منظور از زمستان بزرگ در God of War Ragnarok چیست؟ - گیمفا
منظور از زمستان بزرگ در God of War Ragnarok چیست؟ - گیمفا
منظور از زمستان بزرگ در God of War Ragnarok چیست؟ - گیمفا
منظور از زمستان بزرگ در God of War Ragnarok چیست؟ - گیمفا

منظور از زمستان بزرگ در God of War Ragnarok چیست؟

نصیر فرزان
۱۹:۲۲ ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
منظور از زمستان بزرگ در God of War Ragnarok چیست؟ - گیمفا

در بازی God of War Ragnarok، ٩ قلمرو به دلیل زمستان بزرگ یا Fimbulwinter، دچار یخبندان شده‌اند‌. در این مقاله راحع به این واقعه مهم توضیح داده می‌شود.

در ادامه برخی از وقایع داستانی بازی God of War 2018 فاش خواهد شد

در بازی God of War 2018، کریتوس و فرزندش آتریوس به بلندترین نقطه‌ی ۹ قلمرو رفته و خاکستر فِی (Faye) را طبق وصیتش، در آن‌جا پخش نمودند. آن‌ها در طول مسیر، با فریا (Freya)، فرزند روئین تنش، بالدر (Baldur)، و بسیاری از موجودات دیگر مواجه شدند. در پایان بازی، شاهد بودیم که اقلیم ۹ قلمرو، به طور ناگهانی دست‌خوش تغییر شده و رنگ و بوی زمستان را به خود گرفت. طبق گفته‌ی میمیر (Mimir)، این‌ تغیبر ناگهانی آب و هوا به معنای شروع Fimbulwinter بود. موضوعی که بازیکنان باید مدت بیشتری صبر کنند تا جزئیات بیشتری از این اتفاق مهم را دریابند.
از تریلرها و تصاویر منتشر شده از God of War Ragnarok، سایه‌افکندن Fimbulwinter بر ۹ قلمرو به وضوح مشخص بوده و به نظر می‌رسد که این تغییر ناگهانی آب و هوا، از اهمیت بالایی برخوردار است. برای درک بهتر Fimbulwinter و نقش آن در داستان بازی، بهتر است نگاهی به اساطیر نورس داشته باشیم. با وجود این‌که Fimbulwinter، می‌تواند چالش‌های خاص خود را داشته باشد، از نظر فاجعه‌آمیز و ترسناک بودن، قابل قیاس با حادثه‌ی Ragnarok نیست.

منظور از زمستان بزرگ در God of War Ragnarok چیست؟ - گیمفا

کلمه‌ی Fimbulwinter، ریشه در واژه‌شناسی نورس داشته و به معنای زمستان بزرگ است. در چندین بخش از اساطیر نورس به این کلمه اشاره شده. برای مثال، این واژه در Poetic Edda به معنای سه فصل زمستان متوالی است و پس از آن Ragnarok به وقوع می‌پیوندد. برف از هر طرف به زمین می‌بارد و یخ‌بندان همه‌جا را در بر می‌گیرد‌. Fimbulwinter، زمستانی است که از نظر شدت و سختی، بر همه‌ی زمستان‌های پیشین غلبه می‌کند اما Ragnarok حتی از Fimbulwinter نیز سهمگین‌تر خواهد بود.

در زمان وقوع Ragnarok، بلایای طبیعی متعددی به وقوع می‌پیوندند. خدایان تا سرحد مرگ با یکدیگر مبارزه می‌کنند و در نهایت یک دنیای نوپا و جدید از آب‌ها پدید می‌آید. این در حالیست که فقط ۲ نفر از حادثه‌ی Ragnarok جان سالم به در می‌برند: لیف (Lif) و لیفثراسیر (Lifthrasir). این دو نفر شروع به زاد و ولد کرده و باعث ادامه‌ی نسل بشریت می‌شوند.

از سوی دیگر، در Prosa Edda نیز به Fimbulwinter اشاره شده است. طبق این کتاب، در زمان رخداد فیمبل‌وینتر، خورشید از نظرها مخفی می‌ماند؛ حرص و طمع باعث فاصله افتادن بین اعضای خانواده‌ها شده و برادرکُشی رواج می‌یابد. در پایان God of War 2018، میمیر به کریتوس هشدار می‌دهد که Fimbulwinter با بارش برف زیادی توأم خواهد بود و پس از آن، Ragnarok روی داده و باعث پایان دنیا می‌شود. البته میمیر به این نکته نیز اشاره می‌کند که Ragnarok صد سال زودتر از پیش‌‌گویی‌ها به وقوع‌پیوسته است و موضوعی نامعلوم، منجر به این شده که این حادثه جلو بیفتد‌. براک (Brok) و سیندری (Sindri) نیز بابت وقوع پیش از موعد Fimbulwinter احساس نگرانی می‌کنند. اگر پیش‌گویی‌ها درست باشد، Fimbulwinter سردترین و آخرین زمستان خواهد بود.

منظور از زمستان بزرگ در God of War Ragnarok چیست؟ - گیمفا

تریلر God of War Ragnarok، نمایان‌گر این بود که یخبندان بر سرتاسر ۹ قلمرو سایه انداخته است. این موضوع باعث شده تا دشمنان جدیدی به سطح زمین آمده و شما را تهدید کنند. سرمای شدید هوا موجب شده تا کریتوس و آتریوس، برای حمل‌و‌نقل از سورتمه‌ای که توسط گرگ‌ها کشیده می‌شود استفاده کنند. با این‌که داستان بازی God of War رگناروک کماکان در ۹ قلمرو جریان دارد، اما مشخص است که Fimbulwinter باعث شده تا بسیاری از موضوعات دیگر مثل گذشته نباشند‌. اعمال کریتوس به نحوی به رخداد Fimbulwinter سرعت بخشیده‌اند. موضوعی که می‌تواند هم نگران‌کننده و هم امیدبخش باشد. زود از راه رسیدن فصل سرد، ممکن است نمایان‌گر این باشد که تقدیر از قبل تعیین نشده و نتایج Fimbulwinter، آن‌طور که در اساطیر ذکر شده نیست. از طرف دیگر ممکن است کریتوس و آتریوس بتوانند از رگناروک جلوگیری کرده و جلوی وقایع هولناک وعده داده شده را بگیرند‌.
به هر صورت، بزرگ‌ترین چالش‌های کریتوس هنوز از راه نرسیده‌اند. فریا، ثور، گرگ عظیم‌الجثه‌ای به نام فنریر و اودین، از جمله کسانی هستند که کریتوس باید به زودی با آن‌ها مواجه شود.

با این‌که بازی God of War از اساطیر نورس اقتباس شده، اما این فرنچایز بارها نشان داده است که برداشت خاص خود را از وقایع نقل شده در کتاب‌های منبع دارد. Fimbulwinter، یک زمستان سخت و سهمگین محسوب می‌شود؛ با این‌حال‌، مشخص نیست که استودیوی سانتا مونیکا (Santa Monica) قصد دارد چه استفاده‌ای از این زمستان ترسناک در God of War Ragnarok داشته باشد.


بازی God of War Ragnarok در تاریخ ۱۸ آبان ۱۴۰۱ (۹ نوامبر ۲۰۲۲) برای پلی استیشن ۴ و ۵ عرضه خواهد شد.

Moein MM2Amir RingoGod slayer...A SlashAmir Hossein006ParhamعلیAtomic SoldierیوهانHaj_HosseinDARKSIRENAlireza1882god of war❤GOD OF WAR❤mohammad reza gamerMehran.BaVisible 6-tigh man...Espressomore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

منظور از زمستان بزرگ در God of War Ragnarok چیست؟ - گیمفا
منظور از زمستان بزرگ در God of War Ragnarok چیست؟ - گیمفا
منظور از زمستان بزرگ در God of War Ragnarok چیست؟ - گیمفا
منظور از زمستان بزرگ در God of War Ragnarok چیست؟ - گیمفا
منظور از زمستان بزرگ در God of War Ragnarok چیست؟ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • harvey bent گفت:

    دانلود دی ال سیه برف و قلاب میان نسل ها

    Amir Ringoپدر بزرگ دانته و ویرجیلHTسیناXERXESDangerبهنام رادEmad-Martianهمسایه ( فن بوی = پنچری )PS6.2027more
  • دوستان تمامی تحلیل و بررسی های دوتا تریلر رو نگاه کردم
    اول از همه باید بگم اون تریلر ۳ و نیم دقیقه ای با اون همه شخصیت جدید تقریباً چیزی حدود ۲۵ درصد اول بازی رو بیشتر به نمایش نمیزاشت
    هنوز چیزی از چهره ثور ندیدیم و اون قسمت جلو خونه کریتوس مربوط به پایان مخفی ۲۰۱۸ میشد
    فنریر تو تریلر سینمایی تایید شد و احتمالا مثل یورمنگاندر دوست ماست نه دشمن و پسراش هم هستن ب احتمال زیاد هاتی و اسکول
    احتمالا چون بازی تو دنیای نورث ب همین شماره ختم میشه باس نهایی اودین هست نه ثور
    چون کارگردان بازی ب قسمت ۲ و اسپارتان این سری علاقه داره پس احتمالا تو هر ۹ قلم رو با ی باس فایت روبرو میشیم و اغلب بعد از پیروزی سلاح باس ها رو به عنوان جایزه میگیرم
    شخصیت هایی که ب شدت میتونن تو بازی باشن از جمله هایمدال و اژدهای اودین تا هل دختر لوکی
    داستان بازی به کارگردانی بارلوگ از قبل نوشته شده و قطعا ضعفی نخواهد داشت اینو اکثرا تایید کردن
    کارگردانی اریک ویلیام بیشتر جنبه کمک ب گیم پلی و گسترش کوئیست ها و سلاح ها و زره هاست
    ی نظریه جالبی هم خودم داشتم
    که پایان رگناروک‌ آغازی ماجراجویی برای آترئوس تو این دنیا میشه و شروعی برای کریتوس تو سرزمین های دیگه مثل مصر و …

    همسایه ( فن بوی = پنچری )Squatlatexیوهاناتزیو آدیتورهAlireza1882god of war❤GOD OF WAR❤Mehran.Ba...Eternal...only play stationmore
  • Kratos گفت:

    صبر کردن برای این شاهکار خیلی سخته خیلییی🔥👑

    Emad-Martianهمسایه ( فن بوی = پنچری )Albertیوهاناتزیو آدیتورهAlireza1882❤GOD OF WAR❤محمدMehran.Ba...Eternal...more
  • Squatlatex گفت:

    خسته نباشید بابت این مقاله خط مورد علاقه من از این مقاله: “موضوعی که می‌تواند هم نگران‌کننده و هم امیدبخش باشدزود از راه رسیدن فصل سرد، ممکن است نمایان‌گر این باشد که تقدیر از قبل تعیین نشده و آن‌طور که در اساطیر ذکر شده نیست.”
    اون عکسی که داخل نسخه کالکتور بازی بود سارتور رو داریم میبینیم که اندازه نصف خود هلهایم اگه اشتباه نکنم وسعت داره!!! پل رنگین کمانی ازگارد هم معلومه که یعنی هایمدال هم هست تور کلی دوست و آشنا داره و خیلی دوست دارم یک مقاله در رابطه با خدایان کمتر شناخته شده ازگارد کار کنید مثل همین سارتور و یا دوستان تور که ممکن هست تو بازی باشند و هر کدوم چه نقشی در رگنوراگ دارن.

    Emad-Martianهمسایه ( فن بوی = پنچری )77یوهاناتزیو آدیتورهAlireza1882Soosmar (بازنشسته)❤GOD OF WAR❤...Eternal...
  • Ali slh گفت:

    جالب بود احتمال اینکه بعد از اساطیر نورث بیان سمت اساطیر پرشیا چقدره فکر میکنین بنظرم جالب میشه اینکه مثلا باس فایت با زحاک داشته باشی یا با سیمرغ پرواز کنی ..

    77(MANI(depression hater🦜👆khاتزیو آدیتورهSoroshAmirdaneshvari❤GOD OF WAR❤mohammad reza gamerهمسایه ( فن بوی = پنچری ).
    • . گفت:

      طبق افسانه ها و ریاضیات رستم قوی ترین خدای جنگ است پس با این حساب رستم با گرزش سر کریتوس را له میکند:دی

      بهنام راد❤GOD OF WAR❤همسایه ( فن بوی = پنچری )shadow77(MANI(depression hater🦜👆khSquatlatex.اتزیو آدیتورهAlireza1882more
    • دوست گرامی
      شاهنامه و شخصیت های آن حماسه هستند نه اساطیر
      اساطیر ایرانی یعنی اهریمن و اهورا
      یعنی میترا و نبرد اون با قلمروی تاریک
      یعنی اکومن یا و شش شیطان همراه او

      بهنام راد❤GOD OF WAR❤saman_mmnهمسایه ( فن بوی = پنچری )shadow77(MANI(depression hater🦜👆khاتزیو آدیتورهAlireza1882دایی
      • Ali slh گفت:

        حماسه هایی هستند که ریشه از اساطیر دارن تا جایی که میدونم مثالش رو هم خودتون زدین اکومن یه دیوه که شکلش رو سریع عوض میکنه و سرعت بالایی داره یا حتی میترا که آیین میترایی رو پایه نهادینش از اون سرچشمه میگیره
        همینطور بخوای بری جلو هور مزد
        هورامان
        هورداد
        جدای از اون خیلی راحت میتونن از اساطیر بابلی هم استفاده کنن گیلگمش مثلا که داستان رام کردنش واقعا جالبه با اون گاو سفید بالدار ۶ پا یا حتی ماجرای سیل بزرگ که توی کتیبه های بابل پیدا کرده بودن (یه ۹ ۱۰ سال پیش یادمه این مطلبو توی مجله دانستنیها خوندم از اون موقع یادم بود XD )

        جدای از اونا سیمرغ که نمادینه شده و راحت میتونن بیارنش مشکلی نباشه

        Emad-MartianRepublic of Sega❤GOD OF WAR❤saman_mmnهمسایه ( فن بوی = پنچری )shadow(MANI(depression hater🦜👆kh
        • بله حماسه هایی هستند که شکل اساطیری دارند
          .
          اما بهتر میدونید که دیوان یا دیوها گروهی از ایزدان و خدایان کهن ایرانی بودند جایگاهشون رو به واسطه تغییرات زرتشت از دست دادند
          .
          برای توضیح بهتر باید به جای استفاده از واژگان حماسه و اساطیر از مفهوم کیهان شناسی ایرانی استفاده کنیم که از کیهان شناسی هندواروپایی نشات میگیره
          .
          کیهان شناسی ایرانی و هندی و ژرمنی و حتی یونانی از یک ریشه هستند یعنی چی؟ هر دو اساطیر دو گروه خدایان بسیار شبیه دارن علت این تشابه هندواروپایی بودن ایرانی ها و هندی و ژرمن هاست
          .
          در کیهان شناسی ایرانی خدایان به گروه تقسیم میشند:
          ۱- دیوها (به سرکردگی دیوی به نام اهریمن)
          ۲- آهوراها (به سرکردگی اهورایی به نام اورمزد)
          .
          در کیهان شناسی هندی برعکس ایرانی دیوها نیک هستند و آهورا ها شیطان، آهوراها در متون هندی آسورا تلفظ میشن،این دو گروه خدایان هندی:
          ۱- آسوراها (به سرکردگی آسورایی به نام آشورا)
          ۱- دیوها (به سرکردگی دیوی به نام برهمن یا براهما)
          .
          در کیهان شناسی ژرمنیک از شاخه نورس یا ژرمن های شمالی ایزدان دو گروه هستند به نام های:
          ۱- آسیرها (به سرکردگی اودین)
          ۱- ونیرها (به سرکردگی نیورد)
          .
          کیهان شناسی یونانی دو گروه از خدایان به نام های
          ۱- خدایان المپ (به سرکردگی زئوس)
          ۲- تایتان ها (به سرکردگی کرونوس)
          .
          در مورد داستان سیل و طوفان در متون هندی یعنی وداها که همسان با اوستا هست آمده که پدر جمشید پیشدادی در متون هندی ویونست و در متون اوستایی ویونهت کسی بود که در طوفان کشتی ساخت و جفت، جفت انسان ها گیاهان و دانه ها و حیوانات را سوار بر کشتی کرد و نسل بشر را نجات داد
          .
          در مورد دیوها که در کیهان شناسی ایرانی شیطان اما در کیهان شناسی هندی نیک هستند، اکومن که سر همه دیوان پس از اهریمن است میتواند با سائرون در ادبیات فانتزی تالکین قیاس شود و اهریمن که دیونژاد و خدایی خلق کنند و خالق تاریکیست برابر با مورگورت ادبیات تالکین دانست
          .
          همچنین نام ایزدان آهورا در متون اوستا ایرانی و آسورا در متو ودا هندی و آسیر در متون ادا ژرمنی که به عقیده اسطوره پژوه ها این باورها همگی ریشه در آیین کهن هندوراروپایی داشته

          Ali slhاتزیو آدیتوره
    • چقدر خوش بین هستید
      ولی دقیقا یکی از کهن ترین تاریخ ها بدون تعصب تاریخ پادشاهی ایران هست
      که از قضا بهش پرداخته هم نشده
      از بهمن الهه رام کننده اسب ها بگیردید تا خدایان هخامنشی

      Emad-Martian❤GOD OF WAR❤همسایه ( فن بوی = پنچری )shadow(MANI(depression hater🦜👆kh.Ali slh
    • Sorosh گفت:

      فک نمی کنم منطقی باشه کریتوس که با خدایان یونان و نورث درگیر بوده الان پاشه بیاد با اونا بجنگه . مگر اینکه بیاد تو اساطیر ایران با خدایان ایرانی درگیر بشه .
      خودم فکر می کردم تو اساطیر ایران فقط یه خدا وجود داره ولی تازه فهمیدم بیشتر از ده تا خدا داریم 😂
      ولی بعید بدونم سمت اساطیر ما بیان .
      فعلا مصر براشون انتخاب بهتریه

      Emad-Martian❤GOD OF WAR❤همسایه ( فن بوی = پنچری )(MANI(depression hater🦜👆kh.
  • Fenrir گفت:

    این نظر شخصی ای هست ‌که احتمالا با نظر خیلیها مخالف باشه.
    این سری برای من مثل خیلیهای دیگه از فرنچایزهایی بود که از بچگی باهاش بزرگ شدم و بلوغش رو از اولین نسخه تا آخرین نسخه شاهد بودم. کریتوس در نظرم شخصیت بسیار باابهت و بی رقیب و به عبارتی خفن بود بدون اینکه توجهی به حقیقت اعمالی که در طی این بازیها انجام داده کنم. اما انسان هرچی سنش بالاتر میره بیشتر به عمق مسائل دقت میکنه نه صرفا ظاهر مسائل. همه میدونن که کریتوس شخصیتی هست که به خاطر خودخواهی و یک دندگی خودش انسانهای بیگناه و زندگیهای بسیاری رو نابود کرده. حتی به قدری یک دنده بود که زمانی که با نابود کردن خواهران سرنوشت توانایی بازگشت در زمان رو داشت به جای اینکه به عقب برگرده و خانواده اش رو نجات بده، به خاطر حس انتقامی که کورش کرده بود به زمان جنگ بزرگ برگشت تا تایتان ها رو فرا بخونه برای حمله به اولیمپوس و نابود کردنش. تعداد زیاد انسانهای بیگناهی هم که کریتوس به قتل رسوند اصلا قابل چشم پوشی نیستن حتی اگر فقط یک نفر بودن. به این ترتیب هرچقدر بیشتر به این مسئله فکر کردم ارتباط برقرار کردنم با این شخصیت مشکل تر شد و نه تنها از لیست شخصیت های موردعلاقه ام خارج شد بلکه به لیست شخصیت های تنفرانگیز هم اضافه شد. البته در این سری تقریبا همه شخصیت ها خاکستری یا سیاه هستن ولی شاید نه در حد کریتوس.
    اما در این بین یک شخصیت هست که در بین همه میدرخشه و اون Tyr هست. کسی که به نظرم لایق واقعی لقب God of War هست و یک مثال بارز از اینکه در این فرنچایز همه شخصیت ها پلید نیستن. کسی که به قول خود بازی برای صلح مبارزه میکرد نه برای جنگ. و به جای اینکه از قدرت هاش برای خودخواهی استفاده کنه برای خدمت به دیگران استفاده میکرد و به همین دلایل هم بود که محبوب انسانها بود و با هدایای زیادی ازش قدردانی میکردن. کسی که باز هم به قول خود بازی باور داشت که کلید جلوگیری از جنگ ها ذهن هست نه بازو. و قطعا هنر هم همینه که فرد با وجود برخورداری از قدرت و دانش بسیار، از این منابع برای صلح جویی، عدالت جویی و خیر رساندن به بقیه استفاده کنه.
    همین نکات باعث میشن که Tyr با اختلاف فرسنگ ها برای من بهتر از کریتوس باشه و کسی که بشه واقعا باهاش ارتباط برقرار کرد.
    در انتها به این نکته هم اشاره کنم که به همین راحتی نیست که کریتوس اونهمه جنایات انجام بده و عواقبشون رو نبینه و تقاصی پس نده. به نظرم این اتفاق در این نسخه با مرگ کریتوس رقم میخوره چرا که شاید تنها راهی که بتونه باهاش به یک رستگاری حداقل ( و شاید حداکثر ) برسه همینه که موفق بشه در راه تربیت فرزندش خودشو فدا کنه جوری که فرزندش راه پلید گذشته ی خودش رو ادامه نده بلکه راه و روشی مانند Tyr پیش بگیره.
    بنده هم مخالف اینم که برای واقع گرایی، پایانی مثل جوئل برای کریتوس رقم بزنن ( که البته اگه بخوایم واقعا واقع گرایی رو در نظر بگیریم کاملا مستحق اونطور پایانی هم هست )، اما بهترین پایانی که میتونه براش رقم بخوره همینه که خودش رو فدای نجات و تربیت آترئوس کنه، فرزندی که خلاف راه و روش گذشته پدر رو پیش بگیره تا بلکه رستگاری ای باشه برای بخشی از گناهان کریتوس.

    اتزیو آدیتورهبهنام رادscorpionesPouyaAgha Pouria❤GOD OF WAR❤Tlou part 2 game of the century...Eternal...Parsa_Tahoori_RadSnake and kratos❤️more
    • Danger گفت:

      احساس می کنم تو این متن به کریتوس کبیر توهین شده !🤔🤨

      اتزیو آدیتورهEmad-MartianFenrir❤GOD OF WAR❤Tlou part 2 game of the century...Eternal...Snake and kratos❤️MahyarMsmmj
    • Alishz گفت:

      جدای از نظر شخصیتون که برای من جالب بود مشخصا در نوشتن هم کاربلد هستید
      اما بنظر من در این سن آتریوس بیشتر به یه پدر و حامی نیاز داره و اگه کریتوس بمیره مشخص نیس چه سرنوشتی براش پیش میاد و اینکه شما در نظر بگیرید که کریتوس در این نسخه رفتارش عوض شده هم بخاطر پدر بودن هم بالا رفتن سن و کسب تجربیات، اما قطعا هنوز یه دندس و باید به این خاطر تاوان کارهای گذشته رو پس بده ما هم منتظریم ببینیم چه اتفاقی میفته..

      اتزیو آدیتورهبهنام رادshadow❤GOD OF WAR❤FenrirTlou part 2 game of the centuryهمسایه ( فن بوی = پنچری )Alishz
      • ببینید کریتوس هرچقدرم عوض شده باشه بازم کریتوسه
        منظورم درمورد آترئوس فرزندشه
        شما حساب کن این کارکتر اون همه راه رو گذروند با مشکلات دست و پنجه نرم کردو خدایان رو سلاخی کرد و حالا به این بخش داستان رسیده جایی که فهمیده پسرش قراره چه قیامتی رو به وجود بیاره
        بنظرت تو این موقعیت و بعد از این همه اتفاقو ماجرایی که گذشت کریتوس دقیقا چه چیزی برای خودش میخواد؟
        نه چیزی که بتونه به پسرش کمک کنه واسه ی خودش واقعا چی میخواد؟

        برام سخته که اینو بگم چون محبوبترین کارکترمه ولی حاجیمون دیگه به آخر خط رسیده خودشم میدونه اینو

        اتزیو آدیتوره
    • Mmfb گفت:

      واقعا حق گفتی(لست هم برام اسپویل کردی دمت گرم🗿😑👍)وقتی میدیدم کریتوس این همه ادم بی گناه رو فقط برای انتقام میکشت اعصابم انقدر خورد میشد!خدای دریا رو کشت که همه دنیا غرق شدن غیر از المپوس. تازه این یکی از جنایات کریتوس بود. دوست دارم کریتوس در بازی گاد رگناروک بمیره و در نسخه بعدی گاد اف وار ما کنترل اترئوس رو به دست بگیریم که کریتوس با درس گرفتن از زندگی رغت انگیز(رغت رو درست نوشتم؟)خودش اترئوس رو واقعا به یک انسان خوب تبدیل کنه و خودش در این راه بمیره

      اتزیو آدیتورهبهنام رادEmad-Martianscorpiones❤GOD OF WAR❤PouyaTlou part 2 game of the centuryهمسایه ( فن بوی = پنچری )mj.
    • mj گفت:

      مرگ و میر رو بیخیال برادر بزار سونی چار قرون پول در بیاره در اینده با کریتوس

      اتزیو آدیتورهEmad-MartianMmfb❤GOD OF WAR❤Tlou part 2 game of the centurySnake and kratos❤️همسایه ( فن بوی = پنچری )SquatlatexMrHill93.
    • تمام حرفاتون واقعا مورد احترامه و من هم کمی موافقم باهاتون
      ولی خب بزارید منم جنبه ی دیگر داستان رو براتون تعریف کنم

      کریتوس ی شخصیت خاطره سازه و برای همین محبوب دل هاس

      این که شما فقط کریتوس رو مقصر گناهانش بدونید بازم ظاهر اول قضیس
      داستان رو که هممون میدونیم موضوعش چیه
      اون قتل آمی که کریتوس مرتکب شد تنها بخش کوچیکیش رو مقصره ، این شخصیت فقط بازیچه ی دست خدایان اولمپ شد نه تنها قتل زن و بچش بلکه نابود شدن وطنش و سو استفاده شدنش توسط دیگر خدایان هم برای فتوحات بیشتر در جنگ های مختلف به فرمان اریس و هم برای نابود کردن خود اریس توسط خدایان و بعد هم که میخواستن زمینگیرش کنن اونم بخاطر پیشگویی که برای زئوس و تاج و تختش رقم زده شد

      خشم و کینه ی انتقام کریتوس رو کور کرد درسته ولی بادمون نره که عامل واقعی این احساسات منفی دقیقا کیا بودن

      از نظر من تمام تقصیرا گردن اولیمپوسیاس چون مثل همیشه به خودخواهی و فناناپذیری خودشون تکیه کردن و کریتوس رو که چون ی انسان فانی بود رو ابزار وسیله ی اعمال خودشون کردن که بعد ها نتیجش رو هم دیدن

      Emad-Martianهمسایه ( فن بوی = پنچری )SquatlatexAlireza1882Albert❤GOD OF WAR❤MmfbFenrirTlou part 2 game of the century...Eternal...more
      • Fenrir گفت:

        لطف دارید
        شاید بشه بخشی از گناهان کریتوس رو به فرمانروایان اولیمپوس نسبت بدیم ولی اکثرش رو خیر.
        فراموش نکنیم زمانی که کریتوس بعد از آرس خدای جنگ شد به چقدر از شهرها حمله کرد و چقدر خون های زیادی ریخت.
        یا یکی از سکانس های سری که برمیگرده به قبل از وقایع نسخه اول و زمانی که هنوز فرمانده اسپارتا بود و همسرش بهش میگه چه زمانی دست از این کارهات بر میداری و کریتوس میگه هر وقت جهان اسپارتا رو بشناسه، این یعنی حتی قبل از وقایع داستان هم خوی کریتوس همینطور بوده و در بهترین حالت وقایع داستانی فقط این خوی رو تشدید کرده نه اینکه عامل به وجود آمدنش باشه.
        از بابت درگیری های بین کریتوس و اولیمپوس هم اتفاقا از نظرم اگه بخوایم به کسی حق بدیم بنده بیشتر حق رو به زئوس میدم تا کریتوس، چرا که با روند وحشیانه ای که کریتوس بعد از تبدیل شدن به خدای جنگ جدید پیش گرفت زئوس حق داشت احساس ناامنی کنه وگرنه تا قبل از GoW 2 اولیمپوس از کریتوس حمایت میکرد. اتفاقا اگر از مرگ نجاتش نمیدادن در همون جنگ بین اسپارتان ها و بربرها کشته شده بود. اگر برای انتقامش از آرس هم بهش حق بدیم واقعا برای انتقام از اولیمپوس نمیشه بهش حق داد چون با جایگاهی که اولیمپوس به کریتوس بخشید فقط تبدیل شد به یک خونخوار شهرگشا که باید متوقف میشد. باز هم اینجا Tyr رو مثال میزنم، اگر به جای کریتوس، Tyr در شرایط بود چه کار میکرد؟ قطعا به جای جنگ افروزی جلوی جنگها رو برای برقراری صلح میگرفت ولی کریتوس با موقعیتی که داشت به هیچ وجه همچین کاری رو نکرد چون ذاتش همینطوری بود.
        زئوس چه زمانی کریتوس رو کشت؟ زمانی که کریتوس بعد از حمله به شهرهای مختلف در حال نابودی یکی دیگه از شهرها بود. قطعا با این رفتارها تبدیل شده بود به یک تهدید برای همه و شما هم اگه جای زئوس بودی تلاش میکردی متوقفش کنی.
        حتی خود کریتوس هم زمانی که به هلهایم میره و درگیری خودش رو با زئوس میبینه مشخصه که پشیمان هست و رفتارش رو سرزنش میکنه.
        همونقدر که کریتوس در کشتن خانواده خودش مسئول بود در تک تک قتل های ناحق دیگه ای که انجام داد هم کاملا خودش مسئول و مختار بود و به هیچ وجه نمیشه اونها رو با نسبت دادن به اولیمپوس توجیه کرد.
        هرچقدر هم این شخصیت جذاب و خاطره ساز باشه نمیشه اعمالی که انجام داده رو با این استدلال که تصمیم گیرنده خودش نبوده توجیه کرد.

        بهنام رادEmad-Martian❤GOD OF WAR❤همسایه ( فن بوی = پنچری )
        • Nobody گفت:

          شما تا قسمتی اشتباه برداشت کردی و احتمال میدم داستان به صورت کامل به یاد نداشته باشی. کریتوس همون کسی هست که آخر بازی خودش کشت تا نیروی امید ( همون قدرتی که داخل جعبه پاندورا بود و برای کشتن یه خدا بهش نیاز داشت ) در سراسر دنیا پخش بشه. کریتوس همون کسی هست که میخواست پاندورا رو نجات بده. کریتوس هیچوقت نمی‌خواست کرکتری مثل هرکول رو بکشه، در واقع مجبور شد چون جلوی راهش گرفته بود ( این برای خیلی از افراد کشته شده صدق می‌کنه ) قسمت ۲۰۱۸ هم که کاملا به یه کرکتر بهتر تبدیل شده بود. در مجموع همون‌طور که دوستمون گفت خیلی از گناهانش به خاطر سو استفاده خدایان بود. خودش هم از قبل یه اسپارتان بود و عاشق نبرد ( واقعیت هم اسپارتان ها همین بودن) ولی عاشق خون ریزی بیهوده نبوده.
          یکی از بهترین شخصیت پردازی های تاریخ صنعت گیم هست اونوقت بزنن بکشنش ؟

          Emad-Martian❤GOD OF WAR❤Squatlatex
          • Fenrir گفت:

            بنده داستان رو با جزئیاتش برای پشتیبانی استدلالی که ارائه دادم بیان کردم حالا شما بفرما چطور اشتباه برداشت کردم؟
            کریتوس آخر بازی خودش رو کشت چون به انتقامش رسید و دید این انتقام دردی رو ازش دوا نکرده و برای رسیدنش بهش فقط کشته و نابود کرده، دیگه اگه خودش رو نمیکشت که حداقل همین امید رو پخش کنه جای تعجب داشت!
            شما پاندورا رو مثال زدی، اگه شرایطش مهیا میشد و لازم بود پاندورا رو هم فدای انتقامش میکرد، لازمه به شما یادآوری کنیم که چطور کریتوس از قتل انسانهای بیگناه برای حل معماها استفاده میکرد.
            هرکول رو مثال زدی که گیریم نمیخواست بکشتش، پس چرا به اون شکل وحشیانه صورت هرکول رو با سلاح خودش متلاشی‌ کرد؟
            بعدشم اصلا بحث پاندورا و هرکول نبود بحث همه انسانهای بیگناهی بود که کریتوس نابود میکرد چه برای معماهاش چه هرکسی که حتی باهاش یجا تنها میشد. فکر نکنم لازم باشه شهر آتن و رودس و… رو برای شما یادآوری کنم.
            نسخه ۲۰۱۸ رو قبول دارم تا حدودی کرکتر بهتری شده بود ولی موضوع بحث اعمالی هست که در سه گانه انجام داد.
            و در آخر سانتامونیکا ممکنه بتونه اونقدر خوب آترئوس رو شخصیت پردازی کنه که جانشین برحقی باشه برای کریتوس، و حتی بهتر چرا که میتونه یاد بگیره روش سابق پدر رو طی نکنه. هنوز برای قضاوت خیلی زوده. یه زمانی همه میگفتن رابرت پتینسون چطور میخواد بتمن باشه و بعد از اکران فیلم دیدیم چقدر مستعد بود. مطمئن باش سانتامونیکا آترئوس رو وارد فرنچایز نکرده که موقتا ازش استفاده کنه یا حتی صرفا همیشه یه همراه فرعی باشه.
            در مجموع شاید با نظر شما و اون دوست گرامی مخالف باشم اما برام قابل احترامه چون این دیدگاه هم یک جنبه متمایز از داستان و شخصیت پردازی هست.

            بهنام رادEmad-Martian❤GOD OF WAR❤
      • Big boss گفت:

        درسته خدایان از کریتوس به خاطر منافعشون استفاده کردن و بهش وعده های توخالی دادن ولی کریتوس هم بیگناه نبود کریتوس همون شخصی بود که خانواده اش و قبلیشو به خاطر قدرت کشت و حتی اون پیرزن جلوش گرفت که این کارو نکنه این قبلیه توست این خانواده توست ولی کریتوس پیرزن رو کنار زد و در آخر زن و بچه اش کشت و پشیمان شد و حتی تو قسمت دو لشکریانش ازش درخواست کمک میکنن و آتن سرزمین آتنا تهدید میکنن و به نابودی و فتح شهر ها میپردازن

        Emad-MartianFenrir❤GOD OF WAR❤
    • Mãhdīær گفت:

      به جد دارم میگم گاد اف وار بدون کریتوس یک گیم مسخره هستش.
      بیشتر از چند اسپین اف و چهار نسخه اصلی با حضور کریتوس منتشر شده و خیلی مسخرس بخوان به کشتن بدنش چون این قضیش کاملا با لست فرق داره.
      اسم بازی اصلا گاد اف وار هست
      من مرگ کریتوس رو به خاطر احساساتی که به این شخصیت داریم بد نمیدونم به این خاطر بد میدونم که کلا خلاف این ذات گاد اف وار هست، به طوری که اگر بخوایم شاهد مرگ کریتوس هم باشیم من ترجیح میدم در اخرین سری این بازی و با رستگاری کامل و انجام وظیفش مثل ارتور بمیره نه طوری که ما پنج تا گاد اف وار بدون کریتوس بازی کنیم.

      ❤GOD OF WAR❤همسایه ( فن بوی = پنچری )Squatlatex
  • . گفت:

    بچه ها من فکر کنم کریتوس رو می‌خوان بکشن!!!! تریلر سینماتیکی که اخیرا منتشر شده است رو با زیرنویس دقیق ببینید متوجه خواهید !!!

    همسایه ( فن بوی = پنچری )Vito Scaletta77Soosmar (بازنشسته)❤GOD OF WAR❤Tlou part 2 game of the centuryAli slh.
  • mehrdadPS گفت:

    من که به شدت منتظر بازی هستم
    کلی ابهامات تو بازی ۲۰۱۸ هست که باید جوابشون رو تو این نسخه ببینیم

    Ali slhFenrir
  • فکر کنم سورتمه سواریمون ی چیزی مانند قایق باشه ولی جذاب تر مثل با تبر روی سورتمه بزنیم بکشیم

  • یوهان گفت:

    مقاله جالبی بود خسته نباشید😄😎🤝

  • Vito Scaletta گفت:

    من بیشتر از هر شخصیتی دوست دارم Freyr برادر فریا و رئیس واناهایم رو ببینم خیلی شخصیت خفنی میتونه باشه در حد اودین

  • در اساطیر اسکاندیناوی مقدمه‌ای برای اتفاقات راگناروک، فرجام ایزدان در افسانه‌های اسکاندیناوی است. فیمبول‌وینتر سه سال زمستان پی‌درپی است که برف از تمام جهات در آن می‌بارد و هیچ تابستانی بین سال‌های آن وجود ندارد، و به عنوان یکی از نشانه‌های فرارسیدن راگناروک به‌شمار می‌رود. در طول این سه سال، جهان گرفتار جنگ و نبردی خواهد شد که در آن برادران یکدیگر را خواهند کشت، و تمام حیات در زمین خاتمه می‌یابد. رویدادهای فیمبول‌وینتر به‌طور مفصل در ادای شاعرانه شرح داده شده‌است.
    منبع: ویکی پدیا 😊

    Ali slh
  • Ninja theorey گفت:

    استودیهای داخلی ماکرو زمان ایکس باکس ۳۶۰ یه بازی شبیه نینجا گیدن ساخت به اسم نینجا بلید و چرا سعی نمیکنه همین بازی گاد اف وار کپی کنه ؟

منظور از زمستان بزرگ در God of War Ragnarok چیست؟ - گیمفا
منظور از زمستان بزرگ در God of War Ragnarok چیست؟ - گیمفا