بررسی دلایل شکست دنیای سینمایی DC
بررسی دلایل شکست دنیای سینمایی DC
بررسی دلایل شکست دنیای سینمایی DC
بررسی دلایل شکست دنیای سینمایی DC

بررسی دلایل شکست دنیای سینمایی DC

ایلیا عسگری
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
بررسی دلایل شکست دنیای سینمایی DC

پس از گذشت نزدیک به یک دهه، کمپانی برادران وارنر و دی‌سی هنوز در ساخت یک دنیای سینمایی واحد به نتیجه‌ای نرسیده‌اند.

پس از آن که دنیایی سینمایی مارول قدرت گرفت، کمپانی برادران وارنر و دی‌سی تصمیم گرفتند تا آن‌ها نیز دنیای سینمایی برگرفته از ابرقهرمانان خود را تشکل بدهند. فرنچایزی تحت عنوان “دنیای سینمایی دی‌سی” یا “DCEU” که در سال ۲۰۱۳ با فیلم Man of Steel آغاز شد. با این حال برخلاف MCU، سینمای DCEU نه تنها نتوانست در حد و اندازه مارول و دیزنی ظاهر شود، بلکه از مشکلات متعددی نیز رنج می‌برد که پس از گذشت نزدیک به یک دهه، هنوز در ارائه به یک برنامه منسجم نیز ناتوان است.

با توجه به آثاری که در طی این سال‌ها از سوی کمپانی برادران وارنر ساخته شده است، می‌توان عدم انسجام یک دنیای واحد و نداشتن هیچ برنامه مناسب را به وضوح مشاهده کرد. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا به بررسی دلایلی بپردازیم که باعث شده تا دنیای سینمایی DC برخلاف رقیب خود، درجا زده و در ساخت یک دنیای منسجم، با شکست مواجه شود.

ساخته‌های نولان منبع مناسبی برای ساخت یک دنیای سینمایی نبوده است

بررسی دلایل شکست دنیای سینمایی DC

کریستوفر نولان (Christopher Nolan) در سال ۲۰۰۸ با ساخت The Dark Knight انقلابی را در ژانر ابرقهرمانی به وجود آورد که موفق به فروش بیش از یک میلیارد دلار شد. اثری که نه تنها با استقبال گسترده‌ای از سمت مردم و منتقدین روبرو شد، بلکه در فصل جوایز نیز موفق به کسب جایزه اسکار بهترین نقش مکمل مرد برای هیث لجر (Heath Ledger) فقید شد.

کمپانی برادران وارنر در تصمیمی اشتباه، تصور کرد که همان کاری را که نولان با بتمن انجام داده است، می‌تواند در قبال باقی شخصیت‌های دی‌سی مخصوصاً سوپرمن نیز تکرار نماید. به همین دلیل نولان در کنار دیوید اس. گویر (David S. Goyer) به عنوان تهیه‌کنندگان Man of Steel وارد عمل شدند. تصمیمی که به یک اشتباه ختم شد، زیرا چشم‌انداز این کارگردان در قابل مرد پولادین جوابگو نبوده است.

عدم پیروی از منبع و پنهان کردن موجودیت ابرقهرمانان دی‌سی

بررسی دلایل شکست دنیای سینمایی DC

یکی از مشکلاتی که نخستین فیلم DCEU از آن رنج برده است، عدم پیروی از منبع کمیک می‌باشد. فیلم مرد پولادین نه تنها یک اقتباس کاملاً جدیدی بود، بلکه سوپرمن را وارد بعد جدیدی کرده بود که باعث نادیده گرفته شدن شخصیت او شد؛ تا حدی که از صدا زدن نام واقعی او نیز امتناع شده بود.

اگرچه که کارگردان این پروژه شخص زک اسنایدر (Zack Snyder) بود، اما نمی‌توان تمامی تقصیرات را بر گردن او انداخت. درست است که نگاه او به شخصیت سوپرمن بسیار تیره و متفاوت بود، با این حال نمی‌توان تاثیری که تهیه‌کنندگان بر این پروژه داشتند را نادیده گرفت.

این که در فیلم اختصاصی سوپرمن، حتی از نام بردن اسم او خودداری شود، نمایانگر خلق جهانی است که به هیچ عنوان نسبت به منبع خود وفادار نمی‌باشد.

عدم برخورداری از یک برنامه‌ریزی مشخص

بررسی دلایل شکست دنیای سینمایی DC

زمانی که فیلم Iron Man در سال ۲۰۰۸ اکران شد، کوین فایگی (Kevin Feige) و تیمش برای چند فاز بعدی، به مرور زمان برنامه‌ریزی مناسبی را انجام دادند تا از آشفتگی فیلم‌ها و خط داستان جلوگیری شود. آن‌ها با فیلم Captain America: The First Avenger به طور رسمی داستان سنگ‌های بی‌نهایت را به عنوان مرکز دنیای خود برای ۳ فاز آینده قرار دادند.

علی‌رغم این که زک اسنایدر برای حداقل ۵ فیلم آینده DCEU یک برنامه مشخصی را در نظر گرفته بود، اما کمپانی برادران وارنر به هیچ وجه از آن پیروی نکرد. در حالی که Batman v Superman و Justice League حول محور یک موضوع مشخص روایت شدند، اما باقی فیلم‌های دنیای سینمایی دی‌سی کاملاً خود را جدا کرده و از موضوع اصلی جدا شدند.

این مسئله باعث شد تا انسجام DCEU از بین رفته و در حال حاضر می‌بینیم که هیچ داستان مشترکی در بین فیلم‌ها یا سریال‌ها مورد اشاره قرار نمی‌گیرد. اسنایدر با تمام ایراداتی که داشت، اما حداقل یک برنامه مشخص و به هم پیوسته را برای DCEU در نظر گرفته بود که اگر وارنر از آن پیروی می‌کرد، احتمال موفقیت آن وجود داشت.

تقلید کورکورانه کمپانی برادران وارنر

بررسی دلایل شکست دنیای سینمایی DC

در زمان اکران Man of Steel و به لطف دنیای سینمایی مارول، مشخص شده بود که ژانر ابرقهرمانی وارد موج جدیدی شده که حول محور یک دنیای مشترک پیش خواهد رفت. بدین صورت که مارول و دیزنی با MCU، قدم به قدم و با برنامه‌ریزی مناسب در حال گسترش جهان خود بودند، تا جایی که داستان آن‌ها سرانجام در سال ۲۰۱۲ به فیلم Avengers ختم شد.

با این حال در سمت مقابل، وارنر با چشم‌پوشی از ساخت فیلم‌های مستقل که به مانند یک زیربنا عمل کند، قصد داشت تا در سریع‌ترین زمان ممکن به جایگاهی دست پیدا کند که مارول با چندین سال برنامه‌ریزی به آن دست یافته بود.

مسئله‌ای که به طور کامل به ضرر DCEU تمام شد. تصور کنید که Batman v Superman وظیفه داشت تا نه تنها به تکامل شخصیت سوپرمن بپردازد، بلکه باید بتمن، واندروومن، فلش، سایبورگ و آکوامن را نیز طی یک مدت زمان کم به مخاطب معرفی کرده و در عین حال داستان اصلی را نیز روایت کند. وظیفه‌ای سنگین که بر دوش زک اسنایدر قرار گرفت و او با وجود تمام زحماتی که در قبال این پروژه متحمل شد، اما نتوانست تا پایه‌ریزی مناسب را برای یک جهان بزرگ و جدید انجام دهد.

عدم برخورداری از اعتماد به نفس برای ساخت یک دنیای متفاوت

بررسی دلایل شکست دنیای سینمایی DC

شاید بتوان بزرگ‌ترین مشکل DCEU را عدم اعتماد به نفس سازندگانش دانست.

زمانی که واکنش‌ها به لحن بسیار تاریک و جدی BvS شدت گرفت، آن‌ها باقی پروژه‌های خود را ۱۸۰ درجه تغییر داده و بیش از حد کمدی‌وار کردند. تا جایی که نه تنها باعث نابودی پروژه Justice League شدند، بلکه به دلیل موفقیت مارول با Guardians of the Galaxy، آن‌ها Suicide Squad را از آن‌چه که باید می‌بود، به طور کامل دور کرده و یک اثر به هم ریخته و آشفته را برای مخاطبین به ارمغان آوردند.

زمانی که برای ساخت یک دنیای سینمایی، هیچ برنامه یا نقشه مناسبی نداشته باشید، از این سو به آن سو پریده و مدل‌های مختلفی را امتحان می‌کنید. مسئله‌ای که تبدیل به بزرگ‌ترین بحران و نقطه ضعف DCEU شده و هنوز هم ادامه دارد.

تیم بازیگران پرحاشیه

بررسی دلایل شکست دنیای سینمایی DC

در کنار خط فکری و عدم برخورداری از یک برنامه مشخص از سوی کمپانی برادران وارنر، ضربه بزرگ دیگری که به DCEU وارد شد، برخورداری از بازیگرانی است که باعث ایجاد حواشی بسیاری در طی چند سال اخیر شده‌اند.

از یک سو شاهد حواشی پرتعداد ازرا میلر (Ezra Miller) هستیم که نه تنها وارنر هیچ برخورد مناسبی با وی انجام نداده است، بلکه کار به جایی کشیده که موفقیت فیلم The Flash با تهدیدی بسیار بزرگ مواجه شده است. همچنین مسائل اخیری که امبر هرد (Amber Heard) در آن‌ها نقش داشته است، باعث شده تا سیل عظیمی از مردم به بایکوت Aquaman and the Lost Kingdom پرداخته و باعث ایجاد نگرانی برای میزان فروش آن شوند.

حال نه تنها وارنر نسبت به این دو بازیگر هیچ واکنشی نشان نداده است، بلکه در سمت مقابل، هنری کویل (Henry Cavill) و بن افلک (Ben Affleck) که جزو معدود نکات مثبت DCEU بودند را کنار گذاشته و مجبور به بازسازی قهرمانان آن‌ها شده است.

پروسه طولانی ساخت آثار سینمایی

بررسی دلایل شکست دنیای سینمایی DC

زمانی که یک کمپانی قصد ساخت دنیایی سینمایی حول محور قهرمانانش را دارد ولی از هیچ برنامه مناسبی پیروی نمی‌کند، باعث می‌شود که پروسه ساخت آثار آن‌ها بسیار طولانی شود.

فیلم The Flash که سرانجام می‌توانیم شاهد اکرانش در سال ۲۰۲۳ باشیم، نخستین‌بار در سال ۲۰۱۳ معرفی و برای اکران در سال ۲۰۱۶ برنامه‌ریزی شده بود. عملاً یک دهه از معرفی آن گذشته و در این فاصله شاهد کناره‌گیری چندین و چند نویسنده و کارگردان بودیم که هنوز هم مشخص نیست کیفیت نهایی این پروژه در چه حدی خواهد بود.

با این حال باید بدانید که پروسه ساخت The Flash آن‌چنان هم طولانی نبوده است، زیرا فیلم دیگر دنیای دی‌سی یعنی Black Adam در سال ۲۰۰۶ معرفی شد و دوئین جانسون (Dwayne Johnson) در سال ۲۰۰۷ برای ایفای نقش اصلی قرارداد امضا کرد. شگفت‌انگیز است که ۱۶ سال زمان برد تا جانسون بتواند این شخصیت را بر پرده سینما به نمایش دربیاورد.

نبود هیچ مدیر لایقی که بتواند DCEU را رهبری نماید

بررسی دلایل شکست دنیای سینمایی DC

کوین فایگی شاید که در نگارش فیلم‌نامه یا کارگردانی آثار MCU نقشی نداشته باشد، اما هر اتفاقی که در دنیای سینمایی مارول به وقوع می‌پیوندد را زیر نظر داشته و آن‌ها را مدیریت می‌کند. او ناظر تمامی محصولات سینمایی و تلویزیونی مارول بوده و برای آینده این فرنچایز از سال‌ها پیش برنامه‌ریزی می‌کند.

مسئله‌ای که عدم برخورداری از آن در DCEU کاملا واضح بوده و کمپانی برادران وارنر نیز برای اصلاح آن هیچ اقدامی نمی‎کند. همین مسئله باعث شده تا هر یک از آثار دنیای سینمایی دی‌سی نسبت به یکدیگر متفاوت بوده و از هیچ انسجامی برخوردار نباشند.

اگر که یک مدیری همچون فایگی بر سر پروژه‌های دی‌سی قرار داشت، وضعیت این دنیای سینمایی به اینجا کشیده نمی‌شد که آینده آن در هاله‌ای از ابهام قرار داشته باشد.

عدم ارتباط و هماهنگی بین آثار ساخته شده

بررسی دلایل شکست دنیای سینمایی DC

بزرگ‌ترین ویژگی مثبت آثار MCU، ارتباط آن‌ها نسبت به یکدیگر و یک دست بودنشان است. این مسئله باعث شده تا مخاطب واقعاً احساس نماید که تک تک فیلم‌ها و سریال‌ها در یک جهان واحد به وقوع می‌پیوندد.

حال در سمت مقابل نگاهی به DCEU داشته باشیم؛ پروژه‌های این دنیای سینمایی نه تنها ظاهر و حس کاملاً متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند، بلکه از لحن و روایت کاملاً متفاوتی نیز برخوردار هستند. از یک سو شاهد اثری خانوادگی تحت عنوان Shazam هستیم و از سوی دیگر Birds of Prey با درجه سنی بزرگسالی را داریم که هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند. در کنار این تفاوت‌ها، این موضوع را نیز مد نظر داشته باشید که برخلاف دنیای سینمایی مارول و سنگ‌های بی‌نهایت در سه فاز اول، در دنیای سینمایی دی‌سی هیچ خطر بزرگی وجود ندارد که باعث ایجاد ارتباط بین پروژه‌ها شود.

مسئله‌ای که اسنایدر با دارکساید و آثار خود در نظر داشت، اما به لطف کمپانی برادران وارنر تمامی آن‌ها کنار گذاشته شدند.

تسلیم شدن عوامل پشت صحنه

بررسی دلایل شکست دنیای سینمایی DC

در آغاز قرار بود تا دنیای سینمایی دی‌سی بر پایه یک لحن تیره و تاریک و وقایعی بی‌رحمانه شکل بگیرد، اما به دلیل عدم پایه‌ریزی یک دنیای منسجم، این مسئله با واکنش تندی روبرو شد که در نهایت وارنر را تسلیم کرد.

این مسئله آن‌چنان به این کمپانی ضربه زد و آن‌ها را شوکه کرد که Wonder Woman 1984 کاملاً با اثر قبلی خود زمین تا اسمان فرق داشت. Black Adam و دنباله Aquaman نیز هر یک داستان متفاوت خود را روایت خواهند کرد که هیچ ربطی به یکدیگر نخواهد داشت. زمانی که شما هیچ دنیای واحدی ندارید، بزرگ‌ترین اشتباهی که می‌توانید مرتکب شوید چه چیزی می‌تواند باشد؟ نشان دادن گروه لیگ عدالت در قسمت پایانی سریال Peacemaker که تنها برای ایجاد هیجان کاذب برای تماشاگران بوده و هیچ منطق و برنامه‌ای پشت آن قرار ندارد.

به همین دلیل است که طبق گزاشرات منتشر شده، فیلم فلش به عنوان یک بازآفرینی برای دنیای دی‌سی وارد عمل خواهد شد تا همه چی را از نو خلق نماید. مسئله‌ای که شاید حرکت درستی از سوی وارنر نباشد، اما با توجه به روند اسفناکی که در طی چند سال گذشته از آن‌ها شاهد بودیم، شاید تنها گزینه موجود بر روی میز باشد.


نظر شما چیست؟ دلیل شکست دنیای سینمایی دی‌سی از دیدگاه شما به خاطر چه مسائلی است؟

منبع: CBR

Rezag1DARKSIRENMRIPLonesome guySquatlatex🇮🇷Hulk🇮🇷....AlbertmeysambSami 227javad-1383Paprikadamhazer.Sony corporationامیر حسینArmin Ezatiیوهان

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بررسی دلایل شکست دنیای سینمایی DC
بررسی دلایل شکست دنیای سینمایی DC
بررسی دلایل شکست دنیای سینمایی DC
بررسی دلایل شکست دنیای سینمایی DC
بررسی دلایل شکست دنیای سینمایی DC

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • یوهان گفت:

    DC تو لایو اکشن هاش واقعا منو ناامید می‌کنه🗿
    ولی تو بخش انیمیشن سازی فوق العاده ست فقط کسی میتونه این موضوع رو انکار کنه که اصلا تماشاشون نکرده باشه😌🤝

    Little∞God.جیم.محمدLonesome guySquatlatex
  • Cheguevaraa گفت:

    دلیل اصلی شکست اینچنین فیلمها خیلی سادست هرچند اگر از ذات کلیه سینما که آثار مزخرف DC و مارول از اون تهی هستن فاکتور بگیریم جلب توجه کودکان و پول دلیل اصلیه شکست اینچنین مزخرفات یکبار مصرف سینمای بی محتوای هالیووده و که سونی هم داره از سیاست های اینچنینی در صنعت گبم پیروی میکنه و آثار فاجعه بارش چند سال دیگه مشخص خواهد شد
    سینما یعنی هنر فیلمبرداری صحنه و سکانس و هنر بازیگر!!این موارد تعریف هنر سینما در گذشته بودن که امروزه هیچکدومش در آثار مارول و dc نیست و همه جاشون رو به جلوه های ویژه یکبار مصرف و تکراری دادن
    حقیقتا آثار dc و marvel رو فیلم نمیدونم
    فیلم هنریه که از جلوه های ویژه و بازیگر های جنجال ساز در اون استفاده نشه و در اوج سادگی مخاطبو دیوانه کنه مثل irish man,godfather,revenant و آثار اسکورسیزی

    fbjgDARKSIRENah1372Luffy221اسکورپینجیماتزیو آدیتورهبهنام رادAshenمحمدmore
    • Squatlatex گفت:

      “سونی هم داره از سیاست های اینچنینی در صنعت گبم پیروی میکنه و آثار فاجعه بارش چند سال دیگه مشخص خواهد شد”
      زیر پست فیلم هم از گیم های سونی حرف می‌زنن!!! الان یک مشکل از بازی های سونی بیار که با مشکلاتی که داخل مقاله بالا آورده شده یکی باشه الان بازی های سونی شبیه به همه؟ یک سال در میان شاهکار داده دیگه چیکار باید انجام بده؟.

      AMirggیوهانDARKSIRENah1372Cheguevaraa.اسکورپین🇮🇷Hulk🇮🇷اتزیو آدیتورهMasih
    • قسمت سینماش برام مهم نیست کاری ندارم
      قیمت گیمش برام جالب شد!

      میتونید بیشتر توضیح بدید؟
      سونی گناهش چیه تو بخش گیم؟ سینما رو کار ندارم

      AMirgg🇮🇷Hulk🇮🇷.SquatlatexMasih
    • SEHSANHS گفت:

      اینکه تو از یه سری فیلم خوشت نمیاد دلیل نمیشه سریع بیای برا خودت فیلم تعریف کنی و فاز افراد خیلی عاقل و خفن رو بگیری و بگی اینا فیلم نیستن. همین قضیه در مورد بازی هم صدق میکنه. فیلمای مارول و دی سی هم فیلمن صرفا با سلیقه و علایق تو نمیخونه. و اینکه رتبه ی دوم پر فروش ترین فیلم های تاریخ الان دست avengers endgame عه. فک نکنم این یه شکست حساب بشه.

      AMirggیوهانSquatlatex
    • داداش سونی بدبخت داره این همه گیم خوب میده گاد آف وار، لست آف آس، آنچارتد، مارولز اسپایدرمن حتی رچت و کلنک هم شاهکاره بعد هم الان دیگه دوره تکنولوژیه و تو همه فیلم ها جلوه کامپیوتری هست بعد هم کی زیر پست سینمایی از گیم کامنت میزاره 😂

      Squatlatex
    • . گفت:

      پلی استیشن نداری فشار نخور 😁

      AMirggSquatlatex
    • AMirgg گفت:

      کامل باهات موافقم این سبک فیلم ها در حد و اندازه فیلم های قدیمی نیستن اصلا هالیوود کلا هنر و دیالوگ رو گذاشته کنار و چسبیده به کلمه لعنتی و جلوه های ویژه ،واقعا فیلم پدر خوانده یا حتی هفت سامورایی که اینقدر قدیمی هستند چقدر محتواشون از این فیلم های جدید بیشتره !حتی در زمینه ایفای نقش هم الان هرکس پلاستیکی تر باشه بیشتر مورد توجه قرار میگیره ،فیلم های ژانر ابر قهرمانی واسه بچه سال ها خوبه که فرق بین هنر و چرت و پرت رو نمیتونند تشخیص بدن و با واژه های مثل هیت و فشار خودشونو آروم میکنند 😒یک عده ای هم درک نکردند چی گفتی و حرفاتو به اینکه از سونی خوشت نمیاد ربط دادند….

      AMirgg
  • RushFactor گفت:

    از لحاظ انیمیشن dc خیلی عالیه ولی فیلم نه !!!!!

    یوهان.جیمSquatlatex
  • Emmat گفت:

    مشکلات دی سی غیر قابل حل نیست فقط وارنر باید قید دنیای که ساخته رو بزنه و از نو بسازه مشکل درباره ای لحن فیلم ها نیست بلکه درباره ای داستان هست ، داستان باید احترام بذارم به میراث یک قهرمان ، داستان خودش رو روایت کنه و باید داستانی که برای ادامه بذاره ( این مورد نبود اش هم لازم نیست ) ، لازم نیست حتما متصل باشه به بقیه فیلم ها مثلا من شزم رو دوست داشتم یکی از داستان متصل نبود چیزی که زک اسنایدر ساخته ولی مشکلی که بود درباره ای اتفاقاتی بود که افتاده که مخاطب گیج میشه درباره اتفاقات رخ داده و کجایی بود داستان در دنیای خودش هست.
    اول وارنر باید شخصی رو استخدام کنه که با دنیای کمیک آشنا باشه و بهش احترام بذاره ، دوم باید برنامه ای بلند و مشخص داشته باشه که با وجود شکست یکی از پروژه ها هم به حرکت خودش ادامه بده ، سوم کارگردانان و نویسندگان درست پیدا و انتخاب کنه که با دنیای کمیک حداقل آشنا باشند ، چهارم دست نویسنده و کارگردان رو باز بزارن و مجبور نکنه که از همه ای دستورات پیروی کنه ولی روی داستان و فیلم نظارت داشته و کنترل کنه که فیلم خارج نشه از مسیر اش حالا هر مسیری که داستان داره حرکت می‌کنه ( برای مثال پایان واندر وومن رو استودیو خراب کرد داستان اینطور تموم شد دایانا خدای جنگ رو می‌کشه و متوجه میشه که این انسان ها هستند که دارند به جنگ ادامه میدن پس نا امید میشه و انسان ها رو تنها می‌ذاره در حالی که استیو سعی داره دایانا متقاعد می‌کنه جلوی هواپیما رو بگیره در حالی دایانا تنهاشون میزاره و استیو فداکاری رو انجام میده حتی در این حالت هم منطقی جور میاد که چطور دایانا این همه سال غایب بوده و حتی داستان SVB کمی جور در میاد) ( از اون طرف دست زک اسنایدر رو بقدری وا گذاشته باشه که فکر نمیکنه داستان چطور قراره با دعوای دو از معروفترین شخصیت های کمیک جور در بیاد در حالی که قراره توی فیلم های بعدی درباره ای تیم شدن این دوتا شخصیت باشه ).
    بخش های دیگه هم هست که حال ندارم توضیح بدم ):

    یوهان
  • DOTA_2 گفت:

    خود مارول هم داره اشتباه میکنه کنار گذاشتن سری ایکس من با بازی گرای قدیمی و آوردن چند تا تینیجر بی استعداد در آخرین سری (میوتنت) واقعا چرا باید سریع یه پایان برای کاراکتر ولورین با بازی هیو جک من بسازند قشنگ میشد تا ده سال دیگه از سال ۲۰۲۰ این سری با کاراکتر ولورین اداماه پیدا کنه.

    AMirggیوهانSquatlatex
  • احسنت کارگردانی نادرست هم اضافه کنید و شخصیت پردازق کاراکتر ها مثل سوپرمن یا فلش کاملا خرابه

    Neronasیوهان
  • Squatlatex گفت:

    مشکل فیلم ها اینه که یا به کمیک ها ربطی ندارن یا بد موقع و از کمیک اشتباهی اقتباس شده اند نمونه اش bvs بعد همه قهرمان ها شبیه به هم هستن با تم دارک بیشتر و کمتر وگرنه همه دارک هستن و این بزرگ ترین اشتباهه قرار نیست همه شخصیت ها شبیه بتمن باشد تازه همون بتمن بن افلک هم تبدیل کردن به یک بتمن پیر و چاق که پشت کامپیوتر چهارتا دکمه می‌زنه و همش پست ماشین ها و دستگاه های گنده قایم میشه بدون اینکه تحقیقات میدانی انجام بده و از هوشش استفاده کنه بنظرم تو بخش انیمیشن dc خیلی جلوتر هست و خوب اقتباس انجام میده چیزی ه ما برعکسش رو داخل سینما dc دیدیم.

    یوهان
  • Albert گفت:

    بزرگ ترین مشکلی که با DCEU دارم ۲ تا چیزه یکی به هم ریخته بودنش و نداشتن برنامه درست و حسابی که از نداشتن یه مدیر لایقی مثل کوین فایگی سرچشمه میگیره یکی دیگه هم بازیگر های به شدت Cringe که اصلا به درد نقش هایی که بهشون میدن نمیخورن و یا با ظاهر کمیکی خودشون تفاوت دارن نمونش هم بازیگر نقش بت گرل یا فلش و آکوآمن

    یوهانSquatlatex
  • اریا گفت:

    کافیه فقط دلقک بازی کنی فیلم های منفی ۱۳ سال بسازه و تام هالند به عنوان دلقک توی بتمن بیاره( از اون جایی که دلقک دنیای ماروله اینجا هم میتونه بچه هارو جذف خودش کنه)

    اریا
  • ghost.007 گفت:

    مشکل DC؟ عدم برنامه ریزی و قدرت صبر!! علت اصلی همینه DC تا قبل از سال ۲۰۱۲ هیچ برنامه جامع و واحدی نداشت تا اینکه یکدفعه با فیلم avengers و اون فروش بیش از ۱ میلیاردش رو به رو شد ناگهان این اتفاق منجر به از هم گسیختگی DC شد. بعد از اخرین فیلم سه گانه بتمن و man of steel ۲۰۱۳ این بهم ریختگی تقریبا شروع شد! یک دفعه بدون مقدمه DC تصمیم به ساخت فیلم بتمن علیه سوپرمن کرد فیلمی که تو هم مرحله انتخاب بن افلک برای بازیگری بشدت مورد هجمه طرفدارا قرار گرفت و پس از انتشار فیلم هم کیفیت بشدت افتضاح فیلم نشون میداد که یک داستان سر هم کرده بودن که ۳ تا شخصیت محبوب رو کنار هم جمع کنن تا شاید بتونن مثل avengers موفقیت مالی کسب کنن که اونجور که دلشون میخواست به موفقیت نرسیدن بعدش اومدن فیلم واندروومن رو ساختن که گویا خوب بوده(نظر شخصی خوشم نیومد) و بعد سریع دوباره justice league فیلمی که باز هم قبلش هیچ پیش زمینه ای برای طرفدارای فیلم درست نکرده بودن و فقط اقدام به ساخت فیلمی با ترکیب قهرمانان کردن و باز هم اونطور که میخواستن نتیجه نداد فیلمی که نه شخصیت های مثبت نه شخصیت منفی هیچکدوم درست شخصیت پردازی نشدن و مخاطب نتونست با اون ها ارتباط برقرار کنه مثلا شخصیت منفی جوری معرفی نشد که خطرناکیش و قدرتمندیش رو مخاطب درک کنه! پس این یک مورد
    نکته بعدی در مورد دی سی اینه که نمیدونن فاز فیلمشون جدی باشه فانتزی باشه بچه گانه باشه بزرگسال باشه خودشون نمیدونن چیکار کنن suicide squad ۱ رده سنی ۱۳ داشت نسخه ۲ رده سنی ۱۸ !!! خب این یعنی بی برنامگی که یکدفعه رده سنی و فاز فیلم از یک نسخه به یک نسخه کامل عوض بشه! یا مثلا یک بتمن رو فانتزی میکنن مثل بن افلک یکی واقعیت گرا مثل کریستین بیل یکی جدی و خشن مثل پتینسون! خودشون نمیدونن دنیاشون چجوری باشه جدی باشه واقعی باشه خشن باشه ؟ که این عدم ثبات موفقیتی در پی نخواهد داشت
    نکته آخر هم معطلی زیاد در ساخت عناوینه! الان دیزنی حال مارو که بهم زده ولی هر سال ۱۰۰ تا فیلم و سریال از مارول میده بیرون همشون رو هم یکجوری بهم وصل میکنه برگای ملت میریزه ولی دی سی یکدفعه میگه برم سریال شخصیت peacemaker رو بسازم بدون اینکه بدونم آیا طرفدارا اصن همچین محتوایی رو میخوان یا نه؟ وقتی این همه شخصیت مهم تو دنیای DC هست چرا یکدفعه باید سریال این شخصیت ساخته بشه؟!(کاری به کیفیت و خوب بودن سریال ندارم)
    الان از سال ۲۰۱۳ ۹ سال گذشته ولی ما فقط یک فیلم مستقل از سوپرمن داشتیم که خب برای شخصیت مهمی مثل سوپرمن واقعا ضعفه این نبود فیلم یا از خیلی وقته گفتن یک green lantern جدید میخوان بسازن ولی هنوز هیچ خبری نیست!! DC شخصیت های مهم کم نداره ولی اصلا سراغشون نمیره فقط بعضی وقتا میده شبکه CW از روش سریالای چرت و پرت بسازه.

    یوهانSquatlatex
  • دیسی واقعا هیچ دنیای واحدی نداره و کسی نمیتونه اینو انکار کنه حتی هنوز هویت اصلی جوکر تو دنیای سینمایی هم معلوم نیست و اینکه همش بازیگر ها عوض میشن
    اما دیسی تو انیمیشن واقعا عالیه

    یوهانSquatlatex
  • MJKP گفت:

    دلیل اصلی که باعث میشه این همه اشتباه صورت بگیره بی برنامه بودنه
    بی برنامه توی ساخت فیلم و داستان
    اگر برنامه داشتن جلوی حاشیه دار شدن بازیگرا و ریبوت شدن فیلم ها و… رو میگرفتن

    MJKPSquatlatex
بررسی دلایل شکست دنیای سینمایی DC