آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The Man Who Knew Too Much تا Preacher - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The Man Who Knew Too Much تا Preacher - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The Man Who Knew Too Much تا Preacher - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The Man Who Knew Too Much تا Preacher - گیمفا

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The Man Who Knew Too Much تا Preacher

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم از the man who knew too much تا preacher

این آخر هفته به معرفی فیلم The Man Who Knew Too Much، سریال Preacher و چندین فیلم و سریال جدید می‌پردازیم.

سرویس آنلاین نتفلیکس در سال‌های اخیر توانسته انیمیشن‌های بسیار جذاب و جالب‌توجهی را برای بینندگان خود تولید کند. این انیمیشن‌ها از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بودند و حتی توانستند در مراسم اسکار نیز خودنمایی کنند. به تازگی نیز انیمیشنی تحت عنوان هیولای دریا (The Sea Beast) روی سرویس نتفلیکس پخش شده که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم.

فیلم دلال (Broker) یکی دیگر از فیلم‌های تازه پخش شده است که محصولی از کره جنوبی به شمار می‌رود. این فیلم در جشنواره فیلم کن سال جاری میلادی اکران شد و توانست جایزه «کلیسای جهانی» را از آن خود کند. سریال پرنده سیاه (Black Bird) نیز مینی سریالی است که پخش آن به تازگی آغاز شده است. این هفته پخش ادامه فصل ششم و پایانی سریال بهتره با ساول تماس بگیری (Better Call Saul) نیز شروع شد.

علاوه بر پرداختن به این فیلم و سریال‌های جدید، به معرفی فیلم کلاسیک مردی که زیاد می‌دانست (The Man Who Knew Too Much) از آلفرد هیچکاک (Alfred Hitchcock) نیز می‌پردازیم. به عنوان سریال هفته نیز سریال واعظ (Preacher) را معرفی خواهیم کرد. همراه با ما باشید.

فیلم جدید چی ببینیم؟

انیمیشن هیولای دریا (The Sea Beast)

انیمیشن هیولای دریا the sea beast

انیمیشن «هیولای دریا» اثری ماجراجویی ساخته کریس ویلیامز (Chris Williams) است. این برای اولین بار است که او به تنهایی کارگردانی یک انیمیشن را در دست دارد. او همچنین به همراه نل بنجامین (Nell Benjamin) فیلم‌نامه این انیمیشن را قلم زده است.

کارل اربن (Karl Urban) صداپیشگی شخصیت اصلی این انیمیشن را برعهده دارد و زریس انجل هیتور (Zaris-Angel Hator) و جرد هریس‌ (Jared Harris) نیز دیگر صداپیشه‌های این اثر به شمار می‌روند.

انیمیشن «هیولای دریا» همانطور که از نامش پیدا است، داستان جهانی را بازگو می‌کند که ساکنان آن برای سال‌ها در وحشت از هیولاهای مختلف دریا به سر می‌برند. در این میان، دریانوردان مختلفی برای شکار این هیولاها به اقیانوس‌ها سفر کرده‌اند. حالا یک شکارچی مشهور به همراه دختری جوان سفری به سرزمین‌های ناشناخته را شروع می‌کنند.

انیمیشن «هیولای دریا» داستانی اوریجینال را روایت می‌کند که همانند کاراکترهایش جسورانه است و بیننده‌ها را به سفری بسیار ارزشمند می‌برد. مطمئنا این انیمیشن اثری جذاب است که می‌تواند اوقات بسیار خوشی را برای شما رقم بزند.

فیلم دلال (Broker)

فیلم دلال broker

فیلم «دلال» اثری درام از کره جنوبی است که کارگردانی و نویسنده آن در دستان هیروکازو کورئیدا (Hirokazu Kore-eda) بوده است. سونگ کانگ هو (Song Kang-ho)، بائه دونا (Bae Doona)، گانگ دونگ وون (Gang Dong-won) و لی جی اون (Lee Ji-eun) نیز بازیگران این اثر هستند.

فیلم «دلال» در جشنواره فیلم کن ۲۰۲۲ میلادی روی پرده سینماها اکران شد و در بخش رقابتی این جشنواره برای جایزه نخل طلا نیز شرکت داشت. این فیلم در نهایت توانست جایزه کلیسای جهانی را دریافت کند. جایزه بهترین بازیگر مرد کن نیز به بازیگر این فیلم یعنی سونگ کانگ هو رسید.

مادری تنها تصمیم می‌گیرد تا بچه‌اش را در کلیسا رها کند تا فرد یا سازمانی دولتی از آن مراقبت کند. دو دوست که بچه‌ها را در بازار سیاه فرزندخواندگی به فروش می‌رسانند، این بچه را بر می‌دارند ولی مادر این بچه بر می‌گردد و با این افراد روبه‌رو می‌شود. حالا آن‌ها با یکدیگر به سفری می‌روند تا با والدین آینده و احتمالی بچه آشنا شوند.

این داستان از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و اجرای آن نیز کاری بسیار دشوار به شمار می‌رود که در این فیلم به خوبی انجام شده است. این فیلم سوالاتی در مورد مسائل اخلاقی، انتخاب، پول، قتل، خانواده و پیدا کردن عشق مطرح می‌کند که واقعا تامل‌برانگیز هستند. کارگردانی فیلم و همچنین نقش‌آفرینی بازیگران در فیلم «دلال» عالی است و مطمئنا شاهد اثری تماشایی خواهید بود.

سریال جدید چی ببینیم؟

فصل ششم سریال بهتره با ساول تماس بگیری (Better Call Saul)

فصل ششم سریال بهتره با ساول تماس بگیری better call saul

سریال «بهتره با ساول تماس بگیری» توسط وینس گیلیگان (Vince Gilligan) و پیتر گولد (Peter Gould) خلق شده و نسخه‌فرعی و پیش‌درآمدی برای سریال بریکینگ بد (Breaking Bad) محسوب می‌شود.

فصل ششم و پایانی سریال «بهتره با ساول تماس بگیری» شامل ۱۳ قسمت است که هفت قسمت ابتدایی آن در ماه آوریل پخش شدند. حالا پخش ۶ قسمت پایانی شروع شده و قسمت آخر سریال نیز در تاریخ ۱۵ اوت (دوشنبه ۲۴ مرداد) پخش خواهد شد و داستان این سریال را پایان خواهد داد.

مینی سریال پرنده سیاه (Black Bird)

مینی سریال پرنده سیاه black bird

مینی سریال «بلک بیرد» یا «پرنده سیاه» اثری جنایی و درام به شمار می‌رود که توسط دنیس لهان (Dennis Lehane) ساخته شده است. این سریال بر اساس رمانی بیوگرافی به همین نام نوشته جیمز کین (James Keene) است که در سال ۲۰۱۰ میلادی به چاپ رسیده بود.

دو قسمت ابتدایی مینی سریال «پرنده سیاه» در تاریخ ۸ ژوئیه (جمعه ۱۷ خرداد) روی سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس پخش شدند و چهار قسمت باقی‌مانده آن نیز به صورت هفتگی در روزهای جمعه پخش خواهند شد.

تارون اجرتون (Taron Egerton) نقش اصلی این سریال را به تصویر می‌کشد و در نقطه مقابل او نیز پل والتر هاوزر (Paul Walter Hauser) نقش‌آفرینی می‌کند. سپیده معافی (Sepideh Moafi) نیز دیگر بازیگر سریال است. ری لیوتا (Ray Liotta) که چندی پیش از دنیا رفته بود، در این سریال حضور دارد که آخرین نقش‌آفرینی وی به شمار می‌رود.

فیلم کلاسیک چی ببینیم؟

فیلم مردی که زیاد می‎‌دانست (The Man Who Knew Too Much)

فیلم مردی که زیاد می‎‌دانست the man who knew too much

فیلم «مردی که زیاد می‌دانست» اثری در ژانر مهیج و تعلیقی است که در سال ۱۹۵۶ میلادی روی پرده سینماها اکران شد. این فیلم را آلفرد هیچکاک کارگردانی کرده است. هیچکاک در سال ۱۹۳۴ میلادی فیلمی به همین نام ساخته بود اما داستان آن با این اثر کاملا متفاوت است.

نقش‌های اصلی فیلم را جیمز استوارت (James Stewart) و دوریس دی (Doris Day) به تصویر می‌کشند. آن‌ها نقش یک خانواده آمریکایی به نام مک‌کنا را بازی می‌کنند که به همراه پسر خود به نام هنک برای گذراندن تعطیلات به مراکش سفر کرده‌اند. آن‌ها در طی سفر خود با فردی مرموز برخورد می‌کنند و همین باعث می‌شود تا پای آن‌ها به توطئه‌ای بسیار بزرگ و خطرناک باز شود.

جیمز استوارت دو سال قبل از این فیلم یعنی در سال ۱۹۵۴ میلادی نقش‌آفرینی خیره‌کننده‌ای از خودش در فیلم پنجره عقبی (Rear Window) ساخته هیچکاک به جای گذاشته بود و حالا در فیلم «مردی که زیاد می‌دانست» نیز عالی ظاهر شده است. دوریس دی نیز نقش‌آفرینی جذاب و خیره‌کننده‌ای در این فیلم دارد.

آلفرد هیچکاک به خوبی توانسته تا از دو ستاره این فیلم بازی بگیرد و با وجود اینکه مدت زمان فیلم نزدیک به ۲ ساعت است، توانسته هیجان و تعلیق را در تمام مدت فیلم حفظ کند و اثری جذاب و تماشایی را به تصویر بکشد که از همان ابتدا تا انتها بیننده را با خود همراه می‌کند.

سریال چی ببینیم؟

سریال واعظ (Preacher)

سریال واعظ preacher

سریال «پریچر» یا «واعظ» اثری در ژانر ماجراجویی و فراطبیعی است که توسط سم کتلین (Sam Catlin)، ایوان گولدبرگ (Evan Goldberg) و سث روگن (Seth Rogen) برای شبکه ای‌ام‌سی ساخته شده است. این سریال بر اساس مجموعه کتاب‌‎های کمیکی به همین نام است که توسط کمپانی  DC Comics’ Vertigo به چاپ رسیده‌اند.

دومینیک کوپر (Dominic Cooper)، جوزف گیلگان (Joseph Gilgun) و روث نگا (Ruth Negga) نقش‌های اصلی سریال «واعظ» را به تصویر می‌کشند. این سریال در مورد واعظی با گذشته بسیار تاریک است که قدرت‌های خارق‌العاده‌ای بدست می‌آورد. حالا او برای اینکه موارد بیشتری در مورد قدرت‌هایش متوجه شود، جستجویی را برای پیدا کردن خدا به همراه نامزد سابقش و دوست جدید و خون‌آشامش آغاز می‌کند.

اولین فصل از سریال «واعظ» شامل ۱۰ قسمت بود که در سال ۲۰۱۶ میلادی پخش شد. فصل دوم در سال ۲۰۱۷ میلادی پخش شد و ۱۳ قسمت داشت. فصل سوم و چهارم نیز هر کدام ۱۰ قسمت داشتند. این سریال با فصل چهارم خود در سال ۲۰۱۹ میلادی به پایان رسید.

سریال «واعظ» اثری فوق‌العاده عجیب، بسیار خونین و کاملا غیرمنتظره است که با داستان متفاوت خود توانسته بیننده‌ها را انگشت به دهان بگذارد. هر کدام از فصل‌های سریال جذابیت خود را دارند اما باید گفت که فصل اول آن کاملا بیننده را شوکه می‌کند. مطمئنا از تماشای این سریال ناامید نخواهید شد.


فیلم «دلال»، انیمیشن «هیولای دریا»، سریال «بهتره با ساول تماس بگیری»، مینی سریال «پرنده سیاه»، فیلم کلاسیک «مردی که زیاد می‌دانست» و سریال «واعظ» آثاری هستند که در این مطلب به معرفی آن‌ها پرداختیم. نظر شما در مورد این آثار چیست؟

meysamb

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The Man Who Knew Too Much تا Preacher - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The Man Who Knew Too Much تا Preacher - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The Man Who Knew Too Much تا Preacher - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The Man Who Knew Too Much تا Preacher - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The Man Who Knew Too Much تا Preacher - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The Man Who Knew Too Much تا Preacher - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The Man Who Knew Too Much تا Preacher - گیمفا