واکنش تهیه‌کننده Friends به انتقادات نژادپرستانه این سریال
واکنش تهیه‌کننده Friends به انتقادات نژادپرستانه این سریال
واکنش تهیه‌کننده Friends به انتقادات نژادپرستانه این سریال
واکنش تهیه‌کننده Friends به انتقادات نژادپرستانه این سریال

واکنش تهیه‌کننده Friends به انتقادات نژادپرستانه این سریال

ایلیا عسگری
۱۵:۰۰ ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
واکنش تهیه‌کننده Friends به انتقادات نژادپرستانه این سریال

یکی از انتقادات بزرگی که طی چند وقت اخیر گریبان‌گیر سریال Friends بوده است، مسائل نژادپرستانه‌ای همچون نبود هیچ شخصیت اصلی سیاه پوست در این مجموعه می‌باشد.

در طی چند سال گذشته بارها موج انتقادات علیه سریال Friends به راه افتاده و برخی از گروه‌ها و جنبش‌ها خواهان حضور شخصیت‌های رنگین پوست در این سریال بوده‌اند. مسئله‌ای که همیشه از سوی تهیه‌کنندگان این مجموعه بی‌پاسخ مانده است.

با این حال سرانجام مارتا کافمن (Marta Kauffman) که به عنوان یکی از تهیه‌کنندگان اصلی مجموعه Friends شناخته می‌شود، نسبت به این مسائل و انتقادات واکنش نشان داده است.

او در طی مصاحبه با لس‌آنجلس تایمز نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و اعلام نموده که:

من در طی ۲۰ سال گذشته مسائل بسیاری را آموختم. اعتراف و پذیرش خطایی که مرتکب شده‌ام، کار آسانی نیست. این که ۲۵ سال پیش با این موضوعات آشنایی نداشتم، باعث خجالت‌زدگی من می‌شود. پس از اتفاقی که برای جرج فلوید (George Floyd) رخ داد، به مبارزه علیه نژاد پرستی پرداختم. در آن لحظه بود که متوجه شدم باید مسیرم را تغییر داده و به مبارزه بپردازم.

تغییر مسیر کافمن بدین معنا است که او برای اصلاح گذشته خود، مبلغ ۴ میلیون دلار را به دانشگاه برندایس برای حمایت مالی از “مطالعه فرهنگ مردم آفریقا” اختصاص داده است.

من انتظار نداشتم که اخبار در این سطح به موضوعی داغ تبدیل شوند و همین باعث شد تا شگفت‌زده شوم. شاهد دریافت سیل عظیمی از پیام‌های مختلفی بودم که سعی داشتند تا من را حمایت کرده و اعلام نمایند که تا دیر نشده باید هر چه سریع‌تر نسبت به این موضوع واکنش نشان دهم.

با توجه به این که سال‌ها از پایان سریال Friends گذشته است، باید دید که واکنش تهیه‌کننده این مجموعه چه تاثیری بر موج‌‌های انتقاداتی و منفی خواهد گذاشت.

منبع: کولایدر

CameraManپین هدMohamad4ADARKSIRENMohamadMhtCorvoعلیAshen undead the bearer.Xboss Series 5انسان77Haj_HosseinکوروشSquatlatexJin sakaiSaman_hkDream in Red (Playstation T)Sony corporationXERXESmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

واکنش تهیه‌کننده Friends به انتقادات نژادپرستانه این سریال
واکنش تهیه‌کننده Friends به انتقادات نژادپرستانه این سریال
واکنش تهیه‌کننده Friends به انتقادات نژادپرستانه این سریال
واکنش تهیه‌کننده Friends به انتقادات نژادپرستانه این سریال
واکنش تهیه‌کننده Friends به انتقادات نژادپرستانه این سریال

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • MR.BADGUY گفت:

    جالب اینجاست مرکز توجه تمام مخاطبین رو صرفا اثری همراه با تبلیغ نژادی میدونند…برای این دسته از افراد در هر جنبشی که هستند کیفیت مهم نیست و صرفا تبلیغ خودشون و تفکراتشون مهمه و به دنبال تسلط بر سینما برای گسترش تفکرات پوچ خودشونن و تا حدودی هم موفق بودند و برای مثال تا حدودی سینمای مارول رو تسخیر کردن..ما آثار زیادی رو داریم که در آنها رنگین پوستان در مرکز توجه بودن و نقش های بزرگ و حتی نقش اول رو ایفا کردند اما هیچوقت تبلیغ نژادی در آنها نشد و اون آثار اصلا برای تبلیغات پوچ ساخته نشدند و همچنان اون آثار میدرخشند…اما حداقل مخاطب معمولی متوجه خواهد شد که صرفا یک رنگه بودن یک اثر(اینروزا زیادی رنگ ها مورد توجه همه قرار گرفته🤣😂👌🏻)دلیل بر این نیست که محتوا نژاد پرستانه است…

    CameraManMohamad4ADARKSIRENMohamadMhtGG.WP.EZ.WINعلی77Masuod EnayatiHaj_Hosseinکوروشmore
  • god of war گفت:

    واقعا نبایدمعذرت خواهی می کرد
    بابا بی خیال
    ۲۵ سال پیش ی سریال ب شدت خنده دار و فان ساختن ک هنوزم دیدنش حال می ده
    حالا ی مشت احمق گیر دادن چرا ۲۵ سال پیش شخصیت سیاه پوست نداشته
    خب نداشته باشه
    مگه همه اکیپ ها حتما باید سیاه پوست داشته باشه
    دیگه شورشو در اوردن
    بی خود نیست گند زدن ب هالیود

    CameraManMohamad4AhosseinDARKSIRENMohamadMhtGG.WP.EZ.WINعلی.انساناتزیو آدیتورهmore
  • 30nabhl گفت:

    این مضخرفات یعنی چی؟
    هر اکیپ ۶ نفره ای که هیچ کدومشون رنگین پوست نیست نژادپرستانه حساب میشه؟
    هر فیلمی که خودشو از قضایای نزادی بکشه بیرون میشه نژاد پرست؟
    فرق بی طرفی و نژادپرستی رو نمیدونن
    نه … نتفلیکس خوبه که هر شخصیت سفیدی رو به طرز سمی واری سیاه میکنه؟
    آلبرت وسکر – شخصیت تریس توی ویچر؟
    این که بیشتر اختلاف ایجاد میکنه

    fbjgMohamad4ADARKSIRENMohamadMhtعلی.اتزیو آدیتوره🤘Mohsenj7477Espressomore
  • به معنای کلمه No balls. چقدر راحت زانو میزنن. اونم بخاطر حرف های احمقانه اینطوری

    یعنی چقدر راحت خودتو بیای حقیر کنی. اونم وقتی اشتباهی نکردی. حالم بهم میخوره از این جهتی که سینما داره میره. صنعت گیم هم داره میرسه بهش…

    Mohamad4ASquatlatexEspressoDARKSIRENMohamadMhtعلی.
  • Squatlatex گفت:

    این وسط big bang theory شانس آورد که یک شخصیت هندی داشت که بهش نگن نژاد پرستی به زور که نمیشه اینکارو انجام داد یک فیلم یا سریال میخوای ببینی انواع رنگ ها و گرایش هارو به نمایش میزارن شده هالیوود شده ویترین اینجور کارها چرا شخصیت اورجینال نمیسازید بزور یک سیاه پوست رو وارد کنید نتیجه میده بنظرتون بخدا خود اونا هم آنقدر به این موضوعات نمیدن که بچه های ۱۴ ساله تو اینترنت بهش گیر میدن(هم از لحاظ سنی و هم عقلی)آنقدر روی یک چیزی اصرار کنی باعث تنفر میشه مثلا انیمه یا bts آنقدر که شورش رو درآوردن باعث نفرت یک سری ها شدن حالا این حرکت های هالیوودی به کجا بکشه خدا می‌دونه.

    squallMohamadMhtDream in Red (Playstation T)علی.
  • PS6.2027 گفت:

    قرار نیست هر فیلمی که ساخته بشه سیاه پوست تو اون فیلم باشه
    مشکل اینه وقتی دست یهود تو رسانه باشه باید شاهد همچین چیزایی باشیم

    علی.
  • Squatlatex گفت:

    “آن لحظه بود که متوجه شدم باید مسیرم را تغییر داده و به مبارزه بپردازم.”
    بنده خدا اگه از این حرفا نزنه میفرستنش بغل جی کی رولینگ بیچاره این جماعت خطرناک هستند و یک جا باید جلوش گرفته بشه جورج فلوید هم همچین فرشته نبوده یاد اون بخش از فیلم جوکر افتادم که می‌گفت اگه من میمردم بدون اعتنا از کنارم رد می‌شدید ولی برای این سه تا چه کارهایی که نکردید(جمله اش دقیق یادم نیست ولی مضمونش همین بود).

    aramixButcher of blaviken7MohamadMhtعلی.
  • هیتلر نوه نتیجه ای نداره؟ شدیدا داره حس میشه نیازش…

    fbjgParhamsquallEspressoMohamadMhtعلی.Squatlatex
  • Pilgrim گفت:

    منتغیه زیادی متاثر گشتم🗿

    علی
  • GrandWarden گفت:

    این دیگه چه انتقاد مزخرفیه آخه! چند وقت پیش یک خبر اومد که فیلم و سریال ها از سال ۲۰۲۴ به بعد برای نامزدی در بخش های مختلف آکادمی باید از اقلیت ها استفاده کرده باشند. وقتی این رویداد بزرگ همچین قانون مسخره ای رو وضع میکنه معلومه این آدم هم میاد این کلام بیهوده رو به زبون میاره.
    گذشته از تمام این ها، به نظرم HIMYM و به میزان پایین تری The office در زمان خوبی عرضه شدند؛ تصور کنید اون همه شوخی های misogynistic اگر در این دوره زمونه انجام شده بودند چه بایکوت و حملاتی در انتظار گردانندگان این برنامه ها بود.

    EspressoSquatlatexMohamadMhtعلی
  • انسان گفت:

    سریالی ساخت که از شدت شوخی های چرت و … اش حالم به هم خورد و ادامه ندادم . سطح نویسنده !!

    aramixsquallSquatlatexMohamadMhtBoy Gamer
  • Mohamad4A گفت:

    وقتی میگن رنگین پوست همیشه منظورشون سیاه پوست هست معمولا، این سیاه پوست ها هم دیگه شورشو در آوردن یه اقلیت(حدود ۱۳ درصد از کل جمعیت آمریکا هستن) که میخوان تو هر فیلمی که ساخته میشه باشن اگه نباشن نژاد پرستی شده!!! الان تقریبا تو تمام فیلما شده پر از سیاه پوست، جالب اینجاست وقتی فیلمی همه بازیگراش سیاه پوست هست کسی نمیگه چرا سفید پوست نیست تو فیلم! اگر واقعا کسی حقش خورده شده باشه تو آمریکا بومی های سرخ پوست هستن که حق آب و گل دارن اونجا به اندازه یک صدم درصد سیاه پوست ها دیده نمیشن. با اینکه خودم اسم چند نژاد رو با رنگ پوستشون گفتم که منظورم رو متوجه بشید ولی به نظر من همین حرف سیاه و سفید و رنگ کردن خوده نژاد پرستی هست، ما انسانیم رنگ نداریم همه یکی هستیم.از کل دنیا آدم رفته تو آمریکا که این کشور رو تشکیل دادن صدها نژاد و ملیت مختلف هست تو آمریکا نمیشه که همه بگن یک نفر از نژاد ما باید تو هر فیلم یا هر چیز دیگه باشه!.

    انسان
  • پین هد گفت:

    ای بابا،سر چه چیزهای مسخره ای موضع گیری میکنند.

واکنش تهیه‌کننده Friends به انتقادات نژادپرستانه این سریال