کمپانی خاکستری E3 2013  | نقد و بررسی کنفرانس EA در مراسم E3 2013 - گیمفا
کمپانی خاکستری E3 2013  | نقد و بررسی کنفرانس EA در مراسم E3 2013 - گیمفا
کمپانی خاکستری E3 2013  | نقد و بررسی کنفرانس EA در مراسم E3 2013 - گیمفا
کمپانی خاکستری E3 2013  | نقد و بررسی کنفرانس EA در مراسم E3 2013 - گیمفا

کمپانی خاکستری E3 2013 | نقد و بررسی کنفرانس EA در مراسم E3 2013

رسول خردمندی
۲۰:۳۹ ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
کمپانی خاکستری E3 2013  | نقد و بررسی کنفرانس EA در مراسم E3 2013 - گیمفا

بنا بر سال های پیش قرار بر این شد تا برای هر کنفرانس توسط تیم تحریریه تحلیلی نوشته شود. این تحلیل برای کسانیست که توانایی دانلود و یا تماشای مراسم را ندارند. دراین پست قرارست کنفرانس E3 کمپانی Electronic Arts تحلیل شود.

در لحظات آغازین مراسم EA، آقای Peter Moore وارد صحنه می شود و بازی هایی که قرارست در طول مراسم معرفی شود را نام می برد. آقای moore از عنوان Titanfall که در دست اقدام توسط استودیوی نوپای Respawn قرار دارد نیز یادی می کند که با تشویق حضار رو به رو می شود.

EA Confrance E3 2013 Review Gamefa (1)

اولین نمایش با تیزر بازی Plants vs Zombies: Garden warfare رونمایی شد. این عنوان برگرفته از عنوان قبلی Plants vs Zombies است با این تفاوت که ۳ بعدی شده و کاراکترهای موجود در بازی نیز دارای انیمیشنی قابل قبول و جذاب هستند. نکته بسیار جالب که شاید کمتر کسی متوجه آن شده است در نام بازیست. Garden Warfare عنوان این بازیست. ضمن اینکه این بازی تبدیل به یک فرانچایز رسمی توسط EA شده در نام بازی رازی دیگر نیز نهفته است.  Garden Warfare بر وزن Modern warfare بوده و در صحنه پایانی بازی نیز سایه سربازی دیده می شود که به شدت شبیه باکس آرت بازی MW3 است و به نوعی فرانچایز Call of duty: Modern Warfare را به سخره می گیرد.

EA Confrance E3 2013 Review Gamefa (4)

ea confrance e3 2013 review gamefa 5

ea confrance e3 2013 review gamefa 6

با وجود این تمسخرها و کنایه ها انتظارات از عنوان Battlefield 4 بالا می رود. پس از اتمام تیزر بازی Garden Warfare، کارگردان و موسس استودیوی POPCAP، آقای John Vechey با استفاده از لباس و پوشش یک زامبی به روی صحنه می آید و پس از توضیحاتی کوتاه درباره پلتفرم های مقصد (در اخبار مربوطه در گیمفا مفصل اشاره شد) از آقای Brian Lindley، یکی از سازندگان اصلی این عنوان دعوت کرد تا بر روی سن وارد شود و ادامه صحبت ها را داشته باشد. وی حضار را به نمایشی از گیم پلی بازی دعوت کرد که به صورت زنده توسط دو نفر انجام گرفت.  همانطور که اشاره شده محیط بازی سه بعدی بوده و کاراکترهای موجود در عنوان قبلی را می توان به صورت سوم شخص کنترل کرد! سبک بازی را می توان اکشنِ تاکتیکی نامید چون بدون شک بدون هماهنگی، تیم دچار شکست خواهد شد. در طول بازی مبارزه با ۲ باس فایت نیز شاهد بودیم. Disco Zombie و The Gargantuar دو باس فایتی بودند که در نسخه دو بعدی نیز وجود داشتند.

EA Confrance E3 2013 Review Gamefa (7)

EA Confrance E3 2013 Review Gamefa (8)

پگل ۲ رو معرفی کرده جوگیر 😐

 

در این تریلر، چالشی برای از پا در آوردن باس فایت ها دیده نشد. بدون شک اگر بازی Plants vs Zombies: Garden Warfare به صورت اول شخص بود مسلما اکتیویژن واکنش نشان می داد ولی باید گفت سازندگان بازی زیرکانه عنوان MW را به سخره گرفتند. مسلما طرفداران بازی بتلفیلد از تجربه این عنوان به وجد خواهند آمد. این بازی قابلیت چند نفره و بازی به صورت Local را خواهد داشت.

پس از اتمام تریلر بازی GW، آقای Vince Zampella از استودیوی Respawn وارد صحنه می شود تا Titanfall را معرفی کند. وی گزارشی از نحوه ساخت بازی به نمایش کشید که در این گزارش، عوامل دخیل در ساخت این بازی نیز حضور داشتند. بازی از نظر شخص بنده، مخلوطی از عنوان Quake، Crysis و Modern Warefare است. تنها نکته جالب در تسخیر روبات های عظیم الجثه است که بازیباز می بایست کنترل کننده روبات را کشته و خود روبات را تسخیر کند. اینطور که از صحبت های سازندگان بر می آید، اولویت اصلی این بازی بر روی بخش چند نفره می باشد. پس انتظار نمی رود که با یک داستان مفصل و طولانی همراه باشیم.

ea confrance e3 2013 review gamefa 9

پدر فرانچایز Call of duty و Medal of Honor بر روی سن EA و معرفی فرزند جدیدش TitanFall

ea confrance e3 2013 review gamefa 10

پس از این بخش، آقای Frank Gibeau، مدیر بخش تبلیغاتی EA وارد صحنه شد و انجین های انحصاری Ignite و Frosbite 3 را به حضار نشان داد و به صراحت اعلام کرد که بازی های آینده بر روی انجین های مذکور ساخته و پرداخته خواهند شد. وی برای محسور ساختن حضار به نمایش چند ثانیه کوتاه از بازی Star Wars: BattleFront بسنده کرد که بر انجین فراسبایت ۳ در دست ساخت قرار دارد. پس از اتمام، سالن توسط حضار به لرزه در آمد.

ea confrance e3 2013 review gamefa 12

مسلح به Frostbite 3 !

پس از این بخش تریلری از بازی Need for Speed: Rivals به نمایش کشیده شد و پس از آن، سرپرست سازندگان، آقای Marcus Nilsson به توضیح این بازی پرداخت. سپس نمایشی زنده از بخش بازی توسط ۲ نفر انجام شد. فردی در نقش راننده و فرد دیگر در نقش پلیس مشغول به بازی شدند. از نظر شخص بنده Need for Speed: Rivals نمی تواند حرفی برای گفتن داشته باشد چون ترکیبی از دو بازی Hot Persuit و Burnout paradise بوده و فقط گرافیک این بازی ارتقا یافته است. سازندگان این بازی باید قبول کنند که با ارائه یک بازی قدیمی با رنگ و لعاب جدید به ارزش بازی نمی افزاید.

ea confrance e3 2013 review gamefa 13

مسلح باز به Frostbite 3 !!

ea confrance e3 2013 review gamefa 14

یکی خلافکار،یکی پلیس،یکی هم از طریق تبلت پشتیبانی !! عالیه !!!

در اثنای توضیحات ناگهان Aaron Paul برای ورود به سن دعوت می شود که همه حضار ( من جمله بنده) به وجود آمدند. Aaron Paul یکی از بازیگران اصلی سریال درام Breaking Bad است که در مراسم EA حضور به هم رساند. وی بیان می کند که بسیار خوشحال است که در فیلم Need for Speed حضور دارد. پس از صحبت های وی، نمایشی از فیلم جنون سرعت پخش می شود که علی رغم اینکه فیلم های الهام گرفته از بازی معمولا کیفیت نامطلوبی دارند ولی حضور این بازیگر خوشنام در این فیلم گویای اینست که دیدن این فیلم خالی از لطف نیست. تاریخ اکران فیلم NFS، بهار سال ۲۰۱۴ اعلام شد.

ea confrance e3 2013 review gamefa 15

داستان فیلم به نظر از روی RUN برداشت شده !

ea confrance e3 2013 review gamefa 16

صحنه ای از فیلم !

پس از اتمام نمایش NFS، نوبت به استودیوی Bioware می رسد. آقای Aaryn Flynn وارد صحنه می شود و بازی Dragon Age: Inquistion را معرفی می کند. از تریلر چیز خاصی دستگیر نشده ولی به نظر می رسد که داستان آن وابسته به نسخه های پیشین است و شخصیت های آشنا در اثنای تریلر دیده شدند. این بازی در پاییز سال ۲۰۱۴ منتشر خواهد شد.

ea confrance e3 2013 review gamefa 17

بازم Frostbite 3 !!!

حال نوبت به EA Spots است تا بازی های خود را به نمایش بکشد. آقای Andrew Wilson، معاون بخش اجرایی EA Sports وارد سن می شود. او توضیح می دهد که بازی های ورزشی بر روی انجین Ignite ساخته می شوند. سپس Sean O’Brien، سازنده بازی NBA LIVE 14 شروع به توصیف بازی می کند. در کنار وی، Kyrie Irving، یکی از بسکتبالیست های مشهور و نام آشنای تیم Cleveland Cavaliers  نیز حضور دارد. Sean I’Brien توضیح می دهد که قابلیت Bounce Tek برای اولین بار در NBA LIVE  ۱۴ به کار گرفته می شود. این قابلیت برای طبیعی جلوه دادن پرتابه های توپ ساخته شده است و این امر باعث خواهد شد تا حرکات توپ قابل پیش بینی نباشد. تریلری In-game بسیار کوتاهی نیز از بازی پخش شد که با تشویق حضار همراه بود.

ea confrance e3 2013 review gamefa 18

ea confrance e3 2013 review gamefa 19

ea confrance e3 2013 review gamefa 20

Madden NFL  ۲۵  نیز پس از این عنوان معرفی شد. فوتبال آمریکایی در ایران طرفداران بسیار کمی دارد ولی گفتنی است که رای بهبود و ارتقای این نسخه زحمات بسیاری کشیده شده و برای طبیعی جلوه دادن این بازی تلاش بسیاری انجام شده است. بی انصافیست بگوییم که گرافیک این عنوان در خور توجه نیست. حال نوبت به نمایش گل سر سبد EA Sports است.

ea confrance e3 2013 review gamefa 21

فیفا ۱۴ وارد می شود. قوی تر از گذشته، طبیعی تر از نسخه های پیشین. در تریلر به نمایش در آمده از این عنوان، با بازیکن های سرشناس بارسلونا مصاحبه شد که تشویق حضار را به همراه داشت. Drake، خواننده رپ به تحسین فیفا ۱۴ پرداخت و خود را جزو هواداران این عنوان نامید. Matt Bilbey وارد سن شد و به توضیح فیفا۱۴ پرداخت. تریلری نیز از بازی فیفا ۱۴ پخش شد. ظاهرا برای بهینه سازی استادیوم ها و محیط نیز سازندگان چاره ایی اندیشیدند که مسلما برای کنسول های نسل آینده نیاز بود. انیمشین های بازیکن ها به مراتب بهتر شده و همه چیز نوید یک بازی فوق العاده را می دهد. بی شک بازی FIFA 14 همانند سالیان پیش گوی سبقت را از رقیب خود خواهد گرفت.

EA Confrance E3 2013 Review Gamefa (22)

بازی بعدی، UFC است و آقای Andrew Wilson باری دیگر به صحنه وارد شده و به توضیح این بازی می پردازد. ستاره های اصلی این ورزش نیز در سن حضور داشتند. آقای Jon Jones توضیح می دهد که بازی UFC از لحاظ بصری بهتر شده و ویلسون نیز توضیح می دهد که برای طبیعی جلوه دادن هر عملکردی در بازی زحمت زیادی کشیده شده است. Benson Henderson نیز در سن به تمجید بازی UFC می پردازد. در تریلر به نمایش در آمده در طول کنفرانس، ویژگی های بصری بازی مثال نزدنی بوده و با اتمام نمایش، حضار به وجد آمدند. بازی UFC در بهار سال ۲۰۱۴ منتشر خواهد شد..

 

ea confrance e3 2013 review gamefa 23

ea confrance e3 2013 review gamefa 24

کنفرانس رو به پایان است و حضار احساس خستگی می کنند ولی حال وقت نمایش بازی BattleField 4 است.

سرپرست سازندگان، آقای Patrick Bach به سن وارد می شود. وی توضیح می دهد که برای این نسخه فقط بر روی گرافیک کار نکرده اند و بازیباز قابلیت فرماندهی کامل را نیز خواهد داشت. به عبارتی دیگر قابلیت نیروهای زمینی، هوایی و دریایی در اختیار بازیباز است!  مدیر DICE، آقای Troedsson نیز در کنار وی بیان می کند که حالت فرماندهی فقط یک چیز ساده نیست بلکه تصمیملت بازیباز به عنوان فرمانده در روند بازی بسیار موثر است. Battlelog که برای بخش چندنفره بازی بتلفیلد ۴ نیز وجود خواهد داشت بهینه یافته و در هر دستگاهی می تواند اجرا شود. خواه تبلت باشد و خواه موبایل های هوشمند!

ea confrance e3 2013 review gamefa 25

۶۴ نفر حاضر برای یک بازی توپ آنلاین !

ea confrance e3 2013 review gamefa 26

باورم نمیشه !!! آسمان خراش هم میشه بریزی پایین !!!!!!!

نمایش Battle field 4 به صورت چند نفره و با ۶۴ نفر ( حداکثر طرفیت) برگزار شد. گرافیک و جلوه های بصری به شدت ارتقا یافته و تخریب پذیری نیز به معنای واقعی کلمه در بازی اعمال شده بود. در اینکه بازی Call of duty: Ghosts چه خواهد کرد حرفی ندارم ولی اگر تمامی مراحل بازی BF 4 همانند این بخش باشد باید منتظر نمرات بالایی از این عنوان باشیم.

در انهای مراسم نیز تریلری پخش شد که به عنوان سورپرایز EA می توان حساب کرد. یک تریلر سینمایی از بازی Mirrors Edge 2 سبب خوشحالی هواداران شد. Peter moore برای بار آخر به روی صحنه آمد و درباره این بازی در حد چند جمله کوتاه لب به سخن گشود. در این نسخه برخلاف نسخه پیشین که بیشتر بر روی پارکور و فرار و گریز بنا شده بود، بر روی مبارزات از نوع دفاع شخصی تمرکز ویژه ایی اعمال شده است. “فیث” این بار ضعیف نیست و آماده ماجراجویی جدیدی است. این نسخه برای کنسول های آینده نیز منتشر خواهد شد.

ea confrance e3 2013 review gamefa 27

رگبار شده با Frostbite 3 !

در کل مراسم EA را نه می توان شاهکار دانست و نه می توان گفت ضعیف بوده است. به نظر بنده مقام کاراکتر خاکستری E3 در امسال را باید به EA داد. معرفی بازی های جدیدی همانند Plants vs zombis: Garden Warfare و Titanfall در نوع خود جالب بوده اند و بازی Battle field 4 نیز عملکرد بسیار درخشانی داشته است ولی باید منتظر ماند تا ببینیم که آیا نمایش های EA از بازی های خود همانند تعریف و تمجیدهای سازنده هاست یا خیر.

دانلود کنفرانس شرکت EA Games در E3 2013

ea confrance e3 2013 review gamefa 28

بای بای ! مسلح به Frostbite 3 !!

دانلود Full HD

دانلود HD

 دانلود SD

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کمپانی خاکستری E3 2013  | نقد و بررسی کنفرانس EA در مراسم E3 2013 - گیمفا
کمپانی خاکستری E3 2013  | نقد و بررسی کنفرانس EA در مراسم E3 2013 - گیمفا
کمپانی خاکستری E3 2013  | نقد و بررسی کنفرانس EA در مراسم E3 2013 - گیمفا
کمپانی خاکستری E3 2013  | نقد و بررسی کنفرانس EA در مراسم E3 2013 - گیمفا
کمپانی خاکستری E3 2013  | نقد و بررسی کنفرانس EA در مراسم E3 2013 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

کمپانی خاکستری E3 2013  | نقد و بررسی کنفرانس EA در مراسم E3 2013 - گیمفا
کمپانی خاکستری E3 2013  | نقد و بررسی کنفرانس EA در مراسم E3 2013 - گیمفا