پرفروشترین بازیهای فیزیکی بریتانیا؛ Horizon Forbidden West دوباره صدرنشین شد
بیش از سه ماه از انتشار بازی Horizon Forbidden West، انحصاری پلتفرم پلی استیشن، میگذرد و حالا این عنوان به صدر جدول فروش فیزیکی بریتانیا بازگشته است.
بازی Horizon Forbidden West هفتۀ گذشته بهترین فروش فیزیکی را تجربه کرده و با افزایش ۳۱ درصدی در فروش، جایگاه اول را از آن خود کرده است. با افزایش فروش پلی استیشن ۵، این عنوان نیز فروش بهتری را تجربه میکند و به نظر میرسد که خریداران PS5، به همراه کنسول خود یک نسخه از بازی را تهیه میکنند. هفتۀ گذشته Sniper Elite 5 در رتبۀ اول قرار داشت، اما این هفته به جایگاه هشتم سقوط کرد.
بیشترین رشد این هفتۀ متعلق به WWE 2K22 است که با افزایش ۳۵۶ درصدی در فروش فیزیکی، در رتبۀ هفتم قرار دارد.
جدول پرفروشترین بازیهای بریتانیا در فرمت فیزیکی:
هفتۀ گذشته | این هفته | بازی |
---|---|---|
۲ | ۱ | Horizon Forbidden West |
۳ | ۲ | Nintendo Switch Sports |
۴ | ۳ | Lego Star Wars: The Skywalker Saga |
۶ | ۴ | FIFA 22 |
۱۰ | ۵ | Mario Kart 8: Deluxe |
۸ | ۶ | Pokémon Legends: Arceus |
۳۵ | ۷ | WWE 2K22 |
۱ | ۸ | Sniper Elite 5 |
۹ | ۹ | Minecraft (Switch Edition) |
۹ | ۱۰ | Gran Turismo 7 |
نظر شما در این باره چیست؟
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
ماینکرفت : من هنوز زنده ام
ماشالله هورایزن ۲ و استودیوی گوریلا گیمز!!
هر چی بفروشه حقشه و نوش جونش!!
حال میکنم هورایزن ۲ رو اون بالا میبینم😍✌
الدن کجا رفت ؟ قرار بود بازیهای داستان محور همون ماه اول محو بشن از لیست پرفروش ؟ قضیه چیه ! رتبه ی اول و سوم که بازیهاش داستان محور بودن اما چند ماه میگذره هنوز تو لیست هستن !
اتفاقا منتظر چنین کامنت بیمعنایی بودم از یه نفر، پست بعدی میبینمت. :دی
اقای کریمی اینا درک نمیکنن که الدن توی اولویت بوده و حالا اومدن سراغ اولویت دوم یعنی هورایزن🙂این بازی تازه داره فروشش رو شروع میکنه.
هر چی پلی استیشن ۵ بیشتری در دسترس باشه فروش هورایزن هم بیشتر میشه، چون کیفیت بصری برای این عنوان و مخاطبینش مهمه.
کلا مقایسه فروش این دوتا بازی درست نیست به چند دلیل:
– هورایزن روی یه پلتفرم بود درحالی که الدن مولتی پلتفرمه.
– هورایزن بازی همه پسندتری نسبت به الدن رینگه
– الدن هایپ و جو رسانه ای زیادی همون موقع عرضه براش درست شد، مخصوصا به خاطر نمره متاش و کسایی که قرار بود بخرند بازی رو، خیلیاشون تا الان گرفتند.
– برعکس الدن، هورایزن با نمره متای خیلی خوب ولی نه مثل الدن که ۹۶ هست، منتشر شد (که به نظر خودم و خیلیا حقش بیشتر بود ولی مربوط به بحث نیست) ولی همه اون موقع نمی تونستند بازی رو بگیرند. یکی دلیلش همزمان شدن با الدن هست که خیلیا سختشونه تو یه ماه پول یا زمان دوتا بازی رو کنار بذارند. اون یکیشم با اینکه برای پلی استیشن ۴ هم منتشر میشد، ولی خیلی منتظر گرفتن کنسول جدید و بازی کردنش با کیفیت بالاتر بودند.
حرف همینه، مقایسه نکنید. اگرچه گرفتن متای ۹۶ کار اسانی نبوده، حتما دلیلی داشته که بنا بر دیزاین خوبی که داشته باعث فروش بیشترش هم شده.
والا میازاکی اگه دیسک خالی هم بده واسه review متا زیر ۸۰ نمیگیره 😂
چون یکی از بهترین دایرکتورهای صنعت گیمه.
بی معنا ؟ از چه لحاظ ؟ حرف حق جواب نداره خوب و واقعیت هم همون لحظه خودشو نشون نمیده با گذشت زمان همه چیز اشکار میشه . گفته بودید بازیهای داستان محور همون ماه اول محو میشن و از یادها میرن . اما رتبه ی اول و سوم هر دو داستان محور هستن بازیش اما هنوز میبینیم که تو لیست هستن . مبنای شما دلیل شما از بازی که تو لیست پرفروش ماه ها قرار میگیره یعنی شاهکاره . اما این دیدگاهتون اشتباهه سرعت فروش بازیهای داستان محور برق اسا هست درست بعد چند ماه خارج میشن از لیست پرفروش اما نسبت به بازیهای انلاین محوری مثل فیفا که تا اخر سال جزو پرفروشترینها هست فروششون تو چند هفته و چند ماه اول بسیار زیادتر هست و این مهمه فروش موندن تو جدول زیاد مهم نیست مهم فروش زیاد هست استنباط و دلیل شما اشتباهه در مورد بازیهایی که تو لیست پرفروش میمونن
مجید دلبندم چرا بیهوده گویی میکنی؟ من گفتم بازی های داستانی داخل توییچ و پلیر همزمان قابل رقابت نیستند با آثاری که گیمپلی محور هستند یا آنلاین و رقابتی ان. گذشت زمان یعنی چی؟ سرتو کردی تو برف؟ زمان گذشت!! چهار ماه از رلیز الدن رینگ میگذره و بازی موفق شده دیگه اصلا مهم نیست چه اتفاقی در آینده رخ میده بازی رفت جزو عناوین legenday تاریخ. دیگه اگر حتی از همین لحظه بازی فروش نکنه تا ابد اصلا مهم نیست ۱۴ ۱۵ میلیون فروخت رفت این یعنی موفقیت حالا در آینده هر اتفاقی میخواد بیوفته. تو هنوز در پی اینی که در آینده چی میشه؟ lmao
مجید جون دنبال چی هستی شما.
اصلا معلوم نیست هدفت چیه ازین حرفا. یه پایه ای از حرف میگی بعد میای جلوتر حرف های اولتو خودت زیر پا میزاری. خودت یه definitive edition از کامنتهات بده نفهمیدیم چی گفتی اصلا.
۱- چیزی که تو در موردش از به یاد ماندنی فکر میکنی با چیزی که من در موردش صحبت میکردم زمین تا آسمون فرق داره. من در مورد concurrent playerها، استقبال در بازه لانچ و رکورد شکنی در تعداد پلیز همزمان حرف میزدم، نه این که ده سال دیگه از بازی یاد میکنن یا نه که تو بحث رو چسبوندی به یک مبحث بی ربط. من تو عمرم شاید دو تا بازی آنلاین تجربه کرده باشم، اما گفتم بازی هایی که گیمپلی محور هستند و ساختارمند وجهان آزاد هستند و از سینماتیک بودن به دورن بیشتر پلیرها اعتیاد به لوپ گیمپلی پیدا میکنن و در نتیجه بیشتر ازشون استقبال میشه یکیش الدن رینگ، یکیش حتی سایبرپانک با هزاران مشکل کلی پلیر همزمان داشت بخاطر المان های نقش آفرینی یکیش الدر اسکرالز. عناوین سینماتیک داخل توییچ حداکثر ۴ روز پلیر بالا جذب میکنن چون لوپ خسته کننده میشه، داستان هر چقدر هم به یاد ماندنی باشه باز هم نمیتونه پلیرها رو ماه ها در کنار هم نگه داره حرف من این بود که نخواستی درک کنی.
۲- من به هیچ وجه با بازیهای داستان محور مشکل ندارم. من با بازی های سینماتیک پلی استیشن مشکل دارم: با بازی های داستان محوری مثل بایوشاک، عناوین رمدی، کپکام عناوین ساکر پانچ و اینسامنیاک و آرکین و … هیچ مشکلی ندارم. قبلا گفتم با بازی هایی که ریتم کندی دارن پر از walking های طولانی و صحبتهای حوصله سر بر هستند ارتباط برقرار نمیکنم، من گیمینگ رو در رکن گیمپلی و سرگرمی میبینم نه داستان مثل tlou 1 مثل gow 2018 مثل heavy rain مثل Horizon (به دلایلی متفاوت تر). نمیگم بقیه لذت نبرن از این بازی ها من نظر خودمو دارم و هر وقت دلم بخواد مطمئناً از هر بازی ای نقد میکنم مثل شما که اگر از الدن رینگ نقد کردی کامنتت منتشر شد. بازی های داستانی همه مثل هم نیستند، بازی داستانی ای برای من ارزش داره که گیمپلی همراهیش کنه و از ریتم نیوفته و به نظر من یک سری از بازی ها گیمپلی داستان عمیق رو همراهی نمیکنه اگر کسی نظر دیگری داره خوشا به حالش. برخورد من با هر کامنت هم مطابق چیزیه که از طرف ببینم، این بنده خدا هر پست که میرسید شروع به تخریب میکرد و من از کسی که تخریب می کنه نمیگذرم.
در ضمن این مباحث هیچ ربطی به حرفی که زدی نداره، گفتی الدن رینگ کجاست چی شد دو تا پست بالاتر دیدی که ماه گذشته هم الدن رینگ ۵م بود بعد از چهار ماه. این صحبتت pure اشتباه و بیهوده گویی بود کاملاً
بازیهای جهان ازاد با خطی یکی نکنید سایبر پانک و حتی همین الدن جهان ازاد هستن و باید گیمپلی محور باشن اگر غیر از این باشه خوب کیفیت و محبوبیت خودشون را از دست میدن اما بازیهای خطی فرق میکنن . چون مجبوری طبق چیزی که بازی برات تعریف کرده جلو بری و نمیتونی به عقب برگردی و مقایسه کردن سایبر پانک با بازی هایی مثل گاد اف وار و لست اشتباهه . اگر لست و گاد گیمپلی محور نباشن دلیل بر این نیست ضعیف هستن و محو میشن و این اشتباهه چون ساختار و شکلشون فرق داره با بازی که جهانش باز باشه مثلا . شما میگید بازیهایی که سینماتیک هستن اوکی دو روزه محو میشن ویچر ۳ و رد دد ۲ که خیلی ازش ایراد گرفتی با اینکه همه اعتقاد داشتن همون ادمهای فضایی بازیشو ساختن اما شما ازش عیب و ایراد گرفتید و اعتقاد داشتید فقط بازی الدن بی عیبه و بازیهایی که در کل سینماتیک هستن محو میشن در صورتی که حتی همین بازی gta سینماتیک و داستان محور هستن جزو پرفروشترین بازیهای تاریخ صنعت گیم هستن
۱- آفرین دوست داشتم به همین برسی که بازی های جهان آزاد قابل مقایسه نیستن با بازی های خطی و هر بازی جهان ازادی هم هدف مشابهی با رد دد نداره. بنابراین این که از گرافیک و انیمیشن ایراد میگیری و اسم بازی های سینماتیک رو میاری در بحث حول الدن رینگ اشتباست. الدن رینگ یه بازی پیچیده اس معلومه مثل بازی های خطی و بازی های جهان آزاد کوچک تر جزئیات بصری نداره. پس ایراداتی از الدن رینگ گرفتی باد هواس.
2- باید سرتو از برف بیاری بیرون بالاتر گفتم، من اگر از بازی های بزرگی مثل rdr 2 نقد کردم، بارها و بارها و بارها به وضوح اعلام کردم که وارد جزئیات شدم، قبلا نمره ام به rdr 2 رو ۹ اعلام کردم، اگر از بازی هایی ایراد میگیرم در دیزاین و جزئی نگاه میکنم بهشون دلیل نمیشه بازی های بدی باشن، بنابراین هیچوقت نگفتم rdr 2 بازی بدیه، اما یه سری ایراد داره که بازی رو از ریتم میندازه. الدن رینگ هم ایراد داره یکیش تعادل در مجیک میتونست بهتر باشه که اینو واک ترو دوم بیشتر متوجه میشید. همیشه گفتم هیچ بازی ای بی نقص نیست حتی همون پستی که لینکشو گذاشتی که الدن رینگ هم جزوشه. دارک سولز ۳ هم کلکسیونی از ایراده. اما این که امثال تو تمام زحمت سازنده رو با یک سری انیمیشن و تکسچر بی اهمیت و فاقد ارزش میسنجن و بازی ها رو با سبک های متفاوت مقایسه میکنن قابل درک نیست و من مجبور میشم تمام قد از یک بازی legendary مثل الدن رینگ دفاع کنم.
3- بازی gta به مراتب آرکیدتر و گیمپلی محورتر از rdr 2 و بازی های سینماتیک پلی استیشن هست، مدام تو رو درگیر گیمپلی میکنه مخصوصا هر چه برگردی به سمت عناوین قدیمی تر. در ضمن موفقیت گستردۀ gta بخاطر بخش online هست داخل توییچ هم بری یا آمار رو چک کنی متوجه میشی که بخش سینگل پلیر همون دوره محو شد الان gta online داره تجربه میشه این یه واقعیت و فکته. موفقیت rdr و gta جدید بخش آنلاین هست. نه که بخش داستانی موفق نباشه، اما بخش آنلاین گیمرها رو نگه داشته و اینی که میگم علاقه شخصی من نیست، من هیچوقت سمت بخش انلاین این بازی ها نرفتم صرفا دارم حقیقت رو بهت میگم. هر چی بازی سینماتیک تر، در گذر زمان Boring تر و تکرارپذیری پایین تر این یه اصله.
الان سه چهار ماه از عرضه جفت بازی های هورایزن و الدن رینگ میگذره و دیگه هیچ هایپی وجود نداره تبلیغات هر دو هم خوابیدن.
https://www.uplooder.net/img/image/29/71e27ad7933261a06746825622b47d27/Untitled.jpg
در تصویر بالا، ساختار و Loop گیمپلی یک بازی حساب شده و سرگرم کننده رو میتونی مقایسه کنی با ساختار یک بازی یوبیسافتی که فقط خوب پولیش شده. یکی حس اکتشاف داره اون یکی همون ac هست با کیفیت بهتر در دیزاین ماموریت و کیفیت گرافیکی اما اون دیزاین جدید الدن رینگ میچربه و پلیر بیشتری هم داره.
درمورد فرمول یوبیسافتی:
بحثم اصلا درمورد هورایزن نیست،خودم ازش خوشم نمیاد.ولی اینکه هر بازی ای انتظار دارید اوپن ورلد پایه بر اکسپلور باشه درست نیست.اصن بعضی بازی ها ساختارشون به این نمیخوره.ساختار یوبیسافتی بنظرم خیلیم میتونه خوب باشه اگه تنوع نسبتا خوبی ارائه بده و گیمپلی لوپ بازی سرگرم کننده باشه
فرمول یوبیسافتی بد نیست مخصوصا برای ۵ سال پیش، الان؟ من انتظار دارم چیز جدید ببینم داخل صنعت گیم اما میدونم انتظارم بی فایده اس. از الدن رینگ و زلدا استقبال میکنم چون مسیرشون جدیده. با این همه ریسک، یک نوع ساختار جدید بر پایه اکتشاف خلق کردن. مسیر بازی های یوبیسافتی تولید انبوهه یکی نقشه رو میسازه یکی از محتوا پرش میکنه برای من دیگه مصنوعی شده. من اصلاً انتظار ندارم همه بازی ها بر پایه explore باشن، حرف من ریسک کردنه و ساختار جدیده. یکیش اینه که دست گیمر رو مثل عقب مونده ها نگیرن بازی ها. نه اندازه الدن رینگ vague باشن نه مثل ac ریز به ریز صفحه متن باشه. انتظار دارم صنعت گیم بعد از این همه سال به این سمت بره که نقاط یونیک روی نقش بیشتر باشن حالا نه صد درصد چون زلدا و الدن رینگ تکرار کم ندارن، اما pointهای یونیک بیشتری نسبت به بازی های جهان آزاد معمول دیگه دارن. الان راکستار هم ساختار یوبیسافتی نداره. نمیدونم گیمرها از پاکسازی پایگاه ها، تعقیب دشمن ها بالا رفتن از برج و باز کردن نقشه و … کی خسته میشن؟
اصلا دوست ندارم همه بر پایه اکتشاف و شبیه الدن رینگ باشن، دوست دارم چیز جدید ببینم. اونجوری ۱۰ سال دیگه صبح تا شب باید بگیم دیگه بسه بازی زلدایی.
اینی که الان به عنوان ساختار یوبیسافتی به خورد گیمرها میدن یه نوع تولید انبوه برای ساخت هر چه سریع تر بازی هایی با نقشه وسیعه که یه سری کار تکراری رو انجام بده یه بار برجه یه بار ربات گردن دراز. من دوست دارم نقشه در خدمت محتوا باشه. نه محتوا در خدمت نقشه.
من بهتون گفتم در همون اول صنعت گیم با قحطی بازیهای سولز مواجه هست و بایدم اونقدرها بفروشه اگر اونقدرها نفروشه پس نمره هایی که بهش دادن بی خود هست وقتی یک بازی در سبک الدن سالها در بین هزاران عناوین نباشه و حالا بعد از چندین سال منتشر بشه و اونقدر نقدهای مثبتی در موردش داده بشه و نمره های و هایپهای زیاد اگر ۱۳ ملیون نفروشه قطعا شکست خورده هست . شما در نظر بگیرید در صنعت مثلا نوشابه پپسی وجود داره کوکاکولا و شانی و سون اپ و دیو و هزاران نوع دیگر خوب مثلا در بین طرفداران نوشابه ۲۰ ملیون نفر هستن خوب این بیست ملیون نفر قرار نیست از یک برندی استفاده کنن همه چون شرکتهای متفاوتی هستن و همه ی شرکتها هم عالی اینجوری انتخاب برای خریداران سخت میشه و هر کسی میره از یک برندی خرید میکنه اما فرض کنید حالا الدن مثلا یک درخت هست و این درخت ۱۰ ملیون طرفدار داره خوب طبیعی هست هر ده ملیون از همون درخته رو بخرن چون انتخاب بیشتری ندارن و مجبور هستن اون درخته رو بخرن و طبیعی هست که اون مقدار فروش در چند ماه بفروشه و عجیب نیست و این دلیل بر برتر بودن الدن نسبت به سایر بازیها نیست اگر شما میگید چهار ماه میگذره هنوز تو لیست پرفروشه یعنی شاهکاره پس فیفا چی تو این همه سال تو پرفروشترین بازیهای ساله و هرگز از این لیست خارج نمیشه چرا ؟ چون فیفا رقیبی برای خودش نداره و همون درخته هست و یک گیمر که به فوتبال علاقه داره مجبوره اونو بخره چون انتخاب دیگه ای نداره . پس بازی ای که تو سبک خودش خیلی کمیاب باشه صددرصد و طبیعی هست اونقدر بفروشه نمونه gta . و بازی که تو لیست پرفروش نباشه دلیل بر این نیست که حتما ضعیفه نه این طرز فکر کاملا اشتباهه و الان تمام بازیهایی که تو لیست هستن تو سبک اونها بازی وجود نداره نمونه فیفا و کشتی کج و غیره و غیره بگذریم . بازی رد دد به خاطر انلاینش نمیخرن چون بخش انلاینش بسیار ضعیفه طبق ادعای یوتیوبرها و حتی خود راکستار اعتراف کرده و معذرت خواهی کرده دو بازیهای راکی مثل جی تی ای ۴ و ۳ و ۲ و ۱ انلاین نداشت اما زیاد فروخت میگی چرا gta v زیادتر فروخت چون ۹ سال میشه که هنوز جی تی ای دیگری عرضه نکرده و قبلا جی تی ای زودتر عرضه میشد به خاطر همین نسخه ی وی زیاد فروخت و قطعا قبلا تعداد پلیرها کمتر بودن و الان بیشتر . بازیهای داستان محور خطی سونی چرا خاص هستن و عالی . چون از لحاظ کیفیت بصری روی کنسولها از هر بازی برتری دارن ۲ کیفیت شخصیتهایی که در بازی وجود دارن بسیار بالا هست ایبن نکات مثبتو داشته باش چیزی که در بازی الدن نبود ۳ – چون بخش داستانیش اونقدر خوب روش کار شده که میشه از اون بخش داستانی حتی فیلم ساخت و الان دارن همینکارو میکنن باعث میشه که گیمرها هدف مشخصی داشته باشن از حل کردن معما و عبور از مراحل چهار شخصیت قابل بازی همیشه در ذهنها میمونه و بسیار دوست داشتنی میشه چون اونقدر خوب طراحی شده که در ذهن میمونه چیزی که الدن نداشت شخصیتهاش کلا قایم بودن زیر نقابهاشون . یا بسیار بی کیفیت . ۵ در بازیهای داستان محور سونی دوربین و فیلمبرداری اونقدر نزدیک میارن روی چهره که از بافتها و کیفیت چهره هایی که در بازی هستن تعجب میکنی میگی وای این بازیه یا واقعی اما الدن همیشه دوربین از دور میگرفتن چون کیفیت بافتهای صورتشون پایین بود این نکات مثبت بازیهای سونی را هم داشته باش و هزار حرفهای دیگه دارم وقت ندارم
گفتم از اول بازم میگم، چرا انتظار کیفیت بصری بازی های سونی رو برای الدن رینگ داری؟ اونا بازی خطی هستند، مگه نمیگی بازی خطی با جهان آزاد آر پی جی قابل مقایسه نیست؟ مگه کیفیت فنی The Witcher 3 با uncharted 4 قابل مقایسه اس مگه انیمیشنهای این دو بازی کیفیت یکسان دارن؟ اون بازی خطی داستانیه اون یکی آر پی جی. من تا ده سال اینده هم اینو تکرار کنم باز نمیفهمن یه عده. الدن رینگ می فروشه و بازی میشه چون دیزاین گیمپلی بینظیری داره چون بالای ۱۰۰ ساعت داخل دنیای خودش گیمرهای زیادی رو نگه میداره هیچ ربطی به هایپ و بازی سولز نبودن در آن بازه نداره.
Dark Souls 3 هم در بازه ای عرضه شد که هیچ بازی سولز دیگری نبود و همه تشنه بودن، اما ۴ سال گذشت و اندازه ۲۰ روز الدن رینگ نفروخت پس این همه زیاده گویی برا چیه؟ الدن رینگ موفق شد به چند دلیل ۱- بازی بینظیریه و گیمرها واقعا درگیرش شدن که تونست داخل توییچ هیت بشه و این خودش مارکتینگ شد ۲- مارکتینگ بازی عجیب و خوب بود (نمیخوام از واقعیت ها چشم پوشی کنم) ۳- بازی جهان آزاده و در جهان آزاد بودن یک ساختار نو و جدید داره. سعی نکن موفقیت بازی های دیگه رو زیر سوال ببری، سعی کن درک کنی همه چیز طبق سلیقه تو نیست و همه گیمرها هم به کیفیت گرافیکی اهمیت نمیدن این یه حقیقته. (یه عده زیادی هم مطمئناً اهمیت میدن اما این که بر اساس کیفیت گرافیکی همه چیز رو میسنجی خیلی خنده داره)
یه بار قبلاً گفتم بازی Elden Ring و سری سولز داستانی عمیق، فلسفی و شاهکار دارن اما چون متدشون شبیه بازی های سونی نیست دلیل نمیشه بد باشن، چون تو پیتزا دوست داری دلیل نمیشه لازانیا بد باشه. شیوه روایت سینماتیک فقط یه راهه برای ارائه داستان، ارائه متنی هم یک مسیر دیگس. تک بعدی نگاه نکن ذهنتو باز کن چون تو یه چیزیو دوست داری چون تو عاشق بازیه ای سینماتیک هستی چون تو سونی رو ترجیح میدی دلیل نمیشه الدن رینگ داستان نداشته باشه. همانطور که من بارها اعتراف کردم «من از gow خوشم نمیاد به دلیل x y z بقیه میتونن از بازی به عنوان بهترین زندگیشون یاد کنن»
خب بیینید،بازم بستگی داره.بازی ای مثل اسپایدرمن جهان بازش حکم زمین بازی برای پلیر رو داره.قرار نیست با محتوای خیلی یونیک سرگرمش کنه و هرجاش پر چیزای جدید باشه.قراره با استفاده از کور مکانیکای بازی و قرار دادن اونا در شرایط مختلف،تنوع و سرگرمی بده به پلیر.پس میبینیم تو این بازیا اصل کار “خلاقیت” به ساختن کور گیمپلی جدید،نوآورانه و با لوپ سرگرم کنندست.پس برای “خلاقیت” و دراومدن صنعت گیم از تکرار فعای لازم نیست همه فرمول یوبیسافتی رو dump کنن،بلکه باید بجای ساختار جنریک گیمپلیشون به فکر چیز جدید باشن.مشکل اینه در حال حاضر به جای اینکه فرمول یوبیسافتی یک “Design Choice” با فکر باشه،تبدیل شده به ابزاری برای کم شدن هزینه و زمان توسعه و فکر کردن تیم تولید رو بازی.
از فروشش معلومه که شاهکاره😻😻
موقعی که الدن رینگ ریلیز شد بعد از هورایزن من خیلی میدیدم تو ردیت میپرسیدن کدومشو بگیریم. قطعا بخاطر دلایل مشخصی اکثرا الدن رینگ رو خریدن و بازی کردن. حالا بعد از چند ماه که احتمالا اکثرا الدن رینگو تموم کردن اومدن سمت هورایزن مخصوصا با آپدیت جدیدش که تازه اومده خیلی رفتن سمتش. در کل سونی اگه بازی الان ریلیز میکرد خیلی بهتر دیده میشد و مشکلات موقع لانچشو نداشت.
البته کلا این بازار انگلیس جالبه مخصوصا GTA خریدنشون 😄
طبیعیه الدن بفروشه چون نمره ی بالایی گرفته و هایپ زیاد داشت و گیمرها فریب نمره ها و هایپهاشو خوردن . حالا ببین تو فروش چه بلایی سر الدن میاره . با اینکه بازار بازیهای داستان محور خیلی زیاد هستن و بازیهای سولز کم اما بازی الدن با این تفاسیر هم میبلعه و میشور و کنار میزاره حالا ببینید من از روی تعصب نمیگم . وقت زیادی برای صرف بازیها میزارم بعد نظر میدم بدون هیچ چشم داشتی نظرمو میدم چون برای من چیزی نمیرسه و سهامدار سونی و شرکت دیگه ای هم نیستم و بدون تعصب نقد میکنم
موفقیت بازیای که من دوست ندارم: بیاساس، هایپ الکی، لایق نیست.
موفقیت بازی ای که من دوست دارم: به حق، عادلانه، منصفانه. من درست میگویم.
اقای کریمی،به نظر من سولز لایک سبکی نیست که هرکسی بتونه باهاش کنار بیاد،شاید بخشی از فروش الدن رینگ بخاطر متای بالاش بوده.من خودم از دوستانم بودن که الدن رینگ رو خریدن(تجربه دیگری از سولز لایک نداشتند)ولی بازی رو تمام نکردند،چون بازی سخته(و ما هم نوبیم😂) و اونا تحت تاثیر جو مثبت خریدنش.ولی این فروش بازی دور از توقع نیست و واقعا بازی خوبیه😐👌🏻
مشخصه هرکی پلی فایو میخره به نظرم اول میره سراغ هورایزون
هرچی بفروشه حقشه چون بی نظیر بود هم داستان
هم گیم پلی هم محیط هم گرافیک هم اپن ورد
فوربیدن وست واقعا حقشه ، همین دیروز مرحله پوزایدون رو رفتم و واقعا کیف کردم مراحل اصلی فوق العادن و مراحل فرعی با کیفیتی هم در این عنوان شاهد هستیم ، یه مجموعه فوق العاده از بسیاری المان ها رو در فوربیدن وست شاهد هستیم که با تِم منحصر به فرد بازی ترکیب جذابی خلق کردن. دم گوریلا گیمز گرم 👏
پس هنوز وارد اوج داستان نشدی.
سعی کن کالدرون های(حالا هرچی) باقی مونده رو بری که مخصوصا رو درجات سختی بالا خیلی خیلی کاربردیه.
احیانا به ترتیب لول کاراکتر مراحلو میری دیگه!؟
فعلا ۵۸ ساعت بازی کردم لول هم ۴۰ شده فک کنم ، نصف نقشه رو باز نکردم هنوز …
اماده باش که تو نسخه سوم بائد با هوش مصنوعی نمسیس و ربات هاش مقابله کنیم🙂
سونی فنا ریسینگ خوب ندارن مجبورن گرن توریسمو گرافیک نسل پنجمی یوزر ۱.۴ بدترین بازی تاریخ رو بخرن فکر میکنن از فورتزا بهتره😹😹😹
فشار بخور از فورتزا بیشتر میفروشه و متاش از هیلو نفتی بالاتره
دیوونه
بدترین بازی تاریخ؟
گرافیک نسل پنجمی؟
یوزر ۱.۱۴؟
بسته دیگه اینقدر هیت نکن
..
..
نمیشه اینو از ایپی بن کرد؟
دیگه خیلی داره زیاده روی میکنه
ندیده میگم یکی این زیر نبود الدن رو به روی آقای کریمی اورده و برا بار n ام سردبیر ناچار شد طومار بنویسه :)))))
هورایزن از لحاظ متا خواستن بکوبنش جو رو کردن الدن رینگ الدن رینگ خیلیا که حتی نمیدونستن سولز چیه رفتن خریدن بعد اصلا خود میازاکی میگه بهترین گیمی که ساخته بلادبورنه بعد الدن نمرش بالا تره 😂با این حال بازم نتونستن هورایزنو خراب کنن و داره خوب میفروشه بالاخره گیمی که شاهکار باشه به حقش میرسه بهترین داستان… بهترین گرافیک… بهترین گیمپلی… بهترین موسیقی در کل بی نظیر