همکاری Bungie و NetEase در ساخت یک بازی شوتر اول شخص موبایلی
به نظر میرسد استودیوی بانجی (Bungie) و شرکت چینی نتایز (NetEase) با همکاری یکدیگر در حال توسعهی یک بازی شوتر اول شخص برای موبایل هستند.
بر اساس اطلاعات صفحهی لینکدین یکی از توسعهدهندگان شرکت نتایز گیمز، این کمپانی با همکاری بانجی در حال ساخت یک عنوان شوتر اول شخص معرفی نشده برای موبایل است.
یک منبع آگاه از برنامههای توسعهی شرکت NetEase میگوید که بازی جدیدی از فرنچایز Destiny در دست توسعه است و این عنوان از دو سال قبل، در دست ساخت قرار دارد.
سال گذشتهی میلادی در گزارشی اعلام شد که استودیوی بانجی احتمال دارد با همکاری نتایز، روی ساخت بازی موبایلی Destiny کار کند. این استودیو پیشتر چندین لیست شغلی را برای یک بازی بزرگ موبایلی از فرنچایز Destiny منتشر کرده بود.
شرکت نتایز گیمز در بازیهای موبایلی متخصص است و چندین بازی بزرگ موبایلی را در اختیار دارد. بنابراین میتوان تصور کرد که استودیوی بانجی دیر یا زود، بازی Destiny را برای موبایل عرضه نماید. در همین راستا، چندی پیش اعلام شد که استودیوی بانجی روی توسعهی یک موتور بازیسازی ویژهی عناوین موبایلی کار میکند.
به گفتهی پیت پارسونز (Pete Parsons)، مدیرعامل بانجی، شرکت NetEase تجربهی بالایی در بازار موبایل دارد و این درحالی است بانجی از این مورد بیبهره است. اما این همکاری به آنها اجازه میدهد تا ایدههای جدیدی را پرورش دهند.
بانجی تایید کرده است که بخش فعلی Light and Dark بازی Destiny 2 با عرضهی بستهی الحاقی نهایی The Final Shape در سال ۲۰۲۴ به پایان میرسد. با این حال، استودیوی مذکور اعلام کرده است که این موضوع به معنای پایان کار Destiny 2 نخواهد بود و پشتیبانی از آن ادامه خواهد داشت.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
نظرات
نمیدونید چقدر دلم میخواد بانجی بازی در حد هیلو های قدیم بسازه…….
به امید موفقیتش
کور دستنی از هیلو های قدیم قوی تر هست و بهتر عمل میکنه! چرا باید استودیو یه عقب گرد کنه؟ مثلاً کدوم ویژگی در هیلو ۳ هست و در دستنی ۲ نیست(هیلو ریچ هم اساسأ هیلو نیست،کد در فضا بود،ساختار کاملا کد وار و بدور از جهان هیلو) که بانجی بخواد برگرده به اون!. بانجی به ساخت بازی های شبیه به دستنی ادامه میده و به بقیه استودیو های سونی هم تو همین مسیر کمک میکنه،چون هیچ کدوم از استودیو های سونی تجربه درستی در ساخت بازی های آنلاین یا سرویس محور ندارن.
اتفاقا من برعکس تو دوست دارم همین راهی که با دستینی دارن میرن رو ادامه بدن دستینی الان جزء تاپ های بازی های لایو سرویسه و به نوعی شروع کننده اینطور بازی ها بود و سرمایه گذاری بانجی رو عناوین لایو سرویس سود کلونی رو به سونی میرسونه و سونی رو هم تو این زمینه تقویت میکنه و ضعف بازی های لایو سرویسش رو از بین میبره تو بازی داستان محور هم امثال سانتا و ناتی داگ هستن
یعنی فک میکنی دیستی از هیلو قدیمیا ضعیف تره؟؟؟؟؟
دیستنی ۲ روی ایکس باکس از همه نسخه های هیلو بیشتر پلیر داره اگه الان بری نگاه کنی. در کل کاری به هیلو ندارم ولی دیستنی یکی از بهترین بازیای آنلاین حال حاضره و بهترین پشتیبانی ازش میشه
استویدو بانجی از اون استودیوهاییه که کار بد نداشته تاحالا
تا چند سال دیگه که پلی استیشن ورشکست میشه همه استودیو های سونی مجبور میشن واسه پیسی و موبایل بازی بسازن😹
چندتا اسم داری؟
محسن؟ احمدرضا؟ کینگ اسپنسر؟ آخرین میان ما؟
حتما پیش یه تراپیست خوب برو
با هم دیگه برید
داری در مورد پردرآمدترین شرکت فعال در صنعت گیم صحبت میکنی سونی اوله دوم تنسنت حالا برو بگرد ببین ولو ( پدر پیسی گیمینگ ) که عرضه ساخت یه بازی نداره چندم صنعت گیم هست حتی توی صدتای اول هم نیست خود ولو رفته کنسول دستی ساخته که دو قرون گیرش بیاد ورشکست نشه
در مورد ولوو حرف زدی منم جواب میدم اگر ولوو میخواست بازی بسازه می تونست ۱۰۰۰ تا بازی بسازه اما طرز فکری ولوو منحصربفرد هست که وقتی وارد ژانری میشه تغییر میده از هارف لایف ، پورتال ، کانتر استریک و …. چندین و چند بازی دیگه حتی وقتی وارد ساخت بازار برای منتشر شدن بازی ها برای PC شد ریسک کرد ، ریسک کردن جزو
از خون ولوو هست هر چند الان کمرنگ تر شده ، البته این رو هم بدون این طرز فکر که تو یه رتبه بندی یکی از یکی دیگه بلند تر هست بهتر هست درست نیست
عزیز مگه سونی و نینتندو ریسک نمیکنند بازی هایی مثل دریمز و ریترنال ریسکی نیستند ؟ دث ریسکی نبود ؟ ریبوت گاد ۲۰۱۸ گوتی و بیگ وینر ۲۰۱۸ ریسک نبود ؟ داستان لست دو ریسکی نبود ؟ ولو داره کم کاری میکنه حرفات همش بهونه ست پورتال بازی خوب و ایده جدیدی بود ولی خب چرا دیگه بازی جدیدی نمیسازه چون نیازی نمیبینه سرمایه گذاری کنه زحمت بکشه ریسک کنه همبنجوری با وجود فن های متعصب دو اتیشه ش داره پولشو در میاره سونی قدیم ریسک میکرد بازیهایی با ژانرهای جدید و ایده های جدید مثل دیمون سولز و ICO, Shadow of the Colossus ساخت الانم همون سونیه نسل هشت بازیهای با ایده جدید مثل The Last Guardian و دریمز ساخت نسل نه با ریترنال استارت اشو زده خود پروژه vr ریسکه اما سونی چون پتانسیل زیادی توی vr میبینه روش سرمایه گذاری میکنه مایکروسافت با n میلیارد سرمایه نمیاد روی vr سرمایه گذاری کنه چون ریسک پذیر نیست سونی همیشه دنبال ایده های جدید چه توی نرم افزار ( بازی ها ) چه توی سخت افزار بوده همبن دوال سنس خودش حاصل ریسکه که منجر به تجربه گیمینگ جدیدی برای گیمرا شده
همین vr که میبینی خود ولوو half life Alyx رو منتشر کرد که توی vr غوغا میکرد ولوو زمانی که ریسک کرد چنان ریسک کرد که هم زمان چندین و چند پروژه رو میساخت حالا که بازی جدید نساخته دلیل نمیشه که کل زحمات ولوو رو زیر سوال ببریم اینکه نمیسازه دلیل اش این نیست که دوست ندارم بلکه ممکن هست چندین دلیل داشته باشه اول طرز ساختار ولوو هست که هر شخص میتونه پروژه ای خودش رو داشته باشه مثلا ولوو در حال ساخت half life 2 ( که بعداً به دو قسمت تبدیل میشه ) بعضی از توسعه دهندگان روی استیم کار میکردند ( که بعضی دیگه از توسعه دهندگان شکست خورده قبول اش داشتن ) این اوج ریسک ولوو بود که ۰ یا ۱۰۰ بود ، ولوو که بازی نمیسازه کار بدی نکرده فقط پروژه ای نشون نداده یا عملی نکرده اگر از استیم ایراد میگرفتی قبول داشتم ولی ولوو نخیر ولوو دو رو داره دوران اوج اش و سایه از اوجش ولی در هر صورت یکی از بهترین استودیو ها جهان هست و در زمان خودش هم بی نظیر بود.
تنسنت اوله
سونی اکثر اوقات اوله گاهی اوقات به دفعات کم تنسنت توی نرم افزار با اختلاف کم از سونی پیشی میگیره ولی سود کلی ( سخت افزار و نرم افزار ) سونی همیشه اوله
ورشکست؟ تو اوج خودش قرار داره عرضه و تقاضا برای کنسول ps بی سابقه است کدوم کنسولی تا الان تونسته اندازه کنسول هایps یا بیشتر بفروشه؟.
مگه بازی موبایل بد هست یا موبایل باز ها دل ندارن؟
اتفاقا به نظرم سونی هرچقد پلتفرم بیشتری رو پوشش بده بهتر هست
اصلا من از بیخ با انحصار سخت افزاری مخالفم هرچی میخواد باشه سونی ازش دست بکشه همه دست میکشن سونی و نینتندو کلید این ماجرای انحصار هستن
سونی خرید هایی که میکنه خیلی براش سود دارن در حقیقت چیزی میخره که بهش نیاز داره خیلی وقته خبر داریم سونی میخواد بازی های موبایلی و سرویس محور بسازه حالا بانجی بخش مهمی از این برنامه هستش
تعداد کارمندای بانجی از ۹۵۰ نفر در زمان خریده شدن توسط سونی به ۱۳۰۲ نفر رسیده (طبق لینکدین). تازه بازم آگهی دادن دارن بازیساز جذب میکنن! قشنگ معلومه سونی میخواد از دل بانجی چندتا شوتر بزرگ دربیاره!
اصلا خرید تکمیل نشده که سونی بخواد کاری بکنه هنوز
چرا دیسلایک؟مگه خرید نهایی شده؟سونی فقط رو مدیریت بانجی نظارت داره
دعوا دارن😔
دستینی پتانسیل زیادی برای موبایل داره قشنگ میتونن ازش حسابی پول در بیارن
که مث رینبو سیکس بزنن قشنگ ستونای سابقه ی این فرنچایزو خورد کنن؟
نه خیلی ممنون رو همون پلتفرم پی سی سنگین تره
چه ربطی به رنبو سیکس داره ؟
الان داری پشتیبانی ها و سیاست های یوبیسافت رو با بانجی مقایسه میکنی ؟
اصلا رو موبایل نمیشه بازیایبانجی رو تصور کرد
نه سبکشون نه گیمپلیشون نه آرت استایلشون
همه ی اینا افت شدیدی میگیرن اگه برای موبایل عرضه بشن
موبایل همینجوریشم به قدر کافی شوترو بتل رویال داره دیگه بانجی بیاد تو ایم بازار سابقه طلاییشو خراب کنه واقعا سهله
اگهبخوان ی دستینی برای موبایل بدن که دیگه بدتر میشه ی فاجعه مث رینبو سیکس موبایل
اتفاقا چند مدت پیش داشتم فکر می کردم که چرا بانجی بازی بزرگی رو مثل دستینی یا شبیه آن رو روی موبایل نمیاره ؟ البته تصور نمی کنم که تمام امکانات بازی دستینی یا تموم سیارات رو بخاد رو موبایل پیاده سازی کنه . شاید در حد چند مپ اونم حالت pvp . چون حجم بازی فوق العاده بالا میره . بهرحال بهترین خبر برای من اینه که دستینی ۳ در دست ساخت قرار دارد. البته بعید می دونم چون تا ۲۰۲۵ نهایتش ۲۰۲۶ کار بانجی با دستینی تموم میشه . بهرحال این بازی الان نه ساله که مارو سرگرم کرده و الحق که بازی عالی بود .