بهترین دسته های بازی برای پلتفرم PC - گیمفا
بهترین دسته های بازی برای پلتفرم PC - گیمفا
بهترین دسته های بازی برای پلتفرم PC - گیمفا
بهترین دسته های بازی برای پلتفرم PC - گیمفا

بهترین دسته های بازی برای پلتفرم PC

نصیر فرزان
۱۰:۳۷ ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
بهترین دسته های بازی برای پلتفرم PC - گیمفا

در این مقاله به معرفی ۱۰ دسته بازی برتری خواهیم پرداخت که می‌توانند تجربه شما از انجام بازی روی PC را به طور چشم‌گیری بهبود دهند.

به عنوان گیمری که معمولا روی کنسول به تجربه‌ عناوین مختلف می‌پردازد، بازی کردن با ماوس و کیبورد روی PC برایم کار دشواری محسوب می‌شود. به طور کلی، تجربه بعضی بازی‌ها روی کنسول از طریق کنترلر، تجربه‌ای روان‌تر را برای گیمر رقم می‌زنند؛ لذا داشتن یک کنترلر مناسب برای همه بازیکنان لازم است. در فهرست زیر به معرفی ۱۰ کنترلر برتر برای PC خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است که این لیست، هیچ ترتیب خاصی ندارد. اگر یک کنترلر نسبت به دیگری دارای برتری باشد، راجع به آن صحبت خواهد شد و دلایل مربوطه ذکر می‌شود.‌ کنترلرهایی که نامشان در ادامه خواهد آمد، برای تجربه انواع و اقسام بازی‌ها در ژانر‌های مختلف مناسب هستند. در این لیست، به فرمان‌های مخصوص بازی‌های ریسینگ و اهرم‌های مخصوص بازی‌های پرواز نیز خواهیم پرداخت.

Xbox Wireless Controller

بهترین دسته های بازی برای پلتفرم PC - گیمفا

این محصول علاوه بر ایکس باکس سری ایکس/اس، روی ایکس باکس وان هم قابل استفاده است. استفاده از این کنترلر بسیار راحت بوده و قیمت آن‌ نیز معقول محسوب می‌شود. این دستۀ بازی، دارای بازخورد هپتیک و چراغ‌های نئونی و دیگر ابزار جانبی نیست اما اکثر نیازهای گیمینگ شما روی PC را برطرف خواهد نمود. معمولا گیمرهایی که روی PC به تجربه بازی می‌پردازند، انتخاب اول‌شان کنترلر بدون سیم ایکس باکس است. اگر حاضر هستید تا کمی بیشتر هزینه کنید، می‌توانید مدل‌های سفارشی این محصول که توسط Microsoft’s Design Lab طراحی شده‌اند را تهیه نمایید.

Xbox Elite Series 2

بهترین دسته های بازی برای پلتفرم PC - گیمفا

اگر به دنبال نسخۀ ارتقاء یافته کنترلر بدون سیم ایکس باکس هستید، ایکس باکس الیت مخصوص شماست. این محصول به لطف دارا بودن دکمه‌های پشتی (Paddles) در قسمت عقب، انتخابی عالی برای بازی‌های شوتر محسوب می‌شود. در این قبیل عناوین، بازیکن به لطف کنترلر الیت قادر خواهد بود تا چندین کار از قبیل حرکت، تیراندازی، افزایش استقامت (Stamina) و دویدن را به صورت یک‌جا انجام دهد. این کنترلر برای انجام بازی‌های مبارزه‌ای و ورزشی نیز مناسب است؛ چرا که به دلیل وجود دکمه‌های پشتی، دیگر لازم نیست بازیکن در موقعیت‌های مختلف با سختی زیاد از Thumbstick، به طرف کلیدهای سطحی رفته و چندین دکمه را به صورت هم‌زمان فشار دهد؛ در نتیجه استرس این قبیل بازی‌ها تا حد زیادی کاهش می‌یابد. این کنترلرها دارای یک پوش محافظتی مقاوم هستند که وظیفه شارژ نمودن را نیز به عهده دارند؛ لذا برای کسانی که به سفر رفته و قصد دارند توسط لپ‌تاپ خود به تجربه بازی‌های مختلف بپردازند، گزینه ایده‌آلی محسوب می‌شوند. با تمامی این برتری‌ها، مشخصاً شاهد یک قیمت بالا نیز هستیم.

Sony DualSense

بهترین دسته های بازی برای پلتفرم PC - گیمفا

دوال‌سنس (Dualsense)، کنترلر پلی استیشن ۵، روی PC نیز قابل استفاده است و محصولی عالی برای کسانی محسوب می‌شود که قصد دارند بازی‌های انحصاری PS5 از قبیل God of War، Kena و Deathloop را روی پلتفرم PC تجربه کنند. متاسفانه نسخه PC این عناوین، از تمام قابلیت‌های دوئل‌سنس استفاده نمی‌کنند اما اگر شما بنا به هر دلیلی کنترلر پلی استیشن ۵ را به دستۀ ایکس باکس ترجیح می‌دهید و یا اینکه قصد دارید روی PS5 و PC به صورت متناوب به تجربه عناوین مختلف بپردازید، این کنترلر انتخاب مناسبی برای شما به حساب می‌آید.

Scuf Instinct Pro

بهترین دسته های بازی برای پلتفرم PC - گیمفا

این کنترلر در واقع مدل پیشرفته‌ و گران قیمت‌تر Xbox Elite Series 2 محسوب می‌شود؛ اما متاسفانه دارای پوش قابل حمل که وظیفه شارژ نمودن را نیز بر عهده دارد، نیست. Scuf Instinct، دارای گزینه‌های شخصی سازی بسیاری است و از این نظر شباهت زیادی به کنترلر بدون سیم ایکس باکس که توسط دیزاین لب (Design Lab) تولید شده دارد. قیمت این محصول بسته به گزینه‌های شخصی‌سازی شما، متفاوت خواهد بود. با وجود این‌که این دستۀ بازی به هیچ عنوان ارزان نیست اما می‌تواند به ابزار رویایی شما برای انجام بازی روی PC تبدیل شود. مزیت دیگر Scuf Instinct Pro این است که با فشار دادن یک دکمه، شما به سادگی می‌توانید روی کنسول و PC خود از این گیم‌پد به صورت متناوب استفاده کنید. تریگرهای (Triggers) این کنترلر در القای حس بازی کردن با ماوس روی PC بسیار خوب عمل می‌کنند و حتی صدای‌ فشردن تریگرها به کلیک دو دکمۀ اصلی ماوس شباهت دارد.

Razer Wolverine V2 Chroma

بهترین دسته های بازی برای پلتفرم PC - گیمفا

این دستۀ بازی از هر نظر یک محصول فوق‌العاده محسوب می‌شود اما مثل سایر کنترلرهای این سری، فاقد مدل بدون سیم است. اگر این موضوع را می‌توانید تحمل کنید، در این صورت Razer Wolverine به کنترلر آرمانی شما برای تجربه بازی‌های مختلف روی PC تبدیل می‌شود. از نظر شکل و شمایل و نحوه قرارگیری کلیدها، این دسته شباهت زیادی به کنترلر بدون سیم ایکس باکس دارد اما دی‌پد قابل تعویض (Interchangeable d-pad) و دکمه‌های پشتی در این کنترلر، شبیه به Xbox Elite Series 2 هستند. کلید‌های سطح رویی این محصول، حس و حال کلیک دکمه‌های موس را القاء می‌کنند که از این نظر به خوبی تریگرهای Scuf Instinct نیستند اما با این‌حال، وقتی بعد از بازی کردن برای مدتی روی کنسول، به سراغ استفاده از این کنترلر روی PC می‌روید، در کیفیت تجربه شما تفاوتی ایجاد نمی‌شود.

۸Bitdo Pro 2

بهترین دسته های بازی برای پلتفرم PC - گیمفا

این کنترلر مخصوص کسانی است که به بازی‌های قدیمی (Retro) علاقه داشته و قصد دارند آن‌ها را از طریق شبیه‌ساز، روی PC تجربه کنند. طراحی این محصول مشابه کنترلرهای SNES است اما برخی بهبودها روی آن اعمال شده است. خوش‌دست بودن، ارگونومی مدرن‌تر، دارا بودن دکمه‌های پشتی و thumbstickهایی مشابه با کنترلرهای DualShock و DualSense، برخی از ویژگی‌های این کنترلر محسوب می‌شوند. محل قرار گیری کلیدهای این کنترلر، بسته به سلیقه شما قابل تغییر بوده که این خود در تجربه هر چه بهتر بازی‌های پلتفرمر و مترویدوانیایی (Metroidvania) کمک‌کننده است.

Xbox Adaptive Controler

بهترین دسته های بازی برای پلتفرم PC - گیمفا

برای کسانی که دچار معلولیت هستند، کنترلر انطباقی ایکس باکس بهترین گزینه برای تجربه بازی روی PC محسوب می‌شود. جدای از این‌که محل قرار‌گیری تمام کلیدهای این کنترلر بسته به سلیقه بازیکن قابل تغییر هستند، این کنترلر طوری ساخته شده است که همه بازیکنان به سادگی می‌توانند تغییرات مد نظر خود را روی آن اعمال کرده و برای این منظور، معلولیت آنان محدودیتی برای‌شان ایجاد نمی‌کند. کنترلر انطباقی ایکس باکس، همان‌طور که از نام آن پیداست، در ابتدا برای کنسول‌های نسل هشتم و نهم مایکروسافت تولید شد اما روی PC هم تجربه‌ای بسیار خوب برای گیمرها رقم می‌زند‌.

Logitech G923

بهترین دسته های بازی برای پلتفرم PC - گیمفا

این محصول، با توجه به قیمت آن بهترین کنترلر ریسینگ موجود در بازار محسوب می‌شود. شما به سادگی می‌توانید این کنترلر را به PC خود متصل کرده و به تجربه بازی‌های ریسینگ آرکید یا شبیه‌سازی‌شده مورد نظر خود بپردازید. با خرید این محصول، شما علاوه بر پدال‌ها، صاحب فرمان ریسینگ شده و می‌توانید آن را روی کنترلر اورجینال خود نصب کنید. فرمان به گونه‌ای ساخته شده است که شما می‌توانید در زمین‌های ناهموار و گوشه و کنار پیست به شکلی طبیعی رانندگی کرده و تجربه‌ای شبیه به مسابقات واقعی داشته باشید. این موضوع به لطف سیستم Twin Motor Force Feedback، که در فرمان این کنترلر موجود بوده، ممکن شده است. پدال‌های این محصول نیز عملکرد بسیار خوبی دارند.

Thrustmaster HOTAS Warthog

بهترین دسته های بازی برای پلتفرم PC - گیمفا

اگر به دنبال محصولی با بهترین اهرم ممکن برای بازی‌های پرواز هستید و می‌توانید هزینه گزافی برای آن پرداخت کنید، Thrustmaster HOTAS Warthog بهترین گزینه برای شماست. با وجود این‌که این کنترلر دارای قیمت زیادی است اما کیفیت و دوام بالای آن و گزینه‌های بسیاری که در اختیار شما قرار می‌دهد، باعث می‌شود تا هرچه بیشتر در تجریه گیمینگ خود غوطه‌ور شوید. دسته بازی (Joystick) این کنترلر مشابه با نمونۀ برند Logitech بوده و گاهاً در مقابل خواستۀ شما مقاومت کرده و یا عمل معکوس انجام می‌دهد تا به ایجاد تجربه‌ای واقع‌گرایانه کمک کند. اهرم پرواز در این محصول، دارای گزینه‌های بسیاری در قسمت Joystick و بیس (Base) آن است. اگر قصد دارید یک بازی شبیه‌ساز پرواز را به واقعی‌ترین شکل ممکن تجربه کنید، Thrustmaster HOTAS Warthog بهترین گزینه برای محسوب می‌شود.

Qanba Obsidian

بهترین دسته های بازی برای پلتفرم PC - گیمفا

این محصول، کنترلری با اهرم مخصوص بازی‌های مبارزه‌ای است که می‌تواند باعث بهبود عملکرد شما در هنگام تجربه این قبیل عناوین روی PC شود و در عین حال حس و حال یک دستگاه آرکید رترو را القاء کند. این کنترلر به شستی (Pushbutton) و جویستک ساخت Sanwa Denshi مجهز بوده که مختص بازی‌های مبارزه‌ای ژاپنی است. این محصول، یک کنترلر سوم‌ شخص مدرن بوده که به گونه رسمی توسط سونی مورد تایید قرار گرفته و به همین دلیل، کلیدهای همیشگی کنترلرهای پلی استیشن در آن قرار گرفته که به شما اجازه می‌دهند تا به سادگی در PSN خود به فعالیت‌های مختلف بپردازید. Qanba Obsidian از طریق USB به PC و پلی استیشن متصل شده و برای انجام بازی‌های مبارزه‌ای، بهترین‌ گزینه موجود در بازار محسوب می‌شود.


نظر شما در مودر کنترلرهای معرفی شده چیست؟ اگر مالک برخی از آن‌ها هستید، تجربۀ خود را با ما به اشتراک بگذارید.

Moein MM2Sackboy❤GOD OF WAR❤77AMIR WAZOWSKIامینLonesome guyo0ashil0oPorfosormeysambTlou part 2 game of the centuryEHSBIZ🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉Squatlatexعلی...Parhamvitto corleonemohamad199امیر حسینmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین دسته های بازی برای پلتفرم PC - گیمفا
بهترین دسته های بازی برای پلتفرم PC - گیمفا
بهترین دسته های بازی برای پلتفرم PC - گیمفا
بهترین دسته های بازی برای پلتفرم PC - گیمفا
بهترین دسته های بازی برای پلتفرم PC - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین دسته های بازی برای پلتفرم PC - گیمفا