آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Jaws تا Falling Skies - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Jaws تا Falling Skies - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Jaws تا Falling Skies - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Jaws تا Falling Skies - گیمفا

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Jaws تا Falling Skies

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
فیلم آرواره‌ها jaws

در این مطلب از سری مطالب آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم به معرفی دو فیلم جدید، فیلم کلاسیک Jaws و سریال Falling Skies می‌پردازیم.

در دنیای سینما، فیلم‌های بسیار زیادی در مورد اقیانوس‌ها و خطرات آن ساخته شده‌اند و برخی از این آثار سینمایی به حمله کوسه‎‌ها به انسان‌ها اختصاص یافته‌اند. یکی از بهترین فیلم‌ها در مورد کوسه‎‌ها نیز فیلم آرواره‌ها (Jaws) به شمار می‌رود که از جمله برترین آثار کلاسیک تاریخ سینما محسوب می‌شود و تاثیری شگرف در سینما ایجاد کرده بود. در ادامه به معرفی این فیلم خواهیم پرداخت.

سریال دانتون ابی (Downton Abbey) از جمله سریال‎‌های برجسته انگلیسی به شمار می‌رود که مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده بود. حالا فیلمی سینمایی بر اساس آن تولید شده است که داستانی تازه و جالب را به نمایش در می‌آورد. فیلم رهگیر (Interceptor) نیز اثری تازه به شمار می‌رود که به معرفی آن می‌پردازیم. به عنوان سریال این هفته نیز به سراغ سریال سقوط آسمان‌ها (Falling Skies) می‌رویم که اثری پساآخرالزمانی و علمی-تخیلی است. همراه با ما باشید.

جدیدترین فیلم‌های هفته

فیلم دانتون بی: عصر جدید (Downton Abbey: A New Era)

فیلم دانتون بی عصر جدید downton abbey a new era

فیلم «دانتون ابی: عصر جدید» اثری درام و تاریخی محصول سال ۲۰۲۲ میلادی است که دنباله‌ای برای فیلمی به همین نام محصول سال ۲۰۱۹ میلادی به شمار می‌رود. فیلم‌نامه هر دو فیلم نیز توسط خالق سریال «دانتون ابی» یعنی جولیان فلوز (Julian Fellowes) نوشته شده است.

مایکل انگلر (Michael Engler) کارگردانی اولین فیلم سینمایی «دانتون ابی» را برعهده داشت؛ اما برای کارگردانی فیلم دوم، سایمون کورتیس (Simon Curtis) جانشین او شده است. این فیلم پس از اکران روی پرده سینماها، اکنون عرضه شده و در دسترس قرار دارد.

سریال «دانتون ابی» در حال تبدیل شدن به اثری تکراری و آبکی بود اما با عرضه فیلم «دانتون ابی: عصر جدید» به نظر می‌رسد که این موضوع تغییر کرده و جذبه آشنای این فیلم رضایت بینندگان و طرفداران را جلب کرده است. برخی از بینندگان و طرفداران حتی این فیلم را بهترین اثر در این فرنچایز می‌دانند.

فیلم رهگیر (Interceptor)

فیلم رهگیر interceptor

فیلم «رهگیر» محصولی مشترک از استرالیا و آمریکا به شمار می‌رود که در ژانر اکشن و درام تولید شده است. کارگردانی این اثر را متیو رایلی (Matthew Reilly) در دست دارد. فیلم‌نامه فیلم را نیز او به همراه استوارت بیتی (Stuart Beattie) قلم زده‌ است.

فیلم «رهگیر» داستان تروریست‌هایی را روایت می‌کند که با استفاده از موشک‌های سرقتی قصد حمله اتمی به آمریکا را دارند. تروریست‌ها قبل از این حمله اتمی خود، به یک سکوی رهگیر موشکی خارج از ساحل هجوم می‌برند چراکه این سکو قادر است جلوی موشک‌های شلیک‌شده آن‌ها را بگیرد. آن‌ها در آنجا با افسری روبه‌رو می‌شوند که با شجاعت و تدبیر از این تاسیسات دفاعی محافظت می‌کند.

از جمله بازیگرانی که در این فیلم حضور دارند می‌توان به السا پاتاکی (Elsa Pataky) و لوک بریسلی (Luke Bracey) اشاره کرد. السا پاتاکی همسر کریس همسورث (Chris Hemsworth) است و خود همسورث نیز حضوری کوتاه در این فیلم دارد.

فیلم «رهگیر» قبل از اینکه روی سرویس آنلاین نتفلیکس پخش شود، به مدت کوتاه در سینماهای استرالیا اکران شده بود. با این وجود، فیلم نتوانسته تحسین منتقدان و بینندگان را بدست بیاورد.

فیلم «رهگیر» در داستان خود چیز جدیدی برای ارائه کردن ندارد و کسانی که به اکشن‌های مهیج و بدون منطق علاقه‌مند هستند، ممکن است توجه‌شان نسبت به این فیلم جذب شود؛ اما در کل این فیلم، اثری برجسته و جذاب در ژانر اکشن به شمار نمی‌رود و می‌توان به سراغ آثار بهتری رفت.

فیلم کلاسیک هفته

فیلم آرواره‌ها (Jaws)

فیلم آرواره‌ها jaws

فیلم «آرواره‌ها» در سال ۱۹۷۵ میلادی روی پرده سینماها اکران شد و توانست توجه بینندگان زیادی را به خود جذب کند. استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) کارگردانی این فیلم مهیج را بر اساس رمانی به همین نام نوشته پیتر بنچلی (Peter Benchley) برعهده داشت. این رمان در سال ۱۹۷۴ میلادی به چاپ رسیده بود.

فیلم «آرواره‌ها» داستان کوسه سفید بزرگ و آدم‌خواری را روایت می‌کند که به هنگام تعطیلات تابستانی در شهری ساحلی به مردم حمله می‌کند. حمله این کوسه به مردم در سواحل باعث می‌شود تا پلیس این شهر به نام مارتین برودی با بازی روی شایدر (Roy Scheider) به فکر شکار این کوسه باشد. او به کمک یک زیست‌شناس دریایی با بازی ریچارد درایفس (Richard Dreyfuss) و یک شکارچی حرفه‌ای کوسه با بازی رابرت شاو (Robert Shaw) به شکار این کوسه مزاحم می‌روند. موری همیلتون (Murray Hamilton) و لورین گری (Lorraine Gary) نیز دیگر بازیگران فیلم هستند.

فیلم «آرواره‌ها» به هنگام اکران خود روی پرده سینماها توانست به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما تبدیل شود اما این رکورد مدت زیادی پابرجا باقی نماند و دو سال بعد فیلم «جنگ ستارگان» موفق شد رکورد آن را بشکند. این اثر سینمایی از جمله اولین آثار بلاک‌باستری به شمار می‌رود که راه را برای آثار مدرن هموار کرده بود. به دنبال موفقیت فیلم اول، سه دنباله برای آن ساخته شده بود که نه نویسنده و نه کارگردان فیلم اول یعنی پیتر بنچلی و استیون اسپیلبرگ در آن‌ها دخالتی نداشته‌اند.

فیلم «آرواره‌ها» اکشنی بسیار تاثیرگذار و اثر سینمایی مهیج و ترسناکی است که به خوبی بیننده را با خود همراه می‌کند و دلیل آن نیز شخصیت‌های توسعه یافته و پخته داستان هستند. کارگردانی استیون اسپیلبرگ در این فیلم واقعا ستودنی است و نقش‌آفرینی رابرت شاو نیز توجه هر بیننده‎‌ای را به خود جذب می‌کند.

استیون اسپیلبرگ از استعدادی خارق‌العاده و تماشایی برخوردار است و به خوبی می‌داند که چطور داستان را به نمایش در بیاورد. او صحنه‌هایی ترسناک و دلهره‌آور در فیلم «آرواره‌ها» خلق کرده است که حتی در برخی از آن‌ها کوسه‌ای نیز دیده نمی‌شود. فیلم «آرواره‌ها» می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای تماشا در آخر هفته باشد و مطمئنا آخر هفته خوبی را برای شما رقم خواهد زد.

سریال هفته

سریال سقوط آسمان‌ها (Falling Skies)

سریال falling skies

رابرت رودات (Robert Rodat) سریال «سقوط آسمان‌ها» را خلق کرده است. این سریال در ژانر علمی-تخیلی و پساآخرالزمانی است و تهیه‌کننده اجرایی آن نیز استیون اسپیلبرگ است. این سریال از شبکه TNT و از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ پخش می‌شد.

سریال «سقوط آسمان‌ها» داستان تام میسون با بازی نوآ وایل (Noah Wyle) را روایت می‌کند. او قبل از اینکه بیگانه‌ها به سیاره زمین حمله کنند، استاد تاریخ بوده است. حالا او معاون فرمانده هنگ شبه نظامی ماساچوست دوم است و رهبری گروهی از سربازان و افراد غیرنظامی را برعهده دارد که در حال فرار از شهر بوستون هستند.

از جمله دیگر بازیگرانی که در سریال «سقوط آسمان‌ها» نقش‌آفرینی می‌کنند می‌توان به مون بلادگود (Moon Bloodgood)، درو روی (Drew Roy)، جسی اسکرم (Jessy Schram)، مکسیم نایت (Maxim Knight)، سارا کارتر (Sarah Carter) و تعدادی دیگر اشاره کرد.

اولین فصل از سریال در سال ۲۰۱۱ میلادی پخش شد و با ستایش بینندگان روبه‎‌رو شد. این فصل از سریال سرگرم‌کننده بود و حس تعلیق جذابی داشت. بیننده برای اینکه زودتر به جواب‌های سوالات خود برسد، بلافاصله می‌خواهد قسمت بعدی را تماشا کند.

سریال «سقوط آسمان‌ها» از آن دسته سریال‌هایی است که آرام آرام توسعه پیدا می‌کند اما در کل اثر علمی-تخیلی جذاب و تماشایی‌ای به شمار می‌رود که مطمئنا از تماشای آن لذت خواهید برد. این سریال به خوبی درام بین انسان‌ها و بیگانه‌ها را به نمایش در آورده است.

فصل‌های بعدی سریال نیز موفق شدند تا روند صعودی داستان را ادامه بدهند و درامای جذاب‌تر و مهیج‌تری را در کنار اکشنی قابل قبول به نمایش در بیاورند. پنجمین فصل از سریال در سال ۲۰۱۵ میلادی پخش شد و داستان این سریال را برای همیشه پایان داد.

در سال ۲۰۱۴ میلادی،‌ یک بازی بر اساس این سریال به نام Falling Skies: The Game ساخته و عرضه شد. این بازی توسط Torus Games توسعه داده شده بود اما به هنگام عرضه خود با نقدهای منفی روبه‌رو شد که علت آن گیم‌پلی کُند، داستانی ضعیف و کاراکترهای غیرجذاب بوده است.


در این آخر هفته به معرفی دو فیلم «رهگیر» و فیلم «دانتون ابی: عصر جدید» که به تازگی عرضه شدند و فیلم کلاسیک «آرواره‌ها» و سریال «سقوط آسمان‌ها» پرداختیم. نظر شما در مورد این آثار چیست؟

meysambAli slh

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Jaws تا Falling Skies - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Jaws تا Falling Skies - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Jaws تا Falling Skies - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Jaws تا Falling Skies - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Jaws تا Falling Skies - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Jaws تا Falling Skies - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Jaws تا Falling Skies - گیمفا