گزارش: علت عدم رفع باگ‌های بازی Cyberpunk 2077، دروغ‌های شرکت کنترل کیفی بوده است
گزارش: علت عدم رفع باگ‌های بازی Cyberpunk 2077، دروغ‌های شرکت کنترل کیفی بوده است
گزارش: علت عدم رفع باگ‌های بازی Cyberpunk 2077، دروغ‌های شرکت کنترل کیفی بوده است
گزارش: علت عدم رفع باگ‌های بازی Cyberpunk 2077، دروغ‌های شرکت کنترل کیفی بوده است

گزارش: علت عدم رفع باگ‌های بازی Cyberpunk 2077 دروغ‌های شرکت کنترل کیفی بوده است

محمدرسول میرزاده
۱۹:۱۵ ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
گزارش: علت عدم رفع باگ‌های بازی Cyberpunk 2077، دروغ‌های شرکت کنترل کیفی بوده است

زمانی که Cyberpunk 2077 منتشر شد، در یکی از عذرخواهی‌های مشهور صورت گرفته توسط استودیوی سی‌دی پراجکت رد، گفته شد که شرکت کنترل کیفی، تمام باگ‌های مشاهده شده در بازی را پیدا نکرده بود.

این گفته در آن زمان، با توجه به میزان و گستردگی باگ‌های بازی، مضحک به نظر می‌رسید، اما معلوم شد که ممکن است بخشی از آن حقیقت بوده و ماجرای بحث ‌برانگیزی پشت آن باشد.

یک افشاگر، برای یوتوبری با نام Upper Echelon Gamers، که در گذشته مشکلات Cyberpunk 2077 را گزارش داده است، سندی ۷۲ صفحه‌ای را می‌فرستد. این سند روی یک شرکت کنترل کیفی، با نام Quantic Labs تمرکز دارد که بسیاری از آزمایش‌های Cyberpunk 2077 را انجام داده است. مواردی از اتهامات وارده بر این شرکت را در ادامه می‌خوانید:

  • شرکت Quantic Labs برای نگه داشتن قرارداد خود، دربارۀ تعداد اعضای تیم اختصاص یافته به Cyberpunk 2077، اغراق کرده است.
  • شرکت Quantic Labs گفته بود که این تیم از کارمندان ارشد تشکیل شده است، اما در عوض از اعضای مبتدی با تجربۀ کمتر از ۶ ماه تشکیل شده بود.
  • شرکت Quantic Labs یک راهبرد دستمزد سهمیه‌ای روزانه، بر اساس باگ‌های گزارش شده داشت که منجر به دریافت هزاران گزارش باگ بیهوده از آزمایش‌کننده‌ها شد؛ این گزارشات وقت زیادی را صرف خود کردند و باعث شدند که بسیاری از مشکلات اساسی بازی شناسایی نشوند و یا در اولیت قرار نگیرند.
گزارش: علت عدم رفع باگ‌های بازی Cyberpunk 2077، دروغ‌های شرکت کنترل کیفی بوده است
در صورتی که این اظهارات حقیقت داشته باشند، حداقل بخشی از مشکلات زمان عرضۀ بازی قابل توجیه است.

این توضیحات با ادعای صورت گرفته در آن زمان، مبنی بر پیدا نکردن باگ‌های بازی توسط شرکت کنترل کیفی در زمان انتشار، مطابقت دارد.

قطعاً اگر این موضوع حقیقت داشته باشد، حداقل بخشی از مشکلات ایجاد شده در زمان انتشار این عنوان را توجیه می‌کند؛ اگرچه این خود سی‌دی پراجکت است که تصمیم انتشار یک محصول در چنین وضعیتی را بر عهده دارد. همچنین قبل از انتشار بازی، این استودیو گفت که بازی بر روی کنسول‌های نسل قبل «بسیار خوب عمل می‌کند» که به‌هیچ‌وجه حقیقت نداشت و به نظر نمی‌رسد دروغ گفتن شرکت کنترل کیفی، تأثیری روی این گفتۀ استودیو داشته باشد.

با این وجود، در صورتی که این موضوع حقیقت داشته باشد و استودیوی سی‌دی پراجکت، گزارشات دروغین متعددی از اعضای کم‌سابقۀ شرکت Quantic Labs، برای دستمزد بیشتر دریافت کرده باشد، حداقل می‌تواند بخشی از مشکلات متعدد بازی در زمان انتشار را توجیه کند. در آن صورت، سی‌دی پراجکت می‌تواند از این اشتباه خود درس گرفته و برای بازی‌های آینده با شرکت Quantic Labs کار نکند.

به نظر شما در صورت حقیقت داشتن این اظهارات، چه میزان از مشکلات زمان عرضۀ بازی قابل توجیه است؟

Moein MM277Lonesome guyDARKSIRENGramy kSami 227MILAD8TECHMehran.BaAtomic SoldiermeysambHaj_HosseinکاکاسنگیعلیM2Cianmasoud pc gamerOrin🤘Mohsenj74...Visible 6-tigh manblackcitymore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

گزارش: علت عدم رفع باگ‌های بازی Cyberpunk 2077، دروغ‌های شرکت کنترل کیفی بوده است
گزارش: علت عدم رفع باگ‌های بازی Cyberpunk 2077، دروغ‌های شرکت کنترل کیفی بوده است
گزارش: علت عدم رفع باگ‌های بازی Cyberpunk 2077، دروغ‌های شرکت کنترل کیفی بوده است
گزارش: علت عدم رفع باگ‌های بازی Cyberpunk 2077، دروغ‌های شرکت کنترل کیفی بوده است
گزارش: علت عدم رفع باگ‌های بازی Cyberpunk 2077، دروغ‌های شرکت کنترل کیفی بوده است

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • blackcity گفت:

    به قول معروف گذشته ها گذشته
    مهم اینه که الان بازی با کمترین باگ ممکنه هست و کاملا قابل بازی
    و همه میتونند از تجربش لذت ببرند

    Moein MM2Skyrim : The Elder Scrolls VLonesome guyانسانDARKSIRENehsan.aSquatlatexMehran.BaPorfosorAtomic Soldiermore
  • REZAGAMER گفت:

    کاری به واقعی بودن یا نبودن این خبر ندارم «به نظر خودم به شخصه درسته» اما واقعا این دلیل خیلی منطقی تر از بهونه های الکترونیک آرتز «بتلفیلد ۲۰۴۲ و مقصر اصلی هیلو» و اکتیویژن «مقصر اصلی سلیقه کاربر ها» و حتی تیک تو «متوهم بودن گیمر ها و باگ های کم بازی به عقیده رییسشون» عه
    انصافا چه چرت و پرت هایی نپروندن این شرکت ها برای راضی کردن سرمایه گذاران
    اینجا یکی از جاهاییه که یه جورایی “تا حدودی” فرق شرکت خوب و بد معلوم می شه به نظرم

    Moein MM2DARKSIRENLordPS6.2027PorfosorDream in Red (Playstation T)MrHill93farshadxSkyrim : The Elder Scrolls V
  • نفرین خدایان عامون بر اعضای کم سابقه ی Quantic Labs
    اما با این وجود چیزی از ارزش فعلی بازی کم نمیشه…

    Moein MM2Lonesome guypacman remasteredانسانDARKSIRENSquatlatexMehran.BaPorfosorfarshadxSoosmar (بازنشسته)more
  • MrHill93 گفت:

    بعد این همه وقت این و میان رو میکنن جالبه
    مرغ پخته تو دیگ خندش میگیره
    چرا همینا رو از اول نگفتین
    کل CDPR بر اساس دروغ بنا ریخته شده
    منفور ترین شرکت بعد یوبی شت
    با گندی که با سایبرپیوک زدن تمام خاطرات خوبشون با ویچر ۳ رو از بین بردن
    حالا هرچقد هم آپدیت بدید برا بازی

    Moein MM2THE SAINT SNAKELonesome guypacman remasteredDARKSIRENMrHill93LordPS6.2027محمد خلیلیMehran.Bamore
  • کوروش گفت:

    مشکل من با سایبر حتی یک ذره هم به باگ های بازی برنمیگرده , مشکل من برمیگرده به یک کوه بزرگ محتوای حذف شده و دروغ های بزرگ, مشکل من حذف داستان اصلی و کشتن جکی و خراب کردن راه های اتمام مرحله ها و حذف پایان ها و کوتاه کردن داستان بازی بخاطر اینکه چندتا گوسفند اومدن گفتن ویچر ۳ طولانی بوده… و مهم تر از همه خالی کردن شهر از تمام کارهایی که باید میشد توش انجام داد شهری که قول دادن بشه توش همه کارکرد ولی از شهر سایبری بازی از شهر های ویچر ۳ خالی تره
    مشکل من هیچوقت باگ نبوده …مشکل قول دادن لامبورگینی و تحویل دادن پیکانه.

    Moein MM2Lonesome guypacman remasteredDARKSIRENنyasiDream in Red (Playstation T)blackcityshadowSnake and kratos❤️
  • سرم درد میگیره وقتی اسمی از سایبر پانک میاد
    چی فکر میکردیم چی شد!

    Moein MM2Lonesome guyDARKSIRENDream in Red (Playstation T)A,,shکاکاسنگیo0ashil0oعلیکوروشshadow
  • نyasi گفت:

    کل این بازی بر پایه دروغ ساخته شده اینطور که معلومه . در مورد کیفیت دروغ می گن . در مورد کیانو دروغ می گن و … .

    Moein MM2Lonesome guyn'zoth the corruptorعلیDARKSIRENDream in Red (Playstation T)
  • M2Cian گفت:

    بعد از witcher 3 تقریبا توی خماری مطلق بودم 🙁
    میدونم برای خیلیا tlou و elden ring و gow و rdr2 کافی بودن ولی برای من اینا دست گرمی بودن تا ویچر بعدی بیاد
    cd project red طماع، بخشیدیمت، اون تریلر لعنتی رو بده که دیگه صبرمون لبریز شد 🙁
    ینی یه تریلر cgi یک دیقه ای هم بده کافیه که امید به زندگیم به سقف برسه.

    Moein MM2SquatlatexانسانDARKSIRENLordمحمد خلیلیscorpionesSekiro...shadowmore
  • heropersia گفت:

    یادش بخیر:)یه زمانی ما انتقاد میکردیم از این بازی هزارتا منفی و هیتر میگفتن دوستان. خلاصه خوبه به انتقاد گوش دهیم باعث میشه دیدگاهت کاملتر بشه

    Moein MM2SquatlatexعلیfbjgDream in Red (Playstation T)shadowCry About It
  • saeedgreat گفت:

    من سایبرپانکو همین دو سه روز پیش رو ps4 تموم کردم. بنظرم بازی جذابی بود و حقش همون هشتاد و پنج این ها باشه ولی اصلا در حد شاهکار ویچر نشد. البته شک ندارم همونطور که از ویچر ۱ به ۲ و ۳ جهش بزرگ داشتن اینجام تو نسخه بعدی بترکونن.ولی این حرفاشون بنظرم جالب نیست. اخه شرکت کنترل کیفی اصلا دروغ گفته باشه، خود سازنده ها یه بار بازی رو رو کنسول اجرا نکردن ببینن چقد داغون اجرا میشه؟

    Moein MM2pacman remasteredshadowDARKSIRENDream in Red (Playstation T)
  • MR_William گفت:

    طبیعتاً تا حدی گردن اینهاست اما تا حدی … مثل ۵ درصد توسعه دهنده خودشون بودن / دروغهای تبلیغاتی /. دروغ به سرمایه گذارها / مدیریت و برنامه ریزی ضعیف بیشتر مسبب قضیه است تازه اینو بعنوان کسی میگم که عاشق این گیمم

    Moein MM2pacman remasteredعلیshadowDARKSIRENنyasiDream in Red (Playstation T)
  • بحثو سریالی نکنید بازی اومده بدم اومده گندم زده

    Moein MM2n'zoth the corruptor
  • Espresso گفت:

    حالا مشکلات سایبر که خیلی وقته حل شده
    مشکل اصلی کلی کات کانتنت و ایده هست…

    Moein MM2علیMr.jalilpourehsan.aایمان غلامی مهرآبادیA,,sh
  • بله حتما. Press X to doubt

    یعنی یک نفر توی استودیو بازی رو بوت نکرده که ببینه وضعش چطوره؟ خوشم میاد یه جور رفتار میکنن انگار مشکلات بازی فقط باگ بوده و اصلا چندسال ّFalse Marketing نداشتن. بازی خوبیه ولی اون شاهکار RPG که تبلیغ کردن نیست. حتی نصفش هم نیست. همه انتظار یه RPG عمیق داشتن ولی یه بازی اکشن ادونچر خوشگل گرفتن با RPG Elements

    نیووگاس هم به شدت Broken بود موقع لانچ ولی محصول نهایی شاهکار بود. جالبه هیچ هایپی هم پشتش نبود

    Moein MM2pacman remasteredArmin EzatiعلیshadowانسانDARKSIRENParhamsorenaAlbert
    • Armin Ezati گفت:

      نیووگاس هم متاسفانه بخاطر مشکلات فنی کوبیده شد توسط منتقدا
      هر چند که الان به جایگاهی در بین پلیرا دست پیدا کرده نیووگاس که fallout 3 و ۴ هم در رسیدن بهش ناتوانند
      ولی قبول دارم cyberpunk بدون باگ هم واقعا اون محصولی نبود که قولشو بهمون داده بودن
      مثلا قبل از عرضه قشنگ میشد تناقص سی دی پراجکت رو فهمید برخی اوقات یه جوری رفتار میکردند که انگار شاهد یک gta جدید هستیم و که بازی نهایی در این عرصه کاملا شکست خورد
      برخی اوقات هم جوری رفتار میکردند که شاهد یک اکشن رول پلینگ در حد ویچر یا حتی بیشتر هستیم که خوب باز هم در این عرصه تقریبا ناموفق بودند
      هر چند که کیفیت کلی اثر بد نیست اما خوب تفاوت زیادی با هایپ هایی که سی دی پراجکت برای بازی کرد داره

      Moein MM2Dream in Red (Playstation T)
  • شرک گفت:

    حقیقتا از این بازی خوشم نمیاد من با گربه چکمه پوش و الاغ و فیونا با بدبختی رفتیم توی شهر و توپ خونه ولی دیدیم همه جا پره توپ هستش و فهمیدیم که توپ خونه ای در کار نیست و بعدش در به در دنبال دیسک بازی بودیم توی شهر تا سایبر شرک رو خریدیم و اومدیم توی خونه و پلی بدیم و وقتی فهمیدم بازی با باگ زیاد عرضه شده زنگ زدم به شرکت DVD PROJECT گفتم این باگ چیه من خریدم و اونا گفتن ما بخش DVDهستیم باید زنگ بزنید بخش CD خلاصه تلفن قطع کردم و رفتم یه موش شکار کردم و توی جنگل زدیم تو رگ و برگشتیم خونه

    Moein MM2shadowMr.jalilpourانسان
  • اینا دیگه بهانست یعنس خود بازی سازها هیچکدوم زمان عرضه بازی رو استارت نزدن بازیش کنن؟

    Moein MM2علیshadowانسانAlbert
  • mamad1166 گفت:

    یعنی یک نفر از استودیو سی دی پراجکت بازی رو اجرا نکرده پنج دقیقه بازی کنه

    Moein MM2علیshadowانسانParhamehsan.a
  • wildhunt گفت:

    من فکر میکردم کنترل کیفی داخل خود استدیو انجام میشه مخصوصا برای استدیوهای بزرگی مثل سی دی پراجکت رد
    اگر همچین بخشی باشه که ارتباط داشته باشه با بخش های دیگه این مشکلات به وجود نمیاد
    بالاخره احمقانه به نظر میرسه بازی به این بزرگی بسازی ولی کسی از داخل استودیو بازیش نکنه و اینکار بسپاری به یک شرکت دیگه که اینجور مشکلاتی به وجود بیاد

    Moein MM2علی
  • majidam گفت:

    این بازی به سایبرباگ معروفه و لقب این بازی از نظر استریمرهای یوتیوب سایبر باگ هست

    Moein MM2Mr.jalilpour
  • بنظر من بزرگترین اشتباهی که انجام دادن عرضه بزای کنسولهای نسل قبل بود که هم بهینه نبود و هم افت فریم زیاد باعث شد انچنان مورد استقبال قرار نگیره هر چند فروش زیادی داشتن بروری کنسولهای نسل قبل ولی روی پی سی اوضاعش بهتر بود میشد تنظیمات گرافیکی بالا پایین کنی به فریم دلخوا برسی در کل بازی خیلی خوبی بود خیلی بهتر از فاجعه gta ریمستر

    Moein MM2
  • mohammadhasan گفت:

    مشکل سایبرپانک اصلا باگ هاش نیست و تقصیر شرکت دیگه ای هم نبوده
    خود اعضای سی دی پراجکت دروغ گو هستند. میان یکی از بزرگترین و خفن ترین کوئست بازی رو نشون میدن و اخر تریلر می گن این که یه ماموریت خیلی روتین بازی هست و آدم فک میکنه یا خدا تو کل بازی قراره چه کوئست های خفن و پیچیده و چند شاخه ای ببینیم و کیف کنیم تو بازی نهایی حتی همون کوئست هم بخش هاییش حذف میشه و بقیه ماموریت ها هم از هر لحاظ یک نسل کامل از ویچر ۳ عقب تر هستند. بعدشم پاول ساسکو میاد توییت میزنه داستان سرایی تو ویچر ۳ صرفا یه دست گرمی بود برای ما و تو سایبرپانک ما All in کردیم :||||||| آخه لامصب وقتی ویچر۳ یه ساید کوئست هایی داره که من زندگیشون میکنم بعد تو اینجوری میگی میدونی چه انتظاری از بازی پیدا میکنم؟! سایبر بدون باگ صرفا یه بازی اکشن ادونچر جهان باز با المان های نقش آفرینی خوب هست همین.

  • MIRAS گفت:

    بازی ک موقع عرضه خراب کنه دیگ درست بشو نیس و از دید طرفدارا منفور میمونه
    مثالی دیگ بجز سایبر میشه ب فال اوت ۷۶ اشاره کرد

گزارش: علت عدم رفع باگ‌های بازی Cyberpunk 2077، دروغ‌های شرکت کنترل کیفی بوده است
گزارش: علت عدم رفع باگ‌های بازی Cyberpunk 2077، دروغ‌های شرکت کنترل کیفی بوده است