تمام نسخه‌های فرعی سریال Game of Thrones - گیمفا
تمام نسخه‌های فرعی سریال Game of Thrones - گیمفا
تمام نسخه‌های فرعی سریال Game of Thrones - گیمفا
تمام نسخه‌های فرعی سریال Game of Thrones - گیمفا

تمام نسخه‌های فرعی سریال Game of Thrones

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
سریال game of thrones

شبکه اچ‎‌بی‌او در حال توسعه چندین نسخه فرعی بر اساس سریال Game of Thrones است.

سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) اثری فانتزی و برجسته از شبکه اچ‌بی‌او است که سرانجام در سال ۲۰۱۹ میلادی به پایان رسید. از آن زمان نیز چندین پیش‌درآمد برای آن در حال توسعه بودند یا اینکه شایعاتی در مورد آن‌ها پخش شده بود.

اچ‌بی‌او همچنان در حال توسعه پیش‌درآمدهایی برای سریال «بازی تاج و تخت» است و این در حالی است که در مورد اکثر آن‌ها اطلاعات چندانی در دست نیست. اخیرا نیز خبری در مورد ساخت دنباله‌ای برای سریال «بازی تاج و تخت» بر محوریت جان اسنو منتشر شده است. در ادامه به معرفی تمام نسخه‌های فرعی، پیش‌درآمدها و دنباله‌های سریال «بازی تاج و تخت» می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

سریال خاندان اژدها (House of the Dragon)

سریال house of the dragon

در ابتدا قسمتی آزمایشی از پیش‌درآمدی با بازی نائومی واتس (Naomi Watts) ساخته شد که اتفاقات آن حدود ۱۰ هزار سال پیش از اتفاقات سریال «بازی تاج و تخت» جریان داشتند؛ اما شبکه اچ‌بی‌او از آن رضایت نداشت و تولید ادامه آن را متوقف کرد.

پس از آن نیز ساخت سریال «خاندان اژدها» کلید خورد که اولین نسخه فرعی از سریال «بازی تاج و تخت» به شمار می‌رود. این سریال فعلا تنها نسخه فرعی ساخته شده است. فصل اول سریال «خاندان اژدها» ۱۰ قسمت خواهد داشت و جورج آر آر مارتین (George R.R. Martin) نیز با تماشای برخی از قسمت‌ها، آن را ستایش کرده است.

داستان و تاریخ پخش سریال خاندان اژدها

پخش سریال «خاندان اژدها» از تاریخ ۲۱ اوت سال ۲۰۲۲ میلادی (یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱) از شبکه اچ‌بی‌او شروع خواهد شد. این پیش‌درآمد، داستان جنگ داخلی خاندان تارگرین را بازگو می‌کند که به نام رقص اژدهایان نیز شناخته می‌شود. اتفاقات این سریال حدود صد سال قبل از شروع سریال «بازی تاج و تخت» جریان دارد و بر اساس رمانی به نام آتش و خون (Fire & Blood) است که در سال ۲۰۱۸ میلادی به چاپ رسیده بود و به تاریخ کامل خاندان تارگرین پرداخته بود.

در سریال «خاندان اژدها»، اعضای خاندان تارگرین پس از اینکه شاه ویسریس از دنیا می‌رود، بر سر جانشینی او با یکدیگر به جدال می‎‌پردازند و در این میان نیز ارتش‌های خاندان‌هایی همچون لنیستر، استارک و غیره نیز دخیل خواهند بود.

بازیگران سریال خاندان اژدها

از جمله بازیگران سریال «خاندان اژدها» می‎‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اما دارسی (Emma D’Arcy) در نقش شاهدخت رینیرا تارگرین
  • اولیویا کوک (Olivia Cooke) در نقش ملکه آلیسنت های‌تاور
  • فابین فرانکل (Fabien Frankel) در نقش سر کریستون کول
  • پدی کانسیدین (Paddy Considine) در نقش شاه ویسریس اول
  • مت اسمیت (Matt Smith) در نقش شاهزاده دیمون
  • سونویا میزونو (Sonoya Mizuno) در نقش میساریا
  • ریس ایفانس (Rhys Ifans) در نقش سر اوتو های‌تاور
  • استیو توسینت (Steve Toussaint) در نقش لرد کورلیس ولاریون ملقب به سی اسنیک
  • ایو بست (Eve Best) در نقش همسر سی اسنیک به نام شاهدخت رینیا ولاریون

برایان کوگمن (Bryan Cogman) در ابتدا توسعه سریال «خاندان اژدها» را برعهده داشته بود اما پس از خروجش از این پروژه، رایان کوندال (Ryan Condal) و کارگردان میگل ساپوچنیک (Miguel Sapochnik) به عنوان مدیر اجرایی در این سریال مشغول شدند.

سریال مار دریا (The Sea Snake)

سریال مار دریا the sea snake

در ماه مارس سال ۲۰۲۱ میلادی اعلام شد که شبکه اچ‌بی‌او در حال توسعه سه نسخه‌فرعی دیگر از سریال «بازی تاج و تخت» است و سریال مار دریا (The Sea Snake) نسبت به بقیه پیشرفت قابل توجه‌تری داشته است. این سریال قبلا با عنوان Nine Voyages شناخته می‌شد. جورج آر آر مارتین در مورد تغییر عنوان این سریال گفته بود که آن‌ها نمی‌خواستند که این سریال همانند سریال دیگری که در حال توسعه دارند، در عنوانش عدد داشته باشد.

این پیش‌درآمد داستان کورلیس ولاریون را بازگو خواهد کرد که به عنوان مار دریا یا «سی اسنیک» شناخته می‌شود و برترین دریانورد در تاریخ هفت پادشاهی است. همانطور که در بالا ذکر شده بود، این نقش در سریال «خاندان اژدها» توسط استیو توسینت به تصویر کشیده می‌شود. هنوز مشخص نیست که این سریال با سریال «خاندان اژدها» مرتبط خواهد بود یا خیر.

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که داستان سریال «مار دریا» را برونو هلر (Bruno Heller) قلم می‌زند. او قبلا ایده ساخت نسخه‌ای فرعی و پیش‌درآمدی از سریال «بازی تاج و تخت» در مورد شورش رابرت را به اچ‌بی‌او ارائه کرده بود. به شورش رابرت که به عنوان جنگ برای تخت آهنین نیز شهرت دارد در سریال «بازی تاج و تخت» اشاره شده بود.

سریال ده هزار کشتی (Ten Thousand Ships)

سریال ده هزار کشتی ten thousand ships

یکی دیگر از سریال‌های در حال توسعه نیز سریال ده هزار کشتی (Ten Thousand Ships) است که اتفاقات آن حدود هزار سال قبل از رویدادهای سریال «بازی تاج و تخت» جریان دارد و داستان شاهدخت نایمریا را دنبال می‌کند که جد خاندان مارتل و موسس شهر دورن بوده است. نایمریا به عنوان جنگجویی برجسته شناخته می‌شد و در دنیای وستروس بسیار مشهور و برجسته بوده است و حتی گرگ آریا نیز به افتخار او نام‌گذاری شده بود.

به گفته جورج آر آر مارتین، عنوان فعلی این سریال «ده هزار کشتی» است که بر اساس ارتش نایمریا بوده است. او پس از اینکه از اسوس به سمت دورن حرکت کرده بود، دستور داد تا تمام کشتی‎‌ها سوزانده شود تا راه برگشتی وجود نداشته باشد. آماندا سیگل (Amanda Segel) مدیر اجرایی این سریال خواهد بود و چندین نسخه از داستان آن نیز نوشته شده است.

سریال جان اسنو (Jon Snow)

سریال جان اسنو jon snow

به تازگی اعلام شده که شبکه اچ‌بی‌او در حال توسعه دنباله‌ای برای سریال «بازی تاج و تخت» است که به ماجراجویی‌های جان اسنو می‌پردازد. بنابر گزارش‌ها، کیت هرینگتون (Kit Harington) قرار است نقشش به عنوان جان اسنو را در این سریال بازآفرینی کند. این سریال هنوز در مراحل اولیه توسعه قرار دارد و اگر ساخته شود، اولین دنباله برای سریال اصلی خواهد بود.

داستان سریال جان اسنو

اتفاقات سریال «جان اسنو» که هنوز عنوان دقیقی برای آن اعلام نشده است، پس از رویدادهای فصل پایانی سریال «بازی تاج و تخت» جریان خواهد داشت و در آن، جان اسنو سرانجام متوجه می‎‌شود که او حرام*زاده ند استارک نبوده بلکه متعلق به خاندان تارگرین است. مادر او لیانا استارک، خواهر ند استارک و پدرش نیز ریگار تارگرین بوده است. بدین ترتیب، دنریس تارگرین عمه او می‌شود.

در فصل پایانی سریال «بازی تاج و تخت»، جان اسنو، دنریس را می‌کشد و به همین دلیل نیز بار دیگر به نگهبانان شب در دیوار تبعید می‌شود. در صحنه‌ای از فصل پایانی سریال «بازی تاج و تخت» دیده می‌شود که جان اسنو کسل راک را ترک می‌کند تا به آنسوی دیوار برود و به مردم آزاد شمال محلق شود.

سریال داستان‌های دانک و اگ (The Tales of Dunk and Egg)

سریال داستان‌های دانک و اگ the tales of dunk and egg

گزارش‌ها حاکی از آن است که شبکه اچ‌بی‌او در حال توسعه سریالی بر اساس رمان داستان‌های دانک و اگ (The Tales of Dunk and Egg) نوشته جورج آر آر مارتین است. این رمان در مورد شوالیه‌ای به نام سر دانکن تال ملقب به دانک و زره‌اش به نام اگ است. سرنوشت این شوالیه آن است که به شاه ایگون پنجم تارگرین تبدیل شود.

اتفاقات این پیش‌درآمد حدود ۹۰ سال قبل از سریال «بازی تاج و تخت» جریان دارد و استیو کونارد (Steve Conrad) ساخت آن را برعهده گرفته است. بنابر گفته جورج مارتین، اولین فصل از این سریال برداشتی از اولین رمان به نام شوالیه حصار (The Hedge Knight) خواهد بود.

جورج مارتین همچنین آشکار کرده است که عنوان این سریال، «دانک و اگ» نخواهد بود چراکه ممکن است با سیتکامی به همین نام اشتباه گرفته شود. فعلا آن‌ها عنوان شوالیه‌ای از هفت پادشاهی (A Knight of the Seven Kingdoms) را برای این سریال در نظر دارند که ممکن است تغییر کند.

سریال انیمیشنی امپراتوری طلایی (The Golden Empire)

سریال انیمیشنی امپراتوری طلایی the golden empire

سریال انیمیشنی «امپراتوری طلایی» در مورد امپراتوری یی تی است که در شرق شهر کارث در دریای جید قرار دارد. تقریبا می‌توان گفت که این امپراتوری در دنیای وستروس شبیه به امپراتوری چین در دنیای واقعی است. جورج آر آر مارتین رمانی اختصاصی در مورد داستان این امپراتوری ننوشته و تنها فصلی از یکی از کتاب‌ها به آن پرداخته است. در حال حاضر توسعه این سریال به صورت رسمی از سوی شبکه اچ‌بی‌او تایید نشده است. دو سریال انیمیشنی دیگر نیز در دست توسعه قرار دارند.

سریال‌های کنسل‌شده یا متوقف شده

جدای از موارد ذکر شده در بالا، برخی پروژه‌ها از سریال «بازی تاج و تخت» هستند که کنسل شده‌اند یا فعلا توسعه آن‌ها متوقف شده است.

سریال فلی باتم (Flea Bottom)

یکی دیگر از پیش‌درآمدهای سریال «بازی تاج و تخت» نیز «فلی باتم» نام دارد که نام منطقه‌ای زاغه‌نشین در کینگزلندینگ است و در سریال اصلی به آن اشاره شده بود. در آنجا فقیرترین ساکنین پایتخت وستروس زندگی می‌کنند. در حال حاضر اطلاعات دیگری از این سریال در دست نیست و برخی خبرها نیز حاکی از توقف توسعه این سریال هستند.

سریال بلادمون (Bloodmoon)

سریال بلادمون bloodmoon

سریال «بلادمون» در مورد شب طولانی است که حدود ۸ هزار سال قبل از اتفاقات سریال اصلی رخ داده است. این پروژه اولین سریالی بود که به سران اچ‌بی‌او ارائه شده بود اما پیشرفتی در آن حاصل نشد. جورج مارتین قبلا گفته بود که او اصلا قصد نداشته که به داستان این دوره زمانی بپردازد و از همین رو، اطلاعات و منابع بسیار اندکی در رمان‌ها در مورد آن وجود دارد.

این پروژه از همان ابتدای توسعه خود با مشکلاتی روبه‌رو شد و قسمت آزمایشی ساخته شده برای آن نیز مورد پسند مدیران اچ‌بی‌او قرار نگرفت و آن‌ها بلافاصله این پروژه را کنسل کردند. تغییرات متعدد در بین سران شبکه و همچنین عدم علاقه جورج مارتین نسبت به این پروژه، سبب شده تا آن‌ها اقدام دیگری برای توسعه آن انجام ندهند و این پروژه به طور کامل کنار گذاشته شود.

سریال محشر والریا (Doom of Valyria)

سریال محشر والریا doom of valyria

در سال ۲۰۱۸ میلادی آشکار شد که مکس برونشتاین (Max Borenstein) در حال توسعه پیش‌درآمدی برای سریال «بازی تاج و تخت» است که به محشر والریا می‌پردازد. عنوان این پروژه امپراتوری خاکستر (Empire of Ash) بود که داستان سقوط و نابودی والریان را به تصویر می‌کشید. در آنجا، فوران آتشفشان سبب شد تا آخرین تارگرین‌ها به همراه اژدهایان خود به سمت وستروس بگریزند.

مکس برونشتاین قبلا گفته بود که این سریال توسعه قابل‌توجهی داشته است و داستان والریای کهن را به نمایش خواهد گذاشت. با این حال،‌ شبکه اچ‌بی‌او توسعه این پروژه را فعلا متوقف کرده است. با این وجود، مکس برونشتاین زمان زیادی را روی توسعه آن قرار داده و امیدوار است که روزی آن را بسازد.

سریال پیروزی تارگرین (Targaryen Conquest)

سریال پیروزی تارگرین targaryen conquest

جورج آر آر مارتین قبلا گفته بود که دو تا از پنج پروژه‌ای که در سال ۲۰۱۹ میلادی به سران اچ‌بی‌او ارائه شده بود، بر اساس رمان «آتش و خون» بوده است. این رمان داستان دو دوره قبل از سریال «بازی تاج و تخت» را روایت می‌کند که شامل پیروزی تارگرین و همچنین رقص اژدهایان است.

از آنجا که سریال «پیروزی تارگرین» شباهت بسیار زیادی به سریال «خاندان اژدها» داشته است، شبکه اچ‌بی‌او این پروژه را رد کرده‌اند. البته باید گفت که پس از پایان سریال «خاندان اژدها»، ساخت سریال «پیروزی تارگرین» می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد.


در این مطلب به معرفی تمام نسخه‌های فرعی، پیش‌درآمدها و دنباله‌های سریال «بازی تاج و تخت» پرداختیم. نظر شما در مورد این آثار چیست؟

منبع: variety – ew – cbr – gameofthrones.fandom

Mavrickهالک ایرانیdeathwingsDARKSIRENShinjiMikamiAlireza1882riversideانساناتزیو آدیتورهmeysambharvey bent

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تمام نسخه‌های فرعی سریال Game of Thrones - گیمفا
تمام نسخه‌های فرعی سریال Game of Thrones - گیمفا
تمام نسخه‌های فرعی سریال Game of Thrones - گیمفا
تمام نسخه‌های فرعی سریال Game of Thrones - گیمفا
تمام نسخه‌های فرعی سریال Game of Thrones - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • چه اقتباس های پر هزینه ای دارن میسازن
    همشون کلی جلوه ویژه میطلبن
    جان اسنو به نظر کم هزینه ترین پروژه میاد
    خیلی هم ادامه داستانش واسم مهمه
    میتونن پایان بندی بد گات رو اصلاح کنن

    Mavrickهالک ایرانیdeathwingsWolfAlireza1882
  • Mãhdīær گفت:

    باز خوبه بعد از اون گندی که زدن دارن میان با صد تا اسپین اف ماسمالی کنن.
    همین گات رو اگر ۵ فصل دیگه ادامه میداد و اینطوری تموم نمیکردم الان انقدر فاجعه نبود وضع فصل اخر
    بازم با این حال اسپین اف جان اسنو خوبه گرچه سرنوشتش تو گات به شدت احمقانه بود و اگر بخوان اون سرنوشت احمقانه‌رو که تبعید شد به پشت دیوار ادامه بدن نمیدونم میخوان چیکار کنن
    ترجیح میدم اگر سریالی به خصوص واسه جان ساخته میشد راجب زندگیش و حکومتش تو وستروس میبود نه شمال دیوار

    Mavrickهالک ایرانیdeathwingsAmir Hossein006sefirot2011
    • پایانش واقعا غیر منطقی بود اخه چجور میشه دنریس پیروز شده شهر رو کامل تصرف کرده یهو دیوونه میشه شهر رو به اتیش میکشه یا اون کشته شدن شاه شب که اصلا معلوم نشد آریا چجور سر از اونجا در اورد چون محاصره کرده بودن درختو هیچ جوره ممکن نبود برسه به شاه شب و اونو بکشه یا اون پیشبینی هایی که راهبه های سرخ کرده بودن و میگفتن دنریس یا جان اسنو به حکومت میرسن اصلا اتفاق نیفتاد یا وقتی دنریس شهرو به آتیش کشید یهو اسب سفید جلو آریا سبز شد اصلا منطقی نبود اصلا معلوم نشد که دوتراکیا چیشدن .
      رسما سریالو از سر باز کردن کاش ادامه میدادن و سریالو بیخود تموم نمیکردن

  • hossein گفت:

    خود گیم آف ترونز شاهکار باور نکردنی بود امیدوارم اینا هم ب موفقیت برسن

    Mavrickهالک ایرانیانسانAlireza1882
      • hossein گفت:

        اتفاقن بزرگ ترین فصل دو فصل آخری بود مخصوصن وقتی ک فصل ۵ فک کنم اگه اشتباه نکنم تموم شد و یه هایپ ب شدت بزرگی اومد رو سریال آخر سریال خیلی خفن تموم نشد ولی هر فصل قوی تر از فصل قبلی ظاهر میشد

        هالک ایرانیdeathwingsانسان
        • Mãhdīær گفت:

          هر فصل قوی تر از فصل قبلی؟
          مگه میشه یه نفر همچین چیزی بگه؟سریال فصل هفت و هشت که رسما به فنا رفت و هشت به اوج خودش رسید
          باز فصل شیش چند تا اپیزود خیلی خفن داشت که بازم تو اپیزود های غیره افت سریال محرض بود
          چجوری هر فصل از فصل قبل بهتر ظاهر شد؟از فصل چهار به بعد دقیقا بر عکس شد این روند

          deathwingsAlireza1882
      • Mãhdīær گفت:

        خیلی جالبه!
        وقتی میگم افت کرد همه دوستان دیس دادن!
        چیزی هست که کل جهان میگه از پایان بندی فاجه تا افت های فراوان جز چند تا اپیزود که واقعا ریشه گات رو داشت مثل نبرد حرامزاده ها یا نابود کردن سپت بیلور و چند تا دیگه افت کاملا مشخصه
        نمیدونم تعصب نمیزاره قبول کنید دیس میدید یا چیز دیگه چون اگر دیده باشید افت سریال محرضه محرضه مگر اینکه ندیده باشید و فقط حرف بزنید

        deathwings
  • F@€k گفت:

    یه سوال سی اسنیک یک تارگرین است؟؟!!!

    هالک ایرانیAmir Hossein006
    • Ally گفت:

      نه
      ولاریون‌ها یه خاندان دیگه‌ن جدای از تارگارین‌ها
      ولی دلیل اینکه مثل تارگارینا زال هستن اینه که اونا هم از خاندانای والیریان
      اگه درست یادم باشه البته که فک میکنم درست یادمه :))

      Mavrickهالک ایرانی
  • Ally گفت:

    توضیح دانک و اگ اشتباه نوشته شده.
    قصه قصه‌ی یه شوالیه‌س به اسم سِر دانکن د تال (سر دانکنِ بلندقد) که همراهش (شاگرد) یه پسریه به اسم اگ یا همون اگون که درواقع شاهزاده‌س.
    صدسال اینطورا قبل از قصه‌ی سریال اصلیه

    هالک ایرانی
  • واقعا نمیدونم چرا نمیتونم با گات ارتباط برقرار کنم یه بارم زورکی از اول تا اواسط فصل ۲ دیدمش ولی دیگه نتونستم ادامه بدم… روابط جنسی بیش از حد خشونت بیش از اندازه… کاراکتر های بسیار زیاد…نمیدونم چرا اینقدر طرفدار داره؟

    هالک ایرانیdeathwingsانسان
  • Wolf گفت:

    هیچ کدومشون جز ادامه جان اسنو برام مهم نی ،،،واقعا حیف بود قسمت اخر انقدر خر تو خر درست کردن

    هالک ایرانیdeathwings
  • Hamed گفت:

    شما به این گفتگو تو فکر کنم فصل ۳ نگاه کنید : جایی که مردم هستند قدرت هم هست. ولی بعضی اوقات مردای کوچک سایه های بزرگی میندازن این سطح دیالوگ های فصول اول بود

    واین مال فصل اخر: اینجا خیلی سرده انگا خ-یه هات یخ زده

    عه عادت داری درمورد خ+یه های خواجه ها جوک بگی.
    تفاوت سطح دیالوگ ها هم مشخصه که فصل های اخر(۶و۷) واقعا روشون کار نشده بود

تمام نسخه‌های فرعی سریال Game of Thrones - گیمفا