به دست آوردن ارز استلار رایگان - گیمفا
به دست آوردن ارز استلار رایگان - گیمفا
به دست آوردن ارز استلار رایگان - گیمفا
به دست آوردن ارز استلار رایگان - گیمفا

به دست آوردن ارز استلار رایگان

پست گیمفا
۰۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
به دست آوردن ارز استلار رایگان - گیمفا

استلار یک پروژه مبتنی بر بلاک‌چین است که باهدف تسهیل پیداکردن تراکنش‌های مالی بانکی و برون‌مرزی طراحی شده است. این شبکه می‌تواند خدمات مالی مقرون‌به‌صرفه و پرسرعت را در اختیار ما قرار دهد. توکن این بلاک‌چین لومن نام دارد و با علامت اختصاری “XML” نمایش داده می‌شود. بلاک‌چین و ارز دیجیتال استلار یکی از پروژه‌هایی موفق است که توانست در فهرست برترین رمزارزها جایگاه مناسبی را کسب کند. چنانچه قصد به ‌دست‌ آوردن ارز استلار رایگان و خرید استلار دارید، این مطلب برای شما نوشته است. در ادامه به‌طورکلی ساختار ارز استلار و نحوه به‌دست‌آوردن این رمزارز محبوب را آموزش می‌دهیم. با ما همراه باشید.

استلار چیست؟

قبل از آنکه به بررسی نحوه به دست آوردن استلار بپردازیم بهتر است درباره این رمزارز مختصری بدانیم. استلار (Stellar) یک پروژه مبتنی بر بلاک‌چین است. به‌طورکلی سیستم‌هایی که بر پایه بلاک‌چین بنا می‌شوند، غیرمتمرکز و توزیع شده هستند و تراکنش‌ها و پرداخت‌ها در چنین شبکه‌هایی از طریق فرآیندهای همتا به همتا (Peer To Peer)  انجام می‌شود. در ابتدا این پروژه فعالیت خود را به‌عنوان یک شبکه پرداخت شروع کرد سپس رمزنگاری شد. در حال حاضر استلار یک سیستم پرداخت و انجام مبادلات مالی با سرعت بالا و بسیار ارزان است. مبلغ بسیار کمی برای کارمزد در شبکه استلار تعیین شده‌است و وجود این کارمزد فقط به‌منظور جلوگیری از ایجاد تراکنش‌های اسپم است. سرعت انجام تراکنش در این پروژه کمتر از ۶ ثانیه است.

تاریخچه استلار

جد مک کالب (Jed McCaleb) یکی از بنیان‌گذاران پروژه ریپل در سال ۲۰۱۴ با سایر توسعه‌دهندگان این پروژه دچار اختلاف شد و تصمیم به راه‌اندازی پروژه ارز دیجیتال خود گرفت. او نام پروژه جدید خود را استلار گذاشت. کدنویسی‌های استلار بسیار شبیه به کدهای ریپل بود و برخی از فعالان بازار پروژه او را یک فورک از شبکه ریپل می‌دانستند. اما پس از کش‌وقوس‌های زیاد و برگزاری دادگاه میان او و توسعه‌دهندگان ریپل در سال ۲۰۱۵ با یک به‌روزرسانی بزرگ توانست این شباهت را از بین ببرد و دیگر کسی نمی‌تواند ادعا کند که این پروژه یک انشعاب از ریپل است.

ارز دیجیتال شبکه استلار

پروژه استلار یک رمزارز اختصاصی به نام لومن (Lumen) دارد که در بازار کریپتوکارنسی با نام اختصاری XML شناخته می‌شود. در واقع ارز دیجیتال لومن یک مکملی برای شبکه استلار است و بیشتر یک رمزارز ارتباط دهنده به شمار می‌رود. لومن در بازار ارزهای دیجیتال به نام استلار مشهور است. درصد بسیار زیادی از معامله‌گران ارز دیجیتال نگاهشان به سمت ارز دیجیتال استلار است. به‌طورکلی کارشناسان و معامله گران حوزه رمزارزها به آینده ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ خیلی امیدوار هستند.

استلار چگونه به دست می‌آید؟

به دست آوردن ارز استلار رایگان - گیمفا

ارز استلار از طریق استخراج در شبکه تولید نمی‌شود. توسعه‌دهندگان این رمزارز به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌اند که عرضه استلار در شبکه به‌صورت هفتگی محاسبه شود و باتوجه‌به میزان تورم، ارزهای جدید میان کاربرانی که بیش از ۰.۰۵% کل ارزهای موجود در شبکه را دارند، توزیع می‌شود. اگر ساده‌تر بخواهیم بگوییم، عرضه کوین جدید استلار به میزان دارایی کاربران شبکه بستگی دارد. تمامی نودها در صورت رعایت شروط می‌توانند در توزیع شرکت داشته باشند. شرط حضور در این فرآیند حداقل موجودی ۰.۰۵ درصد از کل استلارهای موجود است و میزان دریافتی این رمزارز به دارایی نود در هنگام فرآیند توزیع بستگی دارد. برای مثال، اگر یک نود ۵ درصد از میزان استلار کل را داشته باشد، در زمان عرضه نیز ۵ درصد از میزان توزیع به‌حساب او واریز می‌شود.

به دست آوردن ارز استلار رایگان

در قسمت قبلی نحوه توزیع کوین جدید استلار را توضیح دادیم اما راه‌کارهایی وجود دارد که می‌توانیم به‌صورت رایگان استلار را به دست آوریم.

  1. اسنپ شات ایردراپ آکواریوس: از زمان ساخت این ارز دیجیتال تا کنون چند ایردراپ انجام شده‌ و به افرادی که در آن شرکت کرده‌اند ارز استلار تعلق گرفته است. آخرین ایردراپ استلار در تاریخ ۱۵ ژانویه ۲۰۲۲ و با نام اسنپ شات ایردراپ آکواریوس انجام شد. افرادی که در این ایردراپ شرکت کردند، حداقل ۵۰۰ کوین استلار و ۱ توکن AQUA در کیف پول استلار خود داشتند. در این ایردراپ حدود ۱۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ توکن AQUA بین شرکت‌کنندگان واجد شرایط اشتراک‌گذاری شد.
  2. ایردراپ استلار با همکاری کیف پول Blockchain.com: در این ایردراپ ارز استلار به ارزش ۱۲۵ میلیون دلار توزیع شد. در این ایردراپ تنها کافی بود که کاربران باید وارد کیف پول خود می‌شدند و هویت خود را تأیید می‌کردند. پس از تأیید هویت به لیست انتظار دریافت XML اضافه می‌شدند.
  3. توزیع استلار بین کاربران Keybase: اپلیکیشن پیام‌رسان Keybase با همکاری بنیاد توسعه استلار، حدود ۲ میلیارد استلار را از طریق اپلیکیشن خود به کاربران توزیع کرد.

تا به امروز استلار ایردراپ‌های بزرگی را راه‌اندازی کرده است و هدف اصلی آن از برگزاری این ایردراپ‌ها، غیرمتمرکزسازی هر چه بیشتر و سازگار کردن جامعه کریپتوکارنسی‌ها با شبکه استلار است. استلار با این ایردراپ‌های بزرگ قصد دارد مجموعه خود را به سمت غیرمتمرکز بودن سوق دهد و نسبت به ریپل مزیت رقابتی ایجاد کند. در حال حاضر هیچ ایردراپی برای استلار وجود ندارد و ما باید منتظر خبرهای جدید از این پروژه قوی باشیم.

شبکه استلار چگونه کار می‌کند؟

به دست آوردن ارز استلار رایگان - گیمفا

در واقع استلار یک شبکه پرداخت است که برای کامل بودن سیستم خود آلت کوین XLM را توسعه داده است. استلار یک رمزارز ارتباط دهنده است که به‌منظور تسریع و تسهیل مبادلات مالی در بلاک‌چین شکل گرفته است. برای درک بهتر نحوه کارکرد شبکه استلار، بهتر است تصور کنیم که این بلاک‌چین عملکردی مانند پلتفرم انتقال پول بین‌المللی پی پال دارد، اما دارای سرعتی بالاتر و کارمزدی کمتر است. در سیستم‌های غیرمتمرکزی به دلیل آنکه دو طرف معامله بر روی یک شبکه تبادل انجام می‌دهند، مبلغ کارمزد خیلی کمتر است.

استلار به دلیل اینکه از الگوریتم اجماع یا استخراج استفاده نمی‌کند، کاربران کارمزدی را به ماینرهای شبکه پرداخت نمی‌کند و در نهایت موجب کم‌شدن هزینه تراکنش در شبکه بلاک‌چین می‌شود. در این شبکه کاربران از طریق حساب بانکی، حساب استلار خود را شارژ می‌کنند. مبلغ واریز شده به‌حساب این شبکه به‌عنوان اعتبار کاربر در نظر گرفته می‌شود و از طریق این اعتبار، کاربر می‌تواند به‌حساب دیگران پول انتقال دهد و فرآیند پرداخت را انجام دهد.

پروتکل اجماع استلار

در شبکه استلار، نودها بر اساس یک توافق‌نامه تراکنش‌ها را تأیید می‌کنند. نودهای بلاک‌چین استلار، یک فهرست از نودهای دیگر دارند و بر اساس میزان تأیید در آن فرصت، تراکنش را تأیید و اعتبارسنجی می‌کنند. اعتبارسنجی در شبکه استلار برای عموم و همه کاربران آزاد است و شرایط خاصی هم ندارد. نحوه فرآیند اجماع در این شبکه یکی از تفاوت‌های اصلی ریپل و استلار به شمار می‌رود.

جمع بندی نهایی

در این نوشتار نحوه به ‌دست ‌آمدن استلار رایگان و نحوه کار این رمزارز را توضیح دادیم. در سال‌های اخیر این پروژه ایردراپ‌های بزرگی را برگزار کرده است و طی آن کوین و توکن‌های زیادی را بین کاربران توزیع کرده است. اما در نهایت بهترین راه برای به‌دست‌آوردن ارز استلار خرید از صرافی‌های معتبر است. می‌توانیم از صرافی ارز دیجیتال تبدیل برای خرید استلار استفاده کنیم. این پلتفرم از ارزهای دیجیتال زیادی پشتیبانی می‌کند و معامله در آن تجربه کاربری خوبی را به ما منتقل می‌کند. پس از خرید استلار بهتر است آن را در کیف پول خود نگه‌داری کنیم تا در امان باشد. خرید استلار اگر در موقعیت مناسب انجام شود می‌تواند یک تصمیم حرفه‌ای و سودده باشد. تحلیلگران بسیاری باتوجه‌به نقشه راه و نمودارهای استلار، آینده روشنی را برای شبکه و رمزارز پیش‌بینی کرده‌اند.

 

meysamb

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

به دست آوردن ارز استلار رایگان - گیمفا
به دست آوردن ارز استلار رایگان - گیمفا
به دست آوردن ارز استلار رایگان - گیمفا
به دست آوردن ارز استلار رایگان - گیمفا
به دست آوردن ارز استلار رایگان - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

به دست آوردن ارز استلار رایگان - گیمفا