آیا ریمیک بازی The Last Of Us ارزش قیمت ۷۰ دلاری را دارد؟
آیا ریمیک بازی The Last Of Us ارزش قیمت ۷۰ دلاری را دارد؟
آیا ریمیک بازی The Last Of Us ارزش قیمت ۷۰ دلاری را دارد؟
آیا ریمیک بازی The Last Of Us ارزش قیمت ۷۰ دلاری را دارد؟

آیا ریمیک بازی The Last Of Us ارزش قیمت ۷۰ دلاری را دارد؟

نصیر فرزان
۱۷:۲۶ ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
آیا ریمیک بازی The Last Of Us ارزش قیمت ۷۰ دلاری را دارد؟

۷۰ دلار برای خرید بازسازی قسمت اول بازی The Last Of Us. آیا خرید این قبیل بازی‌ها با چنین قیمتی منطقی به نظر می‌رسد؟

با توجه به لیک‌های منتشر شده از یک سال قبل به این سو، خبر انتشار ریمیک یکی از بهترین بازی‌های سال ۲۰۱۳ یعنی عنوان The Last of Us برای پلی استیشن در سپتامبر امسال و متعاقباً برای PC آن‌چنان که باید شوکه‌کننده محسوب نمی‌شود. بازسازی بازی حماسی استودیوی ناتی داگ (Naughty Dog) که در سبک اکشن و ترسناک قرار دارد، از نظر کیفیت بصری یک نسخه‌ بهبود یافته از ریمستر سال ۲۰۱۴ محسوب می‌شود؛ نسخه‌ای که در نسل هشتم و برای PS4 عرضه شد. اما مشخصاً بین یک عنوان ریمستر شده با بازی‌ای که از خشت اول مجدداً بازسازی شده است، تفاوت فاحشی وجود دارد.

آن طور که پیداست در بازی The Last of Us Part 1 شخصیت‌ها و محیط‌ها از ابتدا بازسازی شده‌اند، کیفیت انیمیشن‌ها ارتقاء یافته است، تکسچر‌ها به مراتب جزئیات بیشتری خواهند داشت، بازی دارای نرخ فریم ثابت ۶۰ خواهد بود و هوش مصنوعی دشمنان و سیستم مبارزات بازی نیز در سطح نسخه‌ی دوم خواهد بود.
پس این بازی هم از نظر بصری به مراتب بهتر از تمامی نسخه‌های پیشین خواهد بود و هم از نظر گیمپلی در آن بهبودهایی وجود خواهد داشت. اما سوال اساسی که مطرح می‌شود این است: آیا این عنوان بازسازی شده ارزش برچسب ۷۰ دلاری خود را دارد؟

یک قیمت تعجب‌آور

تکسچرهای طبیعی‌تر و انیمیشن‌های بهبود یافته به خودی خود نکات مثبتی هستند اما نکته‌ای دیگر پیرامون بازی The last of Us باعث ایجاد بحث‌های داغ در بین جامعه‌ هواداران این فرنچایز شده است و آن هم قیمت این عنوان در روز عرضه است. آن طور که پیداست، نسخه عادی این بازی با قیمت ۷۰ دلار، نسخه Digital Deluxe با قیمت ۸۰ دلار و نسخه Firefly با قیمت عجیب ۱۰۰ دلار عرضه خواهند شد. در واقع قیمت این بازی تفاوت فاحشی با قیمت دیگر عناوین فرست پارتی PS5 ندارد. در این نسل ریمیک بازی Demon’s Souls با قیمت ۷۰ دلار و دو عنوان Returnal و Horizon Forbidden West نیز با قیمت ۷۰ دلار عرضه شدند و مشخص شده است که God Of War Ragnarok نیز چنین قیمتی خواهد داشت. این‌که این‌موضوع باب میل هواداران است یا نه اهمیتی ندارد؛ ۷۰ دلار نرخ پایه اکثر قریب به اتفاق عناوین فرست پارتی PS5 خواهد بود.

آیا ریمیک بازی The Last Of Us ارزش قیمت ۷۰ دلاری را دارد؟

اما عرضه نسخه بازسازی شده بازی The Last of Us با قیمت ۷۰ دلار عجیب به نظر می‌رسد. طبق تصاویر و ویدیوهای منتشر شده، مشخص است که حداقل از نظر بصری کیفیت این بازی خیره کننده است. از طرف دیگر، این‌که هر گیمر تا چه اندازه حاضر است برای یک بازی هزینه کند یک‌ مسىئله شخصی محسوب می‌شود، اما باید این نکته را خاطر نشان کرد که نسخه اورجینال بازی The Last of Us در سال ۲۰۱۳ با قیمت ۶۰ دلار عرضه شد و ریمستر این بازی برای ps4 ، ١٠ دلار قیمت کمتری داشت. در حال حاضر این ریمستر برای PS4 دارای برچسب قیمت ۲۰ دلاری است. از سویی، این ریمستر جزء کلکسیون بازی‌های PlayStation Plus هم‌ محسوب می‌شود. پس در واقع می‌توان گفت که بازیکنان همین حالا هم قادر به تجربه این بازی با قیمتی به مراتب کمتر از ۷۰ دلار هستند.

همان‌طور که متذکر شدیم، بهبود‌های این عنوان بازسازی شده قابل چشم‌پوشی نیستند. بازی از جهات مختلف پیشرفت‌های وسیعی به خود دیده است‌. جدای از کیفیت بافت‌ها، مدل‌ها و انیمیشن‌ها، نورپردازی بازی نیز به شکلی خیره‌کننده بهبود یافته است. رنگ‌های تیره به مراتب واقعی‌تر به نظر می‌رسند و محیط بازی حس خفقان و ترس را به مراتب بهتر از قبل القاء می‌کند؛ دنیای بازی به وضوح طبیعی‌تر از قبل بوده و افزایش جزئیات در طراحی قسمت‌های مختلف بازی به راحتی قابل مشاهده است.

در واقع با وجود این‌که تاکنون تصاویر و ویدیوهای زیادی از بازی منتشر نشده‌اند، اما مشخص است که با یک عنوان نسل بعدی تمام و کمال مواجه هستیم. استودیوی ناتی داگ همیشه از نظر تکنیکی دستاوردهای قابل ملاحظه‌ای داشته و مشخص است که این بار نیز قصد دارد از حداکثر قدرت PS5 بهره ببرد.

قضاوت راجع به بهبود گیمپلی بازی بر اساس آن‌چه که تا کنون دیده‌ایم دشوار است، اما طبق وعده‌های ناتی داگ، کنترل شخصیت‌ اصلی بهبود یافته و گیم‌پلی نیز مدرنیزه شده است؛ از همین رو با اثری لذت‌بخش‌تر مواجه هستیم. این‌که این پیشرفت‌ها تا چه میزان چشم‌گیر خواهند بود و این‌که آیا بهبود گیمپلی با تغییر دیزاین مراحل به نحوی که با گیمپلی جدید مطابقت داشته باشند در یک راستا قرار خواهند داشت یا خیر را گذر زمان پاسخ می‌دهد.

سریال the last of us

البته که PS5 به لطف کنترلر خود می‌تواند ویژگی‌های دیگری را نیز به بازی اضافه کند. صدای سه بعدی و استفاده از بازخورد هاپتیک و بهره‌گیری از تریگر‌ها به نحوی که تجربه کلی بازی را جذاب‌تر از قبل کنند، از نکاتی هستند که می‌توان انتظار داشت در زمان عرضه شاهد آن‌ها باشیم؛ به عنوان مثال، این‌که لرزش کنترلر PS5 در لحظات حساس گیم‌پلی، می‌تواند تجربه‌ را بسیار هیجان‌انگیزتر کند.

از طرف دیگر، وجود برخی نکات دیگر می‌تواند گیمپلی بازی را دست‌خوش تغییر کند؛ توانایی پرش در همه حال، خزیدن در میان علف‌ها و این‌که الی (ellie) به صورت دائم دارای یک Switchblade باشد؛ همه و همه نکاتی هستند که به مدرنیزه نمودن گیمپلی بازی کمک می‌کنند. البته که استفاده از این موارد می‌تواند باعث شود تا دیزاین مراحل بازی دست‌خوش تغییر شود. موضوعی که مشخص نیست، این است که ناتی داگ تا چه اندازه در این بازسازی موارد جدیدی را اعمال کرده است.

بر کسی پوشیده نیست که گیمپلی بازی The Last of Us: Part ll در قیاس با اثر اورجینال به مراتب پویاتر بود؛ این‌که چنین تجربه‌ای را در بازسازی نسخه شماره اول تجربه خواهیم کرد یا خیر مسئله‌ای است که بر اساس تریلر‌ها نمی‌توان به آن پاسخ داد.

برخی از ویژگی‌های بازی اورجینال از نسخه‌ی بازسازی شده حذف شده‌اند

آیا ریمیک بازی The Last Of Us ارزش قیمت ۷۰ دلاری را دارد؟

راجع به ویژگی‌های جدید بازی و آن‌چه که احتمالا در روز عرضه در این عنوان شاهد خواهیم بود صحبت کردیم، اما این موضوع هم مشخص شده است که نسخه‌ی PS5 بازی The Last of Us قرار نیست بخش چند نفره اثر اورجینال یعنی Factions را دارا باشد. محتوای اضافه‌ی Left Behind در Part 1 وجود دارد، اما اگر شما قصد تجربه بخش چندنفرۀ بازی The Last of Us را دارید، باید تا زمان عرضه بازی جدید استودیوی ناتی داگ در سال‌های پیش‌رو صبر کنید؛ عنوانی که یک پروژه جاه‌طلبانه به نظر می‌رسد و ناتی داگ ترجیح داده است تمام تمرکز خود را برای ارائه‌ یک بازی چند نفره روی آن بگذارد؛ اما به هر ترتیب این‌که حالت Factions که در نسخه اورجینال وجود داشت، قرار نیست علی‌رغم قیمت بالای نسخه‌ی بازسازی شده در آن موجود باشد، یک نکته منفی محسوب می‌شود.

نکته غیر قابل کتمان دیگر این است که بازی ریمستر شده که برای PS4 عرضه شد، هنوز هم از کیفیت بالایی برخوردار است؛ در نتیجه برچسب ۷۰ دلاری نسخه ریمیک، بحث‌برانگیز است. در سال‌های اخیر، شاهد ریمیک بازی‌های بسیاری بوده‌ایم که Resident Evil 2 ،Final Fantasy Vll و Demon’s Souls برخی از این نمونه‌ها هستند، اما فاصله زمانی نسخه اورجینال این بازی‌ها و نسخه ریمیک‌شان بیشتر از بازی The Last of Us بوده است یا بیش از این عنوان به ریمیک نیاز داشتند. به هر ترتیب، این‌که چرا این بازی باید بازسازی شود، موضوعی غیر قابل توجیه محسوب نمی‌شود. بسیاری از گیمر‌های صاحب PC و PS5، تا کنون این عنوان را تجربه نکرده‌اند؛ از طرف دیگر، سریال جدید HBO بر اساس بازی The Last of Us طبیعتاً افراد بسیاری را برای بار اول با این فرنچایز آشنا خواهد کرد. در نتیجه، تصمیم سونی برای خلق یک‌ نسخه مدرن از این بازی با جلوه‌های بصری زیبا قابل درک است.

ریمیک قسمت اول بازی The Last Of Us در تاریخ ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ (۲ سپتامبر ۲۰۲۲) ابتدا برای PS5 و مدتی بعد برای PC عرضه خواهد شد.

گوربه ماهی…..𝒪𝓊𝓇 𝒟𝓇ℯ𝒶𝓂𝓈Moein MM2.علیهالک ایرانیEren Yeagerامینگیمری عادیsnowgirlKDARKSIRENKurosParhamժ๏ςτ០я នτяคղցҽVisible 6-tigh manmohammad reza gamerSekiroامیر حسینLonesome guymore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آیا ریمیک بازی The Last Of Us ارزش قیمت ۷۰ دلاری را دارد؟
آیا ریمیک بازی The Last Of Us ارزش قیمت ۷۰ دلاری را دارد؟
آیا ریمیک بازی The Last Of Us ارزش قیمت ۷۰ دلاری را دارد؟
آیا ریمیک بازی The Last Of Us ارزش قیمت ۷۰ دلاری را دارد؟
آیا ریمیک بازی The Last Of Us ارزش قیمت ۷۰ دلاری را دارد؟

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آیا ریمیک بازی The Last Of Us ارزش قیمت ۷۰ دلاری را دارد؟