هشت نکته که باید درباره‌ی بازی The Callisto Protocol بدانید
هشت نکته که باید درباره‌ی بازی The Callisto Protocol بدانید
هشت نکته که باید درباره‌ی بازی The Callisto Protocol بدانید
هشت نکته که باید درباره‌ی بازی The Callisto Protocol بدانید

۷ نکته که باید در مورد بازی The Callisto Protocol بدانید

ابوالفضل مناف زاده
۲۱:۱۳ ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
هشت نکته که باید درباره‌ی بازی The Callisto Protocol بدانید

در این مقاله، به جزئیات جذاب، مکانیک‌های مبارزه‌ای و طراحی‌های خاص بازی وحشت بقای جدید خالقین Dead Space یعنی The Callisto Protocol خواهیم پرداخت.

طرفداران بازی‌های وحشت بقا امروزه بیش از پیش با انبوهی از بازی‌های جدید در این سبک روبه‌رو هستند، اما در بین این بازی‌ها، عناوینی وجود دارند که به سادگی با خصوصیات خاص خود از سایرین متمایز می‌شوند. یکی از این بازی‌ها عنوان The Callisto Protocol است که توسط استودیوی استرایکینگ دیستنس (Striking Distance) تحت توسعه قرار دارد. همچنین، اعضای این تیم به خوبی با این سبک آشنا هستند، چرا که در گذشته همین افراد عنوان فراموش نشدنی و فوق‌العاده تحسین شده‌ی Dead Space را خلق کرده بودند.

اگر بخواهیم دیدگاه منصفانه‌ای نسبت به این بازی داشته باشیم، از همان تریلر سینماتیک ابتدایی به وضوح شاهد شباهت‌های انکارناپذیری بین The Callisto Protocol و Dead Space بودیم. خوشبختانه در این مقطع زمانی اطلاعات زیادی از این بازی در دسترس قرار گرفته است و در ادامه به ۷ نکته که باید در مورد آن بدانیم خواهیم پرداخت.

تکیه و تمرکز روی وحشت

هشت نکته که باید درباره‌ی بازی The Callisto Protocol بدانید

با توجه به سابقه‌ی افرادی که در توسعه‌ی The Callisto Protocol دخیل هستند، نباید تعجب آور باشد که با یک بازی شدیداً دلهره‌آور طرف باشیم. این بدان معناست که به سادگی می‌توان در این بازی غرق در وحشت شد و برای پیش‌‎روی در آن، باید گیم‌پلی و مکانیک‌های مختلف آن را به خوبی فرا گرفت. المان‌های بقا در این بازی به وضوح تاثیرگذار هستند و مواردی مانند حفظ مهمات و مدیریت منابع بسیار مهم خواهند بود. در عین حال، اتمسفر و فضای حاکم بر بازی از سرعت و تنش بسیاری بهره‌مند است و سراسر تجربه‌ی آن مملوء از هیجان خواهد بود.

بن واکر (Ben Walker) به عنوان کارگردان طراحی این بازی در مصاحبه‌ی اخیر خود با گیم اینفورمر (GameInformer) گفت:

دانستن این موضوع که چیزی خطرناک در محیط بازی وجود دارد، ناخوداگاه ترس را به شما القا می‌کند و با خودتان فکر می‌کنید که هر لحظه ممکن است به شما حمله‌ور شود. این فرمولی است که جو و اتمسفر بازی را خلق می‌کند. ممکن است در بازی صوت‌هایی را بشنوید و با خود بگویید که “آیا به سراغ من خواهند آمد؟ کی قرار است این اتفاق بیفتد؟”. این موضوعات همه ابهام خواهند بود و یک ریتم را تشکیل می‌دهند و این ریتم اگر در نقطه‌ای مناسب بشکند، جذاب خواهد بود. باید آن‌ها (گیمرها) را عصبی کنید و مجبورشان کنید که از راه رفتن به سمت جلو دست بکشند و زمانی که انتظارش را نداشتند، آن ها را مبهوت کنید.

مکانیزم قطع‌عضو و خشونت

هشت نکته که باید درباره‌ی بازی The Callisto Protocol بدانید

اگر تا به حال هر کدام از تریلرهای The Callisto Protocol یا نمایش‌های گیم‌پلی آن را تماشا کرده باشید، متوجه شده‌اید که این بازی تاکید زیادی بر مکانیزم Gore یا «قطع عضو و خشونت» خاص خود دارد. در واقع، سیستم به اصطلاح Gore بازی چیزی است که استودیوی استرایکینگ دیستنس چند سالی را صرف توسعه‌ی آن کرده و آن را مکانیزم اصلی بازی مذکور خطاب کرده است. گلن اسکافیلد (Glen Schofield) به عنوان کارگردان این بازی و رئیس استودیوی یاد شده، در مصاحبه‌ی اخیر خود با IGN گفت:

ما چند سال روی چیزی که آن را مکانیزم یا سیستم Gore می‌نامیم وقت گذاشته‌ایم. مهندسان رندر و چندین طراح وقت خود را صرف خلق سیستمی کردند که بتوان با آن بدن دشمنان را قطعه قطعه کرد. گاهی اوقات با خود می‌گفتیم که یک ناحیه‌ی دیگر برای قطعه قطعه شدن یا شکافتن در بدن آن‌ها وجود دارد که ممکن است گیمرها آن بخش را هدف قرار دهند. بنابراین، ممکن است که در حین تجربه‌ی بازی نحوه‌ی متلاشی شدن یک جسد را دو بار نبینید. این هم بخشی از نقشه بود و ما می‌خواستیم که تک تک افراد تجربه‌ی منحصر به فردی از این بازی داشته باشند.

همانطور که طرفداران نسخه‌ی ریمیک بازی Resident Evil 2 می‌توانند تایید کنند، سیستم Gore می‌تواند کیفیت تجربه‌ی یک بازی ترسناک را به شکل قابل توجه‌ای ارتقا دهد و با توجه به آن چه که تاکنون از The Callisto Protocol دیده‌ایم، چنین به نظر می‌رسد که این بازی نیز در مسیری یکسان قدم برمی‌دارد.

جزئیات در مبارزه‌ها

هشت نکته که باید درباره‌ی بازی The Callisto Protocol بدانید

مبارزه‌ها در بازی The Callisto Protocol بسیار جذاب و جالب به نظر می‌رسند. به گفته‌ی سازندگان این بازی، مبارزه‌ها در آن ترکیبی تقریباً مساوی از مکانیک‌های مبارزه‌ای دور و نزدیک خواهند بود. مبارزه‌های تن به تن در این بازی تنها به وسیله‌ی یک اسلحه در طول تجربه‌ی آن صورت می‌گیرند که استودیوی استرایکینگ دیستنس این سلاح را Stun Baton می‌نامد. طبق گفته‌ی بن واکر، بازی The Callisto Protocol به دنبال ارائه‌ی عمق و تنوع در مبارزه‌ها با ترکیب اسلحه‌هایی است که در دسترس گیمرها قرار می‌گیرند.

او در مصاحبه‌ی خود با گیم اینفورمر گفت:

قانون مبارزه‌ها در این بازی یک چیز است، هر کاری که می‌توانید برای از بین بردن دشمنان انجام دهید. از آنجایی که تقریباً نیمی از مبارزات ما در قالب رویارویی‌های نزدیک صورت می‌گیرد، شما باید در مورد نحوه‌ی استفاده از گلوله‌های خود هوشمندانه عمل کنید. برای این منظور، ما مبارزه‌های بازی را به گونه‌ای ترکیب کردیم که بخشی از آن‌ها دشمنان با شما فاصله خواهند گرفت تا فرصت آن را داشته باشید که با یک ضربه آن‌ها را از بین ببرید.

GRP

هشت نکته که باید درباره‌ی بازی The Callisto Protocol بدانید

یکی دیگر از عناصر بسیار جذاب مبارزه‌ای در بازی The Callisto Protocol، سلاح GRP است. این سلاح علاوه بر اسلحه‌های معمولی که به دست می‌آورید، در اختیار شما قرار می‌گیرد. همچنین، GRP اسلحه‌ای است که می‌توانید از آن برای دستکاری نیروی گرانش و جاذبه استفاده کنید. این موضوع به شما این امکان را می‌دهد که دشمنان را به سمت خود بکشید و آن ها را به هر سمتی که می‌خواهید شلیک کنید. استفاده از GRP این پتانسیل را دارد که تنوع و پویایی زیادی را به مبارزه‌های بازی بیفزاید.

رفتارهای دشمنان

هشت نکته که باید درباره‌ی بازی The Callisto Protocol بدانید

نحوه‌ی رفتار دشمنان و توانایی آن ها در بازی‌های ویدیویی بسیار مهم است، اما در یک بازی ترسناک این موضوع اهمیت دو چندان پیدا می‌کند. خوشبختانه، به نظر می‌رسد که استودیوی استرایکینگ دیستنس به خوبی از این واقعیت آگاه است. در حالی که این توسعه دهنده به جزئیات زیادی در مورد این جنبه‌ی خاص از بازی نپرداخته است، اما به این موضوع اشاره کرد که چندین نوع مختلف از دشمنان برای مبارزه در طول بازی وجود خواهند داشت.

با این حال، نکته‌ی جالب در این زمینه این است که دشمنان حتی کوچک‌ترین ترسی از شما نخواهند داشت. به عنوان مثال، واکر در صحبت با گیم اینفورمر توضیح داد که اگر سعی کنید از دست دشمنان فرار کنید، آن ها بی‌وقفه شما را تعقیب می‌کنند و حتی ممکن است که شما را در اتاق‌های مختلف گرفتار کنند و حتی اگر از در نتوانند وارد شوند، از طریق دریچه‌ها و مجاری‌های مختلف به سراغتان بیایند. اگر بتوان بر چالش‌های مرسوم در زمینه‌ی هوش مصنوعی این دست از دشمن غلبه کرد، به نظر می‌رسد که در این زمینه شاهد عنوانی جاه‌طلبانه خواهیم بود.

ارتقا و پیشرفت

هشت نکته که باید درباره‌ی بازی The Callisto Protocol بدانید

در زمینه‌ی ارتقا و پیشرفت‌ها، می‌توان انتظارات مختلفی از The Callisto Protocol داشت. البته، این بازی عنوانی عظیم و گسترده نخواهد بود و بدیهی است که با یک بازی نقش آفرینی طرف نیستیم، بنابراین منتظر درخت مهارت‌های عمیق و بیش از حد پیچیده و لایه‌ لایه نباشید. با این حال، نکات جذابی در مورد این بازی وجود دارند و توسعه‌دهندگان آن تأیید کرده‌اند که درخت مهارتی در بازی وجود خواهد داشت که گیمرها بتوانند روی آن حساب کنند.

همچنین، واکر توضیح داد که درخت‌های مهارت برای باتوم و GRP بزرگ‌تر از سایرین خواهند بود، زیرا این‌ها سلاح‌هایی هستند که قرار است دائماً از آن‌ها استفاده کنید. در کل، اطلاعات بیشتری در این زمینه در دسترس قرار ندارد و ما امیدواریم در هفته‌ها و ماه‌های آینده جزئیات بیشتری در این زمینه به دست آوریم.

استفاده از ویژگی‌های کنترلر دوال سنس

هشت نکته که باید درباره‌ی بازی The Callisto Protocol بدانید

بدون تردید، فارغ از این که از چه پلتفرمی استفاده می‌کنید، تجربه‌ی The Callisto Protocol می‌تواند جذاب باشد، اما به نظر می‌رسد که گیمرهای پلی استیشن ۵ ویژگی‌های بیشتری نسبت به سایرین در اختیار دارند. برای مثال، استفاده از ویژگی‌های کنترلر دوال سنس از برنامه‌های استودیوی سازنده‌ی این بازی است و می‌توان از تعویض خشاب‌ها گرفته تا خرد کردن استخوان‌های دشمنان را با آن حس کرد.


بازی The Callisto Protocol در تاریخ ۱۱ آذر ۱۴۰۱ (۲ دسامبر ۲۰۲۲) برای کنسول‌های پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس/اس و پلتفرم PC عرضه خواهد شد.

Moein MM2V3S3MIRGramy kDARKSIRENJin sakaiHerfeiyVisible 6-tigh manmeysambharvey bentMahyarMsmMariomanEmad-MartianAlbertParhamSquatlatexvitto corleone🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉علی

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

هشت نکته که باید درباره‌ی بازی The Callisto Protocol بدانید
هشت نکته که باید درباره‌ی بازی The Callisto Protocol بدانید
هشت نکته که باید درباره‌ی بازی The Callisto Protocol بدانید
هشت نکته که باید درباره‌ی بازی The Callisto Protocol بدانید
هشت نکته که باید درباره‌ی بازی The Callisto Protocol بدانید

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Squatlatex گفت:

    عجب گرافیکی همین سیستم قطع عصو باعث میشه حتی بازی متای ۴۰ هم بگیره بازم بخرمش این بازی چه چیزی بشه با دوالسنس.
    یک سری xbox فن بوی فشاری گفتن هیچ کس استفاده نمیکنه ولی از استودیو های ps تا رمدی و راکستار و…همه دارن استفاده میکنن.

    Moein MM2Amogusکارمند خستهEmad-Martianاتزیو آدیتورهAQUARIUSscorpionesHerfeiy
  • z for zack گفت:

    فعلا تو کل بازیا تنها بازی که خیلی بهش امیدوارم اینه…یعنی قشنگ دد اسپیس یک یا دو رو آورده شاخ و برگ بهش داده…انیمیشن های خیلی تمیز و روون براش گذاشته….اون سیستم قطع عضو هم اگه بتونه همونی که اینا میگن باشه دیگه واقعا فوق العاده میشه…سیستم صداگذاری و استرس دادن به بازیباز هم امیدوارم یه چی در حد دد اسپیس دو باشه…مخصوصا اون جا که برمیگشتی به ایشیمورا ..با اون استاکر های لعنتی که رسماً بعد اوبرمورف ها و هانتر ها باعث میشد عرق سرد بریزی ….دد اسپیس تو زمینه مبارزه نزدیک واقعا ضعف داشت….نه انیمیشن درست درمون داشت…نه میشد به عنوان یه جنبه تاکتیکی بهش نگاه کرد…..تو این یکی ضربه نزدیک علاوه بر صدمه دشمن رو از بازیباز دور میکنه….و این میشه یه تاکتیک ..یا برای فرار….یا برای تموم کردن کارش با اسلحه…اگه مثل اویل دو دست بازیباز تو کشتن یا فرار کردن باز باشه واقعا اعتیاد آور میشه ….ببینیم دیگه…قبل خداحافظی با نسل هشت حداقل یه بازی تمیز سبک وحشت میتونیم بزنیم به بدن یا نه..فقط جون مادرتون.بهینه سازی برای گرافیک و انیمیشن های بازی فراموش نشه

    Moein MM2Amogusعلی
  • darkwarrior گفت:

    اگر نسخه جدید دد اسپیس ساخته میشد
    ترسیم مرزهای جدید وحشت و خشونت

    Moein MM2
  • باید سطحت خیلی پایین باشه که زیر پست یه بازی مولتی پلتفرم بحث کنسولی راه بندازی

    Moein MM2Amogus
  • امیدوارم پلی تایم بازی بالا باشه در حد ۲۰ ساعت یا بیشتر
    دلم نمیخواد یه کاپ کیک خوشمزه کوچولو باشه

    Moein MM2
هشت نکته که باید درباره‌ی بازی The Callisto Protocol بدانید