اطلاعاتی از نحوۀ اجرای God of War Ragnarok روی PS5 فاش شد
به نظر میرسد که یک خردهفروشی مشهور، به صورت زودهنگام، اطلاعاتی از نحوۀ اجرا و ویژگیهای منحصر به فرد God of War Ragnarok روی PS5 فاش کرده است.
فردا پیشفروش بازی God of War Ragnarok آغاز خواهد شد و فروشگاه ShopTo به صورت زودهنگام جزئیاتی از کیفیت اجرایی بازی و ویژگیهای منحصر به فرد آن روی کنسول نسل جدید پلی استیشن ۵ به اشتراک گذاشته است.
طبق جزئیات فاش شده، بازی God of War Ragnarok روی PS5 شامل ویژگیهای زیر میشود:
- پشتیبانی کامل از بازخورد هاپتیک (Haptic Feedback) و تریگرهای انطباقی (Adaptive Trigger)
- صدای سهبعدی و دریافت صوت دشمنان از جهتهای گوناگون
- دو گزینه برای کیفیت اجرایی بازی: ۱- رزولوشن 4K کامل با نرخ فریم هدف 30 ۲- رزولوشن 4K آپاسکیل شدۀ پویا با نرخ فریم هدف 60
بازی God of War Ragnarok در تاریخ ۱۸ آبان ۱۴۰۱ (۹ نوامبر ۲۰۲۲) برای پلی استیشن ۴ و ۵ عرضه خواهد شد.
پر بحثترینها
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- بازی چندنفره Horizon احتمالاً در سال ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد
- گزارش: Final Fantasy 16 روی PC تنها ۲۸۹ هزار نسخه فروخته است
- رسمی: بستههای الحاقی، ریمیکها و ریمسترها میتوانند کاندید بازی سال در The Game Awards شوند
- مایکروسافت: هر دستگاهی میتواند یک ایکس باکس باشد
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
نظرات
اسپم :
هورایزن فوربیدن در دولوپ برایتن بهترین بازی سال شد….
بهترین خبری میشه شنید اینه هورایزن تو گیم اوارتز هم بهترین بازی سال شده ….
کاش هکیش هم میومد رو ۹.۰۰
الدن رینگ : آها
اره دیگه بالاخره قرار نیست نظر هر گیمری و منتقدی وحی منزل باشه
برای شما الدن بهترینه برای کس دیگری هورایزن
من فقط منتظرم ببینم منظور کوری بارلوگ از گرافیک بالاتر و level 3 چی بوده
میخوام بفهمم چقدر خوب شده
سلام، منظور از Tightening up graphics at level 3 در قالب بازیسازی، اینه که در مراحل پایانی ساخت قرار داره نه این که قراره یه Leap گرافیکی عجیب غریب ببینیم. سه ماه قبل از انتشار GOW 2018 هم دقیقا از این جمله داخل Interview استفاده کرده بود.
ریشهاش هم فنی و رسمی و علمی نیست، بلکه از میم زیر گرفته شده که دو نفر تستر قصد دارن بگن کار تموم شده و در مرحله نهایی قرار دارن:
https://youtu.be/BRWvfMLl4ho
جووونم سلطان😍
فردا رکورد پری اوردر پلی استیشن احتمال بسیار زیاد شکسته میشه!!
پرفورمنسش عالیه
بزرگوار پرفورمنس کجا عالیه؟ روی سخت افزاری مثل پی اس ۵ داریم Native 4K 30fps می بینیم ، تازه اونم نرخ فریم «هدف» – این یعنی سانتامونیکا واقعا در بهینه سازی کم کاری کرده – بحثم دقیقا پرفورمنس نسبت به پیشرفت سخت افزاری هست ، خیلی بهتر می شد از این کنسول بهره برد – البته شاید RDNA 2 واقعا بازدهٔ معماری های قبلی رو نداره ، تو اکس باکس هم 30fps داریم زیاد می بینیم
مگه پرفورمنس بقیه بازی ها همین نبود ؟
بعدشم بقیه همشون یا 4K 30 FPS بودن یا 1080p 60 FPS ولی این داره 4K Dynamic و آپ اسکیل شده ۶۰ FPS میده
انصافا دارم برای این بازی هایپ میشم … امیدوارم هنگام مبارزه صرفا روی شونه قفل نباشه دوربین ، داینامیک باشه و جابهجاییش خیلی بیشتر باشه ….
به نظرم یکی از بهترین گیم پلی های سری رو شاهد باشیم ….
بیشتر برای آخر بازی هایپم که به مصر میره یا نه
قبل از اساطیر اسکاندیناوی میخواستن برن سراغ خواستگاه فرعون ها،تایید شده.
حالا بگین نیاز به کنسولای جدید نیست یه بازی میان نسلی هم به صورت نتیو نمیتونن 4k 60 فریم بدن.دیگه ایراد به سازنده هم نمیشه گرفت جز ۱۰ استودیوی برتر دنیاست
میتونه ولی میان نسلی بودن جلوش رو میگیره چون وقتی که باید سر optimize کردن رو ps5 میذاشتن رو گذاشتن روی دو کنسول ضعیف و قوی.
اینجوریا هم نیست، مشخصه کنسولها در مورد بازیهای گرافیکال مشکل دارن که full 4K در کنار 60fps باشن. به عنوان مثال ریمیک Demon’s Souls که فول تایم روی بخش فنی متمرکز بودن کراس جن هم نبود، همچنان نمیتونست 4k 60fps رو حفظ کنه.
یک چیز دیگری هم هست باید api رو بروز کنن مثلا Xbox one واقعا اگه direct x12 نبود واقعا خیلی تو زمینه گرافیکی یا fps بد عمل میکرد یا مثلا تو پیسی api Volkan خیلی به پردازش بهینه cpu کمک کرد که از اون طرف بتونن گرافیک رو ارتقا بدن یا fps رو . بنظرم با پیشرفت api هم پلی استیشن و هم ایکس باکس و استفاده از تکنولوژی FSR و VRS ویا مشابه اون ها قطعا به فریم ریت ۶۰ کنار رزلویشن 4K تو این کنسول ها دست پیدا میکنیم اما یک دلیلی که هنوز استفاده از FSR 2.0 عمومی نشده به خاطر یک سری ایراداتش هست که تو نسخه های بعدی رفعش میکنن
بنظرتون کنسول پرو درحد همون رزولوشن بالاتر هست یا ریتریسینگ هم همزمان اجرا میکنه؟.
راستش ما هر چی به سمت 4K 60FPS میریم، پیشرفت بصری از نظر تکسچر و چند ضلعیها و نورپردازی و … موانع جدیدی برای حفظ نرخ فریم و رزولوشن به وجود میارن. بنابراین، بازی انتهای این نسل هم شاید با کنسول های پرو از نرخ فریم بالا در کنار رزولوشن 4K پشتیبانی نکنن. افزایش کیفیت همیشه BAR پرفورمنس رو پایین میاره. برخی از کارت گرافیکهای قدرتمندتر از کنسول های نسل جدید الآن به زور میتونن حفظ کنن رزولوشن و نرخ فریم رو.
برای من فریم از همه چی مهم تره با اسلیم کل نسل ۸رو گذراندم ولی انصافا ریتریسینگ هم خیلی تو بازی تاثیر داره و بعید میدونم ساخت همچین کنسولی که بخواد هم ریتریسینگ داشته باشه هم 4k هم ۶۰فریم صرفه اقتصادی داشته باشه احتمالا مثل همون پرو تو نسل قبل به رزولوشن بالاتر و یکم فریم ثابت تر بسنده کنن و بیخیال ریتریسینگ بشن.
آقای کریمی
سازندگان دیمن سولز گفته بودن که زمان برای توسعه خیلی کم داشتن و نتونستن اونجوری که باید بازی را در می اوردن
همین چند روز پیش بودکه به بازی معرفی شد که هم 4k,60fr,RT را با هم داشت. تازه بدون fsr. به زودی شاهد این قبیل پیشرفتها خواهیم بود
دیمنز سولز ۳ سال پروسه ساخت داره برای یه ریمیک زیاد هم به نظر میرسه.
در هر صورت، ما بازی 6K سوپر سمپل 60FPS و 4k 120fps هم داریم روی سری اکس به نام Ori and the will of the wisps. در حقیقت، این که یه بازی وجود داره 4K 60FPS اجرا میشه اهمیتی نداره، موضوع اینه آیا بازیای مثل stalker یا gow Ragnarok یا spiderman 2 یا Starfield میتونن به صورت Full 4K 60FPS اجرا بشن یا خیر. به نظر من: «خیر». متذکر شدم مبحث «یک بازی دو بعدی» یا یک بازی که اولویتها و سبک گرافیک چیز دیگریست با نیازمندیهای خاصی که داره خیلی تفاوت داره با یک بازی که به شدت فیدلیتی محوره و نمیتونه نرخ فریم رو در عین رزولوشن بالا، ثابت نگه داره.
در حال حاضر بازیهای نسل قبل که نیازمندی قدرت گرافیکی بالا ندارن، به سختی میتونن رزولوشن و نرخ فریم رو روی PS5 ثابت نگه دارن یا رزولوشن داینامیکه (یا چکربورد) یا نرخ فریم افت داره یا 1800p قفل شده رزولوشن. نمونش gow 2018 که رزولوشن 4K Checkerboard هست. ghost of tsushima روی ps5 رزولوشن ۱۸۰۰ داره و … در حال حاضر حتی آپگریدها برای بازی های نسل هشتم هم نمیتونن وعدهها رو حفظ کنن چه برسه به بازی های جدیدتر.
ولی راه دور نریم، عملکرد کارت گرافیکهای به مراتب قدرتمندتر و گرانتر pc به وضوح ثابت میکنه که قدرت پردازش گرافیکی کنسول های نسل جدید در سطحی واقعاً پایینتر قرار داره و به وضوح نمیتونه full 4K 60Fps رو براای بازیهای بنچمارک گرافیکی عملی کنه، این قضیه مثل روز مشخصه. به هر تکنیکی شده صد درصد تا انتهای این نسل گزینه پیش روی شما میذارن (Performance or Quality Mode) و هیچوقت FULL 4K 60Fps برای این دسته از بازی های graphical عملی نمیشه. عناوین دوبعدی و مستقل از ابتدای نسل مشکلی نداشتن برای این قضیه مثل ori که فراتر هم میره.
کارت گرافیک کنسولهای نسل جدید رو خیلیا بیش از حد دست بالا گرفتن، پردازشگر گرافیک PS5 برابری میکنه با NVIDIA GeForce RTX 2070 که ازش برای اجرای بازی ها با رزولوشن 1440p استفاده میشه که در حالت medium و high (تنظیماتی کیفی بازی ها روی کنسول ها) به صورت ۶۰ فریم خروجی میده و به صورت 4K تقریباً ۳۰ تا ۳۵ فریم خروجی میده. سری اکس هم فقط کمی قدرت بیشتری داره. دقیقا چیزی که دارن در حال حاضر و احتمالا تا آخر نسل از کنسول ها خروجی میگیرن developerها.
آقای کریمی ، یعنی الکی میگن سری اس ۱۴۴۰p با ۶۰ فریم اجرا می کنه ؟ یا با ۱۰۸۰ با rtx و ۳۰ تا ۴۵ فریم ؟
اصلا به نظر شما سری اس تا آخر نسل دووم میاره ؟
بستگی ب مانیتور کابلی اچ دی ام ایی ک استفاده میکنه و اون بازی داره
ولژ
ی دروغ نمیگن و سری اس هم تا اخر نسل دووم میاره
هرچقد بازی ها سنگین باشن ولی بر این کنسول اپتیمایز میشن
چی بگم والا
بله کنسول های پردازش پایینی دارن در مقایسه با پی سی
ولی من همیشه برام سوال بوده
پی سی ۳۵۰۰ دلاری مجهز ب ۳۰۸۰ چرا باید توی گاد ۲۰۱۸ لگ بزنه
ولی کنسول ps5 بدون افت فریم اجرا کنه
در مقایسه هم باید خیلی خیلی دقت کنیم تا فقط مقدار کمی تفاوت در سایه ها ببینیم
تنها گاد و یا انحصاری های سونی اینطور نیست
شما فرمودید در حد یه ۲۰۷۰ هست
ولی مثلا والهالا ب هیچ وجه در ۲۰۷۰ نمی تونه ۶۰ فریم در 4k بده
حتی با تنظیمات متوسط
۱- پورت بازیها پی سی کار طاقتفرساتری هست و برای همینه که خیلی از بازیها روی PC مشکل دارن البته اکثریت به مرور زمان پچ میشن و کامیونیتی پی سی هم اصولاً صبر خوبی داره برای این پورت ها. دلیل هم واضحه چون باید در قالب انواع سختافزارها آپتیمایز بشن. اما کنسولها سختافزاری ثابت دارن و بهتر میشه بازی ها رو برای کنسول آپتیمایز و تنظیمات ایدهآل رو اعمال کرد.
2- در اکثر موارد، در ابتدای نسل تا میانه، کنسول ها بازی رو روی تنظیمات Very High اجرا میکنن اما از اواسط به بعد به Medium میرسه. خیلی از بازیها که میبینیم روی کنسول با رزولوشن و نرخ فریم مشابه اجرا میشن، دلیل اینه که تنظیماتشون medium هست اما کارت گرافیک مشابه با تنظیمات very high یا ultra اجرا میکنه البته در رزولوشن مشابه و کاربر میگه چرا رزولوشن و نرخ فریم مشابهه در صورتی که پی سی قدرت پردازشی بهتری داره در زمینه گرافیک. خب مشخصاً به تنظیمات پایین تر کنسول دقت نمیشه.
3- به عنوان مثال، همین Valhalla مشکل آپتیمایز داشت gow 2018 هم با این که پورت خوبی بود اما مشکل آپتیمایز داشت که به روز رسانی شد، اطلاع دقیقی ندارم الان برطرف شده یا نه. اگرچه با وجود یک سری مشکلات و باگ ها و عدم آپتیمایزها، نسخه پی سی همیشه یک سری ویژگی و قابلیت منحصر به فرد داره.
و در نهایت، والهالا به هیچ وجه در ۲۰۷۰ نمیتونه ۶۰ فریم در 4K بده، اما وضعیت در ps5 هم همینه. بازی روی کنسول رزولوشنش بین ۱۴۴۰ تا ۱۷۲۸ هست و به 4K نمیرسه و موضوع باقی مونده نرخ فریمه که تا ۱۰ فریم افت داره روی ps5. بنابراین همانطور که کارت گرافیک تقریباً همقدرت ps5 یعنی ۲۰۷۰ نمیتونه به رزولوشن 4k و ۶۰ فریم دست پیدا کنه کنسول پلی استیشن هم نمیتونه و هم افت فریم داره هم رزولوشن پایین تره به مقدار قابل توجه و عملکرد بهتر روی کنسول هم برای آپتیمایز نچندان خوب نسخه پی سی هست که حتی غولی مثل ۳۰۸۰ هم نمیتونه ماکسیموم خروجی بگیره. (در ضمن تنظیمات مشابه در نظر گرفتیم Very High چون نسخه کنسولی از این تنظیمات استفاده میکنه) و همینطور در خیلی از بازی ها وقتی برتری سایه زنی رو جمع میبندی با تراکم با نورپردازی و …. یک تفاوت ویژه شکل میگیره. البته خیلی بستگی به بازی داره. در کل اون سوال جوابش خیلی سادهاس، «آپتیمایزینگ و چالش آپتیمایز برای چندین سختافزار مختلف».
جناب کریمی نه فقط کنسول ها بلکه وضعیت برای پیسی هم همینه…گرافیک هاهم باتوجه به سطحشون سال های اولیه خوب کار میکنند اما دیگ مثل قبل پشتیبانی نمیشند و مثل قبل گیم ها براشون بهینه نمیشه…خیلی موافق FSR و DLSS نیستم بنظرم باعث تنبلی دوستانی که تو کار بهینه سازی هستند میشه وبه قول معروف بهونه ای برای بهینه نکردنه..
این مشکل از بازی و اوتیمایزش برای پیسی ک رو rtx3080 لگ میزنه
مساله اینه شعار فقط 4k 60fps نبود HDR و ری تریسینگ هم بود ری تریسینگ رو دیگه همه میدونن فعال باشه بالای ۳۰ فریم نمیره ولی تو hdr هم اگه از دابلی ویژن استفاده کنی فریم به شدت پایین میاد
به شما که گفتم. تو خبر قبلی توضیح دادم کو گوش شنوا
https://s6.uupload.ir/files/img_۲۰۲۲۰۷۱۵_۰۰۳۱۴۵_wa2z.png
دیگه اونطوری هم نیست
شاید بهینه کردن برای ps4 سخت باشه ولی ربطی به ps5 نداره
این نشون میده هنوز قدرت کافی رو ندارن کنسولا
این حرفی کی زدی اصلا از روی منطق نبود
بیهوده ازش طرفداری کردی
خود آقای کریمی هم گفت داری اشتباه میگی
مگر اینکه از تکنولوژی FSR و variable rate shading و … استفاده کنن اخه رزلویشن 4k با جزعیات بالا بخوای ۶۰ فریم بگیری خیلی سخت افزار قوی میخواد و خیلی باید به خاطرش هزینه بشه بنظرم دلیل اینکه خیلی تو ساخت ویژگی upscaling سرمایه گذاری میکنن فکر کنم به همین خاطر باشه اخه اینتل و اپل و ای ام دی و انویدیا خیلی دارن روش کار میکنن و هی تو ورژن های جدید ایرادتشو رفع میکنن و بهبود میبخشنش یا VRS که هی دارن تو ورژن های جدیدتر بهترش میکنن منظور رزلویشن 4k و مخصوصا 8k بشدت سنگین میکنه بار پردازش رو
درسته خب جا داره کنسولا قوی تر باشن ولی تو این اوضاع خراب قطعات تو جهان اصلا نمی صرفه
الان rtx ۳۰۷۰ یا ۳۰۸۰ یا حتی ۳۰۹۰ هم نمی تونن درست کار کنن و پایداری ندارن
مثلا دموی ماتریکس آنریل انجین ۵ روی rtx 3090 ، نمی تونه ۶۰ فریم بده ثابت و کمتره
مگه 4k 60 fps الکی هست ؟ بعلاوه هنوز خیلی مونده تا ظرفیت کامل کنسول هارو بشناسن و از تمام پتانسیلشون استفاده بکنن. از نظر قدرت هم کنسول های نسل ۹ یه چیزی بین RTX 2080 و RTX 2070 super قدرت دارن ( به این نکته توجه کن که کنسول هستن و بازی از یه PC با مشخصات دقیقا یکسان خیلی بهتر اجرا میکنن )
تحلیل DF رو هم ببینید که کاملا توضیح میده به احتمال زیاد حالا حالا ها خبری نیست
خداوندگار صنعت گیم باز می گردد
درباره ایزدان ایرانی تحقیق کردم
برید ویکی پدیا سرچ کنید از زوروان ایزد ایزدان تا فرزندانش اهورامزدا و اهریمن تا بهمن ایزد رام کننده حیوانات و بهرام خدای جنگ و پیروزی تا ناهید خدای عشق و خرد و دانایی داستان هایی در دل خودشون جای دادن که بار ها خواندنی تر از افسانه های نورث و اسکاندیناوی هست
اگر ما درباره خدایان خودمون دانشی داشته باشیم و داستان ها بنویسیم و گسترشش بدیم قطعا دنیا هم به داستان های ما گرایش پیدا میکنه و براشون جذاب خواهد بود
همگی کهن تر از اساطیر نورث و یونان هستن
مال ما ۵۲۰۰ سال عمر داره زروان خودش ۴۸۰۰ سال پیش به دنیا اومده !!! فقط قدمت رو ببین !
ما فقط تمدن پادشاهیمون به بیش از ۵۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح برمیگرده
یعنی اولین تمدن تاریخ!!
دیگه حساب کن قدمت خدایانی که پرستیده میشدن چقدره
از تمام خدایان هم لازم نیس بل اجبار آثاری رو خلق کنن
شما فقط داستان بین اهورا مزدا و اهریمنو ببین
همین دوتا برادر میتونن متریال خلق یک شاهکار واقعی باشن حالا چه تو صنعت سینما چه تو صنعت گیم
به جرئت با اینکه فن چند آتیشه ی گاد آف وارم ولی
داستان های اهورامزدا و اهریمن>>>>>>>>سه گانه یونان و GOW نورس متالجی
راستی ی مورد ، بعد از بر تخت نشستن اهورا مزدا به عنوان فرمانروای ایزدان ایرانیا دیگه فقط یک خدا رو میپرستیدن و عبادتش میکردن که اونم اهورا مزداست که نماد خیرو نیکی و تمام خوبی هاس و برادرش اهریمن هم دقیقا تمام مشخصاتش در تضاد با این ایزده
داستان آشناییه نه؟
(از آئین زرتشتی)
اینو گفتم که بدونی ما حتی قبل از اومدن اسلام و مسیحیت و حتی یهود هم یکتا پرستی رو تو دین خودمون داشتیم
آنچارند اگه خوابه، گاد آف وار رو میخوام!!!
راستی قدیما یکی بود که هر بازی جدیدی قرار بود منتشر بشه، یه سیستم غول تو کامنت ها مینوشت و میگفت که باهاش پلیش میده، دیگه پیداش نیست!
شما فقط درگیر رزولوشن نباشید رو کنسول ها.اونقدرام قوی نیستن که بتونن 4k نیتو ۶۰ فریم ثابت بدن.جزییات با کیفیت تو بازی و میدان دید هم باعث افت فریم میشه تو اون حالت که مجبورن اپ اسکیل کنن.همینکه بازی به چشممون خوب بیاد فعلا عالی هستش.کنسول های میان نسلی اگر بیان هدفشون 4k native و ۶۰ ثابت میشه.دیگه کسی که بهترین تجربه رو میخواد باید بره نسخه ارتقا یافته رو بخره.از موقعیم که ۶۰ فریم زدم اصلا نمیتونم رو ۳۰ فریم سوییچ کنم.براهمین خیزی برداشتم برای زمانی که پرو بیاد.منم دنبال تجربه عالیم ولی باید منطق داشت
دوال سنس پلی استیشن ۵ و گاد آف وار رگناروک 🤲🤲🤲🤲یا زروان خداوندگار زمان
با این کیفیت اجرایی مشخص شده که کنسول های پایه خیلی ضعیف هستن عرضه نسخه پرو واجب شد
عالی👍👍
سلاح رو باید کنار گذاشت و با مشت های کریتوس بری سمت دشمن چندتا مشت بزنی بعد با دوال سنس مشت های سنگین کریتوس رو حس کنی! اصلا فکر کردن بهش دیوونه کننده اس……
منی که میخوام با پی اس فور پلی بدم
ندیدم،نخوندم،نشنیدم🗿😂
کمر پلی۴ قراره شکنه🥲
ولی چن روز پیش کامنت دادم که احتمال افت کیفیت بصری روی پلی۴ هست اگه قرار باشه خیلی روی گیمپلی مانور بدن
گاد ۲۰۱۸:گرافیک بالا رندر دیستنس پایین و گیم پلی محدود(فاگ محیط روانیم میکرد انگار تو سونای بخار بودیم کلا ۱۰ ۲۰ متر جلومون مه نبود)
گاد ۲۰۲۲:؟
گیمپلی که تایید تقریباً شده گسترش یافته رندر دیستنس رو نمیدونم حتی با ثابت موندنش باید رو پلی۴ نسبت به گاد۲۰۱۸ باید گرافیک کمتر باشه
خودم اگه فریم ریت ۶۰ و رزولوشن ۷۲۰ بدن و ۱۰۸۰ و ۳۰ فریم یقینا میزارم رو ۶۰ فریم🤤
خیلی عجیبه
قدرت نسل بعد هنوز به چالش کشیده نشده
الانم میان نسلیه
یعنی هنوز درست استارت نخورده
اول بسم الله 4k با ۳۰ فریم ، خیلی خیلی عجیبه ، الان ۳۰ فریم داره میده فردا می مونه
ولی احتمال داره شایعه باشه چون اصلا منطقی نیست
حالا آخر نسل بود یه چیزی ، اول نسل که هنوز درست حسابی شروع نشده خیلی بعیده ۳۰ فریم بده
هنوز تی وی عوض نکردم ک از تمام قدرت کنسول استفاده کنم انشالله ۳ سال دیگ قسط پلی ۵ تموم بشه یا همین مدت جمع کنم خرج کم کنم میرم واسه خرید تی وی . جی پلاس ارزونتره فور کی داره ۸ میلیون ولی نمیدونم خوبه یا نه .آیا کسی از دوستان جی پلاس داره و میگید چطوریاست؟؟؟
یه سوال اگه یه تلویزیون داری
تلویزیون نگیر
برو مونیتور گیمینگ جی پلاس بگیر
۱۶۵ هرتزه
۳۲ اینچ ( البته ۲۷ اینچی هم داره که قیمتش کمتره )
خمیده هم هست
پشتش هم زیباست
Ips هم هست بی نظیره
تلویزیون برای بازی نمی ارزه در یه صورت ، یه تلویزیون هوشمند بگیری که کاربرد های دیگه هم داشته باشه برات
چون اکثر تلویزیون ها حتی گرون تریناشون هرتز آنچنان زیادی ندارن
به نظرم با ۱۰ میلیون تومن می تونی یه مونیتور غول گیمینگ بگیری
اون جی پلاسه واقعا عالیه
خیلی فوق العادس با این قیمت
مرسی عزیزم راهنماییت خیلی قشنگ بود. آره ی تی وی داریم سونی فول اچ دی هست .دمت گرم واسه نظرت سلامت باشید
اسپم شرمنده : سیستم دارم میخوام ارتقا بدم فقط کارت گرافیکو از ۱۶۵۰ میخوام بکنم ۱۶۶۰ فهمیدم نیاز نیست مادربردمو که h310m هست تغییر بدم چون ۱۶۶۰ هم pcIe ۳ هست و به مادربردم میخوره و اینکه موندم ایا پاور هم باید تغییر بدم یا نه.
سیستمم
1650 gddr6
i3 9100f
2×۸ ram 2666 mg
H310m
مانیتورمم vg248qg
میخواستم بگم پاورم 480w هست و بعد از ارتقای ۱۶۵۰ به ۱۶۶۰ نیاز هست پاور هم تغییر بدم؟
داداش با پاور ۴۸۰ وات RTX 3060 میبندن دیگه GTX که سهله
حالا اگه میخوای دقیق ترشو بدونی خود سایت کولر مستر ی بخش مخصوص داره واسه کانفیگ بستن سیستمت که چه پاوری دقیقا لازم داری
مشخصات فنی سیستمتو تو سایت میزنی بعد پاورو بهت نشون میده که کدوم مدلا ازش باشه یا چند وات باشه
سلام
به جای اینکه ۱۶۶۰ بکیری میتونی با همون پول تقریبا یه ۳۰۵۰ بگیری که خیلی قدرمندتره
من هم تقریبا سیستمم مثل شماست فقط cpu i5 8400 دارم که قبلا با rx580 گیم میزدم که وقتی مدل ۳۰۵۰ اومد عوضش کردم
پاورهم نیاز نیست تغییر بدی بنظرم
کارت گرافیک ۳۰۵۰ رو pcie3 هم بالا میاد راحت و عملکرد این کارت خیلی بهتر از ۱۶۶۰ هستش
Pcie4 هست داخل مشخصاتش من دیدم تو سایت ها ولی ۳۰۵۰ رو تو قیمت ۱۶۶۰ راستش پیدا نکردم و بگم من حضوری میگیرم انلاین نمیگیرم معمولا… ۱۶۶۰ مدل دوال یا پالیت بینشون موندم به نظرم دوال بهتره ولی مدل های تاف و .. هم دیگه زیادی گرونن دوال ۱۶۶۰ هست حدود ۱۰ تا ۱۱ و ۳۰۵۰ دوال ۱۳ تا ۱۴ هست میانگین با یه گارانتی نیمچه مطمئن
و اینکه ۱۶۶۰ نیازمو فعلا برطرف میکنه دنبال دردسر نیستم زیاد میخوام یکم راحت باشم که راستش با ۱۶۵۰ یکم تو بعضی بازیا دستم برای گرافیک بستست. مثلا ردد دو رو ویرم پایین نمیزاره بالا ببرم اف پی اس اوکیه ولی ویرم نمیزاره با ۱۶۵۰ رو الترا و های تنظیمات ردد دو همراه بالا بردن تکسچر و رزولوشن ۵/۴ حدود ۴۵ تا ۴۰ فریم میده که عالیه ولی دوست دارم ۱۶۶۰ بگیرم همینو روی ۵۰ تا ۵۵ اف پی اس تجربه کنم یا گرافیکای بالاتر با همون اف پی اس
سلام. مصرف ۱۶۶۰ حدودا ۱۲۰ وات و پردازنده شما ۶۵ وات هست. مصرف کلی سیستم در بازی ها بیشتر از ۲۰۰ وات نیست که پاور شما جوابگو هست.
ممنون❤
دوستانی که مثل من از سی فریم بودن بازی در حالت native 4K جا خوردن ، تقصیر گردن کنسول نندازن و از میان نسلی صحبت نکنن لطفا – خیلی وقت پیش گفته بودم که AMD دربارهٔ بازدهی سخت افزاری RDNA 2 دروغ گفت و هر دو شرکت هم کم و بیش گول خوردن – پی اس ۴ با معماری GCN نسبت به توانی که روی کاغذ داشت معجزه وار عمل می کرد ، کاملا برعکس نسل جدید – دلیلش هم واضحا داغون بودن معماری آر دی ان ای هست ، که حالا حتی همون توان روی کاغذ هم خودشو نشون نمیده – اگه این دو شرکت به جای AMD سراغ انویدیا رفته بودن و فرضا چیپی با معماری تورینگ سفارش داده بودن ، پرفورمنسی ازش می گرفتن که به راحتی تا سال ها کارآمد باشه – سونی و مایکروسافت میخواستن با قیمت پایین سخت افزار خوب بخرن و خب کی بهتر از AMD ، حتی به بهای بازدهی داغون سخت افزارهاش! – مقایسه شود با نینتندو سوییچ با چیپ انویدیا گیمایی رو اجرا می کنه که در ظاهر باید براش محال باشه
وقتی فقط حرف مفت میزنی….توان مصرفی کارت های انویدیا برعکس پرفورمنسشون بشدت بالاست..خودت خیلی راحت میتونی مقایسه کنی…باتوجه به قیمت گذاری های افتضاح انویدیا اصلا هم ارزش خرید ندارن…پرفورمنس خام ای ام دی بسیار بهتره…نسل ۷ هم دیدیم پردازنده های انویدیا چقدر کارامد بودن…اگر قرار بود از پردازنده های انویدیا استفاده کنند هم گرون تر بودند و هم هرسال یه مدل جدید از کنسول میدادند.
معلومه کی داره حرف مفت میزنه ، توان مصرفی چیه چرا چرت میگی؟ من دارم پرفورمنس رو میگم که اگه دو تا ویدئوی مقایسه عملکرد تو یوتیوب میدیدی دستت میومد AMD بهتر عمل کرده یا انویدیا – نسل هفتم پرفورمنس بازی ها هر چی هم افتضاح بود ، ولی بهترین پی سی های اون موقع همون اندازه هم پرفورمنس نمی دادن – اینا فقط سر اینکه نخوان پول بدن سمت AMD رفتن ، و گرنه هیچ وقت بهتر نبوده پردازنده هاشون نسبت به انویدیا – اول تحقیق کنیم دو تا مقایسه ببینیم دو تا تست فریم بگیریم بعد از تو هوا حرف بزنیم
دوستان به نظرتون rx 6600 در حال حاضر ارزش خرید داره؟؟
ممنون میشم اگه راهنماییم کنید…