یوشیدا: ساخت Final Fantasy 16 جهان‌آزاد 15 سال طول می‌کشید
یوشیدا: ساخت Final Fantasy 16 جهان‌آزاد 15 سال طول می‌کشید
یوشیدا: ساخت Final Fantasy 16 جهان‌آزاد 15 سال طول می‌کشید
یوشیدا: ساخت Final Fantasy 16 جهان‌آزاد 15 سال طول می‌کشید

یوشیدا: ساخت Final Fantasy 16 جهان‌آزاد ۱۵ سال طول می‌کشید

امیرعلی قربان‌پور
۰۰:۰۹ ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
یوشیدا: ساخت Final Fantasy 16 جهان‌آزاد 15 سال طول می‌کشید

نائوکی یوشیدا (Naoki Yoshida) طی مصاحبه‌ی اخیرش به دلایل جهان‌آزاد نبودن Final Fantasy 16 اشاره می‌کند و آن را هم‌راستای اهداف مهم خود از این پروژه برمی‌شمارد.

ماه گذشته، تهیه‌کننده‌ی Final Fantasy 16 جزئیاتی از این بازی منتشر کرد که شامل جهان‌آزاد نبودن آن نیز می‌شد. ظاهراً دلیل این مورد آن بوده است که سازندگان قصد داشتند داستانی در ابعاد بزرگ ارائه دهند که در بخش‌های مختلفی از جهان به وقوع می‌پیوندد و در صورت جهان‌آزاد بودن بازی، شاهد محدود شدن داستان آن تنها به فضای یک دنیای محدود بودیم.اکنون، یوشیدا در مصاحبه‌ی جدید خود با مجله‌ی فامیتسو (Famitsu) اعلام کرده است که جهان‌آزاد کردن بازی به زمان بسیاری نیاز داشت.

او در این باره گفت:

هنگامی که نخستین Final Fantasy را بازی کردم، با خود گفتم:«تجربه‌ای شبیه به فیلم است.» از ترکیب بخش فنی، زمان‌بندی دیالوگ‌ها، داستان و صدا، بهترین تجربه‌ی ممکن در بازی‌ها خلق شده است. به نظر من وجود تنها یک Chocobo یا Moogle در بازی هم آن را به Final Fantasy تبدیل می‌کرد. آن تجربه باید در Final Fantasy 16 هم حس شود. علاوه بر آن، لازم است که اهداف طراحی بازی، با در نظر گرفتن توانایی‌های تیم سازنده مشخص شود. وقتی به این موضوع فکر می‌کردم، با خود گفتم:«جهان‌آزاد بودن بازی با آنچه اکنون در حال برنامه‌ریزی‌اش هستیم، همخوانی ندارد.»

او اهداف اصلی خود برای این پروژه را به این شکل شرح می‌دهد:

می‌خواهم داستان قهرمانی را روایت کنم که جهان را نجات می‌دهد؛ چون این بازی یک Final Fantasy است. می‌خواهم شخصیتی قابل احضار وجود داشته باشد که محیط را به نابودی بکشد. می‌خواهم این بازی را در سریع‌ترین زمان ممکن عرضه کنم و امکان عرضه‌ی آن طی چند قسمت مختلف وجود ندارد.

او همچنین در ادامه و با توجه به این اهداف می‌گوید:

با در نظر گرفتن این چهار نکته‌ی مهم، نظرم این است که خواستن چیزی بیش‌تر از این، عملاً غیرممکن است. اگر برای توسعه‌ی بازی ۱۵ سال وقت در اختیارمان بود، فرصت این را داشتیم که خودمان را با جهان‌آزاد کردن آن به چالش بکشیم. به هر صورت، خلق داستانی در این ابعاد برای عنوانی جهان‌آزاد، از نظر مالی و زمانی تقریباً ناممکن است. با خود فکر کردم که در صورت اتخاذ این تصمیم، تیم سازنده در این باره نگران خواهد شد. ارائه‌ی بهترین داستان ممکن به زعم خودمان در قالب تجربه‌ای که بازی و فیلم را ترکیب می‌کند، به محیطی جهان‌آزاد نیاز ندارد؛ مثلاً اگر بگویید:«ایده‌ی خوبی دارم و قطعاً قادر به انجامش هستم»، من از شما حمایت می‌کنم، اما اگر در قبال عملی‌کردنش شک داشته باشید، به شما می‌گویم که این کار نباید انجام شود.

بازی Final Fantasy 16 در تابستان ۲۰۲۳ برای کنسول پلی استیشن ۵ منتشر خواهد شد.

Moein MM2V3S3MIRMaster Hunter.o0ashil0oKratosscorpiones77Gramy kDARKSIRENO2KurosmeysambAQUARIUSVisible 6-tigh mansefirot2011...افسر جنگ نرم سونی@alistarS Ghost of Spartamore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

یوشیدا: ساخت Final Fantasy 16 جهان‌آزاد 15 سال طول می‌کشید
یوشیدا: ساخت Final Fantasy 16 جهان‌آزاد 15 سال طول می‌کشید
یوشیدا: ساخت Final Fantasy 16 جهان‌آزاد 15 سال طول می‌کشید
یوشیدا: ساخت Final Fantasy 16 جهان‌آزاد 15 سال طول می‌کشید
یوشیدا: ساخت Final Fantasy 16 جهان‌آزاد 15 سال طول می‌کشید

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Aiden pearce گفت:

    بابا ۱۵ سال چی مثل بازی های یوبی سافت میکردینش تو ۲ سال ساخته می‌شد D:

    Moein MM2Mamad_rzHadeso0ashil0oEspressoThe Red DevilKratosshadowM.KhAQUARIUSmore
  • Herfeiy گفت:

    چه بهتر به امید بازگشت بازی های خطی.
    این موضوع رو یاداور بشم که بازی های اوپن وورد که جا افتادن؛ واقعا واسه همه بازی ها جوابگو نیستن. با تجربه شخصی که داشتم بازی هایی که اپن وورد هستند خیلی وقت ها خسته کننده و وقت گیر و کسل کننده میشن و اصلا مناسب این سبک نیستن. مثلا رد دد برای انجام ماموریت؛. بسیار طولانی و حوصله سر بر میشه؛ تو جهان غرب وحشی و با توجه به حالت اسب سواری و دوران قدیم و از یک نقطه به نقطه ی دیگر در مپ با وسعت بزرگ بخوای بری حتی با این که کیفیت بصری و مناظر فوق و العادس بازی خسته کننده میشه. ولی در مورد جی تی ا با مکانیزم دنیای مدرن اوضاع فرق میکنه و واقعا این سبک واسه دنیاها ساخته شده و واقعا جذابه و تنوع بسیار بالا و جذابی داره. حتی در مورد هورایزون که دوباره همون حالت رد دد رو واسم داره و واقعا طاقت فرسا میشه و از داستان اصلی سرد و بی حوصله میشی با این که فن سونی هستم متاسفانه این بازی ها از نظر من این مشکل رو دارن و اگه خطی با فضای بزرگتر بودن خیلی بهتر میشدن . چون تو حالت اوپن وورد واقعا بعضی مواقع واقعا بی کاربردن هم در حین بازی و هم در پایان بازی. مثلا بازی گاد او وار خطی با فضای وسیع تر بود و این باعث خسته کنندگیش نمیشد و بیش تر به گیم پلی و داستان بازی مجذوب میشدی.(نظر شخصی)

    Moein MM2Al.ml.khAli slhHadesHerfeiyAmir(PC & PS4)vafadarبهنام رادo0ashil0oKratosmore
    • AQUARIUS گفت:

      کاملا موافقم.
      وقتی بازی اوپن ورلد میشه روایت داستان اون غنای خودش رو ازدست میده و سطحی میشه. تاکید میکنم روایت داستان، چون الان بعضیا میان گارد میگیرن که نه فلان بازی داستان خوبی داشت. موضوع داستان خوب داشتن با روایت خوب فرق میکنه

      Moein MM2HadesHerfeiy.
    • pardisgame گفت:

      به نظرم اگه رددد اوپن ورلد نبود ولی فضای بزرگتری رو در اختیار میذاشت خیلی بهتر میشد اوپن ورلد بودن بازیایی مثل رددد وهورایزن اگه بهشون ضربه نزنه کمکی به بهتر شدنشون نمیکنه

      Moein MM2Herfeiy
  • با حضرت عباس چخبرع ینی تقریبا دو نسل ⁦┌(★o☆)┘⁩

    Moein MM2HadesKratosM.Kh
  • Kuros گفت:

    کاش تمام بازیها این رویکرد رو پیش میگرفتن و از جهان آزادی در میومدن …
    تو این چندسال خیلی از بازیها صرفا بخاطر اینکه تیم سازنده رو مجبور کردن جهان آزاد باشن لطمه خوردن …
    تو چندسال اخیر بازیهای جهان ازاد فقط الدن رینگ و هورایزن و ویچر و چندتا دیگه خوب بودن و دلیل اصلی نمره کم شدن از خیلی از بازیها همین نتونستن پیاده کردن ی دنیای آزاد و کامله ….هرچند برای بعضی بازیها واجبه اما جالبه از خیلی از گیمرها به خصوص قدیمیها بپرسید ۱۰ بازی برترتون کدومهاست اکثرا بازیهای خطی تو لیستشون هست …

    Moein MM2Al.ml.khمحمدAli slhHadesvafadaro0ashil0oshadowM.KhAQUARIUSmore
  • Kuros گفت:

    ادامه کامنتم واقعا چه مشکلی داره مثلا دنیایی مثل گاد ۲۰۱۸ خلق کنی با اون عزمت و حیرت بدون کوچکترین مشکلی .. اگر همین جهان رو به صورت اپن ورد در بیارن واقعا خیلی از نقاط قوتش به ضعف تبدیل میشه …
    به شخصه بازیهای خطی رو بیشتر از جهان باز دوست دارم و اکثر گیمرهای هم سن و سال من هم همینجوری هستن …

    Moein MM2Al.ml.khpardisgameo0ashil0oshadowM.KhAQUARIUSهمسایه ( فن بوی = پنچری )Snake and kratos❤️recidivistmore
  • از نسل هشتم بود که جهان باز شدن بازی تبدیل شد به یک جریان و جوری شد که اگر بازی جهان باز نمی‌بود سازنده فکر میکرد بازار نمیپسنده و فروش نمیکنه. خدا‌رو‌ شکر که نسل هشتم تموم شد و امیدوارم این مسخره بازی توی نسل نهم دیگه انجام نشه. با اینکه بهترین بازی نسل هشتم برای من ویچر ۳ بود ولی حتی توی اون دوره هم من بازم خطی رو‌ ترجیح میدادم. جهان باز روی بعضی از بازیا خوب میشینه و بیشتر بازیا توی دام تکرار و عدم خلاقیت میوفتن

    Moein MM2pardisgame
  • AAGZH گفت:

    از بزرگترین مشکلات بازیای اپن ورلد اینه که مجبور میشی کلی راه بری ییا اینکه به سایدکوئست های تکراری میخوری . همون بهتر که خطی و منسجم باشه

    Moein MM2AAGZH
یوشیدا: ساخت Final Fantasy 16 جهان‌آزاد 15 سال طول می‌کشید