چرا همه از سریال Resident Evil متنفرند؟ - گیمفا
چرا همه از سریال Resident Evil متنفرند؟ - گیمفا
چرا همه از سریال Resident Evil متنفرند؟ - گیمفا
چرا همه از سریال Resident Evil متنفرند؟ - گیمفا

چرا همه از سریال Resident Evil متنفرند؟

علی محمدپناه
۱۰:۰۲ ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
سریال resident evil

نتفلیکس سریالی بر اساس مجموعه بازی‌های سریال Resident Evil ساخته است که نتوانسته توجه بینندگان را جلب کند.

سریال رزیدنت ایول (سریال Resident Evil) جدیدترین اقتباس لایو اکشن از این فرنچایز به شمار می‌رود که توسط سرویس آنلاین نتفلیکس ساخته و در تاریخ ۱۴ ژوئیه سال ۲۰۲۲ میلادی (پنجشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۱) عرضه شد. با این حال، این اثر تازه نیز نتوانست توجه بینندگان را جلب کند و طرفداران این مجموعه را ناامید کرده است.

سریال «رزیدنت ایول» با همزمان کردن خط زمانی خود با داستان بازی‌ها توانست تفاوت‌هایی با آثار اقتباسی قبلی ایجاد کند و امیدوارکننده به نظر برسد. از سوی دیگر، نظرات نسبتا خوب منتقدان درباره این سریال جدید، انتظارات از آن را به بالاترین حد رسانده بود.

با این حال، در مورد اقتباس‌های ساخته شده بر اساس فرنچایزهای بزرگ و برجسته‌ای همچون «رزیدنت ایول»، معمولا نظرات منتقدان با بینندگان همسو نیست. فیلم رزیدنت ایول: به راکون سیتی خوش آمدید (Resident Evil: Welcome to Raccoon City) در سال ۲۰۲۱ میلادی توانست نمرات متوسطی از منتقدان و بینندگان بگیرد ولی سریال «رزیدنت ایول» اصلا مورد پسند بیننده‌ها نبوده و امتیاز ۲۴ درصد را در وب سایت راتن تومیتوز از بینندگان بدست آورده است. امتیاز منتقدان به آن ۵۱ درصد است. مطمئنا اگر این سریال همان اشتباهات آثار قبلی را تکرار نمی‌کرد، می‌توانست نمرات بالاتری بگیرد و موفق‌تر باشد.

سریال resident evil

سریال «رزیدنت ایول» در ابتدا وعده ارائه داستانی همسو با عناصر و داستان بازی‌ها را داده بود اما اصرار آن روی تناقض‌های داستانی سبب شده تا بیننده‌ها و طرفداران از آن رضایت نداشته باشند. اینکه این سریال داستانی نوجوانانه و درام را درون جهان تاریک «رزیدنت ایول» روایت می‌کند، برای برخی از افراد نشانه‌هایی از رویکرد اشتباه این اثر بوده است. در کل، سازندگان سریال نتوانستند به درک درستی از خواسته طرفداران این فرنچایز بزرگ برسند و این تنها یکی از اشتباهات بزرگ آن‌ها به شمار می‌رود.

هشدار اسپویل!

سریال «رزیدنت ایول» قوانینی را وضع می‌‎کند و در عین حال، گاهی اوقات آن‌ها را به فراموشی می‌سپارد. داستان در دو خط زمانی روایت می‌شود و آن‌ها به طور مداوم در تضاد با یکدیگر قرار دارند که سبب شده تا توسعه شخصیت‌ها خام به نظر برسند. به عنوان مثال، جید وسکر جوان با بازی تامارا اسمارت (Tamara Smart) در خط زمانی گذشته شاهد فداکاری پدرش و مرگ او است. اما در خط زمانی آینده، نشان داده می‌شود که جید وسکر از مرگ پدرش آگاه نبوده است.

چرا ساخت اقتباس خوب از رزیدنت ایول دشوار است؟

سریال resident evil

یکی از مشکلات اساسی که در سریال «رزیدنت ایول» به چشم می‌خورد، مربوط به نحوه و وسعت به نمایش در آوردن شیوع است. این سریال در خط زمانی آینده سعی دارد تا آخرالزمانی گسترده و جهانی در دنیای رزیدنت ایول را برای بیننده‌ها به نمایش در بیاورد. این در حالی است که در خط زمانی گذشته، سریال محدود و کوچک است و داستان از طریق دیدگاه دو دختر ۱۴ ساله در شهری کوچک روایت می‌شود.

تغییر در دیدگاه و مکان‌ها ممکن است در ابتدا جالب‌توجه به نظر برسد اما هر دوی آن‌ها نشان‌دهنده درک نادرستی از یکی از اجزاء مهم آثار «رزیدنت ایول» هستند. یکی از دلایل موفقیت بازی‌های «رزیدنت ایول»، آن است که این آثار کاراکترهای توانمند و بالغی را به نمایش می‌گذارد که گرفتار هیولاهایی بسیار خوفناک و بسیار زیاد می‌شوند. فاصله گرفتن از این موضوع و تمرکز روی شخصیت‌های جوان‌تر و بی‌تجربه‌تر که داستان آن‌ها تنها محدود به قبل و بعد از شیوع است، شکافی غیرضروری بین منابع و این اقتباس لایو اکشن ایجاد کرده است.

سریال resident evil

اشتیاق بسیاری برای سریال «رزیدنت ایول» وجود داشت و همه امیدوار بودند که شاهد اقتباسی درست و وفادار نسبت به بازی‌ها باشند. با اعلام حضور شخصیت آلبرت وسکر با بازی لنس ردیک (Lance Reddick) نیز امیدها نسبت به این اثر افزایش پیدا کرده بود.

شخصیت آلبرت وسکر از سال ۱۹۹۶ میلادی یکی از اجزاء اصلی فرنچایز «رزیدنت ایول» به شمار می‌رفت تا اینکه در بازی پنجم با مرگ خود روبه‌رو شد. همین سبب شد تا بیننده‎‌ها در مورد حضور این شخصیت و چگونگی زنده بودن او در سریال «رزیدنت ایول» کنجکاو باشند. کاراکتر آلبرت وسکر اصلی تنها برای چند دقیقه در اواخر سریال به تصویر کشیده می‌شود و آلبرت وسکری که از ابتدای سریال حضور دارد، در حقیقت یک کلون است و هیچ نقطه اشتراکی با آن کاراکتری ندارد که طرفداران انتظارش را داشتند.

سریال «رزیدنت ایول» بسیاری از مولفه‌ها و شخصیت‌های اصلی فرنچایز را رها کرده است و همین دلیلی بر شکست خوردن این سریال به شمار می‌رود. این احتمال وجود دارد که آن‌ها برنامه‌ای بلند مدت داشته‌اند و قصد دارند که در فصل‌های بعدی به این شخصیت‌ها و موضوعات بپردازند. از همین رو ممکن است این سریال در فصل دوم و با بازگشت شخصیت‌های اصلی بتواند جایگاهی در بین مخاطبان پیدا کند.

در هر صورت،‌ به نظر می‌رسد که طرفداران فرنچایز «رزیدنت ایول» همچنان باید منتظر باشند تا شاید یک روز اقتباس لایو اکشن خوب و شایسته‌ای از این مجموعه ساخته شود.

برخی از دلایل شکست سریال رزیدنت ایول

  • تناقض‌ها در داستان
  • عدم درک خواسته طرفداران
  • روایت داستان در دو خط زمانی
  • نبود شخصیت‌های اصلی و پرداختن به شخصیت‌های جوان و بی‌تجربه

منبع: اسکرین رنت

Moein MM2REZAGAMERسوسمار اهنینDARKSIRENRamin77Masuod Enayatio0ashil0ogamer19771356Chris redfieldAlbertred-eyed Banished Knightهمسایه ( فن بوی = پنچری ).EspressoblackcitySquatlatexAhmad_bkAMIR WAZOWSKImeysambmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

چرا همه از سریال Resident Evil متنفرند؟ - گیمفا
چرا همه از سریال Resident Evil متنفرند؟ - گیمفا
چرا همه از سریال Resident Evil متنفرند؟ - گیمفا
چرا همه از سریال Resident Evil متنفرند؟ - گیمفا
چرا همه از سریال Resident Evil متنفرند؟ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • در اوصاف ضعف های روایی این سریال ۳۰۰ اپیزود هم بگوییم کم است. چی فکر می کردیم چی شد….
    عده ای کمی هم که عذرشان از توجیح هر بی سوادی بی اساس تر است می گویند که طرفداران این بازی و فرانچایز پر طرفدار ناراضی هستند و ……
    عام و خاص که این سریال را دیدند از شدت ضعف هایش جامه دریدند.

    Moein MM2REZAGAMERDARKSIRENSquatlatexPendar119977تپه خاموشهمسایه ( فن بوی = پنچری )Arnald
  • تا حالا از هیچ سریالی اینقدر متنفر نبودم، دیگه الان چوری شدا که آرزو به دلمون مونده تو سریال رنگین پوستا و … کل داستانو قبضه نکنن، دیگه شورشو درآورده این نتفلیکس، چارتا بچه گذاشتن تا مثلا رزیدنت اویل رو بازی کنن و تبلیغ black live matter کنن، فضای سریالها توسط چپ بین الملل و دمو‌کراتها فمینستا به لجن کشیده شده شدید

    Moein MM2REZAGAMERسوسمار اهنینMehran.BaزمینfbjgDARKSIRENRaminSquatlatexWitcher Geraltmore
    • اره نمیدونم چرا واقعا فیلم و سریالای الان پر این چیزاست اقا جان شما میخوای این چزا رو تبلیغ کنی برو یه جا دیگه نه تو همچین فرانچایزی،یاد اون رزیدنت ایول قدیمیا بخیر که کارگردان یه چیز شیک و خفن میخواست تحویل بده نه اینکه تبلیغ موضوعات مسخره رو بکنه.
      اقا مگه همه بیننده هات نژاد پرستن؟اقای نتفلیکس برای اونا بعدا سریال بساز اصلاً سریالی که پر سیاه پوست و … فقط تورو خدا بیخیال این سریال شو چون بدتر از صدتا نمسیس افتاده به جون کل فرانچایز.

      Moein MM2
  • Squatlatex گفت:

    از همه مهم تر این فیلم فقط اسم رزیدنت ایول رو یدک می‌کشه وگرنه چه فرقی با بقیه فیلم های زامبی محور داره؟.

    Moein MM2REZAGAMERMehran.Ba77AMIR WAZOWSKIEmad-MartianHadesهمسایه ( فن بوی = پنچری )o0ashil0o
  • Alan Wake گفت:

    وجود شخصیت های لگبت و کاکاسیاه هم باید بهش اشاره میشد

    این وسط یک سایت زباله پرست مثل گیم اسپات هم بخاطر همین مسائل بهش ۹ داده
    همین سایت از دیزگان بخاطر سفید پوست بودن شخصیت اصلی نمره کم کرد

    Moein MM2Mehran.BaMr.timefbjgDARKSIRENRaminWitcher GeraltAAGZH77AMirggmore
  • Amir گفت:

    آقا خیلی مزخرف بود رزیدنت اویل یه داستان بزرگسالانه جدیه نه یه درام تینیجری حالا اینا به کنار خداوکیلی این چه وسکری بود آخه کجاش شبیه وسکره اسمشم گذاشتن که دقیقا با داستان همخوانی داره کجا همخوانی داره این از اساس با داستان بازی فرق میکنه
    اسپویل

    تنها فایده این سریال یه دلیل برای برگردوندن وسکر اصلی به بازی بود

    REZAGAMERMehran.Baهمسایه ( فن بوی = پنچری )Witcher Geralt77AMirggMR.BADGUYAMIR WAZOWSKIcrystal skyEmad-Martian
  • ghost.007 گفت:

    تاکید بر دلایل ذکر شده: اصرار بی مورد بر تغییر شکل ظاهری کاراکتر های اصلی شاید در جهت حمایت ها بی منطق! آلبرت وسکر کجا و این کجا! بازیگر خوبیه طرف ولی آلبرت وسکری که آدم از رزیدنت اویل میشناسه یک ادم با ابهت با عینک دودی و خوشتیپ و یک هیکل ۴ شونه و ادم جدی الان شما اینارو تو این بازیگر میبینی خب؟ نمیگم بازیگر بدیه ولی اصن بدرد این شخصیت نمیخوره
    دلیل بعدی اصرار زیاد بر خاص بود و جدید بود و ارائه تجربه ای جدید و داستانی جدید خارج از فضای اصلی سری بازی! یعنی سریال و کلا شخصیت هاش به گونه ای ترسیم شدن که سرتاپا بنظرم با دنیای بازی فرق دارن حالا من هنوز خودم سریال رو ندیدم ولی تبلیغاتش رو زیاد دیدم و اون تصوری که از رزدینت اویل داشتم رو نتونستم تو همون تبلیغات چنددقیقه ای ببینم چه بشه به کل سریال! شما این سریال رو به یکی نشون بده نگو رزیدنت اویله بنظرتون میتونه تشخیص بده طرف؟ بنظرم اگه همین سریال رو به یک اسم جدید منتشر میکردن شاید سریال جذابی میشد ولی چون داره اسم رزیدنت رو یدک میکشه پس ناخودآگاه دنبال شباهت هایی بین دنیای بازی و دنیای سینمایی اون هستیم و وقتی این شباهت ها وجود نداشته باشه برای من طرفدار دیگه جذابیتی نداره! نمونه ای برای رعایت این موضوع بخوام مثال بزنم بازی alien isolation بود من خودم قبل از پلی دادن این بازی ۴ تا فیلم اصلی alien رو دیده بودم و وقتی این بازی رو بازی کردم شباهت بسیار المان های بازی با المان های فیلم بشدت لذت بازی رو برای من دوچندان کرد. از کامپیوترهاش بگیر تا حتی در و دیوار سفینه که همه و همه انگار با فیلم مو نمیزد! پس این موضوع مهمیه که نباید از قلم بیوفته ولی متاسفانه رعایت نشده
    دلیل دیگه بنظرم تلاش جدید سازنده های هالیوود توی تینیجری کردن آثاره! این مورد رو من هنوز درک نمیکنم و نمیفهمم علتش فقط مربوط به این سریال نیست کلا هالیوود خیلی سمت بچه ها و نوجوون ها میره بابا چه اصراریه حتما شخصیت های نوجون به سریال اضافه کنیم وقتی شخصیت های بزرگسال خوبی مثل کریس و لئون داریم چرا این شخصیت ها با اون ابهتشون نباید تو سریال باشن و نقش اساسی ایفا کنند؟

    Witcher Geralt77AMirggهمسایه ( فن بوی = پنچری )AMIR WAZOWSKIتپه خاموشcrystal sky
  • Pilgrim گفت:

    مثل همیشه
    تینیجرای رنگین پوست و بیخود
    و اینکه یه داستان افتضا.ح
    نتفلیکس داره واقعا خراب میکنه

    Mehran.BaDARKSIRENWitcher GeraltDOTA_277AMirggAMIR WAZOWSKIتپه خاموشهمسایه ( فن بوی = پنچری )crystal skymore
  • AAGZH گفت:

    واقعا دلیل اینکه رزیدنت ایول باید فضاش تینیجری باشه رو نمیفهمم 😐

    Mehran.BaWitcher GeraltAAGZHDOTA_277AMirggAMIR WAZOWSKIcrystal skyEmad-MartianMasuod Enayatimore
  • Emad-Martian گفت:

    یوزر اسکور:
    راتن توماتوز ۲۲%
    متا ۱.۵
    IMDB 3.6
    حیف… یه سریال از دنیای RE میتونست خیلی جذاب باشه ولی ظاهرا هیچوقت اتفاق نمیفته.

    سوسمار اهنینMehran.BaWitcher GeraltMR.BADGUYDOTA_277AMIR WAZOWSKIهمسایه ( فن بوی = پنچری )
  • HannaH گفت:

    “ چرا همه از سریال Resident Evil متنفرند؟” حقیقتا یک نگاه به سایت های تخصصی بازی مثل گیم اسپات (۹) و ای جی ان (۷) نشون می ده هیچ مرجع تخصصی از سریال ناراضی نیست. این که منتقد سایت دوست نداشته، همه جهان منتقدین تخصصی بازی رو شامل نمی شه.

    ᴘᴏʀɪسوسمار اهنینMr.timeBig bossهمسایه ( فن بوی = پنچری )X_Wolverine_XfbjgDARKSIRENSquatlatexWitcher Geraltmore
  • درود بر آقای محمدپناه عزیز

    تمام مشکلات اساسی سریال رو به خوبی و درستی بیان کردید. بزرگترین مشکل من با این سریال حس و حال تین درامایی و همچنین شخصیت پردازی غیر منطقی و ضعیف اون بود که اصلا بر فضاسازی و اتمسفر RE منطبق نبود. شخصا مشکلی با نوآوری و ایده‌های جدید داستان‌سرایی در این فرنچایز ندارم چون دنیایی غنی و با پتانسیل بسیار بالا داره اما متاسفانه نتفلیکس با این سریال تیر رو کاملا بر خلاف جهتی زد که اکثریت طرفدارا سال‌ها درخواستش رو داشتن.
    Lance Reddick بازیگر توانا و کاریزماتیکی هستش ولی به نظر من قرار دادن او در نقش وسکر کار منطقی‌ای نبود و صرفا تنفر دسته‌ای از طرفداران رو نسبت به اون برانگیخت. نتفلیکس می‌تونست کاراکتر این بازیگر رو به یک کاراکتر کاملا جدید تبدیل کنه و داستانی اوریجینال رو به تصویر بکشه.

    سال‌هاست که کارگردان‌ها و نویسنده‌های مختلف فرصت خلق یک اثر لایو اکشن از این فرنچایز فوق‌العاده رو داشتن و همچنان پس از گذشت ۲۰ سال از اکران اولین فیلم سینمایی این فرنچایز نمی‌تونن یک اثر وفادار منطقی، باکیفیت و باب دل طرفدارا بسازن و به نظر من دلیل اصلی اون شناخت سطحی این افراد از ماهیت اصلی فرنچایز و جامعه‌ی طرفدارای اونه. فقط نگاهی به فیلم‌هایی همچون Arklay و The Keeper’s Diary: A Biohazard Story که به تازگی معرفی شده و توسط طرفدارا در حال ساخته و مقایسه‌ی اونا با آثار هالیوودی گواهی بر این موضوعه.

    Witcher GeraltEspresso77AMIR WAZOWSKISquatlatexEmad-Martianهمسایه ( فن بوی = پنچری )
  • :اسپویل:
    حالا طوری گفتید طرف کلون هست و با وسکر اصلی فرق داره انگار وسکر اصلیو سفید پوست نشون دادن😐
    باز بازیگر نقشر وسکر خدایی خیلی خوبه یعنی یکیو از تو هند یا یه جا گیر نیوردن بندازنش تو سریال.
    تو سریال فرنج هم یادمه بازی کرده بود.

    Witcher Geralt
  • ممد گفت:

    نتفلیکس داره لذتی رو‌از ما میگیره که ی زمانی بهش میگفتن اقتباس خوب (اخه بدبختی اکثر اقتباس چه انیمه چه بازی رو خراب کرده و باز هم میخواد خراب کنه)

    همسایه ( فن بوی = پنچری )SquatlatexWitcher Geralt
  • MrHill93 گفت:

    خود کپ کام باید بیخیال اقتباس فیلم و سینمایی از دنیای رزیدنت ایول بشه بعد این همه سال هنو این و متوجه نشدن ؟
    لنس ریدیک هم بازیگر البرت وسکر عالیه خودش به عنوان بازیگر ولی اصلا به نقش وسکر نمیخوره ک هیچ تازه سیاه پوست هم هست ینی مزخرف ترین اتفاقی ک میتونست رخ بده
    اوک فهمیدیم نتفلیکس نژاد پرست نیستی ولی دیگه قرار نیس مهم ترین نقش سریال و بدی دست ی سیاه پوست ینی تو ی جهانه دیگه هم این مورد قفله
    جیم گوردون سیاه پوست تو بتمن کم بود البرت وسکر سیاه هم بهش اضافه شد البته تنها مشکل سریال این نیس ولی مهم ترینشه

    Masuod Enayatiهمسایه ( فن بوی = پنچری )SquatlatexWitcher GeraltEmad-Martian
  • Pendar1199 گفت:

    خیلی سریال مزخرفی بود خدایی واقعا مزخرف نمیدونم صحبت تعصب نیست من کل هست قسمت امروز دیدم قسمت اخرش هم نیم ساعت پیش تموم شد واقعا بی ربط چرند بود خدایی اون جید به اون بچش گفت برو پدرت پیدا کن برو بچه خیلی شیک مجلسی کیف برداشت با قایق خیلی ریلکس رفته منتظر ننه باباش خدایی این یعنی چی وسکر که کلا سفید پوست بود والا من تا جایی که بازی کردم یارو هیچوقت سیاه پوست نبود ولی واقعا اون یارو جید شورش دراورد یسری جاها خدایی حال بهم زن بود نمیدونم چرا وقتی رو اصول نمیسازید الکی یه داستان ذهنیت مردم خراب میکنید واقعا درک نمیکنم حداقل نسل ما با رزیدنت اویل از پلی استیشن یک شروع شده تا الان که پی اس فایو اومده دیگه ریمیک ریمستر بازی کردیم این داستانای بی خود مسخره تو کتمون نمیره … شما که دارید وقت میذارید هزینه میکنید چرند نسازید

    Masuod Enayatiهمسایه ( فن بوی = پنچری )
  • Pendar1199 گفت:

    بعد یه مساله دیگه اینکه اصلا اوردن شخصیتای اصلی وقتی داستان از پایه غلط واقعا حال بهم زن تر میشه مثل سینمایی که مال سونی بود لیان یعنی قشنگ خود ببو اونجا

  • اخه یعنی چی، همون روز اول شخصیتازو دیدم حالم بهم خورد اخه کی به شما گفته حتما باید شخصیتا رو عوض کنید اگه میخواین سیاه پوست باشه برین یه سریال جدید بسازین تمام شخصیتاشم سیاه پوست کنید فقط با رزیدنت ایول بازی نکنید،اینا میتونستن یه سریال خیلی خفن بسازن اما زدن….

    Masuod Enayati
  • Big boss گفت:

    نت فلیکس هم ea صنعت فیلم فقط دنبال پول که با دادن شخصیت ویسکر به یه بازیگر سیاه پوست و حمایت از همچنین بازی بتونه مردم رو به سمت خود بکشونه خدا روشکر که خدای جنگ دست نت فلیکس نیست ولی برای ایلوی هورایزن نگرانم

  • Manigame گفت:

    اگر از من میخواید کلا یک دلیل داره که هیچکی از این سریال خوشش نمیاد
    عدم شبذهت شخصیتای سریال به بازی
    به معنای حقیقی کلمه هیچ شباهتی بینشون نیست بجز اسم حتی چهره هیکل و حتی رفتار و اخلاقشون هم ربطی نداره

  • Legion گفت:

    بنظرم تا اونجا که دختره رو سگه گاز گرفت خوب بود بعد حال بهم زن شد خواستن کشش بدن الکی میتونستن با زامبی شدن دختر و نحوه ی شیوع الودگی باز یه‌ حس ترس و هیجان داشته باشه ولی شد فیلم هندی ارزش یبار دیدن‌هم‌نداره

چرا همه از سریال Resident Evil متنفرند؟ - گیمفا
چرا همه از سریال Resident Evil متنفرند؟ - گیمفا