اسکوئر انیکس: پول حاصل از فروش ایدوس و کریستال دانمیکس صرف بلاک چین و NFT نمیشود
اسکوئر انیکس اخیراً ادعا کرده است که پول حاصل از فروش استودیوهای غربی این شرکت از جمله ایدوس و کریستال داینمیکس صرف سرمایهگذاری روی بلاکچین و NFT نخواهد شد.
مالک استودیوی گیرباکس (Gearbox) یعنی شرکت امبریسر (Embracer) اخیراً اعلام کرد که استودیوهای ایدوس مونترال (Eidos Montreal)، اسکوئر انیکس مونترال (Square Enix Montreal) و کریستال داینمیکس (Crystal Dynamics) را به همراه آیپیهای این استودیوها از جمله Tomb Raider و Deus Ex را از شکرت اسکوئر انیکس (Square Enix) به مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار خریداری کرده است.
شرکت اسکوئر انیکس در آن زمان اعلام کرد که پول حاصل از این فروشها را به منظور سرمایهگذاری در زمینههای بلاکچین، هوش مصنوعی، کلاود و راهاندازی کسبوکارهای جدید صرف خواهد کرد. با این حال، یوسوکه ماتسودا (Yosuke Matsuda) به عنوان مدیر عامل این شرکت در جریان کنفرانس اخیر اسکوئر اینکس با ارائهی نتایج مالی سال اخیر اعلام کرد که این پول برای تقویت بازیهای این شرکت استفاده خواهد شد.
وی گفت:
بهجای استفاده از درآمد حاصل از واگذاریهای اخیر در حوزههای سرمایهگذاری نو مانند NFT و بلاکچین، ما قصد داریم از این منابع برای تقویت آیپیهای خود و ارتقای قابلیتهایمان در بخش سرگرمیهای دیجیتال استفاده کنیم.
قصد ما این است که برای حوزههای سرمایهگذاری جدید خود به صورت مجزا از حوزههای سرمایهگذاری اصلی (بازیهای ویدیویی) جذب سرمایه انجام دهیم. ما در حال بررسی احتمالات مختلف هستیم.
ماتسودا در مورد تصمیم به فروش استودیوها و آیپیهای غیر ژاپنی اسکوئر انیکس گفت که هدف اصلی از این موضوع، تغییر جهت دادن به مجموعههای این شرکت بوده است.
او افزود:
ما استودیوها و عناوین خود را از منظر افزایش آمار عرضهی عناوین آنلاینی که برای بازار آمریکای شمالی و اروپا توسعه داده میشوند، دوباره بررسی کردیم. ما میخواهیم روی خلق عناوین جدیدی که با استراتژیهای ما همگام هستند، تمرکز کنیم. مجموعهی Just Cause همچنان در دست ما باقی خواهد ماند و در حال ساخت بازی جدیدی برای این مجموعه هستیم.
چنین احتمال میرود که منظور ماتسودا، بازی Just Cause Mobile است که برای عرضه در سال جاری میلادی در نظر گرفته شده است.
در جلسه پرسش و پاسخ سرمایهگذاران و مدیران اسکوئر انیکس، از ماتسودا پرسیده شد که “آیا فروش چندین استودیوی غربی به این معنی است که این شرکت منحصراً روی توسعهی عناوین آنلاین برای بازارهای خارج از ژاپن تمرکز خواهد کرد؟
او در پاسخ گفت:
ما لزوماً روی عناوین آنلاین تمرکز نخواهیم کرد، اما این حوزه یک حوزهی کلیدی و مورد علاقهی ما در آینده است و ما قصد داریم تا عناوینی را توسعه دهیم که مقیاسپذیری و انعطافپذیری بیشتری داشته باشند.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
اول میگه صرف میشه بعد میگه نه
اره بازار ریخت کنسله 🤣🤣
دقیقا :)))
امیدوارم یکم به فکر احیا فرنچایز های قدیمی خودش مثل کپکام و ساخت IP های جدید و همه پسند تر بخصوص برای غربی ها باشن
شما الان کونامی و کپکام و حتی سگا رو نگا بکنی کلی بازی غربی پسند دارن و حتی بازی های JRPG خودشون طوری هستن که غربی ها رو هم به سمت خودشون جذب میکنن ولی اسکوئر به جزء فاینال فانتزی بقیه بازی هاش همگی شرقی پسندن
چه خبر خوبی ، مرسی اسکوئر انیکس 🙏
مثل این که برنامه های اسکوئر تغییر کرده. قبلا هم گفتم این موضوع رو و بازم میگم. بوی سونی خیلی میاد از این حرف
قشنگ ، این بیانیه از روی ترس گفته شده !
خدایا شکرت که تو یکی خودتو بدبخت نکردی بابا از این یوبیسافت درس بگیرید!!! نمیدونم چرا بوی پلی استیشن به مشامم میرسه تو این جریان که اسکوئر انیکس نمیخواد هزینه تو ان آف تی انجام بده !