آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Sunset Boulevard تا Westworld - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Sunset Boulevard تا Westworld - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Sunset Boulevard تا Westworld - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Sunset Boulevard تا Westworld - گیمفا

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Sunset Boulevard تا Westworld

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم از sunset boulevard تا westworld

در این آخر هفته قرار است به معرفی چند فیلم و سریال جدید، فیلم کلاسیک Sunset Boulevard و سریال Westworld بپردازیم.

بیلی وایلدر (Billy Wilder) به عنوان یکی از برجسته‌ترین و بااستعدادترین فیلم‌سازان دوران کلاسیک سینما شناخته می‌شود و در دوره پنجاه ساله کاری خود، آثار بسیار خوب و جذابی را برای بینندگان به ارمغان آورده است. او دو جایزه اسکار بهترین کارگردانی را در کارنامه خود دارد. در ادامه به معرفی فیلم سانست بلور (Sunset Boulevard) به کارگردانی او می‌پردازیم.

در ادامه مقاله آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم نیز به سراغ آثار جدیدی همچون معرفی فیلم مردی از تورنتو (The Man from Toronto)، فصل سوم سریال آکادمی آمبرلا (The Umbrella Academy)، سریال مانی هایست: کره – منطقه اقتصادی مشترک (Money Heist: Korea – Joint Economic Area)، سریال انسان در برابر زنبور (Man vs. Bee)، فصل دوم سریال فقط قتل‎‌های داخل ساختمان (Only Murders in the Building) و سریال وست‌ورلد (Westworld) می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

فیلم جدید چی ببینیم؟

فیلم مردی از تورنتو (The Man from Toronto)

فیلم مردی از تورنتو the man from toronto

فیلم «مردی از تورنتو» اثری اکشن و کمدی به کارگردانی پاتریک هیوز (Patrick Hughes) است. این اثر سینمایی محصولی از سرویس آنلاین نتفلیکس به شمار می‌رود که نتوانسته توجه منتقدان را به خود جلب کند.

کوین هارت (Kevin Hart) و وودی هارلسون (Woody Harrelson) نقش‌های اصلی این فیلم را به تصویر می‌کشند. در کنار آن‌ها نیز بازیگرانی همچون کیلی کوئوکو (Kaley Cuoco)، جاسمین متیوز (Jasmine Mathews)، للا لورن (Lela Loren)، پیرسون فوده (Pierson Fodé)، جنکارلوس کانلا (Jencarlos Canela) و الن بارکین (Ellen Barkin) نقش‌آفرینی می‌کنند.

موضوع داستانی فیلم «مردی از تورنتو» بسیار جالب‌توجه و جذاب به نظر می‌رسد. بازیگران برجسته و بزرگی نیز نقش‌های اصلی آن را به تصویر می‌کشند اما این اثر کمدی نیمه‌جان نتوانسته آنچه به بیننده وعده می‌دهد را عملی کند و اثری است که نه خنده‌دار و نه هیجان‌انگیز است. این فیلم نتوانسته آن طور که انتظار می‌رفت، بیننده را به وجد بیاورد اما طرفداران کوین هارت و وودی هارلسون می‌توانند به تماشای آن بنشینند.

سریال جدید چی ببینیم؟

فصل سوم سریال آکادمی آمبرلا (The Umbrella Academy)

فصل سوم سریال آکادمی آمبرلا the umbrella academy

سریال «آکادمی آمبرلا» اثری ابرقهرمانی بر اساس مجموعه کتاب‌های کمیکی به همین نام نوشته جرارد وی (Gerard Way) است و توسط Dark Horse Comics به چاپ رسیده است. استیو بلکمن (Steve Blackman) این سریال را برای سرویس آنلاین نتفلیکس خلق کرده و جری اسلیتر (Jeremy Slater) آن را توسعه داده است.

از جمله بازیگرانی که در سریال «آکادمی آمبرلا» نقش‎‌آفرینی می‌کنند می‌توان به الیوت پیج (Elliot Page)، تام هاپر (Tom Hopper)، دیوید کاستاندا (David Castañeda)، ‌امی ریور لامپمن (Emmy Raver-Lampman)،‌ رابرت شیهان (Robert Sheehan)،‌ ایدن گالاگر (Aidan Gallagher)، کامرون بریتون (Cameron Britton)، مری جی بلیج (Mary J. Blige)، جان ماگارو (John Magaro) و تعدادی دیگر اشاره کرد.

فصل سوم سریال «آکادمی آمبرلا» همانند فصل‌های قبلی شامل ده قسمت است. این فصل نسبت به فصل‌های قبلی شلوغ‌تر است و داستان را به حدی گسترش می‌دهد که نمی‌توان آن را به خوبی کنترل کند. اما همچنان خلاقیت‌های فصل قبلی و همچنین رابطه‌های پر تنش بین کاراکترها در این فصل نیز به چشم می‎‌خورد.

سریال مانی هایست: کره – منطقه اقتصادی مشترک (Money Heist: Korea – Joint Economic Area)

سریال مانی هایست کره منطقه اقتصادی مشترک money heist korea joint economic area

سریال «مانی هایست: کره – منطقه اقتصادی مشترک» بر اساس سریال مشهور و محبوب اسپانیایی «مانی هایست» یا «سرقت پول» ساخته شده است. کارگردانی این سریال را کیم هونگ سون (Kim Hong-sun) برعهده داشته و ریو یونگ جائه (Ryu Yong-jae) داستان آن را قلم زده است.

اولین فصل از این سریال شامل ۱۲ قسمت است که ۶ قسمت ابتدایی آن به تازگی روی سرویس آنلاین نتفلیکس پخش شده ولی هنوز تاریخ پخشی برای ۶ قسمت بعدی آن تعیین نشده است. نسخه کره‌ای سریال «مانی هایست» با بازی بازیگران برجسته‌ای است و هر کدام از آن‌ها با نقش‌آفرینی خود توانسته‌اند درون مایه مناسبی را برای سریال رقم بزنند که به جای تمرکز بیش از حد روی سرقت،‌ به مسئله شکاف اقتصادی می‌پردازد که موجب رنج افراد زیادی در این برهه زمانی شده است. اگر از تماشای سریال اصلی لذت برده‌اید، پس احتمالا از تماشای این نسخه جدید نیز لذت خواهید برد.

سریال انسان در برابر زنبور (Man vs. Bee)

rowan atkinson in man vs bees

سریال «انسان در برابر زنبور» اثری کمدی است که توسط روآن اتکینسون (Rowan Atkinson) خلق شده است. خود او به همراه ویلیام دیویس (William Davies) داستان این اثر را قلم زده و کارگردانی آن نیز در دستان دیوید کر (David Kerr) بوده است.

علاوه بر روآن اتکینسون دیگر بازیگران این سریال شامل جینگ لوسی (Jing Lusi)، کلودی بلکلی (Claudie Blakley)، تام بسدن (Tom Basden)، جولین رایند توت (Julian Rhind-Tutt)، گرگ مک‎هیو (Greg McHugh) و ایندیا فلاور (India Fowler) است.

سریال «انسان در برابر زنبور» دارای ۹ قسمت است که هر کدام از آن‌ها نیز نسبتا کوتاه هستند که تماما روی سرویس آنلاین نتفلیکس عرضه شدند. این سریال نشان می‌دهد روآن اتکینسون هیچ کدام از مهارت‌های کمدی خود را از دست نداده و در این سریال نیز تمام مهارت‌هایی که تاکنون کسب کرده را به نمایش می‌گذارد. کمدی فیزیکی روآن اتکینسون جنبه برجسته این سریال به شمار می‌رود.

فصل دوم سریال فقط قتل‎‌های داخل ساختمان (Only Murders in the Building)

فصل ۲ سریال only murders in the building

سریال «فقط قتل‌های داخل ساختمان» اثری کمدی و رازالود محصول سرویس آنلاین هولو است که فصل ابتدایی آن در سال ۲۰۲۱ میلادی عرضه شده بود. این سریال را استیو مارتین (Steve Martin) و جان هافمن (John Hoffman) خلق کرده‌اند.

استیو مارتین علاوه بر اینکه به عنوان خالق سریال شناخته می‌شود، در کنار مارتین شورت (Martin Short) و سلنا گومز (Selena Gomez) نقش‌های اصلی سریال را بازی می‌کند. آن‌ها نقش سه نفر را در مجتمعی آپارتمانی بازی می‌کنند که علاقه شدیدی نسبت به پادکست‌های جنایات واقعی دارند. پس از اینکه قتلی در ساختمان آن‌ها رخ می‎‌دهد، آن‌ها تصمیم می‌گیرند تا پادکست خود را راه‌اندازی کنند و در عین حال به حل معمای این قتل مشغول شوند.

پخش فصل دوم سریال «فقط قتل‌های داخل ساختمان» به تازگی از سرویس آنلاین هولو آغاز شده که قسمت‌های آن به صورت هفتگی پخش خواهد شد. فصل دوم سریال توانسته یک داستان پیچیده‌تر و جذاب‌تر را به نمایش در بیاورد و در عین حال نیز جذابیت و شوخ طبعی فصل اول را حفظ کند.

فیلم کلاسیک چی ببینیم؟

فیلم سانست بلوار (Sunset Boulevard)

فیلم سانست بلوار sunset boulevard

فیلم «سانست بلوار» محصول سال ۱۹۵۰ میلادی است که اثری در ژانر کمدی تلخ و نوآر به شمار می‌رود. بیلی وایلدر (Billy Wilder) کارگردانی این اثر را در دست داشته است. خود او نیز به همراه چارلز براکت (Charles Brackett) فیلم‎‌نامه فیلم را قلم زده است. نام این فیلم بر اساس خیابان مهمی در هالیوود است.

در این فیلم ویلیام هولدن (William Holden) نقش نویسنده‌ای به نام جو گیلیس را بازی می‌کند و در کنار او نیز گلوریا سوانسون (Gloria Swanson) نقش ستاره سابق فیلم‌های صامت به نام نورما دزموند را به تصویر می‌کشد. حالا این ستاره به دنبال آن است تا به همراه این نویسنده به روی پرده سینماها بازگردد.

فیلم «سانست بلوار» به هنگام اکران خود مورد تحسین منتقدان زیادی قرار گرفت. این فیلم در مراسم اسکار برای دریافت ۱۱ جایزه اسکار نامزد شد و از این میان نیز سه جایزه را بدست آورد. این فیلم اغلب اوقات به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما شناخته می‌شود.

این اثر سینمایی احتمالا بهترین فیلم در مورد هالیوود است و شاهکاری از بیلی وایلدر به شمار می‌رود که ترکیبی فوق‌العاده جذاب و سرگرم‌کننده از ژانرهای نوآر و کمدی تلخ محسوب می‌شود. نقش‌آفرینی بازیگران نیز در این میان بسیار برجسته و تماشایی است.

سریال چی ببینیم؟

سریال وست‌ورلد (Westworld)

سریال westworld

سریال «وست‌ورلد» محصولی از شبکه اچ‌بی‌او است که در ژانر علمی-تخیلی توسط جاناتان نولان (Jonathan Nolan) و لیسا جوی (Lisa Joy) خلق شده است. این سریال بر اساس فیلمی به همین نام محصول سال ۱۹۷۳ میلادی ساخته شده است.

سریال «وست‌‎ورلد» در فصل چهارم نیز داستان مرموز خود را ادامه می‎‌دهد که در عین اینکه جذاب و مهیج به نظر می‌رسد، ناامیدکننده و خسته‌کننده نیز است. فصل چهارم سریال توانسته تا همچنان بینش‌های درخشان و جالب‌توجهی از دنیایی جدید و جذاب را برای بیننده‌ها به نمایش در بیاورد. همانند فصل‌های قبلی، فصل چهارم سریال «ورست‌ورلد» نیز ۱۰ قسمت دارد که پخش آن به صورت هفتگی از شبکه اچ‌بی‌او شروع شده است.


در این آخر هفته به معرفی یک فیلم و چهار سریال جدید، فیلم کلاسیک «سانست بلوار» و سریال «وست‌ورلد» پرداختیم. نظر شما در مورد این آثار چیست؟

Ryan BonesmeysambSony corporation

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Sunset Boulevard تا Westworld - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Sunset Boulevard تا Westworld - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Sunset Boulevard تا Westworld - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Sunset Boulevard تا Westworld - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Sunset Boulevard تا Westworld - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Sunset Boulevard تا Westworld - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Sunset Boulevard تا Westworld - گیمفا