10 مورد مهمی که از نمایش اخیر Starfield متوجه شدیم
10 مورد مهمی که از نمایش اخیر Starfield متوجه شدیم
10 مورد مهمی که از نمایش اخیر Starfield متوجه شدیم
10 مورد مهمی که از نمایش اخیر Starfield متوجه شدیم

۱۰ مورد مهمی که از نمایش اخیر Starfield متوجه شدیم

محسن رضوی فر
۱۶:۵۳ ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
10 مورد مهمی که از نمایش اخیر Starfield متوجه شدیم

سرانجام در طی مراسم Xbox and Bethesda، تاد هاوارد و بتسدا گیم استودیوز از گیم‌پلی بازی مورد انتظار و نقش‌آفرینی Starfield رونمایی کردند.

نمایش ۱۵ دقیقه‌ای اخیر این بازی مورد انتظار که در نیمه اول سال ۲۰۲۳ در دسترس مخاطبین ایکس باکس قرار خواهد گرفت، شامل نکات و موارد مهمی بود که در این مقاله قصد داریم به بررسی ۱۰ مورد کلیدی از این جزئیات بپردازیم.

داستان

10 مورد مهمی که از نمایش اخیر Starfield متوجه شدیم

داستان همواره بخش مهمی در بازی‌های شرکت بتسدا بوده است. اما داستان در بازی Starfield در مورد چیست؟ این بازی در آینده‌ای دور و در سال ۲۳۳۰ میلادی روایت می‌شود. بشر در فضا به دستاوردهای بزرگی رسیده و البته و آن را به طور گسترده‌ای مستعمره‌ی خود کرده است. در اوایل بازی، شخصیت اصلی به گروه Constellation می‌پیوندد. این گروه آخرین گروه مسافران فضایی در سیستم‌های مستقر محسوب می‌شود و ماموریت اصلی شما، ردیابی و جمع‌آوری اشیا عجیب و مصنوعات مرموز است. این که چرا دقیقاً شخصیت اصلی بازی این کار را انجام می‌دهد و ماهیت این مصنوعات چیست، موردی است که بتسدا هنوز در مورد آن توضیح نداده است. شما در این بازی با مجموعه‌ای گسترده و متنوع از شخصیت‌ها و NPCها مواجه می‌شوید. این بازی مانند همه‌ی بازی‌های نقش‌آفرینی بتسدا، شامل تعدادی از جناح‌ها و گروه‌های مختلف با تاریخچه، انگیزه‌ها و اهداف منحصر به فرد مختلف است. در این اثر، بازیکنان از دزدان دریایی و مسافران گرفته تا حافظان صلح و غیره روبه‌رو می‌شوند و تصمیمات و اقدامات شما پایان داستان را به طرق مختلف رقم می‌زند.

وسعت و گستردگی

10 مورد مهمی که از نمایش اخیر Starfield متوجه شدیم

شرکت بتسدا همواره به ساخت عناوین نقش‌آفرینی عظیم معروف بوده است و مشخصاً این موضوع برای بازی Starfield نیز صدق می‌کند. همچنین از طرفی این بازی در خصوص کاوش و اکتشاف در فضا است و گستردگی آن چیز عجیبی نیست. اما میزان وسعت و بزرگی در این بازی چگونه است؟ شما می‌توانید بیش از صد سیستم را که بیش از هزار سیاره را در‌بر‌می‌گیرد، کاوش کنید. این بدان معناست که می‌توانید در هر زمانی به هر نقطه از آن سیارات بروید و آزادانه در آنجا به اکتشاف بپردازید. با این حال، چیزی که ما هنوز نمی‌دانیم این است که چقدر از این بازی به صورت رویه‌ای تولید می‌شود، زیرا با این اعداد، می‌توان فرض کرد که Starfield از تولید رویه‌ای استفاده می‌کند. به احتمال زیاد، سیارات خالی از سکنه که صرفاً برای جمع‌آوری منابع و هیچ چیز دیگری که به آن‌ها می‌روید، به‌صورت رویه‌ای ایجاد می‌شوند. این در حالی است که سیارات مسکونی که تاد هاوارد به آن‌ها اشاره کرد، مکان‌های مجزا و دست ساز شما با شخصیت‌ها، ماموریت‌ها و داستان‌های خاص خود خواهند بود.

محیط‌ها و تنوع آن‌ها

10 مورد مهمی که از نمایش اخیر Starfield متوجه شدیم

بدیهی است که بتسدا نمی‌توانسته است در طی نمایش ۱۵ دقیقه‌ای اخیر در رویداد Xbox & Bethesda، به همه‌ی موارد و جزئیات بازی Starfield بپردازد و مشخصاً در طول ماه‌های آینده اطلاعات بیشتری ارائه خواهند شد. با این حال، برخی از محیط‌ها و مکان‌های بازی مذکور نمایش داده است. ظاهراً سیستم‌های مستقر یک مکان یا محیط بزرگ (یا مجموعه‌ای از مکان‌ها و محیط‌ها) هستند و همچنین به نظر می‌رسد که بسیار متنوع باشند. از جمله محیط‌هایی که تاکنون در این بازی نشان داده شده است می‌توان به سیاره Kreet، قمر خشک سیاره Anselom و همچنین شهر New Atlantis، که پایتخت سیاره‌ی Jemison است، اشاره کرد. همچنین مکان‌های مختلف این بازی، تنوع محیطی زیادی را نمایش داده است که می‌توان به سیارات سرسبز دارای پوشش گیاهی و حیات وحش فوق‌العاده و همچنین سیارات خشک و شهرهای سایبرپانکی با نور نئون اشاره نمود.

خلق شخصیت

10 مورد مهمی که از نمایش اخیر Starfield متوجه شدیم

مکانیزم‌های RPG و خلق شخصیت موارد هستند که همواره در بازی‌های نقش‌آفرینی بتسدا وجود داشته‌اند و به نظر می‌رسد که این موارد در Starfield پیشرفت کرده‌اند. ظاهراً این بازی عمیق‌ترین ابزار خلق شخصیت‌ها را در تاریخ بازی‌های بتسدا دارد که به شما امکان کنترل طیف گسترده‌ای از گزینه‌های مختلف از جمله صورت، مو، چشم‌ها، جنسیت، نحوه‌ی راه رفتن، رنگ پوست، نوع بدن و موارد دیگر را می‌دهد. شما می‌توانید در هنگام خلق شخصیت خود، پیش‌زمینه‌ای را برای شخصیت انتخاب کنید. با چند گزینه‌ی در دسترس، یک پیش‌زمینه‌ی داستانی منحصر به فرد و سه مهارت جدید جداگانه ارائه می‌شود. به عنوان مثال، بازیکن می‌تواند پیش‌زمینه‌ی آشپز، دیپلمات، گنگستر و موارد دیگر را برای شخصیت خود انتخاب نماید. همچنین می‌توانید ویژگی‌های اختیاری مانند داشتن DNA بیگانه، همدل بودن، درون‌گرا بودن و موارد دیگر را به شخصیت بدهید که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. به طور مشخص، بازی Starfield در حال ارتقای بخش نقش‌آفرینی خود به سطح جدیدی است.

سیستم ساخت و ساز و پیشرفت

10 مورد مهمی که از نمایش اخیر Starfield متوجه شدیم

جزئیات پیشرفتی که تاکنون برای بازی Starfield مشخص شده است، تقریباً به اندازه جزئیات به اشتراک گذاشته شده در برخی بخش‌های دیگر عمیق نیست، اما ما درک اساسی از نحوه‌ی عملکرد آن سیستم‌ها داریم. ارتقای سطح به بازیکنان این اجازه را می‌دهد تا مهارت‌های مختلف را آزاد کنند و پس از آن شما وظیفه خواهید داشت با استفاده بیشتر از آن‌ها و انجام چالش‌های خاص، آن مهارت‌ها را رتبه‌بندی کنید و ارتقا دهید. در همین حال، همچنین می‌توان انتظار داشت که سیستم‌های ساخت و ساز (Crafting) و شخصی‌سازی خاصی وجود داشته باشد که مجموعه‌ی منابع را به هم پیوند می‌دهد.

بررسی محیط‌ها

10 مورد مهمی که از نمایش اخیر Starfield متوجه شدیم

به نظر می‌رسد بررسی دقیق محیط‌ها، بخشی کلیدی از حلقه‌ی گیم‌پلی بازی Starfield محسوب می‌شود. بر اساس آنچه تاکنون از آن دیده‌ایم، به نظر می‌رسد یکی از چندین بخشی است که در آن نشانه‌هایی از No Man’s Sky دیده می‌شود. بازیکنان هرچه بیشتر موارد را بررسی و اسکن کنند، ظاهراً درصد تکمیل بررسی یک سیاره‌ی خاص یا محیط طبیعی آن بالاتر می‌رود و همه چیز از منابع منحصر به فرد آن مکان گرفته تا گیاهان و جانوران را دربرمی‌گیرد.

جمع‌آوری منابع

10 مورد مهمی که از نمایش اخیر Starfield متوجه شدیم

جمع‌آوری منابع موردی است که بازی Starfield را به عنوان No Man’s Sky شبیه می‌کند. جمع‌آوری منابع بر اساس آنچه که به طور خلاصه در نمایش گیم‌پلی اخیر Starfield نشان داده شد، مشابه ساخته‌ی استودیوی Hello Games عمل می‌کند. در عین حال، منابع برای پیشرفت در بازی نیز حیاتی خواهند بود. فراتر از باز کردن مهارت‌های گوناگون، شما از منابعی برای تکمیل پروژه‌های تحقیقاتی استفاده خواهید کرد که امتیازات منحصر به فردی را ارائه می‌کنند و همچنین می‌توان برای آزاد کردن انواع مختلف حالت‌های سلاح‌ها بهره برد.

پایگاه‌ها

10 مورد مهمی که از نمایش اخیر Starfield متوجه شدیم

در بازی Starfield این امکان برای بازیکنان فراهم شده است تا پایگاه خود را در سیارات مختلف بسازند. در واقع به نظر می‌رسد که این مورد بخش مهمی از تجربه‌ی بازی است. پایگاه‌ها، قسمت‌های عملیاتی شما خواهند بود و نه تنها برای بقا، بلکه برای جمع آوری منابع بیشتر نیز مهم و حیاتی هستند. اما کارکرد آن‌ها چگونه است؟ ساختمان واقعی شبیه چیزی است که شما انتظار دارید. بازیکنان در انتخاب مکان و نحوه‌ی ساخت آن‌ها آزادی عمل دارند. نکته‌ی جالب اینجاست شخصیت‌هایی که در حین بازی با آن‌ها ملاقات می‌کنید، می‌توانند به پاسگاه‌ها ‌و پایگاه‌ها اختصاص داده شوند تا آن‌ها را فعال نگه دارید. به نظر می‌رسد ساخت پایگاه‌ها، اختصاص شخصیت‌ها به نگهداری از مکان‌ها و حفظ جریان ثابت منابع از آن‌ها، بخش مهمی از گیم‌پلی بازی Starfield خواهد بود.

سفینه‌ها

10 مورد مهمی که از نمایش اخیر Starfield متوجه شدیم

با توجه به این موضوع که Starfield یک عنوان نقش‌آفرینی علمی-تخیلی است، جای تعجب نیست که سفینه‌های فضایی نیز بخشی از گیم‌پلی این بازی باشند. بازیکنان در ساخته‌ی جدید بتسدا گیم استودیوز (Bethesda Game Studios) قادر خواهند بود سفینه فضایی دلخواه خود را بسازند. این مورد شامل توانایی تصمیم‌گیری در مورد شکل ظاهری آن‌ها، استفاده از اجزای مختلف یا حتی اعضای خدمه سفینه‌های فضایی می‌شود. ظاهراً گزینه‌های شخصی‌ زیادی در این بخش وجود خواهد داشت تا آزادی عمل زیادی را در این زمینه به بازیکنان ارائه دهد.

پرواز و مبارزه در فضا

10 مورد مهمی که از نمایش اخیر Starfield متوجه شدیم

اگر نتوان به خوبی از مزایای سیستم ساخت‌و‌ساز و شخصی‌سازی بهره برد، شاید استفاده از آن‌ها چندان هیجان‌انگیز نباشد. با این حال، به نظر می‌رسد توسعه‌دهندگان Starfield به خوبی از این موضوع آگاه بوده‌اند. بازیکنان در این عنوان قادر به پرواز با سفینه‌های خود هستند. قابلیت پرواز دستی (Manual) در گیم‌پلی بازی نمایش داده شد و از طرف دیگر، نبردهای فضایی با سفینه‌های دیگر نیز وجود دارد. نحوه‌ی ساخت و شخصی‌سازی سفینه به طرق مختلف، هم بر عملکرد پرواز و هم در مبارزه تأثیرگذار است.

بازی Starfield در سال ۲۰۲۳ برای ایکس‌باکس سری ایکس/اس و PC منتشر خواهد شد و از روز اول عرضه، برای مشترکان سرویس ایکس‌باکس گیم پس در دسترس خواهد بود.

Moein MM2پیشنروFernandoETERNALMANAli slhMR.BADGUYChiefGramy kMehran.BaSkyrim : The Elder Scrolls VHaj_HosseinParzivalCommunistKurosهادی صفائییوهانSTARFIELDBahramArminامینmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

10 مورد مهمی که از نمایش اخیر Starfield متوجه شدیم
10 مورد مهمی که از نمایش اخیر Starfield متوجه شدیم
10 مورد مهمی که از نمایش اخیر Starfield متوجه شدیم
10 مورد مهمی که از نمایش اخیر Starfield متوجه شدیم
10 مورد مهمی که از نمایش اخیر Starfield متوجه شدیم

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • farshadx گفت:

    “”می‌توان فرض کرد که Starfield از تولید رویه‌ای استفاده می‌کند.””
    استفاده نمیکنه (تا جایی که من میدونم)
    تمام سیارات تو بازی من و دیگران یکسان هستن
    برعکس نومنز اسکای که کلآ از رویه استفاده میکنه و بازی هیچ کس شبیه به هم نیست

    Moein MM2FernandoAmogusSkyrim : The Elder Scrolls VYour father 😂Haj_Hosseinهادی صفائییوهانMR_WilliamMoReKamore
    • بله تاد هاوارد تایید کرد تموم سیاره ها تویه همه کپی ها از بازی یکسان هستن
      و از پیش گذاشته شدن فقط زمینشون جنریت شده که تموم بازی های تزدا هم جنریت شده هست زمین هاشون مثله اسکایریم و فالوت و…
      موضوع مهمتر این هست که خیلی از سیارات گازی هستن و هیچ چیز نمیتونه ورود کنه بهشون بجز اینکه ربات بفرستید و محموله پس بفرسته واستون !

      Moein MM2AmogusSkyrim : The Elder Scrolls VYour father 😂Haj_HosseinMR_WilliamMoReKaSTARFIELDعلیmariomore
    • نمی دونم منظور تولید رویه ای همون تولید با هوش مصنوعیه یا نه ولی خود تادهاوارد تایید کرد که مثل آثار گذشته بتسدا توی این بازی هم برای جنریت سیاره ها از هوش مصنوعی استفاده شده و حالا بعدش ممکنه بصورت دستی تغییراتی درشون ایجاد کرده باشن.

      Moein MM2FernandoSkyrim : The Elder Scrolls VYour father 😂DARKSIRENMR_WilliamMoReKaعلیshadowجیمmore
      • damhazer گفت:

        تولید رویه ای یعنی تولید یک شکل در فضای سه بعدی
        در کل رویه ها اشکالی هستن که اگه از توی صفحه(فضای دو بعدی) بیاریمشون توی فضای سه بعدی به یه شکل حجم دار تبدیل میشن
        مثلا شکل دایره توی صفحه چند نوع مختلف از رویه ها رو میتونه تشکیل بده، رویه ی کروی ،رویه استوانه ای، رویه سهمی وار ها و ….
        منظور از این تولید رویه ای هم احتمالا همون ساخت با یه الگوریتم یا یک ai هستش چون دستی دیگه نیازی نیست بیان بگن ما از تولید رویه ای استفاده می کنیم

        Moein MM2
    • harvey bent گفت:

      Procedural evaluation با randomized evaluation فرق میکنه یه الگوریتم ثابت هست که سیاره های زیادی رو میسازه حالا شاید منابعی که توشون وجود داره برای استخراج تصادفی باشه محلشون و شکل و شمایلشون نه، ساختن مراحل اصلی و کاراکتر های اصلی به صورت procedural فک نکنم باشه ولی میتونه side mission های خوبی ازش دراد

      Espressoامیر حسینMoReKaعلی
  • AminPS&PC گفت:

    استارفیلد استارفیلد استارفیلد بابا ما رو سایدید به این گیم مدام تحلیل مدام گیم پلی مدام حرف
    گیمی که هنوز یه سال مونده تا بیاد آیا باید این همه براش حرف بزنن
    که چی بشه ؟
    نهایتش خدایی نکرده دیدید به سرنوشت سایبر دچار شد بعد اون روتون میشه یه پست راجبش بزارید ؟
    صبر کنید گیم بیاد بعد اینقدر راجبش مقاله بنویسید
    هر سایتی می‌ره استارفیلد اولین تیترشون شده این روزا انگار نه انگار …….

    Moein MM2FernandoAmogusHitasepAmirhosseinETERNALMANAminPS&PCThe CourierGeralt of Riviaهیچکسmore
  • Porfosor گفت:

    عشق تویی
    تصور گشت گذار در فضا

    Moein MM2AmogusMehran.BaSkyrim : The Elder Scrolls Vکاپیتان یامیarshia.ya.moMoReKaSTARFIELDLone wolfAshen undead the bearermore
  • MIRAS گفت:

    مایل ب تبدیل شدن ب بهترین rpg تاریخ و گرفتن جای اسکاریم؟

    Moein MM2HitasepAmogusETERNALMANGeralt of RiviaSkyrim : The Elder Scrolls VSoroshکاپیتان یامیarshia.ya.moRaminmore
  • پیشاپیش خواهش میکنم لطف کنید تو کامنت‌ها این بازی رو با نو منز اسکای مقایسه نکنید. نو منز اسکای گرافیک نسل ششمی و شوتینگ فورتنایتی نداره و چند سر و گردن بالاتره.

    Moein MM2HitasepAmogusETERNALMANحاج عرفانپدر بزرگ دانته و ویرجیلGeralt of RiviaSkyrim : The Elder Scrolls VSoroshAQUARIUSmore
  • این گیم برای زندگی کردن ساخته شده.به بتسدا شک نکنید.خودم که فال اوت۳ و نیو وگاس ۲تا از بهترین تجربیاتم بودن.اینم مثل اونها شاهکار خواهد بود.تاد هاوارد کار بلده

    Moein MM2HitasepSkyrim : The Elder Scrolls VSoroshRaminکاکاسنگیعلیGHOST_SHADOWshadowDream in Red (Playstation T)more
  • با توجه به اینکه این بازی توسط بستدا ساخته شده نه استودیو های خود ایکس باکس و فقط آیپی در اختیار مایکروسافته امکان داره برای سونی هم منتشر بشه یا به اصطلاح انحصاری زمانی باشه؟ تا حالا همچین اتفاقی رخ داده؟
    من واقعا بین خرید ایکس باکس سری ایکس و ps5 مردد هستم

    Moein MM2HitasepSkyrim : The Elder Scrolls Varshia.ya.moانسانAmir1990RaminکاکاسنگیعلیGHOST_SHADOWmore
  • A Slash گفت:

    امیدوارم جمع آوری منابعش جوری نباشه که برای یه آپگرید کوچیک سفینه مجبور بشیم یک ساعت سرگردان تو فضا گرایند کنیم :/

    پایگاه ها هم احتمال زیاد یه حالت hub طور برا ان پی سیا دارن.مثل همین گیمای قبلی بتسدا و مثلا فایرلینک شراین دارک سولز

    Moein MM2Haj_HosseinSkyrim : The Elder Scrolls VAmir1990علیArminshadowجیم
  • god of war گفت:

    استارفیلد قطعا ی بازی خوب و حتی عالی خواهد بود
    و این مقاله هم خوب و مفید بود
    ولی متاسفانه دارن از ی نمایش ده دقیقه ایی بیش از حد صحبت می کنند
    این در حالی هست ک بازی نزدیک یک سال تا انتشارش فاصله داره
    چرا برای گیم هایی مثل گاد رگنوراک ک احتمالا تا ۵ ماه اینده منتشر می شع همچین مقاله ایی نوشته نمی شع
    واقعا ب نظرم‌ سایت داره بین بازی ایی ک ۱ سال تا انتشارش مونده با بازی ایی ک ۵ ماه دیگه منتشر می شع فرق می زاره
    اگه این مقاله کوتاه رو در نظر نگیریم سایت پیش نمایشی در خور این بازی ارائه نکرده
    https://gamefa.com/784602/god-of-war-ragnarok-combat-improvements-trailer-grappling-kratos-atreus/
    از سردبیر محترم تقاضا دارم ب این مورد رسیدگی کنن .
    خواهش دیگر این ک این مهم رو ب اقای غزالی بسپارید قطعا پیش نمایش با قلم ایشون از این بازی خواندنی خواهد بود

    Moein MM2MmfbSkyrim : The Elder Scrolls Vپدر بزرگ دانته و ویرجیلժ๏ςτ០я នτяคղցҽDARKSIRENKurosAmir1990RaminMR_Williammore
    • بازی Starfield پانزده (!) دقیقه گیمپلی و مصاحبه و … داره، god of war ragnarok پانزده دقیقه گیمپلی داره که در موردش مقاله بزنیم؟

      با وجود این که رگناروک فقط یه تریلر ۳ دقیقه‌ای داشت بیش از ۱۰ مقاله در موردش نوشتیم، دیگه الان باید چی بنویسیم وقتی سانتا مونیکا هیچ تریلر و مصاحبه و فوتیجی به اشتراک نذاشته.
      https://gamefa.com/823217/eight-things-we-dont-want-from-god-of-war-ragnarok/
      https://gamefa.com/784602/god-of-war-ragnarok-combat-improvements-trailer-grappling-kratos-atreus/
      https://gamefa.com/826598/can-god-of-war-ragnarok-repeat-last-games-success/
      https://gamefa.com/797195/god-of-war-ragnarok-valkyrie-bosses-similar-new-take-possible/
      https://gamefa.com/767950/god-of-war-ragnarok-ancient-egypt/
      https://gamefa.com/773864/enemies-that-kratos-will-encounter-in-god-of-war-ragnarok/
      https://gamefa.com/766988/god-of-war-ragnarok-is-a-whole-upgrade/
      https://gamefa.com/765140/god-of-war-ragnarok-god-of-war-ragnarok-could-be-the-end-of-atreus-story/

      در حقیقت ما بیش از حد در مورد gow ragnarok مقاله نوشتیم، ندیدم ناراحت باشی و بگی از یک تریلر ۳ دقیقه ای چرا این همه مقاله در آوردین. اگر کسی نقد میکرد که gow ragnarok زیاد مقاله داره می‌پذیرفتم.

      Moein MM2AmogusAmirhosseinAli slhپدر بزرگ دانته و ویرجیلGeralt of RiviaHaj_HosseinHTSkyrim : The Elder Scrolls Vժ๏ςτ០я នτяคղցҽmore
      • انسان گفت:

        احسنتم که وقت می گذارید برای پاسخ دادن . واقعا ستودنی است .

        Moein MM2Skyrim : The Elder Scrolls VجیمRaminMR_WilliamMmfbکاکاسنگیپدر بزرگ دانته و ویرجیلعلیامیر حسینmore
      • M.Kh گفت:

        از ۸ تا مقاله ای که گذاشتین، ۶ تاش به این اشاره دارن که گاد بعدی چجوری باید بهبود پیدا کنه
        واقعا خجالت داره، هر کی ندونه فکر میکنه داریم در مورد یه بازی ضعیف با متا ۷۰ صحبت میکنیم
        میدونین چیش جالبه؟ وقتی صحبت از استارفیلد هست، بازی نیازی به گرافیک نسل نهمی نداره چون خیلی عظیمه ، بازی نیازی به شوتینگ حداقل خوب نداره چون خیلی عظیمه ، بازی نیازی به صداگذاری شخصیت اصلی نداره چون خیلی عظیمه ولی در مقابل به گاد که میرسه، بازی باید المان های نقش آفرینی بیشتری بگیره، باید مبارزات آزادانه با کمبو های بیشتر بگیره، باید باس های بیشتر و دشمنان بیشتر بگیره و اصلا به این اشاره نمیشه که بازی در زمینه فنی و هنری چقدر عظیمه، چقدر جزئیات، چه گرافیکی، چه دنیاسازی و به قول کوری بارلوگ اگه میخواستن فقط چندتا باس دیگه اضافه کنن باید ده سال تاخیر میزدن
        و با همه این مشکلاتی که میگین باید با یه بازی یه بار مصرف طرف باشیم ولی جالبه که خوده من ۴ بار بازی تموم کردم و خدا شاهده ۴ بار لذت خالص بردم
        نمیدونم شاید مشکل از منه ولی آخه تو سطح دنیا هم بازی ۱۱۸ تا نقد مثبت دریافت کرد و لیبل ماست پلی در متاکریتیک، ینی همه ما مشکل داریم و فقط نویسندگان گیمفا مشکلات بازی را میبینن؟

        Moein MM2HTSkyrim : The Elder Scrolls VSoroshDARKSIRENانسانKurosAmir1990Raminکاکاسنگیmore
        • gow ragnarok میتواند پایان داستان آتریوس باشد بر پایه بهبوده؟

          این که بر پایه تریلر به طور طبیعی ذکر کردیم بازی قراره متنوع تر و بهتر باشه خیلی عجیبه؟ مگه همه انتظار ندارن رگناروک کامل تر باشه؟
          ایکه ممکنه بعد از رگناروک به مصر بپردازن بر پایه بهبوده؟ این که کریتوس با چه دشمنانی مواجه خواهد شد بر پایه بهبوده؟

          در ضمن در مورد استارفیلد، همه نظرات متفاوت رو جمع نبدین و مدام تکرار نکنید. یکی گفته گرافیک مشکل بازی نیست یکی گفته صامت بودن شخصیت مشکل نیست و یکی هم با شویتنگ مشکلی نداشتن. من شخصا با شوتینگ بازی مشکل دارم اما با صامت بودن شخصیت اصلی و گرافیک خیر. بقیه میتونن عقیده دیگری داشته باشن. خجالت برای کسیه که میاد همه نظرات منفی حول یک بازی رو جمع میزنه تا طوری جلوه بده که انگار ما همه با تمامی جوانب استارفیلد موافقیم و بازی رو میپرستیم که اینطور نیست. اصلا بازی هنوز نیومده که ما بخوایم در مورد بهبود یا عدم بهبود صحبت کنیم، ولی gow یک نسخه اول داره و تمامی بازی های تاریخ میتونن بهبود پیدا کنن. هیچ بازی ای وجود نداره که بهبود نتونه پیدا کنه.

          در مورد GOW 2018 که یک بار مصرف بود دقیقا و بار دوم هیچ لذتی نداشت (که البته برای یک بازی سیماتیک بد نیست) قبلا صحبت کردم و هم نقاط قوت و هم نقاط ضعف رو کامل شرح دادم (کاملاً عقیده شخصی) هر مورد رو فنی و دقیق ذکر کردم و گفتم مشکل چیه. این که خداشاهده شما چهار بار بازی کردی، خیلی اهمیت ویژه‌ای نداره و باعث نمیشه نظر کسی عوض بشه، همانطور که نظر من قرار نیست تجربه کسانی که از بازی لذت بردن رو عوض کنه. هم شما و طرفداران بازی حق دارن از بازی مورد علاقشون تعریف کنن و هم من حق دارم از بازی ای که لذت نبردم انتقال کنم و بگم چرا لذت نبردم. خیلی سخت نیست پذیرفتن این که همه با شما موافق نیستن.

          AmogusAmirhosseinپدر بزرگ دانته و ویرجیلHaj_HosseinSkyrim : The Elder Scrolls VDARKSIRENانسانAmir1990Raminعلیmore
        • god of war گفت:

          دوست من حرفاتون تا حدودی درسته ولی تا حالا در طول مقاله ها از گاد ب عنوان ی بازی متوسط و خوب یاد نشده
          حتی یکی از بهترین مقالات ک در وصف این بازی نوشته شده توی همین سایت بوده باشه
          https://gamefa.com/770401/%DA%86%D8%B1%D8%A7-god-of-war-%DB%8C%DA%A9-%D8%B4%D8%A7%D9%87%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%DB%8C%D9%86%D8%B8%DB%8C%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%9F/
          حرف من گاد ۲۰۱۸ نبود بحث من نیاز سایت برای تحلیل سکوت خبری سونی در قبال گاد رگنوراک احتمال تاخیر و در نهایت جمع بندی کامل تمام اخبار و شایعات معتبر لیکر ها و احتمالات ک نزدیک ب یقین باشند بود
          پ ن : اخبار این بازی ب خوبی پوشش داده شده و کوچک ترین خبری منتشر داده شده
          ضمن اینکه اقای کریمی هم ی نیمچه تحلیلی روی اخبار داخل کامنت ها انجام می دن
          و نظرات شخصی ایشون تا این لحظه ب جز ی پست طنز گونه تا حالا ب مقالات باز نشده

          Skyrim : The Elder Scrolls VجیمDARKSIRENshadowRaminعلیامیر حسینkia (Bye All)Dream in Red (Playstation T)
        • گاد ۲۰۱۸ همون اول که اومد و سالهای بعدش یه ده از ده گرفت و کلی تمجید و تعریف ، چمیدونم بهترین بازی گیمفا شد و اینجور شر و ورا ( با کمال احترام به فنای گاد ۲۰۱۸ ولی جو بحث یه همچین لحنی میخواد )
          چرا فقط حالا که یکم ، فقط یکم اونم تو بخش کامنتا از بازی ایراد گرفته میشه میگی گیمفا مشکل داره؟
          تازه مقاله ای هم در این باره نوشته نشده و نویسنده فقط نظر خودش رو میگه تو بخش کامنت ها که هر کسی حق داره نظرش رو بگه
          برام قابل درک نیستید

          Skyrim : The Elder Scrolls VEspressoDARKSIRENshadowAmir1990Ramin...Eternal...sorenaعلیSnake and kratos❤️more
          • بهترین بازی سال گیمفا در سال ۲۰۱۸ رددد۲ شد.
            https://gamefa.com/519844/%D9%87%D9%85%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D9%85%D8%B9%D9%86%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B8-%D8%A7%D8%B2-2/

            Skyrim : The Elder Scrolls Vgod of warEspressoانسانshadow
            • god of war گفت:

              واقعا عجب تیمی بود
              گیمفا بدون حاشیه
              نسل طلایی>؟

              Skyrim : The Elder Scrolls V
              • Mmfb گفت:

                دقیقا شما کسایی هستین که گند میزنین به جو سایت. بازی ۱۵ دقیقه گیمپلی داده این همه اطلاعات در اومده ازش مقاله هم میشه ازش نوشت. اون موقع که هر روز ،هر روز از گاد مقاله مینوشتن با اینکه حتی گیم پلی نداده تو کجا بودی؟ما در اون موقع اعتراض کردیم؟چون بازی برای ایکس باکسه نباید مقاله ازش نوشته شه؟اگه از مقاله خوشت نمیاد پس حق گذاشتن کامنت و خوندنش رو نداری برو گاد و لست رو برای بار ۱۰۰۰۰ تموم کن

                Skyrim : The Elder Scrolls Vپدر بزرگ دانته و ویرجیل...Eternal...Lone wolf
                • god of war گفت:

                  ممنون ک سایت رو برای خودتون می دونید و اگه انتقادی می شع می گید از سایت برو بیرون
                  بحث من اصلا با اقای سردبیر بود و ایشون هم پاسخ داد
                  دخالت شما رو درک نمی کنم

                  Skyrim : The Elder Scrolls Vپدر بزرگ دانته و ویرجیل
          • M.Kh گفت:

            دارم به مقاله ها ایراد میگیرم، میگی مقاله ای نوشته نشده و صرفا نظرش را تو کامنت ها داده 😐😐😐

            Skyrim : The Elder Scrolls Vshadowgod of war
            • god of war گفت:

              خب راست گفتم دیگه
              ببین واقعا هیچ کس بیشتر از من با این وضع سایت مشکل نداره ولی هنوز پای این جور صحبت ها ب مقالات باز نشده
              حتی مقاله اقای غزالی برای نقد هرایزون و گرن توریزمو هم این رو ب قدرت ثابت می کنه
              اگه اشتباه بگیم راه رو برای باز شدن این دری وری ها ب مقالات سایت باز کردیم
              اصلا وقتی این کامنت رو دادم تنها خواستم ی پیش نمایش برای گاد رگنوراک بود الان ک دارم نگاه می کنم زیر پست استارفیلد جنگ درست کردم
              من نمی دونم چرا اینقدر این فن های بتزدا حساس هستن
              خوبه تو کامنتم گفتم یکی از بهترین هاست
              ولی انگار اشتباه برداشت شده

              Skyrim : The Elder Scrolls V
        • Armin Ezati گفت:

          تمام چیزی که شما ها میخواید ( کلا فن بوی های هر دو کنسول ) اینکه هیچ کس حق نداره به بازی انحصاری مورد علاقه تون انتقادی کنه چونکه با این کار مرتکب گناه بزرگی شده !!
          نمی دونم الان نویسنده های سایت اومدن در مورد گادی که یک تریلر درست و حسابی ای از گیم پلیش نیومده بیرون نزدیک ده مقاله نوشتن کار بدی مرتکب شدن ؟
          اگه قراره در مورد گاد مقاله ای نوشته بشه باید به چه چیزی پرداخته بشه ؟ مثلا باید بیان بگن گاد ۲۰۱۸ هیچ نقصی نداشت و نسخه بعدی هم باید همینطور باشه ؟ اگه انتظارتون اینه پس فکر کنم کلا تفکرتون از بیخ اشکال داره چونکه گیم بی نقصی وجود نداره و نخواهد داشت هر گیمی میتونه پیشرفت هر گیمی !
          همچنین چه این پست و مقاله ربطی به گاد داشت که بحثو کشیون وسط برخی از شماها ؟
          همچنین وقتی نمیتونید از گیم مورد علاقه تون دفاع کنید پای متا و .. رو پیش نکشید وسط یا نگید چون چهار بار تمومش کردم پس این درسته و این درست نیست؟
          لطفا با دلیل حرف بزنید

          Skyrim : The Elder Scrolls VEspressoshadowAmir1990XERXESعلیSnake and kratos❤️امیر حسینLone wolfWitcher Geraltmore
        • GHOST_SHADOW گفت:

          همنی که داری این دوتا رو باهم مقایسه میکنی اشتباهه
          آخه مرد مومن من می دونم تو فنبوی نیستی چرا این حرفو میزنی ؟ گاد آو وار حتی یکصدم وصعت این گیمو نداره ، خوب مشخصه باید در بخش های دیگه خیلی بهتر باشه + بازی های بتسدا اصلا نیازی به چیزایی که گفتی ندارن

          shadowامیر حسین
        • HT گفت:

          دوست من ،هر بازی اولویت های داره …..
          مثل این که میگن حتما نباید استارفیلد گرافیک نسل نهمی داشته باشه تا موفق بشه یک حقیقته چون نشون دادن طرفدار ها از بازی های بتسدا چی میخوان ولی هیچ کس نمیگه بازی استارفیلد نباید عمق نداشته باشه نباید راز های مختلف نداشته باشه نباید چیزهای جدیدی رو نداشته باشه ….چون این ها اولویت های اصلی بازی های بتسدا هستن صامت بودن هم تو موفق ترین بازی های بتسدا به چشم میخوره اگه طرفدارها ناراضی بودن قطعا اعتراض میکردن ولی برو تو سایت های مختلف دنیا گیم نگاه کنن که چقدر طرفدارها بتسدا از صامت بودن بازی خوشحال شدن ..
          اما این سمت گاد قطعا گرافیکش تحسین برانگیز هستش ….اما واقعا یکی از مشکلاتش کمبود دشمنان بود …اونم زمانی که میبینیم گاد های قبلی پر از دشمنان متنوع بود ….گاد اف وار رو هیچ کس اعتراض نمیکنه چرا با این که تو یک سبک تقریبا قرار داره با DMC ولی مبارزاتش فرق داره …چون لازم نیست طرفدارهاش اینجوری بیشتر دوست دارن حالا یک مشت هیتر همیشه حرف میزنن چه برای گاد اف وار چه برای استارفیلد و این ها فقط سن سال خودشون رو نشون میدن یک مشت بچه سال …..گاد اف وار رگناروک هیچ کس نمیگه گرافیکش باید اینجوری باشه اون جوری باشه چون گرافیکش درست هستش عالی هستش …ولی کمبود دشمنان…. که قدیم تنوع دشمنان تو نسخه های مختلف گاد یک اولویت و یک نکته مثبت حساب میشد تو نسخه ۲۰۱۸ بشدت احساس میشد که اقای کریمی هم اشاره کردن امیدوار هست که نسخه رگناروک بازی این مشکل رو نداشته باشه ….

          پدر بزرگ دانته و ویرجیلM.Kh
    • در حال حاضر با وضعیت فعلی درخواست مقاله از گاد راگناروک فرقی با درخواست مقاله از تلو سه نداره ، انقدر جفتشون هیچیشون معلوم نیست XD

      پدر بزرگ دانته و ویرجیلkia (Bye All)RaminعلیshadowDream in Red (Playstation T)Arnaldهمسایه ( فن بوی = پنچری )Espressogod of war
    • XERXES گفت:

      داش تئوری توطئه بس نیست؟ همیشه یک طرفه میبینی چیزارو چرا

      علیAshen undead the bearershadowDream in Red (Playstation T)Arnald(MANI(depression hater🦜👆khEspresso
    • GHOST_SHADOW گفت:

      داداش فعلا فنبوی ها تو همین ۱۵ دقیقه داشتن فشار میخوردن و بازی رو شکست خورده اعلام می کردم LOL

      SoroshEspresso
  • KdKd گفت:

    کی میاد یه چنین اثر متوسطی رو با اسکایریم مقایسه کنه

    Moein MM2HitasepAmogusهیچکسarshia.ya.moshadowRaminکاکاسنگیعلیپدر بزرگ دانته و ویرجیلmore
  • انسان گفت:

    شاهکاری دیگر از تاد هاوارد .

    پدر بزرگ دانته و ویرجیلSoroshMmfbh00manEspressoshadowRaminکاکاسنگیعلیDream in Red (Playstation T)
  • hossein گفت:

    به شخصه از شخصیت سازی پر جزعیاتش کفم برید مشخصه خیلی گیم بزرگیه به امید موفقیتش

    Moein MM2پدر بزرگ دانته و ویرجیلSoroshEspressoshadowRaminکاکاسنگیعلیSTARFIELD
  • sorena گفت:

    در مجمع ستارگان: نگاهی خودمانی به استارفیلد و حواشی.

    https://s6.uupload.ir/files/20220622_154037_97v1.jpg

    The wonder is,
    not that the field of stars is so vast,
    but that man has measured it.

    به یقین میتوان گفت انسان‌ها،از نخستین روزهایی که در جنگل های آفریقا ،که تنها یک موجود خوراک جوی شکارگر و آسیب پذیر بوده،تا به امروز که سازنده ی بزرگترین تمدن هاست و در راس هرم قدرت قرار دارد،چند سوال مشترک داشته اند، آن سوالهای ساده که ده ها هزار یا شاید میلیون ها سال ذهن بشر را به خود درگیر کرده‌اند در واقع بنیادی ترین سوالات ما هستند: ما چرا اینجاییم؟ اون بیرون چی هست؟. این سوالات، بسیاری رو بر این داشت که دست بکار شوند و جوابی بیابند. در اعماق تاریخ گروهی داستانک هایی را سرهم کردند و از خود ساختند و با نسبت دادن ان به قدرتی والا برای خود ماهیتی مقدس به وجود اوردند و انسان های آزاد بی‌شماری را به بردگی و بندگی کشیدند.

    الیزابت: هیس! جدی باش احمق. کامستاک عظم، آمدنم بهر چه بود؟
    بوکر: هیچی، ریختن اشغال تو محیط زیست!
    کامستاک: خفه شید! شما آمده‌اید که مورد آزمون باشید! نباید بپرسید و فقط باید بپرستید! حال که از فرامینی که فقط من آنها را از اراده برتر می‌گیرم! سرپیچی کردین از او خواهم خواست شما را به هل هایم ببرد و در یخ!های سوزان ذوب کند….
    الیزابت: وای چه تناقض خوشجلی،من ملدم
    بوکر: اوه عجب غلطی کردیم، الی ،تو بچه ای دلت پاکه میشه بهش بگی مارو ببخشه؟
    الیزابت: چه ربطی داره؟ ولی فکر خوبیه؛مارو ببخش ای کامستاک عظم!
    کامستاک: اراده برتر همه را خواهد بخشید. اما من فقط یک پیام رسان!هستم، پس مجبور نیستم کسی را ببخشم. آمین!
    پایان.
    اما گروهی هم بودند که با جواب های ساده و سواستفاده گرانه ی آن گروه برای سوالات بزرگ قانع نشدند و راه رسیدن به جواب درست را نه در ناچیز انگاری انسان و راه و رسم های کهنه، بلکه، نخست در شناخت دقیق خودمان و قابلیت های منحصر فرد مان و سپس ساخت ابزارهای مناسب برای یافتن جواب های دقیق و صد البته *قابل راستی آزمایی* دیدند. گروهی که تمدن نوین بشر بر روی شانه‌های آن ها ساخته و استوار است.
    گروهی که معتقدند ما از ستارگانیم و عشق و اشتیاق فراوان ما به ستارگان همچون عشق و اشتیاق فرزندی به مادر خود است.
    Love knows not distance; it hath no continent; its eyes are for the stars.
    ستارگان چشمه ای به بلندای تاریخ برای خیال پردازی ها، کتاب ها،فیلم ها و بازی ها…
    استارفیلد: یک صد ستاره در کف من میگنجد!
    آخرین ساخته تاد هاوارد «این ستاره ی درخشان صنعت گیم» یعنی استارفیلد دارای بیش از صد ستاره و هزار سیاره قابل کاوش است.
    در تاریخ بازی های نقش آفرینی هرگز چنین آزادی عملی نبوده است تا یک قیاس و معیار سنجشی را برای ما فراهم کند، هرچه که درحال حاضر گفته میشود صرفاً حدس و گمان است. اما فارغ از برخی حدس ها، اکتشافات فضایی نیازمند چنین بزرگی و عظمتی هستند تا نیازهای ذهن های کنجکاو را برآورده و ارضا کنند. صحبت های آقای تاد هاوارد تصویری بدور از نگرانی‌ها برایمان می‌سازد،جایی که می‌شنویم استارفیلد بزرگترین اثر بتسدا در زمینه ساخت دست‌ساز است و محتوای بسیار بیشتری از ساخته های پیشین بتسدا دارد. برسی تاریخی هم گواهی بر این ادعاست جایی که می‌دانیم گوشه گوشه بازی های بتسدا پر است از راز و رمز هایی برای فهمیدن و کشف کردن،. چه یک سیاره یا هزار سیاره،همیشه چیزی برای کشف کردن خواهد بود. انتظار از تنوع سیارات میبایست واقع بینانه‌ و واقعیت گرایانه باشد، از این روی انتظار بخش اکتشافی جذاب در کنار تجربه ای متفاوت از آن حداقل هایی ست که انتظار مارا می‌کشند.
    سطح نگرانی بابت تعداد سیارات:کم.
    سطح انتظار از محتوا: زیاد.
    استارفیلد یک نقش آفرینی اصیل.
    شما کی هستین؟ منظورم به اسم و فامیل نیست. شما دقیقا کی هستین؟ نمیدونید نه؟ عناوین بتسدا در دنیای گیم بهترین مکان برای یافتن این پاسخ هستند! آیا ما یک جور دیوانه ایم؟ یا شاید هم یک خون آشام؟ امممم یه ربتایل چطوره؟ هر چه که هستیم سخت‌ترین کارمان آدم بودن است… بگذریم که تو استارفیلد قرار نیست «ظاهرا» هیچ کدوم از اون ها باشیم اما این به اون معنی هم نیست که «باطنا» نمی‌تونیم یه خون آشام باشیم! ما میتونیم آدم هایی در استارفیلد باشیم که هر هیولا و خون‌آشامی رو،رو سفید میکنند! اینجا تو استارفیلد داستان ،داستان ماست،سرنوشت بسیاری در دستان ماست،نه درستی در کار است نه غلطی! چرا باید شخص دیگری شایسته ی تعیین درست یا غلط باشد؟؟ پس می‌شویم هر آنکه هستیم یا آن که دوست داریم باشیم.
    بیش از دویست هزار دیالوگ و فکشن های مختلف در استارفیلد نوید یک پیچیدگی‌ عظیم در داستان و تأثیر انتخاب های ما را میدهد،جایی که قطعا سرنوشت بسیاری به تصمیمات ما گره خورده و پیامدهای بی‌شماری را در پی دارد.
    نگرانی از سطح المان‌های نقش آفرینی: فوق‌العاده کم
    انتظار از سطح المان های نقش آفرینی: فوق‌العاده زیاد.

    https://s6.uupload.ir/files/img_20220624_170123_lg7n.png

    این کاااااامینگ،،،،، بوووووم! ،،،،، صدای زن: او مای گاد! نمایش سینماتیک و مثلاً تاثیر گذار از خراب شدن چیزی، با گرافیک بالایی که البته قراره دانگرید بشه!
    آبکی بود نه؟ خوشبختانه استارفیلد اینطور شروع نشد،در طول ۱۵دقیقه نمایش استارفیلد نکته خوشحال کننده، نبود کوچک ترین رد پای سینماتیک بود و در واقع یک نمایش صادقانه از هرآنچه که هست بود!!!
    فکت:
    https://s6.uupload.ir/files/iceberg_21062022145021_ig25.jpg
    گان پلی استارفیلد در قامت یک نقش آفرینی عظیم نکاتی امیدوار کننده دارد.
    نخست ارتقاء سطح کیفی سلاح ها نسبت به فال اوت مشهود و مشخص است، سپس تفاوت حس شلیک با تفنگ های مختلف یک پیشرفت قابل توجه دیگری نسبت به قبل و فال اوت ۴است، این پیشرفت در سلاح پیستول به مراتب بهتر و ملموس تر است. شخصی سازی هم در این بخش نقش پر رنگی دارد. مبارزات بازی محدود به زمین (بخوانید سیارات) نیست و نبرد های فضایی با فضاپیما هم از دیگر ویژگی های گیم پلی استارفیلد است که همین امر کار سازندگان را برای عمیق تر کردن گان پلی سخت تر میکند، پرداختن به چند نوع حالت مبارزاتی حقیقتا کار بزرگی ست. با این حال گان پلی بازی قابل قبول و نسبت به گذشته یک پیشرفت ملموس است، اما همچنان میتوانید بهتر هم باشد. ولی انتظار گان پلیی چون کال آف دیوتی کمال بی انصافی ست.
    سطح نگرانی از گان پلی: کم
    سطح انتظار: متوسط+نبرد های فضایی بسیار جذاب.

    نکات زیادی برای مطرح کردن وجود داشت مثل موسیقی فوق‌العاده،یا نیاز به بهبود هوش مصنوعی اما خارج از حوصله ی یک کامنت هستند. در مجموع صرفاً بعنوان یک طرفدار سبک نقش آفرینی باید عرض کنم با توجه به مشاهدات و اخبار، استارفیلد یک قدم رو به جلو در ژانر RPG میتوانید باشد و یک نقش آفرینی کلاسیک که اگر در آینده شاهکار خطاب شود جای تعجب ندارد.

    Moein MM2AmogusSoroshkia (Bye All)h00manEspressoکاپتان استخونیshadowRaminمسافر خستهmore
    • جواب تمام این سوالات تو گوگل هست. نیازی نیست نو منز اسکای ریمستر پلی بدیم.

      Moein MM2Amogusهیچکسپدر بزرگ دانته و ویرجیلPilgrimهمسایه ( فن بوی = پنچری )h00manarshia.ya.moEspressoshadowmore
      • ETERNALMAN گفت:

        فن بیسی که به الدن رینگ بگه شاهکار بایدم چنین کامنت هایی بده

        پدر بزرگ دانته و ویرجیل
      • HT گفت:

        😅😅😂😂😂میدونی من کار به این حرف ها ندارم ولی
        یک چیز خیلی قشنگ درک کردم اینم اینع که هر بازی نداشته باشین رو مثالشو میزنین …..
        نمونش استارفیلد ندارین (نو منز اسکای)
        هیلو (شوتر ندارین کالاف )
        استاکر (بجاش مترو )
        کالاف نداشته باشین (بتلفیلد)
        فورزا هورایزن نداشته باشید (نید فور اسپید )
        برای هر بازی انحصاری تاکید میکنم انحصاری نداشته باشین ی چیزی میارین فرقی نداره اون بازی هرچی باشه ….
        ولی وقتی حرف از بازی های میشه که تو این دوسال اومده روی گیم پس تا کمبود انحصاری رفع بشه ….مشکل پیدا میکنه نه اقا شما بهترین بازی رو بیار روی گیم پس (ردد۲ ) ولی هنوز ایکس باکس فقط هیلو و فورزا داره 😅😅😅هنوز کامنتش هستش ……..ولی اینجا بازی های مولتی رو میتونین جایگزین کنید اونجا نمیشه …..یا یادمه میگفتن بجای انچارتد ..(تام رایدر ) داریم نه اقا فلان پشمدان ….
        برو عمو جون …. شما نو منز اسکای بازی کن لذت ببر ما استارفیلد …..شما برو گاد رو تجربه کن لذت ببر ما هیلو گیرز فلان ….شما برو برای یک بازی هفتاد دلار دو سه میلیون پول بده ….من اینجا با دوستانمون با هشت صد تومان یکساله گیم پس گرفتیم دست جمعی بازی میکنیم هر ثانیه یک چیز جدید یک حس جدید ….هر چقدر هم یک بازی داستانی خوب باشه مثل گاد …دیگه سه بار یا چهار بار میره …دفع های بعد براش تکراری میشه چشم بسته هم میره …
        شاهکار این بازی قسد ترول ندارم ….فقط میخوام واقعی بین باشیم ….واقعا چندبار گاد رو میرین نهایتن ده بار دیگه بیشتر از این که سهله ….ولی بازی های مثل هیلو حالا هیچ همین وارزون و بتلفیلد ۵ اینها تجربه کنین ببینید چه لذتی داره بازی هیچ وقت تکراری نمیشه ….نمیگم بازی های داستانی رو کنار بزارید …میخوام به این دوستم بگم ایکس باکس بد نیست …من خودم ایکس باکس دارم و فنش هستم چون واقعا بدرد من میخوره به سبک سلیقه من میخوره ….من دیدم پلی استیشن پنج بگیرم باید همش بازی های داستانی بازی کنم اون سمت اصلا دسته های سونی واقعا چیزی که واقعیت داره برای بازی های شوتر مثل وارزون خوب نیست بعد مدتی خراب میشه ….ولی این سمت ایکس باکس سری ایکس گرفتم هم هزینه هام کاهش پیدا کنه هم برای این دسته از بازی های بهتره ….
        ولی این دلیل نمیشه خودمو از بازی های خوب سونی محروم کنم من همیشه گفتم گاد ۲۰۱۸ رو من داخل گیم سنتری محله مون که نزدیک خونمون هستش تموم کردم ولذت هم بردم …صد در صد این گاد هم بیاد میرم تجربش میکنم و لذت میبرم ….یک جوری شما ها با هم جنگ و دعوا میکنید انگار سونی ایکس باکس صاحبشون شما هستین یا هرکدوم کم بیاره سهامتون کاهش پیدا میکنه …
        نه اقا بازی کنید لذت ببرید هر کسی دوست داره بره نومنز اسکای بازی کنه ….هر کسی هم عاشق سبک ماجراجویی و بازی های پر راز و نشیب هستش واسته تا شاهکار تادهاوارد یعنی استارفیلد از راه برسه ….❤❤❤

        Ali slhMmfbپدر بزرگ دانته و ویرجیلETERNALMAN
    • sorena گفت:

      یه مقدار از کامنت (که قابل حدس و درک هم بود) اصلاح شده، اگر میبیند حرفی که از دهن الیزابت زده میشه بی ربط به نظر میاد به دلیل اصلاح بخشی هست که از زبون کامستاک زده میشه…..

      Moein MM2Espressoshadow
  • sorena گفت:

    کمی شوخی با حواشی

    فنبوی: تو قرن بیست‌ویکم کرکتر بازی لال باشه،خیلی زشته!
    جواب: عزیزم تو قرن بیست‌ویکم،عمیق ترین بازیهایRPG لال که نه ولی صامت بودن، و این یک امتیاز بزرگ هست.
    ف ب: نه بدرد نمیخوره،کج راه می‌ره!.
    ج: عزیزم تو استارفیلد میتونی مدل راه رفتن رو هم خودت انتخاب کنی! من دوست دارم کج راه بره!!!
    ف،ب: گرافیک استارفیلد نصف هورایزن هم نیست،خخخ
    ج: عزیزم کل هورایزن به اندازه کوچه پس کوچه های استارفیلد هست که چنین انتظاری داری؟.
    ف،ب: زود تکراری میشه چون همه اش تو فضاست!
    ج: اگه می‌تونستم برات یه کادو بدم قطعا،حتما،! اون کادو مرگ موش بود.
    ف،ب:تاد هاوارد از سبک دیالوگ های سایبرپانک تعریف کرد،انتظار داشتم همون قدر خوب باشه!(چون صامته خوب نیست!)
    ج:عزیزم حرکت تاد هاوارد رونالدینیویی بود،به سایبرپانک نگاه کرد ولی پاس گل رو داد به آبلیویئن.
    ف ب: این بازی خیلی خیلی الکیه . دزدی سیارات(!) چه درد میخوره اخه.
    ج: من دیگه رد دادم.

    https://s6.uupload.ir/files/img_20220622_141142_evia.jpg
    عقل فنبوی ها خطاب به دلشون👇

    https://uupload.ir/view/1_5181649997040452000_pbvp.mp4/
    و خلاصه ای از آنچه که گذشت
    https://s6.uupload.ir/files/big_brain_vs_brainlet_21062022144832_rq70.jpg

    Moein MM2هیچکسPilgrimEspressoکاپتان استخونیshadowAmir1990RaminMmfbعلیmore
  • Orin گفت:

    سلام چطوری میشه بازی های ظرفیت کامل گیم پس رو افلاین بازی کرد تو سری اس؟

    Moein MM2shadowRamin
  • Mmfb گفت:

    یک دنیای زیبای دیگر از استارفیلد. ده ها پایان مختلف. داستان خودت رو خودت مینیوسی. میتونی یک ادم باشی ولی در باطن یک حیوان باشی یا یک ادم خوب و درستکار در بازی باشی. بیس خودت رو درست کن و هرجور میخوای شخصی سازیش کن. سفینت رو خودت بساز هر جور که میخوای. شخصیتت رو از صفر تا ۱۰۰ خودت بچین حتی در نوع راه رفتن. ۲۰۰ هزار خط دیالوگ تو یک بازی داشته باش. ۱۰۰۰ سیاره در اختیارته. سفینه بقیه هم بدزد. یک داستان شاهکار. اولین ناساپانک جهان. این دیگه چه شاهکاریه؟

    پدر بزرگ دانته و ویرجیلshadowDream in Red (Playstation T)...Eternal...Sorosh
  • Mmfb گفت:

    وقتی ضبط سفینه رو تو استارفیلد روشن کنیم:
    تو با فلوم میری بالا مثل ناسا
    😂😂😂

    پدر بزرگ دانته و ویرجیلPilgrimSoosmar (بازنشسته)کاپتان استخونی
  • نمیخوام باعث نگرانی کسی بشم . این بازی صرفا یک بازی نیست . پیامی داره . دیوید بویی (یا همون داوود) در چند اهنگ خود مثل space oddity و life on mars مخصوصا در اهنگ ۵ years مستقیم داره به نابودی کره ی زمین اشاره میکنه (چیزی نیست . نگران نباشید . من حواسم هست) . میگه :
    News guy wept and told us
    Earth was really dying
    Cried so much his face was wet
    Then I knew he was not lying
    شما همتون گیمرید . چندین سفر به سیارات دیگه داشتین (مس افکت و دووم و دد اسپیس و ریچ و اوتر ووردز و …) . شما رو الان هر سیاره ای پیاده کنن ، تقریبا با مسیر اشنایید ، میتونید راه خودتون رو پیدا کنید . وظیفه هر گیمر اراعه خدمات و راهنمایی به ان دسته از کسایی هستند که تا حالا سفر نکردند . چون وقتی دیگه زمینی وجود نداشته باشه ، همه به فکر نقل مکان میفتند . (جای نگرانی نیست . استرس به خودتون راه ندید . من هستم . خیالتون راحت (یکی باید هوای خود من رو داشته باشه))
    ۱۰۰۰ران سیاره موجود در starfield این فرصت رو فراهم میکنه که با شناختی نسبی ، … .چی میگفتم ؟! ببخشید یکم استرس دارم .
    به هر حال مراقب خودتون باشید دیگه . یا حق
    (خدا یا خودت کمک کن . به این ها امیدی نیست)

    MR.BADGUYمسافر خستهMmfbgod of war
10 مورد مهمی که از نمایش اخیر Starfield متوجه شدیم