بازی‌های مناسب برای ساخت مینی‌سریال - گیمفا
بازی‌های مناسب برای ساخت مینی‌سریال - گیمفا
بازی‌های مناسب برای ساخت مینی‌سریال - گیمفا
بازی‌های مناسب برای ساخت مینی‌سریال - گیمفا

بازی‌های مناسب برای ساخت مینی‌سریال

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
بازی hellblade senua's sacrifice

فیلم‌های اقتباسی از بازی‌ها سابقه خوبی ندارند اما برخی از بازی‌ها برای ساخت مینی‌سریال بسیار مناسب هستند.

بازی‌های ویدیویی بخش بزرگی از رسانه را به خود اختصاص داده‌اند و برخی از این بازی‌ها نیز به فرنچایزهای بسیار بزرگی تبدیل شده‌اند. با این حال، هیچ گونه فرمول یا روش مشخصی برای ساخت اقتباس بر اساس این بازی‌ها وجود ندارد. برخی از اقتباس‌ها توانستند تا حدودی موفق باشند و برخی دیگر نیز با شکست‌های سنگینی روبه‌رو شدند. در حقیقت، برخی از فیلم‌های اقتباسی از بازی‌های ویدیویی به عنوان بدترین آثار تاریخ سینما شناخته می‌شوند.

در همین حین نیز سریال‌ها جایگاه ویژه‌ای در بین مخاطبان پیدا کردند و حالا استودیوهای مختلف به سمت ساخت سریال بر اساس بازی‌ها متمایل شده‌اند. برخی از بازی‌ها برای ساخت مینی‌سریال بسیار مناسب هستند و در این مطلب به معرفی آن‌ها می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

بازی Bioshock

بازی bioshock

پروژه ساخت اقتباسی بر اساس بازی «بایوشاک» سال‌ها است در هالیوود دست به دست می‌شود و هر بار نیز به هیچ سرانجامی نمی‌رسد. در ابتدا قرار بود گور وربینسکی (Gore Verbinski) کارگردانی این فیلم را برعهده داشته باشد اما قبل از شروع فیلمبرداری، این پروژه متوقف شد. امروزه نیز همچنان صحبت‌هایی در مورد ساخت این فیلم وجود دارد.

این بازی داستان تاریک و سیاسی دارد و جامعه‌ای را به تصویر می‌کشد که توسط افراد فاسد و تشنه قدرت اداره می‌شود. داستان این اثر چه آن زمان و چه الان، کاملا بیانگر شرایط اجتماعی انسان‌ها است. جدای از این مورد، فرمت مینی‌سریال برای به تصویر کشیدن این داستان بسیار مناسب است. تکمیل کردن بازی‌ها به طور معمول ۱۲ ساعت طول می‌کشد و از همین رو، داستان این بازی را به خوبی می‌توان در قالب یک مینی‌سریال به نمایش در آورد.

ساخت اقتباسی بر اساس بازی «بایوشاک» می‌تواند شبیه به سریال کاراگاه حقیقی (True Detective) یا فارگو (Fargo) باشد که هر فصل از آن‌ها داستانی متفاوت با کاراکترهایی جدید را به تصویر می‌کشند. مطمئنا سریال «بایوشاک» پتانسیل‌های بسیار زیادی دارد.

بازی Life Is Strange

بازی life is strange

بازی «لایف ایز استرنج» یا «زندگی عجیب است» در ماهیت خود اپیزودیک یا قسمتی است و به راحتی می‌توان آن را در قالب یک مینی‌سریال جای داد. بازی‌های متعددی به این سبک وجود دارند که از جمله آن‌ها می‎توان به مردگان متحرک (The Walking Dead) و نیمه عمر (Half Life) اشاره کرد. در هر صورت، داستان بازی «لایف ایز استرنج» برای مینی‌سریال بسیار عالی است.

اولین بازی داستان مکسین کالفیلد ملقب به مکس با صداپیشگی هانا تله (Hannah Telle) را روایت می‌کند که دانشجوی عکاسی است و در شهر کوچکی به نام آرکادیا بی زندگی می‌کند. او متوجه می‌شود که قدرت به عقب برگرداندن زمان را دارد و در همین حین نیز رویایی وحشتناک از نابودی شهرش توسط یک فاجعه طبیعی را مشاهده می‌کند.

این بازی داستانی پر از احساسی دارد و با اینکه در آن به موضوع قدرت فرابشری اشاره می‌شود اما این داستان در مرکز خود می‌خواهد این موضوع را نشان دهد که شما تا چه اندازه برای نجات عزیز خود پیش می‌روید؟ رابطه مکس با دوست دوران کودکی‌اش به نام کلویی با صداپیشگی اشلی برچ (Ashley Burch) خارق‌العاده و غم‌انگیز است که می‌تواند در دنیای سریال بسیار موفق باشد.

بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice

بازی hellblade senua's Sacrifice

بازی هل‌بلید: پیشکش سنوئا (Hellblade: Senua’s Sacrifice) داستانی تاریک و خشن را روایت می‌کند که اتفاقات آن در دوره وایکینگ‌ها و مذهب نورس‌ها جریان دارد. این اثر در مرکز خود، داستان زنی را به تصویر می‌کشد که با غم و اندوه و جنون دست و پنجه نرم می‌کند، آن هم در دورانی که هیچ کدام از این مسائل جدی گرفته نمی‌شدند. این داستان بسیار مهمی است که مطمئنا برای اقتباسی لایو اکشن بسیار جذاب خواهد بود.

این داستان عناصری از ژانر وحشت و درام را درون خود دارد که بسیار تماشایی و خارق‌العاده به نظر می‌رسند. گیم‌پلی فوق‌العاده این اثر نیز آن را بسیار برجسته کرده است. با توجه به استقبالی که از فیلمی همچون مرد شمالی (The Northman) شد، می‌توان انتظار داشت که بیننده‌ها از اقتباس این بازی نیز لذت ببرند.

بازی What Remains of Edith Finch

بازی what remains of edith finch

همانطور که احتمالا متوجه شدید، آثار این فهرست عمدتا بازی‌های تک‌نفره داستان‌محور هستند و این موضوع اتفاقی نیست. این نوع بازی‌ها برای اقتباس‌هایی به سبک مینی‌سریال بسیار مناسب هستند چراکه زمینه‌سازی‌های داستان آن از قبل انجام شده است. نویسنده‌ها دیگر لازم نیست نگران تبدیل کردن این بازی به یک سریال باشند چراکه داستان از قبل مشخص است. آن‌ها فقط باید تمرکز خود را روی به تصویر کشیدن صحیح این داستان بگذارند.

بازی «آنچه از ایدث فینچ باقی می‌ماند» داستان شخصی به نام ایدث فینچ را روایت می‌کند که پس از متوجه شدن از بارداری خودش، به خانه دوران کودکی‌اش باز می‌گردد. به نظر می‌رسد که خانواده او طلسم شده‌اند و ایدث تنها عضو زنده این خانواده است. هر کدام از اعضای خانواده او به طرزی فجیع و زودتر از موعدشان مرده‌اند.

هر سطح از بازی اساسا یک بازی جدید به شمار می‌رود که زندگی یکی از اعضای خانواده و نحوه مرگش را نشان می‌دهد. این بازی بسیار زیبا و غم‌انگیز است و هر کدام از سطح‌ها نیز همانند یک فیلم کوتاه هستند. به همین دلیل داستان این بازی به خوبی می‌تواند در قالب یک مینی سریال جای بگیرد و هر قسمت از آن نیز داستان یکی از اعضای خانواده را به نمایش بگذارد. داستان این بازی برای دنیای سریال بسیار مناسب است.

بازی Grand Theft Auto V

بازی grand theft auto v

تعداد زیادی از بازی‌های استودیو Rockstar Games می‌توانند در این فهرست قرار داشته باشند و از جمله آن‌ها نیز می‌توان به بازی Red Dead Redemption 2 اشاره کرد. این داستان وسترن از آرتور مورگان به خوبی می‌تواند در قالب یک مینی‌سریال جای بگیرد.

با این حال، اگر تنها یکی از بازی‌های این استودیو را باید انتخاب کنیم، بازی «جی تی ای وی» احتمالا شایسته‌ترین بازی باشد. این بازی با سه شخصیت اصلی بسیار جذاب و خارق‌العاده، داستانی بسیار گیرا دارد که می‌تواند توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب کند.

علاوه بر این، حتی نام این فرنچایز نیز می‌تواند بیننده‌ها را به سمت تماشای سریال اقتباسی آن بکشاند. اینکه تاکنون اقتباسی بر اساس این مجموعه بازی ساخته نشده، واقعا جای تعجب دارد. در هر صورت، مطمئنا ساخت مینی‌سریالی بر اساس بازی «جی تی ای وی» می‌تواند بسیار جالب‌توجه باشد.

بازی Alan Wake

بازی alan wake

بازی «آلن ویک» همانند یک معما است. این بازی رازآلود از آثاری همچون سریال توئین پیکس (Twin Peaks) و رمان‌های استیون کینگ (Stephen King) الهام گرفته است. این بازی به هنگام عرضه خود نتوانست توجه افراد زیادی را به خود جلب کند اما توانست طرفداران پروپا قرصی بدست بیاورد. از همین رو، انتظار می‌رفت که در دهه ۹۰ میلادی فیلم یا سریالی بر اساس آن ساخته شود.

این بازی داستان‌محور است و اکشن قابل قبولی دارد و تبدیل کردن آن به یک مینی‌سریال کاری دشوار نخواهد بود. زمینه‌سازی‎‌های لازم برای داستان از قبل انجام شده و مطمئنا طرفداران این بازی پس از شنیدن ساخت یک مینی‌سریال بر اساس آن، مشتاقانه منتظر پخش و تماشای آن خواهند بود.


در این مطلب به بررسی بازی‌هایی پرداختیم که برای ساخت مینی‌سریالی بر اساس آن‌ها بسیار مناسب هستند. نظر شما در مورد این بازی‌ها چیست؟

منبع: movieweb

ParsaDARKSIRENMehran.Ba77Emad-MartianThe hunt is comingEspressoS.m.جیمmeysambVisible 6-tigh man

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازی‌های مناسب برای ساخت مینی‌سریال - گیمفا
بازی‌های مناسب برای ساخت مینی‌سریال - گیمفا
بازی‌های مناسب برای ساخت مینی‌سریال - گیمفا
بازی‌های مناسب برای ساخت مینی‌سریال - گیمفا
بازی‌های مناسب برای ساخت مینی‌سریال - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بازی‌های مناسب برای ساخت مینی‌سریال - گیمفا