فروش ایکس باکس سری ایکس در ژاپن دو برابر ایکس باکس وان است
فروش ایکس باکس سری ایکس در ژاپن دو برابر ایکس باکس وان است
فروش ایکس باکس سری ایکس در ژاپن دو برابر ایکس باکس وان است
فروش ایکس باکس سری ایکس در ژاپن دو برابر ایکس باکس وان است

فروش ایکس باکس سری ایکس/اس در ژاپن دو برابر ایکس باکس وان است

آرش بوالحسنی
۱۵:۳۷ ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
فروش ایکس باکس سری ایکس در ژاپن دو برابر ایکس باکس وان است

کنسول ایکس باکس سری ایکس/اس در کنار برادر کوچک‌تر خود یعنی ایکس باکس سری اس به موفقیتی نسبتی برای مایکروسافت در ژاپن تبدیل شده است. این کنسول همین حالا دو برابر کل فروش ایکس باکس وان در این کشور فروخته است.

طبق آمار منتشر شده از سوی Famitsu، مشخص شده که کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و سری اس در ژاپن تا سوم جولای بیش از ۲۶۰ هزار دستگاه فروخته‌اند. به گفته‌ی همین منبع، کل فروش کنسول نسل قبلی مایکروسافت یعنی ایکس باکس وان در این کشور حدود ۱۱۴ هزار دستگاه بوده است.

البته باید گفت که ایکس باکس سری ایکس/اس راه زیادی تا رسیدن به بهترین رکورد مایکروسافت در ژاپن دارد. در حال حاضر کنسول ایکس باکس ۳۶۰ با فروش ۱.۶ میلیون دستگاه در ژاپن بهترین عملکرد را در میان کنسول‌های مایکروسافت داشته است.

این موفقیت در ژاپن برای کنسول مایکروسافت امر معمولی نیست و می‌توان گفت که سری ایکس و سری اس از همین حالا یک موفقیت هستند. جالب است بدانید که برای دو هفته‌ی جداگانه، این کنسول موفق شده حتی از پلی استیشن ۵ هم در ژاپن فروش بیشتری داشته باشد. البته باید خاطرنشان شد که کمبود دستگاه‌های پلی استیشن ۵ در کشور زادگاه سونی هم یکی از عوامل این مهم است.

در حالی که می‌توان این آمار و ارقام را یک بهبود اساسی برای مایکروسافت در ژاپن دانست، هم‌چنین باید یادآور شد که پلی استیشن ۵ در مجموع بیش از ۱.۷ میلیون دستگاه در ژاپن فروخته و هم‌چنان اختلاف زیادی با ایکس باکس سری ایکس دارد. البته هر دوی این کنسول‌ها در مقایسه با نینتندو سوییچ که از زمان عرضه در سال ۲۰۱۷ بیش از ۲۵ میلیون دستگاه در ژاپن فروخته حرفی برای گفتن ندارند.

رئیس ایکس باکس یعنی فیل اسپنسر (Phil Spencer) پیش از این گفته که افزایش محبوبیت این کنسول در ژاپن جزو اهداف اصلی مایکروسافت در نسل نهم است. پس از خرید Bethesda، اسپنسر هم‌چنین گفت که به دست آوردن استودیوی Tango Gameworks بخش مهمی از رسیدن به این هدف است.

Moein MM2armanCommunistSony corporationDARKSIRENGramy kGidoraامینجیمah1372Atomic SoldierParhamامیر حسینVisible 6-tigh manAMIR WAZOWSKIGGانسان...MR.BADGUYmeysambmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فروش ایکس باکس سری ایکس در ژاپن دو برابر ایکس باکس وان است
فروش ایکس باکس سری ایکس در ژاپن دو برابر ایکس باکس وان است
فروش ایکس باکس سری ایکس در ژاپن دو برابر ایکس باکس وان است
فروش ایکس باکس سری ایکس در ژاپن دو برابر ایکس باکس وان است
فروش ایکس باکس سری ایکس در ژاپن دو برابر ایکس باکس وان است

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Hasan0930 گفت:

    کوجیما میشه گفت پرطرفدارترین بازی ساز ژاپنیه قطعا اعلام همکاریشون حرکت هوشمندانه ای از طرف مایکرو بود و فروش رو ور سالای آتی به شدت افزایش خواهد داد

    Moein MM2.Sony corporationعلیGidorameysambMmfbshadowGGانسان
  • Herfeiy گفت:

    واقعا خنده دار و فاقد اهمیته.این فیل اسپنسر دوباره چرت و پرت گفت.واسه خاطر دیده شدن و عقده حقارت هر چیزی رو نشر ندیم.فروش ایکس باکس تو ژاپن چه ربطی به بتسدا داره.یعنی مردم ژاپن بخاطر مراسم بتسدا و ایکس باکس درجا متحول شدن و ps5 دوست ندارن و نمیخرن😏 واقعا نشر این خبر رو درک نمیکنم. مقایسه کاملا نامربوط و بی اساسیه.
    #اینفلوئنسر نباشیم

    Moein MM2Geralt of RiviaGHOST_SHADOWHerfeiySony corporationشبح اسپارتانعلیDARKSIRENGidoraPilgrimmore
  • RezaOmen گفت:

    نوش جون مایکروسافت!❤️
    یخچال فنا میگن هیلو اینفینیت ۶۰۰۰ پلیر آنلاین داره!
    این واقعیت رو هم در نظر نمیگیرن که اون آمار استیم و ۹۹ درصد هیلو پلیرا از طریق گیم پس بازی میکنن نه استیم!😌
    مایکرو هم آمارشو نمیده که بیشتر بسوزونه!😂😂

    Moein MM2Geralt of RiviaGHOST_SHADOWHerfeiyOctane💚Hasan0930Sony corporationHaj_HosseinBoy GamerAlbertmore
  • MIRAS گفت:

    دوستان ژاپنی حمایت از تولید ملی چی پس😟😂
    *شوخی*

    Moein MM2Geralt of RiviaSony corporationعلیAlbertMmfbshadowAMIR WAZOWSKIhalkerاتزیو آدیتوره
  • Jimmy گفت:

    در مورد انحصاری های ایکس باکس و سونی هم بگم ، نسبت به هم هیچ برتری کاملی ندارن ، چون اولا همشون تو یه سبک نیستن ، دوماً الان یه مقاله می خوندم ، بازی های انحصاری ایکس باکس از جمله هیلو ، گیرز هر کدوم ۳ بار در ۲۰۰ بازی برتر متاکریتیک قرار گرفتند ، ایکس باکس تو ریسینگ هم که رقیب نداره ، حتی تو اون مقاله هم نوشته بود با اینکه گرن توریسمو هم ۳ بار تو ۲۰۰ بازی برتر متاکریتیک قرار گرفته ، اما نسخه های جدیدش خیلی ضعیف تر کار کرده و به پای فورزا نمی رسه.
    پس بدونید میشه گفت انحصاری های هر کنسول تقریبا سلیقه ای هستند
    قابل توجه کسانی که میگن هیلو و … ارزش ندارن
    هر دو کنسول بازی هاشون خوبه

    Moein MM2Geralt of Riviaاتزیو آدیتورهSony corporationعلیSiRSiNaDARKSIRENYodaبن متGidoramore
  • JUST me گفت:

    میشه موجودی سونی رو بهانه کرد اما عملکرد ایکس باکس واقعا عالی بوده

    Moein MM2Geralt of RiviaCommunistSony corporationعلیGidora...Eternal...shadowانسان
  • Mohzad گفت:

    موجودی Series X در ایران به شدت کم شده، احتمال افزایش قیمت داره، دوستانی که قصد تهیه دارند اقدام کنند.
    با کم تر شدن موجوی احتمالا فروشندگان قیمت رو بالاتر هم می‌برند.

    Moein MM2Geralt of RiviaSony corporationHaj_Hosseinعلی...Eternal...shadowاتزیو آدیتورهmohsanj
  • Vahid3333 گفت:

    سونی فنا ورشکست شدن 😱😱😱😱

    Moein MM2Octane💚Ryan BonesSony corporationHaj_HosseinSackboyAlbertRezaOmenshadow
  • کمبود خبر؟🗿 معلومه راحت ایکس باکس وانو کنار میزنه البته ایکس باکس وانم خدایی بد نیست.
    )شوخی(

    Moein MM2
  • Sackboy گفت:

    مدیریت جدید پلی استیشن نسبت به بازار ژاپن خیلی غفلت می‌کنه.
    امیدوارم در آینده رویه‌ی خودشونو تغییر بدن.

  • خدایی وقتی به کنسول ایکس باکس سری S نگاه میکنم، اولش میگم مایکروسافت از نظر ظاهری و ابعاد واقعا کنسولی زیبا ، جمع و جور ساخته که خیلیی از خریدارها رو عاشق این کنسول کوچک کرده. اما بزرگترین ضعف این کنسول، میشه به گرافیک این کنسول اشاره کرد. گرافیکش رو متعسفانه خیلی ضعیف طراحی کردن، بازیا واقعا خوب بهینه سازی میشن واسه این کنسول اما اگه ۵۰% گرافیک این کنسول افزایش پیدا میکرد، الان بازی ها رو با بافت و جزئیات بهتر اجرا میکرد. میدونم که هدف مایکروسافت از ساخت این کنسول، اجرای بازی های ۱۰۸۰ و فریم ریت ۶۰ به بالا بوده اما از نظر گرافیکی واقعا افتضاحه، حتی سازندگان بازی ها هم از گرافیک این کنسول راضی نیستن. برای همینه که کامپیوترهای گیمینگ خونگی بازی ها رو با کیفیت و جزئیات بیشتر اجرا میکنن، چون خودم پی سی گیمرم و این رو دارم میبینم. Xbox Series S سی پی یوش عالیه و رمش هم مقدار کافی ، با اس اس دی ۳۵۰ گیگی هم میشه کنار اومد اما گرافیک فکر نکنم. از نظر من Xbox Series S بهترییین کنسول خانگی برای اجرای بازی های نسل ۸ هست، چون سخت افزارش اجازه میده بازی های قدیمی رو با فریم ریت بالاتری اجرا کنی و با قیمتی که داره، به نظرم منطقی ترین گزینه در بازار برای افرادیه که میخوان بازی های آنلاین مثل Warzone رو با کیفیت قابل قبول و فریم ریت بالا و اجرای روان تجربه کنند. از طرفی کوچکی این کنسول و وجود حافظه SSD باعث شده بارگذاری سیستم عامل و کارکردن با نسخه روز، احساس بسیار تازه ای به گیمر القا بشه. اما کوچ کردن به نسل ۹ مثل پلی استیشن ۵، بهترین انتخاب میتونه Xbox Series X باشه. در واقع ایکس باکس سری S پلی بین دنیای نسل ۸ و نسل ۹ هستش. اگه مایکروسافت ۱-۲ سال دیگه بیاد و کنسول ایکس باکس سری S جدید با ۵۰% قدرت بیشتر گرافیک بده بیرون، قطعا تو ژاپن و کشورهای دیگه استقبال زیادی ازش میشه و خیلی ها سری S رو یه کنسول استاندارد برای نسل ۹ در نظر میگیرن، نه کنسولی که همین الان تو اجرای بازی های نسل ۹ به زور داره بهینه سازی میشه.

    Moein MM2GHOST_SHADOWداریوش
    • داریوش گفت:

      داداش بزور بهینه سازی نمیشه من خودم یکیش رو دارم توی اجرای بازیها خوبه خیلی خوبه بهضی از بازیها رو بزور اجرا میکنه چون درست بهینه نکردند شما گرافیک خوب میخوای رو تلویزیون ۵۰ اینچی ۲k وصلش کن یا مانیتور های گیمینگ خوب معلومه وقتی برای ۴k نساختنش یکی میاد وصل میکنه میگه بدرد نمیخوره

  • Hamid.nd گفت:

    ناموسا این خبر خیلی جالبه برام میشه نمونه قرارش داد که چجوری یه خبر با ذهن مخاطب بازی میکنه و با اطلاعات به ظاهر درست نتیجه غلط میگیره و به ذهن مخاطب جهتی که میخواد رو میده خوب دوستان دقت کنین فروش ایکس باکس وان در کل جهان و نه در ژاپن یه شکست و فاجعه بوده اگه همون قرار بود تکرار شه که ایکس باکس قطعا باید جمع میشد . مطمئن باشین فروش هنوز هم کم و فاجعه باره تنها شاید دو برابر فاجعه قبلی باشه که اگه نبود و واقعا این نسل ایکس باکس خوب میفروشه باید آمارشو به صورت رسمی کم کم شروع کنه بده بیرون مایکروسافت .

فروش ایکس باکس سری ایکس در ژاپن دو برابر ایکس باکس وان است