کامنت‌های هفته ۱۱؛ ادغام گیمفا با EA!؟ - گیمفا
کامنت‌های هفته ۱۱؛ ادغام گیمفا با EA!؟ - گیمفا
کامنت‌های هفته ۱۱؛ ادغام گیمفا با EA!؟ - گیمفا
کامنت‌های هفته ۱۱؛ ادغام گیمفا با EA!؟ - گیمفا

کامنت‌های هفته ۱۱؛ ادغام گیمفا با EA!؟

محمد حسین کریمی
۲۰:۳۴ ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
کامنت‌های هفته ۱۱؛ ادغام گیمفا با EA!؟ - گیمفا

در سری آیتم کامنت‌های هفته، هر گاه هفته‌ای درگیرکننده داشته باشیم، به سراغ نظرات جذاب، عجیب و ارزشمند خواهیم رفت. برای این که کامنتی وارد این پست شود، حتماً نباید جنبۀ طنز و سرگرم‌کننده داشته باشد، اما این المان احتمال ورود کامنت به این سری آیتم را بالاتر خواهد برد.

بیانیۀ گیمفا حول تصاحب EA:

امروز روز هیجان‌انگیزی برای گیمفا به شمار می‌رود، زیرا ما با پشتیبانی EA به دنبال دستاوردهای جدیدی هستیم و نسبت به ماجراجویی‌های پیش‌رو هیجان زیادی داریم.

طبق دستور‌العمل‌ها، زین پست نرخ ارسال کامنت ۵ هزار تومان، ملحق شدن به گروه‌ها ۱۰ هزار تومان، گذاشتن تصویر پروفایل ۲۰ هزار تومان، گذاشتن تصویر کاور ۱۵ هزار تومان و در نهایت نرخ پرسش سوال از اعضای تحریریه ۸ هزار تومان خواهد بود.

کاربران عزیز دقت داشته باشند که زین پس صحبت حول عناوین تک‌نفرۀ داستانی ممنوع خواهد بود و به ازای هر ۱۰ کامنت ستایش از بازی‎‌های سرویس محور، توانایی ارسال ۳ کامنت مجانی خواهید داشت.

با تشکر

به سراغ کامنت‌هایی برویم که به پست این هفته راه پیدا کرده‌اند:

بازی Assassin’s Creed بعدی باید در ایران روایت شود

البته به غیر از این…در شرایط ایده آل…که تازه در نظر بگیریم اون یوبی سافت سابق هم بازی رو بسازه چرا که نه! واقعا از نظر جغرافیایی و برد وسیع مناطقی که نقشه ایران باستان اونا رو دربرمیگیره و تاریخ واقعی و همچنین فیگور های اساطیری و… ایران خییییلی برازنده‌ست. حتی میتونیم شاهد ترکیبی از گیم پلی اساسینزهای قدیم باشیم توی دوران جدیدتر هم‌زمان با سه گانه اتزیو یا بازی اول و یا گیم پلی سری جدید در صورت حضور ایران باستانی که، واقعا حقش هم بود در کنار مصر و یونان ، این سه گانه رو تکمیل کنه…

recidivist

آیا ثور در بازی God of War Ragnarok الگوی رفتاری کریتوس سابق را تکرار خواهد کرد؟

“کریتوس یک شخصیت تک بعدی بود و جز خشم و نفرت، نسبت به هیچ احساس دیگری شناخت نداشت”
فقط اگر کوچکترین شناختی از کریتوس نداشته باشیم همچین جملاتی به زبون میاریم نه کریتوس GoW 2005 که آخر بازی نتونست خانواده شو از دست خودش نجات بده و از مبارزه دست کشید، نه کریتوس GoW II که بعد از مرگ ژنرالش و شنیدن خبری نابودی اسپارتا (تنها دلیل دلخوشی و ادامه به زندگیش) تسلیم کراکن شد نه کریتوس GoW III که مردد بود و دلش نمیومد پاندورا رو باوجود اینکه خودش اصرار داشت فدای جعبه کنه و وقتی اینکارو کرد ناراحت و خشمگین بود هیچکدوم از کریتوس ها تک بعدی و بی‌احساس نبودند این موضوع جای بحث زیاد داره ولی هیچوقت تبلیغات اشتباهی که برای برجسته کردن شخصیت پردازی نسخه ۲۰۱۸ ، ذهنیت مخاطب‌ها رو نسبت به نسخه‌های قبل محدود کردن، حقیقت نداشتن

امیر حسین نصرتی

نقد و بررسی بازی F1 22؛ فرمول موفق، فرمول یک

ممنون از نقد و بررسی و خداقوت به جناب رنجبر.
خواستم چند نکته در تکمیل و احیانا تصحیح برخی مطالب خدمت دوستان عرض کنم. بازی همچنان مثل نسخه های قبل خودش اب وهوای پویا داره به شرطی که شما تنظیمات اب و هوا را روی Dynamic بگذارید و همچنین طول مسابقه رو هم خیلی کوتاه نکنید(۲۵%به بالاتر باید باشه). درباره صداگذاری موتور ماشین ها هم عرض کنم که باتوجه به اینکه چهارتامین کننده اصلی موتور (مرسدس،فراری ،هوندا،رنو)در F1 وجود داره ،بقیه ماشین ها از تامین کننده های اصلی موتورمیخرند. بنابراین صداهای موتور برخی ماشین ها یکسان میشه. خودروهای مک لارن ،آستون مارتین و ویلیامز از موتورمرسدس ، الفارومیو و هاس از موتور فراری ، و ردبول و الفاتئوری از هوندا و رنو هم ازموتور خودشون استفاده میکنند. چند نکته هم درباره چیزهایی که فقط کپی یا تکرار کردن بگم. مثل بخش گزارشگر معروف محبوب بازی دیوید کرافت وانتونی دیویدسون که هنوز که هنوزه کپی برابر اصل از نسخه های ۲۰۱۶به اینور تکرار شده،فقط در برخی زمینهای جدید که معرفی لازم داره از صدای کرافت ضبط جدید داشتن. انیمشن های رانندگان و چهرهاشون روی سکو ،هنگام بردن،شادی اعضای تیم در قهرمانی و….هیچ تفاوتی با نسخه های قبل نداره. ببینید حضرات سازنده نهایتا ۲۰راننده و اعضای اصلی تیم وجود داره نه یه لیگ فوتبال! خیلی زحمت نداره برای بازی ای که هرسال دارین گرونترش میکنید یه ذره هم زحمت بکشین. دربخش گیم پلی هم باید عرض کنم که هرچی درجه سختی رو زیادتر کنید تنها چیزی که به طور ملموس تغییر میکنه Lap time های سریع تر ازطرف رانندگان هوش مصنوعیه نه استفاده از تکنیک های رانندگی. در مورد دفاع هم از نسخه ۲۰۲۱یه تغییردادن اونم اینه که هروقت ماشین پشتی به جلویی نزدیک میشه نهایتا ماشین جلو از ریسینگ لاین دفاعی استفاده میکنه (اصطلاحا داخل پیچ رو میبنده)، همین.که واقعا تغییر کمیه.حتی نیومدن چهارتا تروفی جدید بذارن ! بجای اینکه GT Sport بیاد رکورد شوماخر و ایرتون سنا و روبنز بریچلو روبه عنوان تروفی استخوان درگلو بذاره، شما که تنها متولی و صاحب امتیاز تهیه بازی F1 هستی باید چیزهایی که مربوط به این ورزشه رو بذارین. مثلا لپ کردن rival, یا هم‌تیمی یا تعداد لپ کردنها میتونه موضوع تروفی بشه، یا تعداد Fastest lap. کاربرد تروفی در بازی هدایت گیمر به سمت موارد کمتر شناخته شده و مغفول مونده اس، نه صرفا پرکردن لیست که یه سری اش هم فقط انلاین باشه. بخش معرفی پیستها با توجه به اینکه برخی پیستهای باسابقه هریک از پیچهاشون دارای نام هستن هم هیچ تغییری نداشته. این مشکلیه که حتی در خود ورزش F1 هم وجود داره. در واقع اگر این بازی فروشی هم داره بخاطر علاقمندان به این ورزشه ،نه ساخت بازی بهتر از نسخه قبل از سمت کدمسترز و EA. مثلا دوست ژاپنی ای دارم که با اینکه PS5داره اما هر وقت انلاینه هنوز F1 2017 رو بازی میکنه و هیچ یک از نسخه های بعدی رو نمیخره. بنابراین با احترام به نظر نگارنده نقد باانتخاب تیتر مقاله ” فرمول موفق، فرمول یک “موافق نیستم. پرداخت های درون برنامه ای هم یکی دیگر از معایب همیشگی این بازی شده . اونم برای چیزهای تزیینی و غیر مهمی که اصلا نیاز نیست. درکل توصیه من به دوستان علاقمند بهF1 اینه که اگر یکی از نسخه های قبل رو دارید بخاطر چند پیست متفاوت و قابلیت جدید نیازی به تهیه نسخه جدیدتر F1 ندارید، و اگر هم تابه حال F1 رو تجربه نکردید و قصد تهیه بازی رو دارید، تا تخفیف قابل توجهی نخورده صبر کنید.موفق و سلامت باشین.

Gray Fox

آیا ثور در بازی God of War Ragnarok الگوی رفتاری کریتوس سابق را تکرار خواهد کرد؟

چند نکته به نظرم میرسه که خواستم با دوستان به اشتراک بگذارم. در تریلرهای قبل چیزی در حرفهایی که به احتمال زیاد صدای ثور باشه وجود داره که از دید بنده شاکله اصلی و قسمت عمدهء اتفاقات این سری حول این محور خواهد بود. ” آیا تو شخص آروم و منطقی ای هستی؟” چرا کسی مثه ثور باید همچین سوالی کنه؟از جمله و لحنش برنمیاد که سوال یا حتی استفهام انکاری باشه،بلکه در واقع بیشتر مطالبه آرامش و منطق اه، تا اینکه این دو شاخصه رو در کریتوس دیده باشه.علت میتونه این باشه که چون بعد از اینکه دو تا پسراش به دست کریتوس و آترئوس کشته شدند، با طرح این جمله میخواد بگه: “بیا و منطقی باش! عامل قتل پسرام تو و پسرت هسی؟خودت یا فرزندت روتسلیم کن وراضی به انتقام گرفتن من بشو!” و البته که جواب کریتوس کاملا واضح خواهد بود. مطلب دیگر اینکه، وصیت “فی” مبنی بر پاشیدن خاکسترش بر فرازبلندترین کوهستان (سرزمین جاینتها)نمیتونه خالی از حکمت باشه،به نظرم این خاکستر تمام جاینتها رویا زنده خواهد کردیا یه تاثیر بزرگ در اون سرزمین خواهد داشت. وچه بسا که جاینتها درنبرد با خدایان به کمک کریتوس واتریوس بیایند(منظورم از کمک این نیست که الزاما فیزیکی بیان کنارشون بجنگند ،بلکه ممکنه از نظر سلاح ،جادو و یا چیزهایی از این قببیل کمک بکنند). و نکته اخر نقدی بر این جمله نگارنده داشتم “کریتوس مردیست که همسر و دختر خود را با بی‌رحمی به قتل رساند و هنوز نیز شاهد وجود خاکستر آن‌ها بر پوست خود است.” تمام کسانیکه GOW 1روتجربه کردند عنایت دارند که ماجرا چی بود. وقتی کریتوس از طرف اریس مامور به تخریب معبدی که اتنا روپرستش میکردند شد،نمیدونست که اریس چه دامی براش پهن کرده.اریس میخواست کریتوس هیچ دلبستگی یابه اصطلاح نقطه ضعفی نداشته باشه و با قرار دادن زن وبچه اش در معبد و کشته شدنشون به دست کریتوس ، کریتوس رو تمام و کمال در راه اهداف خودش قرار بده. حتی هشدار پیرزن پیشگودر مقابل معبد هم نتونست کریتوس رو متوقف کنه. قتل و کابوسهای متمادی کریتوس و اقدام به خودکشیش از بالای صخره همه نشانگر اینه که با تمام قصاوت قلبی که در کشتن دشمنان و بیگناهان و زن وبچه های دیگران داشت،اما هرگز نتونست کشتن غیر عمد زن و بچه اش رو با دستان خودش فراموش یاتحمل کنه. خلاصه کریتوس خیلی SOBهس اما نه در اون حد😄.

Gray Fox

آنالیز: عدم اعتماد بازی‌سازان به گیمرهای امروزی و ارتباط غیرکلامی در طراحی بازی‌های ویدیویی

بسیار عالی، فک میکنم تنبل شدن گیمرها رو باید به موازات تنبل شدن سازنده ها در نظر گرفت، این که شما یه دکمه رو روی صفحه نمایش بدی یا یه نُت به پلیر نشون بدی و راجع به وظایفش یا شیوه استفاده کردن از ابزارها توضیح بدی خیلی راحت تر و کوتاه تر هست از اینکه سازنده بخواد خلاقیت به خرج بده، فکر میکنم این موضوع هم خیلی شبیه اون میم هستش که میگفت اگر رابط کاربری Elden Ring رو سازنده های یوبیسافت طراحی میکردن چه شکلی بود… خلاصه که Conveyance ≠ Convenience و تو عصر فعلی هم گیمرا هم سازنده های بعضا تنبل Convenience رو ترجیح میدن. این سری مقالات خیلی جالب هستن 👌

M2Cian

چرا همه از سریال Resident Evil متنفرند؟

تاکید بر دلایل ذکر شده: اصرار بی مورد بر تغییر شکل ظاهری کاراکتر های اصلی شاید در جهت حمایت ها بی منطق! آلبرت وسکر کجا و این کجا! بازیگر خوبیه طرف ولی آلبرت وسکری که آدم از رزیدنت اویل میشناسه یک ادم با ابهت با عینک دودی و خوشتیپ و یک هیکل ۴ شونه و ادم جدی الان شما اینارو تو این بازیگر میبینی خب؟ نمیگم بازیگر بدیه ولی اصن بدرد این شخصیت نمیخوره دلیل بعدی اصرار زیاد بر خاص بود و جدید بود و ارائه تجربه ای جدید و داستانی جدید خارج از فضای اصلی سری بازی! یعنی سریال و کلا شخصیت هاش به گونه ای ترسیم شدن که سرتاپا بنظرم با دنیای بازی فرق دارن حالا من هنوز خودم سریال رو ندیدم ولی تبلیغاتش رو زیاد دیدم و اون تصوری که از رزدینت اویل داشتم رو نتونستم تو همون تبلیغات چنددقیقه ای ببینم چه بشه به کل سریال! شما این سریال رو به یکی نشون بده نگو رزیدنت اویله بنظرتون میتونه تشخیص بده طرف؟ بنظرم اگه همین سریال رو به یک اسم جدید منتشر میکردن شاید سریال جذابی میشد ولی چون داره اسم رزیدنت رو یدک میکشه پس ناخودآگاه دنبال شباهت هایی بین دنیای بازی و دنیای سینمایی اون هستیم و وقتی این شباهت ها وجود نداشته باشه برای من طرفدار دیگه جذابیتی نداره! نمونه ای برای رعایت این موضوع بخوام مثال بزنم بازی alien isolation بود من خودم قبل از پلی دادن این بازی ۴ تا فیلم اصلی alien رو دیده بودم و وقتی این بازی رو بازی کردم شباهت بسیار المان های بازی با المان های فیلم بشدت لذت بازی رو برای من دوچندان کرد. از کامپیوترهاش بگیر تا حتی در و دیوار سفینه که همه و همه انگار با فیلم مو نمیزد! پس این موضوع مهمیه که نباید از قلم بیوفته ولی متاسفانه رعایت نشده دلیل دیگه بنظرم تلاش جدید سازنده های هالیوود توی تینیجری کردن آثاره! این مورد رو من هنوز درک نمیکنم و نمیفهمم علتش فقط مربوط به این سریال نیست کلا هالیوود خیلی سمت بچه ها و نوجوون ها میره بابا چه اصراریه حتما شخصیت های نوجون به سریال اضافه کنیم وقتی شخصیت های بزرگسال خوبی مثل کریس و لئون داریم چرا این شخصیت ها با اون ابهتشون نباید تو سریال باشن و نقش اساسی ایفا کنند؟

ghost.007

ویدیو: بررسی عمیق گیم‌پلی The Last of Us Part 1 توسط پلی استیشن منتشر شد [زیرنویس به زودی]

ناتی‌داگ خیلی بهتر می‌تونه عمل کنه ولی جدیدا طبق منطق قلدر چارشونه کشتی داره میره جلو و هر کی هم باهاش مخالف باشه هیتر محسوب میشه مگه شرکتی مثل کپ‌کام خیلی کار سختی انجام میده که تاجایی که می‌تونه به نظر طرفدار احترام میذاره؟ به غیر از اون وقتی صحبت از ریمیک هست باید نمونه‌های مشابه رو هم دید و فقط میشه گفت این بازی تا به اینجا جیز خاصی در راستای ریمیک بودن نشون نداده بیشتر صحبت خودشونم در مورد ملموس‌تر شدن اتمسفر و فضاسازی بهتر با پی‌اس ۵ بود که خب زحمت کشیدن :)))

FINN

خندانندۀ برتر

فروش ایکس باکس سری ایکس/اس در ژاپن دو برابر ایکس باکس وان است

واقعا خنده دار و فاقد اهمیته.این فیل اسپنسر دوباره چرت و پرت گفت.واسه خاطر دیده شدن و عقده حقارت هر چیزی رو نشر ندیم.فروش ایکس باکس تو ژاپن چه ربطی به بتسدا داره.یعنی مردم ژاپن بخاطر مراسم بتسدا و ایکس باکس درجا متحول شدن و ps5 دوست ندارن و نمیخرن😏 واقعا نشر این خبر رو درک نمیکنم. مقایسه کاملا نامربوط و بی اساسیه. #اینفلوئنسر نباشیم

Herfeiy

دلسوز هفته

کلیپ‌های فاش شده از The Last of Us Part 1 به گیم‌پلی مشابه با نسخۀ اصلی اشاره دارند

من فن لست ۱ نیستم ،قبلا گفتم و باز هم میگم، ولی خب ناراحت میشم که یکی از فرانچایز های بزرگ صنعت سر پول دوستی ضربه بخوره

AL1K1NG
کامنت‌های هفته ۱۱؛ ادغام گیمفا با EA!؟ - گیمفا

نظر شما در مورد این آیتم چیست؟ کدام کامنت را بیشتر از بقیه دوست داشتید؟ شما می‌توانید از طریق این نشانی کامنت‌های هفتۀ ۱۰ را مطالعه کنید.

AnaMoein MM2The last Elden ringهیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)MincraftParhamAmir Hossein006Amir RingoEren Yeagerبدرود دیگه جو سایت خیلی بد و سمی شدهsauron77Haj_Hossein🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉Alireza1882Sami 227هادی صفائیTlou part 2 game of the centuryیوهانRaminmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کامنت‌های هفته ۱۱؛ ادغام گیمفا با EA!؟ - گیمفا
کامنت‌های هفته ۱۱؛ ادغام گیمفا با EA!؟ - گیمفا
کامنت‌های هفته ۱۱؛ ادغام گیمفا با EA!؟ - گیمفا
کامنت‌های هفته ۱۱؛ ادغام گیمفا با EA!؟ - گیمفا
کامنت‌های هفته ۱۱؛ ادغام گیمفا با EA!؟ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

کامنت‌های هفته ۱۱؛ ادغام گیمفا با EA!؟ - گیمفا
کامنت‌های هفته ۱۱؛ ادغام گیمفا با EA!؟ - گیمفا