نگاهی بر گسترش‌دهنده‌های بازی Resident Evil Village - گیمفا
نگاهی بر گسترش‌دهنده‌های بازی Resident Evil Village - گیمفا
نگاهی بر گسترش‌دهنده‌های بازی Resident Evil Village - گیمفا
نگاهی بر گسترش‌دهنده‌های بازی Resident Evil Village - گیمفا

نگاهی بر گسترش‌دهنده‌های بازی Resident Evil Village

آرمان زرمهر
۱۷:۵۴ ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
نگاهی بر گسترش‌دهنده‌های بازی Resident Evil Village - گیمفا

سال آینده، سالی پر محتوا برای فرنچایز Resident Evil محسوب می‌شود و در این مقاله قصد داریم مروری داشته باشیم بر این محتوا و تاثیر آن‌ها بر آینده‌ی فرنچایز.

در هفته‌ی اخیر شاهد معرفی‌های مرتبط زیادی با فرنچایز Resident Evil بودیم که بسیاری از طرفداران مدت‌هاست که انتظارشان را می‌کشیدند. از معرفی محتوای اضافه‌ی Resident Evil Village در قالب Winter’s Expansion تا رونمایی از نسخه‌ی بازسازی شده‌ی Resident Evil 4 که حسابی باعث هیجان و هایپ بیشتر طرفداران برای سال پیش رو شده است. امروز قصد داریم به گسترش‌دهنده‌های Resident Evil Village از جمله Shadows of Rose بپردازیم و آن را زیر ذره‌بین قرار بدهیم چرا که این گسترش‌دهنده پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به یکی از بهترین محتوای اضافه‌ی تاریخ فرنچایز را دارا است.

احیای دوباره‌ی بخش Mercenaries

نگاهی بر گسترش‌دهنده‌های بازی Resident Evil Village - گیمفا
به نظرم باید از همان ابتدا بخش Mercenaries با این میزان محتوا و قابلیت در دسترس قرار می‌گرفت اما تیم سازنده به هر دلیل در ابتدا محتوای زیادی برای این بخش در نظر نگرفته بود و یا شاید زمان کافی برای توسعه‌ی آن نداشته است. به هر صورت مایه‌ی خوش‌حالی است که توسعه دهندگان بازی دوباره به سراغ این مود جذاب رفتند و تصمیم گرفتند محتوای جدیدی به آن اضافه کنند که نه تنها بر ارزش تجربه‌ی این بخش بلکه بر ارزش تجربه‌ی کلی این عنوان تاثیر خواهد گذاشت.

بخش Mercenaries از محبوبیت بالایی در بین طرفداران فرنچایز برخوردار است و شخصا در تمامی نسخه‌هایی که این مود در آن حاضر بوده است، زمان زیادی را به تجربه‌ی آن اختصاص داده‌ام اما متاسفانه Mercenaries پس سال‌ها بازگشتی بسیار ضعیف را در نسخه‌ی هشتم تجربه کرد و یکی از کم محتواترین بخش‌های Mercenaries فرنچایز بود به طوری که از پیش پا افتاده‌ترین خصوصیات این بخش از جمله انتخاب کاراکتر که حتی در نسخه‌ی سوم این مجموعه نیز حضور داشتند بی‌بهره بود.

خوش‌بختانه سازندگان قرار است محتوای متنوعی به این بخش اضافه کنند که می‌تواند تاثیر به سزایی در تجربه‌ی کلی این بخش بگذارد. طبق اعلام سازندگان قرار است کاراکترهای Chris Redfield، Alcina Dimitrescu و Karl Heisenberg به این گیم مود اضافه شوند که هر کدام از آن‌ها نوع و استایل مبارزه‌ی خاص خودش را دارد و حتی شما توانایی استفاده از برخی از قابلیت‌های برجسته‌ی این کاراکترها را خواهید داشت که قطعا تجربه‌ی بسیار لذت‌بخشی را ارائه خواهد داد.

به عنوان مثال پلیر در نقش Chris، توانایی استفاده از قابلیت Air Support را با استفاده از لیزری که در طول بازی نیز از آن بهره‌مند بود را خواهد داشت که می‌تواند تنوع بسیار خوبی به این بخش ببخشد. همچنین Heisenberg و Lady Dimitrescu نیز قابلیت‌های خاصی که در طول داستان بازی از آن‌ها برخوردار بودند را نیز در این بخش تا حدودی در اختیار دارند.

علاوه بر کاراکترهای جدید، مراحل و یا به اصطلاح Stageهای جدیدی نیز به این بخش اضافه خواهد شد که قطعا ارزش تجربه‌ی این مود را چندین و چند برابر خواهد کرد.

بازگشت حالت سوم شخص به نسخه‌های اصلی

نگاهی بر گسترش‌دهنده‌های بازی Resident Evil Village - گیمفا
اضافه شدن حالت سوم شخص به این عنوان نه تنها می‌تواند دلیلی برای بازگشت به این بازی برای کسانی که در یک سال اخیر این عنوان را تجربه کرده‌اند باشد بلکه می‌تواند تعداد زیادی از مخاطبان قدیمی فرنچایز را که به دلیل عدم علاقه به استایل اول شخص عناوین اخیر از تجربه‌ی آن‌ها پرهیز کرده‌اند را به تجربه‌ی این عنوان فرا بخواند.

طرفداران فرنچایز در همان اوایل معرفی نسخه‌ی هفتم از کپ‌کام درخواست اضافه کردن حالت سوم شخص را کرده بودند و در نهایت سازندگان این خواسته‌ی طرفداران را در Village برآورده کردند. این تغییر بسیار بزرگی نه تنها برای نسخه‌ی هشتم بلکه حتی برای نسخه‌های اصلی آینده‌ی فرنچایز محسوب می‌شود. شاید کپ‌کام با این عمل سعی دارد دوباره به حالت سوم شخص سابق فرنچایز بازگردد و حتی نسخه‌ی بعدی را کاملا به صورت سوم شخص عرضه کند!

از همان ابتدا یکی از دلایل اینکه کپ‌کام نسخه‌ی هفتم را به صورت اول شخص عرضه کرد آن بود که پلیر بتواند بیشتر خودش را نقش Ethan که یک شخص کاملا عادی بود قرار دهد و ترس خالص‌تری را تجربه کند به همین دلیل هم بود که به شدت از نمایش چهره‌ی او پرهیز می‌کردند. حال که داستان Ethan به پایان رسیده است شاهد آن هستیم که کپ‌کام در حال تغییر رویه‌ی خود است به طوری که حتی Shadows of Rose را از همان ابتدا به طور کلی در حالت سوم شخص توسعه داده است.

نگاهی بر گسترش‌دهنده‌های بازی Resident Evil Village - گیمفا
سوم شخص کردن عنوانی که از ابتدا بر پایه‌ی حالت اول شخص توسعه یافته است کار ساده‌ای نیست و سازندگان تقریبا باید بخش‌هایی از بازی از جمله برخی کات‌سین‌ها را به طور کلی از ابتدا طراحی کنند تا با حالت سوم شخص بازی هم راستا شود. همچنین در حالی که در برخی انیمیشن‌های حرکات Ethan شاهد استفاده‌ی دوباره از انیمیشن‌های مشابه به عناوین ریمیک هستیم همچنان می‌توانیم انیمیشن‌ها و حرکات جدیدی را نیز مشاهده کنیم که نشان‌دهنده‌ی اهمیت بالای ارائه‌ی یک تجربه‌ی سوم شخص مطلوب برای سازندگان بازی است.

همچنین احتمال می‌رود که در نسخه‌ی بعدی شاهد حضور Chris به عنوان شخصیت اصلی باشیم که در آن صورت اول شخص بودن بازی به هیچ عنوان منطقی نخواهد بود. شخصا فکر می‌کنم کپ‌کام از این پس حتی اگر بخواهد عناوین آینده‌ی Resident Evil را به صورت اول شخص بسازد، احتمالا امکان تجربه‌ی آن‌ها را به صورت سوم شخص نیز در اختیار پلیرها قرار خواهد داد.

به غیر از این مسائل، سازندگان تغییرات زیادی در ساختار کلی بازی ایجاد کرده‌اند تا تجربه‌ی سوم شخص آن همچون نسخه‌های ریمیک پولیش شده و لذت‌بخش باشد. احتمال می‌رود که شاهد کات‌سین‌های تازه‌ای نیز در بازی باشیم که Ethan را به صورت سوم شخص نمایش دهند و در نهایت بتوانیم به طور رسمی چهره‌ی او را در موقعیت‌ها و با احساسات متفاوت مشاهده کنیم. این موضوع قطعا به ارتباط برقرار کردن پلیر با این کاراکتر کمک بسیار زیادی خواهد کرد و بنده قطعا در هنگام عرضه‌ی این قابلیت دوباره به پای تجربه‌ی Resident Evil Village خواهم نشست.

تحلیل Shadows of Rose و تاثیر آن بر آینده‌ فرنچایز

نگاهی بر گسترش‌دهنده‌های بازی Resident Evil Village - گیمفا
پرداختن به شخصیت Rose می‌تواند بسیار هیجان انگیز و در عین حال احساسی باشد. این محتوا نه تنها فرصت تبدیل کردن Rose به یک کاراکتر دوست‌داشتنی را به کپ‌کام می‌دهد بلکه به دلیل ماهیت Megamycete می‌تواند بسیاری از ابهامات نسخه‌های هفتم و هشتم را نیز برطرف کند و حتی برخی از کاراکترهایی که در این دو نسخه کشته شده‌اند را بازگرداند.

و اما گسترش دهنده‌ی داستانی Resident Evil Village که حدود یک سال انتظارش را می‌کشیدیم Shadows of Rose نام دارد و در واقع دنباله‌ای بر داستان نسخه‌ی هشتم محسوب می‌شود. احتمالات زیادی حول و محور این DLC وجود داشت از جمله پرداختن به داستان Chris و BSAA و یا بازگرداندن Ada Wong اما اگر از من بپرسید این بهترین انتخاب کپ‌کام بود و در ادامه بیشتر درباره‌ی آن صحبت خواهم کرد اما در کل بهتر است که در نسخه‌های اصلی فرنچایز به طور کامل به کاراکترهایی همچون Chris یا Ada پرداخته شود تا در یک محتوای اضافه.

در این DLC ما در نقش Rosemary Winters بازی خواهیم کرد و داستان آن بلافاصله پس از Epilogue نسخه‌ی هشتم یعنی ۱۶ سال بعد از داستان بازی اصلی آغاز می‌شود. Rose در طول زندگی‌اش به دلیل قدرت‌هایی که در اختیار داشته است دائما مورد تمسخر قرار گرفته و به عنوان یک فرد غیر عادی با او رفتار شده است از همین رو او قصد دارد با وارد شدن به ضمیر خودآگاه Megamycete قدرت‌هایش را برای همیشه از دست بدهد تا بتواند زندگی‌ای عادی داشته باشد.

تا به امروز تقریبا تمامی محتوای اضافه‌ی داستانی‌ای که برای نسخه‌های مختلف فرنچایز عرضه گردیده‌اند از کیفیت مطلوب و داستان‌های بسیار جذابی برخوردار بودند که بیشتر بر داستان نسخه‌ی خودشان تمرکز داشتند و تا به حال هیچ‌گاه این چنین جهش زمانی را در فرنچایز تجربه نکرده بودیم و بنده فکر می‌کنم بسیاری از افراد از پتانسیل و اهمیت بالای این DLC بی‌خبر هستند یا به آن بی‌توجهی می‌کنند.

نگاهی بر گسترش‌دهنده‌های بازی Resident Evil Village - گیمفا
طبق صحبت‌های سازندگان، در این DLC نه تنها دشمنان بلکه حتی دنیای بازی نیز به دنبال آسیب زدن و ترساندن شما است همچنین در برخی از بخش‌های تریلر Rose اسلحه‌ای در اختیار نداشت و به نظر می‌رسد بخشی از SOR را بدون استفاده از اسلحه سپری خواهیم کرد که شاید نشانه‌ای بر تمرکز بیشتر آن بر ترس نسبت به بازی اصلی باشد.

اگر به یاد داشته باشید چندین ماه پیش در یکی از مقالاتم به این موضوع اشاره کردم که ممکن است پروتاگونیست نسخه‌ی نهم Rose Winters باشد و کپ‌کام بخواهد با این کاراکتر این سه گانه را به پایان برساند اما پس از معرفی DLC این موضوع تا حدودی نقض می‌شود که به نظر من بسیار به نفع فرنچایز خواهد بود اما چرا چنین فکری می‌کنم؟!

Shadows of Rose ادامه‌ی داستان نسخه‌ی هشتم که حول و محور Rose می‌گردد و در Epilogue به آن اشاره شده بود را به پایان می‌رساند و راه را برای بازگشت کاراکترهای قدیمی به نسخه‌ی آینده به عنوان پروتاگونیست باز می‌کند. همچنین این موضوع از جهش زمانی در نسخه‌ی نهم جلوگیری می‌کند و این فرصت را به کپ‌کام می‌دهد که داستان زمان حال فرنچایز را ادامه دهد.

در عین حال اگر کپ‌کام به خوبی از پتانسیل داستانی Shadows of Rose استفاده کند نه تنها می‌تواند بسیاری از حفره‌های داستانی دو نسخه‌ی اخیر را پر کند بلکه حتی می‌تواند Rose را به کاراکتری دوست‌داشتنی برای طرفداران تبدیل کند. همچنین به هیچ عنوان نباید فراموش کرد که Chris نقش پررنگی در زندگی Rose داشته است و از همین رو امیدوارم کپ‌کام در SOR به جزئیات رابطه‌ی بین این دو کاراکتر نیز بپردازد و آن را به تصویر بکشد.

از طرف دیگر شاید این ارتباط مستقیم بین این دو کاراکتر باعث شود در آینده شاهد حضور بیشتر Rose در عناوین مختلف فرنچایز باشیم(Chris در زمان روایت داستان SOR حدودا ۶۵ سال سن دارد و شخصا به شدت علاقه دارم که Chris را در پیکر یک Father Figure برای Rose ببینم و شاهد ارتباط بین آن‌ها باشم).

نگاهی بر گسترش‌دهنده‌های بازی Resident Evil Village - گیمفا
در بخشی از تریلر Rosemary با شخصی کاملا مشابه خودش ملاقات می‌کند که البته در گذشته با چنین بستر داستانی در گسترش‌دهنده‌ی Little Miss مواجه بوده‌ایم. شخصا فکر می‌کنم این شخص ممکن است بخش منفی شخصیت Rose باشد که در هنگام مراسم Miranda برای بازگرداندن دخترش در Megamycete به دام افتاده است. البته احتمالات دیگری نیز وجود دارد از جمله اینکه این شخص در واقع Eva دختر Miranda باشد که حقیقتا کمی این احتمال را بعید می‌دانم! اما در نهایت باید منتظر ماند و دید…

بد نیست یک اشاره‌ای هم به Megamycete و نقش آن در این DLC داشته باشیم. شاید بسیاری فکر بکنند که تمامی اتفاقات SOR صرفا در ذهن Rose جریان دارد و فاقد اهمیت است اما اصلا چنین نیست. Megamycete یک ارگان زنده است و همانطور که احتمالا می‌دانید بخشی از ضمیر خودآگاه تمامی قربانیانش را در خود به دام انداخته است و همچنین دنیایش محدود به قوانین زمان و مکان نیست به همین دلیل بود که در نسخه‌ی هفتم Ethan توانست با Jack صحبت و یا در نسخه‌ی هشتم دوباره با Eveline ملاقات کند.

هیچ یک از این اتفاقات صرفا یک رویای ساخته‌ی ذهن Ethan نبود بلکه در دنیای Megamycete و از طریق ارتباط با بخشی از هوشیاری این افراد که در این دنیا باقی مانده بود امکان پذیر بود. این بخش از ذهن افراد می‌تواند شامل خصوصیات خوب آن‌ها یا بخش شیطانی ذهنشان باشد. به همین دلیل بود که Jack در مکالمه‌اش با Ethan همچون یک انسان بسیار عادی جلوه کرد چون در واقع خلق و خوی مثبت او در Megamycete گیر افتاده بود و با Ethan ارتباط برقرار کرد و در دنیای واقعی تنها یک پوسته‌ی خشمگین از او به جا مانده بود.

این مسئله را می‌توان به Duke نیز تعمیم داد. اگر تریلر معرفی این DLC را تماشا کرده باشید نسخه‌ی شیطانی Duke را مشاهده کرده‌اید. ممکن است Duke کاملا برعکس Jack بوده و بخش مثبت ضمیر خودآگاه او در دنیای واقعی و بخش شیطانی‌اش در Megamycete گرفتار شده باشد و حال Rose باید در مقابل Duke شیطانی قد علم کند. همچنین در تریلر شاهد نسخه‌ای نسبتا تاریک‌تر از قلعه‌ی Dimitrescu بودیم که شاید اشاره به برجسته‌تر بودن المان ترس در این DLC داشته باشد.

از آن جایی که به نظر نمی‌رسد محتوای دیگری برای این نسخه در دست توسعه باشد احتمالا داستان Chris و جریانات حول و محور BSAA در نسخه‌ی بعدی روایت ‌می‌شود و همانطور که گفتم این موضوع می‌تواند زمینه را برای بازگشت بسیاری از کاراکترهای دوست‌داشتنی و محبوب فرنچایز در نسخه‌ی آینده باز بگذارد.

به طور کلی Shadows of Rose از پتانسیل داستانی بسیار بالایی برخوردار است و باید دید که کپ‌کام تا چه حد به آن عمق می‌بخشد. شخصا به شدت از این انتخاب کپ‌کام برای DLC خوش‌حال هستم و بی‌صبرانه انتظارش را می‌کشم.

RE:VERSE بازمی‌گردد!

نگاهی بر گسترش‌دهنده‌های بازی Resident Evil Village - گیمفا
در کل RE:VERSE از همان ابتدای معرفی‌اش بسیاری را ناامید کرد و این روند ناامید کردن طرفداران را با آلفا و بتای ضعیفش ادامه داد و در نهایت کپ‌کام با تاخیر یک ساله‌، میخ آخر را بر تابوت آن کوبید به طوری که در حال حاضر بسیاری حتی آن را فراموش کرده‌اند. این بازی حتی یک نمایش اختصاصی در Showcase کپ‌کام دریافت نکرد و سازندگان صرفا حدود ۱۰ ثانیه از این کنفرانس نیم ساعته را به آن اختصاص دادند و همین موضوع باعث می‌شود که فکر بکنم نه تنها این تاخیر به نفع بازی و در راستای بهبود آن نبوده است بلکه صرفا برای به تاخیر انداختن مرگ غیر قابل امتناع آن در زمان عرضه یا به اصطلاح Dead On Arrival بودن آن بوده است.

طبق اعلام کپ‌کام RE:VERSE نیز هم زمان با Winter’s Expansion در تاریخ ۲۸ اکتبر ۲۰۲۲ مصادف با ۶ آبان ماه ۱۴۰۱ عرضه خواهد شد. جالب است که تقریبا هیچ صحبت دیگری درباره‌ی این عنوان صورت نگرفت و هیچ توضیح دقیقی درباره‌ی دلیل تاخیر یک ساله‌ی این عنوان و همچنین تغییراتی که در این یک سال در آن صورت گرفته است ارائه نشد!

اگر از من بپرسید بعید می‌دانم کپ‌کام طبق سابقه‌ای که در بازی‌های PVP خودش در فرنچایز Resident Evil دارد، کوچک‌ترین تغییری در این بازی ایجاد کرده باشد. نمایشی هم که از این بازی در پس زمینه‌ در حال پخش بود نیز هیچ تفاوتی را نسبت به قبل به تصویر نمی‌کشید. فکر می‌کنم کپ‌کام صرفا برای اینکه این بازی را در کنار Winter’s Expansion عرضه کند انتشار آن را به تاخیر انداخت چون حتی اگر یک نقشه‌ی جدید به آن اضافه شده بود حتما در ویدیویی که در Showcase بخش شد به نمایش در می‌آمد.

در هر صورت هنوز حدود چهار ماه تا عرضه‌ی این بازی زمان باقی است و شاید شاهد نمایش‌های جدید آن باشیم. شاید زمان کافی برای نمایش این بازی در کنفرانس کپ‌کام وجود نداشت. اما همه‌ی این احتمالات با دیدگاهی بسیار خوش‌بینانه بیان می‌شود و تنها زمان تعیین کننده‌ی درست یا اشتباه بودن آن‌ها است. اما شخصا بعید می‌دانم این بازی بتواند طلسم سنگین عناوین آنلاین Resident Evil را بشکند البته خوش‌حال می‌شوم اگر بتواند خلاف این موضوع را به من ثابت کند.

سخن پایانی

به طور کلی باید گفت سالی پر از محتوای Resident Evil را پیش روی خودمان داریم و به راستی زمانه‌ی بسیار جذابی برای طرفداران این فرنچایز است. نسخه‌ی بازسازی Resident Evil 4 که به شدت جذاب به نظر می‌رسد و محتوای اضافه‌ی Resident Evil Village نیز ندای تجربه‌ای هیجان انگیز و لذت‌بخش همچون بازی اصلی را می‌دهند که ما را تا زمان عرضه‌ی RE 4 سرگرم نگه خواهند داشت.

نظر شما درباره‌ی Winter’s Expansion چیست؟ آیا این گسترش‌دهنده برای شما ناامید کننده بود یا انتظاراتتان را برآورده کرد؟ بیایید در بخش نظرات درباره‌اش صحبت کنیم.

Moein MM2riversideعلیParzivalLeon S. KennedyDARKSIRENعلیAgent 47🤘Mohsenj74meysambWitcher GeraltM.MTReginaVisible 6-tigh manOld blacksmithانسانP.morgan 𔓙SquatlatexAlbertvitto corleonemore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نگاهی بر گسترش‌دهنده‌های بازی Resident Evil Village - گیمفا
نگاهی بر گسترش‌دهنده‌های بازی Resident Evil Village - گیمفا
نگاهی بر گسترش‌دهنده‌های بازی Resident Evil Village - گیمفا
نگاهی بر گسترش‌دهنده‌های بازی Resident Evil Village - گیمفا
نگاهی بر گسترش‌دهنده‌های بازی Resident Evil Village - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • AQUARIUS گفت:

    خیلی خوشحالم که کمپانی مورد علاقم تو اوجه

    Moein MM2🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉آرمان زرمهرah1372علیLORD MOHAMADعلیWitcher GeraltAmir(PC & PS4)محمد سپmore
  • Regina گفت:

    اقا یک مقاله راجع به باس های عناوین شینجی میکامی بنویسید

    Moein MM2ah1372علیعلیWitcher Geralt🤘Mohsenj74
  • Regina گفت:

    یا یک مقاله در مورد شخصیت های عناوینش

    Moein MM2علیWitcher Geralt
  • Regina گفت:

    یا یک مقاله در مورد لحظات ترسناک در آثارش

    Moein MM2علیWitcher Geralt
  • انسان گفت:

    امیدوارم وارد مسائل معلوم الحال که کپکام سابقه استفاده اش را داشته است ، نشود .

    Moein MM2
  • Amir گفت:

    راستش من خیلی نگرانه جهش زمانی بازی هستم چون ممکنه این جهش تو قسمت های بعدی هم ادامه داشته باشه اینجوری خیلی از شخصیت های اصلی رو دیگه نمیبینم چون به زمان بازی ۱۶ ساله دیگه کریس ۶۵ ساله میشه لیان ۶۱ ساله و الی آخر با کارکتر های پا به سن گذاشته روبرو میشیم که دیگه توانایی به اون صورت ندارن داستانشون هم ممکنه نیمه کاره رها بشه مثل اتفاقی که تو این چند سال برای جیل افتاد اگر طبق شایعات قراره که اویل ۹ آخرین قست باشه شخصا دوست دارم همه کارکتر های قدیمی رو یکجا ببنیم و پایان داستانو با همشون تجربه کنیم به نظرم این یه حسنه ختام زیبا میشه برای رزیدنت اویل اما با این جهش زمانی ممکنه این اتفاق نیفته
    با این حال از حالت سوم شخص که به بازی اضافه شده واقعا سورپرایز و هایپ شدم امیدوارم شادو اف رز هم قشنگ باشه

    Moein MM2ah1372LORD MOHAMADعلیscorpiones
    • سلام امیر عزیز
      همونطور که توی مقاله هم اشاره کردم احتمال اتفاق افتادن این جهش زمانی با عرضه‌ی SOR بسیار پایین میاد چون کپ‌کام با تعریف داستان Rose دیگه دلیل خاصی برای انجام این جهش زمانی در نسخه‌های اصلی نخواهد داشت مگر اینکه بخواد تمام کاراکترهای فرنچایز رو بازنشسته کنه و سکان رو بده به دست Rose که به نظرم بسیار غیر منطقی و دور از انتظاره بنابراین به نظرم نیازی به نگرانی نیست کپ‌کام توی چند سال اخیر انتخاب‌های درستی در قبال فرنچایز گرفته و بعید می‌دونم یک دفعه چنین تصمیم عجیب و غریبی رو بگیره!

      Chris و BSAA نیز همچنان خط داستانی ناتمامی دارن که در پایان Village به اون اشاره شد و باید روایت بشه همچنین همونطور که خودت هم اشاره کردی بسیاری از کاراکترها همچنان پتانسیل زیادی برای ادامه‌ی داستان خود و حضور در آینده‌ی فرنچایز را دارا هستند و شخصا فکر می‌کنم کپ‌کام تصمیم نداره به این پتانسیل و مهم‌تر از اون درخواست طرفداران فرنچایز برای بازگرداندن شخصیت‌های قدیمی پشت کنه و فقط منتظر زمان درستی برای روایت یک داستان منسجم و منطقی برای آن‌هاست.

      Moein MM2ah1372علیAmir
  • امیدوارم بعد از رزیدنت اویل ۴ کپکام ریمیک کد ورونیکا رو هم عرضه کنه خیلی بازی خوبی بود و پتانسیلی زیادی برای ریمیک شدن داره

    Moein MM2علیعلیAQUARIUS🤘Mohsenj74
  • WITCHER گفت:

    حالت سوم شخص برا ۷ هم ممکنه عرضه شه؟

    Moein MM2علیعلی
    • درود بر شما

      اگر مقاله رو مطالعه کرده باشید درباره‌ی سختی‌های تغییر زاویه‌ی دوربین در یک بازی که بر پایه‌ی دید اول شخص ساخته شده است صحبت کرده‌ام. این پروسه نیازمند زمان و ریوورک زیادی در بخش‌های مختلف بازی هستش و به همین دلیل بعید می‌دونم کپ‌کام بخواد تیم خودش رو برای طراحی حالت سوم شخص نسخه‌ی هفتم درگیر کنه چون قطعا پروژه‌های مهم‌تری در دست توسعه داره و از طرفی پشتیبانی محتوایی از نسخه‌ی هفتم هم پایان یافته.

      Moein MM2WITCHER🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉Espressoah1372علی
  • واقعا دوربین سوم شخص ب شدت لازم بود بنظرم
    ممنون از کپکام دوست داشتنی
    چ خوبه ک دوباره سر پا شدن

    Moein MM2🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉آرمان زرمهرعلی
نگاهی بر گسترش‌دهنده‌های بازی Resident Evil Village - گیمفا