیار عالی هستش اما متاسفانه هنوز ایرادات فنی آزاردهنده خودشو داره
        (باگ هایی ک تو کل فرانچایز AC وجود دارن و هنوز رفع نشدن!)

        Sami 227
    • AmirAgha گفت:

      جدیدا فراست بایت رو آپدیت کردن
      باید ببینیم نسخه جدید چه می‌کنه
      البته تقصیرea هم هست
      میاد از یه موتوری که هیچ ربطی به فوتبال نداره توی فیفا استفاده می‌کنه وگرنه خیییلی موتور توانمندیه

      Moein MM2MoReKaTlou part 2 game of the century
    • A,,sh گفت:

      والهالا گرافیک خوبی داره اتفاقا

      Moein MM2AshenMoReKaSami 227
    • Mahdi Sam گفت:

      اسم موتورش anvil engine 2 هست فک کنم و منسوخ نیست گرافیکش عالیه مخصوصا با توجه به این که سازنده یوبی سافته و بازی هم اوپن ورلد وسیع

      Moein MM2AshenMoReKaAMIR WAZOWSKISami 227
      • ALIREZA0111 گفت:

        نه تورو خدا نگو عالیه
        شما گرافیک یونیتی.. سیندیکیت.. بلک فلگ به نسبت زمان خودش ببین
        اصلا یه چیز عجیبی بودن مخصوصا یونیتی که واقعا عجیب بود گرافیکش (از نظر فنی میدونم داغون بود و بازی هم به همین خاطر کوبیده شد)
        ولی اوریجینز تا والهالا واقعا موتورشون بد بوده.. به عنوان مثال هورایزن و اوریجینز اگه اشتباه نکنم تو یه سال اومدن.. ولی گرافیک شون زمان تا اسمون فرق داشت اونم با وجود اینکه هورایزن خیلی از همه نظر بهتر بود چه داستانی چه گیم پلی.. اینطور نیس بگیم برای اوریجینز از گرافیک زدن به داستان و بخش های دیگه رسیدگی کردن
        انصافا اوریجینز رو بزار کنار یونیتی با اینکه سه سال یونیتی زودتر اومد گرافیک بهتری داره 😐

        Sami 227RyderAshen
  • Alan Wake گفت:

    فراستبایت چرا داخل لیست نیست؟
    بری مصاحبه های توسعه دهنده های Ea رو بخونی میبینی همشون سر بازی ساختن با این انجین به مشکل خوردن

    راجب اسلیپ اسپیس انجین ۵۰۰ میلیون دلاری ۳۴۳ همین رو بگم که طبق گزارش جیسون شرایر تو اواسط توسعه به قدری این انجین بد بوده که میخواستن به آنریل انجین سویچ کنن

    انجین ریج هم بخاطر تکسچراش خیلی ضعیفه

    Moein MM2گیمری عادیhalker
    • ALFAR3D گفت:

      ،راس بایت خودش هیچ مشکلی نداره واسه یه سبک ساخته شده اونم شوتر هست واسه بقیه سبکا مشکل ساز بوده
      اسلیپ اسپیس هم ۵۰۰ میلیون دلار هزینش نشده کل بازی با موتور انقدر هزینش شده و اون قضیه انریل هم مال قبل از توسعه ایلیپ اسپیس بود که قرار بود بازی رو اون ساخته بشه

      Ryder
  • Ryder گفت:

    جناب رنجبر با احترام مقاله شرایر در رابطه با هیلو اینفینیت میتونست برای این مطلب مفیدتر باشه
    The engine used to build Halo was one that 343 had based (largely) on old code from Bungie. Parts of the engine, a set of tools called Faber, became infamous at the studio for being buggy and difficult to use
    چیزی که شرایر به نقل از کارمندای ۳۴۳میگه اینه که اسلیپ اسپیس واقعی هنوز چیزی باهاش ساخته نشده و انتظار میره برای هیلوی بعدی آماده بشه
    در ضمن خسته نباشید

    Moein MM2کارمند خستهMoReKaHadesکاکاسنگیایمان غلامی مهرآبادیTlou part 2 game of the century
    • پس حکم تاییدی بر دروغ گفتن این شرکته

      Moein MM2DARKSIRENSquatlatexMoReKaHadesگیمری عادیکاکاسنگیAlbertdeathwingsMahyarMsmmore
    • ALIREZA0111 گفت:

      فکر کنم با این حرف تون بدتر شد
      اگه حرف تون درست باشه یعنی هنوز با این موتور چیزی ساخته نشده باشه یه جورایی خیلی خیلی موضوع وحشتناک و بدیه
      فکر نکنم منظور شرایر این باشه…. نمیدونم
      اخه کل بازی از زمان معرفی تا زمان عرضه حول محور و تبلیغات این موتور میچرخید .. یعنی دروغی بزرگتر از این نیس.. دروغ چه عرض کنم یه جورایی سوپر دروغ محسوب میشه اگه حرف تون درست باشه
      چند سال مردمو گول بزنی و خب چرا بگم اخه
      فکر نکنم منظورش این باشه با این موتور هیلو ساخته نشده
      شاید اونا نتونستن خروجی خوبی بگیرن

      Moein MM2Squatlatexجیم
      • Ryder گفت:

        من چندین بار لینک مقاله رو فرستادم ولی تایید نشد
        اینا وسط ساخت دیدن برا تکمیل انجین به زمان بیشتری نیاز دارن برا همین که به موقع حاضرش کنن مجبور شدن از Toolهای انجین قبلیشون برا تکمیل پروژه استفاده کنن نه اینکه کلا از اسلیپ اسپیس هیچ استفاده‌ای نکردن
        حالا هر چی میخوای اسمشو بذار دورغ یا…

        Moein MM2ALIREZA0111
  • هیلو از لحاظ فنی و گرافیکی و مکانیک و پشتیبانی بدترین هیلویی بود که دیدم

    سرهنگ بازنشته تو ردفالکارمند خستهDARKSIRENh00manجیمMoReKaHadesکاکاسنگیhalkerامیر حسینmore
  • Sami 227 گفت:

    سلام به آقای رنجبر عزیز موتور slipspace رو میشه به عنوان یه موتور نو پاه نام گذاری کرد تا منسوخ شده که بنظرم اگه خوب بتونن ارتقاعش بدن میتونه خروجی های فوق‌العاده ای بده
    پیروز و سرفراز باشید

    Moein MM2saman_mmnجیمMoReKaRebel2292halkerامیرحسین رنجبرBahramTlou part 2 game of the centurySoosmar (بازنشسته)more
  • Albert گفت:

    به جزء Snowdrop و REDengine با بقیشون موافقم

    Moein MM2DARKSIRENجیمMoReKahalker...Eternal...samanBahramMr.jalilpourTlou part 2 game of the centurymore
  • UK گفت:

    با رد انجین مخالفم همین الان به جزییات سایبرپانک و ویچر ۳ نگاه کنی از خیلی از RPG زمان خودش جلوتره و یکی از دلیل بهینه بد سایبرپانک همون عجول بودن استودیو بود مگرنه همین الان پچ ۱.۵ رو کنسول ps4 pro و کنسول های نسل نهمی پلی بدین شاهد هیچ گونه فریز نیستی ( فقط پچ ۱.۵ رو کنسول ps4 pro افت فریم کمی داره ولی بازم از جذابیتش هیچی کم نمیشه)

    Masuod EnayatiMr.jalilpour
  • Sorosh گفت:

    کاش بتزدا واسه الدر اسکرولز بعدی یه موتور دیگه از صفر بسازه
    گرچه موتور کریشن خیلی هم بد نیست و تو استارفیلد هم دیدیم که واقعا خیلی خوب شده بود . جز مشکلات ریز فنی و افت فریم فکر نکنم ایراد خیلی جدی ای داشته باشه
    ولی خب کاش یه موتور جدید اساسی بسازن واسه Elder scrolls VI

    Masuod Enayatiکارمند خسته
    • نه شما نه آقای رنجبر عزیز که حس میکنم از نا آگاهی بسیار رنج میبرن
      قابلیت های کریشن انجین رو نمیدونید و دلیل ساخت و نگهه داشتنش هم نمیدونید :))
      کریشن انجین تنها انجین بازی سازی هست که میشه باهاش همچین دنیا های پویا با اتفاقات تصادفی عظیم و ارتباطشون به هم رو ساخت تنها انجینی که توش همه موارد از فیزیک برخوردار میشن همین انجین هست !
      هیچ اطلاعاتی بجز چنتا دروغ از نسخه بعدی این انجین نداریم و معمولا بازی که ۱ سال تا اومدنش مونده رو کسی قضاوت نمیکنه بجز آقای رنجبر و همین فن بوی های سایت
      slipspace هم که خودشون اعلام کردن هنوز صد در صد نشده و نمیشه اوردش تویه لیستی با سر تیتر منسوخ شده وقتی نویسنده سایت اواسط متنش یادش میره تیتر چی زده انتظاری ازش نمیره معمولا چیزی که در دست توسعه هست منسوخ حساب نمیشه !
      به نظرم دفعه بعد راجب انجینی که بجز افراد درون استدیو ازش آگاهی ندارن و نهایتا چارتا اینسایدر تو توییتر و فورچن میان یه دو جمله ای راجبش مینویسن قضاوت نکنیم حالا قضاوت هم کردیم بگیم حدس و گمانه فکت نکنیم

      بدرود دیگه جو سایت خیلی بد و سمی شدهRyder
      • Sorosh گفت:

        من نگفتم کریشن بده .
        واقعا موافقم که هیچ انجینی قابلیت های کریشن رو نداره . مثل همین فیزیکی که بهش اشاره کردین .
        موافقم که نمیشه کریشن دو رو قضاوت کرد باید دید استارفیلد چی از آب در میاد . اگه مشکلاتش رفع شده باشه که عالیه . ولی اگه هنوز مشکلات همیشگی رو داشته باشه به نظرم بهتره واسه بازی بعدی انجین رو بکوبن از اول بسازن . زمان بره ولی ارزش داره

  • بنظر من همه‌ی موتورهای بازیسازی معایب و مشکلات خودشون دارن ولی اگه بیشتر روی بازی هاشون کار کنن و عجله ایی یه بازی عرضه نکنن دچار چنین مشکلاتی نمیشدن روز عرضه

    Masuod Enayati
  • Kuros گفت:

    “طولی نکشید که متوجه شدیم آن دمو، دروغی بیش نبود”…

    Ashen
  • Reza گفت:

    بهترین انجین های دنیای گیم رو بدون شک راکستار و ناتی داگ دارن.

    ehsan.aMasuod EnayatiAshenred-eyed Banished KnightSquatlatex
  • Vito Scaletta گفت:

    فقط Unreal Engine من با UE4 یکم کار کردم خیلی خفنه الان با این پیشرفت هایی که UE5 داشته باید بیشتر شرکتا برن سمتش

موتورهای گرافیکی منسوخ شده در صنعت گیم - گیمفا
موتورهای گرافیکی منسوخ شده در صنعت گیم - گیمفا