انتظار برای هیچ | بازی های بزرگی که در E3 2013 هم از آنها خبری نشد | گیمفا
انتظار برای هیچ | بازی های بزرگی که در E3 2013 هم از آنها خبری نشد | گیمفا
انتظار برای هیچ | بازی های بزرگی که در E3 2013 هم از آنها خبری نشد | گیمفا
انتظار برای هیچ | بازی های بزرگی که در E3 2013 هم از آنها خبری نشد | گیمفا

انتظار برای هیچ | غایبان بزرگ فستیوال E3 2013

بهزاد شعبانی
۰۳:۴۶ ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
انتظار برای هیچ | بازی های بزرگی که در E3 2013 هم از آنها خبری نشد | گیمفا

شاید بتوان مراسم E3 را بزرگترین واقعه ی مرتبط با صنعت گیم دانست که به صورت سالانه شاهد آن هستیم. در این مراسم کمپانی های بازی سازی و شرکت های مرتبط با تکنولوژی های سخت افزاری همواره محصولات جدیدشان را به معرض نمایش می گذارند اما در این بین از برخی عناوین مورد انتظار که در سکوت خبری به سر می برند انتظار می رود تا در این مراسم دل هواداران را شاد کنند اما بسیاری از مواقع این سکوت ها همچنان ادامه می یابد.

 

در این مقاله سعی شده تا با نامدار ترین عناوینی (که جزئیاتشان در هاله ای از ابهام هست و حتی از صحت ساخت یا عدم ساخت آن ها مطلع نیستیم) که انتظار می رفت تا در E3 امسال به تمام شایعات خاتمه دهند، پردازش گردد.

Rainbow Six Patriots

سازنده و ناشر: Ubisoft

سبک: Shooter Tactical

soldiers guns rainbow six patriots 1600x1200 wallpaper wallpaper 2560x1600 wwwwall321com 660x370

بدون شک سری بازی های RainbowSix یکی از بهترین بازی های تاکتیکال است. دو سال پیش سمت جدید این بازی معرفی شد اما پیش از E3 2013 بود که شایعات تعلیق ساخت آن قوت گرفت. به هر حال تنها یک جمله طی این مراسم، توضیحات در مورد این بازی را تشریح کرد؛ آن هم کند بودن روند ساخت بازی و انتقال این عنوان به نسل بعد بود.

به هر حال امیدواریم هر چه سریع تر به پیشواز یک تاکتیکال با ابهت برویم.

Shadow of the Eternals

سازنده: Precursor Games

سبک: Survival Horror

game news image 2013 2620730dbb26bde34fa6ec43292589c4

حق دارید اگر نام این بازی برای تان چندان آشنا نباشد چرا که مقصر خود این بازی است که قسمت اولش در انحصار کنسول Gamecube بود و دست بسیاری را از تجربه ی این شاهکار کوتاه ساخت. قسمت اول (که البته آخرین قسمت این بازی هم هست) در سال ۲۰۰۲ منتشر شد و با کسب متای ۹۲ یک شاهکار تمام عیار لقب گرفت. چند ماه پیش قسمت بعدی Eternal معرفی شد و خوشبختانه همچون قسمت قبل Denis Dyack کارگردان و طراح این بازی می باشد. از جالب توجه ترین نکات این بازی، ساخت آن با موتور گرافیکی قدرتمند Cry Engine 3 است. وعده داده شده تا این بازی برای Wii U / PC منتشر شود.

Bulletstorm 2

سازنده: People Can Fly

ناشر: EA

سبک: FPS

bulletstorm 660x350

سال ۲۰۱۱ بسیاری از تولد یک old school واقعی خوشحال شدند. این بازی که توسط خالق سری بازی های Gears of War یعنی کلیف بلسزینسکی طراحی شده بود، از فروش قابل قبولی بهره مند نشد. چند روز قبل از اغاز E3 2012 و معرفی GeoW: Judgement استودیو لهستانی PCF از توقف ساخت قسمت دوم آن خبر داد. چند ماه پیش هم این استودیو طی بیانیه ای به شروع دوباره ی پروژه ی نیمه تمام خود با همکاری EA اذعان کرد.

به هر حال ما که بدمان نمی آید باری دیگر با زبان صریح و شخصیت احمق گریسون هانت ملاقات کنیم.

The Walking Dead Season Two

سازنده و ناشر: Telltale Games

سبک: Graphic Adventure / RPG

the walking dead episode 2 4

وقتی بازی داستان محور The Walking Dead The Game سال گذشته طی پنج اپیزود برای پلتفرم های اصلی به صورت دانلودی عرضه شد، علیرغم خلاقیت های بسیاری کمتر کسی فکر می کرد که این بازی بتواند لقب بهترین بازی سال ۲۰۱۲ را به خود اختصاص دهد. استقبال خوش بازیباز ها و منتقدان باعث شد تا Telltale سریعا نسبت به تایید ساخت فصل دوم این بازی اقدام کند. فصل دوم The Walking Dead The Game تایید شد، اما هیچ تاریخ انتشاری از آن در دسترس نیست. حتی پلتفرم های آن هم مشخص نشده است. به نظر می رسد Telltale در حال حاضر بر روی عنوان The Wolf Among Us تمرکز دارد و حالا حالا ها قصد ندارد حرف از مردگان متحرک بزند.

 

Fortnite

سازنده و ناشر: Epic Games

سبک: Survival / Sandbox

fortnite webshot

Fortnite اولین بازی است که با موتور گرافیکی قدرتمند و جدید Unreal Engine 4 ساخته شود. این بازی با شعار جمله ی قبل و ضمن در انحصار PC قرار گرفتنش، خواهان بسیاری پیدا کرد اما تنها یک تریلر و چند اسکرین شات در زمستان دو سال پیش، تمام اخبار حول این بازی بود. به گفته سازنده ی موفق این بازی که ساخت سری Gears of War را در کارنامه ی درخشان خود دارد، Fortnite تماما بر پایه خلاقیت است. همچنان در انتظار این بازی خلاق هستیم!

 

 

Resident Evil Out Break The Oaks

سازنده و ناشر: CAPCOM

سبک: Survival Horror

resident evil outbreak tall oaks gamefacom

تنها چند روز پیش از آغاز E3 2013 با نشر یک باکس ارت در فضای مجازی منتظر بودیم تا اولین رزیدنت ایولی که مقرر است در انحصار PS Vita قرار گیرد معرفی شود اما هیچ خبری نشد. یک منبع لهستانی اطلاعات جالبی را راجع به این بازی منتشر کرد؛ به علاوه وعده داده بود تا در E3 امسال شاهد معرفی این بازی باشیم اما حال گمان زده می شود که آن اطلاعات منتشر شده هم همچون خبر معرفی این بازی در E3 2013 یک خبر کذب و شایعه ای بیش نبوده.

 

Zone of the Enders 3

سازنده: Kojima Production

ناشر: KONAMI

سبک: Beat’em Up /  Mecha / Shooter

160

دو قسمت اول این بازی در سال های دور برای PS2 منتشر شده بود و تحسین های بسیاری را برانگیخت. زمستان گذشته هم HD Collection این بازی برای پلتفرم های PS3 / X360 منتشر شد تا به گفته ی کوجیما قسمت سوم این بازی چندان بازی گنگی نباشد.

اولین خبر از سومین Zone of the Enders تابستان سال گذشته منتشر شد که آقای هیدئو کوجیما این بازی را اولین بازی معرفی کرد که ساختش با Fox Engine قدرتمند آغاز شده است. اما هم اکنون دو عنوان Metal Gear Solid V: TPP و PES 14 اولین عناوینی هستند که بازیباز ها را قادر به چشیدن طعم Fox Engine  می کند.

حال نکته ی جالب توجه آن است که ایا ZoTE بعدی تا این حد وسعت دارد که علیرغم شروع ساختش پیش از MGS V هنوز معرفی نشده یا این که این بازی مورد بی توجهی کوجیما و دستیارانش قرار گرفته؟

The Sims 4

سازنده و ناشر: EA

سبک: شبیه ساز اجتماعی

the sims 4

شاید بنا بر بسیاری از دلایل این بازی نزد خیلی ها منفور باشد، اما سری بازی های Sims در سبک شبیه ساز اجتماعی هم اکنون یک IP بی رقیب است و طرفداران خاص خودش را دارد. چند هفته قبل از شروع E3 2013 شرکت الکترونیک ارتز رسما تایید کرد که The Sims 4 را خواهند ساخت. از طرفی وعده چند سورپرایز را در E3 داده بود اما متاسفانه از این بازی هم در E3 2013 هیچ خبری نشد!

Sniper Elite 3

سازنده: Rebellion Developments

ناشر: Rebellion Developments / 505 Games

سبک: TPS / Stealth

sniper elite iii final 25014nphd

هر چند قسمت های قبلی این عنوان از نقد های مثبت چندانی بهره مند نشدند، اما از نظر فروش سری بازی های Sniper Elite یک عنوان موفق تلقی می شود. به علاوه تم جنگ جهانی دوم پیاده شده در این بازی باعث شده بسیاری از بازیبازان علاقه مند به این سبک نظرشان رو به اسنایپر الیت جلب شود. هر چند قسمت دوم این بازی که در سال ۲۰۱۱ عرضه شد به متای ۷۰ بسنده کرد، اما خلاقیت های مثبت این بازی از چشم منتقدان دور نماند تا جایی که به گفته IGN، این سری از پتانسیلی بالایی برخوردار است که می تواند به یک شوتر بی رقیب بدل شود.

 

Next Prince of Persia

سازنده: Climax

ناشر: Ubisoft

سبک: Hack and Slash / Platformer

prince of persia 2013 3

توضیحات در مورد شاهزاده ایرانی بسیار است. تابستان گذشته دو اسکرین شات منتشر شد که با حال و هوای کویری اش، ندای یک Prince of Persia را می داد اما یوبی سافت سریعا این موضوع را تکذیب کرد. فروردین امسال استودیو Climax که ساخت دو Sillent Hill را در کارنامه ی خود دارد چند تصویر منتشر کرده که شک بسیاری را به مرحله اطمینان رساند که PoP بعدی در حال ساخت است هر چند یوبی سافت رسما اعلام کرد که این IP نیاز به استراحت دارد.

شما می توانید این تصاویر را از این جا مشاهده نمایید.

 

Doom 4

سازنده: id Software

ناشر: Bethesda Softworks

سبک: TPS / Survival

doom or quake can be being developed for the xbox and ps ver 2

نام Doom برای گیمر های قدیمی، پیش از یک اکشن خوش ساخت و بازی نسبتا ترسناک، نماد گرافیک خارق العاده است. خارق العاده به معنای واقعی کلمه. قسمت سوم این بازی که آخرین قسمت آن بود که مفتخر به تجربه اش شدیم در سال ۲۰۰۵ منتشر شد و به لطف موتور گرافیکی id Tech 4 گرافیکی فراتر از تصور ها را عرضه کرد. Doom 3 BFG Edition سه قسمت اصلی این IP را HD کرد و پاییز گذشته برای هر سه پلتفرم اصلی عرضه کرد تا با حضور ذهن نسبت به خط داستانی این بازی قدیمی، به سراغ Doom 4 برویم. Doom 4 که با id Tech 5 ساخته می شود وعده گرافیکی فوق العاده و اکشنی دلچسب را داده. این بازی که تنها پلتفرم مشخص شده اش PC می باشد، هنوز نتوانسته بین کنسول های نسل هفت و هشت، یکی را انتخاب کند. چند ماهی هست که هیچ خبری از این بازی مورد انتظار نیست. فقط امیداوریم تا هرچه سریع تر با موجودات جهش یافته ی Doom ملاقاتی دوباره داشته باشیم.

 

Homefront 2

سازنده و ناشر: Crytek

سبک: FPS

homefront by cokesau d39a8lc 650x400اولین قسمت Homefront که در سال ۲۰۱۱ عرضه شد، چندان بازی موفقی نبود و وعده های THQ مبنی بر ورود این بازی به میدان نبرد Call of Duty ها و Battlefield ها را توخالی کرد. این بازی بر روی خلق صحنه های سینماتیک و داستان و شخصیت پردازی عمیق تمرکز بسیاری کرد که البته در این زمینه چندان هم نا موفق نبود. قسمت اول این بازی توسط Kaos Games با بهره گیری از آنریل انجین ۳ ساخته شده بود اما THQساخت قسمت بعد را بر عهده خالق کرایسیس و Ryse و FarCry، یعنی کمپانی آلمانی کرایتک نهاد. پس ورشکستگی تاسف بار THQ کرایتک این IP را به ارزش پانصد هزار دلار خریداری کرد و هم اکنون شعبه بریتانیا در حال کار بر روی این بازی است. متاسفانه هیچ اطلاعاتی در مورد این بازی نیست اما کرایتک وعده داده تا باری دیگر با کرای انجین ۳ در کنسول های نسل هفتم، زیبایی بیافریند!

 

Star Citizen

سازنده: Cloud Imperium Games / Behaviour Interactive

ناشر: Cloud Imperium Games

سبک: Space tranding and Combat Simulation / FPS

star citizen funding 690x388

این بازی که توسط آقای کریس رابرت خلق و ساخته خواهد شد. کسی که حدود ده سال پیش با ساخت بازی هایی مانند Freelancer و Wing Commander محبوبیت خاصی نزد گیمر های قدیمی دارد. وی با اعتقاد بر ابهت والای پلتفرم PC شروع به ساخت این بازی خلاق به بهره گیری از موتور گرافیکی قدرتمند CryEngine 3 کرد تا یک انحصاری زیبا به PC بازان ببخشد. این بازی که تابستان سال پیش معرفی شد با نشر یک تریلر و چند اسکرین شات به سر و صدا های خود خاتمه داد. در یک سال اخیر این بازی که شکوفایی حامی ساختش را مدیون کیک استارتر و مردم است، در حال ساخت و توسعه است و قرار است تا بزرگ ترین جهانی که می توان در بازی های ویدئویی ساخت را پیاده سازی کند. جهانی که شامل صد ها کهکشان خواهد شد. از Star Citizen در فستیوال E3 2013 هیچ خبری مخابره نشد و باید منتظر ماند و دید که این بازی کی می خواهد باز طوفان رسانه ای به پا کند. گفتنی است که این بازی در بخش پلیگون های اشیا و به طور کل محیط ده برابر نسل حاضر است.

 


Enemy Front

سازنده و ناشر: City Interactive

سبک: FPS Military

enemyfront 610

این بازی توسط آقای استوارت بلک، خالق بازی Black ساخته خواهد شد. این عنوان که به لطف استفاده از سومین کرای انجین تابستان سال پیش سر و صدای بسیاری به پا کرد، وعده انتشار بر روی هر سه پلتفرم اصلی در زمستان گذشته را داد اما این بازی تا اکتبر سال گذشته در سکوت خبری به سر می برد اما در این ماه با خبر جدایی استوارت از تیم CI، باز هم ساخت این بازی در خفا پیگیری می شود. آقای استوارت وعده ی نمایش روی دیگری از جنگ جهانی دوم را در این بازی داده بود و مطابق عقایدش این بازی را به سوی صحنه های سینمایی بسیاری برده. حال پس از جدایی وی معلوم نیست استودیوی فاجعه آفرین City Interactive چه بلایی بر سر این بازی خواهد آورد.


The Last Guardian

سازنده: Team Ico

ناشر: SCE

سبک: Action Adventure

the last guardian

قطعا نام این بازی انحصاری به گوش شما بسیار آشناست. البته نه به دلیل انحصاری بودن یا انتشار اطلاعات بسیاری از آن؛ بلکه به خاطر تاخیر های فراوان و ساخت آن در خفا. از حرف های تکراری راجب این بازی پرهیز می کنیم و مستیقما به سراغ جمله ای می رویم که سونی در رابطه با این بازی اظهار کرده: “The Last Guardian زنده است”


Brothers in Arms Farious 4

سازنده: Gearbox Software

ناشر: Ubisoft

سبک: FPS

brothers in arms furious 4

نسخه های قبلی سری بازی های Brothers in Arms تا حدی محبوب هستند که Farious 4 را بی نیاز به معرفی می کند. این بازی علیرغم این که دو نام بزرگ را در جایگاه ناشر و سازنده خود یدک می کشد اما با بد قولی های فراوان همچنان در سکوت خبری به سر می برد. در E3 امسال هم از این بازی خبری نشد. امیدواریم Gearbox مانند Aliens که هر دو بازی هم با تاخیر های فراوان مواجه شده اند، یک فاجعه را تحویل بازیبازان ندهد.

 

Mafia III

سازنده و ناشر: ۲K Games

سبک: TPS / open world

mafia2 6
زمستان ۲۰۱۱ کمپانی Take Two شانس وجود سومین مافیا را بسیار زیاد دانست. تنها بعد از چند هفته بود که خبر انتقال چندی از سازندگان Mafia II به استودیو سن دیگو ی راکستار (سازنده ی بازی GTA V) تایید شد اما جالب آن است که نام بسیاری از این انتقال یافتگان در جمع سازندگان GTA V و اعضای رسمی راکستار قرار نگرفت. بسیاری از منابع خبری و تحلیلی دلیل این کار را فراگیری فنون ساخت یک open world موفق از سازندگان بهترین IP در این سبک دانستند. پس ما امیدواریم تا پس از عرضه ی GTA V کمپانی T2 نسبت به معرفی و رونمایی مافیای بعد به عنوان یک open world دیگر هر چه سریع تر اقدام کند.

 

Agent

سازنده و ناشر: Rockstar Games

سبک: Shooter / Noire

agent

مطمئنا PS3 بازان نسبت به سایر بازیبازان در انتظار اند تا این عنوان که در انحصار این کنسول ژاپنی است الساعه معرفی شود اما راکستار با تمام قوا فقط به فکر GTA V است و تمام. این بازی که گفته شده با تمی Noire و بهره گیری از RAGE قرار است یکی از بهترین انحصاری های PS3 شود، دو سالی می شود که هیچ خبری از آن نداریم.

 

Prey 2

سازنده: Human Dead Studios

ناشر: Bethesda Softworks

سبک: FPS / Sci-Fi

prey2 gallery06

اگر در سال ۲۰۰۶ نخستین Prey را تجربه کرده باشید، قطعا احترام خاصی برای قسمت دوم این عنوان که ۶ سالی است در دستور ساخت قرار گرفته قائل هستید. متاسفانه در سال های اخیر هیچ خبر مثبتی از روند ساخت این بازی به گوش ما نرسیده اما یک ماه پیش از آغاز E3 2013 شایعه ای مبنی بر واگذاری ساخت این بازی به سازنده ی خلاق DisHonored یعنی Arkane بسیاری از طرفداران این عنوان را مسرور کرد. اما بتسدا فقط می خواهد در مورد این بازی سکوت کند.

امیدواریم این بازی با همان قدرت و ابهت قسمت قبل عرضه شود.

 

Half-Life 3

سازنده و ناشر: Valve

سبک: FPS

half life 3 xbox 720 playstation 4

از تی شرت یکی از کارکنان والو تا تصویر دسکتاپ رییس استودیو والو بگیرید و به تابستان سال پیش و گزارش International Business Time برسید. بنابر گزارش هایش سومین نیمه جان یک open world است که برای کنسول های نسل بعد عرضه می شود. این خبر مربوط به شهریور گذشته است و از آن موقع تا به الآن هیچ خبر دیگری از این بازی در دسترس نیست.

البته شما می توانید طراحی های اولیه این بازی را که منبع خبری مذکور آن ها را منتشر کرده را از این جا مشاهده کنید.

 

_______________________________________________________

این هم بیست بازی بزرگ و مورد انتظار که E3 2013 به ما هیچ کمکی نکرد تا اطلاعات بیشتری از آن ها به دست بیاوریم!

منتظر نظرات شما هستم…..

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

انتظار برای هیچ | بازی های بزرگی که در E3 2013 هم از آنها خبری نشد | گیمفا
انتظار برای هیچ | بازی های بزرگی که در E3 2013 هم از آنها خبری نشد | گیمفا
انتظار برای هیچ | بازی های بزرگی که در E3 2013 هم از آنها خبری نشد | گیمفا
انتظار برای هیچ | بازی های بزرگی که در E3 2013 هم از آنها خبری نشد | گیمفا
انتظار برای هیچ | بازی های بزرگی که در E3 2013 هم از آنها خبری نشد | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

انتظار برای هیچ | بازی های بزرگی که در E3 2013 هم از آنها خبری نشد | گیمفا
انتظار برای هیچ | بازی های بزرگی که در E3 2013 هم از آنها خبری نشد | گیمفا