آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Dial M for Murder تا Hunters - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Dial M for Murder تا Hunters - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Dial M for Murder تا Hunters - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Dial M for Murder تا Hunters - گیمفا

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Dial M for Murder تا Hunters

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم از dial m for murder تا hunters

در این آخر هفته قرار است به معرفی دو فیلم و دو سریال جدید، فیلم کلاسیک Dial M for Murder و سریال Hunters بپردازیم.

ژانر جنایی و هیجانی از جمله ژانرهای جذاب دنیای سینمایی محسوب می‌شود که آثار برجسته‌ای در آن ساخته شده است. فیلم‌هایی که در این ژانر ساخته می‌شوند، داستان‌هایی جذاب دارند که از ابتدا تا انتها شما را با خود درگیر می‌کنند و به وجد می‌آورند. یکی از فیلم‌های کلاسیک این ژانر نیز فیلم ام را به نشانه مرگ بگیر (Dial M for Murder) ساخته آلفرد هیچکاک (Alfred Hitchcock) است که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم.

مسئله نازی‌ها در دنیای سینمایی همیشه موضوعی جالب‌توجه بوده و به دفعات مختلف در دنیای سینما به تصویر کشیده است. سریال شکارچیان (Hunters) رویکردی متفاوت را در پیش گرفته و به شکلی جذاب و جالب‌توجه داستان شکار نازی‎‌ها را به نمایش در می‌آورد.

در ادامه این مطلب از آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم نیز به سراغ معرفی دو فیلم و دو سریال جدید می‌رویم. همراه با ما باشید.

جدیدترین فیلم و سریال‌های هفته

فیلم سنگینی تحمل‌ناپذیر استعداد عظیم (The Unbearable Weight of Massive Talent)

فیلم سنگینی تحمل‌ناپذیر استعداد عظیم the unbearable weight of massive talent

فیلم «سنگینی تحمل‌ناپذیر استعداد عظیم» اثری اکشن و کمدی به کارگردانی تام گورمیکان (Tom Gormican) به شمار می‌رود که به تازگی منتشر شده است. فیلم‌نامه این فیلم را تام گورمیکان به همراه کوین ایتن (Kevin Etten) قلم زده است.

در این فیلم نیکلاس کیج (Nicolas Cage) نقش نسخه‌ای خیالی از خودش را بازی می‌کند که به یک جشن تولد فردی میلیاردر دعوت می‌شود اما اتفاقات آن طور که او انتظار دارد، پیش نمی‌روند. از جمله دیگر بازیگرانی که در این فیلم حضور دارند، می‌توان به پدرو پاسکال (Pedro Pascal)، نیل پاتریک هریس (Neil Patrick Harris) و تیفانی هدیش (Tiffany Haddish) اشاره کرد.

نویسنده و کارگردان فیلم «سنگینی تحمل‌ناپذیر استعداد عظیم» به خوبی توانستند تا اثری هوشمندانه، خلاقانه و بسیار سرگرم‌کننده خلق کنند. نیکلاس کیج بار دیگر توانسته نقش‌آفرینی جالب‌توجهی از خودش به جای بگذارد و جذبه بین او و پدر پاسکال نیز جذاب و تماشایی است.

فیلم زرنگ‌بازی (Hustle)

فیلم زرنگ‌بازی hustle

فیلم «زرنگ‌بازی» اثری در ژانر ورزشی و درام است که کارگردانی آن را جرمایا زاگار (Jeremiah Zagar) در دست داشته است و فیلم‌نامه آن را تیلور ماترن (Taylor Materne) و ویل فیترز (Will Fetters) قلم زده‌اند. این فیلم به تازگی روی سرویس آنلاین نتفلیکس پخش شده و تحسین منتقدان را برانگیخته است.

فیلم «زرنگ‌بازی» داستان شخصی به نام استنلی شوگرمن را دنبال می‌کند که با سفر به نقاط مختلف در حال استعدادیابی برای تیم بسکتبال فیلادلفیا سونتی سیکسرز است و همین باعث شده تا همسر و دخترش ارتباط چندانی با او نداشته باشند. با این حال، مالک تیم، او را به عنوان دستیار مربی انتخاب می‌کند تا نزدیک خانواده‌اش باشد اما اوضاع به طور غیرمنتظره‌ای تغییر می‌کند.

از جمله بازیگرانی که در فیلم «زرنگ‌بازی» حضور دارند،‌ می‎‌توان به آدام سندلر (Adam Sandler)، کوئین لطیفه (Ben Foster)، بن فاستر (Ben Foster) و رابرت دووال (Robert Duvall) اشاره کرد.

فیلم «زرنگ‌بازی» چیز جدیدی را ارائه نمی‌کند و مورد جذاب و خارق‌العاده درون خود ندارد اما به آن‌ها نیز نیازی ندارد چراکه آدام سندلر با جذبه خود توانسته این فیلم را به اثری تماشایی و جالب‌توجه تبدیل کند. طرفداران آدام سندلر حتما باید این فیلم را ببینند.

فصل سوم سریال پسران (The Boys)

فصل سوم سریال پسران the boys

اریک کریپک (Eric Kripke) سریال «پسران» را برای سرویس آنلاین آمازون پرایم ویدیو توسعه داد که بر اساس کتاب‌های کمیکی به همین نام نوشته گارث انیس (Garth Ennis) و داریک رابرتسون (Darick Robertson) است. این سریال در ژانر ابرقهرمانی، کمدی تلخ و درام است و توانست با همان قسمت‌های ابتدایی خود توجه طیف گسترده‌ای از بینندگان را به خود جذب کند.

سریال «پسران» جهان ابرقهرمانی متفاوتی را به تصویر می‌کشد که در آن، ابرقهرمان‌ها برای آنکه محبوب‌تر شوند از قدرت‌های خود سوءاستفاده می‌کنند و گاهی اوقات کارهایی بسیار بد انجام می‌دهند. در همین حین نیز گروهی از افراد به دنبال آن هستند تا جلوی این ابرقهرمانان سوءاستفاده‌گر را بگیرند و با آن‌ها مبارزه می‌کنند.

بازیگران بسیار برجسته و بزرگی در سریال «پسران» نقش‌آفرینی می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به کارل اربن (Karl Urban)، جک کواید (Jack Quaid)، آنتونی استار (Antony Starr)، ارین موریارتی (Erin Moriarty) و… اشاره کرد. در فصل سوم سریال نیز جنسن اکلس (Jensen Ackles) و لوری هولدن (Laurie Holden) به جمع بازیگران اضافه شدند.

فصل سوم «پسران» همانند فصل‌های قبلی هشت قسمت دارد و سه قسمت ابتدایی آن در تاریخ جمعه ۶ خرداد پخش شدند و بقیه قسمت‌ها نیز به صورت هفتگی پخش می‌شوند. سریال «پسران» با رویکرد خود نسبت به دنیای ابرقهرمانی توانسته به یکی از جسورانه‌ترین سریال‌ها تبدیل شود و فصل سوم نیز همین روند را ادامه داده است. فصل سوم علاوه بر جسور و شجاع بودن، بسیار هوشمندانه است.

سریال خانم مارول (Ms. Marvel)

سریال خانم مارول ms marvel

سریال «خانم مارول» مینی‌سریالی ساخته بیشا کی علی (Bisha K. Ali) بر اساس کتاب‌های کمیک مارول به شمار می‌رود که پخش آن از سرویس آنلاین دیزنی پلاس شروع شده است. این سریال که هفتمین سریال لایو اکشن دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود، داستان شخصیتی به نام کامالا خان را روایت می‌کند.

ایمان ولانی (Iman Vellani) نقش اصلی سریال «خانم مارول» را بازی می‌کند و در کنار او مت لینتز (Matt Lintz)، یاسمین فلچر (Yasmeen Fletcher)، موهان کاپور (Mohan Kapur)، لورل مارسدن (Laurel Marsden) و تعدادی دیگر در سریال نقش‌آفرینی می‌کنند.

سریال «خانم مارول» شامل ۶ قسمت است که بخشی از فاز چهارم دنیای سینمایی مارول به شمار می‌رود و اتفاقات آن روی داستان فیلم مارول‌ها (The Marvels) در سال ۲۰۲۳ تاثیرگذار است و ایمان ولانی در این فیلم بار دیگر نقشش به عنوان کامالا خان ملقب به خانم مارول را بازآفرینی خواهد کرد.

سریال «خانم مارول» چه از نظر سبک و چه از نظر محتوایی، اثری تازه از دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود و ایمان ولانی با کاریزمای فوق‌العاده خود توانسته سریال را به جلو سوق بدهد. سریال به خوبی فرهنگ پاکستانی آمریکایی را به نمایش در آورده و لحظات کمدی و درام را در تعادل نگه داشته است.

فیلم کلاسیک هفته

فیلم ام را به نشانه مرگ بگیر (Dial M for Murder)

فیلم ام را به نشانه مرگ بگیر dial m for murder

فیلم «مرگ را به نشانه مرگ بگیر» بر اساس نمایش‌نامه‌ای به همین نام نوشته فردریک نات (Frederick Knott) ساخته شده و خود فردریک نات نیز فیلم‌نامه فیلم را قلم زده است. این فیلم اثری جنایی و هیجانی محصول سال ۱۹۵۴ میلادی به کارگردانی آلفرد هیچکاک است.

فیلم «مرگ را به نشانه مرگ بگیر» داستانی یک تنیس‌باز بازنشسته انگلیسی را روایت می‌کند که با دختری بسیار ثروتمند به نام مارگارت ازدواج کرده است. او متوجه می‌شود که مارگارت به او خیانت کرده و حالا تصمیم دارد تا او را به قتل برساند و ثروت زیادش را به ارث ببرد.

بازیگران برجسته‌ای در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان ری میلند (Ray Milland)، گریس کلی (Grace Kelly)، رابرت کامینگز (Robert Cummings)،‌ آنتونی داوسون (Anthony Dawson) و جان ویلیامز (John Williams) اشاره کرد.

فیلم «ام را به نشانه مرگ بگیر» اثری برجسته از هیچکاک به شمار می‌رود. برخی نقاط ضعف در مقدمه‌چینی داستان وجود دارد که سبب می‌شوند این فیلم آن حس تعلیق جذاب و هیجانی موردنظر را برای بیننده نداشته باشد. با این حال، نقش‎‌آفرینی برجسته بازیگران و همچنین ترفندهای تعلیق‌آمیز هیچکاک سبب شده تا برخی از این نقاط ضعف پوشانده شوند اما همچنان برخی از آن‌ها به چشم می‌آیند. یکی دیگر از مشکلات فیلم نیز اکشن کند آن است و دلیل آن نیز بازگو شدن داستان از طریق دیالوگ‌های بسیار زیاد است.

این فیلم ممکن است بهترین فیلم ساخته آلفرد هیچکاک نباشد اما همچنان اثر هیجانی دلهره‌آور و پیچیده‌ای است که با نقش‌آفرینی جذاب و ماندگاری از سوی گریس کلی همراه شده است. پس در تماشای این فیلم تردید نکنید.

سریال هفته

سریال شکارچیان (Hunters)

سریال شکارچیان hunters

سریال «شکارچیان» اثری در ژانر توطئه و درام به شمار می‌رود که توسط دیوید ویل (David Weil) خلق شده است. این سریال در سال ۲۰۲۰ میلادی روی سرویس آنلاین آمازون پرایم پخش شد و در آن زمان نیز برای فصل دوم تمدید شده است.

داستان سریال «شکارچیان» الهام گرفته شده از شخصیت‌هایی واقعی در سال‌های مختلف بوده است که به تعقیب و شکار نازی‌ها می‌پرداختند اما سریال رویدادهای واقعی را به تصویر نمی‌کشد. سریال داستان گروهی از شکارچیان نازی‌ها در سال ۱۹۷۷ میلادی شهر نیویورک را دنبال می‌کند. آن‌ها متوجه می‌شوند که جنایتکاران جنگی نازی که در آمریکا زندگی می‌کنند، در حال توطئه برای ایجاد رایش چهارم هستند.

سریال «شکارچیان» داستانی برجسته، پیام‌هایی خوب، سکانس‌های اکشن جالب‌توجه و نقش‌آفرینی خیره‌کننده‌ای دارد اما انتقادهایی نسبت به داستان‌سرایی، درون مایه متناقض و عدم صحت تاریخی آن وارد است. این سریال از بازیگرانی برجسته استفاده می‌کند و همین سبب شده تا سریال بتواند داستان خود را به خوبی پیش ببرد. از جمله بازیگران این سریال می‌توان به آل پاچینو (Al Pacino)، لوگان لرمن (Logan Lerman)، لنا اولین (Lena Olin)، جریکا هینتون (Jerrika Hinton) و… اشاره کرد.

فصل اول سریال «شکارچیان» شامل ۱۰ قسمت است که بیننده را به خوبی با خود همراه می‌کند و درگیر داستان نگه می‌دارد و نقش‌آفرینی جذابیت لوگان لرمن و آل پاچینو نیز جذابیت تماشای این سریال را دو چندان می‌کند. کمپانی آمازون این سریال را برای فصل دوم تمدید کرده اما هنوز تاریخ دقیقی برای پخش آن مشخص نشده است.


در این سری از مطالب آخر هفته چه فیلم و سریال ببینیم، به معرفی فیلم «سنگینی تحمل‌ناپذیر استعداد عظیم»، فیلم «زرنگ‌بازی»، فصل سوم سریال «پسران»، مینی سریال «خانم مارول»، فیلم کلاسیک «ام را به نشانه مرگ بگیر» و سریال «شکارچیان» پرداختیم. نظر شما در مورد این آثار چیست؟

CameraManmeysambKP.morgan 𔓙

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Dial M for Murder تا Hunters - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Dial M for Murder تا Hunters - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Dial M for Murder تا Hunters - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Dial M for Murder تا Hunters - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Dial M for Murder تا Hunters - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Dial M for Murder تا Hunters - گیمفا