رئیس Blizzard به دفاع از بازی Diablo Immortal  پرداخت
رئیس Blizzard به دفاع از بازی Diablo Immortal  پرداخت
رئیس Blizzard به دفاع از بازی Diablo Immortal  پرداخت
رئیس Blizzard به دفاع از بازی Diablo Immortal  پرداخت

رئیس Blizzard به دفاع از بازی Diablo Immortal پرداخت

نصیر فرزان
۱۶:۳۷ ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
رئیس Blizzard به دفاع از بازی Diablo Immortal  پرداخت

استودیوی Blizzard می‌گوید بخش عمده انتقادات از سیستم پرداخت درون برنامه‌ای عنوان Diablo Immortal، به دلیل اخبار کذبی است که این بازی را احاطه کرده‌اند.

رئیس شرکت بلیزارد (Blizzard) آقای مایک ایبارا (Mike Ybarra) در گفت‌و‌گو با لس‌ آنجلس تایمز (Los Angeles Times) بیان داشت که وجود سیستم میکروترنزکشن (microtransaction) که به معنی پرداخت پول برای خرید آیتم‌های مختلف موجود در بازی است، به آن‌ها اجازه داد تا Diablo Immortal را به طور رایگان در اختیار بازیکنان قرار دهند. ایبارا در این‌باره می‌گوید:

ما از یک روش جدید برای کسب درامد در بازی Diablo Immortal استفاده نمودیم. ما بازی را به صورت رایگان در دسترس صدها میلیون بازیکن قرار دادیم؛ آن‌هم در حالی که گیمرها به بیش از ۹۹.۵ درصد آیتم‌های موجود در بازی دسترسی دارند. بحث پرداخت پول، به محتوای پایان بازی مربوط می‌شود. مهم‌ترین نکته برای تیم سازنده این بوده است که صدها میلیون بازیکن بتوانند بدون پرداخت هرگونه هزینه، به تجربه بخش کمپین بازی ما بپردازند. از این نقطه نظر، Diablo Immortal می‌تواند آغازگر مسیری جدید، برای تجارب بعدی ما در فرنچایز Diablo باشد.

جدیدترین نسخه از فرنچایز دیابلو با نام Diablo Immortal، در تاریخ ۲ ژوئن برای سیستم‌‌های عامل اندروید و IOS عرضه شد. نسخه‌ی بتای آزاد بازی نیز در دسترس کاربران PC قرار دارد. این بازی بلافاصله بعد از انتشار، به خاطر سیستم پرداخت پول موجود در بازی مورد انتقاد شدید منتقدین و گیمرها قرار گرفت. طبق گزارش‌هایی که اخیراً منتشر شده است، بازیکنان برای این‌که شخصیت خود را به گونه‌ی کامل ارتقاء دهند، باید حدود ۱۱۰ هزار دلار پول پرداخت نمایند. امتیازی که بازی Diablo Immortal در وبسایت معتبر متاکریتیک از بازیکنان دریافت کرده ۰.۲/۱۰ بوده که تاکنون در تاریخ این سایت سابقه نداشته است. نمره‌ی این بازی در حال حاضر ۰.۳ است؛ این امتیاز که توسط ۴۵۲۷ بازیکن به Diablo Immortal داده شده، این عنوان را به صورت مشترک با یک بازی دیگر، در رده‌ی بدترین بازی‌های تاریخ سایت متاکریتیک قرار داده است.

رئیس Blizzard به دفاع از بازی Diablo Immortal  پرداخت
۳

باید این نکته را ذکر کرد که برای ثبت نمره در سایت متاکریتیک شما نیاز به تجربه بازی ندارید؛ علاوه بر این، ممکن است جنجال‌های اخیری که گریبان‌گیر استودیوی اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) شده است نیز روی بازخورد منفی Diablo Immortal موثر بوده باشند. نکته‌ی جالب توجه این است که بازخوردهای Diablo Immortal روی App Store و Google Play به مراتب بهتر بوده است. نمرات این بازی در این دو برنامه در حال حاضر، به ترتیب ۴.۵/۵ و ۳.۷/۵ است.بر اساس گزارش LA Times، ایبارا ضمن اشاره به نمرات Diablo Immortal در این دو برنامه می‌گوید که این امتیازات با توجه به تعداد کاربران بیشتری که به تجربه بازی پرداخته‌اند، نمایان‌گر این هستند که وجود سیستم پرداخت درون‌برنامه‌ای، یک تصمیم درست از سوی تیم سازنده بوده است.

در پاسخ به این اظهار نظر ایبارا می‌توان گفت که با وجود این‌که سیستم پرداخت درون برنامه‌ای در ابتدا مشکل‌زا به نظر نمی‌رسد، اما وقتی بازی را به پایان می‌رسانید آن زمان است که حجم مشکلات عدیده‌ی خلق شده توسط این سیستم خود را نشان می‌دهند. این روزها، ساب‌ردیت‌های Diablo Immortal و Diablo شاهد سیل عظیمی از پست‌های انتقادی کاربران هستند. این در حالیست که ویدیوهای بسیاری در یوتیوب وجود دارند که نشان می‌دهند نهنگ‌ها (کسانی که اقدام به خرید آیتم‌های بسیاری کرده‌اند) به راحتی در بخش PvP بازیکنان دیگر را شکست می‌دهند.
مدتی کوتاه پس از عرضه‌ی بازی Diablo Immortal، کارگردان بازی آقای وایت چنگ (Wyatt Cheng) در صفحه‌ی توئیتر خود اعلام کرد که انتقاداتی که از این بازی می‌شود بیشتر به دلیل اخبار کذبی است که همه روزه حول محور این عنوان منتشر می‌شوند.

رئیس Blizzard به دفاع از بازی Diablo Immortal  پرداخت

این گفته‌ی وایت چنگ با انتقادات زیادی از سوی بازیکنان مواجه شده است چرا که او ماه‌ها پیش از عرضه‌ی Diablo Immortal گفته بود که امکان ندارد این عنوان به بازیکنی اجازه دهد تا از طریق صرف هزینه، در بازی پیشرفت کرده و رتبه‌ی خود را ارتقاء دهد. با این‌که این حرف شاید در ظاهر غلط نباشد، اما مشخص است که منظور آقای وایت چنگ این بود که برای برنده شدن در این بازی نیاز به پرداخت پول نخواهید داشت؛ این در حالیست که شما برای خرید Legendary Gems که می‌توانند قدرت شخصیت شما را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش دهند باید پول پرداخت کنید‌.

طبق گفته‌ی بلیزارد، Diablo Immortal موفق به فروش ۱۰ میلیون نسخه در مدت یک هفته شده است و از این نظر، موفق‌ترین نسخه از این فرنچایز محبوب، محسوب می‌شود. طبق اطلاعات حاصل شده توسط AppMagic که در زمینه‌ی مارکتینگ در پلتفرم موبایل فعالیت دارد، Diablo Immortal موفق به کسب سود ۴۹ میلیون دلاری از زمان عرضه‌ی خود شده است؛ لازم به ذکر است که این موضوع اخیراً در وبسایت Mobilegamer.biz منتشر شد. یکی از سخن‌گوهای بلیزارد در گفت‌‌و‌گو با لس آنجلس تایمز بیان داشت که بخش زیادی از بازیکنان، اقدام به خرید آیتم‌ها در بازی Diablo Immortal نمی‌کنند؛ با این‌حال وی از انتشار آمار دقیق در این زمینه خودداری کرد.

DARKSIRENM2Cianmeysamb...RoozbehFocusDream in Red (Playstation T)exampleGG.WP.EZ.WINEspresso

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

رئیس Blizzard به دفاع از بازی Diablo Immortal  پرداخت
رئیس Blizzard به دفاع از بازی Diablo Immortal  پرداخت
رئیس Blizzard به دفاع از بازی Diablo Immortal  پرداخت
رئیس Blizzard به دفاع از بازی Diablo Immortal  پرداخت
رئیس Blizzard به دفاع از بازی Diablo Immortal  پرداخت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Mmfb گفت:

    انقدر این رئیس بلیزارد چرت گفته حتی نمیخوام مقاله رو بخونم. فقط اولشو دیدم. اگه روش جدید کسب درامد پول خوری از مردمه اوکی ما قبولت داریم

    O2DARKSIRENعلیRoozbehFocusMR_William
    • O2 گفت:

      این یارو یه جور حرف میزنه انگار ما هیچی از بازی های free نمیدونیم، الان Poe هم free هست اما فقط cosmetic داره کلا توی شاپ و فروش هم میکنه، آیتمی که کاراکتر رو قوی کنه نیست، این یارو جالبه اینقدر پر رو هست واقعا، بازی pay to win رو به اسم free to play قالب کرده حرفم میزنه، یه چیزی هم طلبکاره.

      Moein MM2ASSADullah
  • M2Cian گفت:

    کسی نیست به آقای ایبارا که کلی ادعای گیمر بودن داره و خودش WoW استریم میکنه بگه مگه تو بازی MMO به جز محتوای end-game چیز دیگه ای اهمیت داره، اون مثلا ۲۰ ساعتی که تو بازی های MMO صرف لول آپ میکنی که به لول مکس برسی عملا دست گرمیه و پلیر بعدش صدها ساعت بلکه هزاران ساعت میخواد بازی کنه،
    شما حالا میگی بخش کمپین بازی تحت تاثیر پرداخت درون برنامه ای قرار نمیگیره ؟!؟
    بعد جالبیش اینه که این بازی هیچ فرقی با Diablo 3 نداره و کسی که اون بازی رو انجام داده باشه هیچ میلی به بازی کردن کمپین این بازی نداره، ینی عملا واسه این دسته از پلیرا که چند ده میلیون هستن این بازی هیچ چیز جدیدی برای ارائه نداره، داستان هم که آبکی،
    یه جوری از بازیشون دفاع میکنن انگار اگه این monetization کثیف رو حذف میکردن بازیشون چه پخی بود، البته این رو از دید یه پی سی گیمر میگم، کمپین بازی برای کسی که رو موبایل بازی میکنه میتونه لذت بخش باشه با توجه به اینکه Action RPG های هنوز کار دارن تا به بازی هایی مثل Diablo 3 برسن.

    Moein MM2O2DARKSIRENGG.WP.EZ.WINعلیChris redfieldRoozbehFocus
  • ASSADullah گفت:

    واقعا تاسف داره. بلیزارد اصلا اینجور نبود. اصلا بازخورد کاربرا براش مهم نیست. اگه ذره ای اهمیت میداد با وجود اون موج منفی و عصابانیت گیمرا نسبت به نمایش اولیه این بازی (والا هیچ شباهتی به بازی نداره. شده فقط برای پرداخت کردن) باید لغو میکردن. ولی از اونجایی که بابی ریس باشه و هیچیک از افراد مهمی که حداقل به بازی ای که میساختن اهمیت میدادن نیستن. دیگه اون از ریفورج حالا هم این.
    از wow نگم براتون که شده فقط فارم کردن. اساسا هیچ چیز خاصی نداره. داستان که باید تو legion تمام میشد. ولی الکی ادامه دادن (هرچند بازم BFA خیلی بهتر از گند کاری SL بود)
    خدایی برید ffxiv بازی کنید تک تک دقیقه و ساعات که بازی میکنید ارزش داره. برای بازی واقعا زحمت میکشن. خودم ۵-۶ سال wow بازی میکردم (frost DK )
    ffxiv اصلا نمیشه با wow مقایسه کرد. بازی فراتر از اون چیزی که یه MMORPG میتونه داشته باشه.

    ببخشید که زیاد شد 🙂

    Moein MM2ASSADullahRoozbehFocus
رئیس Blizzard به دفاع از بازی Diablo Immortal  پرداخت