اولین کنسول بازی NFT معرفی شد - گیمفا
اولین کنسول بازی NFT معرفی شد - گیمفا
اولین کنسول بازی NFT معرفی شد - گیمفا
اولین کنسول بازی NFT معرفی شد - گیمفا

اولین کنسول بازی NFT معرفی شد

امیرحسین رنجبر
۱۸:۵۹ ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
اولین کنسول بازی NFT معرفی شد - گیمفا

کنسول جدیدی با تمرکز روی بازی‌های Web 3 معرفی شده است که بلافاصله با انتقاد برخی از بازیکنان روبرو شد.

شرکت وب ۳ پولیوم (Web 3 Polium) ادعا می‌کند که کنسول Polium One، اولین کنسول بازی چند زنجیره‌ای جهان خواهد بود که قادر به اجرای بازی‌های ساخته شده روی بلاک‌چین‌های مختلف است. پولیوم ادعا می کند:

این کنسول به اندازه کافی برای اجرای بازی‌های حجیم، قدرتمند خواهد بود و استفاده از آن برای گیمرهای سنتی که وب ۳ را نمی‌فهمند، آسان است.

این کنسول که به گفته پولیوم در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد، تنها می‌تواند توسط بازیکنانی قابل پیش‌خرید باشد که «Polium Pass» را خریداری کنند، یک NFT در شبکه اتریوم که ۱۰۰۰۰ عدد از آن ساخته خواهد شد. طبق گفته پولیوم، کنترلر این کنسول شامل یک اسکنر اثر انگشت برای امنیت و یک دکمه کیف پول برای دسترسی سریع بازیکنان به کیف پول چند زنجیره‌ای کنسول است که برای تجارت، مبادله، شرط‌بندی و دریافت ارزهای دیجیتال طراحی شده است. علی‌رغم اعتراف پولیوم مبنی بر اینکه تنها چهار نفر روی سخت افزار کار می‌کنند، این شرکت ادعا می‌کند که این کنسول قادر به اجرای بازی‌ها به صورت ۸K HDR با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه و رهگیری پرتو خواهد بود!

این اعلامیه با انتقادات و تردیدهای بسیاری از سوی بازیکنان روبرو شده است که در بهترین حالت، هنوز در مورد شایستگی بازی‌های بلاک‌چین قانع نشده‌اند و در بدترین حالت معتقدند که این یک کلاهبرداری است. برخی همچنین اشاره کرده‌اند که به نظر می‌رسد لوگوی کنسول، برداشتی وارونه از لوگوی GameCube باشد. این شرکت در توییتر پاسخ داد:

به نظر آشنا است، اما GameCube یک G دارد و مکعب نشان‌دهنده نام آن‌ها است. مکعب ما نشان‌دهنده بلاک‌چین است و P مخفف پولیوم است.

حتی سرور تازه تاسیس Polium Discord که به نظر می‌رسد بدون هیچ مدیریتی راه‌اندازی شده است، عاری از انتقاد نبوده است. در کانال «هشدار کلاهبرداری» Discord که به کاربران اجازه می‌دهد کلاهبرداری‌های احتمالی NFT را گزارش کنند، تعدادی از کاربران به سادگی پاسخ دادند «کل این پروژه». در کانال “ایده ها و بازخوردها”، اولین نظر به سادگی می‌گوید: “تسلیم شوید”. پولیوم اکنون بیانیه‌ای در Discord منتشر کرده است که به پاسخ‌دهی اولیه می‌پردازد و برخی را به «FUD» متهم می‌کند که مخفف آن به معنای «ترس، عدم اطمینان و شک» است. در بیانیه آمده است:

ما FUD و انتقادهایی را در مورد توانایی خود دریافت کرده‌ایم. برای شفاف‌سازی، این چهار نفر از ما هستیم که در حال ساخت نمونه اولیه کنسول و کنترلر آن هستیم. ما در زمینه توسعه سخت افزار و نرم افزار تجربه داریم. ما در حال طراحی درخت قدرت برای برد کنسول انجام هستیم. ما باید یک نمونه اولیه کاربردی تا نوامبر یا قبل از آن داشته باشیم. نمونه اولیه را به صورت زنده در یوتیوب نشان خواهیم داد. نمونه اولیه ثابت می‌کند که این کنسول می‌تواند بازی‌هایی را اجرا کند که روی بلاک‌چین‌های مختلف و با زبان‌های برنامه‌نویسی متفاوت ساخته شده‌اند.

آن‌ها ادامه دادند:

تا زمانی که نمونه اولیه را نشان ندادیم و اگر جامعه علاقه‌مند باشد، هیچ‌گونه پیش‌خرید یا بودجه‌ای را دریافت نمی‌کنیم. هنگامی که یک نمونه اولیه کاربردی داشته باشیم، کنسول را به فروش می‌رسانیم.

در رابطه با عدم وجود هیچ بازی تایید شده‌ای برای کنسول، در این بیانیه آمده است:

بازی‌هایی روی این کنسول وجود خواهد داشت و به زودی برخی از آن‌ها را اعلام خواهیم کرد. ما در حال حاضر با توسعه‌دهندگان صحبت می‌کنیم. در خصوص لوگو، ما از لوگوی GameCube نینتندو کپی نکرده‌ایم، اما به جامعه خود گوش می‌دهیم و یک طراح لوگو جدید استخدام می‌کنیم تا لوگوی اورجینال‌تری برای ما طراحی کند.

در نهایت نتیجه‌گیری می‌کند:

بعضی از شما علاقه زیادی به وب ۳ ندارید و فقط برای سرگرمی و FUD اینجا هستید، اما ما شروع به تحریم مردم خواهیم کرد. وقتی به مشکلی علاقه دارید، همه چیز ممکن است. ارائه نزدیک است؛ گوش به زنگ باشید.

Moein MM277DARKSIRENMmfbGGarmanKratosSony corporationکاکاسنگی.EspressoAMIR WAZOWSKIM.MTعلیانسانJin sakai🤘Mohsenj74...SquatlatexLonesome guymore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اولین کنسول بازی NFT معرفی شد - گیمفا
اولین کنسول بازی NFT معرفی شد - گیمفا
اولین کنسول بازی NFT معرفی شد - گیمفا
اولین کنسول بازی NFT معرفی شد - گیمفا
اولین کنسول بازی NFT معرفی شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • O2 گفت:

    دیگه وقتی وارن باف گفت من ۵ دلار هم برای ارز دیجیتال و ان اف تی حاضر نیستم پول بدم، تا ته قضیه مشخصه.

    Moein MM277اشکان فداییDARKSIRENAmogusGGKratosمحمدAmir(PC & PS4)mariomore
    • sorena گفت:

      البته در آینده وارن باف و امثال اون نیستن و شکل و شمایل آینده رو جوان ها میسازن نتیجتا حرف های این افراد راجع به تکنولوژی فاقد اهمیت هست. مقالات زیادی هم در رابطه با مرگ اینترنت یا بی استفاده بودنش در دهه های گذشته نوشته شده.. البته قصدی برای دفاع از مزخرفاتی مثل این کنسول ندارم منتها بیت کوین و چند پروژه دیجیتال دیگه راه کار های برای برخی مشکلات دارن و تا زمانی که بتونن مشکلی رو حل کنن کارآمد هستند و ارزش پیدا میکنن ،حال چه وارن خوشش بیاد چه نه! هرچند که تا جایی که می‌دونم سال گذشته وارن باف در یک بانک حامی بیت کوین سرمایه گذاری کرد!

      Moein MM2O2DARKSIRENKratosAmir(PC & PS4)Sony corporationکاکاسنگیAMIR WAZOWSKIHerfeiyehsan.amore
      • محسن گفت:

        استادیا و ouya هم همینو میگفتن😹😹😹

        O2SquatlatexAmir(PC & PS4)
      • O2 گفت:

        بحث جوان یا پیر نیست، آینده رو فقط تفکر افراد شکل میده، تفکر امثال باف، ماسک، اون دانشمند، این دانشمند، اون مهندس، این مهندس.
        اما اون سرمایه گذاری هم مثل این میمونه که بانک کشاورزی حامی کشاورزی هست اما یه تاجر سنگ مثلا میاد توی اون بانک حساب باز میکنه و سرمایه داخل بانک قرار میده این معنیش این نیست که اون به کشاورزی علاقه داره، اون اعتبار بانک براش مهمه.

        Moein MM2
    • اکسیژن جان NFT و رمزارز ها میتونن کاربرد خوب خودشون رو داشته باشن مثل هر محصول دیگه ای

      ولی تا وقتی ملت ازش استفاده غیر منطقی میکنن خب بایدم بزرگانی مثل وارن بافت چنین ریکشن های بدن

      همین NFT برا حفظ حقوق آثار هنرمندان خیلی می‌تونه کاربرد داشته باشه اما تا وقتی ازش برا پولشویی و فروش یه تصویر میمون ۲×۳ استفاده میشه مردم باید هم اینطوری جبهه گیری کنند

      درباره بازی هم فک کنم اون بازی استویدو جدید کارگردان ها سابق دیزگان که میگفتن برا web3 هست تهش بیاد رو این

      Amir(PC & PS4)AMIR WAZOWSKIo0ashil0oانسان
    • شاید این حرف من از دید خیلی از دوستانی که اطلاع ندارن، دیسک لایک به همراه داشته باشه اما آینده صنعت گیم به سمت متاورس خواهد رفت. اگه بخوام یه توضیح مفید به گیمرهای عزیز بدم، این هستش که ما در حال حاظر تو WEB3 قرار داریم، جایی که قراره اینترنت به صورت جدی تکامل پیدا کنه. اگه به یاد داشته باشید ۱۸ سال پیش وقتی میرفتید تو کافی نت و یه اینترنت کارتی ۱ ساعته میخریدید ۵۰۰ تک تومن که اون موقع تنها کاری که با اینترنت میتونستید انجام بدید، این بود که مطالبی رو بخونید و خبری از شبکه های اجتماعی – مرورگر های جدید و اپلیکیشن ها و حتی گوشی های لمسی که این شبکه ها رو پشتیبانی کنه وجود نداشت. اون موقع عصر WEB 1.0 بودیم. در اوایل دهه ۲۰۰۰ زمانی که WEB2 راه اندازی میشه، بیش از ۱ میلیارد نفر در سراسر جهان از وب ۲ استقبال میکنن، چرا که شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک – واتساپ – اپلیکیشن ها و برنامه های جدید – مرورگرهایی مثل موزیکا – کروم و فایرفاکس پدید میان و اینترنت وارد فاز جدیدی از تکامل میشه که این پیشرفت تا امروز بشر رو به مرحله جدیدی از پیشرفت رسونده که داریم وارد درهای تازه ای از دنیای WEB3 میشیم. جایی که نحوه کسبو کار عوض میشه، جایی که قراره اطلاعات ما دیگه دست شرکت های متمرکز مثل گوگل و فیسبوک نباشه – جایی که کسبو کار عوض میشه و به جای اینکه Youtube برای شما تصمیم بگیره که شما رو محدود کنه یا به عده ای فعال پول بده، به کمک WEB3 و پلتفرم هایی که ازش به وجود میاد، نحوه کسبو کارها به کلی تغییر پیدا میکنه و پلتفرم ها به همه افراد به صورت یکسان درآمد میده. یعنی روزی رو شما می بینید که از تماشای یک ویدئو میتونید ذره ذره پول در بیارید- اپلیکیشن هایی به وجود میاد که شما با راه رفتن و ورزش کردن ، با پول بهتون انگیزه میده و همین الان هم STEPEN رو سرچ کنید، یکی از این ایده های جالبی بوده که تا مدتی پیش استقبال زیادی ازش صورت گرفت، حتی XYO که این رمز ارز به کسانی تعلق میگرفت که با طی کردن مسافت میتونستن کسب درآمد داشته باشند. دوستان عزیز، چه بخواید چه نخواید، دیگه اون گیمی که شما بازی کنید و وقتتون به هدر بره، دورش یه روز به سر خواهد رسید. همه شما یک روز میتونید از بازی کردن و وقت گذاشتن پول در بیارید و این کار به هیچ طریق انجام نمیشه مگر به کمک WEB3 و دنیای متاورس. امیدوارم مطلبم برای دوستان مفید بوده باشه.

      Moein MM2arash arman07
  • AL1K1NG گفت:

    تب اینا هم میاد و میره
    فقط ماییم که زخم میشیم

    Moein MM277DARKSIRENAmogusAlbertAmir(PC & PS4)marioکاکاسنگیAMIR WAZOWSKIo0ashil0o
  • Squatlatex گفت:

    گوگل استدیا قراره یک دوست جدید پیدا کنه مبارکه.

    Moein MM277DARKSIRENAmogusmarioکاکاسنگیAMIR WAZOWSKIehsan.ao0ashil0oThe Cat Lady
    • استیدیا بخاطر بی برنامگی مدیران گوگل بود وگرنه چرا مایکروسافت و انویدیا تو این حوزه دارن کسب و کارشون رو گسترش میدن و مشکل براشون پیش نیومده؟!

      اون تقصیر خودشون بود

      برا این بهترین دوست که میتونیم پیدا کنیم کنسول نیامده رفته ی استویدو اسلایتی مد هست 😂

      Moein MM2
  • انسان گفت:

    دنیایی پر از مزخرفاتی که به دست انسان ها ساخته می شوند .

    Moein MM2Squatlatexمحمد77DARKSIREN
  • Vahid3333 گفت:

    باید از nft و متاورس حمایت شه اینا آینده ی ویدئو گیمن

    ABDVD(تا درودی دیگر ، بدرود گیمفای عزیز)علیSquatlatexDARKSIRENSnoop doggWiliercrownAmogusعشق پژو
  • محمد گفت:

    پس از ورود سونی به گیم تمام دسته های بعد از اون اسکی از پلی استیشنه😅

    Moein MM277SquatlatexBoy GamerAmogus
اولین کنسول بازی NFT معرفی شد - گیمفا
اولین کنسول بازی NFT معرفی شد - گیمفا