۸ نکتهای که از تریلر رونمایی Forza Motorsport آموختیم
در این مطلب پیرامون توسعهی بازی Forza Motorsport توسط استودیوی Turn 10 و بهبودهای مختلف آن در قیاس با نسخههای قبلی بحث میکنیم.
در صورتی که بازی فورتزا موتوراسپورت (Forza Motorsport) در بهار امسال برای PC و کنسولهای نسل نهمی مایکروسافت عرضه شود، پنج سال و نیم از زمان انتشار آخرین عنوان از این مجموعه خواهد گذشت. اما براساس آنچه که تاکنون میدانیم، احتمالا نتیجهی کار ارزش این صبر طولانی را دارد. همانطور که از نام این بازی به وضوح پیدا است، Forza Motorsport به نوعی یک عنوان ریبوت محسوب میشود که قرار است یک جهش بزرگ برای استودیوی ترن ۱۰ (Turn 10) و فرنچایز Motorsport محسوب شود. اخیراً در جریان کنفرانس مشترک ایکس باکس و بتسدا، شاهد پخش گیمپلی و تصاویر متعددی از این بازی بودیم و توانستیم اطلاعات بیشتری راجع به چند و چون این بازی کسب کنیم. در این مطلب نکات عمدهای را که تاکنون راجع به این بازی میدانیم به بحث خواهیم گرفت.
رِی تریسینگ (Ray-Tracing)
هر نسخه از فرنچایز Forza Motorsport از نظر بصری دارای پیشرفتهای خیرهکنندهای بوده است و جدیدترین نسخه از این سری نیز از این قاعده مستثنا نیست. استودیوی ترن ۱۰ این بازی را از نظر پیشرفتهای تکنیکی باکیفیتترین بازی ریسینگ ساخته شده میداند. با اینکه راضی ساختن گیمرها بعد از چنین توصیفاتی طبیعتاً نمیتواند به سادگی صورت بگیرد، اما از شواهد و قرائن پیداست که این استودیوی خوشنام کار خود را تاکنون به بهترین نحو ممکن انجام داده است. طبق ویدیو گیمپلیای که اخیراً انتشار یافت، در جدیدترین نسخه از بازی Forza Motorsport، ری تریسینگ به صورت Real Time در همه پیستهای مسابقات وجود خواهد داشت. ترن ۱۰ پیرامون این موضوع در Forza Blog چنین میگوید:
شما خواهید دید که با استفاده از قدرت کنسولهای ایکس باکس سری ایکس/اس، چگونه Ray-Tracing به صورت Real Time باعث میشود تا همهی اجزای بازی با یکدیگر در هارمونی قرار گرفته و یک تجربهی طبیعی و واقعی را ایجاد خواهند نمود. انعکاس تصویر اتومبیلها در بدنه اتومبیلهای دیگر و در آینه و بال و سایر اجزای ماشین خودتان همه شما را به وجد خواهد آورد.
دیگر بهبودهای بصری
ری تریسینگ، تنها برتری جهش گرافیکی Forza Motorsport نسبت به دیگر عناوین این مجموعه نیست. شما ارتقاء بصری را در بسیاری دیگر از اجزای این بازی نیز خواهید دید. نورپردازی بازی به لطف استفاده از تکنولوژی +Forward و نورپردازی وابسته به فیزیک (Physically based lights) به مراتب بهتر از قبل شده است. از طرف دیگر میزان جزئیات محیط نیز به لطف استفاده از تکنولوژی فوتوگرامتری (Photogrammetry) و اسکن سه بعدی و نیز تکنیکهای نوین رندرینگ دچار تحول شده است. بنا به گفتهی ترن ۱۰ ، همه اجزای محیط بازی، از مسیرها و پیستها و تماشاگران و آسمان گرفته تا ابرها، صخرهها و خزهها و صد البته اتومبیلها، دارای جزئیاتی فوقالعاده بالا خواهند بود.
چرخه روز و شب
جهش کیفی Forza Motorsport در نکات گرافیکی خلاصه نمیشود. برای القاء حس واقعی رانندگی، گیمپلی و مکانیکهای مختلف آن نیز دستخوش بهبودهای زیادی شده است. وجود چرخهی شب و روز یکی از موارد مهمی است که گیمپلی بازی را یک قدم به سمت جلو برده است. آب و هوا و چرخهی شب و روز به صورت طبیعی در تغییر و تحول خواهند بود؛ موضوعی که کلیه مسیرها و پیستها را متاثر خواهد کرد و بر تجربه شما از بازی تاثیر خواهد گذاشت. برای مثال تغییر درجه حرارت هوا بر روی دمای سطحی که شما بر روی آن مشغول رانندگی هستید، اثر گذار خواهد بود. این موضوع حتی بر روی سرعت تعویض تایرهای اتومبیلتان موثر است. در واقع چنین نکاتی هستند که نحوه رانندگی شما و نیز عملکرد اتومبیلتان را به صورت مستقیم در این بازی تحتالشعاع قرار میدهند. همچنین، نوع آب و هوا بر روی قدرت دید شما تاثیر خواهد گذاشت. طبق گفته استودیوی ترن ۱۰، چرخهی شب و روز باعث میشود تا تجربه شما از مسابقات به مراتب دینامیکتر و متنوعتر از سابق باشد.
فیزیک متحول شده
استودیوی ترن ۱۰، ضمن بیان اینکه سختافزار قدرتمند کنسولهای نسل نهمی مایکروسافت باعث میشود تا تجربه کلی شما از بازی واقعیتر و دلچسبتر از همیشه باشد، همچنین تاکید میکند که موارد مهمی از گیمپلی مثل فیزیک بازی نیز دستخوش تغیبرات و بهبودهای گسترده خواهد شد. این استودیو تاکید میکند که هستهی رانندگی در Forza Motorsport کاملا دگرگون شده است، که این خود به لطف بهبود فیزیک بازی بوده است. با اینکه ترن ۱۰ در این مورد اطلاعات بیشتری ارائه نکرده است، اما گفته شده که فیزیک بازی به اندازه ۴۸ برابر واقعگرایانهتر از نسخه قبلی است.
صدمات اتومبیل
یکی از مواردی که در آن تاکنون Forza Motorsport موفق به برآورده کردن انتظارات مخاطبین نشده است، نشان دادن درست و اصولی صدمات و خسارات وارده به اتومبیلها بوده است. اما آنطور که پیداست، نسخه جدید این فرنچایز در این زمینه نیز بهبودهایی را شاهد بوده است. بنا به گفته ترن ۱۰، صدمات اتومبیل در این نسخه ظرافت و دقت بیشتری خواهند داشت.
ترن ۱۰ در این باره میگوید :
در Forza Motorsport، حتی به خش و خطخوردگیهای بدنه اتومبیلها نیز دقت شده است. اینکه صدمه از کدام جهت و با چه شدتی بر اتومبیل وارد شده است، رنگ بدنه چگونه در اثر صدمات در قسمتهای مختلف خود را نمایان میکند، فرسایش تایرها و حتی تجمع آلودگیها و کثافات در زیر سپر اتومبیل، هیچکدام از چشم توسعه دهنده غافل نماندهاند. صدمات اتومبیلها یکی از حقایق کلیه مسابقات اتومبیلرانی محسوب میشود، به همین دلیل ترن ۱۰ تلاش کرده است تا این موضوع را به طبیعیترین و واقعیترین شکل ممکن در بازی خود پیاده کند.
تعویض تایر در طول مسیر
هنوز چندین ماه به انتشار بازی Forza Motorsport باقی مانده است، در نتیجه میتوان انتظار داشت تا مایکروسافت و استودیوی ترن ۱۰ جزئیات بیشتری را در ماههای آتی پیرامون این بازی منتشر کنند. اما چندین نکته دیگر نیز تا به این لحظه راجع به گیمپلی بازی نمایان شده است؛ برای مثال مدیریت سوخت و تایرها که خود تغییری بزرگ محسوب میشود، موجودیت انواع و اقسام تایرها با ترکیبات متفاوت و نیز موجودیت سیستم پر جزئیات ساخت اتومبیل از دیگر نکاتی هستند که در این بازی شاهد آنها خواهیم بود. کلیه این موارد در کنار ری تریسینگ باعث خلق جزئیاتی خیره کننده در قسمتهای مختلف موتور اتومبیل شما در اثنای تغییر تایر و رفع اشکلات فنی آن در کنار جاده خواهد شد.
پیستها و مسیرهای مسابقات
اینکه یک بازی ریسینگ در زمان انتشار دارای چه تعداد پیست است، هم میتواند باعث موفقیت آن شود و هم به آن لطمه وارد کند (مثالهای بسیاری در تایید این ادعا وجود دارد.)
با اینکه تاکنون راجع به تعداد دقیق پیستها و مسیرها در فورتزا موتوراسپورت اطلاعاتی در دسترس نیست، اما تعدادی از این مسیرها تا به حال نمایان شدهاند. برای مثال مسیر Maple Valley که گیمرها از زمان انتشار اولین نسخه فورتزا در سال ۲۰۰۵ با آن آشنایی دارند. دیگر مسیرهایی که بازیکنان نسبت به آنها از گذشته شناخت دارند Circuit de Spa-Francorchamps و Laguna Seca Raceway هستند. برخی از مسیرهای حدیدی که تا به حال معرفی شدهاند مسیر Kyalami در افریقای جنوبی و نیز Grand Prix Circuit، Circuit Hakone و در نهایت مسیر Japanese Grand Prix هستند که مورد آخر برای مسابقات با سرعت بالا اختصاص یافته است.
اتومبیلها
فارغ از اینکه با چه نوع بازی ریسینگی مواجه هستیم، یکی از اجزای مهم یک بازی ریسینگ تعداد اتومبیلهایی است که در زمان انتشار در بازی موجود هستند. حال اگر صاحب فرنچایز بزرگی مثل Forza Motorsport باشید طبیعتا انتظارات از شما به مراتب بیشتر است. فهرست اتومبیلهایی که در این بازی وجود دارند به صورت کامل تاکنون اطلاعرسانی نشده است اما در فورتزا بلاگ (Forza blog) استودیوی ترن ۱۰ از وجود حداقل ۳۷ نوع اتومبیل در بازی سخن گفته است.
اتومبیلهایی از قبیل Porsche 911 GT3، اتومیبل محصول سال ۱۹۷۰ به نام Mercury Cougar Eliminator، لامبورگینی Huracan Evo محصول سال ۲۰۲۰، فورد موستانگ مدل Boss 302 محصول سال ۱۹۶۹، همچنین Dodge Challenger SRT Demon محصول سال ۲۰۱۸، استون مارتین مدل V12 Ventage GT3 و بسیاری از اتومبیلهای دیگر تاکنون حضورشان در این بازی قطعی شده است.
با اینکه Forza Motorsport، سابقه ناامید کردن گیمرها با فهرست اتومبیلهای خود در زمان عرضه را در نسخههای پیشین دارا است، اما امیدواریم نسخه سال آینده در این زمینه همه چیز را جبران کند.
پر بحثترینها
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- بازی چندنفره Horizon احتمالاً در سال ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد
- گزارش: Final Fantasy 16 روی PC تنها ۲۸۹ هزار نسخه فروخته است
- مایکروسافت: هر دستگاهی میتواند یک ایکس باکس باشد
- رسمی: بستههای الحاقی، ریمیکها و ریمسترها میتوانند کاندید بازی سال در The Game Awards شوند
نظرات
خدای ریسینگ باز میگردد👍
منظورش چیه فیزیک بازی ۴۰ برابر نسخه قبلی واقعگرایانست؟ یعنی کدوم نسخه؟
نسخه بعدیش که قراره بهار۲۰۲۳ منتشر شه ۴۷ برابر واقع گرایانه تر از نسخه قبلیه
نه اونو که میدونم . منظورش نسخه قبلی موتور اسپورت(۷) هست یا آی پی جداگانه فورزا ۵؟
موتور اسپرت
بازی های ریسینگ رو فقط باید کرکی دانلود کرد چون زود خسته کننده میشن برای من که اینطور بوده
نکته اینجاست که بازی های ریسینگ توی مانیتور اصلا حال نمیده و حتما باید توی تلویزیون باشه
برای من که اینجوریه
تو بازی های آرکید من اینجوری ام مثل برادر همین بازی فورتزا هورایزن رو کلا ۲ ۳ ساعت که بازی کردم خسته شدم ولی وقتی پای شبیه ساز میاد وسط اصن قضیه صددرصد برعکس میشه، جوری که من حدود ۸۰ ساعت فورتزاموتور۷ رو بازی کردم، پروجکت کارز۲ و ۳ ، فرمول وان ۲۰۲۰ و حتی موتوجیپی هرچی بازی میکردم انگار اعتیاد ام بیشتر میشد و الآنم معتاد گرن توریسمو شدم، کریر بازی های شبیه ساز خیلی حال میده از ماشین های سطح پایین شروع میکنی و کم کم ماشین های متوسط و آخرای بازی بهترین ماشین های موجود تو جهان، یا مثلا موتوجیپی از جام ktm شروع کردم رفتم موتو۳ اونجا تمام فصل رو کامل بازی کردم بعد رفتم موتو۲ و در آخر موتوجیپی، حس پیشرفت تو بازی های شبیه ساز انقدر برای من دوست داشتنی عه که واقعا هیچ بازی رو نمیتونم جایگزین کنم، حتما باید کناره بازی آنلاین ام و یه بازی داستانی یه بازی ریسینگ شبیه ساز ام باشه وگرنه عین گربه ای میشم که سیبیل هاشو از دست داده
اتفاقا برعکس
من آنلاینشو رو با هیچ سبکی عوض نمیکنم!
اگه جهان بازی بزرگ باشه و انلاین بزنی اینطور نیست ولی در کل ریسینگ ها جزو بازی های تکراری شونده هستن که توی فورتزا خیلی خوب کار شده که تکراری نشه
به ضرس قاطع میشه گفت با تنها عنوانی در جهان مواجه هستیم که استانداردهای بازیهای ریسینگ چندین پله ارتقا میده و استانداردهای جدیدی در این زمینه بوجود میاره . مقیاسی درست برای سنجش و الگوی واقعی سایر خالقین این ژانر..
بدون شک نسخه PC این ابر شاهکار دریچه ایی نوین به سمت گرافیکی دیوانه کننده غیر قابل تصور باز خواهد کرد.
قشنگ نسل بعدی بودنش حس میشه از همه نظر فوق العاده به نظر میرسه
👏👍
یک سوال میشه یک بازی تو ژانر ریسینگ باشه که از المان های rpg استفاده بکنه ؟
مثلا خودت ۰ تا ۱۰۰ یک ماشین رو خودت کاستوم بکنی و یک محیط بزرگ داشته باشه از ساید کوست ها و مراحل مختلف
بعد بنزین باید بزنی برای بنزینش باید پول داشته باشی ماشینت استهلاک داشته باشه لاستیک خراب بشه و…
بنظرم چیز جالبی میشه البته همچین بازی اگر هست بگید.
این سیستم خرید فروش جالب نیست ولی تعمیر واقعی و بنزین زدن خیلی جالب میشه… هورایزن دیگه چیزی برای اضافه کردن نداره میتونه این موارد رو اضافه کنه چقدر خوب میشه
میشه ولی نه به این گستردگی
منم یکی از مواردی که باعث میشه با جون و دل گرن توریسمو و فورزا موتوراسپورت رو بازی کنم همین المانهای آرپیجی مانندشه..!
(ماشینت استهلاک داشته باشه لاستیک خراب بشه)
اینو از گرن توریسمو ۵ به بعد به بازی اضافه کردن
خرید و فروش ماشینها و اینکه چند کیلومتره هم تو عنوان فورزا موتوراسپورت و هم تو عنوان گرن توریسمو وجود داره..
شاهکاری که در حد NFS نیست.😁
NFS از فورزا محبوب تره.
فورزا موتوراسپورت شبیه ساز رو با nfs فوق آرکید مقایسه کردی؟
خندم گرفته
nfs یه روزگاری عالی بود
ولی الآن خواب جایگاه فورزا هورایزن رو هم نمیبینه
یادش بخیر ماست وانتذ و اندر گراند
فقط میشه گفت wooooow ترن ۱۰ و پلی گراند لامصب هر بار ک میان جلو دقیقا فکر میکنی این دیگه تهشه همچنان با نسخه ها بعدی میترکونن قطعا کل توان و قدرت سری اکس رو به رخ میکشه این بازی
بهترین بازی واسه پیست ❤
فورتزا موتور اسپورت۷ک بسیار لذت بخش بود برام توی اکس باکس وان
تنوع بی نظیر خودرو
طراحی کاک پیت عالی و دلچسب باجزییات بالا
صداگذاری عالی
هندلینگ و گیم پلی بسیار خوب
قابلیت تیونینگ محشر
همه اینا موجب شد ک این بازی خاطره خوشی از ترن۱۰واسم به یادگار بمونه
مگه همین ماشین بازی حرفی برای گفتن بذاره برای ایکس باکس. تو بقیه سبکا یا بازی ندارن یا اگرم داشته باشن درحال ساخته از ۱۰,۱۵ سال پیش
به یه نکته جالب در مورد ترولا یافتم…. هرکدومشون بعد یکی دوماه منطقی میشه و دیگه ترول نمیکنه خیلی جالبه
من آلردی منطقی هستم. شما بگو ایکس باکس بازی خوب بجز ریسینگ و شوتر درحال حاضر چی داره؟
نه تو هنوز تازه اومدی و منطقی نیستی (آره برادر بازی ار بی جی و هک اند اسلش نداره)
وقتی میگم بازی خوب ایکس باکس منظورم گیمی که زیر نظر ایکس باکس ساخته شده و منتشر شده باشه. استارفیلد که نیومده. اسکاریم هم اصلا زیر نظر ایکس باکس ساخته نشده😂
ولی بازیا برای ایکس باکس هست اراده کنه انحصاری میشه ربطی به زیر نظر بودنش نداره
همونطور که شما دستینی رو شوتر سونی خطاب میکنید
دکتر اسکایریم خیلی وقته برای تمام پلتفرم ها عرضه شده چیو میخواد انحصاری کنه
درسته👍گرن توریسمو۷(تاریخ انتشار:۲۰۲۲)رو با فورتزا موتور اسپرت۷(تاریخ انتشار:۲۰۱۷)مقایسه کردم و موتور اسپرت ۷ برنده بی چون و چرا رقابت بود.گوش کن منی که حتی بیشتر از rpg ریسینگ پلی میدم و خوراکم ماشینه قطعا فورتزا رو انتخاب میکنم. حالا شاید تو رفتی تو پادکست امیر گیم شو و چون بازی برای ایکس باکسه کوبیدتش و تو هم باور کردی. گرافیک هم که گرن توریسمو رو خورده👍
چرا کامنت بی ربط میدی برادر. اصلا مقایسه ای نکردم. گفتم ایکس باکس کلا یه ریسینگ داره یه شوتر. ۷ میلیارد دلار هزینه کرد rpg رو هم اضافه کرد. دیگه الباقی سبکا کلا هیچ بازی ای نداره یا درحال ساخته.
ریپلای به کامنت بالات زدم
ببینم برای شما گرافیک مهم ترین ملاکه؟!یا موتور اسپورت۷ سرعت ماشین هارو در حد صدم ثانیه شبیه سازی کرده و یه سیستم ارتقا خفن داره🤔؟!یا اینکه توی فورزا میتونی تمام ماشین هارو بدون پرداخت پول واقعی بدست بیاری؟!
در بازی شبیه ساز اول قدرت شبیه سازی و بعدش گرافیک برای من مهمه. و یک نکته که باید بگم موتور اسپرت۷ برای سال ۲۰۱۷ هست و بله در حد صدم ثانیه شبیه سازی شده
😂جالبه.یه مقاله رو لینکس رو در این مورد بزار تا مشاهده کنم.
من مقاله برای بازی ۱۰ سال پیش از کجا پیدا کنم
سرچ بزن.
باشه حتما منم باور کردم
مثل این میمونه که بگی
پراید ماشینه لامبورگینی هم ماشین
دو تا ش هم بکار انجام میده ولی گرن توریسمو کجا
موتور اسپرت ۷ کجاست
اینا آنقدر کراس فایر بازی کردن فرق ریسینگ و شبیه
سازهم نمیفهمن
به قول فیل خالی بند شاگرد عمو جیم .. سال ها از کراس فایر به عنوان انقلاب شوتر های اول شخص یاد میشه
خب حرف بی ربط نمیزنم گرافیک گرن توریسمو آنقدر بهش ایراد وارد کردن به خاطر نداشتن ریترسینگ کلی بهش ایراد وارد کردن ولی واقعا گرافیک اصلی بازی برای من جذابه
گیم پلی هم بخوای مقایسه کنی هردو تا دریک سطح هست ولی من گرن توریسمو بیشتر دوست دارم
ولی الان چجوری برنده فورتزا بوده پرفوسور
به من هم توضیح بده
موتور اسپرت ۷ شبیه سازه (خیلی سوتی بدی بود)
من هم میدونم
ولی منظورم بود بهترین ریسینگ نیست و گفتم ماهم انحصاری های مثل گرن توریسمو
داریم ولی آنقدر نیمیگم پادشاه
جز دوتا فنبوی کاکاسنگی و یکی دیگه کسی نگفت پادشاهه وقتی از فورتزا و پیشرفتت نسبت به نسخه های قبلش میگیم شما سونی فن ها میریزین گرن پادشاهه موتور اسپورت چیزی نیست میکنین
چون نمیتونین بگین پادشاه. ولی وقتی پای بازی هایی مثل لست به قضیه باز میشه میگین پادشاه و کاملا حرفتون درسته پلی استیشن پادشاه بازی های خطی و سینماتیک هست. ایکس باکس هم پادشاه ریسینگ
پس اگه اینطوریه گرن توریسمو ۷ پادشاه شبیه ساز هست
از تعداد ماشین ها گرفته تا گرافیک اینکه میگن در صدم ثانیه گرن شبیه سازی کرده سرعت ماشین هارو باور کنین این تو موتور اسپرت۶(!)هم هست. همه میدونن که فورتزا با اختلاف زیاد بهتره
اقا میشه لطفا لایک فیک نزنین؟
با اینکه Forza Motorsport، سابقه ناامید کردن گیمرها با فهرست اتومبیلهای خود در زمان عرضه را در نسخههای پیشین دارا است، اما امیدواریم نسخه سال آینده در این زمینه همه چیز را جبران کند.
فرزا موتور اسپرت ۷ هفتصد تا اتوموبیل زمان عرضه داشت منظورتون از این عبارت چیه 😐😐
ولی به صورت کلی مطلب خوبی بود
قابل توجهت باید بگم گرن توریسمو۷ ۴۰۰ تا خودرو در اختیارت میگذاشت.
خب یعنی چی؟ یعنی ۴۰۰>700؟
خدای بازی های ریسینگ🗿👌
خب معلومه بازی انحصاری خوب ندیدید به این میگین شاهکار راستی از انقلاب شوتر های اول شخص کراس فایر یادم رفت حرف بزنم که واقعا در حسرتشم
شما برید اینو بازی کنید و ماهم گرن توریسمو ۷
اگه واقعا مثل پلی استیشن انحصاری های باکیفیت مثل گاد و است و آنچارتد بود که هر کدوم تو سبک خودشون بی رقیب بودن چی میگفتی
بعد به ما میگن ریسینگ ندارن پشتشون به نید فور اسپید بنده
واقعا این بازی فقط لایق شماست نه گرن توریسمو
خدای ریسینگ اگه این خدای ریسینگ کراس فایر خدای شوتر اول شخص
خدای ریسینگ تو خواب ببینید
ما گرن توریسمو به این خدای ریسینگ تو خواب میبیند
تو واقعیت راستی تو واقعیت خدای پلاستیکی هست
گرن توریسمو به کل این خدای پلاستیکی میارزه
چرا داری چرتو پرت سرهم میکنی
اصن حرفات چ ربطی داره
ناموسن داری گرند با فورزا مقایسه میکنی
بازی ک هرکاری بخوای بکنی باید پول بدی با شاهکار صنعت ریسینگ؟
با سری اس حال نمیده
با سری ایکس فقط شاهکاره نه بیشتر
با ار تی ایکس سی نود فراتر از شاهکاره ینی خداست
امیدوارم قبل انتشار این بازی ۴۰۹۰ بیاد
۱۰۰ درصد میاد
3 ماه دیگه فوقش طول میکشه ۴۰۹۰
ولی گرنتوریزمو فراتر از شاهکاره چون ری تریسینگ نداره
ری تریسینگ فقط برا مسخره بازیه و یه بازی شبیه ساز این چیزا براش مهم نیست
🤡🤲
خخ
دریغ از یکم اندیشه کردن و بعد حرف زدن
چرا این استودیو چند قسمت نمیشه و بازیهای متتوع بسازه تنها رقیب گوریلا گیمز همینه واقعا حیف این همه استعداد که صرف ساختن یک ای پی میشه
اصلا نفهمیدم گوریلا گیمز چه ربطی به تورن ۱۰ داشت!
هیچ شباهتی ندارن
بجز اینکه هر دو بازیهاشون با نهایت کیفیت ساخته شدن
ولی این تورن ۱۰ چون توی ریسینگ بهترین ها رو میسازه قرار نیست توی سبکهای دیگه هم بهترین بشه
اگه اینجوری بود الآن پولیفونی دیجیتال داشت آر پی جی میساخت..
(شما خواهید دید که با استفاده از قدرت کنسولهای ایکس باکس سری ایکس/اس، چگونه Ray-Tracing به صورت Real Time باعث میشود تا همهی اجزای بازی با یکدیگر در هارمونی قرار گرفته و یک تجربهی طبیعی و واقعی را ایجاد خواهند نمود. انعکاس تصویر اتومبیلها در بدنه اتومبیلهای دیگر و در آینه و بال و سایر اجزای ماشین خودتان همه شما را به وجد خواهد آورد.)
یعنی قراره روی سریز اس هم ری تریسینگ داشته باشه؟
تایید شده.
بله روی سری اس هم ری تریسینگ داره
توی تریلر قبلی گفتند که داره
روی سری اس ۱۰۸۰
روی سری ۴ کی
روی هر دو ۶۰ فریم هستن
ری تریسینگ هم دارند
🤯
بهینه سازی ۱۰۱ درصد
بهترین ریسینگ های جهان
بهترین آر پی جی های جهان
بهترین شوتر های جهان
و بهترین مولتی پلیر های جهان
همه روی اکس باکس هستن
انصافا پلی استیشن چی داره جز چهارتا بچه بازی
پلی استیشن بازی های خطی ابر شاهکار داره
بهترین ریسینگ آره
ولی بقیه ی موارد خیر
بهترین ار پی جی ها در اختیار کی هست؟ بهترین شوتر ها چی؟
درود
تا این لحظه بی شک بهترین ها رو بغیر از ریسینگ سونی ساخته..
چون فورزا هورایزون ۵ واقعا اعجوبست
اگه بخوایم تا این لحظه حساب کنیم البته گرن توریسمو ۷ بهترین ریسینگ شبیه سازه و بهتر از فورزا موتوراسپورت ۷ هست..
اما به احتمال بالا فورزا موتوراسپورت جدید که هنوز نیومده گرن توریسمو رو رد میکنه
استارفیلد قطعا عالی میشه
ولی هنوز نیومده..
پس تا فعلا سونی نسبت به رقیبش برتره..
خودمو آماده کردم برای استارفیلد
عاشق فال اوت ۴ بودم
ولی ۷۶ رو نخریدم
استارفیلد منو یاد فال اوت هم میندازه..
گان پلی مشابهی داره
من نمیگم از ایکس باکس بدم میاد ولی خب داداش این زیاده رویه!!!! درسته من پلی استیشن رو دوست دارم اما منطقی حرف میزنم!
باهات موافقم فورزا هورایزون واقعا شاهکاره و سونی نمیتونه مثلش رو بسازه(یا در حدش رو بسازه). هالو ( اگه درست نوشته باشم😭) هم خیلی خوب بود.
اما خب نباید پلی استیشن رو دست کم گرفت. پلی استیشن گاد آف وار رو داره، من خیلی هارو دیدم که اکس باکس داشتن و ا.ش.ک.ش.و.ن در اومده بود چون گاد رو نمیتونستن تجربه کنن.
سونی آنچارتد رو داره که جزء بهترین بازی های دنیاس.
بنظرم بهترین بازی هم مال پلی استیشن لست۲
اما پلی استیشن یک جاهایی از ایکس باکس کم میاره مثل بازی اسپایدرمن که بنظرم خیلی خوب نبود و بازی های اکس باکس به راحتی تونستن(یا نتونستن درست آمارش رو یادم نیست) شکستش بدن.و بازی های ریسینگ پلی استیشن هم جزء اون بازی های هستن که اکس باکس باختن.
خیلی بد منطقی سازی کردی ( حداقل هیلو رو درست مینوشتی)
بازی خوب ورقیب کاملا محترمیه برای GT7،کما اینکه قبلا در FM7برای GT Sportبود.
بشخصه لذت میبرم از رقابت،چه رقابت درون بازیها ،چه بیرون بین کنسولها و عناوین انحصاریشون.
همین رقابت باعث افزایش کیفیت محصولات خواهدشد.(امیدوارم اعث گرونتر شدنشون نشه)
طبیعت و جزییات اطراف پیست واقعا زیبا و دلنشین بود.گرچه برام سوال شد چه فشاری واقعا به سیستم یاکنسول اجراکننده بازی درحین پردازشش خواهد اورد.
جزییات تصادف ها،پیست ها(۳تا بیشتر نبودن البته) و خود ماشین ها به زیبایی انجام شده بود.دوربین بیرون از ماشین خوب بود ،ولی ایکاش از داخل هم در حین رانندگی ،دوربینهای متفاوت رومیدیدیم تا برداشت بهتری از کیفیت کار داشته باشیم.
یه نکته درباره چرخه شب وروزیا حتی تغییر اب و هوا بگم بدنیست،مهمتر از داشتن این قابلیتها،”سرعت” گذشت زمان یا تغییر اب و هواعه.چون با توجه به تاثیرات دمای پیست ولاستیک در میزان چسبندگی خودرو،قطعا عامل تعیین کننده ای مخصوصا در مسابقات طولانی خواهد بود.باید منتظر موند و دید ایا تونستن به درستی ازپسش بربیان یانه.
در اخر چند نکته انتقادی به حضرات تهیه کننده تریلر FMبگم،البته برنخوره به برخی دوستان.
اولاکسی با ماشین فرمول یک قدیمی تو سراشیبی شیکین دسی نمیکشه داداش!مگه توکیو دریفته؟!
ثانیا چرا اومدین همه کلاسهارو باهم مثه قیمه ریختین روماستا؟!اون فراری لامصب ابهت داره، باBMWافتادی دنبالش و تو یه پیچ پرسرعت ردش کردین؟!تو اسلیپ استریم هم حتی بهش نزدیک نمیشد،چجوری اخه؟ الهی که گیر تیفوسیای دواتیشه فراری بیفتین.(؛
ایناروبا لحن فان بخونین دوستان،سلامت باشین.
این نکات اصلا تو شبیه ساز مهم نیستن
همش بصری بصری بصری
کی اجازه داده همچین مقاله ای بنویسید؟
اصلا هم این چیزارو خودمون نمیفهمیدیم و نمیدونستیم