مهاجرت به آلمان - گیمفا
مهاجرت به آلمان - گیمفا
مهاجرت به آلمان - گیمفا
مهاجرت به آلمان - گیمفا

مهاجرت به آلمان

پست گیمفا
۱۱:۰۰ ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
مهاجرت به آلمان - گیمفا

آلمان به عنوان پنجمین کشور مطلوب برای مهاجرت در نظر گرفته شده است. این مطلوبیت به دلیل عملکرد خوب اقتصادی، سیستم آموزشی و فرصت‌های شغلی کشور آلمان است. مردم از سراسر جهان می‌خواهند فرصتی برای مهاجرت به آلمان داشته باشند. در این مقاله به ارائه اطلاعات مفیدی در زمینه نحوه مهاجرت به آلمان از جمله مهاجرت تحصیلی و مهاجرت کاری به آلمان خواهیم پرداخت.

راه‌های مهاجرت به آلمان

برای مهاجرت به آلمان به دلایل معتبری نیاز دارید. راه‌های مختلفی برای مهاجرت اتباع خارجی به آلمان وجود دارد که دلایل زیر را در بر می‌گیرد که در ادامه بیشتر توضیح داده خواهد شد.

مهاجرت کاری به آلمانGerman immigration for employment
مهاجرت تحصیلی به آلمانGerman immigration for education
مهاجرت به آلمان برای کارآفرینیGerman immigration for entrepreneurs
مهاجرت به آلمان برای پیوستن به خانوادهGerman immigration for family reunions
مجوز اقامت آلمان برای مهاجرتGerman immigration residence permits

شرایط عمومی مهاجرت به آلمان چیست؟

اگرچه راه‌های زیادی برای مهاجرت به آلمان وجود دارد و هر کدام شرایط خاصی دارند، اما همچنان شباهت‌هایی بین آن‌ها وجود دارد. برای واجد شرایط بودن برای مهاجرت به آلمان، باید شرایط زیر را داشته باشید :

اثبات تمکن مالی

هر هدف مهاجرتی یک آستانه مالی دارد که متقاضیان باید آن را برآورده کنند، متقاضیان باید ثابت کنند که می‌توانند خود را در آلمان تامین مالی کنند و هزینه‌های زندگی در آلمان را برای خود و همراهان (در صورت وجود) پوشش دهند. حتی اگر می‌خواهید به آلمان مهاجرت کاری داشته باشید، باید بودجه اولیه برای تامین هزینه‌های خود را داشته باشید تا زمانی که حقوق خود را دریافت کنید.

داشتن بیمه سلامت یا بیمه درمانی

بدون پوشش بیمه درمانی مناسب نمی‌توانید به آلمان مهاجرت کنید. بهتر است که بیمه درمانی آلمانی دریافت کنید.

داشتن حداقل تسلط اولیه به زبان آلمانی

برای اینکه بتوانید در آلمان زندگی کنید، باید زبان آلمانی بدانید. چارچوب مرجع مشترک اروپایی برای زبان‌ها دارای سه سطح مهارت زبان A، B و C است. هر یک دارای دو بخش است. مهارت زبان به A1/A2 ( مهارت پایه زبان)، B1/B2 (مسلط به زبان) و C1/C2 (مهارت‌های زبانی پیشرفته) تقسیم می‌شود. برای مهاجرت به آلمان باید در امتحانات شرکت کرده و در سطح A1 یا B1 قبول شوید. اگر می‌خواهید اقامت دائم بگیرید، به مهارت بالاتری در سطح C1 یا C2 نیاز دارید.

گرفتن ویزای آلمان

ایرانیان قبل از ورود به آلمان ملزم به درخواست و دریافت ویزا هستند. توجه داشته باشید برای صدور ویزا نیز شرایط خاصی وجود دارد که متقاضی بایستی تمام آن‌ها را برآورده نماید.

انواع ویزای آلمان

انواع ویزا‌هایی که کشور آلمان صادر می‌کند، در جدول زیر دسته بندی شده‌اند.

ویزای تجاریBusiness Visa
ویزا برای تحصیل در آلمانVisas to Study in Germany
ویزای جستجوی کارJob Seeker Visa
ویزای کار (استخدام)Working (Employment) Visa
ویزای پژوهشگر و دانشمند مهمانGuest Scientist Visa
ویزای آموزشی / کارآموزیTraining/Internship Visa
ویزای اتحاد خانواده برای پیوستن به یکی از بستگان یا شریک زندگیFamily Reunion Visa to Join a Relative or Partner

برای مشاوره تخصصی در مورد تمام ویزاهای آلمان و مدیریت حرفه‌ای درخواست خود، همکاری با متخصصان و مشاوران در موسسه مهاجرتی صبا را به خاطر داشته باشید. این موسسه مهاجرتی مشاوره‌های تخصصی در مورد تمام موارد مربوط به ویزای آلمان، قانون مهاجرت و مجوزهای اقامت آلمان ارائه می‌دهد.

مهاجرت به آلمان - گیمفا

مهاجرت کاری به آلمان

آلمان کمبود نیروی کار ماهر و افراد بسیار ماهر را گزارش کرده است. کشور آلمان پیوسته به دنبال مهندسان، متخصصان فناوری اطلاعات، کارکنان پزشکی و سایر متخصصان واجد شرایط هستند. به منظور تشویق چنین افرادی برای مهاجرت به آلمان، مقامات مهاجرت خارجی شرایط سختگیرانه برای رفتن به آلمان و کار در این کشور را بهبود بخشیده‌اند و تا حدودی آسان گشته است. بنابراین یکی از محبوب‌ترین راه‌های مهاجرت به آلمان، یافتن کار در این کشور است.

مراحل مهاجرت کاری به آلمان به شرح زیر است :

  • یافتن شغل (job seeking) در آلمان که اتباع خارجی را می پذیرد.
  • اقدام جهت دریافت ویزای کار آلمان (Germany Working Visa)
  • مهاجرت به آلمان و دریافت مجوز اقامت کاری (working residence permit)

به عنوان یک نیروی کار در آلمان تا زمانی که اجازه اقامت شما اعتبار داشته باشد، فرصت کار خواهید داشت. اگر کارفرمای شما می‌خواهد رابطه کاری شما را حتی پس از نزدیک شدن به انقضای مجوز کار ادامه دهد، می‌توانید برای تمدید اجازه اقامت خود درخواست دهید. همچنین می‌توانید برای اقامت دائم اقدام کنید.

مهاجرت تحصیلی به آلمان

بهتر است بدانید که آلمان آموزش رایگان ارائه می دهد. برخلاف کشورهایی مانند آمریکا که هزینه‌های تحصیلی بسیار بالایی دارند، دانشگاه‌های آلمان یا هزینه‌های بسیار پایینی دارند یا اصلا هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند. به همین دلیل آلمان یک مقصد مهاجرت تحصیلی محبوب است.

اگر ویزای تحصیلی خود را برای آلمان دریافت کنید و مدرک تحصیلی خود را نیز با موفقیت دریافت کنید، می‌توانید برای مدت محدودی در آلمان بمانید و به دنبال کار بگردید. اگر فارغ التحصیلان از دانشگاه‌های آلمان بتوانند در این مدت شغل پیدا کنید، اجازه خواهند داشت در آلمان اقامت داشته باشند. گزارش‌ها حاکی از آن است که تا ۵۴ درصد از فارغ التحصیلان بین المللی آلمان، توانسته‌اند در این کشور شغل پیدا کرده و اقامت کنند.

مهاجرت به آلمان از طریق کارآفرینی

کارآفرینان و سرمایه گذارانی که در آلمان فرصت‌های اقتصادی ایجاد می‌کنند، اجازه مهاجرت به آلمان را دارند. با این حال آستانه خاصی از سرمایه گذاری وجود دارد که باید انجام گردد. در حال حاضر برای اخذ اقامت آلمان از طریق کارآفرینی، مبلغی معادل ۲۵۰۰۰۰ یورو نیاز است. همچنین باید ویزای خوداشتغالی دریافت کنید که در دسته ویزای کار آلمان قرار می‌گیرد. برای دریافت ویزا باید موارد زیر را اثبات کنید :

  • سرمایه لازم برای سرمایه گذاری را دارید.
  • سرمایه گذاری شما به نفع اقتصاد آلمان خواهد بود.
  • زمینه سرمایه گذاری شما در کشور آلمان مورد تقاضا باشد.

موسسه مهاجرتی صبا

موسسه مهاجرتی صبا با ارائه مشاوره‌های تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه مهاجرت تحصیلی به آلمان، مهاجرت کاری به آلمان، شرایط دریافت ویزای کشور آلمان، راه‌های قانونی برای اخذ اقامت آلمان و بسیاری از موارد دیگر خواهد بود. این موسسه مهاجرتی با دانش و تخصصی که در زمینه قوانین مهاجرتی دارد و نیز ارائه خدمات متنوع و داشتن یک تیم پشتیبانی قوی در تلاش است تا مسیر مهاجرت را برای شما هموار‌تر نماید. همچنین شما می‌توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان با موسسه مهاجرتی صبا در ارتباط باشید. 

Moein MM2y=-f(x)+x²+Tan(x)=g(x)+3 Fallout FANmeysambh00manSpider-Man

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مهاجرت به آلمان - گیمفا
مهاجرت به آلمان - گیمفا
مهاجرت به آلمان - گیمفا
مهاجرت به آلمان - گیمفا
مهاجرت به آلمان - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

مهاجرت به آلمان - گیمفا
مهاجرت به آلمان - گیمفا