مدیریت به سبک یوبیسافت؛ خوب، بد، متوسط - گیمفا
مدیریت به سبک یوبیسافت؛ خوب، بد، متوسط - گیمفا
مدیریت به سبک یوبیسافت؛ خوب، بد، متوسط - گیمفا
مدیریت به سبک یوبیسافت؛ خوب، بد، متوسط - گیمفا

مدیریت به سبک یوبیسافت؛ خوب، بد، متوسط

پارسا طامه
۱۷:۵۱ ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
مدیریت به سبک یوبیسافت؛ خوب، بد، متوسط - گیمفا

یوبیسافت شرکتی است که همواره فرنچایز‌های جذابی را خلق کرده است و در این مقاله می‌خواهیم نگاهی به مدیریت این شرکت در سال‌های اخیر آن داشته باشیم.

هویت

هر بازی هویت خاص خود را دارد که می‌تواند از موضوعات مختلفی تشکیل شده باشد. در برخی از مواقع این شخصیت‌ها هستند که هویت را تشکیل می‌دهند و وسایل و طرز پوشش نیز در هویت تاثیر گذار هستند. ‌به زبان ساده، هویت چیزی است که با شنیدن اسم یک بازی سریع یکی از موارد بالا را در ذهن شما تداعی می‌کند. مثلا شخصیت‌های منفی دیوانه و عجیب که یکی از هویت‌های عنوان Farcry است و دوربین دید در شب سم فیشر (Sam Fisher) از هویت‌های عنوان Splinter Cell به شمار می‌رود. حال که با هویت در بازی‌های ویدیویی بیشتر آشنا شدیم، بگذارید به مواردی اشاره کنیم که یوبی‌سافت در آن به این هویت اهمیت نداد.

Assassin’s Creed یکی از عناوینی است که یوبی‌سافت به هویت آن بی اعتنایی کرد. به محض این که اسم Assassin’s Creed به گوش می‌خورد، قطعا هیدن بلید که یکی از معروف‌ترین سلاح‌های تاریخ صنعت بازی است را به یاد می‌آوریم. در اقدامی بسیار عجیب در نسخه Odyssey یوبی‌سافت شاید اصلی‌ترین هویت این بازی را حذف کرد. بازخوردها در این مورد به حدی زیاد شده بود که یوبی‌سافت مجبور شد در محتوای اضافی که برای این عنوان منتشر کرد هیدن بلید را برگرداند. یوبی‌سافت در اینجا متوجه موضوعی شد و آن هم این بود که شاید من بتوانم سبک بازی و مبارزات آن را عوض کنم، اما هویت بازی را هرگز. به طور کلی نسخه Odyssey نقطه‌ای بود که در آن یوبی‌سافت تمام هویت‌های این سری را نابود کرد، پوشش معروف Assassin’s Creed در این سری وجود نداشت و لباس جنگجوها جای آن را گرفت. در نسخه Valhalla استفاده از این پوشش مخصوص کاملا اختیاری و حتی بیشتر به یک وسیله برای مخفی‌کاری تبدیل شد. حال باید پرسید که دلیل این همه تغییرات چه در هویت چه در گیم‌پلی بازی چیست؟

مدیریت به سبک یوبیسافت؛ خوب، بد، متوسط - گیمفا
حذف Hidden Blade در نسخه Odyssey بازی

اولین نسخه از سری Assassin’s Creed در سال ۲۰۰۷ منتشر شد و تا سال ۲۰۲۰ که Valhalla، آخرین نسخه‌ی منتشر شده از این سری، به دست ما رسید، دوازده نسخه اصلی از این بازی منتشر شد. دوازده نسخه در سیزده سال فقط برای بازی‌هایی مانند فیفا باور پذیر است، اما این اتفاق برای این سری افتاد. انتشار زیاد از حد یک سری بازی نه تنها می‌تواند برای مخاطب خسته کننده باشد، بلکه می‌تواند خلاقیت را از تیم سازنده بگیرد تا جایی که دیگر آن‌ها مجبور شدند از اعضای حیاتی بازی استفاده نکنند که بتوانند شباهت را نسبت به نسخه‌های قبلی کمتر کنند. همین موضوع باعث شد تا نسخه‌هایی مانند Unity با وجود گیم‌پلی خوب و انیمیشن‌های پارکور جذاب به دلیل مشکلات روز عرضه، مورد توجه گیمر‌ها قرار نگیرند. اما در مورد Watch Dogs قضیه کمی پیچیده می‌شود. با اینکه شخصیت اصلی در دو نسخه اول تغییر کرد، اما برخی از هویت‌های بازی مانند ماسک معروف آن حفظ شد ولی اتفاقی دیگر گریبان‌گیر این سری شد. فضا و به نوعی تم بازی در دو نسخه اول کاملا متفاوت بودند؛ نسخه اول جدی و خشن بود، اما نسخه دوم فضای شادی داشت و حتی شخصیت‌های شاد‌تری نسبت به نسخه اول در آن وجود داشتند که همین موضوع باعث دوگانگی بین هواداران این سری شد.

مدیریت به سبک یوبیسافت؛ خوب، بد، متوسط - گیمفا
مشکلات روز عرضه اجازه خودنمایی به Unity را نداد

شخصیت‌ها

حال که صحبت درمورد Assassin’s Creed و Watch Dogs داغ است، بگذارید درمورد شخصیت‌های این دو عنوان صحبت کنیم. بیایید روراست باشیم، داستان عنوان Assassin’s Creed افت بزرگی کرده است. به عنوان کسی که صد ساعت Valhalla را تجربه کرده باید بگویم داستان بازی رفته رفته اهمیتش را برای من از دست داده بود و این فقط گیم‌پلی بود که من را سرگرم می‌کرد. دزموند مایلز (Desmond Miles) نقش بزرگی را در داستان این بازی ایفا کرد و یکی از شخصیت‌های محبوب این سری به شمار می‌آید، اما پس از کنار رفتن او از داستان، شرکت یوبی‌سافت بدترین شخصیت‌های ممکن را جایگزین او کرد. اگر قرار بر به کنار رفتن شخصیتی به مهمی دزموند باشد، باید شخصیتی جای او را بگیرد که بتواند در همان اندازه جذابیت را به روایت داستان اضافه کند. لیلا حسن (Layla Hassan) نه تنها نمی‌تواند روایت جذابی را ارائه دهد، بلکه خود او نیز شخصیت جذابی نیست و از مشکلات بسیار زیادی رنج می‌برد.

مدیریت به سبک یوبیسافت؛ خوب، بد، متوسط - گیمفا
داریوش: نوه نابغه‌ی من کیه که دقیقا مثل پدر بزرگش داریوش هست؟

به عنوان فردی که چهار قسمت با ماجراجویی جذاب دزموند همراه هستید، بعید است که بتوانید با لیلا حسن ارتباط برقرار کنید. همین موضوع قسمت اعظمی از جذابیت بازی را از بین می‌برد. نکته دیگر در مورد شخصیت‌ها، از شاخه به شاخه پریدن یوبی‌سافت است. تا چهار قسمت اول به غیر از دزموند، ما با داستان دو اساسین یعنی الطایر (Altaïr Ibn-LaʼAhad) و اتزیو (Ezio Auditore da Firenze) همراه بودیم. داستانی که این دو نفر را به هم گره زده بود و روایت جذابی را به نمایش گذاشت. البته یوبی‌سافت باز هم در خلق شخصیت‌های جذاب موفق بود. کانر (Connor)، ادوارد کنوی (Edward Kenway) و حتی در سری‌های جدید اساسین بایک (Bayek) شخصیت‌های جذابی دارند، اما فرصت کافی به آن‌ها داده نمی‌شود. این از شاخه به شاخه پریدن یوبی‌سافت به نوعی به یک روتین تبدیل شده است و طرفداران منتظر هستند ببینند که قسمت جدید این سری در کدام دوره قرار دارد، زیرا حتما دوره جدید با شخصیت جدید خواهد بود. همچنان دیالوگ‌های به یاد ماندنی در سری Assassin’s Creed وجود دارد، اما تعداد دیالوگ‌های بد و خشک مخصوصا در چند قسمت آخر بسیار بیشتر شده. هرچند در این عنوان یوبی‌سافت شخصیت لیلا حسن را دست بالا می‌گیرد، در Watch Dogs قضیه برعکس است.

پس از نسخه اول سری Watch Dogs، یوبی‌سافت به شخصیت ایدن پیرس (Aiden Pearce) اهمیت زیادی نداد و در واقع او را خیلی مهم نمی‌دانست. پس از اینکه نسخه دوم منتشر شد همه طرفداران خواهان بازگشت ایدن در نسخه سوم بودن که البته این اتفاق هم افتاد، اما نه به آن شکلی که انتظار داشتیم. قدرت محبوبیت ایدن در جایی مشخص شد که بیشتر طرافداران منتظر محتوای اضافی که ایدن در آن حضور داشت بودند تا نسخه اصلی بازی. همانطور که بالاتر درمورد هویت بازی Far Cry توضیح دادیم، شخصیت‌های منفی در این سری از اهمیت بالایی برخوردار هستند، همین موضوع باعث شد تا یوبی‌سافت کاملا گیم‌پلی را فراموش کند. تریلر‌هایی که برای بازاریابی عنوان Far Cry 6 منتشر شده است را نگاه کنید؛ غیر ممکن است که شخصیت منفی بازی یعنی آنتون کاستیو (Anton Castillo) در آن حضور نداشته باشد. یوبی‌سافت تمرکز کامل خود را روی آنتون کاستیو گذاشت و از حق نگذریم کار خوبی هم انجام داد، اما همین موضوع باعث شد تا گیم‌پلی این بازی تفاوت بسیار کمی نسبت به نسخه‌های قبل خود داشته باشد و با استقبال بسیار منفی هواداران هم مواجه شود.

مدیریت به سبک یوبیسافت؛ خوب، بد، متوسط - گیمفا
محتوای اضافی شخصیت ایدن پیرس بیشتر از نسخه اصلی Legion مورد توجه قرار گرفت

آنلاین و ریمیک

بازی‌های آنلاین جایگاه ویژه‌ای در برنامه‌های یوبی‌سافت دارند، اما در آن‌ها طلسمی دیده می‌شود. پس از عرضه موفقیت آمیز Rainbow Six Siege، یوبی‌سافت دیگر نتوانست بازی‌ای همانند آن را منتشر کند. هرچند عناوین خوبی مانند For Honor و The Division 2 منتشر شدند، اما همه‌ی آن‌ها از یک مسئله رنج می‌بردند و آن هم پشتیبانی است. یوبی‌سافت به خوبی از این دو عنوان پشتیبانی نکرد و پس از مدتی به دلیل کمبود محتوا بازیکنان آن کم و کمتر شد. نکته جالب این است که یوبی‌سافت پشتیبانی بسیار بهتری از Valhalla نسبت به دو عنوان ذکر شده کرد. البته بازی‌هایی مانند Rainbow Six Extraction و Ghost Recon Breakpoint از همان ابتدا از کمبود محتوا رنج می‌بردند، این دو عنوان در کنار Hyper Escape پس از یک ماه دیگر مورد توجه قرار نگرفتند.

مدیریت به سبک یوبیسافت؛ خوب، بد، متوسط - گیمفا
محتوای کم و نه چندان جذاب در روز عرضه گریبان گیر R6:Extraction شد

اهمیت بازی‌های سرویس محور روز به روز برای یوبی‌سافت بیشتر می‌شود. طبق شایعات، مهم‌ترین فرنچایز این کمپانی یعنی Assassin’s Creed نیز به سمت بازی‌های سرویس محور خواهد رفت. باید صبر کرد و دید که آیا یوبی‌سافت اشتباهاتی که بر سر این عناوین انجام داد برای Assassin’s Creed نیز انجام خواهد داد یا با درس گرفتن از آن‌ها یک بازی سرویس محور خوب ارائه خواهد داد. شاید عجیب‌ترین تصمیم یوبی‌سافت فراموش کردن آی‌پی‌های قدیمی‌تر بود. Splinter Cell و Prince of Persia عناوینی هستند که سال‌ها در سکوت خبری به سر می‌بردند تا بالاخره در سال ۲۰۲۰ یوبی‌سافت از Prince Of Persia: The Sands Of Time Remake رونمایی کرد. اما همه چیز طبق انتظارات پیش نرفت. گرافیکی که بیشتر شبیه به ریمستر بود، هواداران را خشمگین کرد که همین موضوع باعث واکنش یوبی‌سافت نیز شد. این شرکت قول داد که گرافیک نسخه اصلی بسیار بهتر خواهد بود. یوبی‌سافت باید از قبل فکر این واکنش را می‌کرد.

در سالی که از Demon Souls Remake با آن سطح و سال قبل ریمیک Resident Evil 2 با کیفیت بالای خود منتشر شدند، کاملا مشخص است که هواداران انتظار یک چیز حداقل نزدیک به این دو را خواهند داشت. این موضوع تا جایی پیش رفت که به تازگی این بازی به استودیوی اصلی یعنی مونترال منتقل شد و احتمالا فعلا خبری از آن نخواهد بود. طرفداران امیدوار هستند که یوبی‌سافت در ریمیک Splinter Cell چنین اشتباهی نکند، زیرا در این صورت فاجعه بزرگی رخ می‌دهد. حال با توجه به شایعه ساخت ریمیک نسخه اول Assassin’s Creed، یوبی‌سافت باید متوجه این موضوع شود که فرمول موفقیت Resident Evil 2 و Demon’s Souls در چیست؟ گرافیک قابل قبول، آپدیت کردن مکانیک‌های کهنه گیم‌پلی و انیمیشن‌های تر و تمیز، مواردی هستند که هیچکدام از آن‌ها را در تریلر ریمیک Prince of Persia ندیدیم.

مدیریت به سبک یوبیسافت؛ خوب، بد، متوسط - گیمفا
ریمیک یا ریمستر؟

دوست خوبم: آی‌پی جدید

هرچند الآن زمان بسیار خوبی برای ساخت نسخه جدیدی از Rayman و حتی Splinter Cell است، اما یوبی‌سافت همیشه نشان داده که کارش در ساخت آی‌پی‌های جدید را به خوبی بلد است. بازی Immortal Fenix Rising را می‌توان نزدیک‌ترین مثال دانست. شاید به آن شکلی که باید و شاید این بازی نتوانست انتظار‌ها را برآورده کند، اما بیشتر از Far Cry و R6 Extraction مورد توجه هم منتقدین و هم مخاطبان قرار گرفت. این عنوان در کنار Riders Republic شاید عناوین چندان سطح بالایی نبودند، اما به خوبی می‌توانند مخاطب را برای ساعت‌ها سرگرم کنند؛ چیزی که بازی‌های آنلاین یوبی‌سافت از آن رنج می‌برند.

یوبیسافت
آواتار بازی‌ای که می‌تواند یوبی‌سافت را به اوج بازگرداند

یوبی‌سافت می‌تواند با ساخت بازی‌های جدید به روز‌های اوج خود بازگردد. بازی آواتار (Avatar) می‌تواند آن نقطه مورد نظر برای بازگشت به روز‌های اوج این شرکت باشد. این شرکت برای ساخت عنوان یاد شده، دستش کاملا باز است و سازندگان آن می‌توانند بدون هیچ ترسی، خلاقیت‌های خود را برای این بازی مورد استفاده قرار دهند. دلایلی که بازی‌ می‌تواند موفق شود عبارت‌ هستند از: ۱- استفاده از نام آواتار و دنیای آن. جهان آواتار پر از خلاقیت و جذابیت است و یوبی‌سافت می‌تواند با بهره‌گیری مناسب از آن، یک جهان فوق‌العاده که نام بزرگ آواتار را یدک می‌کشد خلق کند. ۲- Avatar Frontiers Of Pandora به عنوان اولین بازی بزرگ از سری آواتار مطرح می‌شود. پس یوبی‌سافت دلیلی برای نگرانی مقایسه شدن این عنوان با بازی‌های دیگر را نخواهد داشت. همین موضوع دست سازنده‌ها را به خوبی باز می‌گذارد و در زمانی که خبری از بازی مورد انتظار Beyond Good And Evil 2 نیست، آواتار می‌تواند به یک ستاره برای یوبی‌سافت تبدیل شود.


با وجود تمامی نکات گفته شده به اضافه اتفاقات داخلی چند وقت اخیر، کمی وضع یوبی‌سافت بهم ریخته است. سال‌های آینده بسیار برای این شرکت سرنوشت‌ساز خواهند بود. این شرکت می‌تواند دوباره به روز‌های با شکوه خود بازگردد یا در مردابی بیفتد که آرام آرام در آن غرق شود.

Moein MM21100DARKSIRENآرینHaj_HosseinalinerdKامیر حسینKurosJin sakaiTlou part 2 game of the centuryAdaMax22علیVisible 6-tigh manA Slasho0ashil0omeysambblackcityIlya gamermore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مدیریت به سبک یوبیسافت؛ خوب، بد، متوسط - گیمفا
مدیریت به سبک یوبیسافت؛ خوب، بد، متوسط - گیمفا
مدیریت به سبک یوبیسافت؛ خوب، بد، متوسط - گیمفا
مدیریت به سبک یوبیسافت؛ خوب، بد، متوسط - گیمفا
مدیریت به سبک یوبیسافت؛ خوب، بد، متوسط - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • امیدوارم بازی آواتار موفق بشه و یوبیسافت به اوج برگرده و کمتر دست تو جیب مردم بکنه 🤣

    Moein MM2Soosmar (بازنشسته)KLone wolf77EMPEROR NIMA SHAMSShinji MikamiMax22『▿𝑆𝐻𝐴𝐻 ◈𝑆𝐸𝑁𝐴𝑇𝑂𝑅▾』علیmore
  • Ada گفت:

    یوبی سافت : نامرد دوست داشتنی

    Moein MM2AdaChiefAmir :))Haj_HosseinSoosmar (بازنشسته)KLone wolfپدر بزرگ دانته و ویرجیلامیر حسینmore
  • من بخوام بصورت واضح بگم اینطوریه ببینید واقعا اینا حیلی نوآور هستن و ایده اونها خیلی جذابه ولی اصلا نمیتونن خوب پیادش کنن ینی اگر ایده های یوبی رو میدادی راک استار می‌ساخت شاهکار میگرفتی مثل همین آپدیت جدید والهالا که نباید به اسم اساسین عرضه میشد یا واچ داگز لیجن یا گوست ریکون یا اساسین سیندیکیت

    Moein MM2متأثر گشتهآرینDARKSIRENKامیر حسین77علیM.Kh
    • آرین گفت:

      سلام
      آپدیت جدید Valhalla یک DLC ست و Red Dead هم برای خودش یک DLC زامبی داره! این هیچ اسکالی نداره اتفاقا.
      مشکل همون پیاده‌سازی و اجرا صرفا خوب و قابل‌قبگل هست که در لحظاتی، عالی و معرکه هم می‌شود.

  • Ilya gamer گفت:

    با همشون موافقم ولی با اودیسه بیشتر
    کلا هیچ چیز اودیسه به اساسین ربط نداشت و تازه تاریخ رو هم عوض کرده بود
    از این ها هم بد تر به مردم ایران خیلی تهمت زده بود

    Moein MM2پارسا طامهDARKSIRENK77.Jin sakaiعلیMmfbM.Kh
  • ALIREZA0111 گفت:

    تنها بازی خوبی که قراره از یوبیسافت منتشر شه همین اواتاره البته امیدوارم
    کاش یه اساسینس کرید با طعم یونیتی میساختن بعد این همه سال هنوز بازی کردنش لذت بخشه هیچ پارکوری حتی نزدیک این بازی نشده

    Moein MM2پارسا طامهKIlya gamerعلیM.Kh
  • RIDER گفت:

    یوبی دیگه مرد برای من بعد از فاجعه خواب اور فرکرای ۶ عمرا مثل سابقش بشه
    ورشکست شه بره خیالمونو راحت کنه

    Moein MM2Ashenمتأثر گشته.K『▿𝑆𝐻𝐴𝐻 ◈𝑆𝐸𝑁𝐴𝑇𝑂𝑅▾』Ilya gamerعلیM.Kh
  • AladarRyder گفت:

    بنظر من آخرین اساسین خوب اوریجینز
    آخرین فارکرای خوب ۴
    آخرین واچ داگز خوب ۲
    و آخرین گوست ریکون خوب وایلدلندز بود .نسخه های بعدی همگی افت کردند.

    Moein MM2متأثر گشته.Ilya gamerعلیM.Kh
  • Armin Ezati گفت:

    بزرگترین ایرادی که یوبیسافت داره ریسک پذیر نبودنه
    یوبیسافت در تمامی بازی های جهان ازادش از یک فرمول تکراری و قدیمی استفاده میکنه و حتی سعی هم نمیکنه اون فرمول های قدیمی رو کمی ارتقا بده
    یوبیسافت نسل هفت این ایرادات رو نداشت برای مثال یوبیسافت نسل هفت prince of persia 2008 رو منتشر کرد که ساختار کلی بازی نسبت به نسخه های قبلی سری pop تغییر زیادی کرده بود و خوب یوبیسافت با این بازی ریسک زیادی رو متحمل شده بود در اون زمان
    امیدوارم یوبیسافت به دوران اوج برگرده و دوباره خلاقیت نسل هفت رو در این کمپانی ببینیم

    Moein MM2AshenآرینDARKSIRENK.Jin sakaiعلیArnaldAmir Hossein006more
  • M2Cian گفت:

    خیلی ممنون، توضیحات خیلی خوبی بود
    فقط کاش راجع به monetization هم صحبت میکردین، وقتی که نسخه gold اساسین valhalla رو میخرید و بعد از ۱ سال و خورده ای دی ال سی جدیدی معرفی میشه به قیمت ۴۰ دلار و میگن دارندگان نسخه gold هم باید براش جداگانه پول بدن، و موارد این چنین …
    یوبیسافت انگار تا آخر نسل ۷ ینی حدودا سال ۲۰۱۳ داشت همپای صنعت پیش میرفت ولی انگار با شروع نسل ۸ خوشی زد زیر دلش و دیگه جلوی خلاقیت همه اعضاش رو گرفت و فقط خزعبلات منتشر کرد،
    معدود بازی های خوبی هم که بعد از ۲۰۱۳ منتشر کرد مثل rainbow six siege هم بیشتر زمان توسعشون رو قبل از ۲۰۱۳ گذرونده بودن …
    افراد خیلی زیادی هم که سمت های مهمی تو یوبیسافت داشتن ازش جدا شدن، الان هم که مدیرشون میگه اگه پیشنهاد خوبی داشته باشیم شرکت رو میفروشیم،
    به نظرم یوبیسافت دقیقا مشابه یه پرتقال شیرینه که انقد فشارش دادن که دیگه اینی که ازش مونده و داریم میبینیم تفاله تلخشه …
    من دلم برای دیدن لوگوی یوبیسافت، وقتی far cry 3 و assassin’s creed brotherhood بازی میکردم تنگ میشه، اما دیگه باید ازش دل کند.

    Moein MM2AshenKپارسا طامهعلیM.Kh
  • AhmadReza گفت:

    بازی های یوبی رو اگه راکستار میساخت متاشون ۹۷ میشد منظورم والهالاست نه واچ داگز شبیه ساز نمیدونم یا اوریجینز شبیه ساز بیابون🤔☹

    Moein MM2.
  • G.LN گفت:

    Assassins creed valhalla و far cry6 بازیهای خوبی بودن مخصوصا اساسین که من خیلی ازش خوشم اومد.
    مشکل فارکرای ۶ بنظرم بعضی باگها و عدم پرداخت شخصیت مناسب کاراکترها بود.(مخصوصا آنتاگونیست بازی که یه بازیگر تمام عیار بود اما اصلا درست حسابی بهش پرداخت نشده بود درحالیکه با این پرستیژی که ایشون داشتن و البته توانایی و استعداد و تجربه ی ایشون میتونست یه آنتاگونیست خفنی باشه)
    واقعیتش از موسیقیها و گیمپلی بازی(هر چند تکراری میشد اما معجزه بازی های یوبی سافت اینه انصافا با اینکه گیمپلی و مپ تکراری دارن اما خسته کننده نمیشن) خیلی خوشم اومد.

    Moein MM2Ashenمتأثر گشتهآرین.
  • به شخصه از والهالا خیلی لذت بردم نمیدونم چرا اکثریت از والهالا راضی نبودن یکی از صحنه های بازی که اخرش با اودین برام فوق العاده بود
    what more do you need ?
    everything else

    Moein MM2n'zoth the corruptorChiefAshenمتأثر گشتهآرین.
  • دلم برای ی اسپلینترسل و ریمن تنگ شده

    Moein MM2Ashen
  • K گفت:

    یوبیسافت اگه بخواد با اون همه نیرو و..پرنس واسپلینتر سل جدیدیا ریمک نسخه های قدیمی رو درست کنه که کم و کاستی نداشته باشه همچی درست میشه وباز محبوبیتش رو بدست میاره

    Moein MM2
  • god of war گفت:

    یوبی سافت بدترین قربانی فضا مجازی
    حتی در این مقاله هم عیر منصفانه صحبت شدن راجب به این شرکت رو می بینیم
    اول از همه کی گفته هویت Assassin’s Creed هیدن بلید اون هست
    هویت اساسینز مخفی کاری و جنگ پشت پرده ی اساسینز ها و تنپلانرز ها بوده و هست
    چرا وقتی کریتوس در گاد ۲۰۱۸ تیغه های اشوب رو نداشت کسی چیزی نمی گفت
    داستان Odyssey یکی از قوی ترین داستان ها بود و اگه دقت کنید کاملا یک نبرد خاموش رو درک می کنید چیزی ک با سبک نقش افرینی قاطی شده
    جدای اینکه مطمن هستم خیلی از همین افراد زمان اساسینز ۳ و ۴ می گفتند این سبک تکراری شده و باید نو اوری داشته باشه
    خب اینم نو اوری
    داستان Valhalla ب شدت جداب و در گیر کننده بود فقط کند جلو می رفت وگرنه یکی از بهترین داستان های وایکینیگ بود ک دیدم
    تنها نکته ک درست گفتن وجود لیلا حسن جای دزموند مایلز دوست داشتنی بود
    بله به هیچ وجه لیلا حسن نمی تونه دزموند مایلز با بازی نولان نورث بشه
    در مورد Watch Dogs
    اول از همه باید این ای پی و این ایده رو تحسین کرد
    بدون شک ایدن پیرس بهترین شخصیت این سری بوده ولی نسخه اول بازی تمرکز بازی روی اتفاقات شخصی ایدن هست یعنی از اون قضیه هکر ها و شرکت های پولدار کلاه بردار خبری نیست
    خب ب عنوان ی بازی هکری انتظار دیدن همچین اتفاقاتی رو داشتیم و این شد ک نسخه ی دوم بیشتر مسائل مثل فیلم های سایبری هست و ب سلیقه منم بیشتر می خوره
    در مورد فارکرای هم خودتون گفتید
    این عنوان با شخصیت منفی هاست ک شناخته می شع و خیلی منطقی هست ک وقتی ی بازیگر سینمایی مثل آنتون کاستیو رو داشته باشی در هر تریلر ازش استفاده کنی
    جدای اینکه فارکرای ۵ اونقدر خوبه ک الان هم شما بازیش کنی لذت می بری ولی نمی دونم مردم دوست داشتن دقیقا چ فرقی کرده باشه
    مگه گیم پلی کال اف دیوتی تو هر نسخه عوض می شه
    ولی بازی های یوبی سافت باگ دارن ک تقریبا می شع گفت تمام بازی ها باگ دارن من فقط توی لست اف اس باگ ندیدم یعنی حتی توی گاد هم باگ هست ولی چرا باگ های یوبی اینقدر بولده من نمی دونم
    در نهایت یوبی سافت هم مثل تمام کمپانی های بازی سازی بازی های شاهکار خوب و بد داره کمپانی ایی ک به نظر من داره سعی می کنه بهترین نسخه اش رو بهمون نشون بده

    Moein MM2ChiefAshenمتأثر گشتهآرین.god of war
    • با سلام
      توی خود متن توضیح داده شده که هویت بازی چیزی خواهد بود که با آن بازی شناخته می‌شه. هیچکس نمیتونه انکار کنه که هیدن بلید هویت اساسین نیست، و حتی اصلی‌ترین هویت اون هست. بازی‌های خیلی کمی هستن که هویت آن‌ها سبک بازی باشه نمونش Devil may cry کپکام خیلی راحت گیم پلی رزیدنت ایول رو از سوم شخص به اول شخص تغییر داد اما این اتفاق برای Devil may cry نیوفتاد چون سبکش هویت بازیه. داستان اساسین خیلی فراتر از فقط جنگ با تمپلار‌ها است که بخوایم هویت اساسین بدونیمش . درمورد گاد آف وار، نسخه ۲۰۱۸ یکجورایی ریبوت حساب میشه. (اسپویل برای افرادی که نسخه ۲۰۱۸ گاد آف وار را بازی نکردند) در همون نسخه که گفتید Blade of chaos وجود داره و سانتا مونیکا اون رو رها نکرد و در نسخه Ragnarok هم شاهد حضور آن هستیم. داستان اودیسی یکی از ضعیف‌ترین‌ها در تاریخ اساسین بود و دیالوگ‌های بازی به شدت خشک بودن و روایت بازی و شخصیت های آن اصلا چیزی نیستند که از یوبی‌سافت انتظار داریم. قبول دارم که Valhalla داستان بهتری داشت اما هنوز مثل قبل نیست و روایت کند و طولانی بودن بازی یکی از دلایل اصلی آن هستند. همین هویت مخفی‌کاری که مثال زدید در همین Valhalla اجباری نبود و تقریبا به یک موضوع اختیاری تبدیل شده بود. کسی نگفته Valhallaبازی بدی هست بلکه موضوع مقاله چیز دیگه‌ای است. درمورد واچ داگز اصلا هیچ کاری به کیفیت و داستان این دو نداریم و صحبت درمورد شخصیت‌ ایدن هست. صنعت گیم پر از بازی‌های است که مانند واچ داگز ایده خوب دارن اما دلیل نمیشه به مشکلاتشون اشاره نکرد و فقط به تحسین ایده پرداخت. چون فارکرای از بازیگر معروف استفاده کرده کلا بازی باید درمورد اون باشه؟ تفاوت گیم پلی چقدر هست؟ کالاف دیوتی یک قسمت جنگ جهانی هست یک قسمت آینده یک قسمت در فضا و هرکدام خلاقیت خاص خود را دارند حالا چه خوب چه بد. بماند که خیلی‌ها هم به قسمت‌هایی که گیم پلی تکراری و نه چندان جذاب داشتند ایراد گرفتن. گیم پلی فارکرای دچار خلاقیت و تغییرات ریز شده کسی نگفته گیم پلی کامل عوض بشه خلاقیتو توش بیشتر کنن نه اینکه به تغییرات ریز و به بازیگر بزرگ تکیه بکنن. باگ نسخه یونیتی اساسین رو نابود کرد با اینکه تو متنم بهش اشاره شده گیم پلی و پارکور‌های عالی داره. این موضوع یقه سایبرپانک و days gone هم گرفت.

      god of war.
      • آرین گفت:

        سلام
        نه من منکر می‌شوم، Hidden Blade همینطور الکی و صرف اینکه هست هویتی نمی‌سازد.
        کمااینکه در Black Flag، Valhalla و AC II نساخت. (بله AC II)
        تفاوت هم مسئله اشتباهی ست.
        بازی وقتی فرمول درستی داره (که در یوبی‌سافت فرمول تا حدی درست ولی مشکل‌داره)، باید تا ابدالدهر تکرار کنه! هیچ مشکلی نداره.
        همونطور که همه بازی‌ها می‌کنند، فقط صیقل می‌دن و بهبود می‌بخشند.
        اینکه فرمول بد توسعه پیدا کنه یا مناسب قواره بازی نباشه و خوب جای نگیره یا کمتر به دل بنشینه، مسئله دیگری ست.
        بحثی که می‌گه Call of Duty باید هر نسخه پیشرفت کند از اساس غلط است! Call of Duty که اگر همیشه مثل MW و Black Ops 1 و حتی ۲! یا Call of Duty 2 باشد، این Call of Duty، همیشه خواستنی ست.
        فقط هر دوره تو صداگذاری و موسیقی و جلوه‌های ویژه و این حرف‌ها باید تغییر کرد که همه می‌کنند.
        اگر تونستن هم فی‌البداهه اون نسخه و ورژن از ساختار و مراحل بازتر و غنی‌تر می‌کنند.
        اینجوری ست که آدم ۲۰ سال می‌تواند یک بازی را در زمان‌های مختلف، تجربه کند.

        Chiefgod of warمتأثر گشتهپارسا طامه
    • آرین گفت:

      سلام
      آره، قربانی یک فضای مسمومی ست.
      با تبلیغات دروغین و باگ‌های بی‌اهمیت و دروغ‌گویی هم این دراومده.
      ولی دیگه بسه! شورش رو درآوردند بعضی‌ها!

      Moein MM2god of warمتأثر گشته
  • آرین گفت:

    سلام
    باز نگاه این مطلب درست‌تر بود. (تشکر از نویسنده)
    امیدوارم پرگویی نکنم و اراجیف نبافم:
    در مورد هویت، شما راجب مؤلفه‌ها حرف زدید نه هویت! اینکه بازی Hidden Blade دارد؛ مؤلفه و یکی از ویژگی‌های هویتی بازی ست نه خود هویت!
    در ضمن HB خشک‌وخالی هویت حساب نمی‌شود، باید ببینیم چطوری از آن استفاده می‌شود.
    HB فقط در AC I و Brotherhood کمی شخصیت داشت وگرنه در باقی نسخه‌ها بیشتر اسبا‌ب‌ازی بود. (شاید حالا تو Unity هم خوب بود)
    صرفا حذف HB بد نیست، باید ببینیم برنامه چیه.
    ولی اتفاقی که در Odyssey و Syndicate افتاد درست نبود، خصوصا تو Odyssey.
    نکته بعدی اشتباه و تحریف در هویت AC است:
    AC هیچوقت هویت ثابتی نداشته و ندارد، ذاتا خیلی از بازی‌های یوبی‌سافت، به مرور و با هر بازی، در حال گسترش و تغییر و بازسازی بودند.
    ساختار مراحل بازتر و متنوع‌تر می‌شود (هسته ثایت)، این کمترین تغییر است! داستان و گیمپلی و اقلیم و… که خداحافظ!
    این اتفاق کمی هم بخاطر گذر از نسل ۷ به ۸ و امکانات بوجود آمده افتاد. (بزرگ کردن بازی‌ها و…)
    در مورد AC:
    ۱. AC I، یک بازی کاملا جدا ست که شبیه هیچکدوم نیست.
    ۲. AC II، بازی گسترده و زیادی گنده‌ای که کلا یه چیز دیگر است! شباهت‌های کمی با AC I دارد.
    ۳. ‌AC Brotherhood، تو این نسخه بازم بازی رو تغییر دادند؛ به مأموریت‌ها، فعالیت‌ها، مکان‌ها و به اجزایی از بازی واقعا پرداختند و چیزی فراتر از دنباله نسخه ۲ است.
    حتی خود سازنده‌ها هم گفتند که یک بازی کاملا جدا ست.
    ۴. Revelation, Liberation و تا حدی AC III
    دو تای اول تقریبا یکی اند، ولی AC III بازی ناقصی ست که پلی ست میان Revelations و Black Flag.
    از این رو حتی می‌شه AC III هم یک بازی جدا گرفت!
    ۴. Black Flag & Rogue
    ۵. Unity & Syndicate
    حتی بین این ۲تا هم تفاوت‌هایی ست و می‌توانند در یک جرگه نباشند!
    ۶. Origins
    Origins پلی ست بین Unity تا Odyssey، هویت‌اش مثل Unity قوی ست ولی پایه‌گذار المان‌های Odyssey هم هست.
    ۷. Odyssey & Valhalla
    حتی این ۲ هم می‌شه از هم جدا کرد، از گیمپلی تا حال‌وهوا و جاهای دیگر، با هم خیلی تفاوت دارند.
    Odyssey تقریبا هیچ رابطه‌ای با ACها ندارد.
    ولی Valhalla با وجود ۲ کاراکتر Basim و Hytham، داستانی که به Desmond و William ربط پیدا می‌کند، آشنایی Eivor با اساسینزها (توسط Hytham)، و حتی سیستم و بخش‌های بازی، حداقل شکل یک دنباله معنوی را دارد.
    Valhalla بخاطر این تخریب می‌شود که در مورد وایکینگ‌ها ست، ملت هم برای همین فکر می‌کنند که: وایکینگ و اساسینز؟ مگه داریم؟ مگه می‌شه؟
    بازی اما ۲ بخش دارد: بخش وایکینگی و بخش اساسینزی.
    می‌تونه بخش اساسینزی ضعیف‌تر باشه و فکر می‌کنم که بخش اساسینزی Eivor در کنار بخش وایکینگی‌اش قرار می‌گیرد و مثل خود اساسینزها، در سایه است!
    الآن حداقل ۷ یا حتی ۹ جور بازی دیدیم! در بین ۱۳تا! از کدام هویت صحبت می‌شود؟
    بازی حتی در ۳ نسخه هم ثابت نبوده که صحبت از هویت به این شکل باشد.
    هویت از همان اول در حال تلاطم و دگرگونی بوده، هویت AC تغییر و دگرگونی ست! چیز ثابت بسیار کم است!
    دقت کنید تو ۳تا Farcry اول هم این است.
    تو هر ۳تا Watch Dogs هست.
    تو GR Wildlands، نسبت به GRهای قدیمی.
    تو Prince of Persiaها.
    Splinter Cell رو بازی نکردم، نمی‌دونم؛ ولی همون هم با توجه به ظاهر و نسخه‌های مختلفش، همینطوره.
    هویت بازی یوبی‌سافت: دگرگونی!

    Moein MM2.Chiefمتأثر گشتهپارسا طامه
  • دوستانی که می‌گن دو نسخه آخر حتی شخصیتاش اصلا اساسین نبودن، باید بگم که ادوارد کنوی هم تا جایی که من یادمه تا اواخر بازی صرفا دزد دریایی بود و یک اساسین رسمی نبود.

    Moein MM2Chiefgod of warآرین
مدیریت به سبک یوبیسافت؛ خوب، بد، متوسط - گیمفا