شرکت Take-Two میخواهد مادهای بازی GTA را حذف کند
به نظر میرسد که شرکت Take-Two Interactive تلاش دارد تا به صورت قانونی، مادهایی که برای بازیهای مطرح این شرکت ساخته شدهاند را حذف کند.
خبرهای جدید حاکی از این است که شرکت تیک تو اینتراکتیو (Take-Two Interactive)، قصد دارد به صورت قانونی اقدام به حذف مادهای واقعیت مجازی بازیهایی از قبیل Grand Theft Auto 5 ،Red Dead Redemption 2 و Mafia: Definitive Edition کند. این موضوع برای بار نخست توسط مادسازی به نام لوک راس (Luke Ross) اعلان شد. به گفته او پیامی مبنی بر حذف مادهای ساخته شده توسط او، از سوی تیکتو برایش ارسال شده است.
با این حال لوک راس امیدوار است که بتواند با این درخواست مقابله کند. او از تیکتو اینتراکتیو خواسته است تا راجع به این موضوع شفافسازی کند؛ چرا که هیچ قانون کپیرایتی از سوی کمپانی بر علیه مادها اعمال نشده است. راس در این مورد میگوید:
هیچکدام از مادها توسط برنامههایی که متعلق به تیکتو اینتراکتیو هستند، ساخته نشدهاند. از طرف دیگر هدف از ایجاد این مادها، جایگزینی بازیهای تیکتو یا سوء استفاده از IP و نیز سرمایهی این شرکت نبوده است. در واقع کلیه مادهای ساخته شده توسط من، برای استفاده نیازمند این هستند که ابتدا بازی اصلی توسط بازیکنان خریداری شوند.
واکنش صفحه توئیتر Flat2vr که در زمینه ساخت ماد فعالیت دارد را در ادامه میبینید:
امروز یک روز غمانگیز برای جامعهی مادساز به شمار میرود. کمپانی تیکتو اینتراکتیو اقدام به ثبت درخواستی قانونی مبنی بر حذف کلیهی مادهایی که برای بازیهای این شرکت ساخته شدهاند کرده است. این در حالیست که لوک راس همواره کوشش کرده است تا از IP متعلق به دیگر شرکتها در بازیهای خود استفاده نکند.
شرکت تیکتو، تاکنون به صورت رسمی راجع به این درخواست به اظهار نظر نپرداخته است. به نظر میرسد که علت اصلی این موضوع، این است که کسانی که به استفاده از مادهای ساخته شده توسط لوک راس علاقمند هستند، ابتدا باید اشتراک Patreon وی را تهیه کنند. به جز نینتندو و کونامی، معمولا دیگر کمپانیهای فعال در صنعت گیم، دست به اقدامات قانونی در برابر مادهای تولیدی توسط افراد سوم شخص نمیزنند. البته تجربه ثابت کرده است که این موضوع تا زمانی صحت دارد که این افراد اقدام به کسب درامد از این طریق نکنند.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
کمی تامل برای داداشمون راکستار : سازنده همین ماد هایی که میخوای حذف کنی رو اگه استخدام میکردی الآن همین دو ریمستر رد دد یک و جی تی ای ۴ رو برات بهتر از بازی اصلی ریمستر که هیچ ، ریمیک میکردن !
وقتی جنبه پول رو نداری
گرفتن ازادی از ماد ساز ها = اجبار برای خرید نسخه های ریمستر و ریمیک بی کیفیت
مقایسه کنید با بتسدا..
میدونی بحث منافع مالیه. بتسدا منفعتش رو تو ماد و تبلیغ ماد هاش و استفاده از کامیونیتی دیده راکستاد تو خلافش
(بگذریم از اینکه بتسدا خودش هر بار یه نسخه پر از باگ و بدون ارتقا واسه اسکایریم میده واسه ماد های نسخه قبل تداخل ایجاد میکنه که نسخه اپگرید رو بخرن….)
باید قبول کرد هر دوشون به دنبال سود بیشترن با سیاستی متفاوت
ن اینکه طرفداری برندی رو بکنم ن
ولی ی استودیو مثل بتسدا ماد سازای فالوت لندن رو استخدام میکنن
اینورم تیک تو میخواد ماد بازییی که بیش از ۱۸۰ میلیون نسخه فروخته رو کامل حذف کنه (گرچه نمیتونه خودم با ماد مولایی زدم اصن درجه یک)
قضاوت با خودتون
بتسدا رایگان tool kit انجن شون رو به اختیار طرفداران قرار میده. ماد های بزرگ رو ساپورت میکنه و میزاره پیج استیم داشته باشن. بهشون پول میده، استخدام شون میکنه و ماد هاشون رو توی چنل های رسمی تبلیغ میکنه
واسه ی همینه که بازی هاشون (با اینکه خود base game شاهکاره) ده بیست سال بعد ریلیز هم زنده میمونن و کلی طرفدار دارن
مقایسه کنین با کاری که EA و Take two انجام میدن. واقعا خجالت آوره
نمیدونم چه کاری با ماد ها دارن
حسودی میکنن ماد ها بازیشونو بهتر میکنن؟
از اون طرف بستدا ماد ساز ها رو استخدام میکنه اینم از این ور حذف میکنه… خودتون قضاوت کنید ببیند کدوم درسته
تیک تو زحمت این ماد ساز هارو نابود میکنه که خودش ورژن چرت تر این ماد ها رو بسازه تا ازش پول دراره😒
بتسدا:رئیس یکی از بهترین ماد های فالوت رو به نام فالوت لندن استخدام میکنه.
تیک تو:از ماد ساز ها شکایت و تمامی ماد هارو حذف میکنه.
بتسدا در اینده موفق تر از تیک تو خواهد بود
بتسدا استخدام میکنه مادسازها رو
اینا مادها رو حذف میکنن
اصلا عالی🤦
اقا یعنی فایوم هم از بین میره؟
بتسدا استخدام میکنه اینا اینطوری جواب ماد سازها رو میدن خداییش ده تا ماد ساز کاری رو انجام میدم که ۱۰۰ نفر از اعضای یوبی هم نمیتونن انجام بدن این رفتار ها واقعا زشت هست شرم بر تیک تو.
همین جور که که گفته بودم و میگم تیک تو یکی از دلایل افت و کم کار شدن راکستار هست و دلیل تاد هاوارد و اعضای مهم دیگه این شرکت استعفا و بعضیاشون اخراج! شدن دقیقا مخالف بودن با سیاستای تیک تو برای آینده مجموعه های بعدی راکستار بوده و از ریمستر جی تی شروع شد و این روند نزولی بخاطر تیک تو ادامه داره و اینو در gtavi خواهیم دید الیته کمتر چون اعضای قدیمی راکستار طبق شایعات حدود ۴ سال روش کار کردن و داستانش تاد کامل نوشته هاوارد نوشته بوده و بعد بخاطر مخالفت ها کنار گذاشته و به اجبار استعفا دادن و یک جورایی بچشونو مجبور شدن ترک کنن
این حسودی به ماد سازا بجای تشویقشونه. همین ماد ساز ها سطح لذت از gta v شون رو ۱۰× برابر بیشتر کردن