شرکت کنترل کیفی بازی Cyberpunk 2077 به اتهامات پاسخ داد
شرکت کنترل کیفی بازی Cyberpunk 2077، به ادعای مبنی بر دروغ گفتن آنها به سیدی پراجکت پاسخ داد و گفت شخصی که این گزارش را داده با روند آزمایش بازیها آشنایی ندارد.
اوایل این هفته، صفحۀ یوتیوب Upper Echelon Gamers، یک ویدیو را منتشر کرد که در آن مدعی شد اسناد محرمانهای را از یکی از کارمندان شعبۀ رومانی شرکت کنترل کیفی بازی، یعنی Quantic Lab، دریافت کرده است.
از قرار معلوم، اسناد مذکور چندین مورد از اشتباهات روند کنترل کیفی و چرایی تاثیر شرکت کنترل کیفی روی کیفیت پایین بازی Cyberpunk 2077 در زمان انتشار را شرح میدهد.
طبق آن گزارش، برداشت سیدی پراجکت رد (CD Projekt RED)، اینگونه بود که تیمی کارکشته از شرکت Quantic Lab این بازی را آزمایش میکند؛ شرکت یاد شده در گذشته نیز عهدهدار پروژههای قبلی سیدی پراجکت، از قبیل The Witcher 3: Wild Hunt و Gwent: The Witcher Card Game بوده است.
هرچند، گزارش Upper Echelon Gamers ادعا میکند که در کنار اتهامات دیگر، تیم کنترل کیفیِ مشغول به کار روی Cyberpunk 2077، کاملاً از اعضای کم سابقۀ شرکت، با تجربۀ کمتر از یک سال تشکیل شده بود.
در پاسخ به گزارش صورت گرفته در VGC، مدیرعامل شرکت Quantic Lab، یعنی Stefan Seicarescu، در رابطه با شرکت گفت: «همیشه در راستای صداقت و شفافیت میکوشیم.»
با این حال که Stefan Seicarescu، به صورت واضح اتهامات صورت گرفته در این ویدیو را رد نکرد، مدعی شد که اظهارات غلطی دربارۀ شرکت Quantic Lab در این دیدیو صورت گرفته و اشاره کرد که به نظر میرسد سازندۀ ویدیوی یاد شده، با روند کنترل کیفی بازیها آشنایی ندارد.
Seicarescu، مدیرعامل Quantic Lab، به گزارش صورت گرفته پاسخ داد:
در ویدیوی منتشر شده در فضای مجازی، همان ویدیویی که در گزارش شما به آن اشاره شد، اظهارات نادرستی دربارۀ سابقهی شرکت Quantic Lab صورت گرفته بود، به نظر میرسد سازندۀ ویدیو با روند آزمایش یک بازی قبل از عرضۀ آن به بازار آشنایی ندارد.
او در ادامه اشاره کرد که Quantic Lab، در حال حاضر بیش از ۴۰۰ کارمند در سه شعبۀ رومانی خود و بالای ۶۰ مشتری در حال همکاری دارد.
Seicarescu در ادامه گفت:
شرکت Quantic Lab در هر سال، بیش از ۲۰۰ پروژه از ناشران برجسته جهان دریافت میکند و برای تمام کارهایی که بر عهده میگیرد، کیفیت را هدف اول قرار داده است.
Seicarescu اشاره کرد که چندین شخص از طرفین دخیل در ساخت بازی، ممکن است در چرایی کیفیت پایین این عنوان در زمان انتشار تأثیرگذار بوده باشند.
تمام قراردادهای مشتریان ما محرمانه هستند، اما در حالت کلی، ناشران جهانی، در زمان توسعۀ اغلب عناوین خود، به غیر از بخش کنترل کیفی داخلی، با چندین تن از شرکتهای کنترل کیفی خارجی کار کرده و تنها به یکی از آنها بسنده نمیکنند.
هر پروژهای که ما دریافت میکنیم، در بحث نیازمندیهای پروژه با یکدیگر تفاوت دارند. اهداف هر پروژه بر اساس نیازمندیهای مشتری در آن زمان توافق و تنظیم میگردد.
Quantic Lab همیشه میکوشد تا با صداقت و شفافیت به همکاری با همکاران خود در این صنعت بپردازد.
یک سخنگو از شرکت سیدی پراجکت در رابطه با گزارش Upper Echelon Gamers، به VGC گفت که این شرکت به شایعات پاسخ نمیدهد.
پر بحثترینها
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
- مدیرعامل Take-Two نگران عملکرد GTA 6 روی Xbox Series S نیست
- آپدیت بهینهسازی Baldur’s Gate 3 برای PS5 Pro منتشر شد
- مدیر عامل Take-Two: فرنچایزهای محبوب در نهایت محو خواهند شد؛ برای موفقیت به IPهای جدید نیاز داریم
نظرات
گردن هم دیگه نندازید بپذیرید بعد جبران کنید.
اینا یک خرابکاری کردن گردن همدیگه میندازن.
دیگه همه که جاست کاز ۳ نمیشن 🙂
من ویدیوی این یوتیوبرَ رو دیدم،
اولندش که خود کوانتیک لبز رد نکرده ینی اون گزارش ۷۲ صفحه ای درسته،
و اینکه موضوع خیلی عجیبتر از این حرفاست:
قبل از (یا اوایل) قرارداد با سی دی پراجکت، بیشتر اعضای مجربِ کوانتیک لبز ازش خارج شدن، اون ادعی هم که مونده بودن و مثلا تجربه کاریشون کمتر از ۱ سال بود نصف شدن، بعدش یه عده تازه کار که مثلا یک یا دو هفته شروع به کار تو حوزه QA کرده بودن پروژه به این مهمی رو بر عهده گرفتن،
بدتر از اون که مدیران این استودیو برای کارمندا یه bug-finding quota ینی سهمیه پیدا کردنِ باگ تعیین کرده بودن که مثلا هر نفر باید تو روز ۱۰ تا باگ پیدا کنه، این بود که اعضا به جای پیدا کردن باگ های مهم و game-breaking میرفتن باگ های کوچیک و بی اهمیت رو گزارش میدادن و تازه مثلا سال ۲۰۱۹-۲۰۲۰ شد که سی دی پراجکت رد اعتراض کرد که چرا باگای مهم رو گزارش نمیدین…
نمیخوام از سی دی پراجکت دفاع کنم ولی به نظرم فرقشون با بلیزارد و EA و Ubisoft اینه که اینا احمق و خام بودن و تصمیم های اشتباه گرفتن، اونا عوضین…
حالا اینکه چرا سی دی پراجکت این مورد رو گزارش نکرده رو نمیدونم ولی خب تیم Quality Assurance پشت ویچر هم همین کوانتیک لبز بوده که خب عملکردشون خیلی بد نبوده هر چند ابتدای عرضه ویچر هم بازی پر باگ بود که یه بخشیش رو میشه از چشم تیم کنترل کیفیت دید.
در کل این گزارش به نظرم موثقه هر چند که تو اون ویدیو به صورت تار نمایش داده شد برای حفظ امنیت شخصی که فاش کرده بودتش.
https://www.youtube.com/watch?v=nOhzRTcswVk
این هم جدید ترین ویدیوش که وضعیت افتضاح quantic labs رو توضیح میده که بیشتر از ایناییه که من گفتم،
بازم میگم نمیخوام از cdpr دفاع کنم به هیچ وجه چون باید رو این وضعیت نظارت میکردن و بدتر از اون دروغاییه که گفتن و مواردی مثل اینکه نذاشتن نقدهای روز اول روی کنسول ها منتشر بشه …
ولی خب یه طرفه قضاوت نکنیم.
یاد بچه های ۱۰-۱۲ ساله افتادم که چند نفری میرن یه غلطی میکنن بعد گردن هم میندازن اخر همه رو کتک میزنن
اینا میخواستن بزرگ ترین جهان باز و rpg بشن ولی به یک سری المان ها مثل هوش مصنوعی و گان پلی و گرافیک رو کنسول نسل هشتم دقت نکردن باگ هم که ویچر ۳ هم داشت این بازی هم داره در کل وقتی هایپ رو ببری بالا هیچ کس نمیگه rpg هست گرافیک مهم نیست،گان پلی اهمیت نداره هوش مصنوعی نخوندم یا این بازی شبیه ساز رانندگی که نیست!!!یا باگ هم که تو همه بازیهاشون بوده میان یک دفعه هوش مصنوعی رو با gta sa مقایسه میکنن ابروت میره یا گرافیک رو با بقیه بازی ها میسنجن و…
باز صد رحمت به EA که گردن گیریش خوبه!!!
Ea بیشتر بخاطر شیردوشی ازش شکایت میکنن خداییش این اپکس که من بازی میکنم کم نقص ترین بتل رویالی هست که رفتم.
Fifa Career
Battlefield V – Battlefield 2044
Mass Effect Andromeda
Anthem
Star Wars Battlefront
Star Wars Battlefront II زمان عرضه
Sims 4 که همه متحواهاش رو باید جدای از بازی خرید
Madden NFL
تنها بازی های خوبی که ea تو سالای اخیر منتشر کرده اینا بودن:
Battlefield 1 – Apex Legends – Star Wars Jedi Fallen Order
این کمپانی فاجعه هست، احتمالا به جز ایپکس با بقیه بازی هاش آشنا نبودین، البته بازی های خوبی تا ۷-۸ سال قبل منتشر میکرد ولی بعد از اون به یه کمپانی حریص و بدنام تبدیل شد.
EA Games Challenge Everything هنوز صداش تو گوشمه….
درسته خودم به شخصه خیلی خیلی از EA بخاطر کارای که سر تیم BioWare در اورد گله دارم
ولی خدایش اگر کمپانی های مثل EA وUbisoft روزی نباشن انگار این صنعت دستو پاهاشو از داده!!!
امیدوارم در ادامه سیاست های غلطشو اصلاح کنه…
آخ من این صدا رو اولین بار توی the battle for middle earth شنیدم و فک کنم ۵ سالم بود، چقد که شیرین بود صداش،
الان ولی لوگوش به تن آدم لرزه میندازه، منم دوست ندارم آدمایی که برام کلی خاطره ساختن نابود بشن ولی ترجیح میدم نباشن تا باشن و اینطوری کثافت کاری کنن.
فقط apex و جدای فالن اوردر رو رفتم و یک سری از بازی ها موبایلش مثل pvz بیشتر فن ریسپایون هستم وگرنه اگه همونم نداشت با یوبی برام هیچ فرقی نداشت خودمونیم چقدر زباله داده بیرون.